Skrevet av Emne: Sesongavslutningen 2019/20  (Lest 63893 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

stian

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #150 på: April 05, 2020, 00:59:28 »
Reell bekymring: Britiske myndigheter får bukt med pandemien ila august. EFL og FA får lov til å rulle fotballen fra og med september. Det blir ikke tid til å gjøre ferdig 19/20-sesongen _i tillegg_ til å spille full 20/21-sesong. Siden antallet kamper og penger i kassa er proporsjonale avgjøres det at man kaster 19/20-sesongen og begynner på nytt.

Eventuelt at man bruker høsten til å spille ferdig 19/20-sesongen og spiller en komprimert 20/21-sesong eller som varer en måned lenger enn normalt. Kanskje ikke det mest sannsynlige utfallet, men sikkert et alternativ som må vurderes hvis dette drøyer ut over høsten. Jeg tror uansett du har rett i at det EFL/PL/UEFA ønsker mest av alt, er å få et tellende resultat i år og et fullverdig produkt neste sesong.

GeirO

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #151 på: April 05, 2020, 14:24:56 »
Vet ikke hvor seriøst dette er, men det har versert rykter/ønsker om å fullføre de 9 resterende kampene i PL på 9 dager. Nå som det ikke er noe mesterskap denne sommeren, kan det gå an. Man foreslår en regelendring som går ut på å tillate 5 innbyttere for å minimere risikoen for slitasjeskader. Et viktig moment er jo om det går an å spille kamper dersom virkemiddelet er social distancing. Spillere ville kanskje være engstelige for kroppskontakt som taklinger?
Er nok mange her da som tar en ni-dagers-tur til Leeds/England, hvis det er lovlig da.

GeirO

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #152 på: April 05, 2020, 14:28:11 »
Jeg har følgende prioritering av ønsker:

1. Sesongen avblåses og tabellsituasjonen står som den står. Vi rykker opp!
2. De siste kampene spilles i sommer/høst. 75% sjanse for å rykke opp.
3. Sesongen annulleres og starter på nytt. Dvs. alt kan skje mht. opprykk (beholder vi Bielsa?)
MOT

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #153 på: April 07, 2020, 20:13:11 »
Og så har FIFA sagt sitt når det gjelder utløp av kontrakter: De varer til sesongen faktisk er ferdigspilt. Høres fornuftig ut. Man er også lempelig med overgangsvinduer.

https://www.nettavisen.no/sport/fifa-anbefaling-kontraktene-varer-til-sesongen-er-over/3423950889.html
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #154 på: April 08, 2020, 18:14:28 »
Og så har FIFA sagt sitt når det gjelder utløp av kontrakter: De varer til sesongen faktisk er ferdigspilt. Høres fornuftig ut. Man er også lempelig med overgangsvinduer.

https://www.nettavisen.no/sport/fifa-anbefaling-kontraktene-varer-til-sesongen-er-over/3423950889.html

Grei anbefaling, det.
Men kan jo hende at lag tilbakekaller sine utlånte spillere på kontraktsdato, f.eks. 1. juni, noe de vel har juridisk rett til. Tenker særlig på frykten for å få skadde spillere tilbake igjen et par uker før ny serie starter opp. Vil vel først være snakk om klubber som stort sett har utlånte spillere, og kanskje ingen innlånte spillere. Eller får de jo smake egen medisin selv.
MOT

Cherry

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #155 på: April 08, 2020, 18:30:03 »
Mye som bekymrer om dagen, fotball kommer litt nedover på lista - men at det blir en ende på denne sesongen vil jo fremtvinge seg når uker og måneder går..
Det må settes en sluttstrek, tas en beslutning innen en dato som snarlig må bestemmes for 19/20 sesongen.

Tabell etter halvspilt serie, etter ståa PR i dag - eller avvikle/annulere denne som er 9 kamper unna sluttspilt??

Jeg tror ikke UK klarer /rekker å få spilt disse kampene som gjenstår innen høsten kommer- ikke under forsvarlige rammer, ettersom både spillere, trenere og folk i klubbene vil bli smittet....i lang tid fremover.

Avslutt nå, se fremover - og planlegg for ny sesong fra 1. Oktober eller der omkring....

 

ibster

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #156 på: April 09, 2020, 13:32:46 »
Fra Alan Nixon på Twitter.

«Players off until May 16. Full season to complete inside 56 days. Play offs retained. Home and away semis. All closed doors. Players must be paid. Prem rescue cash NOT being handed out yet. Up to clubs to have a say on all this. Parry has put a lot of though into this. Fair play.»

Dere har kanskje også fått med dere at FIFA har forlenget alle kontrakter ut sesongen. Håper håper håper...

stian

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #157 på: April 09, 2020, 13:56:25 »
Fra Alan Nixon på Twitter.

«Players off until May 16. Full season to complete inside 56 days. Play offs retained. Home and away semis. All closed doors. Players must be paid. Prem rescue cash NOT being handed out yet. Up to clubs to have a say on all this. Parry has put a lot of though into this. Fair play.»

Dere har kanskje også fått med dere at FIFA har forlenget alle kontrakter ut sesongen. Håper håper håper...

Høres ut som en ganske sannsynlig og gjennomførbar løsning. Spørsmålet blir først og fremst spillernes helse, men så lenge antallet koronasmittede spillere ikke er høyt og spillerne testes kan det vel gå. Fotball på TV ville vært som et folkehelsetiltak å regne i perioder med sosial isolasjon.

Josch

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #158 på: April 09, 2020, 15:51:05 »
Fra Alan Nixon på Twitter.

«Players off until May 16. Full season to complete inside 56 days. Play offs retained. Home and away semis. All closed doors. Players must be paid. Prem rescue cash NOT being handed out yet. Up to clubs to have a say on all this. Parry has put a lot of though into this. Fair play.»

Dere har kanskje også fått med dere at FIFA har forlenget alle kontrakter ut sesongen. Håper håper håper...

Høres ut som en ganske sannsynlig og gjennomførbar løsning. Spørsmålet blir først og fremst spillernes helse, men så lenge antallet koronasmittede spillere ikke er høyt og spillerne testes kan det vel gå. Fotball på TV ville vært som et folkehelsetiltak å regne i perioder med sosial isolasjon.

Fare for smitte gjelder ikke bare spillere. Det er en risiko ansamling av fans utenfor stadion der kampene spilles for tomme tribuner. Det så vi under siste runde av CL. Kampene må avvikles på ikke offentliggjorte steder. Spillere og lag klarer nok dette. Det er verre med fans som ikke tenker helt klart. T.o.m foran TVen vil det bli ansamlinger av fans. Fulle fans som gir f***.

Blank_File

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #159 på: April 09, 2020, 21:07:05 »
Fra Alan Nixon på Twitter.

«Players off until May 16. Full season to complete inside 56 days. Play offs retained. Home and away semis. All closed doors. Players must be paid. Prem rescue cash NOT being handed out yet. Up to clubs to have a say on all this. Parry has put a lot of though into this. Fair play.»

Dere har kanskje også fått med dere at FIFA har forlenget alle kontrakter ut sesongen. Håper håper håper...
Så det betyr at det er sendt ut et forslag og nå er det opp til klubbene å bli enige? Det blir vel uten publikum i ganske lang tid fremover uansett så det må jo være grei plan det her.

stian

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #160 på: April 10, 2020, 00:12:27 »
Fra Alan Nixon på Twitter.

«Players off until May 16. Full season to complete inside 56 days. Play offs retained. Home and away semis. All closed doors. Players must be paid. Prem rescue cash NOT being handed out yet. Up to clubs to have a say on all this. Parry has put a lot of though into this. Fair play.»

Dere har kanskje også fått med dere at FIFA har forlenget alle kontrakter ut sesongen. Håper håper håper...

Høres ut som en ganske sannsynlig og gjennomførbar løsning. Spørsmålet blir først og fremst spillernes helse, men så lenge antallet koronasmittede spillere ikke er høyt og spillerne testes kan det vel gå. Fotball på TV ville vært som et folkehelsetiltak å regne i perioder med sosial isolasjon.

Fare for smitte gjelder ikke bare spillere. Det er en risiko ansamling av fans utenfor stadion der kampene spilles for tomme tribuner. Det så vi under siste runde av CL. Kampene må avvikles på ikke offentliggjorte steder. Spillere og lag klarer nok dette. Det er verre med fans som ikke tenker helt klart. T.o.m foran TVen vil det bli ansamlinger av fans. Fulle fans som gir f***.

Tror ikke det er dette som stopper sesongavslutningen. Det er ikke vanskelig å stenge av området utenfor stadion med vakter. Folk som fester hjemme kan man ikke gardere seg mot, men det problemet gjelder generelt og ikke bare når det evt. går en fotballkamp. Sikkert mange som ikke respekterer det, men tror de fleste ser situasjonen veldig annerledes nå sammenlignet med de siste kampene i CL.

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #161 på: April 10, 2020, 15:10:18 »
Fra Alan Nixon på Twitter.

«Players off until May 16. Full season to complete inside 56 days. Play offs retained. Home and away semis. All closed doors. Players must be paid. Prem rescue cash NOT being handed out yet. Up to clubs to have a say on all this. Parry has put a lot of though into this. Fair play.»

Dere har kanskje også fått med dere at FIFA har forlenget alle kontrakter ut sesongen. Håper håper håper...

Høres ut som en ganske sannsynlig og gjennomførbar løsning. Spørsmålet blir først og fremst spillernes helse, men så lenge antallet koronasmittede spillere ikke er høyt og spillerne testes kan det vel gå. Fotball på TV ville vært som et folkehelsetiltak å regne i perioder med sosial isolasjon.

Fare for smitte gjelder ikke bare spillere. Det er en risiko ansamling av fans utenfor stadion der kampene spilles for tomme tribuner. Det så vi under siste runde av CL. Kampene må avvikles på ikke offentliggjorte steder. Spillere og lag klarer nok dette. Det er verre med fans som ikke tenker helt klart. T.o.m foran TVen vil det bli ansamlinger av fans. Fulle fans som gir f***.

Tror ikke det er dette som stopper sesongavslutningen. Det er ikke vanskelig å stenge av området utenfor stadion med vakter. Folk som fester hjemme kan man ikke gardere seg mot, men det problemet gjelder generelt og ikke bare når det evt. går en fotballkamp. Sikkert mange som ikke respekterer det, men tror de fleste ser situasjonen veldig annerledes nå sammenlignet med de siste kampene i CL.
Alvoret burde ha sunket inn nå. Dette viruset dreper jo briter i fleng. Fans gjør best i å holde seg borte fra store ansamlinger med folk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #162 på: April 10, 2020, 21:32:27 »
Fra Alan Nixon på Twitter.

«Players off until May 16. Full season to complete inside 56 days. Play offs retained. Home and away semis. All closed doors. Players must be paid. Prem rescue cash NOT being handed out yet. Up to clubs to have a say on all this. Parry has put a lot of though into this. Fair play.»

Dere har kanskje også fått med dere at FIFA har forlenget alle kontrakter ut sesongen. Håper håper håper...

Høres ut som en ganske sannsynlig og gjennomførbar løsning. Spørsmålet blir først og fremst spillernes helse, men så lenge antallet koronasmittede spillere ikke er høyt og spillerne testes kan det vel gå. Fotball på TV ville vært som et folkehelsetiltak å regne i perioder med sosial isolasjon.

Fare for smitte gjelder ikke bare spillere. Det er en risiko ansamling av fans utenfor stadion der kampene spilles for tomme tribuner. Det så vi under siste runde av CL. Kampene må avvikles på ikke offentliggjorte steder. Spillere og lag klarer nok dette. Det er verre med fans som ikke tenker helt klart. T.o.m foran TVen vil det bli ansamlinger av fans. Fulle fans som gir f***.

Tror ikke det er dette som stopper sesongavslutningen. Det er ikke vanskelig å stenge av området utenfor stadion med vakter. Folk som fester hjemme kan man ikke gardere seg mot, men det problemet gjelder generelt og ikke bare når det evt. går en fotballkamp. Sikkert mange som ikke respekterer det, men tror de fleste ser situasjonen veldig annerledes nå sammenlignet med de siste kampene i CL.
Alvoret burde ha sunket inn nå. Dette viruset dreper jo briter i fleng. Fans gjør best i å holde seg borte fra store ansamlinger med folk.

Helt klart. De som evt. måtte finne på å dukke opp utenfor stadion  (hva har de der å gjøre uansett hvis det ikke er TV-skjerm?) vil være så få at de kan sendes hjem av politi/vektere. Tror gleden over å se fotball igjen kommer til å være så stor at de aller fleste fans sitter foran skjermen i andakt.

Killa


RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #164 på: April 13, 2020, 16:22:15 »
Nytt håp om å få avsluttet sesongen?

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/fresh-reports-claim-date-when-leeds-uniteds-season-will-resume-whites-target-promotion-premier-league-2537235
6. juni? Vel, da må alle spillere og trenere være garantert smittefrie. Legger merke til at det blir uten tilskuere. Er nok best mulige oppnåelige scenarioet for tida.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #165 på: April 15, 2020, 14:42:32 »


@LeedsUnited_MAD
talkSPORT broadcaster Jim White has shared details about the latest Premier League plan to finish the 19/20 season that delivers a major boost for #lufc & West Brom. (
@talkSPORT
 Wed, 10am), White said he was told that “Null & Void has never been an option”.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #166 på: April 16, 2020, 00:39:16 »


@LeedsUnited_MAD
talkSPORT broadcaster Jim White has shared details about the latest Premier League plan to finish the 19/20 season that delivers a major boost for #lufc & West Brom. (
@talkSPORT
 Wed, 10am), White said he was told that “Null & Void has never been an option”.

Jim White vet vel omtrent like mye/lite som andre såkalte eksperter. Det er mye antagelser ute å går også blant den gjengen.

For min egen del er jeg litt todelt i forhold til hva jeg håper her.
Leeds-supporteren i meg ønsker at klubben skal rykke opp denne sommeren, gjerne etter kamper spilt for tomme tribuner.

Samtidig er det også sånn at jeg føler en kraftig avsmak for det voldsomme pengekjøret i den moderne toppfotballen. Vanvittige tv-avtaler, korrupte tildelinger av store mesterskap, ekstremt overbetalte spillere, agent-parasitter osv.. osv..
Kanskje det beste - på sikt - vil være at hele fotball-systemet kollapser, og at det deretter vokser frem en omorganisering som gjør at fotballsporten på toppnivå vil gjenoppstå på en ny og mer bærekraftig måte - både når det gjelder økonomi og moral.

Killa

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #167 på: April 16, 2020, 11:33:03 »


@LeedsUnited_MAD
talkSPORT broadcaster Jim White has shared details about the latest Premier League plan to finish the 19/20 season that delivers a major boost for #lufc & West Brom. (
@talkSPORT
 Wed, 10am), White said he was told that “Null & Void has never been an option”.

Jim White vet vel omtrent like mye/lite som andre såkalte eksperter. Det er mye antagelser ute å går også blant den gjengen.

For min egen del er jeg litt todelt i forhold til hva jeg håper her.
Leeds-supporteren i meg ønsker at klubben skal rykke opp denne sommeren, gjerne etter kamper spilt for tomme tribuner.

Samtidig er det også sånn at jeg føler en kraftig avsmak for det voldsomme pengekjøret i den moderne toppfotballen. Vanvittige tv-avtaler, korrupte tildelinger av store mesterskap, ekstremt overbetalte spillere, agent-parasitter osv.. osv..
Kanskje det beste - på sikt - vil være at hele fotball-systemet kollapser, og at det deretter vokser frem en omorganisering som gjør at fotballsporten på toppnivå vil gjenoppstå på en ny og mer bærekraftig måte - både når det gjelder økonomi og moral.

Word!! Har tenkt akkurat det samme... Men selvsagt håper man Leeds skal rykke opp uansett! ;D

Josch

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #168 på: April 16, 2020, 17:16:25 »
Jeg tror fullføringen av sesongen i juni også er avhengig av den økonomiske helsetilstanden nedover i divisjonene.
Flere klubber i EFL sier nå at de ikke er langt unna konkurs pga manglende billettinntekter. De ser mørkt på å holde ut til juni/juli, hvor det skal spilles for tomme tribuner, med null inntekt. Billettinntekt er enda viktigere i Lg1 og Lg2 enn ch.ship.
Noen eiere sier de må avslutte kontrakter 30.06 for de har ikke råd til å forlenge utover sommeren.

Dette er ikke bare et spørsmål om hva som er teknisk mulig for EFL, Leeds, WBA og andre som ønsker dette gjennomført. Mange krefter trekker i motsatt retning, fordi de er tjent med å nulle sesongen (etter en dårlig sesong) eller de nå er svært rammet økonomisk. EFLs plan er på ingen måte representativ for alle klubbene.  I tillegg kommer dimensjonen mht helse.

Jeg regner med at ch.ship kjører samme opplegg som Lg1 og Lg2 i tidsplan. EFL må ha alle klubbene med seg om dette skal fullføres. Jeg holder dette som bare 50% sannsynlig.
« Siste redigering: April 19, 2020, 16:15:24 av Josch »

Runar

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #169 på: April 16, 2020, 18:30:08 »
Jeg tror fullføringen av sesongrn i juni også er avhengig av den økonomiske helsetilstanden nedover i divisjonene.
Flere klubber i EFL sier nå at ikke er langt unna konkurs pga manglende billettinntekter. De ser mørk på å holde ut til juni/juli, hvor det skal spilles for tomme tribuner, med null inntekt. Billettinntekt er enda viktigere i Lg1 og Lg2 enn ch.ship.
Noen eiere sier de må avslutte kontrakter 30.06 for de har ikke råd til å forlenge utover sommeren.

Dette er ikke bare et spørsmål om hva som er teknisk mulig for EFL, Leeds, WBA og andre som ønsker dette gjennomført. Mange krefter trekker i motsatt retning, fordi de er tjent med å nulle sesongen (etter en dårlig sesong) eller de nå er svært rammet økonomisk. EFLs plan er på ingen måte representativ for alle klubbene.  I tillegg kommer dimensjonen mht helse.

Jeg regner med at ch.ship kjører samme opplegg som Lg1 og Lg2 i tidsplan. EFL må ha alle klubbene med seg om dette skal fullføres. Jeg holder dette som bare 50% sannsynlig.

Hvorfor blir økonomien bedre av at sesongen nulles ut?
Det kommer jo ikke tilskuere av den grunn?
 

Josch

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #170 på: April 16, 2020, 19:29:22 »
Jeg tror fullføringen av sesongrn i juni også er avhengig av den økonomiske helsetilstanden nedover i divisjonene.
Flere klubber i EFL sier nå at ikke er langt unna konkurs pga manglende billettinntekter. De ser mørk på å holde ut til juni/juli, hvor det skal spilles for tomme tribuner, med null inntekt. Billettinntekt er enda viktigere i Lg1 og Lg2 enn ch.ship.
Noen eiere sier de må avslutte kontrakter 30.06 for de har ikke råd til å forlenge utover sommeren.

Dette er ikke bare et spørsmål om hva som er teknisk mulig for EFL, Leeds, WBA og andre som ønsker dette gjennomført. Mange krefter trekker i motsatt retning, fordi de er tjent med å nulle sesongen (etter en dårlig sesong) eller de nå er svært rammet økonomisk. EFLs plan er på ingen måte representativ for alle klubbene.  I tillegg kommer dimensjonen mht helse.

Jeg regner med at ch.ship kjører samme opplegg som Lg1 og Lg2 i tidsplan. EFL må ha alle klubbene med seg om dette skal fullføres. Jeg holder dette som bare 50% sannsynlig.

Hvorfor blir økonomien bedre av at sesongen nulles ut?
Det kommer jo ikke tilskuere av den grunn?

Dette har med utgiftene å gjøre. Mange føler at de ikke har penger til å betale lønn til juli i hver uke fremover. For mange er kassen snart tom. Nulles sesongen så mener de at de slipper lønnsutgiftene når spillere permitteres.
Fortsetter sesongen til juli med lønn uten inntekter så er flere klubber i fare for konkurs. Påstår de.

www.skysports.com/football/news/11095/11973696/several-efl-clubs-days-away-from-going-bust-amid-wage-dispute
« Siste redigering: April 16, 2020, 20:18:36 av Josch »

TK20

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #171 på: April 18, 2020, 22:47:11 »
Jeg tror fullføringen av sesongrn i juni også er avhengig av den økonomiske helsetilstanden nedover i divisjonene.
Flere klubber i EFL sier nå at ikke er langt unna konkurs pga manglende billettinntekter. De ser mørk på å holde ut til juni/juli, hvor det skal spilles for tomme tribuner, med null inntekt. Billettinntekt er enda viktigere i Lg1 og Lg2 enn ch.ship.
Noen eiere sier de må avslutte kontrakter 30.06 for de har ikke råd til å forlenge utover sommeren.

Dette er ikke bare et spørsmål om hva som er teknisk mulig for EFL, Leeds, WBA og andre som ønsker dette gjennomført. Mange krefter trekker i motsatt retning, fordi de er tjent med å nulle sesongen (etter en dårlig sesong) eller de nå er svært rammet økonomisk. EFLs plan er på ingen måte representativ for alle klubbene.  I tillegg kommer dimensjonen mht helse.

Jeg regner med at ch.ship kjører samme opplegg som Lg1 og Lg2 i tidsplan. EFL må ha alle klubbene med seg om dette skal fullføres. Jeg holder dette som bare 50% sannsynlig.

Hvorfor blir økonomien bedre av at sesongen nulles ut?
Det kommer jo ikke tilskuere av den grunn?

Dette har med utgiftene å gjøre. Mange føler at de ikke har penger til å betale lønn til juli i hver uke fremover. For mange er kassen snart tom. Nulles sesongen så mener de at de slipper lønnsutgiftene når spillere permitteres.
Fortsetter sesongen til juli med lønn uten inntekter så er flere klubber i fare for konkurs. Påstår de.

www.skysports.com/football/news/11095/11973696/several-efl-clubs-days-away-from-going-bust-amid-wage-dispute

Et veldig godt poeng. Hvis du driver en mid-table League 1-klubb hvis inntekter er 90% avhengig av billettinntekter virker det katastrofalt økonomisk å måtte betale ut fulle lønninger til spillere, trenere og annet personale kun for å fullføre en sesong uten inntekter. Dersom EFL lar klubbene bestemme tipper jeg 70% stemmer for frysing av tabell eller annullering av sesongen.

Begynner å bli veldig negativ til hvordan dette ender.

Josch

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #172 på: April 19, 2020, 00:24:08 »
Det er også tvil om gyldigheten av å kunne tvinge spillere til å forlenge kontrakter som går ut 30.06.20 (FIFAs utspill) . En kjent idrettsadvokat i UK har sagt at slike spillere har rett til å forlate klubben sin den 1. juli. Dette kan gjelde spillere som  er på slutten av karrieren og ønsker å tegne sin siste kontrakt hos en annen klubb fra 1. juli. Venter de til august så kan de miste en slik mulighet.

Blir det mange slike tilfeller så blir jo spillerstallene helt annerledes enn nå. Noen få klubber i EFL har 6-7 spillere hvor kontrakten utløper 30.06.

www.skysports.com/football/news/12040/11971338/premier-league-players-can-walk-away-from-their-clubs-on-june-30-says-leading-sports-lawyer
« Siste redigering: April 19, 2020, 00:38:44 av Josch »

stian

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #173 på: April 19, 2020, 12:10:45 »
Det er også tvil om gyldigheten av å kunne tvinge spillere til å forlenge kontrakter som går ut 30.06.20 (FIFAs utspill) . En kjent idrettsadvokat i UK har sagt at slike spillere har rett til å forlate klubben sin den 1. juli. Dette kan gjelde spillere som  er på slutten av karrieren og ønsker å tegne sin siste kontrakt hos en annen klubb fra 1. juli. Venter de til august så kan de miste en slik mulighet.

Blir det mange slike tilfeller så blir jo spillerstallene helt annerledes enn nå. Noen få klubber i EFL har 6-7 spillere hvor kontrakten utløper 30.06.

www.skysports.com/football/news/12040/11971338/premier-league-players-can-walk-away-from-their-clubs-on-june-30-says-leading-sports-lawyer

For et kaos dette kan bli. Jeg ser for meg mye skittent spill fra både klubber som raider hverandre, og ikke minst fra agenter. Og hvordan i all verden skal man forholde seg til FFP i en situasjon som dette? Det må åpenbart gjøres et unntak for tapsgrensene i FFP, men det vil kanskje åpne et mulighetsvindu for de klubbene som har rike eiere?

Det spørs om ikke ligaene og spillerforeningene i ulike land må komme frem til noen bindende avtaler for å hindre at dette går fullstendig over styr.


gulle

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #174 på: April 19, 2020, 13:25:26 »
Frys hele ligasystemet i Europa til det har blitt smittekontroll.
Spill ferdig etterpå.
Vi aner ikke hva vi har med å gjøre her.
Så får man tenke Skikkelig utenfor boksen med tanke på Hvordan neste sesong skal bli.
Dette er en situasjon vi aldri har sett før og den krever helt ny tenking
Nå rykker vi opp! Jasederja

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #175 på: Juni 28, 2020, 12:35:55 »
Sesongen oppe og går igjen. 1 tap og 1 seier. Leeds sitter komfortabelt (?) på toppen av tabellen med 8 poeng ned til Brentford på 3. plass. Ser man på det resterende programmet er det Luton (h), Blackburn (b), Stoke (h), Swansea (b), Barnsley (h), Derby (b) og Charlton (h). Ser ut som grei skuring, dette her. De vanskeligste kampene blir nok bortekampene mot Blackburn og Swansea. Tror nok på minst ett tap i de 2 kampene. Det bør gå greit allikevel. Jeg feirer ikke noe opprykk ennå, men dette ser meget lovende ut. 8 poengs ledelse roter vi ikke bort. Da må Brentford ha tidenes sesongavslutning.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lucas the Kop Cat

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #176 på: Juni 28, 2020, 14:05:06 »
Sesongen oppe og går igjen. 1 tap og 1 seier. Leeds sitter komfortabelt (?) på toppen av tabellen med 8 poeng ned til Brentford på 3. plass. Ser man på det resterende programmet er det Luton (h), Blackburn (b), Stoke (h), Swansea (b), Barnsley (h), Derby (b) og Charlton (h). Ser ut som grei skuring, dette her. De vanskeligste kampene blir nok bortekampene mot Blackburn og Swansea. Tror nok på minst ett tap i de 2 kampene. Det bør gå greit allikevel. Jeg feirer ikke noe opprykk ennå, men dette ser meget lovende ut. 8 poengs ledelse roter vi ikke bort. Da må Brentford ha tidenes sesongavslutning.
Tipper at Brentford får tidenes avslutning og kaprer andreplassen foran WBA som har fallende formkurve.

jaho

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #177 på: Juni 28, 2020, 21:15:08 »
Sesongen oppe og går igjen. 1 tap og 1 seier. Leeds sitter komfortabelt (?) på toppen av tabellen med 8 poeng ned til Brentford på 3. plass. Ser man på det resterende programmet er det Luton (h), Blackburn (b), Stoke (h), Swansea (b), Barnsley (h), Derby (b) og Charlton (h). Ser ut som grei skuring, dette her. De vanskeligste kampene blir nok bortekampene mot Blackburn og Swansea. Tror nok på minst ett tap i de 2 kampene. Det bør gå greit allikevel. Jeg feirer ikke noe opprykk ennå, men dette ser meget lovende ut. 8 poengs ledelse roter vi ikke bort. Da må Brentford ha tidenes sesongavslutning.

Enig i at 8 poengs luke nesten ikke bør kunne gå an og rotes bort på 7 kamper.. T.o.m. i den hårreisende perioden som startet med Cardiff i desember der 7 kamper med 1-3-3, førte til at avstanden til 3. plass krympet med "kun" 7 poeng. (11 til 4) Så det bør gå...men uansett er man livredd som Leeds-supporter... Er jo ikke logisk at Brentford med hele 11 tap på 37..plutselig skal vinne alle 9 etter koronaen...men likevel...vi er livredde av natur.. ;)..og tar ikke noe for gitt før det er matematisk i box.. :)

stian

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #178 på: Juni 28, 2020, 21:28:50 »
Sesongen oppe og går igjen. 1 tap og 1 seier. Leeds sitter komfortabelt (?) på toppen av tabellen med 8 poeng ned til Brentford på 3. plass. Ser man på det resterende programmet er det Luton (h), Blackburn (b), Stoke (h), Swansea (b), Barnsley (h), Derby (b) og Charlton (h). Ser ut som grei skuring, dette her. De vanskeligste kampene blir nok bortekampene mot Blackburn og Swansea. Tror nok på minst ett tap i de 2 kampene. Det bør gå greit allikevel. Jeg feirer ikke noe opprykk ennå, men dette ser meget lovende ut. 8 poengs ledelse roter vi ikke bort. Da må Brentford ha tidenes sesongavslutning.

Enig i at 8 poengs luke nesten ikke bør kunne gå an og rotes bort på 7 kamper.. T.o.m. i den hårreisende perioden som startet med Cardiff i desember der 7 kamper med 1-3-3, førte til at avstanden til 3. plass krympet med "kun" 7 poeng. (11 til 4) Så det bør gå...men uansett er man livredd som Leeds-supporter... Er jo ikke logisk at Brentford med hele 11 tap på 37..plutselig skal vinne alle 9 etter koronaen...men likevel...vi er livredde av natur.. ;)..og tar ikke noe for gitt før det er matematisk i box.. :)

Med programmet til Brentford er det ikke utenkelig at de vinner det meste herfra og inn. Men jeg nekter å tro at WBA gjør det samme så dette bør gå. Med en solid seier mot Luton legger jeg champagnen på kjøling.

jaho

Sv: Sesongavslutningen 2019/20
« Svar #179 på: Juni 28, 2020, 21:45:46 »
Sesongen oppe og går igjen. 1 tap og 1 seier. Leeds sitter komfortabelt (?) på toppen av tabellen med 8 poeng ned til Brentford på 3. plass. Ser man på det resterende programmet er det Luton (h), Blackburn (b), Stoke (h), Swansea (b), Barnsley (h), Derby (b) og Charlton (h). Ser ut som grei skuring, dette her. De vanskeligste kampene blir nok bortekampene mot Blackburn og Swansea. Tror nok på minst ett tap i de 2 kampene. Det bør gå greit allikevel. Jeg feirer ikke noe opprykk ennå, men dette ser meget lovende ut. 8 poengs ledelse roter vi ikke bort. Da må Brentford ha tidenes sesongavslutning.

Enig i at 8 poengs luke nesten ikke bør kunne gå an og rotes bort på 7 kamper.. T.o.m. i den hårreisende perioden som startet med Cardiff i desember der 7 kamper med 1-3-3, førte til at avstanden til 3. plass krympet med "kun" 7 poeng. (11 til 4) Så det bør gå...men uansett er man livredd som Leeds-supporter... Er jo ikke logisk at Brentford med hele 11 tap på 37..plutselig skal vinne alle 9 etter koronaen...men likevel...vi er livredde av natur.. ;)..og tar ikke noe for gitt før det er matematisk i box.. :)

Med programmet til Brentford er det ikke utenkelig at de vinner det meste herfra og inn. Men jeg nekter å tro at WBA gjør det samme så dette bør gå. Med en solid seier mot Luton legger jeg champagnen på kjøling.

Brentford kan fort vinne det meste ja..men neppe alt..som de bør.. Vi må bare unngå en avslutning siste 7 som forrige sesong : 2-1-4.
Har tidligere nevnt at 88 poeng er det magiske tallet, og at jeg kjører et skjema på 4-2-1 hver sjuende kamp gjennom sesongen, som skal til for å holde opprykksfart.. Pussig nok er det akkurat det vi trenger for at vi teoretisk ikke kan hentes inn.. Vi må unngå bananskall hjemme mot lag nr 18-20-23-24 på tabellen..og et par uavgjort borte på de tre gjenstående mot Blackburn, Preston og Derby. Bør gå det..men langt fra garantert..