Skrevet av Emne: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds  (Lest 4041 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.



RoarG

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #2 på: Desember 13, 2019, 14:19:09 »
Ja hvordan vil dette påvirke klubben.
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/latest-leeds-united-news/revealed-how-brexit-could-affect-leeds-united-following-conservative-party-general-election-vote-1340540
Warnock, like taktil som alltid. Utenlandske spillere og managere, fysj og fy. Lenge siden England var det ledende fotball-land i Verden (har de noen gang vært det?). Økende isolasjonisme vil bare føre England enda lenger i bakleksa enn de er nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Stut og Fjærkre

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #3 på: Desember 13, 2019, 18:03:50 »
To av de viktigste næringene i Leeds er finans og logistikk. Begge disse vil i stor grad flytte til et EU land, det er derfor grunn til å frykte at byen blir hardt rammet. England er et klassesamfunn der forbruket til en jævel med slips, gjerne sørger for at flere andre er sysselsatt.

I verste fall vil byen stagnere og ende opp som en grå slum, slik som Manchester.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #4 på: Desember 13, 2019, 18:19:46 »
Ja hvordan vil dette påvirke klubben.
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/latest-leeds-united-news/revealed-how-brexit-could-affect-leeds-united-following-conservative-party-general-election-vote-1340540
Warnock, like taktil som alltid. Utenlandske spillere og managere, fysj og fy. Lenge siden England var det ledende fotball-land i Verden (har de noen gang vært det?). Økende isolasjonisme vil bare føre England enda lenger i bakleksa enn de er nå.

Med respekt å melde så er vel England verdens ledende fotball-land akkurat nå?

RoarG

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #5 på: Desember 13, 2019, 18:35:22 »
Ja hvordan vil dette påvirke klubben.
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/latest-leeds-united-news/revealed-how-brexit-could-affect-leeds-united-following-conservative-party-general-election-vote-1340540
Warnock, like taktil som alltid. Utenlandske spillere og managere, fysj og fy. Lenge siden England var det ledende fotball-land i Verden (har de noen gang vært det?). Økende isolasjonisme vil bare føre England enda lenger i bakleksa enn de er nå.

Med respekt å melde så er vel England verdens ledende fotball-land akkurat nå?
Nei.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

asbfjell

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #6 på: Desember 13, 2019, 19:51:16 »
Ja hvordan vil dette påvirke klubben.
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/latest-leeds-united-news/revealed-how-brexit-could-affect-leeds-united-following-conservative-party-general-election-vote-1340540
Warnock, like taktil som alltid. Utenlandske spillere og managere, fysj og fy. Lenge siden England var det ledende fotball-land i Verden (har de noen gang vært det?). Økende isolasjonisme vil bare føre England enda lenger i bakleksa enn de er nå.

Med respekt å melde så er vel England verdens ledende fotball-land akkurat nå?

I såfall er de i stor grad blitt det takket være utlendinger. Skulle de igjen finne på å overlate sine arenaer til folk som "erkebritiske" Neil Warnock, vil de i løpet kort tid ikke være "verdensledende" i stort annet enn primitivitet og idioti.

Torpe-do

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #7 på: Desember 13, 2019, 19:54:54 »
Me veit vel alle her kor lenge det er sidan ein engelsk manager vant øverste divisjon??


Sent from my iPhone using Tapatalk

RoarG

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #8 på: Desember 13, 2019, 21:29:28 »
Me veit vel alle her kor lenge det er sidan ein engelsk manager vant øverste divisjon??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Howard Wilkinson?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Milou

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #9 på: Desember 13, 2019, 22:44:04 »
"To hell with the rest of the world". ::) Det er nesten som ein kan lure på om det er meint ironisk.

asbfjell

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #10 på: Desember 13, 2019, 23:50:34 »
"To hell with the rest of the world". ::) Det er nesten som ein kan lure på om det er meint ironisk.
Nei, det var ikke ironi involvert.
Dette ble sagt av Warnock i forbindelse med en pressekonferanse tidligere i høst. Jeg har personlig sett og hørt hva- og hvordan ting ble sagt.

Hvis noen av oss i et irritert øyeblikk skulle skulle føle trang til å ønske både Radrizzani og Bielsa en tur dit peppern gror, bør vi kjapt lukke øynene og foreta en tidsreise tilbake til et Leeds-liv ledet av duoen Bates & Warnock eller Cellino & Evans.
Jeg garanterer at det vil være til god hjelp når ting & tang skal settes i et relevant perspektiv.

Josch

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #11 på: Desember 14, 2019, 12:29:26 »
Sannsynligvis vil brexit favorisere unge britiske talenter. De vil gå foran talenter fra EU-land og andre kontinenter når disse  ikke får arbeidstillatelse i UK.  Sannsynligvis vil det kreves et visst antall a- landskamper for å få arbeidstilatelse på balløya. Mitt inntrykk er at UK er strenge med arbeidstillatelse når reglene ikke gir automatisk rett til det. Jf. Rudolph Austin, fra annet kontinent, som måtte flytte fra UK pga få landskamper, og ikke fast på laget. Danmark var mindre strenge mot ham og tok ham imot.

For Leeds blir vel dette som for alle andre klubber: færre talenter/spillere fra EU-land. Og noen må flytte ut fra UK etter hvert. Vet ikke om dette påvirker takeover med QSI. De sa jo at de avventer brexit-utfallet.

Brexit vil gi større kamp om britiske fotball talenter, er min spådom. Og det vil bli flere engelskmenn,  irer og skotter på lagene i UK. Et nettverk på verdensbasis for rekruttering, som Leeds nå har fått, vil ikke telle så mye som før lenger. Nettverk i UK blir derimot enda viktigere. Det blir også vanskelig å hente spillere med få landskamper fra andre land, som f.eks Mateuzs Klich i 2017. Gode "billige" kjøp blir vanskeligere.

Spillerforeningen i UK vil også jobbe for å prioritere britiske spillere når de har muligheten,  på bekostning av utlendinger.

RoarG

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #12 på: Desember 14, 2019, 12:32:53 »
Sannsynligvis vil brexit favorisere unge britiske talenter. De vil gå foran talenter fra EU-land og andre kontinenter når disse  ikke får arbeidstillatelse i UK.  Sannsynligvis vil det kreves et visst antall a- landskamper for å få arbeidstilatelse på balløya. Mitt inntrykk er at UK er strenge med arbeidstillatelse når reglene ikke gir automatisk rett til det. Jf. Rudolph Austin, fra annet kontinent, som måtte flytte fra UK pga få landskamper, og ikke fast på laget. Danmark var mindre strenge mot ham og tok ham imot.

For Leeds blir vel dette som for alle andre klubber: færre talenter/spillere fra EU-land. Og noen må flytte ut fra UK etter hvert. Vet ikke om dette påvirker takeover med QSI. De sa jo at de avventer brexit-utfallet.

Brexit vil gi større kamp om britiske fotball talenter, er min spådom. Og det vil bli flere engelskmenn,  irer og skotter på lagene i UK. Et nettverk på verdensbasis for rekruttering, som Leeds nå har fått, vil ikke telle så mye som før lenger. Nettverk i UK blir derimot enda viktigere. Det blir også vanskelig å hente spillere med få landskamper fra andre land, som f.eks Mateuzs Klich i 2017. Gode "billige" kjøp blir vanskeligere.

Spillerforeningen i UK vil også jobbe for å prioritere britiske spillere når de har muligheten,  på bekostning av utlendinger.
Med Brexit kan vi se langt etter Haaland? Rad planlegger angivelig å hente det norske spiss-fantomet til Leeds dersom vi rykker opp til PL.

https://motleedsnews.com/featured/reliable-journalist-leeds-united-have-huge-plans-should-they-earn-promotion/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #13 på: Desember 14, 2019, 13:00:59 »

Med Brexit kan vi se langt etter Haaland? Rad planlegger angivelig å hente det norske spiss-fantomet til Leeds dersom vi rykker opp til PL.

https://motleedsnews.com/featured/reliable-journalist-leeds-united-have-huge-plans-should-they-earn-promotion/

Boris håper å være ferdigforhandlet til slutten av 2020 men ingen tror på at han klarer det så raskt (Canada forhandlet vel med EU i tre år...) så jeg tror ikke det blir så mange endringer på kort sikt.

Men at Leeds skal konkurrere med klubber som har Champions League-inntekter (og kan friste med CL-spill) er en annen sak, Haalands Leedsfans-rykte stikker visst ikke så dypt at han vil spille for oss :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #14 på: Desember 14, 2019, 14:52:23 »

Med Brexit kan vi se langt etter Haaland? Rad planlegger angivelig å hente det norske spiss-fantomet til Leeds dersom vi rykker opp til PL.

https://motleedsnews.com/featured/reliable-journalist-leeds-united-have-huge-plans-should-they-earn-promotion/

Boris håper å være ferdigforhandlet til slutten av 2020 men ingen tror på at han klarer det så raskt (Canada forhandlet vel med EU i tre år...) så jeg tror ikke det blir så mange endringer på kort sikt.

Men at Leeds skal konkurrere med klubber som har Champions League-inntekter (og kan friste med CL-spill) er en annen sak, Haalands Leedsfans-rykte stikker visst ikke så dypt at han vil spille for oss :o

Det er vanskelig å se for seg kriteriene for arbeidstillatelse. Haaland er jo en toppspiller i Europa  nå, men med få landskamper. Og han er relativt fast på sitt lag.

Husker tilbake fra 1992, før indre marked i 1994: Alf Inge Haaland fikk arbeidstillatelse (Nottingham) men Frank Strandli (Leeds) måtte slite mer omtrent samtidig , til tross for begge med plass på u-landslaget.

Britene har bl.a stemt nei til EU pga fri flyt av arbeidskraft. Da vil nok ikke fri flyt av fotballspillere mellom EU og UK fortsette som før (ny avtale avgjør). Alle må søke om arbeidstillatelse og da vil bare de beste komme igjennom nåløyet i UK, sannsynligvis. Antall landskamper kan bli brukt til dette, slik som før.

Josch

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #15 på: Desember 16, 2019, 14:47:10 »
Vanskeligere å signere unge EU-spillere etter 2020 for engelske klubber. 2020 blir trolig som før.

https://www.telegraph.co.uk/football/2019/12/14/exclusive-premier-league-clubs-could-continue-signing-europes/


RoarG

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #16 på: Desember 16, 2019, 16:16:58 »
Vanskeligere å signere unge EU-spillere etter 2020 for engelske klubber. 2020 blir trolig som før.

https://www.telegraph.co.uk/football/2019/12/14/exclusive-premier-league-clubs-could-continue-signing-europes/
Det er under 18 år, ser jeg. Pr. nå har Leeds Bogusz og Haugland i den kategorien. Mens Meslier kan signeres, om jeg leser dette rett?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Brexit, Leeds og fremtiden for Leeds
« Svar #17 på: Februar 07, 2021, 18:41:29 »
Det blir "kvalifiseringskrav" for EU-spillere for å kunne kjøpes til England heretter (basert på liga, land, klubb , landskamper osv). Det blir svært vanskelig for billige talenter å få innpass i England nå, mener Orta. Mulig Sør-Amerika er et marked med andre restriksjoner .

Spillere som kjøpes fra EU til UK vil nå være "ferdige produkter" (med høy score) og relativt dyre.

Orta mener dette er en ulempe for en klubb som Leeds.

http://sportwitness.co.uk/marginalised-leeds-united-director-victor-orta-brexits-imp