Skrevet av Emne: Kamp: vs Norwich, @EllandRoadStadium lørdag 2/2-19, kl 18.30 på Viasport/Sky  (Lest 54837 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

GeirO

Merkelig nok tror de fleste på seier selv om de er mer nervøse enn Kristoffersen før slalåmrenn (han spyr før hver omgang...)
Jeg er heldigvis pessimist så lenge det går, vi taper knepent etter utvisning, dommerskandale og sjansesløsing de luxe.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Med tanke på U23-oppstillingen er vel  dette deler av kveldens benk (inkl BPF og Davis?):

Klassy Klich
@ThorpeArchUltra

So with rumours flying around that Bamford will feature on the bench later. Alongside Clarke, Phillips and Douglas (could even say Shack) this is a proper bench #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

  • Gjest
Svært mye fjas om at pukki må tas ut av kampen, man skulle tro han var playmakeren deres. Han gjør en ting - han scorer på sjansene sine. Ikke la Norwich ha ballen så får ikke Pukki noen sjanser. Han er ikke en spiss som kan gå i krigen med Pontus og Cooper, der er han helt sjanseløs. Ei heller skaper han noe på egen hånd.

Korrekt.
Teemu Pukki er divisjonens beste en-touch avslutter. Ca 70% av hans scoringer denne sesongen er utført på første touch. Se for eksempel hans scoring i forrige serierunde mot Sheffield U. Der fremviser han  overblikk, følsomhet og presisjon av aller ypperste kvalitet. Rett og slett en klasseavslutter!

Så skal vi unngå at han får for mange muligheter, må vi i størst mulig grad gjøre det vi er best til: hindre Norwich å skape sjanser ved å beholde ballen sjøl!

En sjanse eller to vil nok Pukki også få i kveld, men det er da Kiko Casilla står frem og viser seg som en keeper av matchvinner-format! 8)


RoarG

Svært mye fjas om at pukki må tas ut av kampen, man skulle tro han var playmakeren deres. Han gjør en ting - han scorer på sjansene sine. Ikke la Norwich ha ballen så får ikke Pukki noen sjanser. Han er ikke en spiss som kan gå i krigen med Pontus og Cooper, der er han helt sjanseløs. Ei heller skaper han noe på egen hånd.

Korrekt.
Teemu Pukki er divisjonens beste en-touch avslutter. Ca 70% av hans scoringer denne sesongen er utført på første touch. Se for eksempel hans scoring i forrige serierunde mot Sheffield U. Der fremviser han  overblikk, følsomhet og presisjon av aller ypperste kvalitet. Rett og slett en klasseavslutter!

Så skal vi unngå at han får for mange muligheter, må vi i størst mulig grad gjøre det vi er best til: hindre Norwich å skape sjanser ved å beholde ballen sjøl!

En sjanse eller to vil nok Pukki også få i kveld, men det er da Kiko Casilla står frem og viser seg som en keeper av matchvinner-format! 8)
Men....vi kan også ta oss av Pukki. Dirty Leeds strikes again.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Toppkamp i Championship Leeds møter Norwich
Av Sten Boie Hellstrøm -
02/02/2019
10
   


Lørdag møter serieleder Leeds topplaget Norwich. Kun tre poeng skiller de to lagene før oppgjøret på Elland Road.
Kampen vises på Viaplay Sport kl. 18.30. Kommentator: Arnstein Friling.
- Annonse -

Fra Bielsas pressekonferanser, som ofte er svært fargerike, er kanskje dette det mest spennende.
Bielsas pressekonferanse i sin helhet
Hvordan blir lagoppstillingen mot Norwich?
“Laget blir, Kiko Casilla, Luke Ayling, Liam Cooper, Pontus Jansson, Ezgjan Alioski, Adam Forshaw, Mateusz Klich, Tyler Roberts, Jack Harrison, Pablo Hernandez og Kemar Roofe.”
Hvorfor har du satt Kalvin Phillips på benken?
“Jeg måtte velge mellom Pontus Jansson og Kalvin Phillips og Adam Forshaw og Kalvin Phillips. Jeg måtte velge, og jeg er aldri sikker på om jeg har tatt den riktige beslutningen.”
Blir Barry Douglas og Izzy Brown med i troppen?
“Douglas ja, men Brown nei.”
Med seier i dag er Leeds seks poeng foran Norwich. Hvor viktig er det?
“Hvis du har seks poengs ledelse, og laget spiller stabilt, da betyr det mye. Med ustabile resultater betyr det ikke like mye.”
Vil du noen gang forandre på din spillestil?
“Absolutt ikke. Det er så vanskelig å bygge en stil, og det tar så lang tid. Hvis du kan endre noe enkelt, betyr det at det ikke var vanskelig å bygge det. Jeg tenker aldri på å endre stilen. Jeg vil heller fokusere på å rette opp eller forbedre det vi gjør.”
Alexander Tettey, med 25 kamper og ett mål så langt denne sesongen, har ikke vært i troppen for Norwich de siste to kampene. Tettey har 34 kamper og 3 mål for Norges A-landslag. Han var heller ikke med tidligere i sesongen da Norwich tapte 0-3 for Leeds på hjemmebane.

https://www.fotballnerd.no/toppkamp-i-championship-leeds-moter-norwich/

PS! På sosiale medier i dag meldes det at Tettey kan bli klar til kampen.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Tetty. Norges desidert styggeste spiller, som har vunnet på Elland Road før. Liker ikke.

RoarG

Tetty. Norges desidert styggeste spiller, som har vunnet på Elland Road før. Liker ikke.
Treg. Fyren er et vandrende frispark. Lukter rødt kort i 2. omgang.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Johnnyj

Er så nærvøs foran denne kampen, at jeg ikke greier å holde fokus på jobben nå.

Må nok sluke noen halvlitere på puben etterpå for å roe ned nervene.

RoarG

Er så nærvøs foran denne kampen, at jeg ikke greier å holde fokus på jobben nå.

Må nok sluke noen halvlitere på puben etterpå for å roe ned nervene.
Bare en Roofe-scoring etter 10 minutter kan bøte på dette, forstår jeg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Er så nærvøs foran denne kampen, at jeg ikke greier å holde fokus på jobben nå.

Må nok sluke noen halvlitere på puben etterpå for å roe ned nervene.
Bare en Roofe-scoring etter 10 minutter kan bøte på dette, forstår jeg.

Vi har scoret 2 etter 10 min;-)

jaho

Dette er kampen som må vinnes. Alt annet enn seier er uakseptabelt
Hvis vi taper ja da må Bielsa ta sin hatt og gå?
Nakkeskudd.
Ja da blir det drama på Elland Road etter kampen.

Ja da er sesongen ødelagt..og vi må selge alle til sommeren..

GeirO

Tetty. Norges desidert styggeste spiller, som har vunnet på Elland Road før. Liker ikke.
Treg. Fyren er et vandrende frispark. Lukter rødt kort i 2. omgang.
Men kan være veldig god...
MOT

RuneSve

Kan man kjøpe denne kampen som pay-per-view noe sted, uten å betale for viasport-abonnoment?
 

RoarG

Tetty. Norges desidert styggeste spiller, som har vunnet på Elland Road før. Liker ikke.
Treg. Fyren er et vandrende frispark. Lukter rødt kort i 2. omgang.
Men kan være veldig god...
Stå-fotball nytter ikke mot Bielsas Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

John I

Good bench. Bamford's back. Leeds subs v Norwich: Peacock-Farrell, Douglas, Shackleton, Gotts, Phillips, Clarke, Bamford. #lufc
Marching on together

TK20

Good bench. Bamford's back. Leeds subs v Norwich: Peacock-Farrell, Douglas, Shackleton, Gotts, Phillips, Clarke, Bamford. #lufc

Beste benken denne sesongen? Synes Douglas bør starte over Alioski, men har forståelse for at Bielsa verdsetter arbeidskapasiteten til den lille makedoneren høyt.

Cannavaro

Gleder meg stort til å se kampen, trykket på tribunen og stemningen.  Håper vi kan klare å score først, da er vi vanskelig å slå ihvertfall.  Tror det blir en artig kamp med to angrepsvillige lag og at vi vinner til slutt, 1-0 holder lenge for meg.  Kanskje er det en innbytter som avgjør...a la Bamford ??   Ca halvtime til kampstart, dette blir konge !!!  Come on Leeds !!
MFLU - Miracles For Leeds United

RoarG

Good bench. Bamford's back. Leeds subs v Norwich: Peacock-Farrell, Douglas, Shackleton, Gotts, Phillips, Clarke, Bamford. #lufc

Beste benken denne sesongen? Synes Douglas bør starte over Alioski, men har forståelse for at Bielsa verdsetter arbeidskapasiteten til den lille makedoneren høyt.
Alioski scoret vel i det omvendte oppgjøret? 2-0 scoringen?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Robert

Mye folk og god stemning på Dr Jekyll!

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Hallgeir *

Good bench. Bamford's back. Leeds subs v Norwich: Peacock-Farrell, Douglas, Shackleton, Gotts, Phillips, Clarke, Bamford. #lufc

Beste benken denne sesongen? Synes Douglas bør starte over Alioski, men har forståelse for at Bielsa verdsetter arbeidskapasiteten til den lille makedoneren høyt.
Alioski scoret vel i det omvendte oppgjøret? 2-0 scoringen?

1-0 Klich, 2-0 Alioski, 3-0 Pablo
Super Leeds since 1968

Leif Egil

Grugleder meg voldsomt. Men har en voldsomt dårlig magefølelse.... måtte den ta grundig feil...!
 

RoarG

Føler at dette er en kamp som er avgjørende for resten av sesongen. Høres rart ut med 16 kamper igjen å spille etter denne, men.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

MOT! Kom igjen gutta! Seier vil være helt vilt! 1 poeng er ikke alt for gærent.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Den stemningen  8)

ziganda

Seier gir veldig god sjanse for opprykk. Tap medfører rotterace. Uavgjort virker akseptabelt.

Veldig spent nå. MOT

gulle

Skal på fest, trenger grundig referrering på forumet underveis, kommer til å bli litt fjern første timen av den festen.........
Har trua,pussig nok.......
Nå rykker vi opp! Jasederja

RoarG

Norwich's forsvar suger. Vi må tørre og angripe dem, og sette de sjansene vi får.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Frenetisk start, men vi er absolutt på fra første sekund.
Super Leeds since 1968

Cannavaro

Lit klumsete av Pontus der...
MFLU - Miracles For Leeds United

Kickthemdown

Håpløst av Jansson.. Miste ballen og lager skummelt frispark.

Der ja 0-1