Skrevet av Emne: Sesongen i Championship 2019-2020  (Lest 83714 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #30 på: Oktober 23, 2019, 07:25:31 »
Jeg trodde vi etter hvert lå dårligere an, jeg...

Ryan Wilson
@RYAN_PIGEONS

LUFC are currently 1pt better off than this time last season, crazy stat that.

2nd in the league is brilliant, for me I'm not mad I'm just frustrated we don't take our chances. We would be frightening if we did!

#LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #31 på: Oktober 23, 2019, 08:24:52 »
Jeg trodde vi etter hvert lå dårligere an, jeg...

Ryan Wilson
@RYAN_PIGEONS

LUFC are currently 1pt better off than this time last season, crazy stat that.

2nd in the league is brilliant, for me I'm not mad I'm just frustrated we don't take our chances. We would be frightening if we did!

#LUFC

Lufc-El
@LufcEl

This time last season we were 4th and had one point less than we have now. It isn't the team that's worse, it's the expectations that have gone ballistic to the point our more ridiculously entitled fans expect to win every match.

Vi kan være på 3.plass etter denne runden, though. Avhenger av Nottingham Forest i kveld...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #32 på: Oktober 23, 2019, 18:45:11 »
Leeds er der de skal være på tabellen, dvs i kontakt med teten. Om man er nr 2 eller 4 er ikke viktig nå. Det er ofte jevnt med flere lag i toppen i oktober i ch.ship. I nov/ des vil en gruppe skille seg mer ut.

Leeds vinner like mye som andre topplag og sløser bort noen poeng akkurat som dem. Det er normalt.

Det slående denne sesongen er realitvt lite scoringer og få baklengs. Fortsetter dette så vil vi slippe inn under 30 mål denne sesongen. Det er utrolig. Under 40 mål er også bra.  Vanntett forsvar er en forutsetning for å lykkes. Da trenger man færre scoringer. Forsvaret er en sensasjon denne sesongen.!

Etter 13 kamper kan man si at dette er en trend. Jeg tror denne trenden fortsetter utover i sesongen. Dvs det vil kladde litt i angrep. Jeg ser ikke  mange svakheter i forsvar, bortsett litt på dødball. Dødball er også en svakhet fremover, men mye annet er bra. Det skapes sjanser. Vi vil kjempe der oppe, men er usikker på om vi blir topp to. Vi har spilt mot god motstand, så plasseringen er ikke ufortjent hittil.

Vi vil forbli på plassering 1-5 nå utover. Siste fjerde del til våren vil avgjøre. Jeg tror vi får en reprise med kamp om 2. plass.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #33 på: Oktober 24, 2019, 15:59:03 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #34 på: Oktober 27, 2019, 00:01:09 »
Flott at vi har unnagjort de fleste av topplagene - men så var det å score mot forsvarsmuren til de dårligste lagene da...





Lufc-El
@LufcEl

3rd in the table but take confidence in the following.

We've played 6 home but 8 away

We've played 9 of the top 11 teams in the table, only 2 of our games have been against teams 12th or below.

We've got Pablo, Forshaw, Cooper all approaching fitness.

Good be far worse!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #35 på: Oktober 27, 2019, 09:36:28 »
Bare Preston vant av Top 10 skrives det annetsteds...


LUFC Worldwide
@LUFC_WorldWide

Overall today, bar Preston nobody has gained much. West Brom and Leeds are still 2 points apart after 2 games. Leeds played away vs Preston and Sheff Wed. West Brom played 2 at home vs Barnsley and Charlton. Leeds have 2 home games coming up, they have 2 away.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #36 på: Oktober 27, 2019, 10:04:13 »
PS! Det er fjorårets sesong du skriver i nå Asbjørn  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #37 på: Oktober 27, 2019, 10:07:35 »
Ny tråd må tydeligvis opprettes for denne sesongen ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sv: Sesongen i Championship - 2019-20
« Svar #38 på: Oktober 27, 2019, 10:13:08 »
PS! Det er fjorårets sesong du skriver i nå Asbjørn  ;)

auren

Hehe, I had no idea :D

Og det har blitt gjort gjennom hele sesongen :o

Vel, nå snakker vi inneværende sesong :)
« Siste redigering: Oktober 27, 2019, 10:23:47 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #39 på: Oktober 29, 2019, 10:39:46 »
En liten forbedring på de fleste felt - unntatt èn  :o

LUFCDATA
@LUFCDATA

Leeds after 14 games in 18/19 v 19/20:

Points: 26-25
Wins: 7-7
Possession: 62%-65%
Chances created: 160-171
Goals 25-17
xG: 18.2-27.6
Conversion rate (on-target): 42%-29%
Shots: 209-229
On-target: 65-68
Conceded: 11-8
Succ. passes: 5372-5742
Pass acc: 78%-80%

Touches: 9694-10055
Touches in opp box: 409-482
Crosses: 302-334
Succ. crosses: 74-63
Succ. final third passes: 1345-1359
Succ. take-ons: 81-115
Chances against: 89-82
Shots on-target faced: 50-42
Recoveries: 771-777
Tackles won: 252-257
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #40 på: Oktober 29, 2019, 12:13:45 »
En liten forbedring på de fleste felt - unntatt èn  :o

LUFCDATA
@LUFCDATA

Leeds after 14 games in 18/19 v 19/20:

Points: 26-25
Wins: 7-7
Possession: 62%-65%
Chances created: 160-171
Goals 25-17
xG: 18.2-27.6
Conversion rate (on-target): 42%-29%
Shots: 209-229
On-target: 65-68
Conceded: 11-8
Succ. passes: 5372-5742
Pass acc: 78%-80%

Touches: 9694-10055
Touches in opp box: 409-482
Crosses: 302-334
Succ. crosses: 74-63
Succ. final third passes: 1345-1359
Succ. take-ons: 81-115
Chances against: 89-82
Shots on-target faced: 50-42
Recoveries: 771-777
Tackles won: 252-257

Er vel 4-5 felt vi er dårligere på? 1 mindre poeng, 8 færre mål, conversion rate 13 % dårligere og 11 færre succ. crosses. Prosentvis shots on target i forhold til shots er også dårligere denne sesongen.

Summa summarum er vi ganske likt. Men der skoen trykker aller mest er altså antall scoringer. Der MÃ… vi bli bedre, ellers blir det neppe opprykk.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #41 på: Oktober 29, 2019, 12:15:57 »
En liten forbedring på de fleste felt - unntatt èn  :o

LUFCDATA
@LUFCDATA

Leeds after 14 games in 18/19 v 19/20:

Points: 26-25
Wins: 7-7
Possession: 62%-65%
Chances created: 160-171
Goals 25-17
xG: 18.2-27.6
Conversion rate (on-target): 42%-29%
Shots: 209-229
On-target: 65-68
Conceded: 11-8
Succ. passes: 5372-5742
Pass acc: 78%-80%

Touches: 9694-10055
Touches in opp box: 409-482
Crosses: 302-334
Succ. crosses: 74-63
Succ. final third passes: 1345-1359
Succ. take-ons: 81-115
Chances against: 89-82
Shots on-target faced: 50-42
Recoveries: 771-777
Tackles won: 252-257

Er vel 4-5 felt vi er dårligere på? 1 mindre poeng, 8 færre mål, conversion rate 13 % dårligere og 11 færre succ. crosses. Prosentvis shots on target i forhold til shots er også dårligere denne sesongen.

Summa summarum er vi ganske likt. Men der skoen trykker aller mest er altså antall scoringer. Der MÃ… vi bli bedre, ellers blir det neppe opprykk.

auren

Leeds-Live med en kommentar til disse statistikkene

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/startling-statistic-shows-leeds-united-17163682?3
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #42 på: Oktober 29, 2019, 15:59:59 »
Tallene forteller rimelig tydelig det vi alle har snakket om i kamptrådene - det er veldig mye "nesten" på den siste tredelen. Skal man først ligge to poeng bak serielederen, er det bedre at der fordi man har underprestert enn overprestert.

Tenk om/når Harrison får innleggene forbi førsteforsvarer og Bamford får den store ketchupeffekten foran mål... Hvis så skjer, er det ikke snakk om at Leeds kommer utenfor topp 2 i denne divisjonen.


Blank_File

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #43 på: Oktober 29, 2019, 16:57:01 »
Om jeg har forstått den xG verdien rett så er det bortimot utrolig at vi ikke scorer mer. Jeg kan ta feil her, men det betyr vel nesten utelukkende at vi er elendig i avslutningsøyeblikket, ikke på den siste tredjedelen slik vi har påstått. Hvis alt på siste tredjedelen var dårlig ville ikke denne verdien vært så høy som den er. Ergo leser jeg ut fra den statistikken at det eneste vi bør øve og øve på er å få ballen i nettet. Alt annet er mer eller mindre helt i toppsjiktet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #44 på: Oktober 29, 2019, 17:44:44 »
Om jeg har forstått den xG verdien rett så er det bortimot utrolig at vi ikke scorer mer. Jeg kan ta feil her, men det betyr vel nesten utelukkende at vi er elendig i avslutningsøyeblikket, ikke på den siste tredjedelen slik vi har påstått. Hvis alt på siste tredjedelen var dårlig ville ikke denne verdien vært så høy som den er. Ergo leser jeg ut fra den statistikken at det eneste vi bør øve og øve på er å få ballen i nettet. Alt annet er mer eller mindre helt i toppsjiktet.
Hvis du leser kommentaren fra Leeds-Live er mye av det de kommenterer nettopp dette faktum :o
Samtidig er det jo positivt, at dette er noe det går an å rette opp i :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #45 på: Oktober 29, 2019, 17:59:12 »
Om jeg har forstått den xG verdien rett så er det bortimot utrolig at vi ikke scorer mer. Jeg kan ta feil her, men det betyr vel nesten utelukkende at vi er elendig i avslutningsøyeblikket, ikke på den siste tredjedelen slik vi har påstått. Hvis alt på siste tredjedelen var dårlig ville ikke denne verdien vært så høy som den er. Ergo leser jeg ut fra den statistikken at det eneste vi bør øve og øve på er å få ballen i nettet. Alt annet er mer eller mindre helt i toppsjiktet.
Hvis du leser kommentaren fra Leeds-Live er mye av det de kommenterer nettopp dette faktum :o
Samtidig er det jo positivt, at dette er noe det går an å rette opp i :)
Ja, men hvis dette er så tindrende klart, hvorfor klarer vi det ikke???

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #46 på: Oktober 29, 2019, 18:01:23 »
Om jeg har forstått den xG verdien rett så er det bortimot utrolig at vi ikke scorer mer. Jeg kan ta feil her, men det betyr vel nesten utelukkende at vi er elendig i avslutningsøyeblikket, ikke på den siste tredjedelen slik vi har påstått. Hvis alt på siste tredjedelen var dårlig ville ikke denne verdien vært så høy som den er. Ergo leser jeg ut fra den statistikken at det eneste vi bør øve og øve på er å få ballen i nettet. Alt annet er mer eller mindre helt i toppsjiktet.
Hvis du leser kommentaren fra Leeds-Live er mye av det de kommenterer nettopp dette faktum :o
Samtidig er det jo positivt, at dette er noe det går an å rette opp i :)
Ja, men hvis dette er så tindrende klart, hvorfor klarer vi det ikke???
En del av forklaringen er vel også disse overbefolkede straffeområdene vi møter, lag med 10 mann bak ballen... Ethvert skuddforsøk blir jo blokket...
Etter hvert har vi vel også en spiss uten selvtillit foran kassa...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #47 på: Oktober 29, 2019, 21:07:31 »
Om jeg har forstått den xG verdien rett så er det bortimot utrolig at vi ikke scorer mer. Jeg kan ta feil her, men det betyr vel nesten utelukkende at vi er elendig i avslutningsøyeblikket, ikke på den siste tredjedelen slik vi har påstått. Hvis alt på siste tredjedelen var dårlig ville ikke denne verdien vært så høy som den er. Ergo leser jeg ut fra den statistikken at det eneste vi bør øve og øve på er å få ballen i nettet. Alt annet er mer eller mindre helt i toppsjiktet.
Hvis du leser kommentaren fra Leeds-Live er mye av det de kommenterer nettopp dette faktum :o
Samtidig er det jo positivt, at dette er noe det går an å rette opp i :)
Ja, men hvis dette er så tindrende klart, hvorfor klarer vi det ikke???
En del av forklaringen er vel også disse overbefolkede straffeområdene vi møter, lag med 10 mann bak ballen... Ethvert skuddforsøk blir jo blokket...
Etter hvert har vi vel også en spiss uten selvtillit foran kassa...

En kjempeviktig grunn! Vi er så fryktet at de fleste lag legger seg skikkelig lavt, og overbefolker straffeområdet. Husker vi tilbake til tidlige bortekamper i fjor, gikk både Derby og Norwich som var ventede topplag offensivt ut...og vi straffet dem med 4-1 og 3-0 seiere, og det var definitivt ikke oppskriften mot Leeds. Andre lag analyserer selvfølgelig dette..og de fleste velger da å ligge lavt, eventuellt vi spiller dem lave. Samme denne sesongen...ny sesong, nye muligheter tenker de fleste som har ambisjoner om å kjempe i toppen...som Bristol og Stoke..vi gir dem så hatten passer...andre lag vurderer så at det er lurest å ligge lavt.. Ikke sikkert dette er rett, men en teori ihvertfall... Muligens grunnen til vi etter første kamper med ok antall scoringer opplever mer tørke.. Skader ødelegger så klart mye..hadde vel så mye da, men spillere som Klich sto mye mer frem da, så merket ikke skadene så mye..
Økt veldig mye på take-ons, det er positivt, mer innleggsmuligheter, som er økt..men forsvarsheadinger av overbefolket forsvar er jo enklere en de offensive avslutninger. Likevel har vi adskillig mer touch i boxen en i fjor, veldig bra! På samme tid i fjor hadde vel Roofe og Bamford ikke så mange fler scoringer tror jeg etter 14 matcher en det Bamford og Nketiah tilsammen har nå (sju). Men Klich hadde vel 5 og Pablo 3 ved disse tider.. Stopperne hadde vel også satt noen. Blir faktisk både positiv og optimistisk av å se statsen, MÃ… jo bare løsne litt etterhvert.. :D
« Siste redigering: Oktober 30, 2019, 00:43:03 av jaho »

DenHviteYeboah

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #48 på: Oktober 29, 2019, 21:13:02 »
Kan det tenkes at ferdighetene foran mål ikke er gode nok...?Det går fint an å score om et lag ligger lavt...skuddtrening-skuddtrening-skuddtrening!

jaho

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #49 på: Oktober 29, 2019, 21:40:04 »
Kan det tenkes at ferdighetene foran mål ikke er gode nok...?Det går fint an å score om et lag ligger lavt...skuddtrening-skuddtrening-skuddtrening!

Selvfølgelig har det noe med ferdigheter å gjøre. Topplagene i PL og andre ligaer opplever selvfølgelig det samme, men har spillere med bedre kvalitet. Bielsa var inne på det i pressern..ang diskusjon Bamford v Nketiah, at sistnevnte var vant til en hverdag da individuelle ferdigheter ofte skapte sjanser og avgjorde kamper, men hos oss var det det kollektive som skapte sjanser. Vi har tross alt en stall som kanskje overpresterer i forhold til ferdigheter, nettopp pga det kollektive. Når det er sagt, få år siden Bamford var årets spiller i CS, har fortsatt troa på gutten.. Husker vi så noen snutter fra feltet i fjor bl.a av Roofe og Bamford som limte avsluninger i krysset..(da Bielsa omfavnet han hvis dere husker..) Så selvfølgelig avsluttes det på feltet. Mye kamplik trening også vil jeg tro, velger å tro at dette vil løsne, da blir det moro!!  ;D
« Siste redigering: Oktober 29, 2019, 21:43:43 av jaho »

jaho

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #50 på: Oktober 30, 2019, 00:50:46 »
Om jeg har forstått den xG verdien rett så er det bortimot utrolig at vi ikke scorer mer. Jeg kan ta feil her, men det betyr vel nesten utelukkende at vi er elendig i avslutningsøyeblikket, ikke på den siste tredjedelen slik vi har påstått. Hvis alt på siste tredjedelen var dårlig ville ikke denne verdien vært så høy som den er. Ergo leser jeg ut fra den statistikken at det eneste vi bør øve og øve på er å få ballen i nettet. Alt annet er mer eller mindre helt i toppsjiktet.
Hvis du leser kommentaren fra Leeds-Live er mye av det de kommenterer nettopp dette faktum :o
Samtidig er det jo positivt, at dette er noe det går an å rette opp i :)
Ja, men hvis dette er så tindrende klart, hvorfor klarer vi det ikke???
En del av forklaringen er vel også disse overbefolkede straffeområdene vi møter, lag med 10 mann bak ballen... Ethvert skuddforsøk blir jo blokket...
Etter hvert har vi vel også en spiss uten selvtillit foran kassa...

En kjempeviktig grunn! Vi er så fryktet at de fleste lag legger seg skikkelig lavt, og overbefolker straffeområdet. Husker vi tilbake til tidlige bortekamper i fjor, gikk både Derby og Norwich som var ventede topplag offensivt ut...og vi straffet dem med 4-1 og 3-0 seiere, og det var definitivt ikke oppskriften mot Leeds. Andre lag analyserer selvfølgelig dette..og de fleste velger da å ligge lavt, eventuellt vi spiller dem lave. Samme denne sesongen...ny sesong, nye muligheter tenker de fleste som har ambisjoner om å kjempe i toppen...som Bristol og Stoke..vi gir dem så hatten passer...andre lag vurderer så at det er lurest å ligge lavt.. Ikke sikkert dette er rett, men en teori ihvertfall... Muligens grunnen til vi etter første kamper med ok antall scoringer opplever mer tørke.. Skader ødelegger så klart mye..hadde vel så mye da, men spillere som Klich sto mye mer frem da, så merket ikke skadene så mye..
Økt veldig mye på take-ons, det er positivt, mer innleggsmuligheter, som er økt..men forsvarsheadinger av overbefolket forsvar er jo enklere en de offensive avslutninger. Likevel har vi adskillig mer touch i boxen en i fjor, veldig bra! På samme tid i fjor hadde vel Roofe og Bamford ikke så mange fler scoringer tror jeg etter 14 matcher en det Bamford og Nketiah tilsammen har nå (sju). Men Klich hadde vel 5 og Pablo 3 ved disse tider.. Stopperne hadde vel også satt noen. Blir faktisk både positiv og optimistisk av å se statsen, MÃ… jo bare løsne litt etterhvert.. :D

sjekket for å være sikker...Tross 8 mål mer etter 14 kamper, scoret spissene bare ett mer.. Roofe 5 og Roberts 3(som vikarierte da Roofe var skadet). Ellers var det flere som bidro mer...  Klich 5 Pablo 3 Alioski 3 Harrison 1. Forsvaret bidro også med sitt. Cooper 3 , Pontus 1 og Ayling 1.

Cherry

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #51 på: Oktober 30, 2019, 11:56:56 »
Om jeg har forstått den xG verdien rett så er det bortimot utrolig at vi ikke scorer mer. Jeg kan ta feil her, men det betyr vel nesten utelukkende at vi er elendig i avslutningsøyeblikket, ikke på den siste tredjedelen slik vi har påstått. Hvis alt på siste tredjedelen var dårlig ville ikke denne verdien vært så høy som den er. Ergo leser jeg ut fra den statistikken at det eneste vi bør øve og øve på er å få ballen i nettet. Alt annet er mer eller mindre helt i toppsjiktet.
Hvis du leser kommentaren fra Leeds-Live er mye av det de kommenterer nettopp dette faktum :o
Samtidig er det jo positivt, at dette er noe det går an å rette opp i :)
Ja, men hvis dette er så tindrende klart, hvorfor klarer vi det ikke???
En del av forklaringen er vel også disse overbefolkede straffeområdene vi møter, lag med 10 mann bak ballen... Ethvert skuddforsøk blir jo blokket...
Etter hvert har vi vel også en spiss uten selvtillit foran kassa...

En kjempeviktig grunn! Vi er så fryktet at de fleste lag legger seg skikkelig lavt, og overbefolker straffeområdet. Husker vi tilbake til tidlige bortekamper i fjor, gikk både Derby og Norwich som var ventede topplag offensivt ut...og vi straffet dem med 4-1 og 3-0 seiere, og det var definitivt ikke oppskriften mot Leeds. Andre lag analyserer selvfølgelig dette..og de fleste velger da å ligge lavt, eventuellt vi spiller dem lave. Samme denne sesongen...ny sesong, nye muligheter tenker de fleste som har ambisjoner om å kjempe i toppen...som Bristol og Stoke..vi gir dem så hatten passer...andre lag vurderer så at det er lurest å ligge lavt.. Ikke sikkert dette er rett, men en teori ihvertfall... Muligens grunnen til vi etter første kamper med ok antall scoringer opplever mer tørke.. Skader ødelegger så klart mye..hadde vel så mye da, men spillere som Klich sto mye mer frem da, så merket ikke skadene så mye..
Økt veldig mye på take-ons, det er positivt, mer innleggsmuligheter, som er økt..men forsvarsheadinger av overbefolket forsvar er jo enklere en de offensive avslutninger. Likevel har vi adskillig mer touch i boxen en i fjor, veldig bra! På samme tid i fjor hadde vel Roofe og Bamford ikke så mange fler scoringer tror jeg etter 14 matcher en det Bamford og Nketiah tilsammen har nå (sju). Men Klich hadde vel 5 og Pablo 3 ved disse tider.. Stopperne hadde vel også satt noen. Blir faktisk både positiv og optimistisk av å se statsen, MÃ… jo bare løsne litt etterhvert.. :D

sjekket for å være sikker...Tross 8 mål mer etter 14 kamper, scoret spissene bare ett mer.. Roofe 5 og Roberts 3(som vikarierte da Roofe var skadet). Ellers var det flere som bidro mer...  Klich 5 Pablo 3 Alioski 3 Harrison 1. Forsvaret bidro også med sitt. Cooper 3 , Pontus 1 og Ayling 1.

Vi har ikke en giftig midtbane når det gjelder nettsus foreløpig nei…… i fjor "luktet" det mål av Klich nærmest hele sesongen, og Pablo kan komme inn i en god steam - men at Philips, Harrison, Alioski og Roberts skal score MYE mål tviler jeg sterkt på.
Vi kan håpe at Costa kan bidra fremover , men er redd det er Nketiah og Bamford vi mi må regne med.
KAN utfordres /tvinges til å "gjøre noe" i januarvinduet mao.
 

jaho

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #52 på: November 04, 2019, 14:14:08 »
Selv om vi i de neste 7 kampene møter lag fra nr. 11 og nedover på tabellen blir det som vanlig ingen "walk in the park"
i CS. Flere er i god form.

Blackburn med sterk seier mot Sheffield W sist..ikke ofte Sheff W slipper inn to.
Reading har 2 seiere og 1 uavgjort på 3 siste.
Huddersfield er skikkelig i siget..4 seiere og 3 uavgjorte på siste 7 !!!
Hull med 3 strake seiere er veldig imponerende.. 3-0 borte mot Fulham sist!!!
Cardiff har bare 2 tap på siste 10..
I tillegg møter vi et Middlesbrough som vi ofte sliter mot,de spiller ofte uavgjort.
Nyopprykkede Luton vil nok se møtet mot Leeds som årets kamp.

Har trua på veldig mye poeng...men vi må levere skikkelig i hver kamp.

I topp 6 ser vi også jevnheten i divisjonen. Ingen har bedre en 2-2-1 på siste 5.. (Leeds og et par lag til)

Tom S

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #53 på: November 04, 2019, 14:59:39 »
Selv om vi i de neste 7 kampene møter lag fra nr. 11 og nedover på tabellen blir det som vanlig ingen "walk in the park"
i CS. Flere er i god form.

Blackburn med sterk seier mot Sheffield W sist..ikke ofte Sheff W slipper inn to.
Reading har 2 seiere og 1 uavgjort på 3 siste.
Huddersfield er skikkelig i siget..4 seiere og 3 uavgjorte på siste 7 !!!
Hull med 3 strake seiere er veldig imponerende.. 3-0 borte mot Fulham sist!!!
Cardiff har bare 2 tap på siste 10..
I tillegg møter vi et Middlesbrough som vi ofte sliter mot,de spiller ofte uavgjort.
Nyopprykkede Luton vil nok se møtet mot Leeds som årets kamp.

Har trua på veldig mye poeng...men vi må levere skikkelig i hver kamp.

I topp 6 ser vi også jevnheten i divisjonen. Ingen har bedre en 2-2-1 på siste 5.. (Leeds og et par lag til)


So true, so true!
Går som regel gale når ein begynner å sjå på dei neste kampene og "innkassere poeng på forskudd" pga tabellplassering... ikkje jinxe!
COME ON LEEDS !!

Leedsfan

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #54 på: November 04, 2019, 15:01:02 »
Selv om vi i de neste 7 kampene møter lag fra nr. 11 og nedover på tabellen blir det som vanlig ingen "walk in the park"
i CS. Flere er i god form.

Blackburn med sterk seier mot Sheffield W sist..ikke ofte Sheff W slipper inn to.
Reading har 2 seiere og 1 uavgjort på 3 siste.
Huddersfield er skikkelig i siget..4 seiere og 3 uavgjorte på siste 7 !!!
Hull med 3 strake seiere er veldig imponerende.. 3-0 borte mot Fulham sist!!!
Cardiff har bare 2 tap på siste 10..
I tillegg møter vi et Middlesbrough som vi ofte sliter mot,de spiller ofte uavgjort.
Nyopprykkede Luton vil nok se møtet mot Leeds som årets kamp.

Har trua på veldig mye poeng...men vi må levere skikkelig i hver kamp.

I topp 6 ser vi også jevnheten i divisjonen. Ingen har bedre en 2-2-1 på siste 5.. (Leeds og et par lag til)

Synes nesten det er bedre at de lagene vi skal møte er litt i form og mette, synes vi ofte sliter når motstanderen ikke har vunnet på 6 kamper osv.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #55 på: November 04, 2019, 15:14:48 »
Vi var innom cornerstatistikken vår i forrige uke.

Phil Hay har holdt tellingen for oss:

His side went past 100 league corners for the season in the 10th minute but have so far only scored from one.
(lørdag, altså)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #56 på: November 04, 2019, 15:39:08 »
Vi var innom cornerstatistikken vår i forrige uke.

Phil Hay har holdt tellingen for oss:

His side went past 100 league corners for the season in the 10th minute but have so far only scored from one.
(lørdag, altså)

Forbedrings potensiale altså..... ;D :o
 

jaho

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #57 på: November 04, 2019, 15:40:36 »
Vi var innom cornerstatistikken vår i forrige uke.

Phil Hay har holdt tellingen for oss:

His side went past 100 league corners for the season in the 10th minute but have so far only scored from one.
(lørdag, altså)

Forbedrings potensiale altså..... ;D :o

skulle hatt et eller to til...


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #58 på: November 07, 2019, 10:30:57 »
- attack wins you games, defence wins you titles
- recent history suggests that those sides who boast the best defensive Championship record at the end of the regular
  campaign in early May are usually popping the Champagne corks.
  ( I ØYEBLIKKET, THAT's US) :)

How fortress Elland Road points to promotion for Leeds United
 
Published: 16:54   Wednesday 06 November 2019 Leon Wobshall YP


THE very mention of Sir Alex Ferguson’s name is usually enough to rankle any Leeds United supporters worth their salt.
Yet one famous statement made by the former Svengali of Old Trafford might just have those on the White Rose side of the Pennines nodding their head in approval, given current events at Elland Road in 2019-20.
Recent history suggests that those sides who boast the best defensive Championship record at the end of the regular campaign in early May are usually popping the Champagne corks.


Ferguson opined during happier and trophy-laden times on the red side of Manchester that while “attack wins you games, defence wins you titles”.

Given the club’s painful exile from the Premier League, a top-two finish this season would certainly suffice for Leeds but some Championship silverware would undoubtedly provide delicious icing.

That is very much for the future. But recent history suggests that those sides who boast the best defensive Championship record at the end of the regular campaign in early May are usually popping the Champagne corks.
Sheffield United, who possessed the best record last term, were promoted automatically and back in 2017-18, the sides with the two meanest defences in Wolves and Cardiff City occupied the top two.

The same applied in 2016-17 when Newcastle United and Brighton finished neck-and-neck at the top, while in 2015-16, all the three sides with the best goals against record in Burnley, Middlesbrough and Hull City went up.

Given that rationale, Leeds, for all the seemingly endless debate – some would say obsession – about their lack of ruthlessness in front of goal and lamentable conversion rate in terms of chances to goals presently look to be in an imperious place regarding their defensive capabilities.


Alongside the Championship’s best goals against record of eight in 15 matches – they have let in two goals in a league game on just one occasion this campaign – Leeds’ concession of 7.55 per 90 minutes is the top average in terms of fewest shots against in games.

Their average concession of just 12 crosses per game is also the best in the division.
As is conceding 10 ‘big chances’ so far in 2019-20 according to Wyscout, with their defensive resolution underpinned by a ferocious intensity when they do not have the ball.

In layman’s terms, Leeds – who have not conceded a first-half Championship goal at Elland Road so far this season - can be perceived to hunt in packs and be positively ravenous in that regard.


In possession, the graceful and beguiling on-pitch pictures painted by Leeds continues to showcase ‘Bielsa ball’ in the most glowing of lights.


But perhaps the most significant development of the season has arrived in the seamless transition in the heart of the defence – following the loss of one talisman in Pontus Jansson and the emergence of another in double-quick time in Ben White.
Famously towards the end of last season, Marcelo Bielsa – in a rare departure given his near-constant focus on the team collective – took the unusual step of singling out Jansson for praise, stating that the Swede was Leeds’ “best player in the Championship” in 2018-19.

The evidence of Jansson’s peers reaffirmed that judgement when he was named in the PFA’s team of the year and his summer departure to Brentford left a potentially cavernous hole to fill.
That White has stepped into the breach so effortlessly and has rapidly assumed an air of permanence has ensured that the loss of Jansson has been so negligible will represent a source of immense pride and relief to those in the corridors of power at Elland Road.


The devout hope now will be that the defensive order is not disrupted by any loss of goalkeeper Kiko Casilla to any potential suspension – with the Spaniard having until next Tuesday to officially respond to his FA racism charge.

https://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/how-fortress-elland-road-points-to-promotion-for-leeds-united-1-10087949
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Sesongen i Championship 2019-2020
« Svar #59 på: November 07, 2019, 13:15:56 »
- attack wins you games, defence wins you titles
- recent history suggests that those sides who boast the best defensive Championship record at the end of the regular
  campaign in early May are usually popping the Champagne corks.
  ( I ØYEBLIKKET, THAT's US) :)

How fortress Elland Road points to promotion for Leeds United
 
Published: 16:54   Wednesday 06 November 2019 Leon Wobshall YP


THE very mention of Sir Alex Ferguson’s name is usually enough to rankle any Leeds United supporters worth their salt.
Yet one famous statement made by the former Svengali of Old Trafford might just have those on the White Rose side of the Pennines nodding their head in approval, given current events at Elland Road in 2019-20.
Recent history suggests that those sides who boast the best defensive Championship record at the end of the regular campaign in early May are usually popping the Champagne corks.


Ferguson opined during happier and trophy-laden times on the red side of Manchester that while “attack wins you games, defence wins you titles”.

Given the club’s painful exile from the Premier League, a top-two finish this season would certainly suffice for Leeds but some Championship silverware would undoubtedly provide delicious icing.

That is very much for the future. But recent history suggests that those sides who boast the best defensive Championship record at the end of the regular campaign in early May are usually popping the Champagne corks.
Sheffield United, who possessed the best record last term, were promoted automatically and back in 2017-18, the sides with the two meanest defences in Wolves and Cardiff City occupied the top two.

The same applied in 2016-17 when Newcastle United and Brighton finished neck-and-neck at the top, while in 2015-16, all the three sides with the best goals against record in Burnley, Middlesbrough and Hull City went up.

Given that rationale, Leeds, for all the seemingly endless debate – some would say obsession – about their lack of ruthlessness in front of goal and lamentable conversion rate in terms of chances to goals presently look to be in an imperious place regarding their defensive capabilities.


Alongside the Championship’s best goals against record of eight in 15 matches – they have let in two goals in a league game on just one occasion this campaign – Leeds’ concession of 7.55 per 90 minutes is the top average in terms of fewest shots against in games.

Their average concession of just 12 crosses per game is also the best in the division.
As is conceding 10 ‘big chances’ so far in 2019-20 according to Wyscout, with their defensive resolution underpinned by a ferocious intensity when they do not have the ball.

In layman’s terms, Leeds – who have not conceded a first-half Championship goal at Elland Road so far this season - can be perceived to hunt in packs and be positively ravenous in that regard.


In possession, the graceful and beguiling on-pitch pictures painted by Leeds continues to showcase ‘Bielsa ball’ in the most glowing of lights.


But perhaps the most significant development of the season has arrived in the seamless transition in the heart of the defence – following the loss of one talisman in Pontus Jansson and the emergence of another in double-quick time in Ben White.
Famously towards the end of last season, Marcelo Bielsa – in a rare departure given his near-constant focus on the team collective – took the unusual step of singling out Jansson for praise, stating that the Swede was Leeds’ “best player in the Championship” in 2018-19.

The evidence of Jansson’s peers reaffirmed that judgement when he was named in the PFA’s team of the year and his summer departure to Brentford left a potentially cavernous hole to fill.
That White has stepped into the breach so effortlessly and has rapidly assumed an air of permanence has ensured that the loss of Jansson has been so negligible will represent a source of immense pride and relief to those in the corridors of power at Elland Road.


The devout hope now will be that the defensive order is not disrupted by any loss of goalkeeper Kiko Casilla to any potential suspension – with the Spaniard having until next Tuesday to officially respond to his FA racism charge.

https://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/how-fortress-elland-road-points-to-promotion-for-leeds-united-1-10087949

Fin lesing!! Og kudos til Asbjørn som legger disse artiklene inn, som viser at tilstanden til klubben faktisk er ganske bra..!
At angrepet vinner deg kamper, og forsvaret gir deg titler ble også mye brukt om Arsenal en del år tilbake, da de tok en del titler, vant mye 1-0, ble kalt "boring Arsenal" . Vi spiller langt fra "boring" men tar gjerne 1-0 seiere hver dag i uken.. :D
Vi ligger jo an til et skjema på ca 25 baklengs...tror neppe vi ender der..men stopper det på 30-32 vil vi ta vannvittig mye poeng utover.
Ser ikke helt grunn til at det skal rakne heller...vi drar på oss mye færre kort en før, selv en "kort-mangnet " som Cooper har vel kun ett, så blir nok færre karantener. Eneste faren er vel langtidsskader på trioen Cooper, White og Phillips, det må vi bare unngå. Bak kan jo Berardi og Ayling fylle inn, men særlig Phillips er nesten uunnværlig, spesielt nå som Forshaw er ute med den hersens hofta.. White vil også være bortimot umulig å erstatte..for en stopper! Knapt sett en stopper på dette nivået som timer involveringene sine bedre. Pontus var god han, men her er det stor forskjell synes jeg.. Der vi med Pontus fikk utrusinger og til dels hodeløse taklinger med påfølgende frispark, og etterfølgende gule kort for protester, og til dels ute av fokus bl.a for at fans-connection kanskje var i viktigste laget...(vil understreke at jeg faktisk synes Pontus var en totalt sett god stopper altså, men med unoter!!  :D ) har vi nå en klasse-stopper som ikke ser ut til å kunne gjøre feil..(foreløpig), og hele tiden har stort fokus på sine og lagets oppgaver, og kun det! Han spiller med en utrolig stor ro,og ser ut til å ha full kontroll i alle situasjoner.
Er også selvfølgelig spent på hva en eventuell karantene for Kiko vil utgjøre for den defensive tryggheten.
Synes at trenerteamet har gjort en glimrende jobb med det defensive. Laget spiller med en annen trygghet denne sesongen. Ble ofte straffet hardt på kontra i fjor, er vel bare målet mot Preston som var et gufs fra fjorårssesongen i så måte. Mest imponerende er det at vi likevel har fremgang på det meste fremover..mer pasninger, flere crossere, flere touch i boxen, flere sjanser.. Vi må bare få opp den hersens effektiviteten!!! At vi har klart å forbedre forsvarsspillet, uten at det har gått utover sjanser skapt er veldig imponerende. Spiller kanskje hakket mindre "free flowing" fotball i enkelte kamper, men så lenge det gjør at vi har mer kontroll bak, og fortsatt skaper mange sjanser er det helt innafor. Synes fortsatt vi spiller særdeles underholdende fotball, og en pessimist/realist som meg har kost meg med Leeds-spillet i de aller fleste kampene forrige sesong og denne.  :)
Men er det noe lag som kan bryte trenden med at færrest baklengs betyr opprykk er det jo dessverre nettopp Leeds.. I fjor skulle vi etter flere parametere ha rykket opp...den og den poengsummen etter x spilte kamper...ledelse ved jul o.s.v. Men vi krysser fingrene for at DETTE skal bli vår sesong.. Vanskelig kamp allerede lørdag. Nesten to tap mot de i fjor...bare en ellevill overtids-bonanca hindret det i jula. Da vi snudde både i den og Villa-kampen var jeg for første gang sikker på at nå, NÃ… var det vår sesong...men gikk feil da også!!
« Siste redigering: November 07, 2019, 13:25:57 av jaho »