Skrevet av Emne: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV  (Lest 33454 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

willum

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #240 på: Februar 27, 2019, 09:40:11 »
Allan Clarke & Mick Jones, Nov. 2018: "If Leeds want to get promoted, they must buy a quality striker in the January window. The owner must show the will to invest. Money used on Bamford is the money from the sale of Ronaldo. That means that the big investment is yet to come.
Disse to har visst ikke peiling, og det var en altfor enkel løsning ble det skrevet her på forumet....

Ja gud bedre meg for slike utsagn fra over the hill spillere

Sånne stikk til medforumister - av typen "jeg sa vi kom til å tape, dere andre er idioter" - er den største grunnen til å holde seg unna forumet.

Samtidig er det vanskelig å la være å tenke at en eller to skikkelige forsterkninger i januar, i hvert fall en Saiz-erstatter når man visste at Brown var et godt stykke unna førstelagsform (Roberts er definitivt ikke løsningen i den posisjonen), kunne vært tungen på vektskåla i går - og kanskje mot WBA, Bristol C og Sheff U.

Med unntak av James forstår jeg det slik at Bielsa sa nei til alle offensive forsterkninger Orta foreslo for ham. Dette handler om flere ting, blant annet budsjett, hvilke spillere som var tilgjengelige, kvaliteten på disse spillerne og hvor raskt de kunne levere. Men jeg får det bare ikke helt til å gå opp. Bielsa var tydelig på at stallen hadde mistet tre (fire med Vieira) spillere siden sesongstart. Radrizzani kunne knapt funnet et bedre tidspunkt å investere tungt på, når tabellsituasjonen var som den var (er). Jeg tror verken harmonien/balansen i stallen/garderoben eller samspillet på banen hadde blitt skadelidende av en kvalitetsspiller ekstra inn. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man ikke klinket skikkelig til i januarvinduet. Mulig de prøvde på det, men det virker ikke slik fra det som skrives. Det gnager på meg i dag.

Leedsfan

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #241 på: Februar 27, 2019, 09:47:25 »
Allan Clarke & Mick Jones, Nov. 2018: "If Leeds want to get promoted, they must buy a quality striker in the January window. The owner must show the will to invest. Money used on Bamford is the money from the sale of Ronaldo. That means that the big investment is yet to come.
Disse to har visst ikke peiling, og det var en altfor enkel løsning ble det skrevet her på forumet....

Prøvde jo å bruke 100mill nkr på et hurtigtog fra Swansea! Jeg tror vi trenger mer en ny Saiz en ny spiss, men ja takk begge deler!.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #242 på: Februar 27, 2019, 09:51:00 »
Allan Clarke & Mick Jones, Nov. 2018: "If Leeds want to get promoted, they must buy a quality striker in the January window. The owner must show the will to invest. Money used on Bamford is the money from the sale of Ronaldo. That means that the big investment is yet to come.
Disse to har visst ikke peiling, og det var en altfor enkel løsning ble det skrevet her på forumet....

Ja gud bedre meg for slike utsagn fra over the hill spillere

Sånne stikk til medforumister - av typen "jeg sa vi kom til å tape, dere andre er idioter" - er den største grunnen til å holde seg unna forumet.

Samtidig er det vanskelig å la være å tenke at en eller to skikkelige forsterkninger i januar, i hvert fall en Saiz-erstatter når man visste at Brown var et godt stykke unna førstelagsform (Roberts er definitivt ikke løsningen i den posisjonen), kunne vært tungen på vektskåla i går - og kanskje mot WBA, Bristol C og Sheff U.

Med unntak av James forstår jeg det slik at Bielsa sa nei til alle offensive forsterkninger Orta foreslo for ham. Dette handler om flere ting, blant annet budsjett, hvilke spillere som var tilgjengelige, kvaliteten på disse spillerne og hvor raskt de kunne levere. Men jeg får det bare ikke helt til å gå opp. Bielsa var tydelig på at stallen hadde mistet tre (fire med Vieira) spillere siden sesongstart. Radrizzani kunne knapt funnet et bedre tidspunkt å investere tungt på, når tabellsituasjonen var som den var (er). Jeg tror verken harmonien/balansen i stallen/garderoben eller samspillet på banen hadde blitt skadelidende av en kvalitetsspiller ekstra inn. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man ikke klinket skikkelig til i januarvinduet. Mulig de prøvde på det, men det virker ikke slik fra det som skrives. Det gnager på meg i dag.
Poenget her var ikke å fortelle at medforumister er idioter og at jeg har rett. Det som er poenget her er at man på en måte latterliggjør legendene Jones og Clarke. Det kan godt hende at de har et enkelt syn på foppall, ikke vet jeg, men at to tidligere stjernespillere gikk ut med dette var vel ikke for å få spalteplass eller likerklikk? Jeg tror at deres intensjon var en bekymring for kvaliteten fremover på banen. de vil jo det samme som oss, nemlig opprykk! Mitt poeng er at kanskje man ikke skal avfeie hva gamle spillere sier med at de ikke har peiling, eller at de har vært mislykkede managere osv..? Eddie uttaler seg da til stadighet uten å bli stemplet som en som ikke vet hva det dreier seg om...?

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #243 på: Februar 27, 2019, 09:51:26 »
Allan Clarke & Mick Jones, Nov. 2018: "If Leeds want to get promoted, they must buy a quality striker in the January window. The owner must show the will to invest. Money used on Bamford is the money from the sale of Ronaldo. That means that the big investment is yet to come.
Disse to har visst ikke peiling, og det var en altfor enkel løsning ble det skrevet her på forumet....

Ja gud bedre meg for slike utsagn fra over the hill spillere

Sånne stikk til medforumister - av typen "jeg sa vi kom til å tape, dere andre er idioter" - er den største grunnen til å holde seg unna forumet.

Samtidig er det vanskelig å la være å tenke at en eller to skikkelige forsterkninger i januar, i hvert fall en Saiz-erstatter når man visste at Brown var et godt stykke unna førstelagsform (Roberts er definitivt ikke løsningen i den posisjonen), kunne vært tungen på vektskåla i går - og kanskje mot WBA, Bristol C og Sheff U.

Med unntak av James forstår jeg det slik at Bielsa sa nei til alle offensive forsterkninger Orta foreslo for ham. Dette handler om flere ting, blant annet budsjett, hvilke spillere som var tilgjengelige, kvaliteten på disse spillerne og hvor raskt de kunne levere. Men jeg får det bare ikke helt til å gå opp. Bielsa var tydelig på at stallen hadde mistet tre (fire med Vieira) spillere siden sesongstart. Radrizzani kunne knapt funnet et bedre tidspunkt å investere tungt på, når tabellsituasjonen var som den var (er). Jeg tror verken harmonien/balansen i stallen/garderoben eller samspillet på banen hadde blitt skadelidende av en kvalitetsspiller ekstra inn. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man ikke klinket skikkelig til i januarvinduet. Mulig de prøvde på det, men det virker ikke slik fra det som skrives. Det gnager på meg i dag.

Er vel ingen som mener at andre er idioter. Det som nok siktes til fra unge Yeboah er nok det at mange mente at stallen var mer enn god nok, og at vi ikke trengte å forsterke, da det ville komme spillere tilbake fra skader, og at f.eks Brown er den spilleren som var som en forsterkning å regne med, når han blir frisk nok.
Dessverre så må vi regne med skader på laget fremover, og dermed så stiller i hvertfall jeg meg veldig undrende til driften av klubben, og bortforklaringa at Bielsa ikke ville ha forsterkninger. Han har nok bedt om forsterkninger på tomannshånd mellom han og Raddikken. men når da Raddikken sier at sorry, det er ikke penger til nye spillere, ja da stiller Bielsa seg bak dette og sier at han ikke trenger forsterkninger for på den måten å vise laget at han syns de er gode nok. Bielsa prøver på denne måte å gi selvtillit til stallen han allerede har.
Det ser man på måten han er på pressekonferansene. Han tar på seg skylda vel vitende om at laget har spilt meget dårlig

Kickthemdown

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #244 på: Februar 27, 2019, 13:35:03 »
Veldig veldig skuffende opplevelse å se denne live på Loftus Road. Hele greia er plutselig blitt veldig planløst, dårlig tempo og flere spillere som henger med hodet. Er vi rett og slett så nedkjørte og slitne nå at vi totalt mangler overskudd? Det kan se slik ut. Ayling ser helt hjelpesløs ut live også - ble nesten trist av å se han prøve å spille fotball. Feilposisjonert, rare valg og mottak som en lyktestolpe. Nei.. Nå får det vel være nok Ayling forhåpentligvis. Shack med sin fart hadde kommet mye mer til rette i dette Leeds-laget. Utrolig skuffet over Hernandez og Klich også som skal være våre bærebjelker. Grusom match av begge to i går..

Hjem til fedrelandet for å se den i reprise..  ::)



Fansen utrolig bra i går igjen.. For en crazy gjeng.

leedslife

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #245 på: Februar 27, 2019, 13:52:05 »
Skjønner fortsatt ikke helt argumentet med at en klassespiss hadde ordnet dette for oss.
Vi sliter jo med å komme til ordentlige sjanser. Sidene våre fungerer jo ikke overhodet - relasjonene og samhandlingen er dårlige. Vi har jo ingen x factor. Ingen som kan dra av en mann eller skape ubalanse. Eneste vi har i troppen pr idag som er i stand til det er Clarke, men han ligger i senga med kroppen full av virus.

Tror vi begynner å se et resultat av alle skadene også. Vært alt for mye rokkeringer. Visjonen til Bielsa, med det mannskapet han har til rådighet, er jo avhengig av kontuinetet og at alle kjenner posisjonen sin 100 prosent.
Får håpe at vi kan spille med Kiko, Ayling, Pontus, Cooper, Douglas, Phillips, Foreshaw, Klich, Alioski, Bamford, Pablo ut sesongen nå. Rutine og balansen der er riktig mener jeg. Så får vi håpe vi kan ha en benk/spilletropp bestående av Dallas, Clarke, Roberts, Brown bla. Da vil vi ha muligheter til å snu kampbildet og sette mer preg  på ting.

Håpløs kamp i går, men blir for dumt å sitte med løpet i munnvika. Vi møter både WBA og Sheffield Utd hjemme. Alt er i våre hender her.
Regner med vi får se et ganske skjerpet lag på fredag.

Overrasket over at vi ikke klarte å ta et skikkelig magadrag i går. Finne roen og rytmen og spille vårt spill.
Alt foregikk på QPRs premisser. Det var litt varskotegn - for vi har mange slike motstandere igjen.
Tror også de andre "topplagene" ville kjenne på dette utover.
Så spørs det hvem som har sterkest mentalitet og kvalitet på slutten.

Jeg har fortsatt troa. Klubben og laget har gitt meg så mye det siste året at jeg skal ikke miste troa før det er helt umulig med opprykk!

leedslife

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #246 på: Februar 27, 2019, 13:56:45 »
Utrolig hva et tap gjør for aktiviteten for debattanter som vært ganske passive tidligere i sesongen.
Sterkt!
Man kan jo faen ikke annet enn å le!

Leedsfan

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #247 på: Februar 27, 2019, 14:05:33 »
Utrolig hva et tap gjør for aktiviteten for debattanter som vært ganske passive tidligere i sesongen.
Sterkt!
Man kan jo faen ikke annet enn å le!

Godt du sa det så slapp jeg:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #248 på: Februar 27, 2019, 14:18:18 »
Utrolig hva et tap gjør for aktiviteten for debattanter som vært ganske passive tidligere i sesongen.
Sterkt!
Man kan jo faen ikke annet enn å le!

må si jeg har tenkt tanken selv også  :D
Ups & Ups!!

Annesj

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #249 på: Februar 27, 2019, 15:07:14 »
Utrolig hva et tap gjør for aktiviteten for debattanter som vært ganske passive tidligere i sesongen.
Sterkt!
Man kan jo faen ikke annet enn å le!

må si jeg har tenkt tanken selv også  :D

Word!
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

peacock

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #250 på: Februar 27, 2019, 16:17:55 »
Skjønner fortsatt ikke helt argumentet med at en klassespiss hadde ordnet dette for oss.
Vi sliter jo med å komme til ordentlige sjanser. Sidene våre fungerer jo ikke overhodet - relasjonene og samhandlingen er dårlige. Vi har jo ingen x factor. Ingen som kan dra av en mann eller skape ubalanse. Eneste vi har i troppen pr idag som er i stand til det er Clarke, men han ligger i senga med kroppen full av virus.


Endelig en som er inne på kjernen av problemet. Vi er svake på den siste tredjedelen av banen. Vi mangler nøyaktighet, og vi mangler ikke minst gjennombruddshissighet. Endeløs balltrilling er ikke effektivt, og vi var langt mer aggressive i starten av sesongen.
En forklaring om mangel av en klassespiss, og at vi må sette sjansene duger ikke! Vi MÃ… produsere flere 100% sjanser!

Annesj

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #251 på: Februar 27, 2019, 16:23:00 »
Skjønner fortsatt ikke helt argumentet med at en klassespiss hadde ordnet dette for oss.
Vi sliter jo med å komme til ordentlige sjanser. Sidene våre fungerer jo ikke overhodet - relasjonene og samhandlingen er dårlige. Vi har jo ingen x factor. Ingen som kan dra av en mann eller skape ubalanse. Eneste vi har i troppen pr idag som er i stand til det er Clarke, men han ligger i senga med kroppen full av virus.


Endelig en som er inne på kjernen av problemet. Vi er svake på den siste tredjedelen av banen. Vi mangler nøyaktighet, og vi mangler ikke minst gjennombruddshissighet. Endeløs balltrilling er ikke effektivt, og vi var langt mer aggressive i starten av sesongen.
En forklaring om mangel av en klassespiss, og at vi må sette sjansene duger ikke! Vi MÃ… produsere flere 100% sjanser!

Vi mangler en Pablo til eller en med enorm fart. Den mannen gikk i dass i januar dessverre.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #252 på: Februar 27, 2019, 16:52:47 »
Utrolig hva et tap gjør for aktiviteten for debattanter som vært ganske passive tidligere i sesongen.
Sterkt!
Man kan jo faen ikke annet enn å le!
Hvis det er meg du sikter til, så tar du feil. Jeg har kommentert omtrent hver eneste kamp denne sesongen, både jubel, skryt og fordømmelse  ;)
Akkurat nå er det tungt og jeg er bekymret, men det er visst ikke lov her på forumet...

willum

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #253 på: Februar 27, 2019, 17:07:20 »
Utrolig hva et tap gjør for aktiviteten for debattanter som vært ganske passive tidligere i sesongen.
Sterkt!
Man kan jo faen ikke annet enn å le!
Hvis det er meg du sikter til, så tar du feil. Jeg har kommentert omtrent hver eneste kamp denne sesongen, både jubel, skryt og fordømmelse  ;)
Akkurat nå er det tungt og jeg er bekymret, men det er visst ikke lov her på forumet...

Sikkert meg det siktes til. Og det er helt rett. Jeg skriver helst når det er noe å klage på. Har ikke så stort behov for å skrive når alt går på skinner. Du må gjerne forklare meg hva som er problemet med det, eller hvorfor det er så latterlig.

leedslife

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #254 på: Februar 27, 2019, 17:35:58 »
Utrolig hva et tap gjør for aktiviteten for debattanter som vært ganske passive tidligere i sesongen.
Sterkt!
Man kan jo faen ikke annet enn å le!
Hvis det er meg du sikter til, så tar du feil. Jeg har kommentert omtrent hver eneste kamp denne sesongen, både jubel, skryt og fordømmelse  ;)
Akkurat nå er det tungt og jeg er bekymret, men det er visst ikke lov her på forumet...

Sikkert meg det siktes til. Og det er helt rett. Jeg skriver helst når det er noe å klage på. Har ikke så stort behov for å skrive når alt går på skinner. Du må gjerne forklare meg hva som er problemet med det, eller hvorfor det er så latterlig.

Absolutt ikke. Konstruktivt mye av det du kommer ned. Hadde sånn sett håpet at du stakk hodet innom forumet oftere.
Med tanke på at du bare skriver når det er noe å klage på så får vi håpe det blir lenge til neste gang.. = opprykk ;)

Nei, nå er det bare å se frem mot Fredag.
Får håpe det blir argentinsk biff med en god flaske vin til og ikke flesk og duppe som mot QPR!

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, tirsdag 26/2-19 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #255 på: Mars 02, 2019, 21:29:22 »




Var det HER det snudde, Bielsa!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973