Skrevet av Emne: FA-cupen 19/20  (Lest 9818 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

FA-cupen 19/20
« på: Desember 01, 2019, 11:27:30 »
Denne konkurransen har gått litt (?) under radaren for tida. Vi er jo ikke med enda. Denne helga går 2. runde av stabelen. Bl.a. skal Leeds' utlånte spiller Lewie Coyle i ilden borte mot Crawley Town. Trekningen til 3. runde er altså like om hjørnet. Vi satser på å heve FA-cup trofeet i mai i vår 100-års sesong, eller?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cannavaro

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #1 på: Desember 01, 2019, 12:35:21 »
Vi er jo grusomt svake i denne cupen år etter år.  Her vil det være snakk om prioriteringer etterhvert også, så lenge vi er i toppen i CS så må første prioritet være direkte opprykk.  Jeg vil anta at Bielsa omrokkerer litt på laget som spiller i FA cupen.  Uansett er det jo litt artig å komme noen runder videre i denne cupen og kanskje møte et PL-lag og måle litt status på hvor vi står mot de. Jeg ønsker deltakelse i FA cupen lengst mulig i 2020 og at vi får møte et PL-lag - det er mitt ønske for denne cupen.
MFLU - Miracles For Leeds United

Reaney

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #2 på: Desember 01, 2019, 22:20:57 »
Ble Leeds supporter i 1972 etter FA cup seier mor Arenal. Skuffelsen var stor året etter med tap mor Sunderland, men syntes det var kult å følge et lag som stadif dukka opp på skjermen i mai måned i finale etter finale. 3 finaler på 3 år. Fasiten er at vi ALDRI kom tilbake og har ALDRI vært der siden. Helt katastrofalt svakt etter min mening.

Eriksen55

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #3 på: Desember 01, 2019, 23:24:04 »
Ble Leeds supporter i 1972 etter FA cup seier mor Arenal. Skuffelsen var stor året etter med tap mor Sunderland, men syntes det var kult å følge et lag som stadif dukka opp på skjermen i mai måned i finale etter finale. 3 finaler på 3 år. Fasiten er at vi ALDRI kom tilbake og har ALDRI vært der siden. Helt katastrofalt svakt etter min mening.

Svakt kan diskutetes. Katastrofalt er det ikke. Av alle lagene som er i L1,CC og PL har hatt suksess i cupen? Vi har finale på midten av 90-tallet, riktignok i ligacupen.

Sikkert noen som kan google frem hvor på listen vi ligger over suksefulle cuplag. Vi er nok ikke så håpløse tror jeg. Ihvertfall ikke hvis man teller antall år i toppdivisjonen. Leeds har nok et bedre rykte enn historien kanskje skulle tilsi. Har et par vannvittige tiår som har satt spor! Men jaggu har vi mange tiår med triste saker og ørken vandring også! Bare den siste nå har snart pågått over to tiår og 20 % av klubbens eksistens.

Du ble supporter etter en finale seier. En typisk medgangssupporter altså  ;) ;)

Sterland

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #4 på: Desember 02, 2019, 07:58:42 »
Bare å stille b-lag. All in for opprykk

Bromancer

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #5 på: Desember 02, 2019, 08:35:48 »
Bare å stille b-lag. All in for opprykk

Ditto.

RoarG

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #6 på: Desember 02, 2019, 09:22:34 »
Bare å stille b-lag. All in for opprykk

Ditto.
Akkurat som om å stille B-lag garanterer for opprykk/kvalik. Monk og Christiansen dret på draget mot ussel motstand. Det skal vi ikke ha noe mer av. Skal vi blitt slått, skal det være av et bedre lag. Ikke fordi vi gjør oss selv dårligere.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sterland

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #7 på: Desember 02, 2019, 12:42:22 »
Bare å stille b-lag. All in for opprykk

Ditto.
Akkurat som om å stille B-lag garanterer for opprykk/kvalik. Monk og Christiansen dret på draget mot ussel motstand. Det skal vi ikke ha noe mer av. Skal vi blitt slått, skal det være av et bedre lag. Ikke fordi vi gjør oss selv dårligere.
Helt uenig. Stallen er ytterst tynn på utsatte plasser, og vi trenger ikke å utsette den for mer slitasje enn nødvendig. Spesielt ikke i en cup, hvor vi blir slått ut før eller siden allikevel. La de yngre få erfaringen. Kun en ting teller denne sesongen; Opprykk..

Kato

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #8 på: Desember 02, 2019, 13:02:20 »
Bare å stille b-lag. All in for opprykk

Ditto.
Akkurat som om å stille B-lag garanterer for opprykk/kvalik. Monk og Christiansen dret på draget mot ussel motstand. Det skal vi ikke ha noe mer av. Skal vi blitt slått, skal det være av et bedre lag. Ikke fordi vi gjør oss selv dårligere.
Helt uenig. Stallen er ytterst tynn på utsatte plasser, og vi trenger ikke å utsette den for mer slitasje enn nødvendig. Spesielt ikke i en cup, hvor vi blir slått ut før eller siden allikevel. La de yngre få erfaringen. Kun en ting teller denne sesongen; Opprykk..

Jeg tror vi på hjemmebane kan hanskes med ihvertfall 12-14 lag i Premier League, og på bortebane 8-10. Jeg mener vi aldri før (de siste 15 årene) har hatt bedre sjanse til å komme et stykke på vei i denne cupen. Et cuprun gir nok slitasje, men det gir også selvtillit som jeg tror kompenserer for det. Så håper jeg Bielsa kan bruke flere i stallen i FA-cupen.
 

Torpe-do

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #9 på: Desember 02, 2019, 13:29:43 »
Bare å stille b-lag. All in for opprykk

Ditto.
Akkurat som om å stille B-lag garanterer for opprykk/kvalik. Monk og Christiansen dret på draget mot ussel motstand. Det skal vi ikke ha noe mer av. Skal vi blitt slått, skal det være av et bedre lag. Ikke fordi vi gjør oss selv dårligere.
Helt uenig. Stallen er ytterst tynn på utsatte plasser, og vi trenger ikke å utsette den for mer slitasje enn nødvendig. Spesielt ikke i en cup, hvor vi blir slått ut før eller siden allikevel. La de yngre få erfaringen. Kun en ting teller denne sesongen; Opprykk..

Og ikkje minst - me har mange spanande yngre spelarar som fortjenar å få vist seg fram litt.

Kjør U23-laget dei fyste rundane! Dei er meir enn gode nok!

samadhi

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #10 på: Desember 02, 2019, 14:31:07 »
Bare å stille b-lag. All in for opprykk

Nå vil helt sikkert Bielsa komme ifra det, men de siste årene når vi har gått ut fra FA-cupen mot Sutton, Newport og Rochdale med b-lag så har dette hatt en veldig negativ effekt på hele laget. Kan heller ikke se at det har hjulpet oss noe særlig at vi hat fått ekstra hviletid.

Jeg mener at Bielsa må bruke FA-cupen til å gi spilletid til de nest beste og noen unggutter, men fortsatt ha ett slagkraftig lag. Hadde vært morsomt å teste oss mot de beste lagene i PL på Elland Road.
marching on together,
derudaf forever...

peacock

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #11 på: Desember 02, 2019, 14:34:00 »
Jeg er sjokkert over mange av svarene, og finner de nærmest historieløse.
FA-cupen har tradisjoner, og er en ærverdig turnering. Vi SKAL stille vårt sterkeste lag, det er vår fordømte plikt!  :) :)

Eriksen55

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #12 på: Desember 02, 2019, 14:42:50 »
Bare å stille b-lag. All in for opprykk

Ditto.
Akkurat som om å stille B-lag garanterer for opprykk/kvalik. Monk og Christiansen dret på draget mot ussel motstand. Det skal vi ikke ha noe mer av. Skal vi blitt slått, skal det være av et bedre lag. Ikke fordi vi gjør oss selv dårligere.
Helt uenig. Stallen er ytterst tynn på utsatte plasser, og vi trenger ikke å utsette den for mer slitasje enn nødvendig. Spesielt ikke i en cup, hvor vi blir slått ut før eller siden allikevel. La de yngre få erfaringen. Kun en ting teller denne sesongen; Opprykk..

Og ikkje minst - me har mange spanande yngre spelarar som fortjenar å få vist seg fram litt.

Kjør U23-laget dei fyste rundane! Dei er meir enn gode nok!

Når dem ikke er "gode" nok til spilletid når vi leder 4-0 hjemme mot Boro, så skjønner jeg ikke at et lag med stort flertall av u23 spillere skal klare å slå ut veldig mange CC og noen lag fra PL

Syntes det er veldig spesielt at Stevens ikke fikk spilletid lørdag. Siste halvtimen i et lag i medgang og gode opplevelser. Det hadde gitt gode erfaringer. I stedet kommer Alioski som er i faresonen for karantene. I fjor ble mange kastet utpå fordi dem måtte. Må jo være bedre å gi dem spilletid fordi vi kan, og samtidig kan hvile viktige spillere. Det er mye lettere for Bogusz å prege en kamp på midten med Phillips, Klich, Harrison og Pablo enn en gjeng unggutter på samme nivå.

Jeg håper spesielt vi får se Gotts, Strujik, Davis, Mccalmont, Stevens og Bogusz med innhopp fremover. Ikke at alle bare kastes inn i en og samme kamp.

Jeg håper alltid på Leeds seier. Men i år er det ingen krise om cup eventyret blir kort. Samtidig er jeg enig med Kato. Jeg tror vi kan slå mange PL lag og gode opplevelser gir selvtillit. Så god tøff motstand fra PL hadde vært gøy å se hvordan vi håndterer! Jeg tror at den slitasjen en evt kvart/semifinale ikke hadde utgjort en stor forskjell på det fysiske, heller en boost på selvtillit og ikke minst det mentale. Man kjenner ikke etter om man er sliten i medgang :)

Reaney

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #13 på: Desember 02, 2019, 15:45:06 »
Eriksen 55 prøver seg med spydigeheter og til det er det å si at jeg ikke så 72 finalen, men ble supporter måneden etter, 9 år gammel, i juni 1972. Grunnen var en helt annen en FA Cup seieren, og kunne kanskje heller ha skrevet etter 72 sesongen. Jeg holder på katastrofe. Hvis noen hadde sagt etter Sunderland tapet i 1973 at det var takk og farvel når det gjelder FA Cup finaler for Leeds, så tror jeg neppe man hadde blitt tatt alvorlig.

RoarG

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #14 på: Desember 02, 2019, 16:29:30 »
Alle kamper skal vinnes. Man skal stille med sitt beste lag, åkke som. Denne bortrasjonaliseringen om at opprykk er det viktigste er defaitisme. I Super-Leeds' dager gikk man inn for å vinne alt. Det må man klare i disse dager også. Taper vi, skal det for at motstander er et genuint bedre. Ã… ryke for lag som Newport, Sutton, Rochdale og Hereford er bare et hån mot klubbens fans.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #15 på: Desember 02, 2019, 17:11:13 »
Eriksen 55 prøver seg med spydigeheter og til det er det å si at jeg ikke så 72 finalen, men ble supporter måneden etter, 9 år gammel, i juni 1972. Grunnen var en helt annen en FA Cup seieren, og kunne kanskje heller ha skrevet etter 72 sesongen. Jeg holder på katastrofe. Hvis noen hadde sagt etter Sunderland tapet i 1973 at det var takk og farvel når det gjelder FA Cup finaler for Leeds, så tror jeg neppe man hadde blitt tatt alvorlig.

Jeg prøvde å legge på noen smilefjes for å understreke at jeg ikke mente det alvorlig. Ingen som er Leeds supporter i dag kan beskyldes for å være medgangssupporter vel...

Vi er på delt 26 plass over alle lag i England med antall spilte FA cup finaler. Likt med Derby, Southampton, Leicester blant annet.

I Ligacupen har vi en finaleseier seier og et tap. Totalt 6 finaler i cupene på 100 år, hvorav 50 av årene utenfor det gode selskap. Det er fakta, så blir blir det opp til hver enkelt å bedømme hvor katastrofalt det er :)


Reaney

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #16 på: Desember 02, 2019, 18:16:14 »
Den er grei Eriksen 55. Så ikke det, så tar tilbake påstanden om spydig. Jeg vurderer ikke Leeds totalen i FA Cupen eller regner med Ligacupen. Jeg regner fra mai 1973. Faktum siden da er totalt fravær av Leeds United i FA Cup finaler. Ser vi på lag som har vært i FA Cup finalen siden den gang (og til og med vunnet), finner vi mange lag som vi historisk regner oss mye større enn. Kan nevne, Fulham, Southampton, ipswich, QPR, Watford, Coventry, Wimbledon, Sunderland, Sheff. W., Middlesbrough, Millwall, Portsmouth, Cardiff, Stoke, Hull og Crystal P.

RoarG

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #17 på: Desember 02, 2019, 19:13:16 »
Den er grei Eriksen 55. Så ikke det, så tar tilbake påstanden om spydig. Jeg vurderer ikke Leeds totalen i FA Cupen eller regner med Ligacupen. Jeg regner fra mai 1973. Faktum siden da er totalt fravær av Leeds United i FA Cup finaler. Ser vi på lag som har vært i FA Cup finalen siden den gang (og til og med vunnet), finner vi mange lag som vi historisk regner oss mye større enn. Kan nevne, Fulham, Southampton, ipswich, QPR, Watford, Coventry, Wimbledon, Sunderland, Sheff. W., Middlesbrough, Millwall, Portsmouth, Cardiff, Stoke, Hull og Crystal P.
For ikke å glemme Wigan, som vant FA-cupen i 2013.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Reaney

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #18 på: Desember 02, 2019, 20:27:57 »
Takk, Roar G. Og selvsagt Wigan.

NT

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #19 på: Desember 02, 2019, 20:29:16 »
Arsenal - Leeds - det blir helt suverent !!

Bjorn

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #20 på: Desember 02, 2019, 20:57:29 »
Arsenal - Leeds - det blir helt suverent !!

Gleeeeeeder meg!  8) 8)
Marching On! 4276

Xern

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #21 på: Desember 02, 2019, 21:01:30 »
HERLIG!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Cannavaro

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #22 på: Desember 02, 2019, 21:02:30 »
Herlig trekning, endelig prøve oss mot et greit PL-lag, men innen den tid har de vel ny manager på plass også.....om skjebnen vil så kan jo kanskje Pochettino bli ansatt i Arsenal og møte sin mentor i Bielsa ???   who knows ??  Grunn god nok for oss Leeds fans å følge med på ansettelsen der....
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #23 på: Desember 02, 2019, 21:08:05 »
Ifølge Graham Smyth kan ikke Eddie spille...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

gulle

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #24 på: Desember 02, 2019, 21:23:24 »
Blir skikkelig tøft. Håper vi går all inn.
Selv om opprykk er målet laaaaangt foran fa-cupen
så ville seier her vært ordentlig deilig
Nå rykker vi opp! Jasederja

RoarG

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #25 på: Desember 02, 2019, 21:38:46 »
Mens vi gleder oss til Arsenal-kampen, kan vi skjenke en tanke til tidligere divisjons-kollega Rotherham. The Millers spiller borte mot Solihull Moors, og ligger under 0-2 til pause. Men hvem vet, kanskje snur man dette i 2. omgang?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #26 på: Desember 02, 2019, 21:48:41 »
Ikke fornøyd. Arsenal borte blir nok for tøft, men vi kan håpe at de stiller med litt B-aktig lag. Hadde heller håpet på dårlig motstand slik at sjansene for avansement hadde vært større.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #27 på: Desember 02, 2019, 21:50:04 »
Syns dette twittersvaret på opplysningen om at Arsenal skulle møte Leeds var GULL: :D :D :D

Dave Worrall
@worrall_dave

 Clarke 1-0 ?#lufc

Vi kan jo late som at Spurs ikke har hentet ham tilbake til 3.januar :D 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #28 på: Desember 02, 2019, 21:55:06 »
Syns dette twittersvaret på opplysningen om at Arsenal skulle møte Leeds var GULL: :D :D :D

Dave Worrall
@worrall_dave

 Clarke 1-0 ?#lufc

Vi kan jo late som at Spurs ikke har hentet ham tilbake til 3.januar :D
Tenker mer 1972 her...(Clarke 1-0)
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: FA-cupen 19/20
« Svar #29 på: Desember 02, 2019, 21:56:46 »
Syns dette twittersvaret på opplysningen om at Arsenal skulle møte Leeds var GULL: :D :D :D

Dave Worrall
@worrall_dave

 Clarke 1-0 ?#lufc

Vi kan jo late som at Spurs ikke har hentet ham tilbake til 3.januar :D
Tenker mer 1972 her...(Clarke 1-0)
Selvfølgelig. Men som gjentas i 2020 når Jack gjør 1-0 :D
* Det var jo dette dobbeltpoenget som gjorde tweeten så gull :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan