Skrevet av Emne: Januarvinduet 2020  (Lest 48386 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jaho

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #60 på: Desember 05, 2019, 13:29:14 »
Ny spiss må inn, da Eddie Nketiah er tapt, og går tilbake til Arsenal. Ikke skjønner jeg hva Bielsa har imot Ryan Edmondson, For synes han har fortjent en plass i troppen

Bør ikke være så dramatisk så at coachen har imot noen spiller fordi han ikke er vurdert god nok for kamptroppen. Når Nketiah har vært ute, har Roberts vært tilgjengelig (selv om han er ute akkurat nå), og lett kunne flyttes opp fra 10-ern. Vurderer sikkert Harrison og Costa som aktuelle også.. Har trua på at trenerteamet som ser spillerne hver dag har kontroll på hva som passer laget best. Er man god nok kommer man sikkert med.

Bevares. Sett gjerne Allioski som spiss. Vi har alltids noen som kan ta spissrollen. men vil det funke. Neppe.

Hva mener du med det?? Skjønner du er litt frustert om dagen.. Det går jo aldeles for bra.. ;) Blir sikkert  noen poengtap utover, så frykt ikke.. ;D

Er kjempefornøyd om dagen. men skal Bamford bli skada, da har vi ingen naturlige spisser. Og de som er i troppen pr dags dato er ikke gode nok på topp for et lag, som skal vinne kamper

Da får vi satse på at Bamford (tidligere Bomford), som plutselig er oppgradert til uunnværlig, ikke blir skadet! Så får vi håpe Nketiah fortsatt kan gi oss noen avgjørende scoringer da han kommer inn. Altså at sesongen fortsetter som den har startet! Da er vi kjempefornøyde alle mann!!  :D ;)

Eriksen55

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #61 på: Desember 05, 2019, 13:32:31 »
Ny spiss må inn, da Eddie Nketiah er tapt, og går tilbake til Arsenal. Ikke skjønner jeg hva Bielsa har imot Ryan Edmondson, For synes han har fortjent en plass i troppen

Bør ikke være så dramatisk så at coachen har imot noen spiller fordi han ikke er vurdert god nok for kamptroppen. Når Nketiah har vært ute, har Roberts vært tilgjengelig (selv om han er ute akkurat nå), og lett kunne flyttes opp fra 10-ern. Vurderer sikkert Harrison og Costa som aktuelle også.. Har trua på at trenerteamet som ser spillerne hver dag har kontroll på hva som passer laget best. Er man god nok kommer man sikkert med.

Bevares. Sett gjerne Allioski som spiss. Vi har alltids noen som kan ta spissrollen. men vil det funke. Neppe.

Hva mener du med det?? Skjønner du er litt frustert om dagen.. Det går jo aldeles for bra.. ;) Blir sikkert  noen poengtap utover, så frykt ikke.. ;D

Er kjempefornøyd om dagen. men skal Bamford bli skada, da har vi ingen naturlige spisser. Og de som er i troppen pr dags dato er ikke gode nok på topp for et lag, som skal vinne kamper

..og det er Edmondson?

Blir Bamford skadet har vi Eddie/ny spiss som erstatter.  I tilegg er Roberts egentlig en spiss. Harrison og Costa kan spille. Samme med Clarke og Stevens.  Edmondson, Kun og andre spisser i systemet er nok ikke vurdert som gode nok. Tviler på at det handler om noe annet enn det sportslige.

Når vi spiller med en spiss så kan vi ikke ha 3 like gode rene spisser i stallen. Da blir det misnøye. Syntes at Leeds har balansert dette veldig bra med Bamford, Eddie og Roberts.

Cherry

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #62 på: Desember 06, 2019, 21:42:48 »
Vi holder ikke heeeelt inn med den troppen vininnehar pt, og når januarvinduet kommer taler vel mye for at vi mister Nketiah og Clarke.
Mener fortsatt vi må/bør ha inn cover på CB; kreativ/ målfarlig midt og spiss.
... og til d kjedsommelige, det vil bli ( mer) skader og suspensjoner.
 

raggen

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #63 på: Desember 06, 2019, 22:12:55 »
VI MÃ… IKKE gå i samme fella som ifjor.. vi må forsterke men så er det dette med bielsa da. roterer lite så hva trenger vi og hva kan gå rett inn på laget av hva som er tilgjengelig.. bielsas folk har nok noen de har fulgt over tid men mye avhengig av hva som skjer med eddie og clarke... clarke er vel tapt uansett og han har jo heller ikke spilt. mens eddie har gjort sine saker bra da han har kommet inn fra benken.
Forever Leeds United!!!!!!!!

DON REVIE

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #64 på: Desember 06, 2019, 22:41:29 »
Jeg er ikke personlig kristen......men takker GUD hver eneste dag for at det er Marcelo Bielsa som bestemmer.....MOT ???

Lucas the Kop Cat

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #65 på: Desember 06, 2019, 23:17:21 »


Jeg er ikke personlig kristen......men takker GUD hver eneste dag for at det er Marcelo Bielsa som bestemmer.....MOT ???

Du må jo god mulighet til der oppe fra. Er det god mobildekning i himmelen? Sikkert minst 6G.

Forever Whites

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #66 på: Desember 06, 2019, 23:26:19 »


Jeg er ikke personlig kristen......men takker GUD hver eneste dag for at det er Marcelo Bielsa som bestemmer.....MOT ???

Du må jo god mulighet til der oppe fra. Er det god mobildekning i himmelen? Sikkert minst 6G.

I himmelen bruker de ikke mobil.  Det er djevelens verk.................
Medlem 94237

Lucas the Kop Cat

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #67 på: Desember 07, 2019, 01:17:15 »


Jeg er ikke personlig kristen......men takker GUD hver eneste dag for at det er Marcelo Bielsa som bestemmer.....MOT ???

Du må jo god mulighet til der oppe fra. Er det god mobildekning i himmelen? Sikkert minst 6G.

I himmelen bruker de ikke mobil.  Det er djevelens verk.................
Men salige Don Revie er da ikke "der nede" selv om han ledet dirty Leeds? Lucas the Cop Cat derimot er høyst levende og tilstede hver gang det blåses til messe på Elland Road.
« Siste redigering: Desember 07, 2019, 08:43:19 av Lucas the Kop Cat »

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #68 på: Desember 09, 2019, 16:37:34 »
Bielsa kommer med ganske sterke antydninger om at Edmondson og McCalmont lånes ut i januar. Sikkert for det beste for disse spillerne. De virker et stykke unna A-laget for tiden.

https://the72.co.uk/151256/leeds-united-boss-reveals-loan-plans-for-young-starlets/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #69 på: Desember 11, 2019, 17:06:12 »
Leeds etter Readings talentfulle midtbanespiller, Andy Rinomhota, i følge Leeds Live.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/championship-rumours-leeds-united-linked-17401131
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #70 på: Desember 11, 2019, 21:48:06 »
Leeds etter Hutchinson Vale's unge ving, Bruno Davidson. Davidson er 15. Hutchinson Vale er i skotsk Non-Leaugue, og klubben holder til i Edinburgh. Leeds er ikke alene om å vise interesse for Davidsons tjenester, om noen skulle tro det.

https://motleedsnews.com/transfers/report-leeds-united-weigh-up-swoop-for-bruno-davidson/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #71 på: Desember 13, 2019, 21:46:17 »
Denne linkede Liverpool-spilleren går høyst sannsynlig til Swansea på lån i januarvinduet.

https://readliverpoolfc.com/2019/12/13/brewster-likely-to-join-swansea/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

asbfjell

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #72 på: Desember 14, 2019, 01:13:28 »
Denne linkede Liverpool-spilleren går høyst sannsynlig til Swansea på lån i januarvinduet.

https://readliverpoolfc.com/2019/12/13/brewster-likely-to-join-swansea/

Rhian Brewster er Eddie Nketiahs fremste konkurrent til spissplassen på det engelske u21 landslaget.
I Nketiahs skadefravær i november fikk Brewster sjansen fra start i kampene mot Albania og Nederland. I løpet av disse to oppgjørene fikk han tilsammen servert fire store målsjanser. Han bommet på alle.

Tror vi gjør lurt i å beholde Nketiah ut sesongen.

Kato

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #73 på: Desember 14, 2019, 11:16:07 »
Denne linkede Liverpool-spilleren går høyst sannsynlig til Swansea på lån i januarvinduet.

https://readliverpoolfc.com/2019/12/13/brewster-likely-to-join-swansea/

Rhian Brewster er Eddie Nketiahs fremste konkurrent til spissplassen på det engelske u21 landslaget.
I Nketiahs skadefravær i november fikk Brewster sjansen fra start i kampene mot Albania og Nederland. I løpet av disse to oppgjørene fikk han tilsammen servert fire store målsjanser. Han bommet på alle.

Tror vi gjør lurt i å beholde Nketiah ut sesongen.

Så er jo spørsmålet like mye som navn, hvilken type spiss vi bør ha. Trenger vi en motpol til Bamford eller trenger vi et supplement? Eddie Nketiah er vel mye av det Patrick Bamford ikke er, og motsatt.

Ofte denne høsten har jo den motpolen gitt resultater gjennom scoringer av Nketiah ved innhopp.

Men jeg frir meg ikke fra tanken om at Nketiah ikke er ideell i Bielsas system. Han kommer aldri inn i en plan B (som makker til Bamford blant annet). Han kommer alltid inn som en del av systemet vårt (plan A), som en direkte erstatter for Bamford. Hvorfor? Mest sannsynlig fordi vår plan B stort sett er å gjøre plan A enda bedre.

Jeg tror ikke spillertypen Nketiah er det som passer Bielsa best. Førsteforsvarsjobben er ikke i nærheten av Bamford. Egentlig hele den defensive biten er klart mangelvare. Noe jeg tror passer Bielsa ganske dårlig. Og gir Bamford et voldsomt forsprang. Ta med at Bamford er langt mer bevegelig ut mot kantene, langt mer target man, og har endel av den fysikken vi ellers mangler.

Nketiah er mer det urofutsigbare, mer "fox in the box", og mer natural born goalscorer. Ja, mye av det vi har manglet denne høsten. Men nødvendigvis ikke på bekostning av den voldsomme jobben Bamford har lagt ned. Og supplert med noen mål holder han inne.

At Bielsa skal starte med begge to, anser jeg som helt usannsynlig. Og det ser nok Nketiah også. For Bielsa er systemet langt mer enn enkeltspilleren. Det er fordel Bamford. Og så lenge vi vinner blir han aldri benket.

Kanskje disse argumentene gjør at Nketiah reiser tilbake i januar, og det kommer inn en spisstype som er noe likere Bamford. Ta med diskusjonen rundt moral. Nketiah er i Leeds for sin egen utvikling først og fremst, den er viktigere for han enn om Leeds rykker opp. Og den utviklingen har ikke de beste premisser akkurat nå.

Blir jo synsing dette, i og med at man ser forholdene gjennom kikkert. Men jeg tror det skjer ting i januar. Læringskurven fra fjoråret har vært god på mange felt, tipper det også gjelder januarvinduet.

For eksempel ble det skreket høyt ved salgene av Jansson og Roofe. Signaler har vel tydet på at de var spillerne som var minst tilpasset Bielsa. Noe vi blant annet så mot Aston Villa (Jansson.)
« Siste redigering: Desember 14, 2019, 11:23:07 av Kato »
 

asbfjell

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #74 på: Desember 14, 2019, 15:42:22 »
Denne linkede Liverpool-spilleren går høyst sannsynlig til Swansea på lån i januarvinduet.

https://readliverpoolfc.com/2019/12/13/brewster-likely-to-join-swansea/

Rhian Brewster er Eddie Nketiahs fremste konkurrent til spissplassen på det engelske u21 landslaget.
I Nketiahs skadefravær i november fikk Brewster sjansen fra start i kampene mot Albania og Nederland. I løpet av disse to oppgjørene fikk han tilsammen servert fire store målsjanser. Han bommet på alle.

Tror vi gjør lurt i å beholde Nketiah ut sesongen.

Så er jo spørsmålet like mye som navn, hvilken type spiss vi bør ha. Trenger vi en motpol til Bamford eller trenger vi et supplement? Eddie Nketiah er vel mye av det Patrick Bamford ikke er, og motsatt.

Ofte denne høsten har jo den motpolen gitt resultater gjennom scoringer av Nketiah ved innhopp.

Men jeg frir meg ikke fra tanken om at Nketiah ikke er ideell i Bielsas system. Han kommer aldri inn i en plan B (som makker til Bamford blant annet). Han kommer alltid inn som en del av systemet vårt (plan A), som en direkte erstatter for Bamford. Hvorfor? Mest sannsynlig fordi vår plan B stort sett er å gjøre plan A enda bedre.

Jeg tror ikke spillertypen Nketiah er det som passer Bielsa best. Førsteforsvarsjobben er ikke i nærheten av Bamford. Egentlig hele den defensive biten er klart mangelvare. Noe jeg tror passer Bielsa ganske dårlig. Og gir Bamford et voldsomt forsprang. Ta med at Bamford er langt mer bevegelig ut mot kantene, langt mer target man, og har endel av den fysikken vi ellers mangler.

Nketiah er mer det urofutsigbare, mer "fox in the box", og mer natural born goalscorer. Ja, mye av det vi har manglet denne høsten. Men nødvendigvis ikke på bekostning av den voldsomme jobben Bamford har lagt ned. Og supplert med noen mål holder han inne.

At Bielsa skal starte med begge to, anser jeg som helt usannsynlig. Og det ser nok Nketiah også. For Bielsa er systemet langt mer enn enkeltspilleren. Det er fordel Bamford. Og så lenge vi vinner blir han aldri benket.

Kanskje disse argumentene gjør at Nketiah reiser tilbake i januar, og det kommer inn en spisstype som er noe likere Bamford. Ta med diskusjonen rundt moral. Nketiah er i Leeds for sin egen utvikling først og fremst, den er viktigere for han enn om Leeds rykker opp. Og den utviklingen har ikke de beste premisser akkurat nå.

Blir jo synsing dette, i og med at man ser forholdene gjennom kikkert. Men jeg tror det skjer ting i januar. Læringskurven fra fjoråret har vært god på mange felt, tipper det også gjelder januarvinduet.

For eksempel ble det skreket høyt ved salgene av Jansson og Roofe. Signaler har vel tydet på at de var spillerne som var minst tilpasset Bielsa. Noe vi blant annet så mot Aston Villa (Jansson.)

Interessante betraktninger, Kato – og jeg følger deg på meste.

Nketiah og Bamford er nokså forskjellige spisstyper. Det blir som å sammenligne Arsenals spisspar fra første halvdel av nittitallet – Ian Wright (som jo er en slags mentor for Edidie) og Alan Smith. Mens George Graham i sin tid oppnådde stor suksess med disse to på samme lag, mener Bielsa at det bare kan være plass til den ene av dem. Og husk at vi her snakker om trener som er så standhaftig i sine vurderinger at han i sin tid som landslagssjef for Argentina ikke fant det mulig å finne plass til både Gabriel Batistuta og Herman Crespo på samme lag. De aller fleste andre mente at Argentina der hadde verdens beste spisspar i sine rekker, uten at Bielsa lot seg rokke – og det endte i en sportslig fiasko for Bielsa og Argentina.

Hadde Nketiah spilt like mange minutter som det Bamford har gjort denne sesongen, ville han ha scoret flere mål enn det konkurrenten har klart, det er jeg helt overbevist om. Men om laget totalt sett hadde kommet bedre ut av det med Nektiah på laget kontra Bamford, er et helt annet spørsmål.

Bamford er større og sterkere enn Nketiah, og han er mer egnet som oppspillspunkt og ikke minst i den svært viktige førsteforsvarerjobben. Men også Nketiah jobber og løper mer uten ball enn det mange ser ut til å ha fått med seg.

Jeg håper som sagt at vi beholder Nketiah ut sesongen.
Mens mange andre ønsker seg en ny spiss på plass i januar, mener altså jeg at vi er bra nok besatt på den plassen så lenge vi har både Bamford og Nketiah i stallen. Det jeg mener vi bør hente er han som skal operere fra posisjonen bak spissen vi til enhver tid bruker, - han som skal sette opp både spiss og kantspillere i riktige posisjoner i riktig øyeblikk - og sjøl kunne avslutte med fynd og klem fra atten meter når muligheten byr seg.

Får vi inn en sånn spiller så har vi sikret oss den siste biten i det som da vil fremstå som et praktfullt puslespill.

Reaney

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #75 på: Desember 14, 2019, 15:47:08 »
Gode innspill av Kato og Asbjørn. Måtte januarvinduet for en gangs skyld bli positivt.

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #76 på: Desember 14, 2019, 19:43:11 »
Gode innspill av Kato og Asbjørn. Måtte januarvinduet for en gangs skyld bli positivt.
Leeds-direktør, Angus Kinnear, skyter ned de forventningene du og andre har til et eventuelt spennende januarvindu. Ingenting av betydning vil skje.

https://the72.co.uk/151685/leeds-united-supremo-discusses-january-transfer-plans-ahead-of-upcoming-window/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #77 på: Desember 14, 2019, 20:04:37 »
Og nok et signal i dag om at Nketiah aldri vil erstatte Bamfords defensive arbeidskapasitet. Med Bamford ut forsvant mye av skjermen vår fremme.
 

jaho

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #78 på: Desember 14, 2019, 21:08:17 »
Denne linkede Liverpool-spilleren går høyst sannsynlig til Swansea på lån i januarvinduet.

https://readliverpoolfc.com/2019/12/13/brewster-likely-to-join-swansea/

Rhian Brewster er Eddie Nketiahs fremste konkurrent til spissplassen på det engelske u21 landslaget.
I Nketiahs skadefravær i november fikk Brewster sjansen fra start i kampene mot Albania og Nederland. I løpet av disse to oppgjørene fikk han tilsammen servert fire store målsjanser. Han bommet på alle.

Tror vi gjør lurt i å beholde Nketiah ut sesongen.

Så er jo spørsmålet like mye som navn, hvilken type spiss vi bør ha. Trenger vi en motpol til Bamford eller trenger vi et supplement? Eddie Nketiah er vel mye av det Patrick Bamford ikke er, og motsatt.

Ofte denne høsten har jo den motpolen gitt resultater gjennom scoringer av Nketiah ved innhopp.

Men jeg frir meg ikke fra tanken om at Nketiah ikke er ideell i Bielsas system. Han kommer aldri inn i en plan B (som makker til Bamford blant annet). Han kommer alltid inn som en del av systemet vårt (plan A), som en direkte erstatter for Bamford. Hvorfor? Mest sannsynlig fordi vår plan B stort sett er å gjøre plan A enda bedre.

Jeg tror ikke spillertypen Nketiah er det som passer Bielsa best. Førsteforsvarsjobben er ikke i nærheten av Bamford. Egentlig hele den defensive biten er klart mangelvare. Noe jeg tror passer Bielsa ganske dårlig. Og gir Bamford et voldsomt forsprang. Ta med at Bamford er langt mer bevegelig ut mot kantene, langt mer target man, og har endel av den fysikken vi ellers mangler.

Nketiah er mer det urofutsigbare, mer "fox in the box", og mer natural born goalscorer. Ja, mye av det vi har manglet denne høsten. Men nødvendigvis ikke på bekostning av den voldsomme jobben Bamford har lagt ned. Og supplert med noen mål holder han inne.

At Bielsa skal starte med begge to, anser jeg som helt usannsynlig. Og det ser nok Nketiah også. For Bielsa er systemet langt mer enn enkeltspilleren. Det er fordel Bamford. Og så lenge vi vinner blir han aldri benket.

Kanskje disse argumentene gjør at Nketiah reiser tilbake i januar, og det kommer inn en spisstype som er noe likere Bamford. Ta med diskusjonen rundt moral. Nketiah er i Leeds for sin egen utvikling først og fremst, den er viktigere for han enn om Leeds rykker opp. Og den utviklingen har ikke de beste premisser akkurat nå.

Blir jo synsing dette, i og med at man ser forholdene gjennom kikkert. Men jeg tror det skjer ting i januar. Læringskurven fra fjoråret har vært god på mange felt, tipper det også gjelder januarvinduet.

For eksempel ble det skreket høyt ved salgene av Jansson og Roofe. Signaler har vel tydet på at de var spillerne som var minst tilpasset Bielsa. Noe vi blant annet så mot Aston Villa (Jansson.)

Noe av det beste man har lest angående spissplassen Kato!! I de siste linjene kan vi godt ta med Saiz også. Kanskje litt uenig ang Roofe, men mulig han hadde vært misfornøyd med å være back-up for Bamford.

asbfjell

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #79 på: Desember 14, 2019, 21:43:22 »
Og nok et signal i dag om at Nketiah aldri vil erstatte Bamfords defensive arbeidskapasitet. Med Bamford ut forsvant mye av skjermen vår fremme.

Dette blir for enkelt, Kato.

Det var ikke sånn at kampen endret karakter etter at Bamford gikk ut, og at vi deretter ble overkjørt av et Cardiff-lag som skapte sjanse på sjanse p.g.a. at Bamford ikke fikk spille førsteforsvarer inne på Cardiffs halvdel.

Det som skjedde var at vi - ved Kikos feil - tildelte Cardiff en tro og et slags momentum de tidligere i kampen ikke hadde hatt. Deretter slapp vi inn to mål til p.g.a personlige feil i egen sekstenmeter.

Men at dette skjedde fordi Bamford ikke var på banen har altså jeg ingen tro på.

Andersen

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #80 på: Desember 14, 2019, 22:05:58 »
En kan jo ikke ha store forventninger når klubben ikke har penger å kjøpe for. En får vel håpe at vi fortsatt får beholde lånespillerene fremover i klubben .

DenHviteYeboah

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #81 på: Desember 14, 2019, 22:24:31 »
En kan jo ikke ha store forventninger når klubben ikke har penger å kjøpe for. En får vel håpe at vi fortsatt får beholde lånespillerene fremover i klubben .
Og folk vil ikke ta i QSI med ildtang....penga rår folkens, dessverre :(

Kato

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #82 på: Desember 14, 2019, 22:33:06 »
Og nok et signal i dag om at Nketiah aldri vil erstatte Bamfords defensive arbeidskapasitet. Med Bamford ut forsvant mye av skjermen vår fremme.

Dette blir for enkelt, Kato.

Det var ikke sånn at kampen endret karakter etter at Bamford gikk ut, og at vi deretter ble overkjørt av et Cardiff-lag som skapte sjanse på sjanse p.g.a. at Bamford ikke fikk spille førsteforsvarer inne på Cardiffs halvdel.

Det som skjedde var at vi - ved Kikos feil - tildelte Cardiff en tro og et slags momentum de tidligere i kampen ikke hadde hatt. Deretter slapp vi inn to mål til p.g.a personlige feil i egen sekstenmeter.

Men at dette skjedde fordi Bamford ikke var på banen har altså jeg ingen tro på.

Ikke så sikker på det. Med Bamfords press ble de lange ballene slått opp bakfra. Duellene kom litt inn på vår halvdel. Mot slutten slapp de høyere opp, og duellene kom langt nærmere vårt mål. Utligninga akkurat slik. At Bamford var eneste grunnen til at vi slapp de inn, neppe. Men at Millwall kom høyere i banen det gjorde de.

Den beste medisin mot den type fotball er knalltøft press. Da kommer duellen etter den lange langt unna eget mål. Faller man, og slipper ballfører opp mot midten, kommer trøbbelet altfor nære.
« Siste redigering: Desember 14, 2019, 22:35:09 av Kato »
 

asbfjell

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #83 på: Desember 14, 2019, 22:52:26 »
Og nok et signal i dag om at Nketiah aldri vil erstatte Bamfords defensive arbeidskapasitet. Med Bamford ut forsvant mye av skjermen vår fremme.

Dette blir for enkelt, Kato.

Det var ikke sånn at kampen endret karakter etter at Bamford gikk ut, og at vi deretter ble overkjørt av et Cardiff-lag som skapte sjanse på sjanse p.g.a. at Bamford ikke fikk spille førsteforsvarer inne på Cardiffs halvdel.

Det som skjedde var at vi - ved Kikos feil - tildelte Cardiff en tro og et slags momentum de tidligere i kampen ikke hadde hatt. Deretter slapp vi inn to mål til p.g.a personlige feil i egen sekstenmeter.

Men at dette skjedde fordi Bamford ikke var på banen har altså jeg ingen tro på.

Ikke så sikker på det. Med Bamfords press ble de lange ballene slått opp bakfra. Duellene kom litt inn på vår halvdel. Mot slutten slapp de høyere opp, og duellene kom langt nærmere vårt mål. Utligninga akkurat slik. At Bamford var eneste grunnen til at vi slapp de inn, neppe. Men at Millwall kom høyere i banen det gjorde de.

Den beste medisin mot den type fotball er knalltøft press. Da kommer duellen etter den lange langt unna eget mål. Faller man, og slipper ballfører opp mot midten, kommer trøbbelet altfor nære.

Vil noen slå lange baller så klarer de det, Bamford eller ikke Bamford. Det ser vi i så og si hver eneste fotballkamp.
Dessuten ble vi vel mer presset av Preston enn Cardiff, med Bamford på banen i hele kampen.

Men jeg benekter ikke at Bamford er en sterkere førsteforsvarer enn Nketiah - jeg har bare ikke noe tro å at det var utslagsgivende i dagens kamp.

PS: Cardiff, Kato - ikke Millwall. Neil Harris har fått seg ny jobb.  :)

asbfjell

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #84 på: Desember 14, 2019, 23:10:09 »
Og nok et signal i dag om at Nketiah aldri vil erstatte Bamfords defensive arbeidskapasitet. Med Bamford ut forsvant mye av skjermen vår fremme.

Dette blir for enkelt, Kato.

Det var ikke sånn at kampen endret karakter etter at Bamford gikk ut, og at vi deretter ble overkjørt av et Cardiff-lag som skapte sjanse på sjanse p.g.a. at Bamford ikke fikk spille førsteforsvarer inne på Cardiffs halvdel.

Det som skjedde var at vi - ved Kikos feil - tildelte Cardiff en tro og et slags momentum de tidligere i kampen ikke hadde hatt. Deretter slapp vi inn to mål til p.g.a personlige feil i egen sekstenmeter.

Men at dette skjedde fordi Bamford ikke var på banen har altså jeg ingen tro på.

Ikke så sikker på det. Med Bamfords press ble de lange ballene slått opp bakfra. Duellene kom litt inn på vår halvdel. Mot slutten slapp de høyere opp, og duellene kom langt nærmere vårt mål. Utligninga akkurat slik. At Bamford var eneste grunnen til at vi slapp de inn, neppe. Men at Millwall kom høyere i banen det gjorde de.

Den beste medisin mot den type fotball er knalltøft press. Da kommer duellen etter den lange langt unna eget mål. Faller man, og slipper ballfører opp mot midten, kommer trøbbelet altfor nære.

Vil noen slå lange baller så klarer de det, Bamford eller ikke Bamford. Det ser vi i så og si hver eneste fotballkamp.
Dessuten ble vi vel mer presset av Preston enn Cardiff, med Bamford på banen i hele kampen.

Men jeg benekter ikke at Bamford er en sterkere førsteforsvarer enn Nketiah - jeg har bare ikke noe tro å at det var utslagsgivende i dagens kamp.

PS: Cardiff, Kato - ikke Millwall. Neil Harris har fått seg ny jobb.  :)

Nå surrer også jeg - mente selvsagt Hull!  ::)

Nærmer seg vel leggetid for gamle folk, tenker jeg...  :D

jaho

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #85 på: Desember 14, 2019, 23:15:48 »
Og nok et signal i dag om at Nketiah aldri vil erstatte Bamfords defensive arbeidskapasitet. Med Bamford ut forsvant mye av skjermen vår fremme.

Dette blir for enkelt, Kato.

Det var ikke sånn at kampen endret karakter etter at Bamford gikk ut, og at vi deretter ble overkjørt av et Cardiff-lag som skapte sjanse på sjanse p.g.a. at Bamford ikke fikk spille førsteforsvarer inne på Cardiffs halvdel.

Det som skjedde var at vi - ved Kikos feil - tildelte Cardiff en tro og et slags momentum de tidligere i kampen ikke hadde hatt. Deretter slapp vi inn to mål til p.g.a personlige feil i egen sekstenmeter.

Men at dette skjedde fordi Bamford ikke var på banen har altså jeg ingen tro på.

Ikke så sikker på det. Med Bamfords press ble de lange ballene slått opp bakfra. Duellene kom litt inn på vår halvdel. Mot slutten slapp de høyere opp, og duellene kom langt nærmere vårt mål. Utligninga akkurat slik. At Bamford var eneste grunnen til at vi slapp de inn, neppe. Men at Millwall kom høyere i banen det gjorde de.

Den beste medisin mot den type fotball er knalltøft press. Da kommer duellen etter den lange langt unna eget mål. Faller man, og slipper ballfører opp mot midten, kommer trøbbelet altfor nære.

Vil noen slå lange baller så klarer de det, Bamford eller ikke Bamford. Det ser vi i så og si hver eneste fotballkamp.
Dessuten ble vi vel mer presset av Preston enn Cardiff, med Bamford på banen i hele kampen.

Men jeg benekter ikke at Bamford er en sterkere førsteforsvarer enn Nketiah - jeg har bare ikke noe tro å at det var utslagsgivende i dagens kamp.

PS: Cardiff, Kato - ikke Millwall. Neil Harris har fått seg ny jobb.  :)

Nå surrer også jeg - mente selvsagt Hull!  ::)

Nærmer seg vel leggetid for gamle folk, tenker jeg...  :D

 ;D ;D ja, merker at man ikke er ungdom i 40 åra...

Milou

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #86 på: Desember 15, 2019, 05:31:20 »
Viss vi held forspranget fram til januar så vil ein positiv bieffekt vere at laga under oss neppe vil investere stort heller. Det er ein dårleg investing med tanke på opprykk viss sjansene likevel statistisk sett er svært små.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk
« Siste redigering: Desember 15, 2019, 05:34:02 av Milou »

ar9

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #87 på: Desember 15, 2019, 13:19:36 »
Hva gjelder Eddie er det vel kanskje bedre å holde han med godt snakk og litt innhopp.
For da å beholde han ut sesongen.
Marerittet hadde vel vært om han gikk til Bristol City og bøtta inn mål der??

Dylan

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #88 på: Desember 15, 2019, 13:43:20 »
White linkes til Chelsea i janusr. Riktignok i The Sun, men dog.... Det nevnes 25 mill, da vil vel kanskje Brighton selge.

h.b

  • Gjest
Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #89 på: Desember 15, 2019, 14:13:06 »
White linkes til Chelsea i janusr. Riktignok i The Sun, men dog.... Det nevnes 25 mill, da vil vel kanskje Brighton selge.

Er budet høyt nok, da selges White, uansett hva Leeds tror de har fått forsikringer om. Og da sliter vi med tanke på opprykk