Skrevet av Emne: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 09.02 2019, kl. 14:00 på LUTV  (Lest 50289 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Starter like så godt neste kamptråd så får vi diskutere laguttak etc. her.

Mot fysiske Boro tror jeg Bielsa starter med Phillips, så jeg tipper han stiller følgende ellever:

Casilla - Ayling, Pontus, Cooper, Douglas - Forshaw - Pablo, Klich, Phillips, Alioski - Roofe

Subs: BPF, Halme, Shackleton, Harrison, Clarke, Bamford, Roberts

Klich hengende spiss. Dette gir oss et litt mer defansivt men fullt ut robust lag til å kunne ta Boro på lørdag. 1 poeng er godkjent, 3 poeng vil være veldig bra. Håper vi er litt kyniske og ikke går all man attack som vi til dels gjorde mot Norwich. En god start med et tidlig mål er selvsagt svært viktig. Og vi står vel fortsatt med 100 % uttelling når det kommer til poeng etter å ha scoret først i kamper.

Bring on Saturday!! MOT!

auren
« Siste redigering: Februar 04, 2019, 18:58:05 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

NB: kick-off 14:00!

Tok for gitt at det var TV-kamp pga tidspunktet.

Josch

En av sesongens aller viktigste kamper. Vi kan godta at Norwich siger fra oss men bør ikke ha Boro for nær oss. De er en klar hovedmostander for oss. Pulis vet hva dette handler om. Gapet på 7 poeng kan bli 4. De vil spille tålmodig og prøve å få det ene målet som trengs. De snudde kampen mot WBA med tungt skyts startende på benken. Mikel vil spille her også.
En nøkkelkamp som kan avgjøre hvem av lagene som rykker direkte opp. Boro scoret tre da de måtte sist lørdag. Sterkt. Få scoringer var deres svakhet i høst.

Tiden vil jobbe for Leeds på 0-0. Vi må ikke vinne. Det må Boro. Uavgjort er seier for Leeds her. Da tar det tid for dem å ta oss igjen.

veteranen

  • Gjest
Ny tøff kamp på lørdag. Borte mot M'Boro høres i utgangspunktet som en veldig vanskelig affære, men sånn behøver det slett ikke bli. M'Boro er i totalt sett brukbar form for tiden. For å være mer nøyaktig: De er i veldig god form på bortebane, mens de hjemme på Riverside har slitt i lengre tid nå. I ligaen har de 1-2-2 på de siste fem hjemmekampene (seieren kom mot bunnlaget Ipswich). I tillegg har de også i samme periode tapt hjemme for Burton i ligacupen og bare klart 1-1 mot Newport i Fa-cupen.
Så dette kan faktisk være en ypperlig anledning til å slå tilbake!

Laget vårt?
Hadde vi møtt hvilket som helst annet lag enn M'Boro, ville Ayling blitt droppet til fordel for Shackleton. Men nå møter vi altså det antagelig sterkeste dødball-laget i divisjonen, og da regner jeg med at Bielsa velger Ayling p.g.a hans duellstyrke.

Regner også med at Bielsa må gå noen runder med seg selv før han bestemmer seg for hvem som skal bekle venstreback-plassen. Hadde det ikke vært for at Harrison har spilt bort alt som heter selvtillit, ville Allioski spilt venstreback på lørdag. Men slik alternativene fremstår her og nå (Roberts er ingen venstrekant), tror jeg han velger Douglas (som dessverre ikke er i kampform) på venstreback og kjører Allioski lenger frem på kanten.

På midten inntar Kalvin sin vante plass som anker. Forshaw (som totalt sett har vært en av våre beste spillere etter nyttår) får den krevende rollen som strikkmotor. Den oppgaven tror jeg han vil løse på en imponerende måte. Klich sin hovedoppgave blir å støtte oppunder vår spiss, noe som vil gi ham gode muligheter til å komme til scoringsjanser ved sine smarte løp inn i boksen, samt ypperlige avslutningsmuligheter på skudd utenfor sekstenmeteren.

Det er også usikkerhet knyttet til Pablo. Er han frisk, må han spille. Med Pablo på banen har vi i alle fall et håp om at han kan skape noe magisk. Er han ikke frisk, starter Clarke.

Bamford eller Roofe på topp?
Det mest sannsynlige er vel at Roofe starter. Men vi vil garantert også få se Bamford på banen i løpet av kampen - og det vil være alt annet enn en bombe om han skulle komme til å score mot gamleklubben.

Usikkerhetsmomentene er altså først og fremst knyttet opp mot formen til Aylig, Douglas og Hernandez. Du verden som det ville hjulpet hvis disse tre kunne klare å løfte seg opp mot det nivået vi vet at de har inne!


auren

Jeg hadde ikke hatt noe i mot dette laget. Kanskje vel offansivt og klart at Bamford ikke holder en hel kamp, men spennende:

Casilla - Ayling, Jansson, Cooper, Alioski - Phillips - Clarke, Forshaw, Roofe, Pablo - Bamford


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Er nok enig med veteranen her. Med Phillips, Forshaw og Klich vil vi ha bedre balanse. Mot Norwich ble det altfor langt mellom disse tre pga Roberts sine defensive egenskaper. Han var riktignok frisk fremover og jeg klandrer ikke han for det defensive. Han er tross alt spiss. Derfor ville ikke jeg gått for Roofe i samme rolle. Ihvertfall ikke mot Boro og andre tøffe lag. Hjemme mot antatt dårligere lag så hadde det vært spennende.

Som du sier. Ayling og Douglas må opp i ringa. Pablo må finne igjen formen.

Tror Bielsa jobber intenst med å snu om dette. Han varslet litt forandringer på pressekonferansen. Tror vi får se et lag som går rett i strupen på Boro og sitter fast der i 90 minutter.


auren

Er nok enig med veteranen her. Med Phillips, Forshaw og Klich vil vi ha bedre balanse. Mot Norwich ble det altfor langt mellom disse tre pga Roberts sine defensive egenskaper. Han var riktignok frisk fremover og jeg klandrer ikke han for det defensive. Han er tross alt spiss. Derfor ville ikke jeg gått for Roofe i samme rolle. Ihvertfall ikke mot Boro og andre tøffe lag. Hjemme mot antatt dårligere lag så hadde det vært spennende.

Som du sier. Ayling og Douglas må opp i ringa. Pablo må finne igjen formen.

Tror Bielsa jobber intenst med å snu om dette. Han varslet litt forandringer på pressekonferansen. Tror vi får se et lag som går rett i strupen på Boro og sitter fast der i 90 minutter.

Mitt lag er for offansivt og Bamford er ikke klar til å starte. I mitt første innlegg lister jeg opp det laget jeg tror starter. Og da spiller Klich i 10-er rollen. Vi er nødt til å være litt kyniske på lørdag. Som leedslife sier så er 1 poeng i grunnen veldig godkjent og på 0-0 så må Boro ta litt sjanser fremover, hvis dog stillingen er 0-0 et stykke ut i andre omgang. Da kan vi slå til på kontringer med en frisk Clarke som jeg antar kommer inn etterhvert.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Er nok enig med veteranen her. Med Phillips, Forshaw og Klich vil vi ha bedre balanse. Mot Norwich ble det altfor langt mellom disse tre pga Roberts sine defensive egenskaper. Han var riktignok frisk fremover og jeg klandrer ikke han for det defensive. Han er tross alt spiss. Derfor ville ikke jeg gått for Roofe i samme rolle. Ihvertfall ikke mot Boro og andre tøffe lag. Hjemme mot antatt dårligere lag så hadde det vært spennende.

Som du sier. Ayling og Douglas må opp i ringa. Pablo må finne igjen formen.

Tror Bielsa jobber intenst med å snu om dette. Han varslet litt forandringer på pressekonferansen. Tror vi får se et lag som går rett i strupen på Boro og sitter fast der i 90 minutter.

Mitt lag er for offansivt og Bamford er ikke klar til å starte. I mitt første innlegg lister jeg opp det laget jeg tror starter. Og da spiller Klich i 10-er rollen. Vi er nødt til å være litt kyniske på lørdag. Som leedslife sier så er 1 poeng i grunnen veldig godkjent og på 0-0 så må Boro ta litt sjanser fremover, hvis dog stillingen er 0-0 et stykke ut i andre omgang. Da kan vi slå til på kontringer med en frisk Clarke som jeg antar kommer inn etterhvert.

auren

Høres ut som en plan.. 0-0 og Clarke finner Bamford i boksen i det 88'ende minutt, 0-1 og tre poeng  :)

veteranen

  • Gjest
Jeg hadde ikke hatt noe i mot dette laget. Kanskje vel offansivt og klart at Bamford ikke holder en hel kamp, men spennende:

Casilla - Ayling, Jansson, Cooper, Alioski - Phillips - Clarke, Forshaw, Roofe, Pablo - Bamford


auren

Slett ikke utenkelig at Bamford starter, særlig med tanke på at Roofe har virket litt rusten de siste kampene. Men jeg blir overrasket hvis begge starter kampen på lørdag.
Endringer i forhold til siste kamp blir det i alle fall.

Men uansett lagoppstilling: I tillegg til å få på plass mer kvalitet på siste tredjedel (Bamford og Brown), ligger mye av nøkkelen til bedring av resultatene i å heve kvaliteten på pasningspillet, særlig når man sverger til en så ballbesittende spillestil som oss.
Sånn som Ayling, Douglas og Hernandez har holdt på i det siste, blir det for vanskelig å holde oppe flyt og trøkk, samt at vi uungåelig vil pådra oss brudd imot som også dårligere lag enn Norwich vil komme til å straffe oss for.

Men disse problemene er selvsagt vår headcoach mer bevisst på enn noen andre mennesker på denne kloden. Og vi kan også være helt trygge på at Bielsa og hans store stab jobber knallhardt hver eneste dag for å eliminere feil og mangler.

Reaney

Uklokt å starte med Forshaw og Bamford med tanke på at motstanderen heter Middlesbrough og kampen går på Riverside.

Eriksen55

Uklokt å starte med Forshaw og Bamford med tanke på at motstanderen heter Middlesbrough og kampen går på Riverside.

?

RoarG

Uklokt å starte med Forshaw og Bamford med tanke på at motstanderen heter Middlesbrough og kampen går på Riverside.

?
Støtter dette "?".
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

raggen

M`boro spiller cupkamp idag og stiller tålig sterk(tilnærmet vanlig 11) vi har flere dager hvile. kanskje det slår positivt ut hvis ikke bielsa kjører de for hardt ::) :P
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kickthemdown

Der er ihvertfall Hugill ute mot Leeds. Det gjør ingenting..  :) Strekk.

Ã… Boro ligger svært fortjent under 2-0. Ayala, Fry, Friend, Flint og resten av giraffene er fullt mulig å score på. Nesten så jeg gir oss en sjanse på lørdag. Denne kampen kommer til å sitte i bena deres - forferdelig gjørmebane  ;D
« Siste redigering: Februar 05, 2019, 22:10:39 av Alta-White »

Kickthemdown

Uklokt å starte med Forshaw og Bamford med tanke på at motstanderen heter Middlesbrough og kampen går på Riverside.
Kan tenke meg at begge to er veldig spillesugne på å vise seg fram for klubben som ikke ville ha de lenger ?

GeirO

Der er ihvertfall Hugill ute mot Leeds. Det gjør ingenting..  :) Strekk.

Ã… Boro ligger svært fortjent under 2-0. Ayala, Fry, Friend, Flint og resten av giraffene er fullt mulig å score på. Nesten så jeg gir oss en sjanse på lørdag. Denne kampen kommer til å sitte i bena deres - forferdelig gjørmebane  ;D
Hva er det med Newport og cup....?
MOT

Eriksen55

Der er ihvertfall Hugill ute mot Leeds. Det gjør ingenting..  :) Strekk.

Ã… Boro ligger svært fortjent under 2-0. Ayala, Fry, Friend, Flint og resten av giraffene er fullt mulig å score på. Nesten så jeg gir oss en sjanse på lørdag. Denne kampen kommer til å sitte i bena deres - forferdelig gjørmebane  ;D

Var det en til som måtte av skade?

Xern

Der er ihvertfall Hugill ute mot Leeds. Det gjør ingenting..  :) Strekk.

Ã… Boro ligger svært fortjent under 2-0. Ayala, Fry, Friend, Flint og resten av giraffene er fullt mulig å score på. Nesten så jeg gir oss en sjanse på lørdag. Denne kampen kommer til å sitte i bena deres - forferdelig gjørmebane  ;D

Var det en til som måtte av skade?
Assombalonga gikk av, men usikker på om det var pga skade. Samtidig så er det rart om det skulle være noe annet, da de trengte mål og han ikke var i fare for å bli utvist (hadde ikke gult kort) eller lignende?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

baste

Izzy Brown er friskmeldt og fully fit.
En joker å ha med på benken. Ting går seg til, Leeds vil stå løpet ut i år.

Boro skal få løpe imellom, og med tøff kamp ( tap ) i går, bli de nok fort mørnet.

Har stor tru på at vi skal ta dem på lørdag.

MOT

https://www.footballtransfertavern.com/ticker/izzy-brown-is-fully-fit-and-is-available-for-the-first-team/
« Siste redigering: Februar 06, 2019, 04:17:01 av baste »

SOL

Kan Brown vera aktuell i 10-rolla i denne kampen, eller er det duka for Bogeuzs  ;) ...
 

Cherry

Der er ihvertfall Hugill ute mot Leeds. Det gjør ingenting..  :) Strekk.

Ã… Boro ligger svært fortjent under 2-0. Ayala, Fry, Friend, Flint og resten av giraffene er fullt mulig å score på. Nesten så jeg gir oss en sjanse på lørdag. Denne kampen kommer til å sitte i bena deres - forferdelig gjørmebane  ;D

FOR en tropp Boro har. Kan bytte INN Gestede og Fletcher, i stedet for Hugill og Assabalonga.......4 greie spisser i EFL det!
I tillegg er Mikel hentet fra China. 
 

auren

Der er ihvertfall Hugill ute mot Leeds. Det gjør ingenting..  :) Strekk.

Ã… Boro ligger svært fortjent under 2-0. Ayala, Fry, Friend, Flint og resten av giraffene er fullt mulig å score på. Nesten så jeg gir oss en sjanse på lørdag. Denne kampen kommer til å sitte i bena deres - forferdelig gjørmebane  ;D

FOR en tropp Boro har. Kan bytte INN Gestede og Fletcher, i stedet for Hugill og Assabalonga.......4 greie spisser i EFL det!
I tillegg er Mikel hentet fra China.

Tja. Verken Gestede eller Fletcher er top notch. Fletcher har aldri slått skikkelig gjennom i en alder av 23 og Gestede har vel karrieren sin litt på hell. Hugill og Assy er mye mer spennende, selv om sistnevnte får en del pepper av Boro-fansen for å være for lat. Men mål scorer han da!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Der er ihvertfall Hugill ute mot Leeds. Det gjør ingenting..  :) Strekk.

Ã… Boro ligger svært fortjent under 2-0. Ayala, Fry, Friend, Flint og resten av giraffene er fullt mulig å score på. Nesten så jeg gir oss en sjanse på lørdag. Denne kampen kommer til å sitte i bena deres - forferdelig gjørmebane  ;D

FOR en tropp Boro har. Kan bytte INN Gestede og Fletcher, i stedet for Hugill og Assabalonga.......4 greie spisser i EFL det!
I tillegg er Mikel hentet fra China.

Tja. Verken Gestede eller Fletcher er top notch. Fletcher har aldri slått skikkelig gjennom i en alder av 23 og Gestede har vel karrieren sin litt på hell. Hugill og Assy er mye mer spennende, selv om sistnevnte får en del pepper av Boro-fansen for å være for lat. Men mål scorer han da!

auren

Tenker da mer på benken vi har hatt siste tiden med : Davis, Gotts, Stevens, Halme og Shackis .... utrolig hva vi har klart å samle av poeng hittil når jeg tenker meg om!
 

Cannavaro

Jeg tror laget blir som følger :

Casilla - Ayling   Pontus   Coops  Douglas - Phillips  Forshaw  - Harrison   Pablo   Alioski  - Roofe

På benken : Bamford, Izzy, Halme, Schack, BPF, Roberts

Mot Midlesboro borte MÃ… vi ha mer defensiv struktur i laget, det vil vi få med Phillips og Forshaw fra start av.  Duellene i lufta er det viktigst at Pontus tar seg av.
MFLU - Miracles For Leeds United

Killa

Jeg tror laget blir som følger :

Casilla - Ayling   Pontus   Coops  Douglas - Phillips  Forshaw  - Harrison   Pablo   Alioski  - Roofe

På benken : Bamford, Izzy, Halme, Schack, BPF, Roberts

Mot Midlesboro borte MÃ… vi ha mer defensiv struktur i laget, det vil vi få med Phillips og Forshaw fra start av.  Duellene i lufta er det viktigst at Pontus tar seg av.

Og den godeste Mateusz Klich er degradert opp på tribunen eller...?
Trur kanskje jeg vill hatt med både han og Bamford fra start for min del, men her er vi kanskje uenige. Muligens Schack på bekostning av Ayling også, men det skjer vel neppe i denne kampen.
« Siste redigering: Februar 06, 2019, 10:30:35 av Killa »

Cannavaro

Jeg tror laget blir som følger :

Casilla - Ayling   Pontus   Coops  Douglas - Phillips  Forshaw  - Harrison   Pablo   Alioski  - Roofe

På benken : Bamford, Izzy, Halme, Schack, BPF, Roberts

Mot Midlesboro borte MÃ… vi ha mer defensiv struktur i laget, det vil vi få med Phillips og Forshaw fra start av.  Duellene i lufta er det viktigst at Pontus tar seg av.

Og den godeste Mateusz Klich er degradert opp på tribunen eller...?
Trur kanskje jeg vill hatt med både han og Bamford fra start for min del, men her er vi kanskje uenige. Muligens Schack på bekostning av Ayling også, men det skjer vel neppe i denne kampen.
Ja beklager, glemte vår gode venn Klich i oppstillingen min, gikk fort fort unna imorges.....jeg syns det hadde vært spennende med han i 10`er rollen egentlig, fordi han er så bevegelig.  Han scorer jo mål også.  Pablo og Alioski/Harison på kantene og Klich inn der i midten kanskje ??   Det er flere muligheter for Bielsa her, satser på at han vet best.....men viktigst at Kalvin kommer inn sentralt defensivt.
MFLU - Miracles For Leeds United

Killa

Jeg tror laget blir som følger :

Casilla - Ayling   Pontus   Coops  Douglas - Phillips  Forshaw  - Harrison   Pablo   Alioski  - Roofe

På benken : Bamford, Izzy, Halme, Schack, BPF, Roberts

Mot Midlesboro borte MÃ… vi ha mer defensiv struktur i laget, det vil vi få med Phillips og Forshaw fra start av.  Duellene i lufta er det viktigst at Pontus tar seg av.

Og den godeste Mateusz Klich er degradert opp på tribunen eller...?
Trur kanskje jeg vill hatt med både han og Bamford fra start for min del, men her er vi kanskje uenige. Muligens Schack på bekostning av Ayling også, men det skjer vel neppe i denne kampen.
Ja beklager, glemte vår gode venn Klich i oppstillingen min, gikk fort fort unna imorges.....jeg syns det hadde vært spennende med han i 10`er rollen egentlig, fordi han er så bevegelig.  Han scorer jo mål også.  Pablo og Alioski/Harison på kantene og Klich inn der i midten kanskje ??   Det er flere muligheter for Bielsa her, satser på at han vet best.....men viktigst at Kalvin kommer inn sentralt defensivt.

Jepp, enig med deg i det siste i alle fall! Klich som 10'er høres spennende ut, og Clarke fra start er også en option. Men så er det dette med at han har gjort størst impact som super-sub etter pause.... Og jeg ville gjerne hatt Alioski fortsatt på VB, på bekostning av Douglas som var meget rusten sist. Står fast ved at Bamford kan gis sjansen fra start på bekostning av Roofe som trenger en pause kanskje.

roaldv

Jeg ber kun om at vi ikke slipper inn et enkelt mål i starten av første omgang, så tror jeg dette kan gå bra. Laguttaket overlater jeg til Bielsa, for jeg klarer ikke en gang å bli enig med meg selv. Forshaw var ikke god sist, men suveren mot Derby, så det er meget vanskelig å vurdere hvem som klaffer fra kamp til kamp. Den eneste som har underprestert rimelig lenge nå, er vel Ayling, men som en annen nevner over her, så fortrekkes han vel pga hodestyrken i akkurat denne kampen.

DenHviteYeboah

Jeg ber kun om at vi ikke slipper inn et enkelt mål i starten av første omgang, så tror jeg dette kan gå bra. Laguttaket overlater jeg til Bielsa, for jeg klarer ikke en gang å bli enig med meg selv. Forshaw var ikke god sist, men suveren mot Derby, så det er meget vanskelig å vurdere hvem som klaffer fra kamp til kamp. Den eneste som har underprestert rimelig lenge nå, er vel Ayling, men som en annen nevner over her, så fortrekkes han vel pga hodestyrken i akkurat denne kampen.
Helt enig her!
Vi må få vekk disse amatørfeilene i egen sone. Miste ballen, og lage frispark rett utenfor egen 16 meter må bort. Er superfornøyd hvis vi ikke slipper inn mål!

Xern

Jeg ber kun om at vi ikke slipper inn et enkelt mål i starten av første omgang, så tror jeg dette kan gå bra. Laguttaket overlater jeg til Bielsa, for jeg klarer ikke en gang å bli enig med meg selv. Forshaw var ikke god sist, men suveren mot Derby, så det er meget vanskelig å vurdere hvem som klaffer fra kamp til kamp. Den eneste som har underprestert rimelig lenge nå, er vel Ayling, men som en annen nevner over her, så fortrekkes han vel pga hodestyrken i akkurat denne kampen.
Helt enig her!
Vi må få vekk disse amatørfeilene i egen sone. Miste ballen, og lage frispark rett utenfor egen 16 meter må bort. Er superfornøyd hvis vi ikke slipper inn mål!
Enig med dere her, jeg tror at den avgjørende faktoren faktisk vil være om vi denne gangen klarer å holde tett bakover. Kastet vekk mange sjanser med å måtte jage utligning, for ikke å snakke om tiden som blir kastet bort når hver bidige motstander skal bruke 110% av tiden til å drøye  ;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly