Skrevet av Emne: Ex-spiller: Helder Costa  (Lest 33847 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Killa

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #120 på: September 01, 2021, 11:23:24 »
Jammen lenge siden det var postet i denne tråden, men Costa har altså forlatt Leeds til fordel for Valencia. Visstnok bare på et sesonglangt lån. Det ligger visst en kjøpsopsjon i denne dealen også.

https://www.teamtalk.com/news/reports-reveals-terms-helder-costa-loan-exit-key-clause-signals-leeds-thinking

Liker!! ;D ;D ;D Men litt usikker på om det er "til fordel for" Valencia, hehe.....

baste

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #121 på: September 02, 2021, 16:31:00 »
Greit at Costa gikk ut på lån, meget dyr spiller å ha på benken. Ikke bidro han nok heller, når han fikk spilletid. Leeds dekker 50% av lønnen, sier litt om hvor dyr han var i drift.


MOT

raggen

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #122 på: September 02, 2021, 18:46:12 »
like ikke det negative som blir skrevet om Costa. var en god bidragsyter i opprykkssesongen men desverre har pilen bare pekt nedover og virker som om all selvtillit har forsvunnet sammen med lysten til og spille fotball. Håper han trives og får spille i Valencia og at de kjøper han da jeg ikke tror han har noe fremtid på ER.


Lykke til
Forever Leeds United!!!!!!!!

lowfields

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #123 på: September 02, 2021, 19:22:45 »
Greit at Costa gikk ut på lån, meget dyr spiller å ha på benken. Ikke bidro han nok heller, når han fikk spilletid. Leeds dekker 50% av lønnen, sier litt om hvor dyr han var i drift.


MOT
Betaler 50% av lønnen, ja. Men mener jeg leste at vi også får £2 mill for året på utlån. Så da burde vi faktisk gå litt i pluss for Costa de neste 12 mnd. I tillegg er kjøpsopsjonen der på £10 mill.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

TK20

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #124 på: September 02, 2021, 22:08:28 »
like ikke det negative som blir skrevet om Costa. var en god bidragsyter i opprykkssesongen men desverre har pilen bare pekt nedover og virker som om all selvtillit har forsvunnet sammen med lysten til og spille fotball. Håper han trives og får spille i Valencia og at de kjøper han da jeg ikke tror han har noe fremtid på ER.


Lykke til

Litt enig. Veldig så fort man går fra hero til zero i fotball. Hadde noen gode stunder i fjor, særlig i begynnelsen, men også borte mot City var han viktig i en legendarisk kamp. Allikevel har han stort sett vært veldig svak når vi har trengt impact fra benken. Lykke til, håper det går bedre i Valencia og at vi enten får tilbake en annen spiller eller at vi kan tjene noen pund.

Perik

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #125 på: September 03, 2021, 08:51:59 »
Jeg er litt blåst, men opsjon på kjøp er at de har førsterett på å kjøpe, men vi kan si nei sant?
Med Harrison hadde vi avklart kjøp, men med lån først eller bare surrer jeg nå?

Fantasyland

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #126 på: September 03, 2021, 09:03:50 »
Jeg er litt blåst, men opsjon på kjøp er at de har førsterett på å kjøpe, men vi kan si nei sant?
Med Harrison hadde vi avklart kjøp, men med lån først eller bare surrer jeg nå?

Hele poenget med en opsjon er at det gir en garantert kjøpssum, om Valencia ønsker det. Så hvis de legger 10 millioner pund på bordet må vi akseptere det.

Dette er blant annet veldig fordelaktig med låneavtaler på spillere en klubb ser på som store talenter. F.eks ønsket Leeds en kjøpsopsjon på Ben White i sin tid,
der hadde tydeligvis apparatet i Brighton skjønt at de satt på en gullgruve så de nektet å gå med på det. Og i ettertid viste det seg jo å være veldig smart.

Andre varianten blir da lån med kjøpsforpliktelse. En sum bestemt før et lån inngås som motparten forplikter å betale når låneavtalen avsluttes. Denne kan jo slå litt begge
veier avhengig av hvordan de respektive klubbene vurderer en spiller.

Perik

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #127 på: September 03, 2021, 09:07:43 »
Jeg er litt blåst, men opsjon på kjøp er at de har førsterett på å kjøpe, men vi kan si nei sant?
Med Harrison hadde vi avklart kjøp, men med lån først eller bare surrer jeg nå?

Hele poenget med en opsjon er at det gir en garantert kjøpssum, om Valencia ønsker det. Så hvis de legger 10 millioner pund på bordet må vi akseptere det.

Dette er blant annet veldig fordelaktig med låneavtaler på spillere en klubb ser på som store talenter. F.eks ønsket Leeds en kjøpsopsjon på Ben White i sin tid,
der hadde tydeligvis apparatet i Brighton skjønt at de satt på en gullgruve så de nektet å gå med på det. Og i ettertid viste det seg jo å være veldig smart.

Andre varianten blir da lån med kjøpsforpliktelse. En sum bestemt før et lån inngås som motparten forplikter å betale når låneavtalen avsluttes. Denne kan jo slå litt begge
veier avhengig av hvordan de respektive klubbene vurderer en spiller.

Ja ok, da ser jeg på meg selv som litt blåst idag!

Men takk for oppklaring! 😅

Josch

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #128 på: September 03, 2021, 09:18:10 »
Jeg er litt blåst, men opsjon på kjøp er at de har førsterett på å kjøpe, men vi kan si nei sant?
Med Harrison hadde vi avklart kjøp, men med lån først eller bare surrer jeg nå?

Hele poenget med en opsjon er at det gir en garantert kjøpssum, om Valencia ønsker det. Så hvis de legger 10 millioner pund på bordet må vi akseptere det.

Dette er blant annet veldig fordelaktig med låneavtaler på spillere en klubb ser på som store talenter. F.eks ønsket Leeds en kjøpsopsjon på Ben White i sin tid,
der hadde tydeligvis apparatet i Brighton skjønt at de satt på en gullgruve så de nektet å gå med på det. Og i ettertid viste det seg jo å være veldig smart.

Andre varianten blir da lån med kjøpsforpliktelse. En sum bestemt før et lån inngås som motparten forplikter å betale når låneavtalen avsluttes. Denne kan jo slå litt begge
veier avhengig av hvordan de respektive klubbene vurderer en spiller.

Ja. Men opsjonen er også knyttet til en utløpsdato. Velger Valencia å ikke benytte opsjonen så kan de forhandle om prisen etter denne datoen. F.eks hvis de vil kjøpe spilleren til en lavere pris.

Fantasyland

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #129 på: September 03, 2021, 10:02:25 »
Jeg er litt blåst, men opsjon på kjøp er at de har førsterett på å kjøpe, men vi kan si nei sant?
Med Harrison hadde vi avklart kjøp, men med lån først eller bare surrer jeg nå?

Hele poenget med en opsjon er at det gir en garantert kjøpssum, om Valencia ønsker det. Så hvis de legger 10 millioner pund på bordet må vi akseptere det.

Dette er blant annet veldig fordelaktig med låneavtaler på spillere en klubb ser på som store talenter. F.eks ønsket Leeds en kjøpsopsjon på Ben White i sin tid,
der hadde tydeligvis apparatet i Brighton skjønt at de satt på en gullgruve så de nektet å gå med på det. Og i ettertid viste det seg jo å være veldig smart.

Andre varianten blir da lån med kjøpsforpliktelse. En sum bestemt før et lån inngås som motparten forplikter å betale når låneavtalen avsluttes. Denne kan jo slå litt begge
veier avhengig av hvordan de respektive klubbene vurderer en spiller.

Ja. Men opsjonen er også knyttet til en utløpsdato. Velger Valencia å ikke benytte opsjonen så kan de forhandle om prisen etter denne datoen. F.eks hvis de vil kjøpe spilleren til en lavere pris.

Det ligger jo implisitt i en slik avtale. Et lån med opsjon hvor opsjonen ikke utløses blir effektivt det samme som et lån uten en opsjon. Det er da helt åpent for forhandlinger igjen.

peacock

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #130 på: Juli 31, 2022, 10:41:57 »
Er han på trening?
Er vel ikke helt ubrukelig om det kniper?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #131 på: Juli 31, 2022, 11:03:02 »
Er han på trening?
Er vel ikke helt ubrukelig om det kniper?

Han er å se på ukens Inside Training-video ja
https://www.youtube.com/watch?v=Q6rcbS1pxM8

...men eg trur eg takker nei


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #132 på: Juli 31, 2022, 11:10:25 »
Det har skjedd før at utlånt "daukjøtt" har kommet tilbake til moderklubben og fått en ny vår under ny manager med ny spillestil. Klich var i alle fall et eksempel på det. Det vil overraske meg stort om det skulle skje med Costa, men han må få en fair sjans. Med alle skadeproblemene til Firpo og mangelen på transfers skal dere se at han ender opp som vår nye venstreback ;)

Hallgeir *

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #133 på: September 04, 2023, 21:14:01 »
Det har skjedd før at utlånt "daukjøtt" har kommet tilbake til moderklubben og fått en ny vår under ny manager med ny spillestil. Klich var i alle fall et eksempel på det. Det vil overraske meg stort om det skulle skje med Costa, men han må få en fair sjans. Med alle skadeproblemene til Firpo og mangelen på transfers skal dere se at han ender opp som vår nye venstreback ;)

Ja, kanskje han har defensive fibre? Han er i alle fall rask (velg selv i hvilken betydning).

For å være litt alvorlig....

Klarer klubben å få noen pund for Costa, eller ender det opp med terminering av kontrakten, som fremdeles varer en sesong til? Som spiller har han vel en del av karrieren igjen fremdeles.

https://www.leedsallover.com/forgotten-leeds-united-man-has-72-hours-to-seal-much-needed-exit-and-save-the-club-thousands-per-w
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #134 på: September 05, 2023, 12:52:13 »
Det har skjedd før at utlånt "daukjøtt" har kommet tilbake til moderklubben og fått en ny vår under ny manager med ny spillestil. Klich var i alle fall et eksempel på det. Det vil overraske meg stort om det skulle skje med Costa, men han må få en fair sjans. Med alle skadeproblemene til Firpo og mangelen på transfers skal dere se at han ender opp som vår nye venstreback ;)

Ja, kanskje han har defensive fibre? Han er i alle fall rask (velg selv i hvilken betydning).

For å være litt alvorlig....

Klarer klubben å få noen pund for Costa, eller ender det opp med terminering av kontrakten, som fremdeles varer en sesong til? Som spiller har han vel en del av karrieren igjen fremdeles.

https://www.leedsallover.com/forgotten-leeds-united-man-has-72-hours-to-seal-much-needed-exit-and-save-the-club-thousands-per-w

Man må være ganske sær type om man ikke blir vurdert etter låneopphold da - er det "holdningene" til Costa som gjør dette tro?
Vi har fått hjem ganske mange etter season long loans, men å bli opplyst om å ikke få draktnummer så kjapt sier vel litt......her har han gitt utrykk
for at man ikke skal regne med han tenker nå jeg.
 

Hallgeir *

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #135 på: September 05, 2023, 13:34:32 »
Det har skjedd før at utlånt "daukjøtt" har kommet tilbake til moderklubben og fått en ny vår under ny manager med ny spillestil. Klich var i alle fall et eksempel på det. Det vil overraske meg stort om det skulle skje med Costa, men han må få en fair sjans. Med alle skadeproblemene til Firpo og mangelen på transfers skal dere se at han ender opp som vår nye venstreback ;)

Ja, kanskje han har defensive fibre? Han er i alle fall rask (velg selv i hvilken betydning).

For å være litt alvorlig....

Klarer klubben å få noen pund for Costa, eller ender det opp med terminering av kontrakten, som fremdeles varer en sesong til? Som spiller har han vel en del av karrieren igjen fremdeles.

https://www.leedsallover.com/forgotten-leeds-united-man-has-72-hours-to-seal-much-needed-exit-and-save-the-club-thousands-per-w

Man må være ganske sær type om man ikke blir vurdert etter låneopphold da - er det "holdningene" til Costa som gjør dette tro?
Vi har fått hjem ganske mange etter season long loans, men å bli opplyst om å ikke få draktnummer så kjapt sier vel litt......her har han gitt utrykk
for at man ikke skal regne med han tenker nå jeg.

Jeg regner med at det er en prioritet for klubben å bli kvitt Costa. Selv om lønningene ble redusert etter nedrykket, må vi gå ut fra at Costa har godt betalt. Dersom han lånes ut til en klubb som er villig til å betale lønna hans, er jo det vel og bra, men salgsverdien synker i takt med kontraktstiden (som jeg ikke vet hvor mye det gjenstår av).

Han kan selvfølgelig være innstilt på fortsatt utlån for å forsikre seg om at han ikke går videre ned i lønn, men man skulle tro at han innehar høyere ambisjoner enn det?
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #136 på: September 10, 2023, 14:01:39 »
Det har skjedd før at utlånt "daukjøtt" har kommet tilbake til moderklubben og fått en ny vår under ny manager med ny spillestil. Klich var i alle fall et eksempel på det. Det vil overraske meg stort om det skulle skje med Costa, men han må få en fair sjans. Med alle skadeproblemene til Firpo og mangelen på transfers skal dere se at han ender opp som vår nye venstreback ;)

Ja, kanskje han har defensive fibre? Han er i alle fall rask (velg selv i hvilken betydning).

For å være litt alvorlig....

Klarer klubben å få noen pund for Costa, eller ender det opp med terminering av kontrakten, som fremdeles varer en sesong til? Som spiller har han vel en del av karrieren igjen fremdeles.

https://www.leedsallover.com/forgotten-leeds-united-man-has-72-hours-to-seal-much-needed-exit-and-save-the-club-thousands-per-w

Man må være ganske sær type om man ikke blir vurdert etter låneopphold da - er det "holdningene" til Costa som gjør dette tro?
Vi har fått hjem ganske mange etter season long loans, men å bli opplyst om å ikke få draktnummer så kjapt sier vel litt......her har han gitt utrykk
for at man ikke skal regne med han tenker nå jeg.

Jeg regner med at det er en prioritet for klubben å bli kvitt Costa. Selv om lønningene ble redusert etter nedrykket, må vi gå ut fra at Costa har godt betalt. Dersom han lånes ut til en klubb som er villig til å betale lønna hans, er jo det vel og bra, men salgsverdien synker i takt med kontraktstiden (som jeg ikke vet hvor mye det gjenstår av).

Han kan selvfølgelig være innstilt på fortsatt utlån for å forsikre seg om at han ikke går videre ned i lønn, men man skulle tro at han innehar høyere ambisjoner enn det?

Det ryktes at Costa har en lønn på £46000 i uka!

Når han må trene utenfor spillergruppen og ikke under noen omstendigheter er med i planen videre, burde klubben gjøre alt for å bli kvitt pengesluket. Men dersom Costa kun er interessert i å heve lønn, er det vel svært lite klubben kan gjøre før kontrakten utløper. Her sitter man i saksa.

From Leeds' perspective, offloading Costa would also free up some room on their wage bill, with the winger earning a reported £46k per week at the Yorkshire club. With that said, a move would likely benefit all parties involved, whether it comes this summer, or in January, and by the looks of things, it could be one to watch despite the domestic window shutting at the beginning of the month.

https://www.footballfancast.com/leeds-united-transfer-news-helder-costa-daniel-farke-championship/
« Siste redigering: September 10, 2023, 14:03:45 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #137 på: September 10, 2023, 19:45:59 »
Siste år i kontrakten nå. Hvis ingen overtar den lønna så kanskje terminering/ sluttpakke er løsningen. Da er han vel free agent og kan få ny arbeidsgiver fort. 10 mnd igjen av kontrakten.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #138 på: Oktober 06, 2023, 14:31:55 »
Da er han frigitt.

Leeds United
@LUFC

📰 #LUFC can confirm Helder Costa has left the club by mutual consent, leaving with our thanks, best wishes for the future and knowing he's always welcome back at Elland Road

Som alltid håpefull når en ny spiller blir kjøpt inn, men hans første opptredener viste en noe begrenset ving-kapasitet. Og dessverre ble det aldri skikkelig swung over det.

Men han var noken fin fyr å ha i troppen, og skal ha sin andel av opprykket.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Spiller: Helder Costa
« Svar #139 på: Oktober 06, 2023, 16:14:30 »
Da er han frigitt.

Leeds United
@LUFC

📰 #LUFC can confirm Helder Costa has left the club by mutual consent, leaving with our thanks, best wishes for the future and knowing he's always welcome back at Elland Road

Som alltid håpefull når en ny spiller blir kjøpt inn, men hans første opptredener viste en noe begrenset ving-kapasitet. Og dessverre ble det aldri skikkelig swung over det.

Men han var noken fin fyr å ha i troppen, og skal ha sin andel av opprykket.

Har ventet på den bekreftelsen. Helt greit at han endelig "skippes" ut.
« Siste redigering: Oktober 06, 2023, 18:07:33 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968