Skrevet av Emne: Kamp: vs Brentford, @Griffin Park, tirsdag 11.02.2020, kl 20:45 på LUTV  (Lest 32448 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Kun to dager til ny kamp. Flere som mener Leeds har ingen nubbesjanse her. Ja, det blir veldig tøft, men hvis Bielsa nå gjør grep og bytter 2-3 spillere så har jeg troen på poeng. Vi må bare score først!

Tipper følgende lag:

Kiko - Ayling, White, Cooper, Dallas - Phillips - Pablo, Klich, Shackleton, Harrison - Bamford

Subs: Meslier, Berardi, Alioski, Poveda, Stevens, Costa og Augustine

Frykter dog at eneste byttet er Phillips inn og Alioski ut. Tør Bielsa å starte med Meslier? Neppe, men aldri godt å si.

Jeg skal være positiv og tipper 1-1. Alioski (!) med målet.

Med tre poeng i denne kampen, så får majoriteten troen tilbake. Please! Kan vi ikke ha marginer med oss for en gangs skyld!

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SOL

Det er stikkordet: Vi må skåre først!
 

stian

Brentford er giftige på kontringer, og trenger ikke mange touch fra egen 16 til ballen ligger i motsatt mål. Vi kommer med andre ord til å bli knallhardt straffet for balltap når vi står høyt. Viktig med en uthvilt Phillips inn til å dekke store rom, og viktig å få opp presisjon, konsentrasjon og selvtillit.

Tipper på 1-1, Augustin åpner målkontoen.

baste

Ã…pen kamp, som alle kamper i denne ligaen er.
Topplag går på smeller mot bunnlag stadig vekk.

Tror en god start er viktig, ikke få noe drittmål i mot tidlig.

Tror vi vinner 1-3

MOT

Allanclarke

Tror vi taper denne ganske sikkert desverre.

jackbauer68

  • Gjest
Tror vi vinner denne, om Bielsa gjør dette:

Kiko, Ayling, White, Cooper, Dallas, Phillips, Klich, Pablo, Costa, Harrison, Bamford.

#believe

Eriksen55

Tror vi vinner denne, om Bielsa gjør dette:

Kiko, Ayling, White, Cooper, Dallas, Phillips, Klich, Pablo, Costa, Harrison, Bamford.

#believe

Kan nesten garantere dette laget. Ingen flere bytter enn nødvendig! Vi er i flytsonen så viktig at de samme spillerne får tilitt  ;)

Håper på litt flere endringer. Tenker Costa bør hvile sammen med Alioski. Egentlig Pablo også, men Roberts er vel ute igjen..Kunne tenkt meg Berardi for Cooper en kamp, men skjer neppe. Kiko starter, det har Bielsa bekreftet.

Vil ha Harrison til høyre og Pablo ute til venstre. Rett og slett sjokkere Brentford.... ;D

Blanding av håp og tro: Kiko - Ayling, White, Cooper, Dallas - Phillips - Harrison, Klich, Shackleton, Pablo - Bamford

Aller helst skulle jeg ønske Bielsa hadde trukket opp en 4-3-3 variant ut av hatten..at dem har smugtrent på dette den siste tiden. Den midtbanetreern har mye løpskraft og energi. Shack og Klich er som skapt for indreløperrollen! Brentford sine videoanalyser hadde vært helt bortkastet :)

                              Kiko

        Ayling     White       Cooper          Dallas
     
                           
                 Shack     Phillips        Klich


             Harrison   Augustin     Bamford


Alt annet enn tap er gledelig. På et tidspunkt vil vi vinne igjen. 3 poeng i morgen hadde vært viktig og fryktelig deilig. De to neste kampene tror jeg vil gi gode svar på hvordan resten av sesongen vil bli.


                                                   

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Fra gårsdagens twitring:
Sitat
Andy Longstaff
@ClipperBoyz
@PhilHay_
 Tyler Roberts seen on crutches apparently? Injured again?

Phil Hay
@PhilHay_
Replying to
@ClipperBoyz
he was on crutches yesterday. Not sure what the diagnosis is. Bielsa’s press conference tomorrow
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Dette er jo en kamp der vi faktisk ikke er favoritter, og få tror vi kan vinne med dagens form.
Det må jo snu snart, og hvorfor ikke her...…

Håper på 2-1 seier.....finner bare ikke målscorere i laget pt.
 

asbfjell

Kalvin Phillips er tilbake her - takk og pris!

Hadde vi stilt med samme lag som mot Forest, ville antagelig Brentford med sitt ofte imponerende overgangspill sklidd gjennom forsvaret vårt som kniv i varmt smør.

Det fine med kamper som man i utgangspunktet ikke har de store forventningene til, er at gleden blir desto større når prestasjonen er god og resultatet går vår vei. Skjer dette i morgen så vil det gi hele klubben et enormt løft.

Og håpet har vi jo alltid.

auren

Roberts ikke klar i morgen, men han har ikke fått seg en skade, bare et hardt sammenstøt i leggen (dead leg?). Jeg tipper han er tilbake alt til helgen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Vanskelig kamp, og helt åpen. Brentford får finne seg i å være snaue favoritter her. Passer vel oss bra, det? En del fans har bitt seg merke i at Meslier ikke starter i dagens U-23 kamp mot Bolton. Det tolkes "selvsagt" dithen at han starter mot Brentford i morgen. Augustin er heller ikke i den troppen.

https://footballleagueworld.co.uk/start-tomorrow-then-plenty-of-leeds-united-fans-react-to-notable-exclusion-from-under-23s-team/

Noen som gjør seg opp noen tanker om en eventuell Meslier-debut? Vel, jeg har noen i alle fall. Og jeg sier: "kjør på" med Meslier. Casilla trenger litt avløsning nå. Og så håper jeg at vi kjøper Meslier til sommeren, uansett divisjons-status.
« Siste redigering: Februar 10, 2020, 14:05:09 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Håper vi kan kjøre litt kjappe kontringer i denne kampen. Da må vi vel ha m Pablo selv om Philips også klarer å slå de pasningene.


Sent from my iPhone using Tapatalk

h.b

  • Gjest
I og med Phillips tilbake, da skal jeg gi de jeg vil ha ut litt tillit.Så i morgen skulle jeg gjerne likt å sett følgende lag.

                                                Kiko

                                  Berardi - White - Cooper

                                              Phillips

                            Harrison - Pablo - Klich - Costa

                                         Bamford/Poveda

                                               Augustin

auren

Dallas kommer garantert til å spille. Bytt ut Costa med ham. Poveda spiller på U-23 og er maks med på benken. Bamford bak Augustin er interessant, det er også en 3-1-4-1-1 formasjon. Nå spiller vel Brentford 4-3-3, så vi kommer nok til å spille med 4 bak.

En annerledes line up er jeg for, men som vi alle vet kommer Bielsa til å maks foreta 2 bytter, sannsynligvis bare 1 (Phillips inn).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Laget , som vi alle vet ...blir:

Kiko
Ayling-White-Cooper- Dallas
Philips
Costa-Klich-Pablo-Harrison
Bamford

Benk: Meslier, Berardi, Augustin, Douglas, Poveda og Shackleton.

Egentlig for at Dallas spiller HB, og Berardi VB..og Luke får en pause.
Greit og fått inn Douglas som jo er vår eneste rene VB etter hvert, men han og Tyler spiller jo
litt og går mest skadet gitt.

« Siste redigering: Februar 10, 2020, 15:31:21 av Cherry »
 

HåvardK

Laget , som vi alle vet ...blir:

Kiko
Ayling-White-Cooper- Dallas
Philips
Costa-Klich-Pablo-Harrison
Bamford

Benk: Meslier, Berardi, Augustin, Douglas, Poveda og Shackleton.

Egentlig for at Dallas spiller HB, og Berardi VB..og Luke får en pause.
Greit og fått inn Douglas som jo er vår eneste rene VB etter hvert, men han og Tyler spiller jo
litt og går mest skadet gitt.
Bekreftet? Allioski ikke en gang på benken?

auren

Laget , som vi alle vet ...blir:

Kiko
Ayling-White-Cooper- Dallas
Philips
Costa-Klich-Pablo-Harrison
Bamford

Benk: Meslier, Berardi, Augustin, Douglas, Poveda og Shackleton.

Egentlig for at Dallas spiller HB, og Berardi VB..og Luke får en pause.
Greit og fått inn Douglas som jo er vår eneste rene VB etter hvert, men han og Tyler spiller jo
litt og går mest skadet gitt.
Bekreftet? Allioski ikke en gang på benken?

Kun 6 stk på den benken, så da er det akkurat plass til lille Alioski  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pontus?

Brentford FC
@BrentfordFC

 Thomas on the squad

"Everyone is fit and available. The only one is Pontus Jansson who we will take a call on in the morning. He was out on the grass today which is positive"

Flere sitat i twitterfeeden:
https://twitter.com/BrentfordFC/status/1226886535087300608?s=20
« Siste redigering: Februar 10, 2020, 17:04:14 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Nå skal jeg være litt pessimistisk, jeg tror vi kommer til å få grisebank. De kommer til å elske å skade et skadet dyr enda mer og kommer til å være toppmotivert til denne kampen.

3-1 tror jeg!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Nå skal jeg være litt pessimistisk, jeg tror vi kommer til å få grisebank. De kommer til å elske å skade et skadet dyr enda mer og kommer til å være toppmotivert til denne kampen.

3-1 tror jeg!
Jeg tror det blir enda verre. Fort at dette blir det største tapet noensinne for Bielsa-Leeds. Går for 5-0 til Brentford.

Bjorn

Nå skal jeg være litt pessimistisk, jeg tror vi kommer til å få grisebank. De kommer til å elske å skade et skadet dyr enda mer og kommer til å være toppmotivert til denne kampen.

3-1 tror jeg!
Jeg tror det blir enda verre. Fort at dette blir det største tapet noensinne for Bielsa-Leeds. Går for 5-0 til Brentford.

Hoho. Morroklumper. Tror vi spiller bra jeg. Blir en knepen 2-1 seier til oss.
Marching On! 4276

auren

Ikke umulig at det blir et stortap. Får Brentford en tidlig 1-0 ledelse, så vet vi hva som skjer. Skuldrene over hårfestet, mens Brentfordspillerne og fansen får blod på tann. Vi er tvingende nødt til å få den tidlige 1-0 ledelsen selv, eller at vi klarer å temme Brentford så lenge som mulig. Vi er absolutt gode nok til å klare både 1 og 3 poeng. Men det blir som Ayling selv sier - kommer vi under 1-0, så dreper det oss.

Jeg ser gjerne et defansivt og kynisk Leeds som ikke tør altfor mye offansivt, men som er aggressive som F og tar overgangene som kommer. Slik som sikkert Brentford ønsker å fremstå. Kampen blir som mange andre kamper denne sesongen: første målet vinner. Vi får for Guds skyld håpe det går til bortelaget.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rd1

Vi har ikke slått brentford siden 50 tallet(?), ikke vunnet i London siden 1800 tallet= 4-2 seier til oss! Sikkert som banken:)
"Who needs Cantona??"

HåvardK

Jeg har faktisk trua. Uttellingen må jo komme en gang, og det blir i morra. Scorer på de to første sjansene; 0-2 etter et kvarter. Holder dette helt inn etter en fantastisk kamp av Kalvin og forsvaret.

GeirO

Min fotballfaglige analyse:

Alt kan skje.
Ren bingo!
Tror ingenting.
Håper masse!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pontus...

Pontus Jansson: ‘Bielsa had bad sides but I learned so much from him’

https://www.theguardian.com/football/2020/feb/09/pontus-jansson-brentford-leeds-united-marcelo-bielsa-malmo-zlatan-ibrahimovic?fbclid=IwAR3fadwCLQmAbU3iW9djRmSgYfWXXSlYguMrc1yXa4w_H_2r69lEFL3qvPA

Utdrag:

There is so much to talk to Jansson about: from how to stop Brentford’s BMW frontline of Saïd Benrahma, Bryan Mbeumo and Ollie Watkins in training to laughing about being outnumbered in the dressing room by several Danes, including the head coach, Thomas Frank – “I am on my own against seven or eight Danish players” – but with his former club Leeds at Griffin Park on Tuesday and Jansson set to return from a hip injury, conversation sticks on those recurring accusations of burnout under Marcelo Bielsa.

After a 2-0 defeat at Nottingham Forest on Saturday Leeds have won two of their past 11 matches.
“If you look at the Arsenal game [in the FA Cup], I was there at the Emirates and Leeds played fantastic. It was the same against QPR, when they lost 1-0. They were good enough to win so sometimes it is just small things.

“Maybe not so much in this time of year – I think this time of year I was flying, playing really good – but around March and the beginning of April, especially after the international break, I felt really tired.
“Maybe that was because I became a father and maybe I was not sleeping as well, but you would have to ask every individual to get a true answer. Towards the end of last season I felt more mentally tired than physically tired. Maybe it is a common thing and this year it is happening the same as last year for them, but it is difficult to say.”

Jansson insists his reluctance to allow Aston Villa to score an equaliser at Elland Road in April at Bielsa’s request did not blemish his relationship with the Argentinian, despite being allowed to join Brentford on a three-year contract three months later.

Leeds had taken the lead when Villa had a player down injured and asked for the game to be stopped. Bielsa then instructed his players to allow Villa to score but Jansson was not happy with this and attempted an unsuccessful one-man mission to prevent the goal.

“I grew a lot last season, the things that I learned from him and we learned as a team, they are things I will take with me for the rest of my life. I learned so much: how to take care of your body; how well-trained you have to be to play in such a good team; how you have to be on the pitch both physically and mentally; how to learn to read the game, so many things that you could learn from. He also had bad sides – every person has a bad side – but there are so many things I learned from Bielsa.”
…..

His impact at Brentford is clear – they boast the Championship’s best defensive record – and he has big hopes for this season. “If I could choose the top two teams to go up, I’d choose us and them [Leeds], of course,” Jansson says. “I still have Leeds on my heart – that does not change just because I left. I will love Leeds until I die, and the same with Brentford. But I’d be lying if I said I don’t want Leeds to lose every game now, because I want us to pass them in the table.

“I still have a lot of friends in the team, I talk to the owner and some of the staff, so I want the best for them, but it is difficult when you are fighting against them for the top two spots.”

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Bielsa offentliggjorde sent i kveld lagoppstillingen for i morgen:
Medlem 94237

morten1966

Håper på Meslier .....men det skal mye til om han setter Kiko ut. Men rett tidspunkt å gjøre det på. Alioski må benkes.

auren

MATCHDAY  8)

Dette blir en nervøs dag. Mye står på spill i dag, særlig etter intervjuene med Pontus og Brentford-manageren. Håper spillerne lar seg fyre opp, og at det denne gangen er VI som spiller som om at dette er en cupfinale! 3 poeng i kveld kan være katalysatoren som kickstarter resten av sesongen og kroner det hele med opprykk.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.