Skrevet av Emne: Kamp vs Preston North End @Deepdale tirsdag 9.4.19 kl. 20:45 på LUTV  (Lest 24659 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Vi er faktisk sikret en play off plass nå. For første gang i Chamionship siden 2006! Det er jo fantastisk med hele 5 kamper igjen å spille!

auren
Dette hadde vi sagt ja til hver dag i uken før sesongen!
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jaho

Vi er faktisk sikret en play off plass nå. For første gang i Chamionship siden 2006! Det er jo fantastisk med hele 5 kamper igjen å spille!

auren
Dette hadde vi sagt ja til hver dag i uken før sesongen!

Absolutt!! Og vi er ikke SÃ… dårlige bakover heller..Bare gjerrige Middlesbrough og Sheff U som har sluppet inn mindre. Sluppet inn 13 og 14 mindre en favorittene W.B.A. og Villa. Offensivt er det også bare de to favorittene og ligaleder Norwich som scorer mer en oss...selv om vi ikke har noen helt i toppen  av toppscorer-lista. Men begge spissene har jo hatt flere lange skadeperioder...så kanskje ikke så rart. I tillegg spiller vi jo en annen type posession-fotball en da vi hadde Wood, så flere i laget scorer..noe Pablo som har satt personlig rekord i en sesong viser..og det på tampen av karrieren... Så ja, vi har vel innfridd de flestes forventninger her inne..synes faktisk det har vært moro å være Leeds-supporter denne sesongen...OG vi har vel bare tapt mer en en gang på rad en eneste gang denne sesongen i ligaen (Hull og Nottingham)  Så synes vi har lov til å være litt stolte av denne gjengen..uansett hvordan det går.. :D

Buddy

Texas ain´t no place for amateurs, TexasHenrik. Det er heller ikke dette forumet. Mange som er mer negative enn meg i kveld. Tåler du ikke meningsutvekslinger i kampens hete så for du ta hesten din og forlate "byen".

Nå synes jeg ikke lenger du skal få slippe unna med tullet ditt. Du bedriver ikke "meningsutvekslinger" eller "analyser" som du også har kalt det. Du pisser på spillerne og klubben jeg har vært stolt av i godt over 40 år. I gode og dårlige dager. Ekte fans håner motstanderen under kampens gang, ikke våre egne gutter. Om forumet skal representere en viss standard på supporterkulturen og ikke være ei søppelbøtte for personlige frustrasjoner, så er det andre enn Texas som bør flykte byen. Trodde vi var stolte av Marching On Together. Også når det butter litt.

Gode analyser og gjerne kritikk etter kampen er derimot strålende, og forumet har noen ess på dette området. Langt bedre enn meg, for jeg sikkert også en "amateur".

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Lufcdata

The official figure for Leeds' away support at Deepdale last night was 5,426. There were tonnes more in the home end. Magnificent wall of noise throughout. #BestInTheLand #MOT

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Patrick Bamford's dad thinks the striker's first season at Leeds United could have been better...and Bamford agrees

Phil HayPublished: 16:09
 Patrick Bamford runs towards the away end at Deepdale after scoring Leeds United's opening goal against Preston.
Patrick Bamford runs towards the away end at Deepdale after scoring Leeds United's opening goal against Preston.
Updated: 16:16 Wednesday 10 April 2019

Patrick Bamford admitted that Leeds United were still to see the best of him but said he was always certain more goals would come after his match-winning strikes at Preston North End.


The forward silenced doubts about his form and suitability at the front of Marcelo Bielsa’s line-up with two clinical finishes in a 2-0 win at Deepdale which kept Leeds firmly in the hunt for automatic promotion.

Bamford had been guilty of missing key chances in Leeds’ previous three games and was under pressure to deliver at Preston after United started the night outside the Championship’s top two.

His 62nd-minute finish from 20 yards put the club on course for victory and a 76th-minute header left the game beyond a Preston side who had been reduced to 10 men shortly after half-time.

Bamford’s tally of goals stands at nine near the end of an injury-ravaged season which did not begin in earnest until the beginning of February.

He became Leeds’ most expensive signing in almost 20 years when he made a £7m move from Middlesbrough last July but Bamford conceded that he was yet to show his true ability.

The 25-year-old said: “Before the game (at Preston), I was on the phone to my dad and he said ‘do you know what? You haven’t had a game for Leeds where you can say it was your best.’

“Part of me was thinking ‘yeah dad, I have been injured for a fair chunk, come on’ but he was also right because to be honest, I don’t think the Leeds fans have seen the best of me. Even tonight, obviously I felt I played well but there’s more to come.

“I tried to put myself about in the first half, trying to be a focal point for the team and try and shoot when I could. I knew that if I kept shooting, especially after the last few games, I’d score.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Hva sier den møkkamaskinen som forutser ligatabellen nå da? Den sa jo Sheffield U på 2. plass for noen uker siden
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

ibster

Hva sier den møkkamaskinen som forutser ligatabellen nå da? Den sa jo Sheffield U på 2. plass for noen uker siden

2. Plass

https://projects.fivethirtyeight.com/soccer-predictions/championship/

leedslife

Den første scoringen til Bamford er jo pur klasse.
Kan jo se før han treffer ballen at den ballen vil gå i mål. Hadde andre spillere som frekventerer i posisjonene rundt han hatt en slik besluttsomhet og fandnivolskhet så hadde vi sluppet mye drama de siste kampene nå.

Synes det oser klasse lang vei av Bamford. Synd at skadene har satt en liten demper for han denne sesongen. Tipper vi får se 5-6 mål til av han.