Skrevet av Emne: Sesongavslutningen 2019/20  (Lest 63883 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ar9

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #60 på: Mars 08, 2020, 14:34:50 »
En Waccoer ser for seg en herlig drøm med bismak:

It's gonna happen isn't it. We're gonna win the league in a empty stadium. f**k sake.

Kan fort skje...

auren
Ingen pitch invasion m.a.o.
Kan kanskje risikere at feiringen i byen ryker også?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #61 på: Mars 08, 2020, 17:06:18 »
Vi ligger to poeng bak det vi hadde etter 37 kamper i fjor...
MEN da hadde vi to poengs forsprang til laget på tredjeplass.
Nå har vi 7 poeng.

Alt dette tør være kjent pr nå.

Hvis man sammenligner hvordan vi gjorde det mot samme motstander i fjor, ligger vi enda bedre an. Faktisk 8 poeng bedre enn i fjor... :o

Phil Braithwaite
@PhilLUFC

We completed our 6th double yesterday and now a massive 8 points better than last season by opponent, significant GD swing too! #LUFC

https://twitter.com/PhilLUFC/status/1236678914543583232?s=20

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #62 på: Mars 08, 2020, 21:25:12 »
Og nå diskuterer man om resten av sesongen vil gå for lukkede dører.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-coronavirus-no-fans-17887166
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Johnnyj

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #63 på: Mars 08, 2020, 22:33:22 »
Og nå diskuterer man om resten av sesongen vil gå for lukkede dører.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-coronavirus-no-fans-17887166
Det er nå bekreftet at det er tre smittetilfeller av corona-viruset i Leeds by.
Håper resten av sesongen går som planlagt, med et fullsatt ER. Det er viktig for både fansen og laget!


NT

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #64 på: Mars 09, 2020, 11:25:06 »
Det er vel omtrent akkurat i vår stil dette.  Etter x-år med lidelse, motgang og frustrasjon så øyner man lyset og opprykk virker nærmere enn neon gang. Og så kommer det ett virus susende og vi alle må sitte hjemme.  Akkurat den så jeg ikke komme.  Har plass på SAS neste onsdag mot Fulham - holder pusten

Lucas the Kop Cat

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #65 på: Mars 09, 2020, 19:19:08 »
Det er vel omtrent akkurat i vår stil dette.  Etter x-år med lidelse, motgang og frustrasjon så øyner man lyset og opprykk virker nærmere enn neon gang. Og så kommer det ett virus susende og vi alle må sitte hjemme.  Akkurat den så jeg ikke komme.  Har plass på SAS neste onsdag mot Fulham - holder pusten
Ã… holde pusten er nok gunstig for å unngå dråpesmitte men spørs om det blir litt lenge.
Selv har jeg og kona flybillett til siste hjemmekamp. Blir nok tur men stusselig å ikke få komme inn på kampen.

Cherry

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #66 på: Mars 09, 2020, 19:30:19 »
Føyer meg inn i rekken her, vi er 3 mann som skal over til Luton kampen, med alt betalt og booket ift fly, hotell og kampbilletter.
Man kan jo etterhvert bli stoppet både ut og inn av flyplasser, alt etter hvor man skal eller hvor man kommer fra.

D er såpass alvorlig d som skjer rundt dette viruset nå, særlig d og ikke vite hvor « tøft» det treffer folk - man lukker ikke ned hele byer , som i Italia - hvis dette ikke er svært alvorlig.

Deppa’ over mistet tur/ kamp ( lover jo ikke bra) men faktisk fullt forståelig dessverre. :-[
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #67 på: Mars 09, 2020, 23:22:32 »
Det er jo egentlig enkel matematikk :o

Tasker
@Mr_Tasker

Fulham have to win three more games than us to go above us. If we win 6, they have to win all 9. If we only win 5, they have to win 8. I we only win 4, they have to win 7 out of 9. It's looking promising tbh. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #68 på: Mars 11, 2020, 21:04:56 »
Kan sesongbeste mot Huddersfield ryke allerede mot Fulham? Det selges i alle fall ekstra billetter til den kampen.

https://www.leedsunited.com/news/ticketing/26375/ts-released-foickets-extra-seatr-fulham
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #69 på: Mars 11, 2020, 21:10:44 »
Kan sesongbeste mot Huddersfield ryke allerede mot Fulham? Det selges i alle fall ekstra billetter til den kampen.

https://www.leedsunited.com/news/ticketing/26375/ts-released-foickets-extra-seatr-fulham
Det blir årets kamp. Om den går da. Blir nok full tenning på gutta her. Vinner vi, begynner også jeg å anse opprykk som svært sannsynlig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #70 på: Mars 14, 2020, 12:09:58 »
Jake Humphrey
@mrjakehumphrey
I’ve been told by more than 1 current PL player that a 22-team PL season has been talked about for next season...

OK to me :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #71 på: Mars 14, 2020, 17:30:21 »
Jake Humphrey
@mrjakehumphrey
I’ve been told by more than 1 current PL player that a 22-team PL season has been talked about for next season...

OK to me :)
'Helt OK for meg også ;) Må jo være mer rettferdig enn å annullere sesongen.

Forever Whites

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #72 på: Mars 14, 2020, 21:22:46 »
Nå snakkes det om at all ligafotball i Europa kan bli utsatt til September.  Tror nok det er mer realistisk enn at noe vil starte opp i begynnelsen av april igjen. Og økonomisk vil dette få enorme følger.  Har min tvil til at det kommer til å bli spilt en eneste kamp til i vår serie denne sesongen.  Hvordan man kommer til å løse det hele blir veldig spennende.  Uansett er det nok noen som ikke vil være fornøyd.


https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-8110439/Football-Europe-braced-shutdown-SEPTEMBER-UEFA-meeting-decide-season.html
« Siste redigering: Mars 14, 2020, 21:25:57 av Forever Whites »
Medlem 94237

Kato

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #73 på: Mars 15, 2020, 07:40:02 »
Nå snakkes det om at all ligafotball i Europa kan bli utsatt til September.  Tror nok det er mer realistisk enn at noe vil starte opp i begynnelsen av april igjen. Og økonomisk vil dette få enorme følger.  Har min tvil til at det kommer til å bli spilt en eneste kamp til i vår serie denne sesongen.  Hvordan man kommer til å løse det hele blir veldig spennende.  Uansett er det nok noen som ikke vil være fornøyd.


https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-8110439/Football-Europe-braced-shutdown-SEPTEMBER-UEFA-meeting-decide-season.html

Når man ser hvor lite alvorlig dette ser ut til å bli tatt i Storbritannia, kan man vel bare gjette hvor mange måneder det går før de er oppe og går igjen. 6-10 måneder etter de som har forstått alvoret?
 

DenHviteYeboah

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #74 på: Mars 15, 2020, 09:32:50 »
Her mitt tip: Det inhabile og inkompetente styret i EFL stemmer over om sesongen skal annulleres. Selvfølgelig er det i EFL sin interesse at Leeds fortsatt spiller i wankership. Tusenvis av Leedsfans som kommer på kamper til små lag.

Alvorlig talt: Helt uavhengig av vår tabellsituasjon, så vil jo det mest rettferdige å stoppe alt på en dato. Det har inntruffet noe helt spesielt når 80% av serien er ferdigspilt. De som ligger an til opprykk, fortjener det, de som ligger an til nedrykk fortjener det ut i fra sesongen som er spilt. Vi snakker jo ikke om oktober her, men helt i slutten av sesongen uansett. Så kan det komme "lure" argumenter om at det er urettferdig fordi man ikke har møtt den eller den, og terminlista gjør ikke dette rettferdig osv. Poenget er at man har kommet opp i en helt spesiell situasjon. det som vil skape minst konspirasjonsteorier og bråk er jo å avslutte en dato. Jeg har sagt det mange ganger før, men sier det igjen: denne modellen med et EFL styre bestående av representanter fra klubbene er det komplette idioti. Det får aldri blitt habilt. I andre saker så stemmer styre over poengstraff og økonomisk straff, som har direkte innvirkning på ens egen klubb. Jeg håper for Guds skyld at EFL ikke bestemmer noe som helst om dette. Jeg håper avgjørelsen kommer fra feks regjeringen. Det er vel kanskje innenriksdepartementet som dette ligger under? Kan aldri tenke meg at man tar opp serien igjen til høsten. Blir bare rot etter min mening. Avslutt nå- serien 2019/20 er ferdigspilt og oppgjort!

stian

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #75 på: Mars 15, 2020, 12:28:37 »
Her mitt tip: Det inhabile og inkompetente styret i EFL stemmer over om sesongen skal annulleres. Selvfølgelig er det i EFL sin interesse at Leeds fortsatt spiller i wankership. Tusenvis av Leedsfans som kommer på kamper til små lag.

Alvorlig talt: Helt uavhengig av vår tabellsituasjon, så vil jo det mest rettferdige å stoppe alt på en dato. Det har inntruffet noe helt spesielt når 80% av serien er ferdigspilt. De som ligger an til opprykk, fortjener det, de som ligger an til nedrykk fortjener det ut i fra sesongen som er spilt. Vi snakker jo ikke om oktober her, men helt i slutten av sesongen uansett. Så kan det komme "lure" argumenter om at det er urettferdig fordi man ikke har møtt den eller den, og terminlista gjør ikke dette rettferdig osv. Poenget er at man har kommet opp i en helt spesiell situasjon. det som vil skape minst konspirasjonsteorier og bråk er jo å avslutte en dato. Jeg har sagt det mange ganger før, men sier det igjen: denne modellen med et EFL styre bestående av representanter fra klubbene er det komplette idioti. Det får aldri blitt habilt. I andre saker så stemmer styre over poengstraff og økonomisk straff, som har direkte innvirkning på ens egen klubb. Jeg håper for Guds skyld at EFL ikke bestemmer noe som helst om dette. Jeg håper avgjørelsen kommer fra feks regjeringen. Det er vel kanskje innenriksdepartementet som dette ligger under? Kan aldri tenke meg at man tar opp serien igjen til høsten. Blir bare rot etter min mening. Avslutt nå- serien 2019/20 er ferdigspilt og oppgjort!

Godt innlegg! Ã… kansellere sesongen er den dårligste løsningen for de aller fleste parter. Dersom man skal ha en tellende sesong er det egentlig bare to reelle alternativer. Enten gjøre tabellen etter halvspilt sesong tellende etter hopprennsprinsippet (alle har spilt mot alle, men ujevn fordeling hjemme/borte), eller bruk dagens tabell. Leeds rykker opp med begge alternativene. Nedrykkene kam man droppe og alle vil være happy med det.

Med en tellende sesong får ligaene også betalt ut premiepenger og bidrar til å unngå kaos rundt klubber som kommer i likviditetsproblemer og går overende.

Eriksen55

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #76 på: Mars 15, 2020, 12:32:43 »
Kjenner jeg er ganske likegyldig til hvordan CC ender. Når man ser hva som nå skjer har fotball lite å si. En ting er viruset som er ille, men smellen samfunnet får i ettertid vil nok være verre. Økonomi, arbeidsplasser, etc. Når man ser folk gir faen, er egoistiske, hamstrer og gir faen nå, da er det bare å grue seg til hvordan det blir når folk ikke har jobb, penger, konkurser over en lav sko, velferden strammes inn. Det bekymrer meg mer enn hvilken divisjon Leeds spiller i når fotballen skal starte opp igjen.

Kanskje tiden hvor fotballspillere og andre idrettsutøvere som tjener hundrevis av millioner i året er forbi. Tiden vil vise!

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #77 på: Mars 15, 2020, 12:56:50 »
Kjenner jeg er ganske likegyldig til hvordan CC ender. Når man ser hva som nå skjer har fotball lite å si. En ting er viruset som er ille, men smellen samfunnet får i ettertid vil nok være verre. Økonomi, arbeidsplasser, etc. Når man ser folk gir faen, er egoistiske, hamstrer og gir faen nå, da er det bare å grue seg til hvordan det blir når folk ikke har jobb, penger, konkurser over en lav sko, velferden strammes inn. Det bekymrer meg mer enn hvilken divisjon Leeds spiller i når fotballen skal starte opp igjen.

Kanskje tiden hvor fotballspillere og andre idrettsutøvere som tjener hundrevis av millioner i året er forbi. Tiden vil vise!
Kan vel bare si meg enig med dette innlegget. La nå fotballpampene i England styre på. Det er strengt tatt irrelevant hvilken divisjon Leeds spiller i.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #78 på: Mars 15, 2020, 13:45:11 »
Kjenner jeg er ganske likegyldig til hvordan CC ender. Når man ser hva som nå skjer har fotball lite å si. En ting er viruset som er ille, men smellen samfunnet får i ettertid vil nok være verre. Økonomi, arbeidsplasser, etc. Når man ser folk gir faen, er egoistiske, hamstrer og gir faen nå, da er det bare å grue seg til hvordan det blir når folk ikke har jobb, penger, konkurser over en lav sko, velferden strammes inn. Det bekymrer meg mer enn hvilken divisjon Leeds spiller i når fotballen skal starte opp igjen.

Kanskje tiden hvor fotballspillere og andre idrettsutøvere som tjener hundrevis av millioner i året er forbi. Tiden vil vise!
Kan vel bare si meg enig med dette innlegget. La nå fotballpampene i England styre på. Det er strengt tatt irrelevant hvilken divisjon Leeds spiller i.
Trodde vel historien viser at etter en slik krise vil det komme en økonomisk oppgang og folk får jobbene tilbake når hverdagen blir normal igjen. Det er vel i perioden mens pandemien herjer at de økonomiske problemene rår. Så får vi se hvor mange måneder dette varer....
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #79 på: Mars 15, 2020, 14:26:07 »
Litt info fra klubben, via YEP


Leeds United still free of Coronavirus, still training but prepared to change plans
Leeds United's players continue to train at Thorp Arch, with no signs of Coronavirus within the squad as yet.

By Graham Smyth  Sunday, 15th March 2020, 12:17 pm

Marcelo Bielsa's players should have been in Cardiff this afternoon for their latest Championship game, but Friday brought a suspension of EFL fixtures due to the outbreak.

The game's authorities will continue to monitor the situation but April 3 is the earliest possible date for a return to action - although the peak of the virus in the UK is not currently expected for between 10 and 14 weeks.

Other Championship clubs like Bristol City have announced that they have disbanded training and sent players home to train individually, but Leeds have taken the view that players will be safer in the controlled environment of Thorp Arch, with a cleaning team in operation at all times.

The Whites were given a day off today and will have another day off on Wednesday, when they were due to host Fulham at Elland Road, and on Friday, but are being kept fit and together on the days between.
Although none of the players or staff have yet shown symptoms of COVID-19, Leeds are constantly assessing the situation and are prepared to switch tack if a case presents itself at Thorp Arch.

The club's chief executive Angus Kinnear is due to address the media tomorrow with the club's plans on how to operate the business during the suspension.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-still-free-coronavirus-still-training-prepared-change-plans-2451126
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #80 på: Mars 15, 2020, 14:46:52 »
Kjenner jeg er ganske likegyldig til hvordan CC ender. Når man ser hva som nå skjer har fotball lite å si. En ting er viruset som er ille, men smellen samfunnet får i ettertid vil nok være verre. Økonomi, arbeidsplasser, etc. Når man ser folk gir faen, er egoistiske, hamstrer og gir faen nå, da er det bare å grue seg til hvordan det blir når folk ikke har jobb, penger, konkurser over en lav sko, velferden strammes inn. Det bekymrer meg mer enn hvilken divisjon Leeds spiller i når fotballen skal starte opp igjen.

Kanskje tiden hvor fotballspillere og andre idrettsutøvere som tjener hundrevis av millioner i året er forbi. Tiden vil vise!
Kan vel bare si meg enig med dette innlegget. La nå fotballpampene i England styre på. Det er strengt tatt irrelevant hvilken divisjon Leeds spiller i.
Trodde vel historien viser at etter en slik krise vil det komme en økonomisk oppgang og folk får jobbene tilbake når hverdagen blir normal igjen. Det er vel i perioden mens pandemien herjer at de økonomiske problemene rår. Så får vi se hvor mange måneder dette varer....

Det er nok tidsperspektivet som vil avgjøre her hvor hardt det rammer.  At det vil ta tid er vi vel alle klar over etter hvert.  Tiltakene nå er mye for å hindre en massespredning og fordele det over tid slik at helsekyndige skal få tid til å ta seg av de smittede som trenger hjelp.  Og etter hvert kommer det forhåpentligvis en vaksine for viruset.  Men også der ser jeg nå at noen prøver å kjøpe seg fremst i køen for å få behandling.  Medisiner generelt er jo dessverre big business og ikke alltid tilgjengelige for alle.
Medlem 94237

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #81 på: Mars 15, 2020, 15:40:57 »
Kjenner jeg er ganske likegyldig til hvordan CC ender. Når man ser hva som nå skjer har fotball lite å si. En ting er viruset som er ille, men smellen samfunnet får i ettertid vil nok være verre. Økonomi, arbeidsplasser, etc. Når man ser folk gir faen, er egoistiske, hamstrer og gir faen nå, da er det bare å grue seg til hvordan det blir når folk ikke har jobb, penger, konkurser over en lav sko, velferden strammes inn. Det bekymrer meg mer enn hvilken divisjon Leeds spiller i når fotballen skal starte opp igjen.

Kanskje tiden hvor fotballspillere og andre idrettsutøvere som tjener hundrevis av millioner i året er forbi. Tiden vil vise!
Kan vel bare si meg enig med dette innlegget. La nå fotballpampene i England styre på. Det er strengt tatt irrelevant hvilken divisjon Leeds spiller i.
Trodde vel historien viser at etter en slik krise vil det komme en økonomisk oppgang og folk får jobbene tilbake når hverdagen blir normal igjen. Det er vel i perioden mens pandemien herjer at de økonomiske problemene rår. Så får vi se hvor mange måneder dette varer....

Det er nok tidsperspektivet som vil avgjøre her hvor hardt det rammer.  At det vil ta tid er vi vel alle klar over etter hvert.  Tiltakene nå er mye for å hindre en massespredning og fordele det over tid slik at helsekyndige skal få tid til å ta seg av de smittede som trenger hjelp.  Og etter hvert kommer det forhåpentligvis en vaksine for viruset.  Men også der ser jeg nå at noen prøver å kjøpe seg fremst i køen for å få behandling.  Medisiner generelt er jo dessverre big business og ikke alltid tilgjengelige for alle.
En vaksine er antatt å komme på markedet om 12-18 måneder. Foreløbig bruker man medisiner mot HIV og Ebola, som muligens gir en viss effekt, i behandling av syke.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #82 på: Mars 16, 2020, 17:28:56 »
Leeds hadde internt møte i dag, Kinnear orienterte etterpå:

Phil Hay
@PhilHay_

From Angus Kinnear this afternoon:

- Leeds moving to skeleton staff from tomorrow. Have sent home staff from high risk/vulnerable groups
- believes there's a "groundswell of opinion" that the season should be played to a finish
- says it's a time for "cool heads and patience"

Kinnear: "Our first priority is the health and well being of our staff." #lufc

Kinnear says behind-closed-doors games would be an option but not Leeds' preference (would rather have crowds at games). Doesn't think there is enough support for the season to be voided for that to be a credible possibility.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #83 på: Mars 16, 2020, 21:30:45 »
Kjenner jeg er ganske likegyldig til hvordan CC ender. Når man ser hva som nå skjer har fotball lite å si. En ting er viruset som er ille, men smellen samfunnet får i ettertid vil nok være verre. Økonomi, arbeidsplasser, etc. Når man ser folk gir faen, er egoistiske, hamstrer og gir faen nå, da er det bare å grue seg til hvordan det blir når folk ikke har jobb, penger, konkurser over en lav sko, velferden strammes inn. Det bekymrer meg mer enn hvilken divisjon Leeds spiller i når fotballen skal starte opp igjen.

Kanskje tiden hvor fotballspillere og andre idrettsutøvere som tjener hundrevis av millioner i året er forbi. Tiden vil vise!
Kan vel bare si meg enig med dette innlegget. La nå fotballpampene i England styre på. Det er strengt tatt irrelevant hvilken divisjon Leeds spiller i.
Trodde vel historien viser at etter en slik krise vil det komme en økonomisk oppgang og folk får jobbene tilbake når hverdagen blir normal igjen. Det er vel i perioden mens pandemien herjer at de økonomiske problemene rår. Så får vi se hvor mange måneder dette varer....

Det er nok tidsperspektivet som vil avgjøre her hvor hardt det rammer.  At det vil ta tid er vi vel alle klar over etter hvert.  Tiltakene nå er mye for å hindre en massespredning og fordele det over tid slik at helsekyndige skal få tid til å ta seg av de smittede som trenger hjelp.  Og etter hvert kommer det forhåpentligvis en vaksine for viruset.  Men også der ser jeg nå at noen prøver å kjøpe seg fremst i køen for å få behandling.  Medisiner generelt er jo dessverre big business og ikke alltid tilgjengelige for alle.

Tiltak som Norge nå heldigvis utfører, men UK....?
Sist helg var det Cheltenham som gjaldt, 4 dager med snitt på 60000+ tilskuere...og alle skulle jo til og fra med tog og busser. Fantastisk!!! ::) :o
« Siste redigering: Mars 17, 2020, 10:35:14 av Cherry »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #84 på: Mars 16, 2020, 23:28:41 »
Greed has a name: UEFA :o :o :o


The Athletic UK
@TheAthleticUK


Exclusive: UEFA to demand £275m from clubs and leagues to postpone Euro 2020 by a year |
@David_Ornstein



...mens Top 6 i Championship allerede har møttes:
Leeds United amongst six Championship clubs ready to launch legal battle if season is voided

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-promotion-coronavirus-voided-17935890
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #85 på: Mars 17, 2020, 08:52:07 »
Greed has a name: UEFA :o :o :o


The Athletic UK
@TheAthleticUK


Exclusive: UEFA to demand £275m from clubs and leagues to postpone Euro 2020 by a year |
@David_Ornstein



...mens Top 6 i Championship allerede har møttes:
Leeds United amongst six Championship clubs ready to launch legal battle if season is voided

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-promotion-coronavirus-voided-17935890
Eneste yrkesgruppa som nyter godt av kriser må da være advokater?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #86 på: Mars 17, 2020, 10:02:08 »
Greed has a name: UEFA :o :o :o


The Athletic UK
@TheAthleticUK


Exclusive: UEFA to demand £275m from clubs and leagues to postpone Euro 2020 by a year |
@David_Ornstein


Spennende dag mht hva UEFA beslutter:

Olof Lundh
@oloflundh

Uefa har videokonferens med klubbar, ligor och spelarfack 10:00. Därefter med SvFF och andra nationsförbund 13:00. Sedan tar exekutivkommittén beslut vid möte som börjar 15:00.

Olof har mer på hjertan:

EM kommer att flyttas och flera medier pekar på att det blir till sommaren 2021 snarare än nov-dec 2020. Något som betyder att EM för damer och U21-EM flyttas till 2022.

Dessutom ska Fifa vara berett att flytta klubblags-VM från 2021. VM-kval får avgöras på andra landskampsuppehåll.

EM-flytten öppnar för att ligor kan spelas klara i sommar. Även CL och EL men det blir mer komprimerat, enligt de förslag som ligger. Inte dubbelmöten i semi exempelvis.

Svensk klubbfotboll kan då dra i gång i sommar. När hänger mest på coronaviruset. Tyvärr är det viruset som bestämmer och inte någon annan.

Enligt oftast välunderrättade  @tariqpanja är det fel uppgifter om att Uefa vill ha över tre miljarder kronor av klubbarna för att flytta EM 2020. Men det är mkt rykten o uppgifter i svängning och allt går inte att lita på.

På ett personligt plan är det tungt för Ã…ga Hareide som ska lämna Danmarks landslag. Inget EM för honom. Hur blir det för Berg, Granen och Seb Larsson som skulle sluta med EM i sommar?

Sverige skulle enligt planerna haft presskonferens under onsdagen. Först för att ta ut en trupp och därefter ändrat till att svara på frågor om EM-flytt. Nu har man ställt in efter de senaste rekommendationerna för att begränsa smitta.
« Siste redigering: Mars 17, 2020, 10:06:34 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #87 på: Mars 17, 2020, 10:58:53 »
Dersom ligaen ferdigspilles i sommer, blir det snaut med tid til oppstart på ny sesong. På den annen side, har jo spillerne pause nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Killa

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #88 på: Mars 17, 2020, 11:03:36 »
En liten tanke angående eventuell ferdigspilling av serien i f.eks. juni hvis mulig:
Perioden fram til da vil jo bli den reneste pre-season - og da blir jo re-starten akkurat som starten på en ny sesong...
Noen som skjønner hvor jeg vil?
Leeds pleier jo ofte å starte en sesong med gode resultater etter en lang og god pre-season - da kan vi kanskje håpe på en tilsvarende utvikling denne gangen også med påfølgende suverent CC mesterskap!!  ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #89 på: Mars 17, 2020, 11:05:43 »

Noen som skjønner hvor jeg vil?
Leeds pleier jo ofte å starte en sesong med gode resultater etter en lang og god pre-season - da kan vi kanskje håpe på en tilsvarende utvikling denne gangen også med påfølgende suverent CC mesterskap!!  ;D
Den tanken har slått meg også.

Satser på at vi fyker ut av startblokka nå også, når vi etter hvert kommer i gang igjen.

Spørsmålet er jo hvilke klubber som får spillere ute med koroma og hvor svekket de evt er...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan