Skrevet av Emne: Kamp: vs Nottingham Forest, @City Ground, lørdag 8.02.2020, kl 18.30 Viasport 2  (Lest 38840 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Telte litt diverse underveis i kampen. Det er flere enn Alioski som leverte svakt i dag..

D=dårlig, o= ok, b= bra

Innlegg
Dallas d d d o b
Harrison d d o o d b b
Alioski b o
White d
Pablo b d d
Costa d d o b o b
Ayling o
Roberts o
Klich d

Balltap/grov feil pass
Harrison 111111 (Mål)
Alioski 11
Pablo 1(mål)1
Klich 1
Dallas 1
Costa 1

Siste passning/key pass eller innvolvering i potensiell avgjørende situasjon offensivt.

Costa d b d d b b
Pablo d b d d
Harrison d d d b b
Klich d d d
Dallas d
Alioski b b
Roberts d
White d d
August b

Forever Whites

Trist i dag.  Men her er lyspunkt.  Augustin kommer til å bli bra for oss fremover.  Bor mye bra i ham.  På tirsdag er Kalvin tilbake.  White kan gå tilbake i den rollen som kler ham best.  Bielsa ser at Alioski trenger en pause nå.  Vi har fortsatt 2. plassen og vil snart få belønning for alt arbeidet som tross alt blir lagt ned selv om det har sett litt svart ut i det siste.
Medlem 94237

auren

Plan A fungerer ikke Bielsa. Plan B om å gjøre plan A bedre klarer du heller ikke. Begeret nærmer seg fullt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Fyttekatta så dårlige vi er i siste fase. 0-2 målet er greit nok da vi kasta alle i angrep. Men dette her holder ikke til playoff engang

Eriksen55

2-0. Håpløst Harrison!

auren

Syns ikke vi skal ta Harrison for hardt for den der.

Vi presser hardt og får en i sekken pga det.

Jo. Spil til keeper og han en lang ut så har vi overspilt 3 Forest spillere.

Uansett kunne vi sikkert spilt til i morgen uten å score, så liten betydning

Sterland

Plan A fungerer ikke Bielsa. Plan B om å gjøre plan A bedre klarer du heller ikke. Begeret nærmer seg fullt.

auren
Plan A fungerer helt suverent. Problemet er nøyaktigheten i nestsiste ball/innlegg. Vi presser Nottingham tidvis hardt, og bør skape flere sjanser. Vi er for unøyaktige, og for lite giftige på avslutningene. Har ingen ting med Plan A eller B å gjøre. Harrison/Costa/Pablo skal være gode nok til å skape massevis av sjanser, men leverer dessverre ikke for Leeds pt. 

kjella

  • Gjest
Noen orker ikke snakke om ballbesittelse, men det er jeg helt uenig i ! 70% idag.

Har du ballen har du alle muligheter. Men da må du ha noe mer å by på fremover enn det vi har....

Har selvfølgelig ikke skylda alene - men håper å slippe å se Bamford starte en kamp igjen i år. Han er etter min mening helt utenfor flytsonen og har godt av å sitte på benken og evt. gjøre noen innhopp. Og kanskje score noen mål for U23.

Og det er på tide å se om Meslier er en bra keeper. Mot Arsenal var han meget solid.

Og Philips er tilbake mot Brentford.

Håper Augustin får muligheten til å vise at han er en spiss.

Med kasse og målteft.

Tunge tider, men har trua. Har øvd på det siden 1967.

Spillemessig fører vi alle kamper etter min mening -----.


Carl Fisker

Det er så flaut. Mer er det ikke å si. Jo, egentlig - sesongen er over !
Endelig fikk vi fasiten.

Reaney

Vi er fullstendig på hæla for tida. Det mest urovekkende er at vi blir kjempet i senk, ikke gjør mål og har en vannvittig feilprosent i det meste av hva vi foretar oss. og  Mener at Leeds second best goalscorer denne sesongen heter "Own Goal". det sier vel det meste. Bielsa mot sin fjerde kamp uten seier mot Forest. Soleklar verste motstander så langt etter ansettelsen. I tillegg er vi svake på hjemmebane. Formkurve og poengfangst siden før jul tilsier at vi havner på plassene 8-10. Massiv kvalitets-dropp og massiv økning i feil. Spillere som bidro før jul og framståt som veldig svake. Vi slipper inn masse mål, scorer ikke på målsjanser, har en rusten keeper, et shaky forsvar og en måltørr midbane og angrepsrekke. Bielsa har mislykkes. Tror han går etter Brentford.

Kato

1. Hvorfor kan vi aldri slå tidlige innlegg bak forsvaret? Ingen kanter bruker under ti berøringer før de slår inn.

2. Helder Costa, Kiko Casilla og Alioski bør benkes umiddelbart.

3. På tide å rullere litt i stallen nå. De samme kan ikke tape hver kamp.

4. Svak prestasjon i dag. Fortjent tap.
« Siste redigering: Februar 08, 2020, 20:36:55 av Kato »
 

leedslife

Casillas - Tabbe igjen. Sprer i kjent stil usikkerhet for rekka foran. Utrolig heldig på sjansen til Grabban. I kjent stil har han allerede lagt seg ned på et skudd.
Ayling - Kommer ut av det bra synes jeg. Eneste som tar tak og er oppe i motspillere og dommeren.
Cooper - Helt OK. League one Cooper. Ihvertfall league one mentalitet. Frykten lyste ut av øynene på han i spillertunellen før lagene gikk ut på banen. Heldig som ikke får straffe i mot.
Dallas - Samme som Ayling. Vil mye, men mangler litt kvalitet i gode posisjoner.
White - Svak kamp i vanskelig rolle. Skuffende
Alioski - Noe av det svakeste jeg har sett av en Leeds spiller. Nesten heldig at det ikke blir straffe mot og Bye Bye. Har jo ingen kontroll og ro over det han gjør.
Harrison - Som han har vært altfor ofte. Vil mye. Løper mye, men beslutninger som tas med og uten ball er det til tider veldig lavt nivå over.
Pablo - 34 år. Mest erfarne spilleren utpå der. Synes han er langt langt unna for i det hele tatt å starte kamper. Helt riktig å ta han av. Virket treg, veik og stresset med kula i beinene.
Klich - Vil mye, men løper mye i mellom og gjør noen rare valg pga for mye stress og hybris.
Bamford - Er jo ikke i nærheten. Kommer lengre og lengre vekk fra mål.
Costa - Hva skal man si? Det var mye vind utpå der. Ikke enkelt å få skikkelig kontroll på kula av en spiller med landskamp for Portugal. Hvorfor er en spiller med et slikt potensiale og historie så paralysert?

Roberts - Vet han selv hvilken posisjon som er hans beste? Klubben prøver febrilsk å gjøre han til en 10er selv om han ikke har de grunnleggende ferdighetene til å spille i en slik posisjon.
Løper jo rundt i svime. Hjelper heller ikke at valgene rettvendt som regel ender hos motstanderen eller kualiminrer ut i ingenting.
Augestin - Ser jo at han er et stykke unna sharpness. En shorts så stor at Michael Ricketts knapt hadde passet den. Håper likevel han starter neste kamp. Vi trenger et eller annet. En magisk prestasjon - om det er et nydelig skudd eller at det dras av 2 mann og ender i assist. Vi skriker etter noe.
Shack - OK

Nei dette var tynn tynn suppe. Sliter med å se hvordan vi skal klare å snu dette.
Mentalitet og mangel på ledere bekymrer meg. Ayling og Dallas prøver, men spørs om grunnlaget og ferdighetsregisteret er sterkt nok til å vippe oss på i kampen igjen. Tror topp 2 ryker tirsdag kveld dessverre.
« Siste redigering: Februar 08, 2020, 20:42:01 av leedslife »

SOL

Trist at vi ikke får med oss poeng i kveld, men noe positivt kan jeg finne. Etter mitt syn gav Augustin oss mer tyngde fremover - han har mye mer presence enn Bamford, og han kan bli en viktig spiller for oss. Ser frem til at KP er tilbake, og jeg ser gjerne at Meslier også får sjansen. Det blir 15 cupfinaler fremover, så spørs det om vi kan reise oss og vinne 5-6 kamper på rad - jeg tror det må til for at vi skal være topp to i starten av mai ... HAR FREMDELES TRUA!!
 

auren

Vil ha følgende lag mot Brentford, men kjenner vi Bielsa rett så er den eneste endringen vi får se er at Phillips kommer inn:

Meslier - Ayling, White, Cooper, Douglas - Phillips - Dallas, Klich, Pablo, Harrison - Bamford

Bamford spiller kun fordi Augustine ikke er helt fit enda. Shack nærme å starte. Trenger energien hans. Når får vi Forshaw tilbake?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

2-0. Håpløst Harrison!

auren

Syns ikke vi skal ta Harrison for hardt for den der.

Vi presser hardt og får en i sekken pga det.

Jo. Spil til keeper og han en lang ut så har vi overspilt 3 Forest spillere.

Uansett kunne vi sikkert spilt til i morgen uten å score, så liten betydning

Hadde vi hatt tid igjen av kampen, ville jeg vært enig.

Kampen var i praksis over. Om vi taper med ett eller to mål er uinteressant.

Joda, han burde nok greid å avklart den ballen, men poenget mitt var at vi ikke burde klandre spilleren for mye for den missen.

Comprende?
Super Leeds since 1968

Eriksen55

4 tap siste 5. Brentford borte tirsdag kveld. Bør Bielsas stilling vurderes?

auren

Vurderes? Absolutt. Bør få 3-4  kamper til på å snu dette.

Før sesongen ble det sagt at målet er direkte opprykk. Hvis det målet står, så må man se på hva som er best fra i dag og frem til 1 mai. At vi har 70 % possesion i snitt og burde hatt 29 poeng mer er uvesentlig. Hva gikk galt i fjor? Ser vi det samme og kan det skje igjen? Er svaret ja, bør det tas grep. Syntes klubben det er akseptabelt å bli nr 3-7 så kan det rulle videre.

Ingen Bielsa lag har levert gode resultater siste halvdel. Det ble sagt at opprykket burde være i boks i mars om dette skal gå. Bielsa var ansatt for å rykke opp. Alle feilet i fjor. Mye tyder på at det samme kan skje igjen. Det er isåfall fiasko.

Han trenger ikke sparkes. Er nok billigere å blande seg inn i laguttak, restitisjon og taktikk ;) ;D




Eriksen55

2-0. Håpløst Harrison!

auren

Syns ikke vi skal ta Harrison for hardt for den der.

Vi presser hardt og får en i sekken pga det.

Jo. Spil til keeper og han en lang ut så har vi overspilt 3 Forest spillere.

Uansett kunne vi sikkert spilt til i morgen uten å score, så liten betydning

Hadde vi hatt tid igjen av kampen, ville jeg vært enig.

Kampen var i praksis over. Om vi taper med ett eller to mål er uinteressant.

Joda, han burde nok greid å avklart den ballen, men poenget mitt var at vi ikke burde klandre spilleren for mye for den missen.

Comprende?

Ikke avgjørende, likefullt elendig!

leedslife

Glemmer heller ikke redselen i øynene på Stevens da kamera zoomet inn etter Pablo ble tatt av.
Sier litt når man har med seg førstereis som det.

karaba

Vil ha følgende lag mot Brentford, men kjenner vi Bielsa rett så er den eneste endringen vi får se er at Phillips kommer inn:

Meslier - Ayling, White, Cooper, Douglas - Phillips - Dallas, Klich, Pablo, Harrison - Bamford

Bamford spiller kun fordi Augustine ikke er helt fit enda. Shack nærme å starte. Trenger energien hans. Når får vi Forshaw tilbake?

auren

Jeg mener at Augustine bør begynne, Bamford er ikke nærheten av å score om dagen. Så kan heller Bamford komme inn i 2 omgang. Tror faktisk ikke Forshaw kommer til å spiller mer denne sesongen, da skaden han har egentlig fordrer en operasjon slik jeg har forstått fra Phil Hay.

Carl Fisker

2-0. Håpløst Harrison!

auren

Syns ikke vi skal ta Harrison for hardt for den der.

Vi presser hardt og får en i sekken pga det.

Jo. Spil til keeper og han en lang ut så har vi overspilt 3 Forest spillere.

Uansett kunne vi sikkert spilt til i morgen uten å score, så liten betydning

Hadde vi hatt tid igjen av kampen, ville jeg vært enig.

Kampen var i praksis over. Om vi taper med ett eller to mål er uinteressant.

Joda, han burde nok greid å avklart den ballen, men poenget mitt var at vi ikke burde klandre spilleren for mye for den missen.

Comprende?
Strengt tatt burde Harisson hatt frispark i den situasjonen.

leedslife

2-0. Håpløst Harrison!

auren

Syns ikke vi skal ta Harrison for hardt for den der.

Vi presser hardt og får en i sekken pga det.

Jo. Spil til keeper og han en lang ut så har vi overspilt 3 Forest spillere.

Uansett kunne vi sikkert spilt til i morgen uten å score, så liten betydning

Hadde vi hatt tid igjen av kampen, ville jeg vært enig.

Kampen var i praksis over. Om vi taper med ett eller to mål er uinteressant.

Joda, han burde nok greid å avklart den ballen, men poenget mitt var at vi ikke burde klandre spilleren for mye for den missen.

Comprende?
Strengt tatt burde Harisson hatt frispark i den situasjonen.

Frispark?

karaba

4 tap siste 5. Brentford borte tirsdag kveld. Bør Bielsas stilling vurderes?

auren

Vurderes? Absolutt. Bør få 3-4  kamper til på å snu dette.

Før sesongen ble det sagt at målet er direkte opprykk. Hvis det målet står, så må man se på hva som er best fra i dag og frem til 1 mai. At vi har 70 % possesion i snitt og burde hatt 29 poeng mer er uvesentlig. Hva gikk galt i fjor? Ser vi det samme og kan det skje igjen? Er svaret ja, bør det tas grep. Syntes klubben det er akseptabelt å bli nr 3-7 så kan det rulle videre.

Ingen Bielsa lag har levert gode resultater siste halvdel. Det ble sagt at opprykket burde være i boks i mars om dette skal gå. Bielsa var ansatt for å rykke opp. Alle feilet i fjor. Mye tyder på at det samme kan skje igjen. Det er isåfall fiasko.

Han trenger ikke sparkes. Er nok billigere å blande seg inn i laguttak, restitisjon og taktikk ;) ;D

Jeg mener fortsatt at Bielsa er riktig mann. problemet ligger heller i i det spillermaterialet vi har. Vi har jo ingen spillere, bortsett fra kanskje Phillips, som viser at de har noe i PL å gjøre. Tror ingen trenere kan få noe mer ut av den syltynne stallen som vi har. 

Smudge

                       Meslier

Ayling       White      Cooper      Dallas


Shack/pablo   Phillips    Klich     Harrison


           Agustien     Bomford


Vet at denne ikke skjer, men NÃ… må vi ha mål!!

auren

Pope:

Bielsa says "sincerely the responsibility for the defeat is mine." He felt his players were better than Forests & gave him anything. He did not deflect from this view when asked if his stance removed responsibility from the players e.g like Casilla if they make mistakes.

Jepp. Denne var på din kappe Bielsa. Men du kommer ikke til å lære likevel.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

1. Hvorfor kan vi aldri slå tidlige innlegg bak forsvaret? Ingen kanter bruker under ti berøringer før de slår inn.

2. Helder Costa, Kiko Casilla og Alioski bør benkes umiddelbart.

3. På tide å rullere litt i stallen nå. De samme kan ikke tape hver kamp.

4. Svak prestasjon i dag. Fortjent tap.

Enig på alle punkter. Mener Pablo også burde stått der. Helt fryktelig å se han. Stor dkyld i 1-0 han også!

Desverre ser vi kun Phillips inn. Tipper Alioski ut. Nærmer seg skandale at samme laget gang etter gang får sjansen selv om prestasjonene er katastrofalt dårlig. Tror det brenner under beina til Bielsa snart. Vil ikke overraske meg om Rads rar grep om vi havner litt bak. Mye på spill frem til mai.

karaba

Nå må vi vinne neste kamp
« Siste redigering: Februar 08, 2020, 20:58:41 av karaba »

lojosang

Dette må være dårligste kampen jeg har sett under Bielsa. Hadde vi målsjanser?

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

leedslife

Positive med Augestin sett fra U-23 og innhoppet idag. Han smeller av skudd når han får sjansen.
Begynner å bli litt lei av de utbeslutsomme valgene rundt 16 som triller ut dødlinja eller fanges lett opp av motstanderen.

Det er jo mulighet med en deflection, en retur eller til og med en tap inn hvis man tør å fyre av..........

Buddy

Tja, Leeds er på andre, bedre posisjonert enn på starten av sesongen...
Om alle glemmer de dustete negative tankene, i hvert fall laget, er ikke utgangspunktet håpløst, til tross for litt for svak stall. Ingen unnskyldning for ikke å kunne dra dette i land neste 15 kamper. Mer enn nok å gjøre det på, om det mentale er på plass. For vi kan spille god fotball. Altfor mye sitter mellom øra, feks Bamford og Castilla.

lojosang

Vil ha følgende lag mot Brentford, men kjenner vi Bielsa rett så er den eneste endringen vi får se er at Phillips kommer inn:

Meslier - Ayling, White, Cooper, Douglas - Phillips - Dallas, Klich, Pablo, Harrison - Bamford

Bamford spiller kun fordi Augustine ikke er helt fit enda. Shack nærme å starte. Trenger energien hans. Når får vi Forshaw tilbake?

auren

Jeg mener at Augustine bør begynne, Bamford er ikke nærheten av å score om dagen. Så kan heller Bamford komme inn i 2 omgang. Tror faktisk ikke Forshaw kommer til å spiller mer denne sesongen, da skaden han har egentlig fordrer en operasjon slik jeg har forstått fra Phil Hay.
Augustin klarte en smart pasning på tjue minutter. Han er laaaaangt fra klar for noen startplass.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Tja, Leeds er på andre, bedre posisjonert enn på starten av sesongen...
Om alle glemmer de dustete negative tankene, i hvert fall laget, er ikke utgangspunktet håpløst, til tross for litt for svak stall. Ingen unnskyldning for ikke å kunne dra dette i land neste 15 kamper. Mer enn nok å gjøre det på, om det mentale er på plass. For vi kan spille god fotball. Altfor mye sitter mellom øra, feks Bamford og Castilla.

God fotball er å score mål og vinne kamper. Nå er vi ikke gode