Skrevet av Emne: Spiller: Pascal Struijk  (Lest 23558 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Forever Whites

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #60 på: Februar 14, 2021, 19:42:36 »
Herlig med skåring til Struijk i dag!  Plutselig er vi blitt farlig på corner igjen.  Denne karen kommer til å bli viktig for oss i fremtiden.  Tipper han etablerer seg som en av våre faste midtstoppere etter hvert.  Han og Koch i lag kan bli et radarpar de kommende sesongene.
Medlem 94237

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #61 på: Februar 28, 2021, 13:54:22 »
Struijk ut med skade i går....

Klich:
“Pascal had to come off because he was injured and I had to come back as the defensive midfielder.”
Fingers crossed it’s nothing serious!
#LUFC https://t.co/BjV3eB2eC2
Super Leeds since 1968

raggen

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #62 på: Februar 28, 2021, 16:11:48 »
tror nok struijk er best som stopper,men bielsa gir han kamp etter kamp i bielsa rollen men jeg tror at heller llorente burde fått tillit der. men at struijk på sikt kan vokse inn i den rollen er godt mulig men slik jeg ser det nå så passer han best som stopper
Forever Leeds United!!!!!!!!

TK20

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #63 på: Februar 28, 2021, 17:00:33 »
Strujik har bevist at han er mer enn god nok som fjerdevalg på stopperplass. Med tanke på hvor ofte vi spiller med tre bak, i tillegg til generelle skader og suspensjoner, bør det gi ham mer enn nok spilletid også kommende sesong.

Som DM er vel alle enige i at han ikke er god nok som erstatter for Phillips og klubben bør handle deretter i sommer.

Svært imponert over det han har vist i år.

Cannavaro

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #64 på: Februar 28, 2021, 18:57:29 »
1. det er blitt veldig "poppis" på forumet her å nevne Lliorente som DM i kampen mot AV igår ser jeg.  Å være midtstopper kontra DM anker er to ulike roller, og Bielsa har gjort rett med å utvikle og dyrke Kalvin frem i denne rollen.  Vi alle ser at Lliorente er en markant stopper skikkelse, som behandler ballen godt, har fint overblikk, er plasseringsdyktig, offensiv drivkraft og en god pasningsspiller.  Tror det er viktig at vi fortsetter å la han spille midtstopper ettersom han ikke har hatt mye spilletid denne sesongen. Der bør han være og der blir han ytterligere bedre.

2. Struijk ; 21 år, ikke ferdig utviklet fotballprodukt. Har mye i seg, men mangler mye ifht. PL standard.  Han har fysikken og kan være et luftvåpen offensivt og defensivt, og det her er alt jeg finner av styrker akkurat nå.  Han leser ikke spillet bra nok ennå, blir lettere "lurt" av smarte spisser i PL, har problemer med tempo og er til tider svak i pasningsspillet og tar for sent beslutninger og oppfatter ting litt sent i spillets gang.  Hadde jeg vært Bielsa hadde jeg lånt ham ut til en CS klubb eller League 1/League 2 klubb. Ikke god nok pr. nå.   Ben White, var 1 år eldre enn det Pascal er nå, i opprykkssesongen. Klart bedre og mer talentfull enn Pascal.  Syns Pascal ble "pælma" inn i PL altfor tidlig.....men Bielsa hadde kanskje ikke noe valg.  Jeg er ikke så veldig imponert over Pascal sine prestasjoner og ferdigheter dessverre.
MFLU - Miracles For Leeds United

ingve1960

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #65 på: Februar 28, 2021, 19:12:37 »
Det som jeg synes er litt rart er at pascal ofte følger mann over store områder f.eks arsenal, Ødegård

Etter min mening skal dm fokusere mer på rett posisjon i forhold til ball..men vet ikke helt hvordan de tenker.

asbfjell

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #66 på: Februar 28, 2021, 20:04:54 »
1. det er blitt veldig "poppis" på forumet her å nevne Lliorente som DM i kampen mot AV igår ser jeg.  Å være midtstopper kontra DM anker er to ulike roller, og Bielsa har gjort rett med å utvikle og dyrke Kalvin frem i denne rollen.  Vi alle ser at Lliorente er en markant stopper skikkelse, som behandler ballen godt, har fint overblikk, er plasseringsdyktig, offensiv drivkraft og en god pasningsspiller.  Tror det er viktig at vi fortsetter å la han spille midtstopper ettersom han ikke har hatt mye spilletid denne sesongen. Der bør han være og der blir han ytterligere bedre.

2. Struijk ; 21 år, ikke ferdig utviklet fotballprodukt. Har mye i seg, men mangler mye ifht. PL standard.  Han har fysikken og kan være et luftvåpen offensivt og defensivt, og det her er alt jeg finner av styrker akkurat nå.  Han leser ikke spillet bra nok ennå, blir lettere "lurt" av smarte spisser i PL, har problemer med tempo og er til tider svak i pasningsspillet og tar for sent beslutninger og oppfatter ting litt sent i spillets gang.  Hadde jeg vært Bielsa hadde jeg lånt ham ut til en CS klubb eller League 1/League 2 klubb. Ikke god nok pr. nå.   Ben White, var 1 år eldre enn det Pascal er nå, i opprykkssesongen. Klart bedre og mer talentfull enn Pascal.  Syns Pascal ble "pælma" inn i PL altfor tidlig.....men Bielsa hadde kanskje ikke noe valg.  Jeg er ikke så veldig imponert over Pascal sine prestasjoner og ferdigheter dessverre.

Er egentlig enig i alt du skriver. Men tipper også at du ikke er uenig i påstanden om at det i gårsdagens kamp ville det vært bedre om Llorente og Struijk hadde byttet posisjon. Føler meg også sikker på at Bielsa er enig i dette - i dag!

Llorente skal sjølsagt spille stopper - så lenge Phillips er tilgjengelig. Men ta nå også med at Llorente ikke er ukjent med den defensive midtbanerollen fra før.

Blir spennende å se hva som skjer når også Koch snart er tilbake. Begge disse er høyresidestoppere, men eg har en mistanke om at Koch lettere kan tilpasse seg venstreside-posisjonen, og at han derfor kan bli et godt alternativ til Cooper.
Og når Phillips er ute, har vi Koch og Cooper som stoppere og Llorente som defensiv midtbanemann. Ikke akkurat en ueffen stoppertrio dette heller!

Det har nesten vært fascinerende å se hvordan Struijk er blitt hauset opp denne vinteren, både her og i andre forum. Gutten er for treig - i både føtter og hode. Og sånn har han vært hele tiden. Enig i at et utlån til en klubb i en lavere divisjon vil være det beste for Struijk.

ingve1960

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #67 på: Februar 28, 2021, 20:46:05 »
Enig med deg i bruken av lorente Kock kalvin struik men litt uenig i kvalitet helt ned mot L1,synes han har vert god som stopper, trenger bredde i den posisjon.
Synes å ha lest  at han blir vurder opp mot landslagtropp, da må jo han være bra.

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #68 på: Februar 28, 2021, 21:11:33 »
1. det er blitt veldig "poppis" på forumet her å nevne Lliorente som DM i kampen mot AV igår ser jeg.  Å være midtstopper kontra DM anker er to ulike roller, og Bielsa har gjort rett med å utvikle og dyrke Kalvin frem i denne rollen.  Vi alle ser at Lliorente er en markant stopper skikkelse, som behandler ballen godt, har fint overblikk, er plasseringsdyktig, offensiv drivkraft og en god pasningsspiller.  Tror det er viktig at vi fortsetter å la han spille midtstopper ettersom han ikke har hatt mye spilletid denne sesongen. Der bør han være og der blir han ytterligere bedre.

2. Struijk ; 21 år, ikke ferdig utviklet fotballprodukt. Har mye i seg, men mangler mye ifht. PL standard.  Han har fysikken og kan være et luftvåpen offensivt og defensivt, og det her er alt jeg finner av styrker akkurat nå.  Han leser ikke spillet bra nok ennå, blir lettere "lurt" av smarte spisser i PL, har problemer med tempo og er til tider svak i pasningsspillet og tar for sent beslutninger og oppfatter ting litt sent i spillets gang.  Hadde jeg vært Bielsa hadde jeg lånt ham ut til en CS klubb eller League 1/League 2 klubb. Ikke god nok pr. nå.   Ben White, var 1 år eldre enn det Pascal er nå, i opprykkssesongen. Klart bedre og mer talentfull enn Pascal.  Syns Pascal ble "pælma" inn i PL altfor tidlig.....men Bielsa hadde kanskje ikke noe valg.  Jeg er ikke så veldig imponert over Pascal sine prestasjoner og ferdigheter dessverre.

Er egentlig enig i alt du skriver. Men tipper også at du ikke er uenig i påstanden om at det i gårsdagens kamp ville det vært bedre om Llorente og Struijk hadde byttet posisjon. Føler meg også sikker på at Bielsa er enig i dette - i dag!

Llorente skal sjølsagt spille stopper - så lenge Phillips er tilgjengelig. Men ta nå også med at Llorente ikke er ukjent med den defensive midtbanerollen fra før.

Blir spennende å se hva som skjer når også Koch snart er tilbake. Begge disse er høyresidestoppere, men eg har en mistanke om at Koch lettere kan tilpasse seg venstreside-posisjonen, og at han derfor kan bli et godt alternativ til Cooper.
Og når Phillips er ute, har vi Koch og Cooper som stoppere og Llorente som defensiv midtbanemann. Ikke akkurat en ueffen stoppertrio dette heller!

Det har nesten vært fascinerende å se hvordan Struijk er blitt hauset opp denne vinteren, både her og i andre forum. Gutten er for treig - i både føtter og hode. Og sånn har han vært hele tiden. Enig i at et utlån til en klubb i en lavere divisjon vil være det beste for Struijk.
Du setter ord på det mange av oss tenker her. Alle vil vel at de ukjente unggutta skal fylle skoene til de de erstatter, men vi må innse at det sjelden er tilfelle. White er et unntak, Meslier et annet. Struijk not so much.

ingve1960

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #69 på: Februar 28, 2021, 21:28:47 »
Kan være enig at totalen har vert litt opp og ned men synes han hadde et par virkelig gode kamper ved siden av cooper og vis vi tar med at han spilte på feil side i forhold til fot så tror jeg vi får bruk for han allerede neste sesong

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #70 på: Februar 28, 2021, 21:47:20 »
Kan være enig at totalen har vert litt opp og ned men synes han hadde et par virkelig gode kamper ved siden av cooper og vis vi tar med at han spilte på feil side i forhold til fot så tror jeg vi får bruk for han allerede neste sesong
Som flere er inne på, funker han bedre som stopper enn som dm. Bl a er han bra på hodet (når timinga sitter). Men med Koch tilbake er veien lang til førstelaget.

ingve1960

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #71 på: Februar 28, 2021, 21:53:04 »
Å ja. Men blir litt skremt når vi har 4 stoppere og alikevel må bruke ayling i flere kamper. Får håpe på mindre skader fremover så har vi et kanonforsvar

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #72 på: Februar 28, 2021, 23:59:36 »
Det som jeg synes er litt rart er at pascal ofte følger mann over store områder f.eks arsenal, Ødegård

Etter min mening skal dm fokusere mer på rett posisjon i forhold til ball..men vet ikke helt hvordan de tenker.
Dette er det 'mannsmarkeringen' til Bielsa som styrer. Like it or not (jeg gjør jo i utgangspunktet ikke det) men i sum er Bielsaball noe vi er heldige som får oppleve!!! Og da må man ta det med hud & hår, noe halvveis funker ikke!

Og Belgia (rangert som #1 på verdensrankingen) ønsker altså at Pascal skal velge dem, så helt håpløs er han nok IKKE (jaja, jeg vet de styrer mot et generasjonsskifte & neppe vil lede verdensrankingen særlig lang tid fremover...).

Mht hans DMB-jobb så er det klart han er langt unna Phillips-nivå (jeg akket meg mange ganger under Villakampen) men det er altså Bielsa som har kjørt han inn der. At Bielsa i ettertid angret, Asbjørn, kan nok være. Han er jo ydmyk som få og sier ofte under pressekonferansene at han kan ta feil, men samtidig er han STA som få andre...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #73 på: Mars 01, 2021, 11:38:59 »
1. det er blitt veldig "poppis" på forumet her å nevne Lliorente som DM i kampen mot AV igår ser jeg.  Å være midtstopper kontra DM anker er to ulike roller, og Bielsa har gjort rett med å utvikle og dyrke Kalvin frem i denne rollen.  Vi alle ser at Lliorente er en markant stopper skikkelse, som behandler ballen godt, har fint overblikk, er plasseringsdyktig, offensiv drivkraft og en god pasningsspiller.  Tror det er viktig at vi fortsetter å la han spille midtstopper ettersom han ikke har hatt mye spilletid denne sesongen. Der bør han være og der blir han ytterligere bedre.

2. Struijk ; 21 år, ikke ferdig utviklet fotballprodukt. Har mye i seg, men mangler mye ifht. PL standard.  Han har fysikken og kan være et luftvåpen offensivt og defensivt, og det her er alt jeg finner av styrker akkurat nå.  Han leser ikke spillet bra nok ennå, blir lettere "lurt" av smarte spisser i PL, har problemer med tempo og er til tider svak i pasningsspillet og tar for sent beslutninger og oppfatter ting litt sent i spillets gang.  Hadde jeg vært Bielsa hadde jeg lånt ham ut til en CS klubb eller League 1/League 2 klubb. Ikke god nok pr. nå.   Ben White, var 1 år eldre enn det Pascal er nå, i opprykkssesongen. Klart bedre og mer talentfull enn Pascal.  Syns Pascal ble "pælma" inn i PL altfor tidlig.....men Bielsa hadde kanskje ikke noe valg.  Jeg er ikke så veldig imponert over Pascal sine prestasjoner og ferdigheter dessverre.

Er egentlig enig i alt du skriver. Men tipper også at du ikke er uenig i påstanden om at det i gårsdagens kamp ville det vært bedre om Llorente og Struijk hadde byttet posisjon. Føler meg også sikker på at Bielsa er enig i dette - i dag!

Llorente skal sjølsagt spille stopper - så lenge Phillips er tilgjengelig. Men ta nå også med at Llorente ikke er ukjent med den defensive midtbanerollen fra før.

Blir spennende å se hva som skjer når også Koch snart er tilbake. Begge disse er høyresidestoppere, men eg har en mistanke om at Koch lettere kan tilpasse seg venstreside-posisjonen, og at han derfor kan bli et godt alternativ til Cooper.
Og når Phillips er ute, har vi Koch og Cooper som stoppere og Llorente som defensiv midtbanemann. Ikke akkurat en ueffen stoppertrio dette heller!

Det har nesten vært fascinerende å se hvordan Struijk er blitt hauset opp denne vinteren, både her og i andre forum. Gutten er for treig - i både føtter og hode. Og sånn har han vært hele tiden. Enig i at et utlån til en klubb i en lavere divisjon vil være det beste for Struijk.

Helt enig med dere begge. Et moment jeg vil legge til henger jo sammen med alt annet, nemlig det som ser ut om manglende selvtillit. Dette kommer jo av mange faktorer, blant annet at han er blitt revet av banen svært tidlig i kamper. På banen synes jeg dette oftest kommer frem når han spiller anker (naturlig nok). Der han i mange tilfeller burde satt fart med ballen forbi ledd, snur han og spiller i støtte. At midtstoppere sånn plutselig skal fungere godt i midtbaneleddet er jeg ikke nødvendigvis enig i. Bak har du som oftest kun ledd foran deg, som anker har du ledd både foran og bak. Tiden er knappere, du har spillere rundt deg overalt, feil gir gjerne store konsekvenser osv. Oversikt og trygg ballbehandling er vel to av de viktigste egenskapene der. Struijk er for meg pr nå kun midtstopper. La han spille på sine styrker, sterk i lufta. Med spilletid kommer kanskje egenskaper som gjør at han kan spille lengre frem, men pr nå har han ingenting i midtbaneleddet å gjøre. Der spiller han seg ut av laget, så jeg ser for meg at han selv aller helst vil spille midtstopper.

En av de største feilene Bielsa har gjort denne sesongen (det er ikke nødvendigvis så mange), er sammensetningen av stallen. Førsteelleveren viser seg å være god nok i massevis. Med 2-3 år med Bielsa viser det seg at man takler trenings- og kamptrykket veldig godt (eks Bamford som var mye skadet tidligere). Nyinnkjøpene ser ut til å trenge tid til herding (pluss endel uflaks også sikkert). Det har betydd at vi har altfor ofte, over for lang tid, har måttet gravd fra 15.-18. mann i stallen. Det tror jeg er det som skiller oss fra Europacup-spill.

Helgens stall mot et veldig redusert Villa-lag viser det med all tydelighet. Ei sentrallinje med Struijk og Roberts er ikke i nærheten av Premier-League nivå. Med andre ord tror jeg vi ender opp der vi er på tabellen, så fremst spillere kommer tilbake. En god sommer vil økt kvaliteten i stallen, sende spille som  Struijk og Roberts på lån til championship, og Leeds United til Europa.
« Siste redigering: Mars 01, 2021, 11:48:43 av Kato »
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #74 på: Mars 01, 2021, 13:54:22 »
Som midtstopper syntes jeg Strujik har gjort sine saker meget bra. Han som alle andre gjør feil innimellom. Han er ung og kommer til å bli bedre. Litt heksejakt så fort han gjør en feil.  Å sette han i samme bås som Roberts er både urettferdig og feil i mine øyne.

Allerede neste år håper og tror jeg at han er tredjevalg som stopper eller at diskusjonen er hvem av Koch og Llorente som blir hans makker!

At han ble tatt av tidlig mot Villa påvirker han neppe. Derimot så er det liten tvil om at han ikke er en defensiv midtbanespiller. Han er en stopper. Grunnen til at han må spille der handler nok også om at Klich ikke var i nærheten når han fikk sjansen i den rollen. Utover det er det vel ingen alternativer.
Så enig med deg i at lagbygge burde tatt høyde for sårbarheten i midten. At Forshaw ikke kunne bidra masse og at Shackleton og Roberts sin utvikling videre var litt bingo burde styrket det. At Klich ser ut til å vise at han ikke har PL nivå inne er en ekstra strek i regningen som gir utfordringer sentralt.

Nå var vi jo nære å hente en Franskmann på midten...heldigvis ble det en Brasiliansk ving. Kunne fort sett verre ut med Costa og et evt bomkjøp av Franskmannen..Han er ingen suksess der han er nå ihvertfall. Det tar tid å bygge og det ser heldigvis ut til at Bielsa og Orta er på bølgelengde med forumet. Det er betryggende  :D

Roberts, Forshaw, Pablo og Costa må erstattes med kvalitet. I tillegg er vel Berardi og Alioski kanskje ferdige. Mer kvalitet inn på VB er et must. Bredden må bli bedre sånn at vi har spillere på benk som kan utgjøre en forskjell.

Av unggutta ser jeg ikke noe poeng i å satse videre på Poveda, Shack og Davis. I tillegg til at jeg håper Greenwood kan ta steget opp og utfordre Bamford, så har du Summerville, Bogusz, Gelhardt, Jenkins og Huggins som fint kan erstatte disse tre. Drameh pusher på også på HB. Alle slår ikke til, men at et par av dem gjør det er jeg sterk i troen på.

Jeg er også helt sikker på at Strujik er ønsket med videre i Bielsa sine planer. Heldigvis :)


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #75 på: Mars 04, 2021, 11:01:50 »
Her er Graham Smyth god, om hvordan guidingen fra Cooper kan gjøre Pascal til Leeds' venstre-plasserte midtstopper for years to come.


Exciting Leeds United prospect can benefit from lower league experience but doesn't have to leave on loan
Pascal Struijk will never see the things Liam Cooper has seen.
By Graham Smyth Thursday, 4th March 2021, 5:44 am

There are no guarantees in football and 17 Premier League appearances make for a small sample size, but at 21 years of age, on the evidence of this season, there seems little reason why he cannot carve out a career at the top level.

Solid defensive performances, aerial ability, a good reading of the game and a terrific passing range make him as exciting a prospect as any in the Leeds United squad.

He’s a different animal altogether from the rabbit in headlights we saw against Cardiff City in December 2019.


Thrown in at the deep end, with just a minute of previous Championship experience to his name, in a game Leeds United were leading 3-2, Struijk looked like he was flailing.

As the Blues pumped the ball forward, Struijk looked lost, bumping into Ben White as the loanee jumped for a header outside the area. The pair jumped for the same ball seconds later inside the area and then both watched, aghast, as Lee Tomlin’s flick allowed Robert Glatzel to run between them and score an equaliser for the side with 10 men.

Glatzel was in front of White and behind Struijk and neither could prevent a goal that completed a comeback from 3-0 down.


The young substitute could, quite easily, have sank without a trace.

As it was, he didn’t play again until the very latter stages of the season, when a pair of assured performances as a defensive midfielder allowed him to rewrite the first chapter of his Leeds United story.

The second chapter has been an eye opener.

Injury to Cooper handed him a dream come true and a nightmare rolled into one, with a Premier League debut at Anfield against a world-class attack.

And injuries to Leeds’ shiny, expensive new centre-back pair Diego Llorente and Robin Koch, have presented him further opportunities at a scale that must leave him pinching himself.

He’s claimed clean sheets in four different back lines, made as many interceptions per game as Cooper – at a rate that puts him right up there in the top-flight rankings – become a threat from set-pieces and one of the stories of the season. Cooper too made his Premier League debut at Anfield, in Hull City’s 6-1 defeat in September 2009.

A little over three years later he was playing in League Two, for Chesterfield.

Now a Scottish international and the captain of a mid-table Premier League club, Cooper is one of few top-flight defenders who knows that Boundary Park’s ‘Ice Station Zebra’ reputation is well earned. He’s sampled the rustic delights of Field Mill and Huish Park and the midweek treks to Torquay and Plymouth. These are all experiences that Struijk, on the radar of Belgium boss Robert Martinez, is unlikely to enjoy or endure unless something goes horribly awry.

FA Cup games can offer brief glimpses of that level but it should never become his weekly reality.

Yet he will still feel the benefit of the lower-league life led by Cooper in his post-Hull and pre-Leeds days.

All the tricks of the trade picked up along the hard, bumpy road back to the top flight are things Struijk can learn from his captain and the man next to him in Marcelo Bielsa’s defence, when selected.

Cooper’s 300-plus senior appearances have pitted him against strikers of every shape, size and profile, making him the perfect mentor for a player with 25 first-team games under his belt.

There was wild excitement around Leeds when Koch and Llorente arrived in big-money moves, with international careers well under way and plenty of big-league experience.

Yet Struijk can regard himself as the leading candidate to be Cooper’s long-term successor as an aerially-dominant, left-footed, left-sided centre-half at Leeds.

The return to fitness of Llorente and, in time, Koch is likely to see Struijk slip back down the pecking order but, if he can remain patient – because there will surely be interest and attempts to turn his head – and if he can tuck himself under Cooper’s wing, a big future awaits.

God only knows how good a player Cooper would be now had Bielsa got his hands on him at 18, as he did with Struijk, who was playing in the academy when the Argentine arrived at Leeds.

It would be a surprise if Cooper had not already reminded his junior just how lucky he is to be positioned where he is right now.

Thorp Arch is exactly the right place for him, if he wants to avoid the places his captain had to go. Bielsa is the right coach for him if he wants to see things Cooper may not.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/exciting-leeds-united-prospect-can-benefit-from-lower-league-experience-but-doesnt-have-to-leave-on-loan-3153774
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #76 på: Mars 05, 2021, 21:41:07 »
Struijk er litt for glad i Nederland...

Det har i dag sivet ut at han har takket nei til 'tilbudet' om å være med i den belgiske troppen,
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #77 på: Mars 08, 2021, 11:40:14 »
Skadet ift dagens mot Hammers?
Kan ikke se ham i troppen.....snakker vi da Dallas i rollen igjen....om ikke Philips er ett skjult ESS i ermet ift dagens lag! ;)
 

Sydhagen

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #78 på: Mars 14, 2021, 20:53:37 »
LUFCDATA:

Pascal Struijk ranking for under-22 outfield Premier League players in 2020/21:

831 succ. passes (3rd)
633 succ. passes own half (2rd)
47 clearances (3rd)
41 succ. long passes (J-5th)
37 interceptions (3rd)
35 tackles won (5th)
31 aerial duels won (4th)
12 blocked shots (J-2nd)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #79 på: Mars 15, 2021, 08:19:37 »
LUFCDATA:

Pascal Struijk ranking for under-22 outfield Premier League players in 2020/21:

831 succ. passes (3rd)
633 succ. passes own half (2rd)
47 clearances (3rd)
41 succ. long passes (J-5th)
37 interceptions (3rd)
35 tackles won (5th)
31 aerial duels won (4th)
12 blocked shots (J-2nd)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Vært spennende å se hvem de andre på topp 5 er..
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #80 på: Mars 15, 2021, 09:57:02 »


Vært spennende å se hvem de andre på topp 5 er..

Det er ingen link til slikt men i twittertråden står det:
That's against 73 other Premier League players under the age of 22 this season.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #81 på: Mars 15, 2021, 10:47:00 »
Pascal leverer godt han, og da selvsagt som stopper.
Har latt meg imponere av pasningsfoten, og han begynner å bli skikkelig god i lufta.....han har jo fysikk til det!
Litt flere offensive fibre etterhvert , så blir han skikkelig GO`!

Beholdes og utvikles videre......... ;)
 

Sterland

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #82 på: Mars 15, 2021, 13:20:30 »
Pascal leverer godt han, og da selvsagt som stopper.
Har latt meg imponere av pasningsfoten, og han begynner å bli skikkelig god i lufta.....han har jo fysikk til det!
Litt flere offensive fibre etterhvert , så blir han skikkelig GO`!

Beholdes og utvikles videre......... ;)
Helt enig. Har alle forutsetninger til å bli en kanon-stopper. Har imponert på stopperplass, ikke fullt så mye som 4'er

Kato

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #83 på: Mars 20, 2021, 09:54:31 »
På dette stadiet forrige sesong hadde Pascal Struijk spilt 7 minutter Championship-fotball. Med det i tankene, du verden for en utvikling.

Inn i det 90. minutt mot Hull 10. desember 2019. I tillegg det fæle innhoppet mot Cardiff (3-3) fire dager senere. Ihvertfall huskes det som fælt, han spilte bare 6 minutter. Og alt som gikk galt var en tapt duell. Og et halvt år på sidelinja.

Tresmak til 16. juli.
« Siste redigering: Mars 20, 2021, 09:59:14 av Kato »
 

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #84 på: Mars 20, 2021, 09:57:42 »
På dette stadiet forrige sesong hadde Pascal Struijk spilt 7 minutter Championship-fotball. Med det i tankene, du verden for en utvikling.
Bra perspektiv. Syns han slet litt i går, men jeg har kanskje vært for utålmodig med ham. Vil dog gjerne se mer av hans påstått slepne pasningsfot, som bl a gårsdagens norske kommentator var veldig opptatt av.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #85 på: April 03, 2021, 23:44:09 »
Pascal ble vraket for kaptein Liam i dag.

Men internt er man veldig fornøyd med Pascals utvikling...

‘THEY ABSOLUTELY THINK HE CAN BE A PL REGULAR’: PHIL HAY SAYS LEEDS REALLY RATE 21-YEAR-OLD

Charles Jones 3 hours ago

Writing in his pre-match discussion ahead of Leeds’ game against Sheffield United, Phil Hay has shared the feeling inside Elland Road about Pascal Struijk.

The centre-half has had something of a breakout season at Elland Road, and due to a number of injuries to the likes of Robin Koch and Diego Llorente, he’s played a lot of football.

Hay says that Leeds have always rated him, but the rate of his development has taken them by surprise and that he’s been earmarked as a future Premier League regular.

“They always rated him but I’d say the speed of his progress has been a slight surprise. They absolutely think he can be a PL regular – as shown by the fact that Belgium are trying to call him up. That’s a very difficult squad to get into,” Hay wrote.

This is certainly interesting to hear.

Struijk is already a Premier League regular, but that has been more down to circumstance than selection at times this term.

However, it seems as though he could soon be one of the first names on the teamsheet at Elland Road.

It will be intriguing to see what this means for Leeds’ current centre-backs. Liam Cooper is the club captain while Koch and Llorente are German and Spain internationals respectively.

The fact that the Whites see him as a future regular is just a testament to how good he is, especially when you consider the talent United already have in that spot.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan


Sterland

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #87 på: April 09, 2021, 07:07:08 »
Flotte ord fra vår kaptein om "guttungen":

https://www.hitc.com/en-gb/2021/04/08/unbelievable-liam-cooper-says-leeds-united-21-year-old-is-simply-different-class/?fbclid=IwAR007z8SKmSOtOlB_ltenTaT6Cu1cdZVE0hsGCvrNyClll3-bLZhShNBcBg
Pascal har vært glimrende som stopper. Herlig å se at satsingen på å hente inn yngre talenter materialiserer seg. Vi er godt forspent på stopperplassen :)

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #88 på: April 20, 2021, 07:08:21 »
Med fare for å virke surmaget: Jeg er dessverre ikke så begeistret for Pascal som mange her inne. Bevares, han er jevnt over solid defensivt, og har utvilsomt talent - men jeg syns ikke han leverte helt på nivå i går: Det går av og til for sakte mann mot mann, og han setter medspillere litt for ofte i vanskelige situasjoner pga en smule ubesluttsomhet i oppspillsfasen (i går var det Allioski som stort sett fikk merke dette, men han løste det bra). Han bidrar heller ikke så mye offensivt, selv om han visstnok skal ha en strøken pasningsfot.
Nå skal det understrekes at motstanden var av høy klasse, men det er vel her vi må legge lista fremover? Jeg tror Koch hadde gjort en bedre jobb i går, faktisk.

NT

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #89 på: April 20, 2021, 08:25:40 »
Med fare for å virke surmaget: Jeg er dessverre ikke så begeistret for Pascal som mange her inne. Bevares, han er jevnt over solid defensivt, og har utvilsomt talent - men jeg syns ikke han leverte helt på nivå i går: Det går av og til for sakte mann mot mann, og han setter medspillere litt for ofte i vanskelige situasjoner pga en smule ubesluttsomhet i oppspillsfasen (i går var det Allioski som stort sett fikk merke dette, men han løste det bra). Han bidrar heller ikke så mye offensivt, selv om han visstnok skal ha en strøken pasningsfot.
Nå skal det understrekes at motstanden var av høy klasse, men det er vel her vi må legge lista fremover? Jeg tror Koch hadde gjort en bedre jobb i går, faktisk.
Ikke surmaget i det hele tatt, godt med ett forum hvor synspunkter kan legges frem, berikende for alle.   Deler mye av det du sier og skulle gjerne sett en Pascal som setter mer fart i pasningsspillet. Må bli mer driv over Pascal, han må ta litt mer sjefsholdning, det er tross alt 3 etablerte han kjemper mot.  I kamper som i går hvor Pool ikke har type Mitrovic som spiss, ville jeg også heller hatt Koch som er bedre med ball i bena. Virket som om begge stopperne ble reserverte når Pool kom så høyt som de gjorde, mener det kunne vært nøkkelen, å komme seg mer ut sentralt enn via flankene. Men så ble L.Pool slitne, da funka det