Skrevet av Emne: Ex-spiller: Helder Costa  (Lest 33825 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

jaho

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #90 på: Februar 15, 2020, 00:31:39 »
Hvis Costa vrakes, så er det antagelig hvis Roberts tar 10-ern, og Pablo ut på kant.
Selv om Costa sliter med formen er nok han en mer potensiell matchvinner en de fleste
han konkurrerer med på kant.

stian

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #91 på: Februar 15, 2020, 09:16:18 »
Hvis Costa vrakes, så er det antagelig hvis Roberts tar 10-ern, og Pablo ut på kant.
Selv om Costa sliter med formen er nok han en mer potensiell matchvinner en de fleste
han konkurrerer med på kant.

Er ikke Roberts på krykker for tiden? Spørs om han kommer til å ha så mye å bidra med i vår.

auren

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #92 på: Februar 15, 2020, 09:27:59 »
Hvis Costa vrakes, så er det antagelig hvis Roberts tar 10-ern, og Pablo ut på kant.
Selv om Costa sliter med formen er nok han en mer potensiell matchvinner en de fleste
han konkurrerer med på kant.

Er ikke Roberts på krykker for tiden? Spørs om han kommer til å ha så mye å bidra med i vår.

Nei. Han fikk et spark i leggen, men ingen skikkelig skade. Må stå over denne helgen, men er snart tilbake.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #93 på: Februar 15, 2020, 12:09:26 »
Hvis Costa vrakes, så er det antagelig hvis Roberts tar 10-ern, og Pablo ut på kant.
Selv om Costa sliter med formen er nok han en mer potensiell matchvinner en de fleste
han konkurrerer med på kant.

Er ikke Roberts på krykker for tiden? Spørs om han kommer til å ha så mye å bidra med i vår.

Nei. Han fikk et spark i leggen, men ingen skikkelig skade. Må stå over denne helgen, men er snart tilbake.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Garra?

lojosang

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #94 på: Februar 15, 2020, 15:03:05 »
Jeg syns ikke Costa har vært dårlig denne sesongen, men han har vært langt fra så god som jeg forventet og håpet. Stagnert etter en lovende formstigning utover høsten. Tilslag som en brevdue i de siste kampene.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

TK20

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #95 på: Februar 15, 2020, 20:49:08 »
God i dag. Og sist. Vingspill handler ikke bare om å drible førsteforsvarer.

DenHviteYeboah

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #96 på: Februar 15, 2020, 20:51:50 »
God i dag. Og sist. Vingspill handler ikke bare om å drible førsteforsvarer.
Hadde håpet på mer krutt i beina hans.....stort sett lompeskudd :(

TK20

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #97 på: Februar 15, 2020, 20:56:04 »
God i dag. Og sist. Vingspill handler ikke bare om å drible førsteforsvarer.
Hadde håpet på mer krutt i beina hans.....stort sett lompeskudd :(

Skapte Aylings mål, ble nektet ett selv av en fantastisk redning og hadde hatt en assist dersom Bamford hadde vært i 2% av normal form. Det er meget bra. I tillegg jobber han kjempegodt i det viktige pressfasen vår. Tipper Bielsa er kjempefornøyd med prestasjonen.

DenHviteYeboah

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #98 på: Februar 15, 2020, 21:28:41 »
God i dag. Og sist. Vingspill handler ikke bare om å drible førsteforsvarer.
Hadde håpet på mer krutt i beina hans.....stort sett lompeskudd :(

Skapte Aylings mål, ble nektet ett selv av en fantastisk redning og hadde hatt en assist dersom Bamford hadde vært i 2% av normal form. Det er meget bra. I tillegg jobber han kjempegodt i det viktige pressfasen vår. Tipper Bielsa er kjempefornøyd med prestasjonen.
Jeg mente i løpet av hele sesongen. God kamp idag :)

lojosang

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #99 på: Februar 16, 2020, 05:24:53 »
God i dag. Og sist. Vingspill handler ikke bare om å drible førsteforsvarer.
Hadde håpet på mer krutt i beina hans.....stort sett lompeskudd :(

Skapte Aylings mål, ble nektet ett selv av en fantastisk redning og hadde hatt en assist dersom Bamford hadde vært i 2% av normal form. Det er meget bra. I tillegg jobber han kjempegodt i det viktige pressfasen vår. Tipper Bielsa er kjempefornøyd med prestasjonen.
Jeg mente i løpet av hele sesongen. God kamp idag :)
Og i dag viste han at han er laaaaangt bedre defensivt enn jeg trodde også. Enig at dette var solid forbedring.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

leedslife

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #100 på: Februar 16, 2020, 07:49:08 »
Litt mer dyktighet og flaks kunne han hatt en assist og 2 scoringer i går.
God kamp, men som andre påpeker forventer vi mer enn hva han har vist

samadhi

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #101 på: Juli 07, 2020, 19:27:16 »
Signert permanent avtale. 4 års kontrakt.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/26751/helder-costa-deal-becomes-permanent

HELDER COSTA DEAL BECOMES PERMANENT
Helder Costa deal becomes permanent
Winger pens four-year deal.

Leeds United are delighted to announce Helder Costa has now officially joined the club on a permanent basis.

The Portugal international has put pen to paper on a four-year contract, running until the summer of 2024.

Costa began his career at Benfica before loan spells at Deportivo La Coruna and AS Monaco.

He joined Wolverhampton Wanderers in 2016 and after a successful loan where he was named Player of the Season, he signed permanently for a then club record transfer fee.

Costa went on to play a key part in the Wolves side which won the 2017/18 Sky Bet Championship and earned his first international cap for Portugal at the end of the season.

After featuring in the Premier League for the Molineux outfit, Costa joined Leeds United at the start of the current campaign on an initial loan deal, with a view to a permanent deal, which has now commenced.

During the season to date, Costa has made 43 appearances for the Whites in all competitions, scoring four goals, helping Leeds reach the top of the Sky Bet Championship table with five games remaining.
marching on together,
derudaf forever...

Bromancer

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #102 på: Juli 07, 2020, 21:17:45 »
Han har fortsatt til gode å overbevise meg om at dette er et godt kjøp.

Kontakinte

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #103 på: Juli 07, 2020, 21:35:26 »
Godt kjøp, blir bedre og bedre synes jeg.

Eriksen55

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #104 på: Juli 07, 2020, 21:42:38 »
Godt kjøp, blir bedre og bedre synes jeg.

Syntes pilen peker feil jeg...etter pausen helt borte! Håper virkelig at han ikke starter torsdag! Bortsett fra noen få enkelt kamper så har han etter min mening skuffet stort.

Men, at han kan bli en hit neste sesong tror jeg absolutt. Passer bedre i PL mot lag som ikke ligger bakpå. Harrison hevet seg enormt fra 1 til 2 sesongen. Costa har nok enda større potensiale!

Kontakinte

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #105 på: Juli 10, 2020, 13:26:25 »
Godt kjøp, blir bedre og bedre synes jeg.

Syntes pilen peker feil jeg...etter pausen helt borte! Håper virkelig at han ikke starter torsdag! Bortsett fra noen få enkelt kamper så har han etter min mening skuffet stort.

Men, at han kan bli en hit neste sesong tror jeg absolutt. Passer bedre i PL mot lag som ikke ligger bakpå. Harrison hevet seg enormt fra 1 til 2 sesongen. Costa har nok enda større potensiale!
;D måtte bare.... MOT!

Eriksen55

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #106 på: Juli 10, 2020, 20:02:20 »
Godt kjøp, blir bedre og bedre synes jeg.

Syntes pilen peker feil jeg...etter pausen helt borte! Håper virkelig at han ikke starter torsdag! Bortsett fra noen få enkelt kamper så har han etter min mening skuffet stort.

Men, at han kan bli en hit neste sesong tror jeg absolutt. Passer bedre i PL mot lag som ikke ligger bakpå. Harrison hevet seg enormt fra 1 til 2 sesongen. Costa har nok enda større potensiale!
;D måtte bare.... MOT!

Skal mer enn 1 god kamp for å veie opp for 29 labre  ;)

Costa var ordentlig påskrudd i går. Håper det vedvarer  :)

Bromancer

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #107 på: Juli 10, 2020, 22:17:45 »
Helder er fantastisk når han utfordrer mann mot mann, og det har han etter min mening gjort altfor lite. Kampen i går viser hvor effektiv han kan være 1 MOT 1.

peacock

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #108 på: November 29, 2020, 09:09:58 »
Hvorfor er han ute i kulden? Greit nok at Raphinha har startet et par kamper. Poveda har til og med blitt foretrukket som første innbytter 2 kamper på rad. Synes dette er litt merkelig, da Costa startet sesongen overraskende godt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #109 på: November 29, 2020, 09:39:59 »
Hvorfor er han ute i kulden? Greit nok at Raphinha har startet et par kamper. Poveda har til og med blitt foretrukket som første innbytter 2 kamper på rad. Synes dette er litt merkelig, da Costa startet sesongen overraskende godt.
Jeg tror ikke han er ute i kulden akkurat.
Hadde det vært fra start tror jeg Costa hadde blitt foretrukket fremfor Poveda, men mot slutten av kamper kan det være at Bielsa ser på Povedas evner èn mot èn som å foretrekke.

Raphinha skal nok starte fremover - men det kan like fort skje fra 10'er-rollen.

Harrison skal heller ikke føle seg for trygg. Han gjør en kjempegod jobb defensivt og jobber iherdig, men disse innleggene hans har ikke alltid mål og mening...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #110 på: November 29, 2020, 10:04:08 »
Hvorfor er han ute i kulden? Greit nok at Raphinha har startet et par kamper. Poveda har til og med blitt foretrukket som første innbytter 2 kamper på rad. Synes dette er litt merkelig, da Costa startet sesongen overraskende godt.

Dette har jeg også stusset litt over. Synes Costa startet glimrende, og han leverte gode sluttprodukt med en flott assist mot Liverpool og to fine mål mot Fulham. Jeg var på grensen til irritert over medsupportere som ville benke ham for Raphina. Tenkte det var en uting at supportere ville benke en spiller som hadde vært med på opprykk med oss bare fordi vi henter en brasilianer for masse penger. Men de siste kampene har han vært lite prioritert og sett svak ut. Innhoppet mot Everton var ikke noe høydepunkt, og nå er det helt umulig å argumentere imot at Raphina er 100% foran Costa i køen. Kan det være han ikke har taklet at vi hentet en konkurrent? I så fall viser det svakhet og han bør lære av Bamford som virker å forbedre seg et nytt hakk hver gang han får konkurranse.

Allikevel vet vi at Costa har spisskompetanse, og dersom Bielsa mestrer rotasjonen kommer han til å få rikelig med spilletid. Både som out-and-out erstatter for Harrison/Raphina, men også som alternativ når Raphina eventuelt trekkes innover i banen i enkelte taktiske manøvre. Viktig at Bielsa holder denne typen spillere sharp og fit og klare til å trå på gresset når sjansen byr seg.

peacock

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #111 på: November 29, 2020, 11:33:58 »
Hvorfor er han ute i kulden? Greit nok at Raphinha har startet et par kamper. Poveda har til og med blitt foretrukket som første innbytter 2 kamper på rad. Synes dette er litt merkelig, da Costa startet sesongen overraskende godt.

Dette har jeg også stusset litt over. Synes Costa startet glimrende, og han leverte gode sluttprodukt med en flott assist mot Liverpool og to fine mål mot Fulham. Jeg var på grensen til irritert over medsupportere som ville benke ham for Raphina. Tenkte det var en uting at supportere ville benke en spiller som hadde vært med på opprykk med oss bare fordi vi henter en brasilianer for masse penger. Men de siste kampene har han vært lite prioritert og sett svak ut. Innhoppet mot Everton var ikke noe høydepunkt, og nå er det helt umulig å argumentere imot at Raphina er 100% foran Costa i køen. Kan det være han ikke har taklet at vi hentet en konkurrent? I så fall viser det svakhet og han bør lære av Bamford som virker å forbedre seg et nytt hakk hver gang han får konkurranse.

Allikevel vet vi at Costa har spisskompetanse, og dersom Bielsa mestrer rotasjonen kommer han til å få rikelig med spilletid. Både som out-and-out erstatter for Harrison/Raphina, men også som alternativ når Raphina eventuelt trekkes innover i banen i enkelte taktiske manøvre. Viktig at Bielsa holder denne typen spillere sharp og fit og klare til å trå på gresset når sjansen byr seg.

Godt skrevet!
Håper han får spilletid, og det blir nok nødvendig med rotasjon etter hvert. Dette er dog ikke i Bielsas natur.
Raphinha tilbyr noe annet enn Costa, og vandrer for mye sentralt til å være en klassisk ving. Costa gir bredde og flere innlegg. Ja, takk, begge deler!

Eriksen55

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #112 på: November 29, 2020, 13:34:00 »
Jeg sliter med å telle på en hånd hvor mange gode kamper Costa spilte i opprykksesongen.Hadde store forventninger til han. En stor skuffelse!

Startet sesongen bra i år, men har etter det falt tilbake til det vi så i fjor. Enkelte gode prestasjoner innimellom, men sjelden eller aldri det ender opp med noe i neste trekk.

Costa hadde nok som Asbjørn skriver startet om Raphinha var ute og Poveda nok er en mer game changer med sine sprell. Ellers enig i at Harrison må opp noen hakk offensivt. Helt bingo hva han finner på og hvor passningene havner innimellom.


Cherry

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #113 på: November 30, 2020, 14:04:29 »
Jeg sliter med å telle på en hånd hvor mange gode kamper Costa spilte i opprykksesongen.Hadde store forventninger til han. En stor skuffelse!

Startet sesongen bra i år, men har etter det falt tilbake til det vi så i fjor. Enkelte gode prestasjoner innimellom, men sjelden eller aldri det ender opp med noe i neste trekk.

Costa hadde nok som Asbjørn skriver startet om Raphinha var ute og Poveda nok er en mer game changer med sine sprell. Ellers enig i at Harrison må opp noen hakk offensivt. Helt bingo hva han finner på og hvor passningene havner innimellom.

Det koster enormt å spille vingback/flanke i Bielsaball , det krever sin mann!
jeg mener dog at man ved å heve kvaliteten på innlegg fra disse 4 : Costa, Harrison, Poveda og Raphinha (han har dog begynt bra!) så vil vi score mer mål!
Helder er hverken eller, litt som Roberts....det blir sjelden noe ut av det- men vi vet han kan (Fulham kampen).
Hvis Klich og Rodrigo i tillegg fortsatter med å skyte .....DA!
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #114 på: November 30, 2020, 20:20:27 »
Jeg sliter med å telle på en hånd hvor mange gode kamper Costa spilte i opprykksesongen.Hadde store forventninger til han. En stor skuffelse!

Startet sesongen bra i år, men har etter det falt tilbake til det vi så i fjor. Enkelte gode prestasjoner innimellom, men sjelden eller aldri det ender opp med noe i neste trekk.

Costa hadde nok som Asbjørn skriver startet om Raphinha var ute og Poveda nok er en mer game changer med sine sprell. Ellers enig i at Harrison må opp noen hakk offensivt. Helt bingo hva han finner på og hvor passningene havner innimellom.

Det koster enormt å spille vingback/flanke i Bielsaball , det krever sin mann!
jeg mener dog at man ved å heve kvaliteten på innlegg fra disse 4 : Costa, Harrison, Poveda og Raphinha (han har dog begynt bra!) så vil vi score mer mål!
Helder er hverken eller, litt som Roberts....det blir sjelden noe ut av det- men vi vet han kan (Fulham kampen).
Hvis Klich og Rodrigo i tillegg fortsatter med å skyte .....DA!

Helt enig.

Jeg har sagt det tidligere. Det er et like stort problem at vingene slår dårlige innlegg/siste passning som at Bamford  misser sjanser. Uendlig med situasjoner som ikke ender i en sjanse pga av dårlig presisjon!

Når det er sagt så henger det nok sammen med at innlegget ofte blir slått med 170 puls. Så at presisjonen går ned er kanskje naturlig, for både vinger/backer og Bamford. De 3 giga store sjansene til Klich de to siste kampene SKAL være mål og han er egentlig veldig god på å prikke dem inn. Jeg tror det har en sammenheng med all løpingen. Mår det er sagt så elsker jeg å se vi løpe, jobbe og dundre på slik vi gjør  :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #115 på: Februar 06, 2021, 10:07:33 »
Ganske presist fra Smyth om Helder Costa.

Reduced to cameos from the bench, Costa is having to try and make something happen with far fewer touches and much less time on the clock than the man who displaced him.


https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/shades-wolverhampton-wanderers-situation-helder-costa-leeds-united-due-raphinha-challenge-3126394
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #116 på: April 11, 2021, 10:19:13 »
Syns Helder fortjener skryt etter kampen i går. Svært viktig i forkant av begge målene våre. Vinner faktisk to dueller før han får pirket ballen til Bamford før åpningsmålet, hvor særlig måten han kommer først på ballen på er imponerende. Det han gjør før vinnermålet ser kanskje ikke så spektakulært ut, men han gjør seg spillbar helt ute på krittet (noe både han og Rapha gjorde flere ganger i andre) og leverer en presis ball til Alli (som i sin tur utfører en ekstremt presis pasning til Dallas - det skal han f... meg ha!).
I tillegg syns jeg Helder var aggresiv hele kampen, og jobbet svært bra defensivt. Han kan av og til virke litt veik, men i går var han påskrudd.

Forever Whites

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #117 på: April 11, 2021, 13:04:52 »
Syns Helder fortjener skryt etter kampen i går. Svært viktig i forkant av begge målene våre. Vinner faktisk to dueller før han får pirket ballen til Bamford før åpningsmålet, hvor særlig måten han kommer først på ballen på er imponerende. Det han gjør før vinnermålet ser kanskje ikke så spektakulært ut, men han gjør seg spillbar helt ute på krittet (noe både han og Rapha gjorde flere ganger i andre) og leverer en presis ball til Alli (som i sin tur utfører en ekstremt presis pasning til Dallas - det skal han f... meg ha!).
I tillegg syns jeg Helder var aggresiv hele kampen, og jobbet svært bra defensivt. Han kan av og til virke litt veik, men i går var han påskrudd.

Helt enig med deg.  Noe av det bedre jeg har sett av Costa på lenge.  Kjempet hele veien.  Alioski spilte også en god kamp og venstresiden som man i forkant fryktet kunne bli akileshælen vår gjorde det mye bedre en forventet.

Nå skal det sies at hele laget var fantastisk i går og det var en skikkelig sliteseier.  Et lite minus til kapteinen vår som valgte å forlate kampen før den var halvspilt.  Men det var visstnok for å skape litt spenning i oppgjøret har jeg hørt.  ;)
Medlem 94237

raggen

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #118 på: April 11, 2021, 14:18:13 »
ja enig med dere. hadde ikke store forventninger til kampen eller costa men her ble jeg positivt overrasket. jobbet hele kampen(noe som en ikke har sett så mye av tidligere) og viste seg frem på en god måte. kanskje bedre for han og være på venstre?? samarbeidet costa/allioski fungerte og bra og begynner og bli en større og større del av meg som vil ha allioski med videre. har gjort vb til sin og legger ned alt han har i hver kamp. Men skal vi opp i europa og kjempe så vet jeg ikke om allioski er god nok,men heldigvis ikke meg til og bestemme det 8)
Forever Leeds United!!!!!!!!

RoarG

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #119 på: September 01, 2021, 11:22:50 »
Jammen lenge siden det var postet i denne tråden, men Costa har altså forlatt Leeds til fordel for Valencia. Visstnok bare på et sesonglangt lån. Det ligger visst en kjøpsopsjon i denne dealen også.

https://www.teamtalk.com/news/reports-reveals-terms-helder-costa-loan-exit-key-clause-signals-leeds-thinking
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020