Skrevet av Emne: 1.Playoff-Kamp: vs Derby Co @Pride Park, lørdag 11/5 2019, kl 18.15 på Viasport  (Lest 38706 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Håvard

Job done

Var vel det PNE manageren sa etter 1-1 på Elland Road i play off i 2006 ::)
Viktig å ikke jinxe  ;)

Den kampen så jeg på  3 Lion i Trondheim. Relativ deppa etter kampen på Carl Johan....men så traff jeg min kone...Vi kom til finalen...både Leeds og jeg. Kun jeg vant finalen.
Nå er det vår tur  Leeds.. ALAW

MOT

Promotion 2010

Leeds litt nærmere Premier League etter straffedrama https://www.vg.no/i/QowMjV

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

asbfjell

Synes dere har vært for hard med Harrison. Jobber hardt, har evnen til å utfordre, og har etter mitt syn vært bedre og mer involvert enn det mange her inne mener. Assisten i dag avgjør fotballkamper.

Litt usikker på hvem du sikter til med «dere» her…

For min egen del viker jeg ikke en tomme i forhold til kritikken jeg har fremført mot Harrison.
Og det manglende tilbaketoget er ikke fordi jeg er en sta jævel, men heller fordi:
1. Jeg er ingen opportunist/værhane.
2. Kritikken har vært helt på sin plass.

Du nevner at Harrison jobber hardt. Og det gjør han jo så absolutt. Men hvem gjør ikke det på Leeds-laget? Dette er jo en forutsetning for å spille for Bielsa! Og her tror jeg forresten også at vi har hovedforklaringen på hvorfor Izzy Brown ikke er å se på banen til tross for at vi med tanke på tilgjengelige spillere er «down to the bare bones».

Hovedproblemet med Harrison er det manglende sluttproduktet. Innleggskvaliteten har vært altfor dårlig. Og avslutningene har vært på nivå med Tyler Roberts'. Og disse to har hovedsakelig spilt mye denne våren fordi vi ikke fikk inn hverken kant eller tier i januar.

Men i dag var Harrison god! Og det gleder meg stort – uten at jeg av den grunn alene vil gå i gang med noen revisjon av historiefortellingen om hans tid i Leeds.



« Siste redigering: Mai 11, 2019, 23:59:05 av asbfjell »

GeirO

Sv: 1.Playoff-Kamp: vs Derby
« Svar #275 på: Mai 12, 2019, 00:07:22 »
Hvordan kan det ha seg at reserver og hakkekyllinger sto fram i dag (Dallas, Harrison, Shackleton, Berardi)?
De tok ansvar når stjernene ikke tok dette ansvaret (stjernene spilte ikke dårlig, kanskje bortsett fra Pablo).

Ã…rets psykologieksamen?

Tipper også Barca og Ajax hadde de samme følelsene som Leeds har i dag = livsfarlig.

Selv en blind høne kan.... neida.  :)

Aldri sett Shackleton fått pes. Tvert om. Berardi mest undervurdert i stallen. Dallas ikke levert på to år. Fortjent at det stilles spørsmål. I år solid. Harrison har stort sett gjemt seg og vært svak i hele år. Noen lysglimt. Solid i dag. Må jo være lov å være misfornøyd. Ihvertfall hvis man klarer å begrunne hvorfor.

Det er jo ikke slik at vi som har kritisert Harrison har feil fordi han var god i dag. Står fortsatt på at han er den mest usikre og mest ustabile spillern vi har. Vårt svakeste kort rett og slett!
Hovedgrunnen til at han spiller tror jeg først og fremst handler om null konkurranse!

Men gøy å se at han kan. Klarer han å holde dette nivået i restrerende kamper er det bra for oss. Håper uansett at han er ferdig i klubben 1 juni  :)
Shackleton var en av reservene i uttrykket "reserver og hakkekyllinger". Enig at han ikke har fått noe tyn, fortjent nok.

Men det jeg var ute etter er forklaringer på hvorfor de antatt svake sto fram i dag (samtidig), og ikke de vanlige?

Er det fordi de har spilt mindre enn de andre og har mer overskudd?
Var det råflaks at vi med redusert lag i dag opplevde at de antall dårligste slo til samtidig?
MOT

Eriksen55

Sv: 1.Playoff-Kamp: vs Derby
« Svar #276 på: Mai 12, 2019, 00:19:15 »
Hvordan kan det ha seg at reserver og hakkekyllinger sto fram i dag (Dallas, Harrison, Shackleton, Berardi)?
De tok ansvar når stjernene ikke tok dette ansvaret (stjernene spilte ikke dårlig, kanskje bortsett fra Pablo).

Ã…rets psykologieksamen?

Tipper også Barca og Ajax hadde de samme følelsene som Leeds har i dag = livsfarlig.

Selv en blind høne kan.... neida.  :)

Aldri sett Shackleton fått pes. Tvert om. Berardi mest undervurdert i stallen. Dallas ikke levert på to år. Fortjent at det stilles spørsmål. I år solid. Harrison har stort sett gjemt seg og vært svak i hele år. Noen lysglimt. Solid i dag. Må jo være lov å være misfornøyd. Ihvertfall hvis man klarer å begrunne hvorfor.

Det er jo ikke slik at vi som har kritisert Harrison har feil fordi han var god i dag. Står fortsatt på at han er den mest usikre og mest ustabile spillern vi har. Vårt svakeste kort rett og slett!
Hovedgrunnen til at han spiller tror jeg først og fremst handler om null konkurranse!

Men gøy å se at han kan. Klarer han å holde dette nivået i restrerende kamper er det bra for oss. Håper uansett at han er ferdig i klubben 1 juni  :)
Shackleton var en av reservene i uttrykket "reserver og hakkekyllinger". Enig at han ikke har fått noe tyn, fortjent nok.

Men det jeg var ute etter er forklaringer på hvorfor de antatt svake sto fram i dag (samtidig), og ikke de vanlige?

Er det fordi de har spilt mindre enn de andre og har mer overskudd?
Var det råflaks at vi med redusert lag i dag opplevde at de antall dårligste slo til samtidig?

Ingen stor tro på at de "vanlige" er slitne. Tror det er helt tilfeldig at dem i dag var best. Pablo var ikke råtten. Men i forhold til det vi vet han kan..han hadde likevel noen passninger få gjør etter'n i dag å! Dessuten er vel Harrison av de med flest minutter etter jul. Så han er vel av de som burde være sliten isåfall.

Strukturen i laget var bedre i dag. Vi hang bedre samnen. Ble aldri overspilt  og vi slapp knapt til kontringer. Da er det lett for flere å skinne og hakkekylligene og reservene vil se bedre ut. Kanskje de også tør å slippe seg mer løs da. Jeg vet ikke, men det er min forklaring  :)
« Siste redigering: Mai 12, 2019, 00:21:23 av eriksen55 »

raggen

for min del og synspunkt var inntreden av shack attack avgjørende for kampen og han bør starte neste kamp
Forever Leeds United!!!!!!!!

Hallgeir *

for min del og synspunkt var inntreden av shack attack avgjørende for kampen og han bør starte neste kamp
[/quote


Shack tilfører laget noe nytt, nemlig fart i angrep.

Ser gjerne at han er med start fra neste kamp.
Super Leeds since 1968

lojosang

Synes dere har vært for hard med Harrison. Jobber hardt, har evnen til å utfordre, og har etter mitt syn vært bedre og mer involvert enn det mange her inne mener. Assisten i dag avgjør fotballkamper.
Jeg har vel bare uttalt meg om Harrison etter en kamp der han var rævva. Ville betalt bli kvitt ham da. Det er derfor jeg er assistent til assistenten på andrelaget til håndballjentene til NTNU BIL. Dette kan jeg fint lite om. Men entusiasmen kan kun Wise og Feilino ta fra meg.

Sent from my A3-A40 using Tapatalk

- Leif Olav

Milou

Harrison har sakte men sikkert jobba seg inn på laget, og all ære for det. Fortsatt litt ustabilt, men har klart oppadstigende kurve. Eg klarer ikkje heilt å sjå Harrison spele seg inn på Man City, men større under har skjedd. Ser han gjerne på utlån til Leeds neste sesong også, anten det blir PL eller Championship (double jinx). Jobbar hardt og blir betre og betre.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


leedslife

Sv: 1.Playoff-Kamp: vs Derby
« Svar #281 på: Mai 12, 2019, 07:53:54 »
Hvordan kan det ha seg at reserver og hakkekyllinger sto fram i dag (Dallas, Harrison, Shackleton, Berardi)?
De tok ansvar når stjernene ikke tok dette ansvaret (stjernene spilte ikke dårlig, kanskje bortsett fra Pablo).

Ã…rets psykologieksamen?

Tipper også Barca og Ajax hadde de samme følelsene som Leeds har i dag = livsfarlig.

Selv en blind høne kan.... neida.  :)

Aldri sett Shackleton fått pes. Tvert om. Berardi mest undervurdert i stallen. Dallas ikke levert på to år. Fortjent at det stilles spørsmål. I år solid. Harrison har stort sett gjemt seg og vært svak i hele år. Noen lysglimt. Solid i dag. Må jo være lov å være misfornøyd. Ihvertfall hvis man klarer å begrunne hvorfor.

Det er jo ikke slik at vi som har kritisert Harrison har feil fordi han var god i dag. Står fortsatt på at han er den mest usikre og mest ustabile spillern vi har. Vårt svakeste kort rett og slett!
Hovedgrunnen til at han spiller tror jeg først og fremst handler om null konkurranse!

Men gøy å se at han kan. Klarer han å holde dette nivået i restrerende kamper er det bra for oss. Håper uansett at han er ferdig i klubben 1 juni  :)
Shackleton var en av reservene i uttrykket "reserver og hakkekyllinger". Enig at han ikke har fått noe tyn, fortjent nok.

Men det jeg var ute etter er forklaringer på hvorfor de antatt svake sto fram i dag (samtidig), og ikke de vanlige?

Er det fordi de har spilt mindre enn de andre og har mer overskudd?
Var det råflaks at vi med redusert lag i dag opplevde at de antall dårligste slo til samtidig?

Pablo var for meg veldig skuffende i går. Men han og er litt av og på. Har har noen slike kamper. Skulle bare mangle egentlig når vi baserer alt det offensive spill på han. Ser jo måten vi tar ut Derby sine beste spillere med mannsmarkering /Ayling, Phillips, Dallas) De får jo ikke til noen ting.
Derby mannsmarkerer ikke Pablo, men de dobler opp på han.

Tror også det blir enklere for travhester som Dallas mf og leverer gode kamper slik som i går når vi møter lag som er gode og tørr å satse. Da kommer løpskapasitet, vilje og tæl godt til syne. Mot lag som parkerer bussen trenger man mer ferdigheter som f.eks Pablo.
For all del, man må vinne krigen da og, men man trenger tålmodighet og presisjon.
Tenker jeg.

leedslife

Synes dere har vært for hard med Harrison. Jobber hardt, har evnen til å utfordre, og har etter mitt syn vært bedre og mer involvert enn det mange her inne mener. Assisten i dag avgjør fotballkamper.

Han er ofte ubeslutsom og noen av valgene han tar er litt merkelig til tider.
Assisten hans i går er jo noe han har i seg. Ser man høydepunkter fra karrieren i Unaiten har han flere slike å vise til.
Tempoet og det fysiske er jo langt høyere i CC enn USA. Mulig det har tatt tid å venne seg til det?
Som du sier, off the ball er han jo enestående. Jobber og sliter som et villdyr.

Men målpoeng ut fra 40 kamper er alt for lavt, men at det er et potensiale der som er høyt er det ingen tvil om.
For min del kan vi gjerne forlenge det lånet i sommer, men da forplikter det at vi investerer penger i bedre kvalitet og at det blir større konkurranse på sidene.

Jeg synes det er sykt moro at han var avgjørende i går. Et slikt x factor moment som det har vi skreket etter i lang tid. Den scoringen er hans. Flikken, bevegelsen og den pasningen. Høyt høyt nivå.

Kato

Synes dere har vært for hard med Harrison. Jobber hardt, har evnen til å utfordre, og har etter mitt syn vært bedre og mer involvert enn det mange her inne mener. Assisten i dag avgjør fotballkamper.

Litt usikker på hvem du sikter til med «dere» her…

For min egen del viker jeg ikke en tomme i forhold til kritikken jeg har fremført mot Harrison.
Og det manglende tilbaketoget er ikke fordi jeg er en sta jævel, men heller fordi:
1. Jeg er ingen opportunist/værhane.
2. Kritikken har vært helt på sin plass.

Du nevner at Harrison jobber hardt. Og det gjør han jo så absolutt. Men hvem gjør ikke det på Leeds-laget? Dette er jo en forutsetning for å spille for Bielsa! Og her tror jeg forresten også at vi har hovedforklaringen på hvorfor Izzy Brown ikke er å se på banen til tross for at vi med tanke på tilgjengelige spillere er «down to the bare bones».

Hovedproblemet med Harrison er det manglende sluttproduktet. Innleggskvaliteten har vært altfor dårlig. Og avslutningene har vært på nivå med Tyler Roberts'. Og disse to har hovedsakelig spilt mye denne våren fordi vi ikke fikk inn hverken kant eller tier i januar.

Men i dag var Harrison god! Og det gleder meg stort – uten at jeg av den grunn alene vil gå i gang med noen revisjon av historiefortellingen om hans tid i Leeds.

Harrison hadde vært fullstendig klasse med litt mer fart. Glimrende nærteknikk, utfordrer, flott venstrefot. Varierende innleggskvalitet, men hvem har ikke det hos oss? Strålende arbeidskapasitet. Vært opp og ned for oss denne sesongen, men bedre enn man skulle få inntrykk av her inne mener nå jeg.

I dagens fotball er det ikke nødvendigvis voldsomt gode arbeidsbetingelser for utfordrerkanten. Førsteforsvarerne er blitt veldig gode, du må nesten ha farta til Daniel James for å herje.

Josefzoon med fart, som visstnok valgte oss bort, sitter fremdeles på benken i Derby.

For Harrison er det tøft å komme fra City, forventningene skrus rett i taket. Sammenlignet med resten av det vi hentet i fjor sommer, har han jo både spilt hele sesongen, og ikke minst vært skadefri. En sesong som denne gjør han sikkert kjempegodt.

Bielsa har ihvertfall sett noe i han. Og jeg er ikke sikker på hvor mange hos oss som legger ned like mye kilometer som han (og Klich). Kritikken mot mål og assists er berettiget, men den i går teller som ti i seriespillet.
« Siste redigering: Mai 12, 2019, 08:48:26 av Kato »
 

Blank_File

Synes dere har vært for hard med Harrison. Jobber hardt, har evnen til å utfordre, og har etter mitt syn vært bedre og mer involvert enn det mange her inne mener. Assisten i dag avgjør fotballkamper.

Litt usikker på hvem du sikter til med «dere» her…

For min egen del viker jeg ikke en tomme i forhold til kritikken jeg har fremført mot Harrison.
Og det manglende tilbaketoget er ikke fordi jeg er en sta jævel, men heller fordi:
1. Jeg er ingen opportunist/værhane.
2. Kritikken har vært helt på sin plass.

Du nevner at Harrison jobber hardt. Og det gjør han jo så absolutt. Men hvem gjør ikke det på Leeds-laget? Dette er jo en forutsetning for å spille for Bielsa! Og her tror jeg forresten også at vi har hovedforklaringen på hvorfor Izzy Brown ikke er å se på banen til tross for at vi med tanke på tilgjengelige spillere er «down to the bare bones».

Hovedproblemet med Harrison er det manglende sluttproduktet. Innleggskvaliteten har vært altfor dårlig. Og avslutningene har vært på nivå med Tyler Roberts'. Og disse to har hovedsakelig spilt mye denne våren fordi vi ikke fikk inn hverken kant eller tier i januar.

Men i dag var Harrison god! Og det gleder meg stort – uten at jeg av den grunn alene vil gå i gang med noen revisjon av historiefortellingen om hans tid i Leeds.

Harrison hadde vært fullstendig klasse med litt mer fart. Glimrende nærteknikk, utfordrer, flott venstrefot. Varierende innleggskvalitet, men hvem har ikke det hos oss? Strålende arbeidskapasitet. Vært opp og ned for oss denne sesongen, men bedre enn man skulle få inntrykk av her inne mener nå jeg.

I dagens fotball er det ikke nødvendigvis voldsomt gode arbeidsbetingelser for utfordrerkanten. Førsteforsvarerne er blitt veldig gode, du må nesten ha farta til Daniel James for å herje.

Josefzoon med fart, som visstnok valgte oss bort, sitter fremdeles på benken i Derby.

For Harrison er det tøft å komme fra City, forventningene skrus rett i taket. Sammenlignet med resten av det vi hentet i fjor sommer, har han jo både spilte hele sesongen, og ikke minst vært skadefri. En sesong som denne gjør han sikkert kjempegodt.

Bielsa har ihvertfall sett noe i han. Og jeg er ikke sikker på hvor mange hos oss som legger ned like mye kilometer som han (og Klich). Kritikken mot mål og assists er berettiget, men den i går teller som ti i seriespillet.
Jeg tror også vi har en litt gryende Robert Snodgrass her, for det ligger noe bra bak der. Hvis vi ikke handler, ser jeg ikke noe poeng i å låne enda et år. Håper vi får kjøpt Harrisson for en billig penge og at vi også kjøper enda en eller to vinger. Det er behov litt forskjellige egenskaper i den posisjonen.

kilgallon


Kato

To store avgjørelser for Bielsa til onsdag:

Berardi eller Jansson?

Roofe eller Bamford?

Jeg tror Lampard velger fart og bevegelse med Marriott foran større og noe tregere Nugent. Nugent spilt lite, og var ikke god i går selv om han hadde lite støtte. Med andre ord vil ikke luftstyrke være det aller viktigste. Også med tanke på hvor god Berardi var i går (sammen med Cooper), håper jeg vi fortsetter med gårsdagens stopperpar. Velger Berardi.

Plutselig satt avslutningen for Roofe i går slik vi har sett tidligere denne sesongen. Må ha gitt allverdens selvtillit. En god Roofe med mål og avansement på onsdag, vil være superviktig på Wembley hvis vi kommer dit. Velger Roofe.
 

Leedsfan

Synes dere har vært for hard med Harrison. Jobber hardt, har evnen til å utfordre, og har etter mitt syn vært bedre og mer involvert enn det mange her inne mener. Assisten i dag avgjør fotballkamper.

Litt usikker på hvem du sikter til med «dere» her…

For min egen del viker jeg ikke en tomme i forhold til kritikken jeg har fremført mot Harrison.
Og det manglende tilbaketoget er ikke fordi jeg er en sta jævel, men heller fordi:
1. Jeg er ingen opportunist/værhane.
2. Kritikken har vært helt på sin plass.

Du nevner at Harrison jobber hardt. Og det gjør han jo så absolutt. Men hvem gjør ikke det på Leeds-laget? Dette er jo en forutsetning for å spille for Bielsa! Og her tror jeg forresten også at vi har hovedforklaringen på hvorfor Izzy Brown ikke er å se på banen til tross for at vi med tanke på tilgjengelige spillere er «down to the bare bones».

Hovedproblemet med Harrison er det manglende sluttproduktet. Innleggskvaliteten har vært altfor dårlig. Og avslutningene har vært på nivå med Tyler Roberts'. Og disse to har hovedsakelig spilt mye denne våren fordi vi ikke fikk inn hverken kant eller tier i januar.

Men i dag var Harrison god! Og det gleder meg stort – uten at jeg av den grunn alene vil gå i gang med noen revisjon av historiefortellingen om hans tid i Leeds.

Jeg støtter dette innlegget, jeg er vel en av de som sjelden singler ut en spiller negativt, men for det meste ubestemmelige Harrison har gått meg på nervene flere enn en gang. Skulle ønske han bare var mer direkte og satset 100% på å passere forsvareren og samtidig litt mer sluttprodukt på kjøpet.

Angående Tyler Roberts så ble det sagt når han kom at han var en naturlig avslutter, en Solskjaer, ballen gikk i mål hver gang. Så det er nok bare en ny rolle og skader som har gjort at han har "glemt" målteften, tenk når det også er på plass igjen!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

PetterH

Skjønner lite av at i Media har mann vært veldig opptatt
Av den lille bukken bruse stangningen  til Klich.
Men hva men stygge albuen fra Derby spilleren
Like ettrpå som virkelig var stygg og med Hensikt på Dallas?
Den var jo soleklar rødt !
 

Xern

Skjønner lite av at i Media har mann vært veldig opptatt
Av den lille bukken bruse stangningen  til Klich.
Men hva men stygge albuen fra Derby spilleren
Like ettrpå som virkelig var stygg og med Hensikt på Dallas?
Den var jo soleklar rødt !
Merkelig. Og tofotstaklingen på Shack.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

leedslife

Skjønner lite av at i Media har mann vært veldig opptatt
Av den lille bukken bruse stangningen  til Klich.
Men hva men stygge albuen fra Derby spilleren
Like ettrpå som virkelig var stygg og med Hensikt på Dallas?
Den var jo soleklar rødt !
Merkelig. Og tofotstaklingen på Shack.

Helt hodeløst. En rutinert spiller hadde spilt på den ogderby hadde vært 10 mann.

Promotion 2010

'Led out by a ram, played like lambs'

All eyes were on Pride Park on Saturday evening, as Leeds United got their play-off campaign off to a successful start.

Marcelo Bielsa's men arrived in Derbyshire on the back of a four-match winless streak, but a 55th minute Kemar Roofe goal ensure that the Whites will kick-off at Elland Road with a one-goal advantage over Derby County on Wednesday evening.

As is becoming the norm with these two sides, there was plenty of controversy in this first leg, not least referee Craig Pawson's decision to award and then reverse a penalty with 13 minutes to go and a flash point between Mateusz Klich and Fikayo Tomori.

The press box was packed at Pride Park and here is how the national media saw the match panning out, with more than the odd 'spygate' reference...

'A deserved advantage'

Writing in the Guardian, Paul Doyle believes Leeds will rightly take a lead into the second leg.

Leeds celebrate their winning goal
"Leeds United can almost spy the playoff final after returning from their mission to Derby with a 1-0 win. Kemar Roofe's sweetly taken goal in the 55th minute, following a gorgeous pass by Jack Harrison, gave Marcelo Bielsa's team a deserved advantage going into Wednesday's second leg at Elland Road.

"Once Leeds found their passing rhythm, they took charge.

"The visitors continually forced their hosts backwards, albeit without opening them up. Derby repelled a succession of corners but their strain became increasingly apparent. Leeds looked anything but jaded, although Adam Forshaw had to be replaced by Jamie Shackleton who, as it turned out, added extra thrust to their midfield."

'Pawson caused the most damage to the Rams'

Pawson's decision has got everyone talking
Ian Whittle of The Sunday Times focuses on referee Craig Pawson's decision not to award Derby a second half spot kick.

"Marcelo Bielsa arrived as public enemy number one in the eyes of Frank Lampard and Derby, while Kemar Roofe scored the only goal of this absorbing play-off semi-final first leg, but it was referee Craig Pawson who potentially caused the most damage to the Rams' hope of a Premier League return."

'£200,000 looks like small change now'

A 'spygate' reference from Steve Bates in the Daily Mirror...

"Spygate cost Marcelo Bielsa £200,000 from his own pocket — and that's looking like small change now.

"With Leeds closing in on a £160million Premier League windfall their Argentine coach won't care about a few grand.

"Whatever Bielsa learned from spying on Derby it was surely worth any aggravation, after Leeds beat the Rams for a third time this season."

And regarding the penalty, he writes: "Lampard was livid, but the truth is Derby did not deserve more than they got."

'Premier League return may still become reality'

Jon Culley of The Telegraph harks back to Leeds' emphatic win at Pride Park at the start of the season:

"The zest with which Marcelo Bielsa's team tore Derby apart 4-1 here in August may have seemed like a fading dream to the Leeds fans who had watched their side stumble in the final weeks of the season, yet their vision of a Premier League return after 15 years may still become reality.

"A feisty tie carrying the lingering bitterness of the 'Spygate' affair was spiced up further by the controversy of a penalty awarded and then withdrawn as Derby searched for an equaliser after Kemar Roofe's 55th-minute goal."

'Led out by a ram... played like lambs'

Lampard's men were second best
The Mail on Sunday's Ollie Holt also believed Leeds were good value for their victory.

"Leeds deserved the victory and Lampard admitted that his team had been below their best. They were led out by a ram draped in ceremonial garb but they played like lambs. They were aggrieved that defender Fikayo Tomori was headbutted in the chest by Mateusz Klich and Klich only received a yellow card but the game had turned Leeds' way by then."

He also gave his take on the penalty decision:

"Mr Pawson pointed to the spot and the home fans bayed for a red card to be shown to Harrison. But instead the referee walked over to the touchline to consult his assistant, Edward Smart, and after a long exchange, he decided to go back on his decision and award a goal kick to Leeds instead. The home crowd was incensed. It was Derby's last chance."

'Further fuel poured on Bielsa and Lampard's relationship'

The Independent also weighed on on the match's big talking point:

"The ill-tempered and combustible relationship between managers Frank Lampard and Marcelo Bielsa had further fuel poured upon it by referee Craig Pawson in a moment of high controversy at Pride Park.

"But, after consulting assistant Eddie Smart, Pawson reversed his decision, instead awarding Leeds a freekick and adding to Derby's years of frustration and misery in their attempts to win promotion in the postseason."

'Rams second best when it came to chants, too'

Dan King of The Sun picked up on one of the terrace highlights in their match report.

"S**t refs, we always get s**t refs," sang the home fans when Pawson decided to show only a yellow card to Mateusz Klich for a headbutt on Fikayo Tomori," he reports.

"But the Rams were second best when it came to chants, just as their team had been on the pitch in the second half of this first-leg play-off. Even before Leeds scored, their fans had been teasing home boss Frank Lampard about what had happened in the regular season.

Leeds United fans use Oasis as inspiration for new song about Frank Lampard 

"To the tune of Oasis' Stop Crying Your Heart Out, they taunted him with a revamped version that ends, "We beat you at home, we beat you away, stop crying Frank Lampard".

"As the sun shone on their corner of the ground after the final whistle, the away faithful treated Lampard to another rendition."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

rd1

God kamp og et (naivt) håp tennes:
1. Veldig bra defensivt, der vi var i starten av sesongen
2. Roofe med mål og nok selvtillit til å putte på sjansene han får?
3. Harrisson med forløsende kamp?
4. Så må Hernandez hente frem sitt ypperste, like i nærheten håper jeg

Prøver å skru ned forventningene, men god utvikling igår :)



"Who needs Cantona??"

mighty leeds

Spillere
« Svar #294 på: Mai 12, 2019, 21:41:06 »
Synes Leeds spilte bra bortekamp mot Derby. Ser ut som spillere som ikke har spilt så mye var de  beste.  Roofe,  Dallas og Berardi. Greit med litt skifte . Skader og utestengelse.  Viser at stallen er ok allikevel.  Satser på finale nå . MOT

Annesj

Synes Leeds spilte bra bortekamp mot Derby. Ser ut som spillere som ikke har spilt så mye var de  beste.  Roofe,  Dallas og Berardi. Greit med litt skifte . Skader og utestengelse.  Viser at stallen er ok allikevel.  Satser på finale nå . MOT

Ikke glem Harrison.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Adam Pope
There will be no further action taken by the FA with regard to the incidents involving Huddlestone, Tomori & Klich in the win at Derby on Saturday. #lufc

All three incidents dealt with at the time by referee Craig Pawson. #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973