Skrevet av Emne: Spiller: Pascal Struijk  (Lest 23563 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bellini

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #30 på: Oktober 24, 2020, 10:43:41 »
Synes byttet med Shackelton var genialt og på riktig tidspunkt, og i motsettning til andre her synes jeg Leeds ble mye bedre etter at Shack kom inn han flyttet beina mye rasker og bedre og vi ble ikke totalt overløpt sentralt. Struijk så jo ut som en vandrende Rødt kort bombe var for seint ute i alt av dueller.....

Men jeg her helt sikker på at Bielsa gir han en ny sjanse og at Struijk kommer på banen igjen

GeirO

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #31 på: Oktober 24, 2020, 10:49:55 »
Litt hissig i dag - Passer han, som Shaughnessy gjorde - best som midtstopper tro?

La oss håpe han respondrerer like bra som Kalvin da han ble tatt ut på samme viset i Bielsas første sesong.

Korrekt avgjørelse av Bielsa. Glad han justerte i andre omgang, for byttet med Shack gjorde oss klart dårligere i første omgang.

auren

Tipper dette er siste gang vi ser godeste Pascal på banen. Dessverre ikkje god nok
Tror dette er de to rareste setningene jeg har sett på mange år.

leedslife

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #32 på: Oktober 24, 2020, 10:58:33 »
Strujik kommer tilbake han. Starter neste kamp tipper jeg. Er jo bare uheldig i går. Synes han har mye bra seg i den rollen. Mer tilstedeværelse enn f.eks hva White hadde. Rolig og trygg med ball og fin fot.
Den andre taklingen fra jo langt fra gult kort (Rødt) spør du meg, men smart å bytte han ut. Villa hadde jo dessverre spilt på det kampen ut. Eneste muligheten dems til å få kampen i sitt spor.
De har Grealish å spille på offensivt. Uten han er det jo sjanseløst.
Kan jo lure på hva Smith holder på med også. Aldri sett oss få slike rom på kantene noengang. Han må jo ha vært lettet over at det ikke var både 6,7 eller 8 i mot.

Kato

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #33 på: Oktober 24, 2020, 10:59:04 »
Synes byttet med Shackelton var genialt og på riktig tidspunkt, og i motsettning til andre her synes jeg Leeds ble mye bedre etter at Shack kom inn han flyttet beina mye rasker og bedre og vi ble ikke totalt overløpt sentralt. Struijk så jo ut som en vandrende Rødt kort bombe var for seint ute i alt av dueller.....

Men jeg her helt sikker på at Bielsa gir han en ny sjanse og at Struijk kommer på banen igjen

I motsetning til deg synes jeg Leeds i første omgang var klart best før Shackleton kom inn. Villa kom langt mer inn i kampen siste delen av omgangen. Periodevis slet vi voldsomt med slurv i oppspillsfasen.
 

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #34 på: Oktober 24, 2020, 14:29:40 »
Litt hissig i dag - Passer han, som Shaughnessy gjorde - best som midtstopper tro?

La oss håpe han respondrerer like bra som Kalvin da han ble tatt ut på samme viset i Bielsas første sesong.

Korrekt avgjørelse av Bielsa. Glad han justerte i andre omgang, for byttet med Shack gjorde oss klart dårligere i første omgang.

auren

Tipper dette er siste gang vi ser godeste Pascal på banen. Dessverre ikkje god nok

Riiiight. Du har selvfølgelig lov til å mene det. Jeg mener absolutt ikke det er siste gang vi ser han på banen. Blir litt som å si det samme da Phillips ble byttet ut tidlig i første omgang for et par år siden. Husker ikke når. Han kom seg jo utpå igjen han.  ;)

Det var borte mot Swansea for to år siden, en kamp som endte 2-2.
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #35 på: Oktober 24, 2020, 14:36:41 »
Litt hissig i dag - Passer han, som Shaughnessy gjorde - best som midtstopper tro?

La oss håpe han respondrerer like bra som Kalvin da han ble tatt ut på samme viset i Bielsas første sesong.

Korrekt avgjørelse av Bielsa. Glad han justerte i andre omgang, for byttet med Shack gjorde oss klart dårligere i første omgang.

auren

Tipper dette er siste gang vi ser godeste Pascal på banen. Dessverre ikkje god nok
han blev inte utbytt för han var dålig, utan enbart taktiskt , tidigt gult kort plus att Aston Villa spelarna därefter föll väldigt väldigt lätt när de var i närheten av honom. Har varit med om att Bielsa bytt ut även Phillips tidigt för 2 säsonger sedan, phillips har blivit ordinarie sedan dess
 

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #36 på: Oktober 24, 2020, 18:40:54 »
Jeg er overbevist om at Pascal blir godt ivaretatt av trenerapparatet, og vil helt sikkert komme sterkt tilbake, enten som stopper eller som DM. Stort potensiale også på dette nivået.

jaho

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #37 på: Oktober 25, 2020, 12:09:34 »
Jeg er overbevist om at Pascal blir godt ivaretatt av trenerapparatet, og vil helt sikkert komme sterkt tilbake, enten som stopper eller som DM. Stort potensiale også på dette nivået.

Garantert ikke noe problem for Strujk dette. Kan ikke se for meg at noen spiller er så lite oppegående at man ikke skjønner at det ble byttet av taktiske årsaker, og at det røde kunne være svært nær. Som flere påpeker ble også Phillips byttet tidlig av samme grunn på stillingen 0-2 til Swansea for et par sesonger siden, men da mer for at det rett og slett ikke fungerte.. det samme skjedde faktisk med Phillips også en kamp senere...men kan ikke komme på hvilken match..

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #38 på: Oktober 25, 2020, 12:16:28 »
det samme skjedde faktisk med Phillips også en kamp senere...men kan ikke komme på hvilken match..
Stemmer, faktisk bare 5 kamper senere (dette var 4. og 9. serierunde i 18/19-sesongen.)
Mot Birmingham varte han i 34 minutter før han ble byttet med Dallas (også på 0-2)

https://www.footballcritic.com/championship-leeds-united-fc-birmingham-city-fc/match-stats/1348661
http://www.wafll.com/leeds-statistics/leeds-2018-19.html
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #39 på: Oktober 25, 2020, 12:27:41 »
det samme skjedde faktisk med Phillips også en kamp senere...men kan ikke komme på hvilken match..
Stemmer, faktisk bare 5 kamper senere (dette var 4. og 9. serierunde i 18/19-sesongen.)
Mot Birmingham varte han i 34 minutter før han ble byttet med Dallas (også på 0-2)

https://www.footballcritic.com/championship-leeds-united-fc-birmingham-city-fc/match-stats/1348661
http://www.wafll.com/leeds-statistics/leeds-2018-19.html

Takker Asblørn ! Var en av de kampene det...72 - 28 i posseion og 17-4 i skudd...men Che Adams ødela den dagen med to mål..

auren

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #40 på: Oktober 25, 2020, 12:57:21 »
Jeg er overbevist om at Pascal blir godt ivaretatt av trenerapparatet, og vil helt sikkert komme sterkt tilbake, enten som stopper eller som DM. Stort potensiale også på dette nivået.

Garantert ikke noe problem for Strujk dette. Kan ikke se for meg at noen spiller er så lite oppegående at man ikke skjønner at det ble byttet av taktiske årsaker, og at det røde kunne være svært nær.

En ting er at vi kunne blitt redusert til 10 menn, en annen at Pascal ikke kunne yte 100 % i duellene pga faren for å bli utvist. Så det var helt korrekt av Bielsa å ta grep, selv om jeg var litt overrasket da det skjedde.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #41 på: Januar 02, 2021, 12:07:41 »
Pope har klart kunststykket å intervjue en spiller uten at det er post game ... :o

(Jeg syns det er sjelden man får anledning til intervjuer, sikkert pga klubben, med en gang de er på internasjonale oppdrag så er det lettere...)

Vel, tilbake til Pope (BBC Radio Leeds), her slik YEP oppsummerer intervjuet:

Leeds United defender Pascal Struijk relishing prospect of facing Tottenham Hotspur duo Harry Kane and Son Heung-min
PASCAL Struijk is intent on “enjoying the moment” in today’s clash against England star Harry Kane and backing himself to win aerial duels against the country’s big guns.
By Lee Sobot  Saturday, 2nd January 2021, 5:45 am

Former Ajax youngster Struijk only made his full Whites debut last July in the Championship victory at Derby County.

Six months on, the defender is still learning his trade after just 13 appearances for the Whites and his only 13 outings in professional first-team football.

Just a sixth Whites outing and only a third start came in this season’s Premier League opener at Liverpool and Struijk has also played the full duration of United’s last two games.

Leeds are currently without their three first choice centre-backs in Liam Cooper, Robin Koch and Diego Llorente, all of whom are injured.

It all means that Struijk looks set for what will be a sixth start of the Premier League season in today’s clash at a Tottenham Hotspur side featuring two of the most lethal strikers in the division in Kane and Son Heung-min.

Whilst always confident in his long-term Whites future, 21-year-old Struijk admits he could not really have contemplated coming into combat with England captain Kane so soon in his career.


The battle, though, is one that the United centre-back is relishing as part of his rapid progress and development within Bielsa’s side.

“Was it in my mind knowing that it was going to happen? Not really,” Struijk told BBC Radio Leeds on the prospect of facing Kane.

“So I will make sure I enjoy the moment and try and get the win.

"Tottenham are the same like Liverpool, such a good opponent to play and they have got individual quality and then if you look at the numbers, Son and Kane are probably their biggest strengths right now in the team.”

Pressed in particular on his recent success in aerial battles, Struijk said: “I think I have got the height and the strength to win those aerial duels.

“It’s always a good fight, especially against the stronger strikers and the bigger ones.

"All I do is fight and make sure I win and if not make sure I recover.”

Struijk’s last two outings have very much been a case of mission accomplished with the defender helping the Whites to back-to-back clean sheets in the 1-0 win at home to Burnley which was followed by Tuesday night’s 5-0 romp at West Brom.

“I think I have been solid,” said Struijk, assessing his performances in those two displays.

“We have kept two clean sheets. I don’t want to over exaggerate how good I was but I think it was good and the score will say that.”

All told, Struijk has actually played his part in five clean sheets for the Whites with the defender also starting October’s 3-0 win at Aston Villa in which he was taken off after 21 minutes following an early yellow card.

Struijk’s Whites debut against Hull last season also ended in a clean sheet via a 2-0 victory in which the defender was brought on with one minute left.

The defender was also introduced in the 61st minute of the 1-0 triumph at home to Barnsley back in July and then played the full 90 minutes of the 4-0 cruise at home to Charlton Athletic the same month.

And Struijk has also shown he is able to excel in more than one position with the former Netherlands under-17s international having also been deployed by Bielsa in the holding midfield role.

Struijk, who says he has always been a centre-back, had no prior experience of playing in the position but was more than happy to answer Bielsa’s call.

“When he asked me to do it I made sure I was ready and just learned what he was teaching me,” Struijk explained.

Assessing his improvement as a defender, Struijk reasoned: “He has helped my positional game as well as speaking up. I need to do that more.

“And also with the English guys they speak loads more than I do.

"My passing ability has been next level to where I was before and basically just my all round game.

"He just improves me in almost every aspect of the game.”

Having also signed a new three-and-a-half year deal in November, it’s little surprise that Struijk is playing with a smile on his face,.

That, though, says Struijk, comes naturally when featuring for Bielsa’s Whites.

“I think it’s just the way that we play that we create the happiness,” he said.

“We create so many chances, we play good football and it’s just nice to play so that obviously gets the smile on my face and I think on loads of others.”

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-defender-pascal-struijk-relishing-prospect-facing-tottenham-hotspur-duo-harry-kane-and-son-heung-min-3083400
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

gekon17

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #42 på: Februar 01, 2021, 10:00:44 »
Synes han gjør det bra når han spiller midtstopper!

Pascal Struijk vs. Leicester:
83 touches
55/67 successful passes (most on pitch)
5 clearances (most on pitch)
4 interceptions
4 ball recoveries
3/3 headed clearances
2/2 tackles won
1 blocked shot
0 dribbled past

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


stian

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #43 på: Februar 01, 2021, 17:51:57 »
Synes han gjør det bra når han spiller midtstopper!

Pascal Struijk vs. Leicester:
83 touches
55/67 successful passes (most on pitch)
5 clearances (most on pitch)
4 interceptions
4 ball recoveries
3/3 headed clearances
2/2 tackles won
1 blocked shot
0 dribbled past

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk

Struijk leverer bra, men bak tallene på pasninger og klareringer ligger det noen baller som går ukontrollert/blindt ut i livsfarlig område. Han er fortsatt ung, men har litt å jobbe med når det gjelder vurderinger.

kjella

  • Gjest
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #44 på: Februar 01, 2021, 22:44:01 »
Han har selvfølgelig ting å lære - men synes han har tatt store steg - som stopper. Midtbanespiller er han nok ikke...annet enn en nødløsning  I går var han forøvrig noe involvert i både 2-0 / presis pasning til Raphinha og 3-0 / klarering til Dallas. Liker godt at han "tar tak" og er fysisk i tillegg til at han slår pasninger med fart og presisjon. Med begge ben faktisk....Skal selvfølgelig lære mye om posisjonering og mye annet - men tror vi har en god stopper det neste 10 året her. Og med en Cresswell (18) som jeg synes dominerer mer og mer på U23 kan det være at vi har to unge kvalitets stoppere på gang...

raggen

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #45 på: Februar 01, 2021, 23:26:50 »
enig.. tatt store steg i rollen som stopper. som defensiv midtbanespiller håper jeg vi ikke ser han igjen. men som stopper kan han bli kjempegod
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #46 på: Februar 02, 2021, 09:27:14 »
Den belgiskfødte nederlenderen kan velge og vrake :)

Han spilte vel U17-landskamper for Nederland for lenge siden..

Lufcyouth
@leedsutdacademy
🇧🇪According to reports, Belgium manager Roberto Martinez has recently contacted Pascal Struijk regarding a first senior international call-up!
The 21 year old defender is available to represent either Belgium,Netherlands or Indonesia at International level
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #47 på: Februar 02, 2021, 10:42:13 »
Den belgiskfødte nederlenderen kan velge og vrake :)

Han spilte vel U17-landskamper for Nederland for lenge siden..

Lufcyouth
@leedsutdacademy
🇧🇪According to reports, Belgium manager Roberto Martinez has recently contacted Pascal Struijk regarding a first senior international call-up!
The 21 year old defender is available to represent either Belgium,Netherlands or Indonesia at International level

Hadde vært artig å se Pascal gjøre landslagskarriere for Belgia f.eks., den nye Vincent Kompany?

Stut og Fjærkre

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #48 på: Februar 02, 2021, 11:34:08 »
Den belgiskfødte nederlenderen kan velge og vrake :)

Han spilte vel U17-landskamper for Nederland for lenge siden..

Lufcyouth
@leedsutdacademy
🇧🇪According to reports, Belgium manager Roberto Martinez has recently contacted Pascal Struijk regarding a first senior international call-up!
The 21 year old defender is available to represent either Belgium,Netherlands or Indonesia at International level

Hadde vært artig å se Pascal gjøre landslagskarriere for Belgia f.eks., den nye Vincent Kompany?

Nei, vi har ikke flere stoppere. Er så lei av å få forsvarere skadet tilbake fra landslagspausen. Kommer raskt på Cooper, Llorente og Alioski som har fått hele eller deler av årets sesong ødelagt av disse meningsløse landskampene, som det stort sett bare er pampene i FIFA og UEFA som ser poenget med.

Killa

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #49 på: Februar 02, 2021, 11:41:30 »
Den belgiskfødte nederlenderen kan velge og vrake :)

Han spilte vel U17-landskamper for Nederland for lenge siden..

Lufcyouth
@leedsutdacademy
🇧🇪According to reports, Belgium manager Roberto Martinez has recently contacted Pascal Struijk regarding a first senior international call-up!
The 21 year old defender is available to represent either Belgium,Netherlands or Indonesia at International level

Hadde vært artig å se Pascal gjøre landslagskarriere for Belgia f.eks., den nye Vincent Kompany?

Nei, vi har ikke flere stoppere. Er så lei av å få forsvarere skadet tilbake fra landslagspausen. Kommer raskt på Cooper, Llorente og Alioski som har fått hele eller deler av årets sesong ødelagt av disse meningsløse landskampene, som det stort sett bare er pampene i FIFA og UEFA som ser poenget med.

Det er klart det er alltids e risiko for skader ifbm landskamper - og som du riktig påpeker har vi vært hardt rammet av dette denne sesongen. Det gjør det jo spesielt håpløst hvis dette skjer i "meningsløse" landskamper.

Men generelt er det jo hyggelig når våre egne gutter blir lagt merke til internasjonalt - og jeg ser det som et kvalitetsstempel på laget vårt når spillere blir tatt ut på landslaget! Hvem synes ikke det var ganske gøy f.eks.  å se Kalvin Phillips i den engelske landslagstrøya?
Hvis framgangen fortsetter blir det nok også flere, tenker på f.eks. Meslier og til og med Bamford! Det hadde vært kult!!
« Siste redigering: Februar 02, 2021, 11:43:15 av Killa »

stian

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #50 på: Februar 02, 2021, 13:23:31 »
Veldig positivt hvis Struijk skulle bli landslagsspiller for Belgia! God utviklingsarena, god signaleffekt til andre unge spillere, og økt markedsverdi. Da får vi heller tåle at det innebærer økt skaderisiko.

RoarG

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #51 på: Februar 03, 2021, 09:10:18 »
Dominic Matteo mener Struijk kan spille DM også. Selv om han leverte en blek prestasjon mot Brighton, har han den roen i pasningsspillet, som må til, i følge Matteo. Svak innsats i en enkeltkamp diskvalifiserer jo han ikke. Også Phillips har prestert svakt i enkeltkamper, uten at hans kvaliteter har blitt satt spørsmålstegn ved. Uansett, midtstopperkvalitetene er det ingen tvil om.

https://motleedsnews.com/news/one-to-look-out-for-matteo-claims-giant-leeds-youngster-can-play-out-of-position-for-bielsa/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #52 på: Februar 03, 2021, 11:12:27 »
Dominic Matteo mener Struijk kan spille DM også. Selv om han leverte en blek prestasjon mot Brighton, har han den roen i pasningsspillet, som må til, i følge Matteo. Svak innsats i en enkeltkamp diskvalifiserer jo han ikke. Også Phillips har prestert svakt i enkeltkamper, uten at hans kvaliteter har blitt satt spørsmålstegn ved. Uansett, midtstopperkvalitetene er det ingen tvil om.

https://motleedsnews.com/news/one-to-look-out-for-matteo-claims-giant-leeds-youngster-can-play-out-of-position-for-bielsa/
Han spilte vel DM de siste kampene før serieslutt, og det fikset han vel helt greit? Nå var jo serien for så vidt avgjort på dette tidspunktet, men han fikk uansett vist seg frem.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #53 på: Februar 03, 2021, 21:21:49 »
Ser ut som han velger Belgia:

Leeds defender Pascal Struijk (21) has applied for a Belgian passport. Process ongoing. Should have it in time for the next international break. Bobby Martinez has been tracking him for a while as Belgium don't have many left-footed defenders. Or will Holland call him up? #LUFC


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #54 på: Februar 03, 2021, 21:32:37 »
Ser ut som han velger Belgia:

Leeds defender Pascal Struijk (21) has applied for a Belgian passport. Process ongoing. Should have it in time for the next international break. Bobby Martinez has been tracking him for a while as Belgium don't have many left-footed defenders. Or will Holland call him up? #LUFC


Sent from my iPad using Tapatalk

Hadde rådet han til Indonesia og ned i  varmen :-)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #55 på: Februar 05, 2021, 09:17:12 »
Pascal Struijk - midt i en dogfight mellom Belgia og Nederland  ;D

Marcelo Bielsa's latest Leeds United project is already being pursued by the world's best
Pascal Struijk has been called by Roberto Martinez with a view to representing the world's top-ranked national team Belgium after less than 15 Premier League appearances for Leeds United


By Beren CrossLeeds United club writer 08:00, 5 FEB 2021


When Pascal Struijk trotted out into the swarming dogfight of last July’s brittle 1-0 win over relegation-battling Barnsley we were nervous.

The 20-year-old had made two injury-enforced appearances earlier in the Championship campaign, but this was virtually the promotion-sealing clincher of 2019/20 and it was very much in jeopardy.

Barnsley, who ultimately survived, provided one of the sternest and most dangerous tests Leeds United faced last season.

It was chaotic in defence. Marcelo Bielsa and his staff were desperately trying to find the solution by switching the backline around what felt like every five minutes.

Ben White, Gaetano Berardi and Luke Ayling were all moved around in an effort to find the solution.

Nothing was working in Kalvin Phillips’s absence. When it became clear Stuart Dallas could not bring the control the team needed as the deep-lying playmaker, Bielsa turned to Struijk. Press-box eyebrows rose.

It was out of leftfield and not the change we expected Bielsa to make at that stage. He was thoroughly unproven.

The Tykes kept coming and continued to cause tension, but, broadly, it improved with Struijk and he did bring a degree of control to proceedings.

The next two matches became free hits once the title was sewn up and Struijk continued to play. He did not look out place, though there was no real sting in the games against Derby County and Charlton Athletic.

If you could have pulled him to one side just before he ran on against Barnsley and told him he would be personally pursued by Roberto Martinez to play for the world’s best-ranked national team less than seven months later, he probably wouldn’t have believed you.

It has been a meteoric rate of progression for Struijk, who has benefited from his own durability and ability to avoid injury, unlike his defensive counterparts. He’s always there as an option for Bielsa.

That feeling we had during the Barnsley game came again when it became clear Liam Cooper would miss out on the opening day at Liverpool.

Again, the 21-year-old came through relatively unscathed and he’s gone from strength to strength in central defence, culminating in that showpiece at Leicester City last weekend.

Struijk was born in Belgium, but moved to the Netherlands when he was young and always associated with the Dutch system, playing for their national team at under-17 level.


There was the tutelage at ADO Den Haag and Ajax too, but his agent confirmed Struijk is looking into a Belgian passport in the Dutch press this week.

Reports in his homeland say Martinez, Belgium’s national coach, has telephoned Struijk and spoken to him about the prospect of playing for his birth nation, currently top of the world rankings by the way.

The Dutch media have put obstacles between Struijk and the national team there, owing to the wealth of central defensive talent they have, while Belgium do not apparently have anyone queuing up behind veterans Thomas Vermaelen and Jan Vertonghen.

The newspapers there are fanning the flames on a race between the countries to get Struijk capped, but how close that is to reality remains to be seen when international football returns in March.

Either way, the acknowledgement Struijk is looking into his Belgian paperwork is proof enough of how far he has come and how ambitious he remains to play among the world’s elite while he grows under Bielsa.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsas-latest-leeds-united-19773718
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #56 på: Februar 06, 2021, 08:35:07 »
Bare å velge Indonesia med en gang.
Han vil aldri være god nok for Belgia eller Nederland.

Bjorn

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #57 på: Februar 06, 2021, 09:23:53 »
Bare å velge Indonesia med en gang.
Han vil aldri være god nok for Belgia eller Nederland.

Basert på slik logikk burde vi ihvert ikke spille i PL da utrolig mange fans stadig refererer til at våre spillere ikke holder PL nivå. Rimelig sikker på at vi får se Struijk i et av de to landslagene innen kort tid.
Marching On! 4276

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #58 på: Februar 06, 2021, 09:55:32 »
Evt "fans".

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #59 på: Februar 07, 2021, 12:02:49 »
Endelig har vi fått Pascals egne ord på hvordan stoda er:

Her om høyre midtstopperplass kontra venstre:

"I would say left [centre-back] is a bit easier for me, driving the ball and playing out but to be honest I haven't a big problem playing on the right," Struijk said.

In Leeds' last two outings, Struijk has partnered Liam Cooper in central defence, but has featured on the right-hand side of that pairing, which typically is not the case for a left footer.

That said, Struijk only appears grateful for the opportunity and his performances have hardly given away his left-footedness on the right-hand side.

"The longer pass can be trickier at times but I have to say I feel comfortable with both feet. Since I was younger I tried to play with both left and right to get them as equal good," he added.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/pascal-struijk-leeds-united-unpredictable-19787911
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan