Skrevet av Emne: Sesongavslutningen 2019/20  (Lest 63884 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sesongavslutningen 2019/20
« på: Januar 07, 2020, 18:28:19 »
Vi skriver 7. januar og sesongavslutningen er i gang. Vil Leeds United klare å bli minst nr. 2 denne sesongen? Først litt tall:
Kamper spilt   Vunnet    Uavgjort   Tapt    Poeng   Poengsnitt % seier
26                      15            7         4         52         2,00          57,6

I fjor ble Sheffield United nr. 2 med 89 poeng. Leeds ble nr. 3 med 83. Det hadde altså holdt å få 84 poeng for å rykke opp. La oss være litt strenge å si at det kreves 89 poeng for å rykke opp. Da mangler vi 37 poeng. Det gjenstår 20 kamper, og 60 poeng å spille om. Dette vil gi et poengsnitt på 1,85, noe lavere enn det vi har nå. Hvordan skaffer vi oss de 37 poengene? Det enkleste vil være å vinne 12 kamper, spille 1 uavgjort og tape 7. En lite trolig statistikk. Ser vi på uavgjort kamper (7), gir dette en uavgjortprosent på 26,9. På 20 kamper vil det tilsvare ca. 5 kamper. Skal 37 poengmålet oppnås må vi ha 32 poeng til. Det gir 10,7 kamper. La oss runde av opp til 11 kamper. De resterende 4 kampene tapes. Da får Leeds 38 poeng totalt og ender på 90 poeng. Litt høyt anslag kanskje?
La oss se på de resterende kampene. Hjemmekamper med fet skrift og motstanderlagets tabellplassering pr. nå står i parentes bak klubbnavnet. Forventete Leeds-poeng står til slutt.

Januar 2020:
11.01. Sheffield Wednesday (7). Uglene ligger i sjiktet rett under play off, og vil sikkert opp dit. Lagets form har vært ujevn i det siste. Det betyr fint lite i et lokaloppgjør. Leeds vil man klå. Leeds er det beste laget, og jeg satser på at kvalitetsforskjellen og hjemmebanefordelen gir utslaget. Seier.                                                                                                                             3

18.01. Queen’s Park Rangers (15). QPR var meget bleke i Leeds tidligere i høst, og ble enkelt satt på plass med en 2-0 seier. De har vært i bra form i det siste, og spissene Wells og Eze scorer på bestilling. Denne taper Leeds.                                                  0 

25.01. Millwall (6). Scumwall har den siste kvalikplassen (!). Denne må de ned fra. Leeds tapte på kontroversielt vis i London tidligere i høst. Nederlaget må hevnes, og seieren må i land. Det tror jeg at vi klarer. 1-0 holder i massevis.                              3                                                             

Februar 2020:
I denne måneden spilles 1/3 av det resterende programmet. En hard måned for alle involverte lag, ikke bare Leeds.

01.02. Wigan Athletic (22). Laget som oppsummerte Leeds’ skuffende vårsesong med det forsmedelige 1-2 tapet. Regner med at vi unngår å skli på dette bananskallet denne gangen. Seier.                                                                                                        3                                                                                                               

08.02. Nottingham Forest (4). Alltid jevne og harde kamper mot Forest. Tror vi kommer unna med minst ett poeng. Uavgjort.         1

11.02. Brentford (3). Brentford flyr høyt for tida. Salget av Maupay har tydeligvis ikke svekket dem nevneverdig. Jansson ler høyest etter denne, og Brentford påfører Leeds’ sitt andre serietap i 2020. Forventer stortap. Sorry.                                                     0                                                                                           

15.02. Bristol City (11). Sesongen har vel ikke gått som forventet for dem? Denne vinner vi greit.                               3                                                                                                                                   

22.02. Reading (14). Reading gjør det akkurat som forventet. Middelhavsfarer. Grei seier igjen.                                        3

26.02. Middlesbrough (16). De lå lenge på nedrykk, men nå har ting begynt å snu for Woody og hans gutter. Vil nok klatre ytterligere på tabellen. Play off til slutt? Borte blir de en hard nøtt å knekke, som mot Forest. Uavgjort.                                                              1   

29.02. Hull City (8). Vaker rett under play off, og der tror jeg de blir vakende. Vanskelig bortekamp dog, og bare uavgjort.    1                                                                                           

Mars 2020:
07.03. Huddersfield Town (20). Vant borte, og slår dem igjen.                                                 3

15.03. Cardiff City (12). 3-3 kampen og 2 tapte poeng sitter i enda. Dette skal hevnes, og det gjør vi.               3                                                                                                                         

18.03. Fulham (5). Nok en poengtyv. De ranet til og med seg alle 3 på en billig straffe. Dette skal hevnes, nok en gang.     3                                                                                                         

21.03. Luton Town (24). Divisjonens svakeste lag. Dette ligger an til å bli et skikkelig bananskall, men jeg tror vi unngår det. Seier.                                                                                                                                                                                    3

April 2020:
04.04. Blackburn Rovers (13). Nok en traust middelhavsfarer. Her tror jeg derimot bananskallet slår til, og Leeds blir sittende igjen med skjegget i postkassa.                                                                                                                                                              0

10.04. Stoke City (21). Sparking av manager til tross, Stoke fortsetter å slite. Tror de beholder plassen, men de får ikke hjelp av Leeds til det. Seier.                                                               3

13.04. Swansea City (10). Middelhavsfareren Swansea ble sesongens første poengtyv med scoring sent på overtid. Vi klarer å hevne dette poengtapet også, vi.                                                                                                                                                  3

18.04. Barnsley (23). Divisjonens klareste dumpekandidat sammen med Luton. De tidligere Leeds-spillerne finner sine seniorkarrierer av den slitsomme sorten. Barnsley åker ned, og dette tapet hjelper dem godt på vei.                                         3                                                                                   

25.04. Derby County (17). Siste sesongs playoff-finalist finner denne sesongen i Championship av det mer strevsomme slaget. Borte er toneangivende lånespillere, som holdt laget høyt oppe på tabellen i fjor. Derby klarte utrolig nok å sleipe med seg 1 poeng i Leeds i september. Leeds’ mål attpåtil på selvmål. Dette er sesongens nest siste kamp, og jeg regner med at Leeds-fansen synger opprykks-sanger av full hals på Pride Park. Ã… ja, så vinner vi også kampen, bare for riktig å gni det inn.                                                          3                                                                 

Mai 2020:
02.05. Charlton Athletic (19). Etter en glimrende start har Charlton seget ned i det sjiktet man forventet de skulle være. Hvor lavt nede de er før siste runde vites ikke. Pr. nå er de 5 poeng foran 22. plassen. Har vel på følelsen at de blir med Barnsley og Luton ned i League One. De får kjempe med Wigan for å unngå nedrykk. Leeds hjelper til med å sementere håpløsheten i London denne maiettermiddagen.                                                                                                                                                    3                                                                                       

Dette gir følgende statistikk:
Kamper spilt           Vunnet   Uavgjort    Tap    Poeng   Poengsnitt        % seier
20                              14            3        3         45           2,25              70
Sesongen totalt gir dermed:
 46                            29           10        7         97           2,11               63     

Med 97 poeng kan vi alle se hvordan (og hvor) dette ender. Gratulerer så mye.                                                                       
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

NT

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #1 på: Januar 07, 2020, 19:26:57 »
Takk ! Flott oppsummert, kjenner at jeg roer meg litt med en slik god analyse.  Enig i resonnementet for de fleste kamper, dog litt utrygg for Fulham, Cardiff og Swansea, tøft å vinne alle disse 3.
Men om det bare blir 3 uavgjort istedet så er vi på 90 - holder det !  Så kjenner vi forutsetningene, friske folk, nok folk, litt medvind osv. Ble imponert av laget igår og gleder meg til å reise over igjen når helgen kommer.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #2 på: Januar 07, 2020, 19:46:59 »
Vi har 7-4-1 på 12 hjemmekamper hittil. Lite sannsynlig i at du får rett i 11-0-0 på resten hjemme.

GeirO

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #3 på: Januar 07, 2020, 20:07:55 »
Tror også mer på 7-4-1 hjemme. Husk har vi stadig nervous breakdowns på Elland Road. Det skjer igjen.

Det betyr at vi får 25 poeng hjemme og 12 poeng borte. Tilsammen 37 nye poeng. Sammen med de 52 vi har blir det totalt 89 poeng. Akkurat nok til å.......... :-\ :o
MOT

jaho

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #4 på: Januar 07, 2020, 20:54:23 »
Får håpe Roar får rett...men har ingen tro på at vi vinner samtlige hjemmekamper.. Blir overlykkelig om vi kopierer de første
26 kampene og ender med et snitt på 2 poeng, altså 92 poeng til slutt. Det kan holde til tittel, ihvertfall klar 2.plass.
Da vi har 11 av 20 kamper igjen hjemme bør dette være mulig!

Som jeg har nevnt tidligere deler jeg alltid sesongen inn i 7-kampers perioder, der 4-2-1 på 7 kamper(+ 2-2-0 på sesongens 4 siste) er det som kan kalles "i rute"
Det betyr 2 poeng pr kamp. Vi er veldig tett på det nå...seier mot Sheffield W, og uavgjort mot QPR, så er vi nøyaktig der etter 28
kamper..(16-8-4 etter 4 stk 7 kampers perioder med 4-2-1.) Etter det skjemaet er vi altså ikke mer en "i rute", selv med en periode på 11 kamper ubeseiret, og 7 seiere på rad .

Tror vi får en del poengtap, både borte og hjemme...er så mange lag som kniver om play-off..se bare hvor mange lag som har vært innom 3.plassen siste rundene, og lag som Middlesbrough, QPR, og faktisk Millwall er på gode runner.. De to sistnevnte står jo også snart for tur.. Men det beste med at så mange lag som slåss om play-off , er jo at de vil også slå hverandre, så den luka vi har er gull verd. Viktig å få med seg poeng mot lag som Brentford, Nottingham og andre i og rundt topp 6.. Har trua!!  :D
« Siste redigering: Januar 07, 2020, 21:31:57 av jaho »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #5 på: Januar 07, 2020, 21:04:24 »
Takk til Roar som tok jobben med å skissere resten av sesongen for oss.

Eg trur han har et poeng med at grovjobben bør gjøres hjemme. Men selvfølgelig klarer vi ikke tolv strake.
Men vi får kjøre på, plukke poengene og prøve å beholde den psykologisk viktige store avstanden.

Det fine er at vi tåler enkelte glipper. Men med fjorårets vårsesong blir vi innhentet, selv om det fortsatt kan gå.

Jeg er pr tiden mest redd for avhengigheten vår av Bamford. Vi trenger at andre kan gjøre jobben på topp, i mer enn de siste 20 minuttene av kamper.
Men det er klart, uten Forshaw er vi kanskje like avhengige av at Phillips er på banen. Ikke like skadeutsatt som Bamford, heldigvis... (hittil, that is).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #6 på: Januar 07, 2020, 21:16:28 »
Takk til Roar som tok jobben med å skissere resten av sesongen for oss.

Eg trur han har et poeng med at grovjobben bør gjøres hjemme. Men selvfølgelig klarer vi ikke tolv strake.
Men vi får kjøre på, plukke poengene og prøve å beholde den psykologisk viktige store avstanden.

Det fine er at vi tåler enkelte glipper. Men med fjorårets vårsesong blir vi innhentet, selv om det fortsatt kan gå.

Jeg er pr tiden mest redd for avhengigheten vår av Bamford. Vi trenger at andre kan gjøre jobben på topp, i mer enn de siste 20 minuttene av kamper.
Men det er klart, uten Forshaw er vi kanskje like avhengige av at Phillips er på banen. Ikke like skadeutsatt som Bamford, heldigvis... (hittil, that is).

Glemte å gi en stor takk til Roar for analysen. Alltid spennende og interessant og lese gode analyser, også om motstanderne! Og deilig at det er med positivt fortegn! Vi har all grunn til nok en sesong å være fornøyd med spill og posisjon, selv om det før sesongen var stor skeptisk blant flere til at vi klarte å mobilisere nok en slik sesong. Foreløpig har vi klart det..t.o.m. et poeng foran.. Så får vi krysse fingrene for at avslutningen denne gang blir bedre...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #7 på: Januar 08, 2020, 18:44:02 »
En coach som Bielsa ser alltid etter muligheter for forbedringer.

Det er ikke første omgangs suksess, men hva som 'gikk galt' i andre omgang som er det interessante for ham.

“In the second half (against Arsenal)we allowed the opponent to react,” he said. “In a match where we have shown that we were able to beat the opponent, we have to analyse the (second half) because that is where we are going to grow.

YEP:
What they need and what Bielsa will continue to search for, is the ability to produce their Emirates first half display for 90 minutes – every week.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/latest-leeds-united-news/arsenal-performance-didnt-prove-leeds-united-are-premier-league-ready-it-held-key-marcelo-bielsa-1357923
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #8 på: Januar 11, 2020, 18:14:46 »
11 hjemmeseire kan vi nå bare glemme. Alt kan skje i alle kamper inn mot mai. Selvsagt kan Leeds bli tatt igjen av Fulham eller Brentford. Men vi kan også gå forbi WBA. WBA viser flere svakhetstegn. Vi kan vinne serien eller bli nr 2 bak Fulham/ Brentford, selv om det ikke virker sannsynlig akkurat nå. WBA er ingen sikker vinner her.

Jeg tror Leeds gjør jobben mot bunnlagene og middelhavsfarerne. Akkurat som del 1 av sesongen. Mot gode lag er vi jevnspilt og vinner få kamper.

HåvardK

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #9 på: Januar 11, 2020, 18:21:07 »
Er jaggu ikke sikker på hvilken vei dette skal gå. Effektiviteten vår er jo helt hinsides elendig, og vi slipper alltid inn mål. Vi må ha forsterkninger, rett og slett.

Kato

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #10 på: Januar 11, 2020, 18:24:20 »
Er jaggu ikke sikker på hvilken vei dette skal gå. Effektiviteten vår er jo helt hinsides elendig, og vi slipper alltid inn mål. Vi må ha forsterkninger, rett og slett.

All den elendige avslutningen har vart lenge nå. Ikke utur eller noe annet. Kun manglende ferdigheter.
 

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #11 på: Januar 11, 2020, 19:51:41 »
Siden vi fikk 0 poeng mot Wednesday, må vi slå QPR i neste runde. Interessant. To lag som tapte denne runden. QPRs forsvar er visst av det råtne slaget, så det kan gå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

raggen

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #12 på: Januar 11, 2020, 20:46:58 »
Siden vi fikk 0 poeng mot Wednesday, må vi slå QPR i neste runde. Interessant. To lag som tapte denne runden. QPRs forsvar er visst av det råtne slaget, så det kan gå.

lov og håpe men nytter ikke med råttent forsvar når vi trenger 20-30 sjanser for og score 1 mål. ellers har vi vel dårlige erfaringer i london
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #13 på: Februar 09, 2020, 20:38:24 »
Vi har følgende kamper igjen. Klarer vi 85 poeng så kan det holde til direkte opprykk. Jeg setter derfor 9-3-3 som et mål for de siste 15 kampene:

Home games-
Bristol City 3
Reading 3
Huddersfield 1
Fulham 1
Luton 3
Stoke 3
Barnsley 3
Charlton 3
 
Away games:
Brentford 0
Middlesborough 0
Hull City 3
Cardiff 3
Blackburn 0
Swansea 1
Derby 3

"Enkle" hjemmekamper igjen, men mange tøffe bortekamper. Vi trenger "kun" å komme i flytsonen, så går resten av seg selv. Tenk å slå Brentford og Bristol City i de neste to kampene. Skjer det, så tror jeg på opprykk. Taper vi mot Brentford så tror jeg det blir grisetøft. I mitt hode så avgjøres mye av sesongen de neste 2-3 kampene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #14 på: Februar 09, 2020, 21:10:43 »
Vi er utvilsomt inne i en lengre formsvikt, i alle fall hvis vi ser på resultatene. I går skapte vi vel kun en målsjanse hele kampen. Det må likevel kunne karakteriseres som et engangstilfelle at vi fremstår SÃ… dårlige på siste tredjedel som i går. Ã… tape borte mot Nottingham Forest er ikke isolert noen stor overraskelse.

Mye ligner på i fjor, det er jeg helt enig i. Nedturen har dog startet en god stund før. Kan det potensielt være en fordel? Helt ærlig så syns jeg ikke vi har sett så veldig annerledes ut rent spillemessig i denne svake perioden enn vi gjorde da vi vant "alt" i høst (med gårsdagen som et unntak selvsagt). Kan det virkelig skje at resultatene skal forbli så dårlige fremover? Kanskje er det en fordel at den startet tidlig? Jeg har så vanskelig for å tro at det skal fortsette sånn som dette ut sesongen.

Jeg ser litt mørkt på tirsdagen altså... Jeg må innrømme det. Trodde Millwall skulle være et vendepunkt, men ser ut til at det drøyer. Håper Poveda og Augustin kan komme inn og gi oss litt sårt tiltrengt "flair".

Reaney

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #15 på: Februar 09, 2020, 22:49:53 »
Jeg er mer bekymret og ser ikke på nåværende tidspunkt at vi vinner 6 av de siste 8 hjemmekampene. Bakgrunnen for det er nåværende hjemmeform med en seier på de 5 siste hjemmekampene. To tap (egentlig 3 da Cardiff må ha følt sånn) gir denne spillergruppa "flashback" på fjorårssesongen. Sagt på en annen måte. Denne gjengen har altfor massiv erfaring med å forlate Elland Road med krum nakke (jfr. fjorårssesongen, Norwich, Sheff. Utd, Wigan, Derby). Laget ser ut til å ha pådratt seg et hjemmekompleks etter kollapsen mot Cardiff som må rettes opp så fort som juling. Starten mot Millwall kunne ha ført oss i enda større trøbbel, men heldigvis ble vi reddet av trøtte Millwall bein i 2. omgang,pga cupspill dagene i forveien. Leeds er kun ligaens 6. beste hjemmelag. Skal Leeds klare 85 poeng må det skje noe helt radikalt både i formutvikling og i evnen til å takle presset foran et fullsatt Elland Road bestående av balløyas mest sulteforede og lidenskapelige fans.

Til orientering har Leeds 7 – 3 – 5 på de 15 siste som gir 24 poeng.  Vi må altså heve oss og sikre 6 poeng mer om vi skal klare 85 poeng.

Runar

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #16 på: Februar 09, 2020, 23:14:20 »
Vi er utvilsomt inne i en lengre formsvikt, i alle fall hvis vi ser på resultatene. I går skapte vi vel kun en målsjanse hele kampen. Det må likevel kunne karakteriseres som et engangstilfelle at vi fremstår SÃ… dårlige på siste tredjedel som i går. Ã… tape borte mot Nottingham Forest er ikke isolert noen stor overraskelse.

Mye ligner på i fjor, det er jeg helt enig i. Nedturen har dog startet en god stund før. Kan det potensielt være en fordel? Helt ærlig så syns jeg ikke vi har sett så veldig annerledes ut rent spillemessig i denne svake perioden enn vi gjorde da vi vant "alt" i høst (med gårsdagen som et unntak selvsagt). Kan det virkelig skje at resultatene skal forbli så dårlige fremover? Kanskje er det en fordel at den startet tidlig? Jeg har så vanskelig for å tro at det skal fortsette sånn som dette ut sesongen.

Jeg ser litt mørkt på tirsdagen altså... Jeg må innrømme det. Trodde Millwall skulle være et vendepunkt, men ser ut til at det drøyer. Håper Poveda og Augustin kan komme inn og gi oss litt sårt tiltrengt "flair".

Er det ikke ganske likt? 7 poeng fra siste kampen i desember på de 7 neste kampene ifjor, 6 poeng på tilsvarende i år? Eller husker jeg feil?
 

auren

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #17 på: Februar 09, 2020, 23:52:05 »
Jeg er mer bekymret og ser ikke på nåværende tidspunkt at vi vinner 6 av de siste 8 hjemmekampene. Bakgrunnen for det er nåværende hjemmeform med en seier på de 5 siste hjemmekampene. To tap (egentlig 3 da Cardiff må ha følt sånn) gir denne spillergruppa "flashback" på fjorårssesongen. Sagt på en annen måte. Denne gjengen har altfor massiv erfaring med å forlate Elland Road med krum nakke (jfr. fjorårssesongen, Norwich, Sheff. Utd, Wigan, Derby). Laget ser ut til å ha pådratt seg et hjemmekompleks etter kollapsen mot Cardiff som må rettes opp så fort som juling. Starten mot Millwall kunne ha ført oss i enda større trøbbel, men heldigvis ble vi reddet av trøtte Millwall bein i 2. omgang,pga cupspill dagene i forveien. Leeds er kun ligaens 6. beste hjemmelag. Skal Leeds klare 85 poeng må det skje noe helt radikalt både i formutvikling og i evnen til å takle presset foran et fullsatt Elland Road bestående av balløyas mest sulteforede og lidenskapelige fans.

Til orientering har Leeds 7 – 3 – 5 på de 15 siste som gir 24 poeng.  Vi må altså heve oss og sikre 6 poeng mer om vi skal klare 85 poeng.

Et fint innlegg Reaney. Det ser ikke lovende ut dessverre. Vi må starte en winning run så fort som mulig. Og jeg sier det igjen: skulle vi vinne mot Brentford og Bristol City, så tror jeg vi rykker rett opp. Men om vi taper en av disse kampene, så tror jeg dessverre det blir for vanskelig.

Selvsagt tøft å klare 12-3-3 med den elendige resultatmessige formen vi har vist siste 10 kamper. Men selv med denne downperioden, så hadde vi nøyaktig 12-3-3 de siste 15 kampene etter Millwall-kampen. Først 7 kamper på rad med seier, så 2-3-3 de neste 8 kampene.

Kampen mot Brentford blir sesongens viktigste kamp hittil (nå er vel alltid den neste kampen viktigst uansett da). Har vi mentaliteten til å vinne kampen? Trolig ikke, men jeg håper på et tidlig ledermål til Leeds og at vi skal klare å ri av stormen og endelig ha litt flaks. Det blir en grufull kamp å følge.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asbfjell

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #18 på: Februar 09, 2020, 23:54:00 »
Vi er utvilsomt inne i en lengre formsvikt, i alle fall hvis vi ser på resultatene. I går skapte vi vel kun en målsjanse hele kampen. Det må likevel kunne karakteriseres som et engangstilfelle at vi fremstår SÃ… dårlige på siste tredjedel som i går. Ã… tape borte mot Nottingham Forest er ikke isolert noen stor overraskelse.

Mye ligner på i fjor, det er jeg helt enig i. Nedturen har dog startet en god stund før. Kan det potensielt være en fordel? Helt ærlig så syns jeg ikke vi har sett så veldig annerledes ut rent spillemessig i denne svake perioden enn vi gjorde da vi vant "alt" i høst (med gårsdagen som et unntak selvsagt). Kan det virkelig skje at resultatene skal forbli så dårlige fremover? Kanskje er det en fordel at den startet tidlig? Jeg har så vanskelig for å tro at det skal fortsette sånn som dette ut sesongen.

Jeg ser litt mørkt på tirsdagen altså... Jeg må innrømme det. Trodde Millwall skulle være et vendepunkt, men ser ut til at det drøyer. Håper Poveda og Augustin kan komme inn og gi oss litt sårt tiltrengt "flair".

Er det ikke ganske likt?
7 poeng fra siste kampen i desember på de 7 neste kampene ifjor, 6 poeng på tilsvarende i år? Eller husker jeg feil?

Jo, sesongutviklingen er nokså lik.
For å si det enkelt: Vi ligger i øyeblikket tre poeng dårligere an nå enn vi gjorde på samme tid i fjor. Etter 31 kamper i fjor hadde vi 58 poeng. Vi hadde tre poeng ned tid lag nr tre - nå er det målforskjellen som skiller. Og vi hadde åtte poeng ned til lag nr sju - nå er avstanden fem poeng.

Sesongutviklingen er altså veldig lik fjorårets, forskjellen er at vi ligger tre poeng dårligere an nå - både med tanke på poengsum og avstand til lagene rundt oss. Og den forskjellen harmonerer også godt med det som foregår ute på banen, da jeg mener at vi nå fremstår som bittelitt dårligere enn det jeg erindrer at vi gjorde på samme tid ifjor.


Blank_File

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #19 på: Februar 10, 2020, 00:16:39 »
Vi er utvilsomt inne i en lengre formsvikt, i alle fall hvis vi ser på resultatene. I går skapte vi vel kun en målsjanse hele kampen. Det må likevel kunne karakteriseres som et engangstilfelle at vi fremstår SÃ… dårlige på siste tredjedel som i går. Ã… tape borte mot Nottingham Forest er ikke isolert noen stor overraskelse.

Mye ligner på i fjor, det er jeg helt enig i. Nedturen har dog startet en god stund før. Kan det potensielt være en fordel? Helt ærlig så syns jeg ikke vi har sett så veldig annerledes ut rent spillemessig i denne svake perioden enn vi gjorde da vi vant "alt" i høst (med gårsdagen som et unntak selvsagt). Kan det virkelig skje at resultatene skal forbli så dårlige fremover? Kanskje er det en fordel at den startet tidlig? Jeg har så vanskelig for å tro at det skal fortsette sånn som dette ut sesongen.

Jeg ser litt mørkt på tirsdagen altså... Jeg må innrømme det. Trodde Millwall skulle være et vendepunkt, men ser ut til at det drøyer. Håper Poveda og Augustin kan komme inn og gi oss litt sårt tiltrengt "flair".

Er det ikke ganske likt?
7 poeng fra siste kampen i desember på de 7 neste kampene ifjor, 6 poeng på tilsvarende i år? Eller husker jeg feil?

Jo, sesongutviklingen er nokså lik.
For å si det enkelt: Vi ligger i øyeblikket tre poeng dårligere an nå enn vi gjorde på samme tid i fjor. Etter 31 kamper i fjor hadde vi 58 poeng. Vi hadde tre poeng ned tid lag nr tre - nå er det målforskjellen som skiller. Og vi hadde åtte poeng ned til lag nr sju - nå er avstanden fem poeng.

Sesongutviklingen er altså veldig lik fjorårets, forskjellen er at vi ligger tre poeng dårligere an nå - både med tanke på poengsum og avstand til lagene rundt oss. Og den forskjellen harmonerer også godt med det som foregår ute på banen, da jeg mener at vi nå fremstår som bittelitt dårligere enn det jeg erindrer at vi gjorde på samme tid ifjor.

Er det bare det at jeg er blendet av Aston Villa og Blackburn kampene i jula forrige sesong? Hvis statistikken er lik så er det vel slik... Men uansett har vi fått inn litt friskt blod nå som KAN gi oss noe vi ikke fikk i fjor. Det er ønsketenking, men likevel ikke helt fjernt.

asbfjell

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #20 på: Februar 10, 2020, 00:52:37 »
Vi er utvilsomt inne i en lengre formsvikt, i alle fall hvis vi ser på resultatene. I går skapte vi vel kun en målsjanse hele kampen. Det må likevel kunne karakteriseres som et engangstilfelle at vi fremstår SÃ… dårlige på siste tredjedel som i går. Ã… tape borte mot Nottingham Forest er ikke isolert noen stor overraskelse.

Mye ligner på i fjor, det er jeg helt enig i. Nedturen har dog startet en god stund før. Kan det potensielt være en fordel? Helt ærlig så syns jeg ikke vi har sett så veldig annerledes ut rent spillemessig i denne svake perioden enn vi gjorde da vi vant "alt" i høst (med gårsdagen som et unntak selvsagt). Kan det virkelig skje at resultatene skal forbli så dårlige fremover? Kanskje er det en fordel at den startet tidlig? Jeg har så vanskelig for å tro at det skal fortsette sånn som dette ut sesongen.

Jeg ser litt mørkt på tirsdagen altså... Jeg må innrømme det. Trodde Millwall skulle være et vendepunkt, men ser ut til at det drøyer. Håper Poveda og Augustin kan komme inn og gi oss litt sårt tiltrengt "flair".

Er det ikke ganske likt?
7 poeng fra siste kampen i desember på de 7 neste kampene ifjor, 6 poeng på tilsvarende i år? Eller husker jeg feil?

Jo, sesongutviklingen er nokså lik.
For å si det enkelt: Vi ligger i øyeblikket tre poeng dårligere an nå enn vi gjorde på samme tid i fjor. Etter 31 kamper i fjor hadde vi 58 poeng. Vi hadde tre poeng ned tid lag nr tre - nå er det målforskjellen som skiller. Og vi hadde åtte poeng ned til lag nr sju - nå er avstanden fem poeng.

Sesongutviklingen er altså veldig lik fjorårets, forskjellen er at vi ligger tre poeng dårligere an nå - både med tanke på poengsum og avstand til lagene rundt oss. Og den forskjellen harmonerer også godt med det som foregår ute på banen, da jeg mener at vi nå fremstår som bittelitt dårligere enn det jeg erindrer at vi gjorde på samme tid ifjor.

Er det bare det at jeg er blendet av Aston Villa og Blackburn kampene i jula forrige sesong? Hvis statistikken er lik så er det vel slik... Men uansett har vi fått inn litt friskt blod nå som KAN gi oss noe vi ikke fikk i fjor. Det er ønsketenking, men likevel ikke helt fjernt.

Kan også legge til at vi i fjor tok femten poeng på de neste seks kampene.
For å holde noenlunde tritt med fjorårskjemaet (og etterhvert øke litt), må vi snu den negative trenden NÃ…!

DenHviteYeboah

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #21 på: Februar 10, 2020, 07:48:15 »
Noe er rart i denne klubben....sjekk poengfangst før og etter nyttår sesong for sesong bakover. Hvis jeg ikke husker feil så har vi tatt FÆRRE poeng etter nyttår i ALLE sesonger siden 94/95. Den sesongen hadde vi en positiv utvikling etter nyttår og fikk en fin 5. plass. Hvorfor i all verden er vi dårligere etter nyttår gang etter gang etter gang??? Vi er det vi holder på med??

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #22 på: Februar 10, 2020, 08:44:38 »
Noe er rart i denne klubben....sjekk poengfangst før og etter nyttår sesong for sesong bakover. Hvis jeg ikke husker feil så har vi tatt FÆRRE poeng etter nyttår i ALLE sesonger siden 94/95. Den sesongen hadde vi en positiv utvikling etter nyttår og fikk en fin 5. plass. Hvorfor i all verden er vi dårligere etter nyttår gang etter gang etter gang??? Vi er det vi holder på med??

Vi kunne lett ha vunne PL et par ganger fra 98-02 om vi hadde holdt formen sesongen ut.

Cherry

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #23 på: Februar 10, 2020, 10:01:04 »
Tony Pulis har fortsatt trua`på Leeds  - og han liker jo oss egentlig ikke!:

“They’ve got some terrific players but they’re just a little bit off. What Leeds now need is just a couple of results, very quickly.”
 

auren

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #24 på: Februar 10, 2020, 10:40:28 »
Tony Pulis har fortsatt trua`på Leeds  - og han liker jo oss egentlig ikke!:

“They’ve got some terrific players but they’re just a little bit off. What Leeds now need is just a couple of results, very quickly.”

Han har helt rett. Uavgjort i morgen eller seier og seier mot Bristol City så tror jeg det kan være starten på en bra sesonginnspurt. Vi trenger flyt, tur og å score først. Vi må slutte å gi bort mål! Og så må vi sette sjansene! Spesielt de første vi får.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #25 på: Februar 10, 2020, 14:15:12 »
Vi har tatt 7 poeng færre enn jeg hadde forventet, og det er skuffende. Wigan og Wednesday skulle man ha slått. Har tippet 0 poeng mot Brentford, så ingen krise om det resultatet skulle gå inn. Men vi må begynne og levere varene snart.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cannavaro

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #26 på: Februar 14, 2020, 22:56:44 »
Flere supportere har vist sitt mishag mot både Bamford og Casilla i det siste ; vi har en rævva toppscorer og en rævva keeper visstnok.  Men jeg må opplyse om at folk har ikke peiling !!   Man kan ta enkeltspillere i enkelte kamper, MEN det viktigste er å se over tid HVA som presteres, og hva presterer spillerne i laget rundt de som er mottakere av kvass kritikk ??? I et fotball lag handler det om å gjøre hverandre gode, og mange ganger er det greit å se ting i perspektiv og gjerne med litt statistisk grunnlag. Hittil iår har Bamford scoret 12 mål og har 2 assist.  Casilla har sluppet inn 30 mål på 32 kamper. Det er bare Brentford som har færre innslupne enn oss. Mitrovic (Fulham) har 21 mål på samvittigheten og er toppscorer i Championship.  Toppscorer i West Bromwich Albion er Charlie Austin med 8 mål !!! West Brom har 17 forskjellige målscorere denne sesongen.  Playmaker Pereira har 6 mål og 11 assist !!

Den med flest assist hos oss er Jack Harrison med 6 målgivende og han har scoret 5, det betyr at han har bidratt en del offensivt (han har også blitt slaktet til tider av Leeds fans). Videre har følgende scoret for oss i CS :
Pablo 4, Alioski 4, Klich 3, Nketiah 3, Dallas 3, Costa 3, Roberts, Ayling og Coops med 1 mål hver.

Leeds har et problem offensivt, foruten Bamford og Harrison så er det ikke mange som bidrar med mål. Denne sesongen kontra ifjor så har Pablo (også vært litt skadet), Klich og Costa (ny denne sesongen) skuffet med tanke på mål og assist.
Ifjor ble Kemar Roofe toppscorer med 14 mål, Pablo hadde 12, Klich 10 og Bamford 9, samt Alioski 7 nettkjenninger.  Vi har ingen "ny" Roofe som har bidratt denne sesongen. Nketiah scoret 3 mål for oss i CS.   

Dette er det største problemet vårt ; vi har få målscorere og giftige aktører i den offensive delen av spillet. I motsetning til WBA hvor mer enn hele laget bidrar med mål og assist.  Det er vesentlig forskjell.  Har man ingen genuin spiss type som bøtter inn mål så MÃ… flere bidra.

Casilla har flere kamper ila. en sesong med blundere, det visste vi fra ifjor. Uansett så er snittet såvidt under 1 mål pr kamp denne sesongen. På 53 kamper i Leeds har han 54 innslupne mål.  Iår har Kiko holdt nullen i 12 kamper !   Det er lett å glemme, fordi keepere ofte huskes for drittmål de slipper inn og ikke så ofte gode redninger hvor de redder faktiske poeng for klubben.  Jeg vil bare minne om at det er viktig med perspektiv i fotball, men det er jo vanskelig fordi fotball er en "ferskvare" som det er så populistisk å si. 

I bunn og grunn mener jeg det er flere som må begynne å melde seg på nå med mål og målgivende, februar,mars og april er den viktige fasen i denne ligaen og vi trenger matchvinnere, spillere som står frem og utmerker seg slik at ikke all byrden skal stå på Bamford og Casilla.  Jeg liker å støtte laget uansett hvem som spiller i våre farger, det handler om samhandlingen og det å gjøre gode prestasjoner kollektivt - slik at laget og klubben når sine målsetninger, til glede for oss fans over hele verden. Jeg tror vi har en god mulighet fortsatt, men ønsker som nevnt at flere "melder seg på" som gode bidragsytere.



MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #27 på: Februar 19, 2020, 21:21:05 »
Vi er litt på etterskudd poengmessig men henger med ellers...






LUFCDATA
@LUFCDATA

Leeds after 33 matches in 2018/19 vs 2019/20:

Points: 64-59
Goals: 55-48
xG: 51.8-61.4
Chances Created: 400-414
Conversion Rate: 32.0%-28.2%
Possession: 64%-66%
Touches: 24032-23642
Successful Passes: 13683-13402
Final Third Passes: 3453-3542
Pass Accuracy: 79.5%-80.4%

Shots: 535-543
On-Target: 172-170
Shot Accuracy: 32-31%
Successful Crosses: 171-182
Cross %: 22.3-21.0%
Successful Take-Ons: 224-294
Successful Take-Ons: 50%-61%
Goals Conceded: 37-30
xGA: 32.9-29.6
Chances Faced: 203-191

Opp. Conversion Rate: 34.3%-31.6%
Shots Faced: 319-300
Opp. Pass Acc: 63%-64%
Shots On-Target Faced: 108-95
Interceptions: 331-341
Tackles: 625-582
Recoveries: 1852-1878
Possession Losses: 5356-5215
Succ. Opposition Passes: 6046-5722
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #28 på: Februar 19, 2020, 22:00:56 »
Ganske interessant den statistikken der. Forventet mål scoret og innsluppet er alltid mest spennende. Vi er altså on-par på mål i mot, men bør score mer. Det er interessant å vite når man føler at alt går inn. Lurer også på hva som gjør at xG er så mye høyere i år en i fjor, mens vi i fjor hadde scoret mer enn forventet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #29 på: Februar 19, 2020, 23:04:49 »
Denna ser da bedre ut :)


How Leeds United have improved on the same corresponding fixtures last season
Bielsa's men might have fewer points in the table at this point, but they're doing better in the repeat games


By Nestor Watach  19:00, 19 FEB 2020

Leeds United have picked up five more points this season in comparison to the corresponding fixtures of last year.

Marcelo Bielsa is the first Whites boss to start two successive seasons since Simon Grayson in 2011, and he's got the club pushing for promotion once again.

Last season, Leeds missed out on promotion as they finished six points adrift of Sheffield United, who wrapped up second place following a strong run of form in the second half of the campaign.
This time around, Leeds are actually five points worse off at the same stage of the season, with 33 games played. Back then they were third, behind Chris Wilder's Blades on goal difference, while now they're three points ahead of third-place Fulham.

However, from the same crop of corresponding fixtures, discounting the newly promoted and relegated additions to the league, Leeds have picked up five more points.

Having lost at Griffin Park last season, Leeds made a marginal gain this season with a 1-1 draw, but otherwise results in recent weeks have mirrored the same outcomes last season - defeats away to Nottingham Forest and Queens Park Rangers, and at home to Wigan, and home victories over Millwall and Bristol City.


Remarkably, even the circumstances of a lot of those games have been remarkably similar - a narrow 1-0 defeat at Loftus Road, odds-defying defeats against relegation-battling Wigan and dramatic 3-2 comeback victories against Millwall.

 
Fixture    Outcome - 19-20 / 18-19     Difference          Total Difference
Bristol City (A)               Win/Win                                -                         0
Nottingham Forest (H)    Draw/Draw                            -                         0
Wigan (A)                      Win/Win                                -                         0
Brentford (H)                  Win/Draw                           +2                      +2
Stoke (A)                        Win/Loss                            +3                      +5
Swansea (H)                   Loss/Win                             -3                       +2
Derby (H)                       Draw/Win                            -2                         0
West Brom (H)                 Win/Win                             -                           0
Millwall (A)                     Loss/Draw                            -1                        -1
Birmingham (H)              Win/Loss                             +3                       +2
Preston (A)                     Draw/Win                             -2                         0
Sheffield Wednesday (A)  Draw/Draw                           -                           0
QPR (H)                         Win/Win                                -                           0
Blackburn (H)                 Win/Win                                -                           0
Reading (A)                    Win/Win                                -                           0
Middlesbrough (H)           Win/Draw                             +2                       +2
Hull (H)                           Win/Loss                              +3                      +5
Preston (H)                      Draw/Win                              -2                      +3
Birmingham (A)                Win/Loss                              +3                      +6
West Brom (A)                 Draw/Loss                             +1                      +7
Sheffield Wednesday (H)    Loss/Win                              -3                       +4
QPR (A)                           Loss/Loss                               -                        +4
Millwall (H)                       Win/Win                                 -                       +4
Wigan (H)                        Loss/Loss                                -                       +4
Nottingham Forest (A)       Loss/Loss                                -                       +4
BRENTFORD (A)                Draw/Loss                              +1                     +5
BRISTOL CITY (H)             Win/Win                                  -                       +5

Of the 27 identical fixtures this season, the same outcome has been repeated 13 times, while Leeds have gained points on eight occasions and dropped points in six of the corresponding games.

The biggest swing in results have come against Birmingham, beating them home and away this year after they did the double over Leeds with Garry Monk in charge last season. On the flipside, Bielsa's men have dropped four points with two draws against Alex Neil's Preston North End, having beaten them twice last year.

Of the six new sides faced this year, with three dropping down from the Premier League and three coming up from League One, Leeds have played each of them once so far with all the reverse fixtures to come.
Against newly-promoted opposition, Leeds have taken six points from nine available, beating Luton and Barnsley but losing to Charlton, all of them on the road. That works out at two points per game as an average, the same as against last season’s promoted teams (four wins from six games; the double over Rotherham, with wins and defeats to both Wigan and Blackburn).
 
Against relegated opposition, Leeds have a mixed record with a win (2-0 at Huddersfield), a draw (3-3 against Cardiff) and a defeat (2-1 at Fulham).

That works out at 1.33 points per game, although there’s time to make that up in the return fixtures. Last season Leeds averaged 1.66 points per game against that crop of relegated sides, with three wins (West Brom, Stoke, Swansea all at Elland Road), one draw (Swansea away) and two defeats (Stoke and West Brom away).
On paper, United's run in looks easier than that of their rivals, and they've got a strong record against most of the teams they've yet to play again.

In the next three games, Leeds host Reading, and then travel to Middlesbrough and Hull. They took seven points from those fixtures last season, beating Reading at home and Hull away, while clinching a point at Middlesbrough thanks to a late Kalvin Phillips equaliser.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-championship-fixture-latest-17771287
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan