Skrevet av Emne: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, lørdag 18. januar 2020 kl. 13:30 på Viasport 2  (Lest 28904 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B_Ød

Enorm lyst til å fortelle majoriteten inne her hva jeg egentlig mener om dem, men er redd moderator ville "bænne" meg for livet, nøyer meg defor med:
MOT!!!

Si hva du mener.... det gjør jeg

Tør itte ama...feig.
Ups & Ups!!

Blank_File

Jeg er umålbart skuffet. Det føles virkelig som alt skal rakne nå. Londonspøkelse vil ingen ende ta. Var det noe som ikke gikk galt i dag? Vi skaper som vanlig mer enn nok sjanser, får et feilaktig mål mot oss, bommer på straffe og får rødt kort og karantene på vår viktigste spiller. Fytti grisen så langt nede jeg er nå. Ã… høre sangen fra tribunen der gjør at jeg nesten kaster opp. Helt på ordentlig.

Kato

Disse tingene med marginer og sjansesløseri har vart så lenge at det ikke er utur lengre. Det er udyktighet.
 

HåvardK

Disse tingene med marginer og sjansesløseri har vart så lenge at det ikke er utur lengre. Det er udyktighet.
Har du håndfaste bevis for denne påstanden? 8)

karaba

Disse tingene med marginer og sjansesløseri har vart så lenge at det ikke er utur lengre. Det er udyktighet.
Har du håndfaste bevis for denne påstanden? 8)

Håndfaste bevis er vel veldig greit å komme med, hvilke andre lag scorer mindre med samme ballinnehav og skudd på/utenfor mål!

Eriksen55

Hadde en interessant diskusjon med Reidar Vågnes vedrørende treneren Marcelo Bielsa. Reidar er en fotballfaglig ressursperson som bla. var ass.trener i Molde når de spilte Champions League mot Porto, Olympiakos og Real Madrid.
Han hadde vært på cupfinale seminaret i fjor der Hans Backe hadde en gjennomgang av treneren Bielsa.
Backe har studert Bielsa nøye over flere år og visstnok skrevet bok om det, Reidar kjenner Hans Backe godt.
Som Reidar sier; Bielsa er et eksempel på at elevene blir bedre enn læremesteren. Guardiola, Pochettino m.flere har plukket med seg det som har gjort dem til topptrenere, men så har de også lært av hva Bielsa ikke er så god på og unngått å gå i den samme fella med sine lag.
Som han sier videre, det er ikke tilfeldig at han ikke har vunnet noen store titler som klubbtrener, uten unntak så har alle hans lag punktert i sluttfasen av sesongen, der spillerne nærmest kollapser og ikke klarer å stå løpet ut.
Det har ikke skjedd en gang, men det er en trend som også vi fikk smake på i fjor og som nå ser ut som kommer snikende igjen.
Reidar mente at staheten til Bielsa er et av hans største problemer, evnen til å justere både treningsmengde, treningsintensitet og bruken av få spillere viser seg gang på gang at det fører til bråstopp. Som han sier, der har Guardiola og co. ikke tatt etter læremesteren.

Vi får håpe at denne trenden kan brytes i år og at den kan føre til at Bielsa fører oss til et etterlengtet opprykk.
Må bare innrømme at skepsisen kommer snikende, men vi får være optimister og håpe at ting retter seg fremover.

Skepsisen har jeg hatt lenge. Ordentlig lei meg for at dette også ser ut til å skje i år. Dette har blitt sagt om Bielsa i laang laang tid.

Når Bielsa skrev kontrakt i sommer spøkte en kompis med at han burde skrevet kontrakt til midten av desember og en annen ta over ut sesongen. Dust kommenterte jeg. Spørsmålet jeg stiller nå er om det var så dustete...

Ser akkurat det samme mønstret vi så i fjor. Han har aldri endret noenting. Hva tilsier at det skal skje nå?

Ønsker virkelig at Bielsa skal få oss opp i PL og bli legende og gjerne på sokkel! Men spådomnen og bekymringen jeg har hatt siden i sommer ser ut til å treffe.

I dag spiller vi en helt ålrei kamp. Svært gode til tider. Sliter med det viktigste, å avgjøre kamper. Det er ikke bare spillerne sin skyld! Kampen i dag føler jeg at jeg har sett maaaaange ganger før. Vi er så forutsigbare i alt vi foretar oss på siste tredjedel at det nesten er skremmende.

Spillerne blir ikke dårlige over natta. Alle lag opplever tunge perioder osv. Men utviklingen er helt i tråd med Bielsa sin karriere. Det heftige treningsregimet tror jeg påvirker jo lenger ut i sesongen vi kommer.

Treningsbelasting er utrolig komplekst. Bare se langrennsmiljøet som besitter ekstrem kunnskap med hjelp fra olympiatoppen. Selv der går utøverne på treningssmeller. Mulig jeg er helt på bærtur. Men at formkurven for Bielsa lag alltid har duppet i siste halvdel er neppe helt tilfeldig.

Carl Fisker

Disse tingene med marginer og sjansesløseri har vart så lenge at det ikke er utur lengre. Det er udyktighet.
Denne kampen er det bare å legge bak seg. Leeds spilte egentlig en meget god kamp, særlig i 2. omgang. Utur, stang ut og feilaktige dommeravgjørelser ødela 3-poengeren. Nå må vi se fremover, ikke bakover.


Leedsfan

Disse tingene med marginer og sjansesløseri har vart så lenge at det ikke er utur lengre. Det er udyktighet.

Det er jo ingen tvil om at det er mangelen på kvalitet og det er ikke bare Bamford.

Personlig synes jeg vi mangler en 10'er som kan gjøre en drittjobb samtidig som han er kreativ og kan passere motstandere med ballen i beina. Slik det er nå så er vi for ufarlig i midten av banen og da blir det for enkelt å låse av vingene våre.

Så en klassespiss ala Che Adams/Mitrovic og en 10'er ala Saiz/Forestieri med riktig mentalitet og dette laget hadde flydd avgårde.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Forever Whites

Hadde en interessant diskusjon med Reidar Vågnes vedrørende treneren Marcelo Bielsa. Reidar er en fotballfaglig ressursperson som bla. var ass.trener i Molde når de spilte Champions League mot Porto, Olympiakos og Real Madrid.
Han hadde vært på cupfinale seminaret i fjor der Hans Backe hadde en gjennomgang av treneren Bielsa.
Backe har studert Bielsa nøye over flere år og visstnok skrevet bok om det, Reidar kjenner Hans Backe godt.
Som Reidar sier; Bielsa er et eksempel på at elevene blir bedre enn læremesteren. Guardiola, Pochettino m.flere har plukket med seg det som har gjort dem til topptrenere, men så har de også lært av hva Bielsa ikke er så god på og unngått å gå i den samme fella med sine lag.
Som han sier videre, det er ikke tilfeldig at han ikke har vunnet noen store titler som klubbtrener, uten unntak så har alle hans lag punktert i sluttfasen av sesongen, der spillerne nærmest kollapser og ikke klarer å stå løpet ut.
Det har ikke skjedd en gang, men det er en trend som også vi fikk smake på i fjor og som nå ser ut som kommer snikende igjen.
Reidar mente at staheten til Bielsa er et av hans største problemer, evnen til å justere både treningsmengde, treningsintensitet og bruken av få spillere viser seg gang på gang at det fører til bråstopp. Som han sier, der har Guardiola og co. ikke tatt etter læremesteren.

Vi får håpe at denne trenden kan brytes i år og at den kan føre til at Bielsa fører oss til et etterlengtet opprykk.
Må bare innrømme at skepsisen kommer snikende, men vi får være optimister og håpe at ting retter seg fremover.

Skepsisen har jeg hatt lenge. Ordentlig lei meg for at dette også ser ut til å skje i år. Dette har blitt sagt om Bielsa i laang laang tid.

Når Bielsa skrev kontrakt i sommer spøkte en kompis med at han burde skrevet kontrakt til midten av desember og en annen ta over ut sesongen. Dust kommenterte jeg. Spørsmålet jeg stiller nå er om det var så dustete...

Ser akkurat det samme mønstret vi så i fjor. Han har aldri endret noenting. Hva tilsier at det skal skje nå?

Ønsker virkelig at Bielsa skal få oss opp i PL og bli legende og gjerne på sokkel! Men spådomnen og bekymringen jeg har hatt siden i sommer ser ut til å treffe.

I dag spiller vi en helt ålrei kamp. Svært gode til tider. Sliter med det viktigste, å avgjøre kamper. Det er ikke bare spillerne sin skyld! Kampen i dag føler jeg at jeg har sett maaaaange ganger før. Vi er så forutsigbare i alt vi foretar oss på siste tredjedel at det nesten er skremmende.

Spillerne blir ikke dårlige over natta. Alle lag opplever tunge perioder osv. Men utviklingen er helt i tråd med Bielsa sin karriere. Det heftige treningsregimet tror jeg påvirker jo lenger ut i sesongen vi kommer.

Treningsbelasting er utrolig komplekst. Bare se langrennsmiljøet som besitter ekstrem kunnskap med hjelp fra olympiatoppen. Selv der går utøverne på treningssmeller. Mulig jeg er helt på bærtur. Men at formkurven for Bielsa lag alltid har duppet i siste halvdel er neppe helt tilfeldig.

Men det som skjer i dag og som har skjedd i så mange kamper er utrolig merkelig.  Vi jobber fortsatt energisk og kommer til målsjanser og mange av dem burde vi også ha skåret på.  Det kan jo ikke være ren utmattelse og overtrening som gjør at vi kjemper oss helt frem til mål men når vi skal ta det avgjørende hodestøtet eller skuddet så kollapser alt.  For vår del tror jeg at mye ligger i psyken.  Når vi nå har fått en nedgangsperiode begynner de negative tankene om tidligere sesonger og fiaskoer å male i bakhodet.
Medlem 94237

Hallgeir *

Disse tingene med marginer og sjansesløseri har vart så lenge at det ikke er utur lengre. Det er udyktighet.
Denne kampen er det bare å legge bak seg. Leeds spilte egentlig en meget god kamp, særlig i 2. omgang. Utur, stang ut og feilaktige dommeravgjørelser ødela 3-poengeren. Nå må vi se fremover, ikke bakover.

Vi kunne (burde ?) hatt straffe, målet skulle vært annullert, Bamford burde satt straffesparket, stangen sto dessverre i veien for frisparket til Pablo.

Greit det, men stallen er for tynn. Det kommer tydelig fram etter så mange kamper med mer eller mindre samme lag. Vi har svært få som kan komme fra benken og gjøre en forskjell. Og sjansene setter vi ikke.

Hadde alle holdt seg skadefrie, ville stallen sannsynligvis holdt til opprykk, men med stor slitasje og 46+ kamper å spille, er realiteten en annen.

Det ser ut til å bli vanskelig denne sesongen også.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Hadde en interessant diskusjon med Reidar Vågnes vedrørende treneren Marcelo Bielsa. Reidar er en fotballfaglig ressursperson som bla. var ass.trener i Molde når de spilte Champions League mot Porto, Olympiakos og Real Madrid.
Han hadde vært på cupfinale seminaret i fjor der Hans Backe hadde en gjennomgang av treneren Bielsa.
Backe har studert Bielsa nøye over flere år og visstnok skrevet bok om det, Reidar kjenner Hans Backe godt.
Som Reidar sier; Bielsa er et eksempel på at elevene blir bedre enn læremesteren. Guardiola, Pochettino m.flere har plukket med seg det som har gjort dem til topptrenere, men så har de også lært av hva Bielsa ikke er så god på og unngått å gå i den samme fella med sine lag.
Som han sier videre, det er ikke tilfeldig at han ikke har vunnet noen store titler som klubbtrener, uten unntak så har alle hans lag punktert i sluttfasen av sesongen, der spillerne nærmest kollapser og ikke klarer å stå løpet ut.
Det har ikke skjedd en gang, men det er en trend som også vi fikk smake på i fjor og som nå ser ut som kommer snikende igjen.
Reidar mente at staheten til Bielsa er et av hans største problemer, evnen til å justere både treningsmengde, treningsintensitet og bruken av få spillere viser seg gang på gang at det fører til bråstopp. Som han sier, der har Guardiola og co. ikke tatt etter læremesteren.

Vi får håpe at denne trenden kan brytes i år og at den kan føre til at Bielsa fører oss til et etterlengtet opprykk.
Må bare innrømme at skepsisen kommer snikende, men vi får være optimister og håpe at ting retter seg fremover.

Skepsisen har jeg hatt lenge. Ordentlig lei meg for at dette også ser ut til å skje i år. Dette har blitt sagt om Bielsa i laang laang tid.

Når Bielsa skrev kontrakt i sommer spøkte en kompis med at han burde skrevet kontrakt til midten av desember og en annen ta over ut sesongen. Dust kommenterte jeg. Spørsmålet jeg stiller nå er om det var så dustete...

Ser akkurat det samme mønstret vi så i fjor. Han har aldri endret noenting. Hva tilsier at det skal skje nå?

Ønsker virkelig at Bielsa skal få oss opp i PL og bli legende og gjerne på sokkel! Men spådomnen og bekymringen jeg har hatt siden i sommer ser ut til å treffe.

I dag spiller vi en helt ålrei kamp. Svært gode til tider. Sliter med det viktigste, å avgjøre kamper. Det er ikke bare spillerne sin skyld! Kampen i dag føler jeg at jeg har sett maaaaange ganger før. Vi er så forutsigbare i alt vi foretar oss på siste tredjedel at det nesten er skremmende.

Spillerne blir ikke dårlige over natta. Alle lag opplever tunge perioder osv. Men utviklingen er helt i tråd med Bielsa sin karriere. Det heftige treningsregimet tror jeg påvirker jo lenger ut i sesongen vi kommer.

Treningsbelasting er utrolig komplekst. Bare se langrennsmiljøet som besitter ekstrem kunnskap med hjelp fra olympiatoppen. Selv der går utøverne på treningssmeller. Mulig jeg er helt på bærtur. Men at formkurven for Bielsa lag alltid har duppet i siste halvdel er neppe helt tilfeldig.

Men det som skjer i dag og som har skjedd i så mange kamper er utrolig merkelig.  Vi jobber fortsatt energisk og kommer til målsjanser og mange av dem burde vi også ha skåret på.  Det kan jo ikke være ren utmattelse og overtrening som gjør at vi kjemper oss helt frem til mål men når vi skal ta det avgjørende hodestøtet eller skuddet så kollapser alt.  For vår del tror jeg at mye ligger i psyken.  Når vi nå har fått en nedgangsperiode begynner de negative tankene om tidligere sesonger og fiaskoer å male i bakhodet.

Det mentale spiller en stor rolle tror jeg. Hva som har skjedd før og at det spiller inn vet jeg ikke. Tror ikke det.

I medgang flyter ting. I motgang slår helt andre mekanismer inn. Da kjenner man etter, alt er litt tyngre, mangler det siste ekstra, presisjon, etc. Vi spiller ikke like bra selv om vi får like mange cornere eller har ballen mest.  Bielsa har uttalt at ingen hadde slått hans lag om det ble spilt med roboter. Kan det være så enkelt som at Bielsa undervurderer og ikke vektlegger/har kunnskap/ bryr seg om det mentale. De største klubbene har jo mentale trenere/ressurs personer tett rundt laget.

Blir jo synsing, men absolutt et spørsmål man bør stille.

Josch

Hadde en interessant diskusjon med Reidar Vågnes vedrørende treneren Marcelo Bielsa. Reidar er en fotballfaglig ressursperson som bla. var ass.trener i Molde når de spilte Champions League mot Porto, Olympiakos og Real Madrid.
Han hadde vært på cupfinale seminaret i fjor der Hans Backe hadde en gjennomgang av treneren Bielsa.
Backe har studert Bielsa nøye over flere år og visstnok skrevet bok om det, Reidar kjenner Hans Backe godt.
Som Reidar sier; Bielsa er et eksempel på at elevene blir bedre enn læremesteren. Guardiola, Pochettino m.flere har plukket med seg det som har gjort dem til topptrenere, men så har de også lært av hva Bielsa ikke er så god på og unngått å gå i den samme fella med sine lag.
Som han sier videre, det er ikke tilfeldig at han ikke har vunnet noen store titler som klubbtrener, uten unntak så har alle hans lag punktert i sluttfasen av sesongen, der spillerne nærmest kollapser og ikke klarer å stå løpet ut.
Det har ikke skjedd en gang, men det er en trend som også vi fikk smake på i fjor og som nå ser ut som kommer snikende igjen.
Reidar mente at staheten til Bielsa er et av hans største problemer, evnen til å justere både treningsmengde, treningsintensitet og bruken av få spillere viser seg gang på gang at det fører til bråstopp. Som han sier, der har Guardiola og co. ikke tatt etter læremesteren.

Vi får håpe at denne trenden kan brytes i år og at den kan føre til at Bielsa fører oss til et etterlengtet opprykk.
Må bare innrømme at skepsisen kommer snikende, men vi får være optimister og håpe at ting retter seg fremover.

Skepsisen har jeg hatt lenge. Ordentlig lei meg for at dette også ser ut til å skje i år. Dette har blitt sagt om Bielsa i laang laang tid.

Når Bielsa skrev kontrakt i sommer spøkte en kompis med at han burde skrevet kontrakt til midten av desember og en annen ta over ut sesongen. Dust kommenterte jeg. Spørsmålet jeg stiller nå er om det var så dustete...

Ser akkurat det samme mønstret vi så i fjor. Han har aldri endret noenting. Hva tilsier at det skal skje nå?

Ønsker virkelig at Bielsa skal få oss opp i PL og bli legende og gjerne på sokkel! Men spådomnen og bekymringen jeg har hatt siden i sommer ser ut til å treffe.

I dag spiller vi en helt ålrei kamp. Svært gode til tider. Sliter med det viktigste, å avgjøre kamper. Det er ikke bare spillerne sin skyld! Kampen i dag føler jeg at jeg har sett maaaaange ganger før. Vi er så forutsigbare i alt vi foretar oss på siste tredjedel at det nesten er skremmende.

Spillerne blir ikke dårlige over natta. Alle lag opplever tunge perioder osv. Men utviklingen er helt i tråd med Bielsa sin karriere. Det heftige treningsregimet tror jeg påvirker jo lenger ut i sesongen vi kommer.

Treningsbelasting er utrolig komplekst. Bare se langrennsmiljøet som besitter ekstrem kunnskap med hjelp fra olympiatoppen. Selv der går utøverne på treningssmeller. Mulig jeg er helt på bærtur. Men at formkurven for Bielsa lag alltid har duppet i siste halvdel er neppe helt tilfeldig.

Men det som skjer i dag og som har skjedd i så mange kamper er utrolig merkelig.  Vi jobber fortsatt energisk og kommer til målsjanser og mange av dem burde vi også ha skåret på.  Det kan jo ikke være ren utmattelse og overtrening som gjør at vi kjemper oss helt frem til mål men når vi skal ta det avgjørende hodestøtet eller skuddet så kollapser alt.  For vår del tror jeg at mye ligger i psyken.  Når vi nå har fått en nedgangsperiode begynner de negative tankene om tidligere sesonger og fiaskoer å male i bakhodet.

Jeg er enig i mye her. Intensiteten og tempoet i de to siste kampene tyder ikke på utmattelse blant spillerne. Tempoet er akkurat som i august. Jeg synes det blir for mange nesten-sjanser i vår dominans, men målsjanser nok til ett eller to mål.

På høye innlegg er vi ufarlige. Motstander rydder enkelt unna. Noen innlegg slås lavt med tanke på stuss/ styring, men det gjennomskues.

Systemet til Bielsa er bra, men våre spillere er ikke målfarlige nok. Det er ikke hans feil. Likevel har vi scorest 3. mest i ligaen, tror jeg.
I dag så vi flere flotte enkelt prestasjoner fra QPR-spillere som skapte deres sjanser. Dette ser vi sjelden fra Leeds.

ibster

Disse tingene med marginer og sjansesløseri har vart så lenge at det ikke er utur lengre. Det er udyktighet.

Det er jo ingen tvil om at det er mangelen på kvalitet og det er ikke bare Bamford.

Personlig synes jeg vi mangler en 10'er som kan gjøre en drittjobb samtidig som han er kreativ og kan passere motstandere med ballen i beina. Slik det er nå så er vi for ufarlig i midten av banen og da blir det for enkelt å låse av vingene våre.

Så en klassespiss ala Che Adams/Mitrovic og en 10'er ala Saiz/Forestieri med riktig mentalitet og dette laget hadde flydd avgårde.

100% enig. Det veier tungt det januarvinduet her.

bmoen

Jøss, det er visst flere enn meg som har mista trua...
BMo - Leeds-fan siden 1964


leedslife

Hadde en interessant diskusjon med Reidar Vågnes vedrørende treneren Marcelo Bielsa. Reidar er en fotballfaglig ressursperson som bla. var ass.trener i Molde når de spilte Champions League mot Porto, Olympiakos og Real Madrid.
Han hadde vært på cupfinale seminaret i fjor der Hans Backe hadde en gjennomgang av treneren Bielsa.
Backe har studert Bielsa nøye over flere år og visstnok skrevet bok om det, Reidar kjenner Hans Backe godt.
Som Reidar sier; Bielsa er et eksempel på at elevene blir bedre enn læremesteren. Guardiola, Pochettino m.flere har plukket med seg det som har gjort dem til topptrenere, men så har de også lært av hva Bielsa ikke er så god på og unngått å gå i den samme fella med sine lag.
Som han sier videre, det er ikke tilfeldig at han ikke har vunnet noen store titler som klubbtrener, uten unntak så har alle hans lag punktert i sluttfasen av sesongen, der spillerne nærmest kollapser og ikke klarer å stå løpet ut.
Det har ikke skjedd en gang, men det er en trend som også vi fikk smake på i fjor og som nå ser ut som kommer snikende igjen.
Reidar mente at staheten til Bielsa er et av hans største problemer, evnen til å justere både treningsmengde, treningsintensitet og bruken av få spillere viser seg gang på gang at det fører til bråstopp. Som han sier, der har Guardiola og co. ikke tatt etter læremesteren.

Vi får håpe at denne trenden kan brytes i år og at den kan føre til at Bielsa fører oss til et etterlengtet opprykk.
Må bare innrømme at skepsisen kommer snikende, men vi får være optimister og håpe at ting retter seg fremover.

Interessant.

Guardiola var jo mildt sagt heldig og dyktig med generasjonen han fostret opp i Barcelona. Både klubb og landslag tjente godt på det i et tiår.
Senere har jo valgene bært preg av store institusjoner der å vinne hjemlig serie er et absolutt minimumskrav. Sånn sett har han jo feilet med å hente den virkelig store bøtta (CL) selv om han har rådet over spillermateriell og penger andre bare kan misunne.
Pochettino har vel ikke vunnet det helt store?
Sarri, en annen beundrer, vant vel sitt første trofee i 18` med Chelsea. Ellers var vel nr 2 beste han fikk til med Napoli?
Skal nok se at han får fylt opp pokalskapet med Juventus nå, der hjemlig trofeet er et absolutt minimum.

Er jo en interessant tankegang, men er utrolig vanskelig å sammenligne de beste trenerene når man er så forskjellige, vil forskjellig og i tillegg råder over ulike ressurser. Bielsa er jo mer en hipster aktig type som har andre ting som trigger han enn spillermateriell og penger. Virker som han skyr den kommersielle delen av fotballen. Han er mer opptatt av kulturen, historien og sammensettingen av klubb og by.

Tviler sterkt på at man hadde fått noe ut av Bielsa i en klubb som f.eks Bayern Munich. Tviler også sterkt på at Guardiola, Pochettino eller Sarri hadde fått noe mer ut av dagens Leeds.
Har sett den samme fatiguen i Man City og Spurs under Guardiola og Pocchetino- selv om spillerstall og materiell er langt bredere og bedre.

Slik det er nå føler jeg først og fremst at det er ledelsen som svikter Bielsa. Selv en slik kapasitet fortjener å bli spilt god av de over han.

h.b

  • Gjest

Pettersen97

Noen ord til ettertanke for flere av oss: 

https://roblufc.org/2020/01/18/leeds-united-fans-must-take-blame-for-paddys-qpr-penalty-miss-by-rob-atkinson/?fbclid=IwAR1jUhVADGJbjABQ8XZ2ZCIZzSDRM04NlbZETcM6CKlATJAT-78SZNb8678


MOT

Denne bør alle lese, her ligger svaret.

God lesning. Har mange gode poenger. Jeg er en av de som har hatt troa å har ønsket at det skal løsne for Bamford. Men etter to store miss i går i tillegg til mange andre solide målsjanser, så begynner jeg å miste litt troen på Patrick Bamford. Hele ni(!) spillere i Championship har flere målpoeng enn Bamford. Det tiltross for at Patrick spiller for laget i ligaen som produserer flest sjanser. Det er så mange tilfeller der Bamford ikke har den rette roen/ kvaliteten i avslutningsfasen, som igjenn har ført til at Leeds har tapt poeng. MEN det er ikke bare vår nr. 9 som skal ha pes. Avslutningskvaliteten i hele laget er for dårlig.

En annen ting er at Leeds er altfor forutsigbare. Det skal spilles innenfor 16 meteren før det kansje kan gjøres et forsøk på avslutning. På starten av fjorårs sesongen ble det løsnet skudd fra 16-25meter bla. fra Klich og dette ga Leeds en ekstra dimensjon i angrepsspillet sitt. Nå vet lag at de trenger 7-8 mann innenfor 16 og da blir Leeds spillerene ubesluttsomme og et spill som i utgangspunktet så lovende ut renner ut i sanden. Klubben skriker etter gode avsluttere, å jeg personlig håper midtbanen tør å skyte litt oftere slik at motstandere ser at de må legge press på Leeds utenfor 16 meteren da det kan løsne skudd fra distanse.
The Mighty Whites

Kontakinte

Enorm lyst til å fortelle majoriteten inne her hva jeg egentlig mener om dem, men er redd moderator ville "bænne" meg for livet, nøyer meg defor med:
MOT!!!
Kjør på B_Ød, støtter deg på det ;) All Leeds are we!!! Negativitet og paranoia i en salig blanding. MOT!
« Siste redigering: Januar 19, 2020, 12:49:47 av Kontakinte »

Dylan

Har vel hørt siden jeg var 14 år at den som felles ikke skal ta straffen......
Nå er vi på direkte opprykk, med 4 poengs margin. La ut min frustasjon  til en god Leedsvenn i går, men fikk svar om å løfte hodet etc, så da følger jeg det rådet enn så lenge.
Angående Bielsa sin stahet, svakhet etc, så tenker jeg at uten Bielsa hadde det ikke vært snakk om noen opprykksposisjon med det mannskapet vi har, så pr i dag er Bielsa mitt klare førstevalg.
Vi har alle ulikt syn på om glasset er halvtomt eller halvfullt, her på forumet håper jeg det er plass for alle.

Eriksen55

Enorm lyst til å fortelle majoriteten inne her hva jeg egentlig mener om dem, men er redd moderator ville "bænne" meg for livet, nøyer meg defor med:
MOT!!!
Kjør på B_Ød, støtter deg på det ;) All Leeds are we!!! Negativitet og paranoia i en salig blanding. MOT!

Selv om vi ligger godt plassert pr.nå så må det være lov å ytre en viss skepsis til hvor dette ender. Uthenging av spillere er jeg sterk motstander av. Er nok flere her som er frustrert over mitt forsvar av Kiko, Berardi, Alioski, Forshaw, Bamford. Men folk må jo få mene det motsatte og få lov til å ytre det. Såpass takhøyde må det være. Ikke hets å si at Feks Costa ikke har innfridd,  at man evt er skuffet over Douglas sine bidrag, at Kiko er svak i feltet, at Alioski er det og Forshaw det. Det er måten man sier det på som avgjør. Akkurat nå er det vanskelig å forsvare Bamford sine bidrag og sløsing av sjanser..men å kalle han Bomford og enda drøyere ting man ser på twitter og face er lavmål.

Når det er sagt så tilhører jeg nok den enden som er bekymret over utviklingen. Mener Bielsa har et stort ansvar. Han ville ha en liten tropp, resultatet av det fikk vi i fjor. Lærte han noe? Neppe. Tynnere tropp i år. Uheldig med skader? Neppe. Det må man ta høyde for. Spesielt med historien til 4-5 hos oss.  Hadde Bielsa sagt at han ville hatt 23 spillere, hadde han fått det.

Vi er gode. Til tider helt sjukt gode. Det var vi også i fjor. Hjalp det? Nei. Er det unaturlig å sammenlikne med fjoråret? Jeg syntes ikke det. Syntes faktisk det så bedre ut i fjor. Rads sa at enkelte feil som ble begått i fjor ikke kunne gjentas i år. Vet ikke hvilke feil han mente. Men rotasjon og  større bruk av spillere var tydeligvis ikke en av dem..

Bielsa har æren for at vi er der vi er i dag. Men at vi kan utvikle oss videre uten tror jeg absolutt. Spillerne ville ikke fallt sammen om han hadde trukket seg. Det er gode fotballspillere vi har i Leeds. At han har fått en gjeng gråstein og udugelige spillere til å skinne er jeg ikke enig i.At han har fått spillerne til å få ut sitt potensiale er det liten tvil om, og det skal han ha cred for.

Jeg digger Bielsa og mye av det han gjør og er. På andre siden er det ekstremt frustrerende å se den staheten og computer tilnærmingen til alt han gjør. Han er en fotballgud og kanskje råest i verden på taktikk. Men hvordan er han som pedagog? Treningsmetodene?

Grunnen til at jeg nevner pedagog og treningsmetoder er historien og Bielsa sin historie taler for seg selv. Den er helt rå frem til siste tredjedel av sesongen. Deretter endrer alt seg. Hvorfor?
Hvorfor skal en som omtales den største stabukken innen fotball plutselig endre seg?  Jeg tror det bli vår bane også i år. Håper jeg tar fullstendig feil. At jeg er negativ som mener det? Mulig, men forsøker å vekte kritikken og forklare hva jeg mener.

Burde Bielsa sparkes? Sjukt å tenke tanken på at Leeds skulle fjernet han. Men er det litt nå eller aldri ift opprykk så vet jeg ærlig talt ikke. Hadde vi hatt samme utvikling med Monk, TC eller Heck hadde nok holdningen vært en annen tror jeg. Men svaret på om han burde sparkes, er nok nei fra meg.

Det er et stort men, og kanskje aldri så liten brannfakkel... Hvis det er slik at Orta og Rads forsøker å hente spillere, men Bielsa sier nei eller f.eks kun Che og Poveda eller ingen. Da mener jeg Leeds er mest tjent med å trosse Bielsa og ta konsekvsen av det.  Vi kan ikke spille de siste 18 kampene med 11 seniorspillere, en spiss, 2 midtbanespillere etc. Nå vet ikke jeg hvordan rekrutteringen foregår i praksis. Uansett hva Bielsa ytrer på pressetreffet så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er en viss form for kommunikasjon. Og alt annet en enighet om at troppen er farlig tynn er skremmende!

Det blir noen spennende dager frem til 01.02.20. Tror våres skjebne avgjøres i dette vinduet.

Har begynt å tenke på at det heldigvis ikke er VAR i CC, at det egentlig er en morsom liga, kanskje flere fra akademiet får sjansen i CC enn PL. Klok av skade. Opprykk er ren bonus  8)


Reaney

Bra innlegg eriksen 55.

HåvardK

Meget bra innlegg. Men å bytte manager nå er helt uaktuelt, så fremt ikke Rad & co ikke har en klar plan for aktuell etterfølger. Det har de nok ikke, men de bør starte arbeidet nå med å planlegge dette, siden opprykk ikke virker like sannsynlig nå som for en måneds tid siden. Bielsas kontrakt går vel uansett ut til sommeren.

Leedsfan

Meget bra innlegg. Men å bytte manager nå er helt uaktuelt, så fremt ikke Rad & co ikke har en klar plan for aktuell etterfølger. Det har de nok ikke, men de bør starte arbeidet nå med å planlegge dette, siden opprykk ikke virker like sannsynlig nå som for en måneds tid siden. Bielsas kontrakt går vel uansett ut til sommeren.

Er det noen som vil bytte manager nå? Folk får ha sine meninger, men det kan ikke være seriøst?

Hvem hadde klart å få mer ut av dette mannskapet enn Bielsa, han gjør jo en helt hinsides god jobb med sine feil og mangler.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Meget bra innlegg. Men å bytte manager nå er helt uaktuelt, så fremt ikke Rad & co ikke har en klar plan for aktuell etterfølger. Det har de nok ikke, men de bør starte arbeidet nå med å planlegge dette, siden opprykk ikke virker like sannsynlig nå som for en måneds tid siden. Bielsas kontrakt går vel uansett ut til sommeren.

Er det noen som vil bytte manager nå? Folk får ha sine meninger, men det kan ikke være seriøst?

Hvem hadde klart å få mer ut av dette mannskapet enn Bielsa, han gjør jo en helt hinsides god jobb med sine feil og mangler.

Hadde jeg bestemt og fått tilbud fra feks WBA tidlig i desember i år. Vil du bytte manager med oss?

Tror fort vi hadde hatt en Kroat som sjef da!

Det handler ikke om at Bielsa er crap. Men 1,5 år med Bielsa, vi har siste halvdel igjen.Klubbens viktigste på mange tiår. Jeg syntes Slaven er en kul og dyktig mann!

Heldigvis er ikke jeg sjef si..  ;D 8)

Hallgeir *

Godt innlegg, Eriksen!  8)

Men til slutt skriver du:
"Har begynt å tenke på at det heldigvis ikke er VAR i CC, at det egentlig er en morsom liga, kanskje flere fra akademiet får sjansen i CC enn PL. Klok av skade. Opprykk er ren bonus  8)"

Med VAR i gårdagens kamp, hadde vi fått straffe, og skåringen deres ville helt klart blitt annullert.

Så vil man sikkert hevde at slike avgjørelser jevner seg ut over en hel sesong. VAR har både plusser og minuser.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Godt innlegg, Eriksen!  8)

Men til slutt skriver du:
"Har begynt å tenke på at det heldigvis ikke er VAR i CC, at det egentlig er en morsom liga, kanskje flere fra akademiet får sjansen i CC enn PL. Klok av skade. Opprykk er ren bonus  8)"

Med VAR i gårdagens kamp, hadde vi fått straffe, og skåringen deres ville helt klart blitt annullert.

Så vil man sikkert hevde at slike avgjørelser jevner seg ut over en hel sesong. VAR har både plusser og minuser.

Takker! :)

Hehe..delte meninger om VAR.

Vi hadde også mistet noen poeng med VAR. Blant annet 3 offside mål  jeg kommer på akkurat nå og garantert muligens noen straffer i mot etter Cooper holding i feltet!!  8)

For meg er det en del av sjarmen!

Leedsfan

Meget bra innlegg. Men å bytte manager nå er helt uaktuelt, så fremt ikke Rad & co ikke har en klar plan for aktuell etterfølger. Det har de nok ikke, men de bør starte arbeidet nå med å planlegge dette, siden opprykk ikke virker like sannsynlig nå som for en måneds tid siden. Bielsas kontrakt går vel uansett ut til sommeren.

Er det noen som vil bytte manager nå? Folk får ha sine meninger, men det kan ikke være seriøst?

Hvem hadde klart å få mer ut av dette mannskapet enn Bielsa, han gjør jo en helt hinsides god jobb med sine feil og mangler.

Hadde jeg bestemt og fått tilbud fra feks WBA tidlig i desember i år. Vil du bytte manager med oss?

Tror fort vi hadde hatt en Kroat som sjef da!

Det handler ikke om at Bielsa er crap. Men 1,5 år med Bielsa, vi har siste halvdel igjen.Klubbens viktigste på mange tiår. Jeg syntes Slaven er en kul og dyktig mann!

Heldigvis er ikke jeg sjef si..  ;D 8)

Jeg hadde aldri byttet Bielsa mot Bilic. Hadde Bielsa fått materialene han trenger, dvs kvalitetsspillere så hadde vi jo rast igjennom denne ligaen ubeseiret!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.