Skrevet av Emne: Januarvinduet 2020  (Lest 48716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #210 på: Mars 05, 2020, 19:23:21 »

Men hvordan ville DU resonnert hvis det var du som bestemte. Ville du gått for tre unge, urutinerte talenter som keeperalternativer - eller ville du som meg foretrukket at det fantes et rutinert alternativ sammen med et par talenter?

Jeg ber deg altså om å konkludere. Vet at det ikke blir enkelt for deg, men gjør nå i alle fall et tappert forsøk.  ;)
EG ville helt klart gått for den rutinerte varianten (slik sikkert 98% ville valgt...).
Men Marcos Abad, Marcelo Bielsa, sikkert Victor Orta... lurer på om Neil Sullivan også har innflytelse (han er jo trener på U23-nivå evt også yngre lag)… de valgte unge Caprile i januar. Spenstig og tøft gjort, sikkert veldig bra for Meslier. Men hvor Caprile står om han plutselig må trå til for førstelaget er jo et spørsmål vi forhåpentligvis ikke får svar på med det første. :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Januarvinduet 2020
« Svar #211 på: Mars 05, 2020, 19:46:18 »
Vi hadde neppe tømt banken om vi gikk for både Caprile og en erfaren ringrev på lån i 3-4 måneder.

Men det er i mitt hode spissplassen som er mest kritisk. Hadde Bielsa ikke vært Bielsa, hadde nok Augustin allerede fått en del kamper og kanskje flere fra start, for å få opp matchfitnessen. Men det er tydelig at Bielsa ønsker en spisstype som har stort løpskapasitet og arbeidsratio, ikke en poacher. Derfor velger han Bamford 10/10 ganger. Augustin er ikke i fysisk god nok form til å bekle den rollen Bielsa ønsker av en spiss. Derfor finner jeg det svært underlig at klubben henter en utrent spiller som trenger minst et par måneder før han kan starte en kamp i Bielsaball. Selv om potensialet er skyhøyt. Da hadde det vært smartere å gått for en mindre merittert og «svakere» spiss alla Woodrow som kunne bidratt fra dag 1.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #212 på: Juli 13, 2020, 22:19:40 »
Med fasit i hånd endte vi klart svekket ut av januarvinduet. Nketiah forsvant, og vi har altså vært mer eller mindre uten annen dekning på spissplass. Poveda og Augustin med stort sett null bidrag. En fot i Premier League på tross av januarvinduet.
 

Josch

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #213 på: Juli 13, 2020, 23:45:59 »
Med fasit i hånd endte vi klart svekket ut av januarvinduet. Nketiah forsvant, og vi har altså vært mer eller mindre uten annen dekning på spissplass. Poveda og Augustin med stort sett null bidrag. En fot i Premier League på tross av januarvinduet.

Veldig interessant. Og Leeds har ikke spilt dårligere denne våren enn andre lag, som har hatt et "godt" januarvindu. Vi kom ut sånn passe av sommervinduet også, mente mange.
Det er systemet og samspillet som er bra med Leeds under Bielsa, ikke enkeltspillere.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #214 på: Juli 13, 2020, 23:53:30 »
Med fasit i hånd endte vi klart svekket ut av januarvinduet. Nketiah forsvant, og vi har altså vært mer eller mindre uten annen dekning på spissplass. Poveda og Augustin med stort sett null bidrag. En fot i Premier League på tross av januarvinduet.

Veldig interessant. Og Leeds har ikke spilt dårligere denne våren enn andre lag, som har hatt et "godt" januarvindu. Vi kom ut sånn passe av sommervinduet også, mente mange.
Det er systemet og samspillet som er bra med Leeds under Bielsa, ikke enkeltspillere.
På pluss-siden er absolutt også at vi unngikk at januarvinduet ødela den gode stemningen i troppen, at noen gikk sure pga manglende spilletid og sånt (skjønt her skal man aldri si aldri, det er ikke alt vi vet...).

Men jau, på kort sikt (dette halvåret) fikk vi lite igjen for Poveda, og ingenting fra Augustin...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

NT

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #215 på: Juli 14, 2020, 07:58:31 »
Med fasit i hånd endte vi klart svekket ut av januarvinduet. Nketiah forsvant, og vi har altså vært mer eller mindre uten annen dekning på spissplass. Poveda og Augustin med stort sett null bidrag. En fot i Premier League på tross av januarvinduet.

Veldig interessant. Og Leeds har ikke spilt dårligere denne våren enn andre lag, som har hatt et "godt" januarvindu. Vi kom ut sånn passe av sommervinduet også, mente mange.
Det er systemet og samspillet som er bra med Leeds under Bielsa, ikke enkeltspillere.
På pluss-siden er absolutt også at vi unngikk at januarvinduet ødela den gode stemningen i troppen, at noen gikk sure pga manglende spilletid og sånt (skjønt her skal man aldri si aldri, det er ikke alt vi vet...).

Men jau, på kort sikt (dette halvåret) fikk vi lite igjen for Poveda, og ingenting fra Augustin...

Så ble heldigvis ikke Januarvinduet avgjørende når skadesituasjonen har vært totalt annerledes i år.  Trolig har spillerne nå absorbert hardtreninga fra år 1 med Bielsa bedre, kombinert med at man ser verdien over tid av ett stort og solid støtteapparat.
Kanskje aller best representert ved Bamford, vært på banen i samtlige kamper minus Birmingham-kampen i romjula. Sommervinduet som kommer snart blir ekstremt spennende

Sterland

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #216 på: Juli 14, 2020, 10:03:04 »
Fasiten er enda ikke i hånd.. mtp den potensielt økonomiske stjernesmellen Augustin-handelen kan medføre, kan dette vise seg å være det værste vinduet ever. En panikk-handel, hvor Orta ikke hadde gjort hjemmeleksen, kan bli skjebnesvangert ift budsjettet til forsterkninger før neste sesong. Jeg var optimistisk etter lånet/kjøpet av Augustin, og trodde han skulle bidra. Skuffelsen var derfor enorm, når det viser seg at spilleren er ekstremt skadeutsatt og i tillegg åpenbart har holdningsproblemer.. Dette burde vært avdekket i forkant

stian

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #217 på: Juli 14, 2020, 11:19:24 »
Fasiten er enda ikke i hånd.. mtp den potensielt økonomiske stjernesmellen Augustin-handelen kan medføre, kan dette vise seg å være det værste vinduet ever. En panikk-handel, hvor Orta ikke hadde gjort hjemmeleksen, kan bli skjebnesvangert ift budsjettet til forsterkninger før neste sesong. Jeg var optimistisk etter lånet/kjøpet av Augustin, og trodde han skulle bidra. Skuffelsen var derfor enorm, når det viser seg at spilleren er ekstremt skadeutsatt og i tillegg åpenbart har holdningsproblemer.. Dette burde vært avdekket i forkant

Dette er en relevant tråd å ta opp igjen, også (kanskje særlig?) i en medgangsperiode som vi er inne i nå. Januarvinduene har virkelig ikke vært vellykkede de siste årene. Det skjer mye rart i mange klubber de siste dagene før deadline, men man kan nesten lure på om det hadde vært bedre å holde seg unna januarsalget.

Som du sier - fasiten er ikke i hånd når det gjelder JKA. Nå er ikke jeg jurist, men jeg kan ikke fatte at Leeds skal komme seg unna kjøpet av JKA. Det store spørsmålet er kanskje hva spilleren vil selv? Han får all beskjed om at han er uønsket med det han har vist til nå. Da har han to valg - enten bli i Leipzig eller komme tilbake med en helt annen innstilling. Kommer han tilbake, tar jeg for gitt at det skjer etter en grundig prat med Bielsa m.fl. Kanskje returen til Leipzig sånn sett tvinger fram den seriøsiteten som skal til for at JKA blir den beste utgaven av seg selv?

Nils Arne Eggen klarte å skape "toppidrettsutøvere" av Steffen Iversen og John Carew. Da er det mer enn mulig for Bielsa å banke profesjonalitet i skallen til JKA, hvis det er det som skal til for at han blir å se i elleveren til Leeds.

NT

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #218 på: Juli 14, 2020, 11:46:11 »
Fasiten er enda ikke i hånd.. mtp den potensielt økonomiske stjernesmellen Augustin-handelen kan medføre, kan dette vise seg å være det værste vinduet ever. En panikk-handel, hvor Orta ikke hadde gjort hjemmeleksen, kan bli skjebnesvangert ift budsjettet til forsterkninger før neste sesong. Jeg var optimistisk etter lånet/kjøpet av Augustin, og trodde han skulle bidra. Skuffelsen var derfor enorm, når det viser seg at spilleren er ekstremt skadeutsatt og i tillegg åpenbart har holdningsproblemer.. Dette burde vært avdekket i forkant

Dette er en relevant tråd å ta opp igjen, også (kanskje særlig?) i en medgangsperiode som vi er inne i nå. Januarvinduene har virkelig ikke vært vellykkede de siste årene. Det skjer mye rart i mange klubber de siste dagene før deadline, men man kan nesten lure på om det hadde vært bedre å holde seg unna januarsalget.

Som du sier - fasiten er ikke i hånd når det gjelder JKA. Nå er ikke jeg jurist, men jeg kan ikke fatte at Leeds skal komme seg unna kjøpet av JKA. Det store spørsmålet er kanskje hva spilleren vil selv? Han får all beskjed om at han er uønsket med det han har vist til nå. Da har han to valg - enten bli i Leipzig eller komme tilbake med en helt annen innstilling. Kommer han tilbake, tar jeg for gitt at det skjer etter en grundig prat med Bielsa m.fl. Kanskje returen til Leipzig sånn sett tvinger fram den seriøsiteten som skal til for at JKA blir den beste utgaven av seg selv?

Nils Arne Eggen klarte å skape "toppidrettsutøvere" av Steffen Iversen og John Carew. Da er det mer enn mulig for Bielsa å banke profesjonalitet i skallen til JKA, hvis det er det som skal til for at han blir å se i elleveren til Leeds.

At han er uønsket og har holdningsproblemer, vet vi dette ???   Har også lest i tidskrift/aviser som gjengir og tolker litt fritt, og kan være at det skinner igjennom fra Leeds` side at de ikke vil ha han. Eller er vi litt for raske her og at det hele skyldes en økonomisk del at Leipzig nå i Juli og August betaler lønna hans, og at han må komme tilbake fit og skadefri for at vi skal handle?  Føler vi vet litt for lite til å konkludere JKA-saken.  Støtter forøvrig at dette med lånevindu i januar sjelden har noe godt med seg. 

Josch

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #219 på: Juli 14, 2020, 11:56:26 »
Fasiten er enda ikke i hånd.. mtp den potensielt økonomiske stjernesmellen Augustin-handelen kan medføre, kan dette vise seg å være det værste vinduet ever. En panikk-handel, hvor Orta ikke hadde gjort hjemmeleksen, kan bli skjebnesvangert ift budsjettet til forsterkninger før neste sesong. Jeg var optimistisk etter lånet/kjøpet av Augustin, og trodde han skulle bidra. Skuffelsen var derfor enorm, når det viser seg at spilleren er ekstremt skadeutsatt og i tillegg åpenbart har holdningsproblemer.. Dette burde vært avdekket i forkant

Dette er en relevant tråd å ta opp igjen, også (kanskje særlig?) i en medgangsperiode som vi er inne i nå. Januarvinduene har virkelig ikke vært vellykkede de siste årene. Det skjer mye rart i mange klubber de siste dagene før deadline, men man kan nesten lure på om det hadde vært bedre å holde seg unna januarsalget.

Som du sier - fasiten er ikke i hånd når det gjelder JKA. Nå er ikke jeg jurist, men jeg kan ikke fatte at Leeds skal komme seg unna kjøpet av JKA. Det store spørsmålet er kanskje hva spilleren vil selv? Han får all beskjed om at han er uønsket med det han har vist til nå. Da har han to valg - enten bli i Leipzig eller komme tilbake med en helt annen innstilling. Kommer han tilbake, tar jeg for gitt at det skjer etter en grundig prat med Bielsa m.fl. Kanskje returen til Leipzig sånn sett tvinger fram den seriøsiteten som skal til for at JKA blir den beste utgaven av seg selv?

Nils Arne Eggen klarte å skape "toppidrettsutøvere" av Steffen Iversen og John Carew. Da er det mer enn mulig for Bielsa å banke profesjonalitet i skallen til JKA, hvis det er det som skal til for at han blir å se i elleveren til Leeds.

Det er ikke fastslått at det er noe galt med holdningene til JKA. Det er bare rykter som svirrer.

Kan Leeds komme seg unna dealen? Javisst. Hvis JKA selges til en annen klubb for 18 mill så har ikke Leipzig tapt noe. Selger de ham for 17 mill så er tapet 1 mill, som Leeds kanskje må erstatte. Hovedregelen er at man skal erstatte tap som er påført ved avtalebrudd.

Hvis JKA har pådratt seg en langvarig skade i Leeds så må det jo finnes en klausul for å annulere hele dealen.

Jeg tror ikke dette vil velte økonomien i Leeds. Hvis det handler om forholdet JKA/Bielsa så er det også avhengig om Bielsa skal trene Leeds etter opprykket. Ingen vet sikkert ennå. 

Eriksen55

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #220 på: Juli 14, 2020, 13:47:46 »
Hovedregel nr 1 bør være å ikke bryte en inngått avtale :)

Angående holdningene. Hvor har det kommet frem at de er dårlige? Så litt utrent ut når han kom. Men bildene etter pausen viser en fit Augustine. Hay har skrevet at han har trent veldig bra i pausen.

Fikk han en skade så kan lønnskostnadene spille inn her. Ryktes om en heftig ukelønn, så 4-6 uker med lønn spart kommer nok godt med.

Blir spennende å se hva som skjer. En topptrent Augustine i PL med Bamford og Roberts som back up kan funke bra..litt skadeutsatt bare  :)


peacock

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #221 på: Juli 14, 2020, 14:39:48 »

Angående holdningene. Hvor har det kommet frem at de er dårlige? Så litt utrent ut når han kom. Men bildene etter pausen viser en fit Augustine. Hay har skrevet at han har trent veldig bra i pausen.


Lett å se trent ut på bilder. Noe helt annet å vise det i kampsituasjon! :)

stian

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #222 på: Juli 14, 2020, 14:52:21 »
Dere har rett i at vi ikke vet noe sikkert om JKAs eventuelle holdninger, men jeg mener det er mye som peker i den retning. Jeg ser ikke for meg at klubben hadde sendt en toppspiller de har tro på tilbake til Leipzig. I tillegg til å miste en potensiell toppspiller, risikerer de å måtte bruke lang tid og mye penger i rettsapparatet. Hvis økonomien var ekstremt tynnslitt finnes det vel andre grep å ta (permitteringer i støtteapparat etc.).

Vi vet at Bielsa forventer mye av spillernes profesjonalitet og at spillere som ikke lever opp til forventningene forsvinner fra klubben (ref. Saiz). Skadehistorikken har de garantert sjekket ut før han ble hentet, og det å være skadeutsatt henger også sammen med den jobben som legges ned på trening.

Det kan naturligvis være at klubben ser nå at han rett og slett ikke er god nok, noe som i alle fall bekrefter poengene fra Kato/Josch angående de elendige januar-transaksjonene som har vært gjort.

Eriksen55

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #223 på: Juli 14, 2020, 16:17:38 »

Angående holdningene. Hvor har det kommet frem at de er dårlige? Så litt utrent ut når han kom. Men bildene etter pausen viser en fit Augustine. Hay har skrevet at han har trent veldig bra i pausen.


Lett å se trent ut på bilder. Noe helt annet å vise det i kampsituasjon! :)

Absolutt..selv jeg kan lure på meg form og noen kg mindre på bilder  :D
 Men rapportene sa at han så fit ut og var i god form før han ble skadet. Jeg vet ikke!

Men nysgjerrig på avtalen som er inngått og hva som skjer videre. Hvis det er riktig at han har 6-700 000 i uka så skjønner jeg at klubben valgte å ikke forlenge avtalen hvis han er skadet. Men er han skadet? Og er det evt grunnen?

Når han ble hentet fikk Bielsa cred. Han som "overbeviste" Augustine om å komme. Rart om han har havnet i unåde etter så kort tid om det stemmer. Er nok ytterst få som vet hvorfor ting er som det er og hvordan det blir for Augustine neste sesong.

Eriksen55

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #224 på: Juli 14, 2020, 16:25:19 »
Dere har rett i at vi ikke vet noe sikkert om JKAs eventuelle holdninger, men jeg mener det er mye som peker i den retning. Jeg ser ikke for meg at klubben hadde sendt en toppspiller de har tro på tilbake til Leipzig. I tillegg til å miste en potensiell toppspiller, risikerer de å måtte bruke lang tid og mye penger i rettsapparatet. Hvis økonomien var ekstremt tynnslitt finnes det vel andre grep å ta (permitteringer i støtteapparat etc.).

Vi vet at Bielsa forventer mye av spillernes profesjonalitet og at spillere som ikke lever opp til forventningene forsvinner fra klubben (ref. Saiz). Skadehistorikken har de garantert sjekket ut før han ble hentet, og det å være skadeutsatt henger også sammen med den jobben som legges ned på trening.

Det kan naturligvis være at klubben ser nå at han rett og slett ikke er god nok, noe som i alle fall bekrefter poengene fra Kato/Josch angående de elendige januar-transaksjonene som har vært gjort.

Godt mulig du har rett. Det kommer vel ut noe etterhvert!

Men det er ikke lov å permitere noen i støtteapparatet for å spare penger. Dessuten har vel de i støtteapparatet en funksjon mens sesongen er i gang.

Derfor jeg spekulerte i om avgjørelsen ift Augustine var med bakgrunn i økonomi. Hvis han er skadet og ikke kunne bidra så er det ikke noe poeng i å forlenge lånet med x antall uker slik vi måtte gjøre med de andre lånespillerne.
Stemmer ukelønna jeg har lest/hørt at Augustine har, så sparer vi rundt 4 mill på 6 uker.

Time will show.

« Siste redigering: Juli 14, 2020, 16:28:15 av Leeds - 1919 »

Kontakinte

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #225 på: Juli 14, 2020, 20:17:49 »
Bielsa har vel sagt, at en fit Augustin har en markedsverdi på 35-40 M?

asbfjell

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #226 på: Juli 14, 2020, 21:00:49 »
Kan da ikke være fnugg av tvil om at noe har skjedd her som har gjort at Bielsa ikke vil ha noe med Augustin å gjøre.
Om dette "noe" dreier seg sammenstøt med andre (gikk rykter om konflikt med Kalvin) eller generelt uakseptable holdninger, skal ikke jeg ha for sterke meninger om, men noe har foregått.

Skader kan ikke være årsaken til hjemsendelsen. Bielsa sa jo at Augustin hadde vært skadefri siden april måned, men at han trente for seg sjøl de siste ukene han tilbrakte i klubben.

For dårlig nivå som spiller kan umulig være årsaken til den tidlige exiten. Jeg har sjøl sett nok av Augustin tidligere til å kunne fastslå at hans potensiale som spiller ligger flere hakk over de (få) andre angrepspillerne vi har her i klubben. Derfor var jeg i utgangspunktet også positiv innstilt til denne dealen.

Uansett hva, hvordan og hvorfor: Dette må være en av de verste spillertransaksjonene klubben noengang har gjennomført.
Vi var med rette misfornøyd med fjorårets januarvindu. Ã…rets januarvindu kan vanskelig karakteriseres som noe annet enn en komplett fiasko. Vi mistet Nketiah - og erstattet ham med.. ingenting! Og det kostet oss på toppen av det hele flere millioner pund.

Tar for gitt at klubben foretar en grundig evaluering av det som har foregått i denne saken. Og så får vi håpe at de involverte/ansvarlige lærer av de feilene som må ha vært gjort.

Og dere - så lenge Bielsa er trener: Kan vi ikke heretter bare forsøke å glemme at det er noe som heter januarvindu..?


stian

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #227 på: Juli 14, 2020, 21:19:34 »
Kan da ikke være fnugg av tvil om at noe har skjedd her som har gjort at Bielsa ikke vil ha noe med Augustin å gjøre.
Om dette "noe" dreier seg sammenstøt med andre (gikk rykter om konflikt med Kalvin) eller generelt uakseptable holdninger, skal ikke jeg ha for sterke meninger om, men noe har foregått.

Skader kan ikke være årsaken til hjemsendelsen. Bielsa sa jo at Augustin hadde vært skadefri siden april måned, men at han trente for seg sjøl de siste ukene han tilbrakte i klubben.

For dårlig nivå som spiller kan umulig være årsaken til den tidlige exiten. Jeg har sjøl sett nok av Augustin tidligere til å kunne fastslå at hans potensiale som spiller ligger flere hakk over de (få) andre angrepspillerne vi har her i klubben. Derfor var jeg i utgangspunktet også positiv innstilt til denne dealen.

Uansett hva, hvordan og hvorfor: Dette må være en av de verste spillertransaksjonene klubben noengang har gjennomført.
Vi var med rette misfornøyd med fjorårets januarvindu. Ã…rets januarvindu kan vanskelig karakteriseres som noe annet enn en komplett fiasko. Vi mistet Nketiah - og erstattet ham med.. ingenting! Og det kostet oss på toppen av det hele flere millioner pund.

Tar for gitt at klubben foretar en grundig evaluering av det som har foregått i denne saken. Og så får vi håpe at de involverte/ansvarlige lærer av de feilene som må ha vært gjort.

Og dere - så lenge Bielsa er trener: Kan vi ikke heretter bare forsøke å glemme at det er noe som heter januarvindu..?

Helt enig!

Januarvinduet er vanskelig å håndtere, dyrt og risikofylt. De viktige kjøpene gjør vi unna sommerstid! Tipper Bielsa er helt enig.

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #228 på: Juli 14, 2020, 21:43:52 »
Kan da ikke være fnugg av tvil om at noe har skjedd her som har gjort at Bielsa ikke vil ha noe med Augustin å gjøre.
Om dette "noe" dreier seg sammenstøt med andre (gikk rykter om konflikt med Kalvin) eller generelt uakseptable holdninger, skal ikke jeg ha for sterke meninger om, men noe har foregått.

Skader kan ikke være årsaken til hjemsendelsen. Bielsa sa jo at Augustin hadde vært skadefri siden april måned, men at han trente for seg sjøl de siste ukene han tilbrakte i klubben.

For dårlig nivå som spiller kan umulig være årsaken til den tidlige exiten. Jeg har sjøl sett nok av Augustin tidligere til å kunne fastslå at hans potensiale som spiller ligger flere hakk over de (få) andre angrepspillerne vi har her i klubben. Derfor var jeg i utgangspunktet også positiv innstilt til denne dealen.

Uansett hva, hvordan og hvorfor: Dette må være en av de verste spillertransaksjonene klubben noengang har gjennomført.
Vi var med rette misfornøyd med fjorårets januarvindu. Ã…rets januarvindu kan vanskelig karakteriseres som noe annet enn en komplett fiasko. Vi mistet Nketiah - og erstattet ham med.. ingenting! Og det kostet oss på toppen av det hele flere millioner pund.

Tar for gitt at klubben foretar en grundig evaluering av det som har foregått i denne saken. Og så får vi håpe at de involverte/ansvarlige lærer av de feilene som må ha vært gjort.

Og dere - så lenge Bielsa er trener: Kan vi ikke heretter bare forsøke å glemme at det er noe som heter januarvindu..?
Den lunkne holdningen til januarvinduet har jeg hatt lenge. Hvorfor? Se "Sunderland til I die", sesong 2, så forstår man hvorfor.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #229 på: Juli 15, 2020, 00:40:01 »
Kan da ikke være fnugg av tvil om at noe har skjedd her som har gjort at Bielsa ikke vil ha noe med Augustin å gjøre.
Om dette "noe" dreier seg sammenstøt med andre (gikk rykter om konflikt med Kalvin) eller generelt uakseptable holdninger, skal ikke jeg ha for sterke meninger om, men noe har foregått.

Skader kan ikke være årsaken til hjemsendelsen. Bielsa sa jo at Augustin hadde vært skadefri siden april måned, men at han trente for seg sjøl de siste ukene han tilbrakte i klubben.

For dårlig nivå som spiller kan umulig være årsaken til den tidlige exiten. Jeg har sjøl sett nok av Augustin tidligere til å kunne fastslå at hans potensiale som spiller ligger flere hakk over de (få) andre angrepspillerne vi har her i klubben. Derfor var jeg i utgangspunktet også positiv innstilt til denne dealen.

Uansett hva, hvordan og hvorfor: Dette må være en av de verste spillertransaksjonene klubben noengang har gjennomført.
Vi var med rette misfornøyd med fjorårets januarvindu. Ã…rets januarvindu kan vanskelig karakteriseres som noe annet enn en komplett fiasko. Vi mistet Nketiah - og erstattet ham med.. ingenting! Og det kostet oss på toppen av det hele flere millioner pund.

Tar for gitt at klubben foretar en grundig evaluering av det som har foregått i denne saken. Og så får vi håpe at de involverte/ansvarlige lærer av de feilene som må ha vært gjort.

Og dere - så lenge Bielsa er trener: Kan vi ikke heretter bare forsøke å glemme at det er noe som heter januarvindu..?

Når vi nå rykker opp så er det vanskelig å si at januarvinduet var en komplett fiasko. Men klart, ender vi opp med å betale 240 mill for en spiller vi ikke ønsker er det nærme likevel.

Det går så mye rykter, umulig å vite hva og hvorfor her 

Han fikk ingen tidlig hjemsendelse eller tidligere exit. Lånet gikk ut 1 juli og ble ikke fornyet. Naturlig hvis det er skade. Hay skrev på Twitter at han skadet seg når laget møttes til trening igjen. Aner ikke alvorligheten. Men som du sier. Hvis han ikke er skadet så må noe ha skjedd. Bielsa var visstnok på banen og overtalte Augustine om å komme, så rart om alt skjærer seg så fort. Men han var nådeløs mot Saiz da holdningene ikke var gode. Så absolutt mulig at det er grunnen.
Kan det være noe taktikk for å pushe prisen ned? Vil ikke Augustine til Leeds, hva da? Hvis han slåss med Kalvin så hadde vel det blitt blåst opp mer?

Må vi betale så er det jo bare å krysse det som er for at lånet ikke ble forlenget er av naturlige grunner og at han kommer i knallform med Bielsa oppkjøring i pre season. Her er jeg usikker! Men vi får nok vite mer utover sommern og høsten!