Skrevet av Emne: Kamp: vs Rotherham, @NewYorkStadium lørdag 26/01-19, kl 16.00 på LUTV  (Lest 40677 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Hva er dommen over Kiko? En god redning son kanskje BPF hadde sluppet inn, men ikke helt overbevisende i feltet. Rask igangsetter

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Feltarbeidet virket usikkert. Ikke alt for mye involvert. Litt for kjapt oppover, litt anti-Leeds taktikk denne sesongen. Unødvendig å få gult for uthaling av tid. Vi har ikke gjort det så langt og trenger ikke spille sånn. Men alt i alt god start.

Hadde jeg foredratt BPF idag? Ja..
Ikke sikker på at BPF hadde tatt den suseren som Kiko fistet ut i 2 omgang der...
Jon R.

GeirO

Helt svett......spilte jeg kampen?
Ja, men du var ikke særlig god.
Veldig mange feilpasninger. Sannsynligvis nerver.
He He, eller LOL om du vil.  ;D
Tha Gaffer said I was a gamechanger..... ;D
MOT

Bjorn

Hva er dommen over Kiko? En god redning son kanskje BPF hadde sluppet inn, men ikke helt overbevisende i feltet. Rask igangsetter

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Feltarbeidet virket usikkert. Ikke alt for mye involvert. Litt for kjapt oppover, litt anti-Leeds taktikk denne sesongen. Unødvendig å få gult for uthaling av tid. Vi har ikke gjort det så langt og trenger ikke spille sånn. Men alt i alt god start.

Hadde jeg foredratt BPF idag? Ja..
Ikke sikker på at BPF hadde tatt den suseren som Kiko fistet ut i 2 omgang der...

Joda. Det hadde han. Men bra av Kiko og.  :)
Marching On! 4276

Leedsfan

Hva er dommen over Kiko? En god redning son kanskje BPF hadde sluppet inn, men ikke helt overbevisende i feltet. Rask igangsetter

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Feltarbeidet virket usikkert. Ikke alt for mye involvert. Litt for kjapt oppover, litt anti-Leeds taktikk denne sesongen. Unødvendig å få gult for uthaling av tid. Vi har ikke gjort det så langt og trenger ikke spille sånn. Men alt i alt god start.

Hadde jeg foredratt BPF idag? Ja..

Virket nesten som dette var planlagt, at Kiko skulle gå ut på det meste for å demme opp for ballene inn i feltet ved dødball!

Halloo.

Han hadde èn blemme i feltet.
Helt grei debut. :)

Enig med deg, min observasjon var ikke ment som kritikk!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Patrick

Hva er dommen over Kiko? En god redning son kanskje BPF hadde sluppet inn, men ikke helt overbevisende i feltet. Rask igangsetter

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Feltarbeidet virket usikkert. Ikke alt for mye involvert. Litt for kjapt oppover, litt anti-Leeds taktikk denne sesongen. Unødvendig å få gult for uthaling av tid. Vi har ikke gjort det så langt og trenger ikke spille sånn. Men alt i alt god start.

Hadde jeg foredratt BPF idag? Ja..

Virket nesten som dette var planlagt, at Kiko skulle gå ut på det meste for å demme opp for ballene inn i feltet ved dødball!

Halloo.

Han hadde èn blemme i feltet.
Helt grei debut. :)

Enig med deg, min observasjon var ikke ment som kritikk!

Solid debut.allerede etter en kamp ser en dette er flere knepp opp fra BPF.Rutine,fullstendig ro med ball i beina.Ett helt annet blikk
enn BPF for spillet.Setter spillet igang med raske utkast med arma.det har vi knapt sett med BPF.Tror med Kikos inntreden at det blir ett tryggere
forsvarspill.

RoarG

En spiller som jeg mener leverer til under pari er Ayling. Synes ikke hans bidrag var all verden i dag. Folk klager fælt over Alioski, men Aylings bidrag på høyre back må bli mye bedre. Både Shackleton, og snart friskmeldte, Berardi bør kunne legge litt press på Ayling.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Det var jo et helt nytt Leeds lag som kom ut i 2 . omgang . Det var mer rett på målet , og det lønnet seg jo til slutt  :D Rotherham hadde vel bare en kjempesjanse i 2 omgang skuddet Kiko slo i stolpen og ut til corner . Kommentatorene til SKY må være noe av de dårligste som kommenterer en kamp ! Lovprising av Rotherham, som stort sett lå foran egen 16 meter gjennom hele kampen Og negative til hva Leeds gjorde stort sett gjennom hele 2. omgang spesielt Roofe fikk gjennomgå, trodde kommentatorer skulle være nøytrale .

veteranen

  • Gjest
Hva er dommen over Kiko? En god redning son kanskje BPF hadde sluppet inn, men ikke helt overbevisende i feltet. Rask igangsetter

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Feltarbeidet virket usikkert. Ikke alt for mye involvert. Litt for kjapt oppover, litt anti-Leeds taktikk denne sesongen. Unødvendig å få gult for uthaling av tid. Vi har ikke gjort det så langt og trenger ikke spille sånn. Men alt i alt god start.

Hadde jeg foredratt BPF idag? Ja..
Ikke sikker på at BPF hadde tatt den suseren som Kiko fistet ut i 2 omgang der...

Joda. Det hadde han. Men bra av Kiko og:)

Det er jeg slettes ikke sikker på!
En BPF største svakheter er etter min mening fotarbeidet på strek. Eller mer nøyaktig: evnen til å stå i riktig utgangsposisjon på skudd utenfor sekstenmeteren. Der er det ofte små marginer det er snakk om - få centimetere til den ene eller den andre siden kan være helt avgjørende.

Men dette får sikkert også BPF på plass etterhvert.

Kato

Dagens største skuffelse var vel forumet her inne. Skulle tro vi var i nedrykksstriden underveis. Forventes det sambafotball i alle kamper i 90 minutter? Vi er kjempesolide bakover, to langskudd var vel det hele vi slapp mot oss. Er jo ikke bare å møte opp å ta tre poeng i denne divisjonen. Rotherham vanskelig å spille mot.

Det er litt vanskelig å se at et lag som leder ligaen, og akkurat nå har 6 poeng ned til play-off er i fritt fall. Eller har gått i den forventede veggen Bielsas lag ofte går i.

Ingen må tro at dette bare blir enkelt utover våren, men brems ned katatstrofespådommene før vi har skiftet side i kampene.

« Siste redigering: Januar 26, 2019, 20:27:18 av Kato »
 

Patrick

Dagens største skuffelse varvel  forumet her inne. Skulle tro vi var i nedrykksstriden underveis. Forventes det sambafotball i alle kamper i 90 minutter? Vi er kjempesolide bakover, to langskudd var vel det hele vi slapp mot oss. Er jo ikke bare å møte opp å ta tre poeng i denne divisjonen. Rotherham vanskelig å spille mot.

100 % enig,blir  poeng utdelt med pause?

Blank_File

Dagens "kalde tall" :
https://no.whoscored.com/Matches/1289029/Live/England-Championship-2018-2019-Rotherham-Leeds


Stusser litt på at Forshaw kommer så dårlig ut av denne. Ellers var det ingen store overraskelser.
« Siste redigering: Januar 26, 2019, 19:28:29 av Blank_File »

RoarG

Det var jo et helt nytt Leeds lag som kom ut i 2 . omgang . Det var mer rett på målet , og det lønnet seg jo til slutt  :D Rotherham hadde vel bare en kjempesjanse i 2 omgang skuddet Kiko slo i stolpen og ut til corner . Kommentatorene til SKY må være noe av de dårligste som kommenterer en kamp ! Lovprising av Rotherham, som stort sett lå foran egen 16 meter gjennom hele kampen Og negative til hva Leeds gjorde stort sett gjennom hele 2. omgang spesielt Roofe fikk gjennomgå, trodde kommentatorer skulle være nøytrale .
Jepp. Kommentatorene ønsket Kiko ut for somling. Noe Rotherhams keeper hatt gjort i 85 minutter. At taklingen på Alioski ikke ble belønnet med direkte rødt, unnlot de også å nevne. Dette var fan boys, ikke nøytrale kommentatorer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Dagens største skuffelse var vel  forumet her inne. Skulle tro vi var i nedrykksstriden underveis. Forventes det sambafotball i alle kamper i 90 minutter? Vi er kjempesolide bakover, to langskudd var vel det hele vi slapp mot oss. Er jo ikke bare å møte opp å ta tre poeng i denne divisjonen. Rotherham vanskelig å spille mot.

Det er litt vanskelig å se at et lag som leder ligaen, og akkurat nå har 6 poeng ned til play-off er i fritt fall. Eller har gått i den forventede veggen Bielsas lag ofte går i.

Ingen må tro at dette bare blir enkelt utover våren, men brems ned katatstrofespådommene før vi har skiftet side i kampene.

For første gang denne sesongen er jeg bekymret. Ikke pga dagens prestasjoner, men mangel på alternativer når ting butter.

Neste uke er Pontus tilbake. Samne er Dallas, Bamford, Douglas. Kanskje Berardi og Brown også. Da vil vi ha folk på benken som kan forandre matchbildet. Jeg er veldig glad for egne produkter, men ikke 6 av 7 på benken.

Når Pablo er så dårlig har vi ingen å sette inn. Clarke er ikke klar for å starte på bortebane. Men vi har nå ikke andre vakg. Harrison holder heller ikke nivået. Klich var fryktelig i dag. Redder seg stort inn med 2 mål.

Men helt enig. Leste fritt fall, udugelige spillere som har overprestert og de samme mølet om Forshaw og Alioski.

Vet ikke hva folk forventer. Ã… vinne i dag viser klasse og karakter. Innerst inne tror jeg også Bielsa er enig i at vi har vært ekstremt tynt besatt. At vi leder tabellen med fire poeng nå er fryktelig sterkt.

Uansett seier eller tap i dag. Jeg forventer en voksen 10er og en ving inn. Vi kan ikke risikere å surre bort dette!


leedslife

Tror Bielsa var en meget letta mann når dommeren blåste i fløyta i dag.
Kampen mot Stoke og første omgangen idag var ingen god utvikling fra Derby kampen.
Byttet av Clarke/Roberts, samt den brøleren til Rotherham forsvaret gjorde at vi fikk tro og momentum.
Men det kommer til å komme flust med kamper som dette fremover. Da er vi avhengig av mer enn 2 seire på 5 kamper.
Laget roper etter signeringer av kvalitet og ny energi. I tillegg håper jeg det legger seg såpass greit at Bamford, Brown, Dallas mf kommer smooth tilbake fra skade de neste ukene.

Vi er langt unna et Wolves som blåste lag av banen i fjor. Jeg tror vi skal kjempe godt for å klare å dra et automatisk opprykk i land, slik laget ser ut nå.

Kato

Tror Bielsa var en meget letta mann når dommeren blåste i fløyta i dag.
Kampen mot Stoke og første omgangen idag var ingen god utvikling fra Derby kampen.
Byttet av Clarke/Roberts, samt den brøleren til Rotherham forsvaret gjorde at vi fikk tro og momentum.
Men det kommer til å komme flust med kamper som dette fremover. Da er vi avhengig av mer enn 2 seire på 5 kamper.
Laget roper etter signeringer av kvalitet og ny energi. I tillegg håper jeg det legger seg såpass greit at Bamford, Brown, Dallas mf kommer smooth tilbake fra skade de neste ukene.

Vi er langt unna et Wolves som blåste lag av banen i fjor. Jeg tror vi skal kjempe godt for å klare å dra et automatisk opprykk i land, slik laget ser ut nå.

Ikke lenge siden vi blåste Derby av banen....
 

leedslife

Tror Bielsa var en meget letta mann når dommeren blåste i fløyta i dag.
Kampen mot Stoke og første omgangen idag var ingen god utvikling fra Derby kampen.
Byttet av Clarke/Roberts, samt den brøleren til Rotherham forsvaret gjorde at vi fikk tro og momentum.
Men det kommer til å komme flust med kamper som dette fremover. Da er vi avhengig av mer enn 2 seire på 5 kamper.
Laget roper etter signeringer av kvalitet og ny energi. I tillegg håper jeg det legger seg såpass greit at Bamford, Brown, Dallas mf kommer smooth tilbake fra skade de neste ukene.

Vi er langt unna et Wolves som blåste lag av banen i fjor. Jeg tror vi skal kjempe godt for å klare å dra et automatisk opprykk i land, slik laget ser ut nå.

Ikke lenge siden vi blåste Derby av banen....

Joda, hadde vi levert det jevnt over så hadde jeg ikke vært bekymret. Men fakta er 2 seire på siste 5.
Wolves hadde 65 poeng på samme antall kamper i fjor og lå 14 over PO.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2664
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
En BPF største svakheter er etter min mening fotarbeidet på strek. Eller mer nøyaktig: evnen til å stå i riktig utgangsposisjon på skudd utenfor sekstenmeteren. Der er det ofte små marginer det er snakk om - få centimetere til den ene eller den andre siden kan være helt avgjørende.

Men dette får sikkert også BPF på plass etterhvert.

DER satte du ord på noe jeg har observert ved BPF, altfor ofte har han 'stått feil' og frispark/langskudd har blitt baklengs.

Skal ikke se bort fra at det var nettopp dette Marcelo på pressekonferansen nevnte at BPF måtte få øve på. :)



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2664
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tror Bielsa var en meget letta mann når dommeren blåste i fløyta i dag.

Hehe, bamseklemmene han delte ut ved kampslutt tydet absolutt på det ja :D :D :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Tror Bielsa var en meget letta mann når dommeren blåste i fløyta i dag.

Hehe, bamseklemmene han delte ut ved kampslutt tydet absolutt på det ja :D :D :D

Likte han bedre på starten av sesongen da han bare satt på den blå balja si uten følelser da vi scoret/vant  ;)

Aldri et godt tegn når genier begynner å bli emosjonelle ;D ;D

ibster

Lettet over 3 poeng i dag. Herlig at Klich ble matchvinner. Klikk klikk så var kampen snudd.

Kiko godkjent debut
Fjern kamptråd
Clarke er best fra benken. Helt ute av det i dag
Når starter shack foran ayling??
Håper pablo er OK
Vi er fortsatt på rett spor

Lucas the Kop Cat

Lettet over 3 poeng i dag. Herlig at Klich ble matchvinner. Klikk klikk så var kampen snudd.

Kiko godkjent debut
Fjern kamptråd
Clarke er best fra benken. Helt ute av det i dag
Når starter shack foran ayling??
Håper pablo er OK
Vi er fortsatt på rett spor
Offensivt er Shack en god utfordrer til Ayling men defensivt har han nye å lære.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
« Siste redigering: Januar 26, 2019, 20:23:06 av Lucas the Kop Cat »

RoarG

Lettet over 3 poeng i dag. Herlig at Klich ble matchvinner. Klikk klikk så var kampen snudd.

Kiko godkjent debut
Fjern kamptråd
Clarke er best fra benken. Helt ute av det i dag
Når starter shack foran ayling??
Håper pablo er OK
Vi er fortsatt på rett spor
Offensivt er Shack en god utfordrer til Ayling men defensivt gar han nye å lære.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Og svaret blir....: Berardi 8)
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

oivindh

Dagens største skuffelse var vel  forumet her inne. Skulle tro vi var i nedrykksstriden underveis. Forventes det sambafotball i alle kamper i 90 minutter? Vi er kjempesolide bakover, to langskudd var vel det hele vi slapp mot oss. Er jo ikke bare å møte opp å ta tre poeng i denne divisjonen. Rotherham vanskelig å spille mot.

Det er litt vanskelig å se at et lag som leder ligaen, og akkurat nå har 6 poeng ned til play-off er i fritt fall. Eller har gått i den forventede veggen Bielsas lag ofte går i.

Ingen må tro at dette bare blir enkelt utover våren, men brems ned katatstrofespådommene før vi har skiftet side i kampene.
+1

auren

Så kun ca. 20 min av førsteomgang i dag. Rakk akkurat å få med meg scoringen før jeg ikke fikk sett mer. Frem til da var det veldig omstendelig spill, slik vi har sett både mot Hull og Stoke. Clarke viste vel i dag at han ikke er moden for å starte kamper. Satser på at han sitter på benken mot Norwich. Jeg er litt bekymret nå. Ville tro at vi fikk sett et helt annet Leedslag enn mot Stoke, i stedet fortsatte vi i samme spor. Blir veldig spennende å se hvordan vi spiller mot Norwich neste lørdag. Vinner vi den så ligger vi svært godt an. Kommer James inn i løpet av uka? Får vi også inn en no. 10? Mitt tips er et vinglån fra PL. James tror jeg glipper.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Så kun ca. 20 min av førsteomgang i dag. Rakk akkurat å få med meg scoringen før jeg ikke fikk sett mer. Frem til da var det veldig omstendelig spill, slik vi har sett både mot Hull og Stoke. Clarke viste vel i dag at han ikke er moden for å starte kamper. Satser på at han sitter på benken mot Norwich. Jeg er litt bekymret nå. Ville tro at vi fikk sett et helt annet Leedslag enn mot Stoke, i stedet fortsatte vi i samme spor. Blir veldig spennende å se hvordan vi spiller mot Norwich neste lørdag. Vinner vi den så ligger vi svært godt an. Kommer James inn i løpet av uka? Får vi også inn en no. 10? Mitt tips er et vinglån fra PL. James tror jeg glipper.

auren

Vi knuste Derby etter å ikke å ha spilt bra i kampene før det.

Tipper vi hever oss i kampen mot Norwich.  Pontus er tilbake, og Phillips kan spille på sin vante plass.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2664
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ville tro at vi fikk sett et helt annet Leedslag enn mot Stoke, i stedet fortsatte vi i samme spor. Blir veldig spennende å se hvordan vi spiller mot Norwich neste lørdag. Vinner vi den så ligger vi svært godt an. Kommer James inn i løpet av uka? Får vi også inn en no. 10? Mitt tips er et vinglån fra PL. James tror jeg glipper.


Tipper at vi lager en 'Derby-kamp' mot Norwich :)

Det var skrale saker i dag, ja. Men håper at Pontus/Cooper i  midtforsvaret samt en gjeninntreden av Phillips på midten gjør susen. :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Du rykker opp når du vinner på sånne dager.
 

raggen

Dagens største skuffelse varvel  forumet her inne. Skulle tro vi var i nedrykksstriden underveis. Forventes det sambafotball i alle kamper i 90 minutter? Vi er kjempesolide bakover, to langskudd var vel det hele vi slapp mot oss. Er jo ikke bare å møte opp å ta tre poeng i denne divisjonen. Rotherham vanskelig å spille mot.

100 % enig,blir  poeng utdelt med pause?

var en av de negative som skrev på forumet og står for det jeg skrev.. kommer alltid til og følge og holde med leeds,og når ting går dårlig så stiller en spørsmålstegn ved laget osv... Ingenting som gleder meg mere enn og ta feil når det går Leeds vei men trenden vi har de siste kampene og spillertyper som laget mangler er den største bekymringen min. Laget har en spillestil som møter god motstand når lag legger seg litt bakpå eller kriger som mange lag i denne divisjonen.. er der jeg savner en plan b med ett fyrtårn av en spiss som kan være oppspillspunkt og vinne baller på hodet
Forever Leeds United!!!!!!!!

Jon R

En spiller som jeg mener leverer til under pari er Ayling. Synes ikke hans bidrag var all verden i dag. Folk klager fælt over Alioski, men Aylings bidrag på høyre back må bli mye bedre. Både Shackleton, og snart friskmeldte, Berardi bør kunne legge litt press på Ayling.
Dallas v 2.0 etter noen kamper i den posisjonen. Var på sitt beste når han ble skadet.
Jon R.

auren

Ville tro at vi fikk sett et helt annet Leedslag enn mot Stoke, i stedet fortsatte vi i samme spor. Blir veldig spennende å se hvordan vi spiller mot Norwich neste lørdag. Vinner vi den så ligger vi svært godt an. Kommer James inn i løpet av uka? Får vi også inn en no. 10? Mitt tips er et vinglån fra PL. James tror jeg glipper.


Tipper at vi lager en 'Derby-kamp' mot Norwich :)

Det var skrale saker i dag, ja. Men håper at Pontus/Cooper i  midtforsvaret samt en gjeninntreden av Phillips på midten gjør susen. :)

Ingenting ville gledet meg mer. Men Norwich vil nok gi oss adskillig mer kamp enn et tafatt og utpsyket Derby-lag gjorde for 15 dager siden. Det positive er at Norwich mest sannsynlig ikke vil legge seg bakpå og at vi derfor vil få mer rom. Håper Douglas er tilbake, for da vil jeg ha følgende lag:

Casilla - Ayling, Jansson, Cooper, Douglas - Phillips - Pablo, Forshaw, Klich, Alioski - Roofe

Med Clarke, Harrison og Roberts og kanskje Dallas på benken så har vi game changere å sette inn!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.