Skrevet av Emne: Kamp: vs Brentford, @Griffin Park, tirsdag 11.02.2020, kl 20:45 på LUTV  (Lest 32440 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ar9

Kamp: vs Brentford, @Griffin Park, tirsdag 11.02.2020, kl 20:45 på LUTV
« Svar #240 på: Februar 12, 2020, 10:11:07 »
Jeg kommenterte i fjor at vårt eneste kjøp, Kiko, kostet opprykket. Er redd det skjer igjen. Vi har problemer offensivt, men det er bakover den store forandringen har skjedd. Kiko hadde knapt skudd mot seg første halvdel, og klarte seg greit. Nå har det skjedd noe defensivt, vi holder ikke tett lenger, og hvorfor faen kjøpte vi en så dårlig keeper. Peacock-Farrell var like god (bedre) og mye yngre.

Får vi tilbake 0'en, så holder vi roen i kampene bedre og får målet vårt. I tillegg, med så store effektivitets problemer, blir kneika tøff når vi ALLTID må score to eller flere.

Liker ikke å snakke om doemmeren, men i dag var han ikke med oss. Brentford fikk for alt, filming inkludert. Vi fikk knapt for overfall.

Uenig vedr dommeren. Eksempelvis når Brentford spillern var i duell inne i 16 metern vår og kasta seg ned (filming). «Alle» (som det ofte sies) ropte på straffe. Ingen fikk.
Flink dommer.
Miasek eller Huffer hadde nok vært ett sikrere kort en BPF. Jeg hadde selv hørt lov ord om BPF lenge før han enderlig fikk sjansen i voksen fotball. Ja, han reddet en straffe men manglet det meste kom det frem etterhvert.
Feltarbeid, plassering/forarbeid, generell shot stopper ferdig heter (Spesielt fra 16 meter og lenger hold).
Ellers ble samarbeidet med forsvarerne faktisk dårligere og dårligere etter hver kamp han stod. BPF har fortsatt en lang vei å gå til å bli en keeper å satse på.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Ifølge Hay (tror jeg det var) hadde han indikert hands på en B-spiller da B protesterte i forkant av fellingen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sikkert ikke. Dommeren var så dårlig at han dømte for filming men gav ikke gult kort. Så dårlig var han!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så langt på alle forum jeg har lest er du den eneste som kritiserer dommeren.......

Da har du tydeligvis ikke lest dette forumet engang. Litt lenger oppe i tråden står følgende:

"Liker ikke å snakke om doemmeren, men i dag var han ikke med oss. Brentford fikk for alt, filming inkludert. Vi fikk knapt for overfall."

Ingen store kontroverser fra dommeren, men irriterte meg gjennom store deler av kampen der han ikke gir frispark til oss, men så gir han frispark til Brentford i en lignende duell. En klassisk hjemmedommer altså.

Sammenlignet med noen av de håpløse avgjørelsene enkelte dommere har blåst mot oss i tidligere kamper, så var ikke dommeren så ille nei.

auren

Skal ikke komme med noen bastante tall eller statistikk ifare for å få merkelappen «kvistmann» eller noe sånt.
Men flertallet her og på Facebook gruppa norske Leeds fans mener dommeren holdt en bra linje. Hvis man vurderer dømmingen i denne kampen m litt objektive øyne kan jeg ikke skjønne at det skal være grunn for oss til å klage når man sammenligner med flere foregående kamper.

Kan heller ikke skjønne at man til en hver tid skal skylde på dommeren eller mene at dommeren er i mot oss.

Etter mange kamper hvor spillet vårt har blitt gråere og gråere med dystre fremtidsutsikter mener jeg denne kampen kan være ett skikkelig turning point.
Forutsetningene tatt i betraktning.
Brentford sin fryktede BMW var totalt usynlig på hjemmebane.

Uanz om Fulham vinner på the Den idag gav denne kampen meg trua på at vi gjøre det bra de siste 14 kampene.
Kanskje nok til direkte opprykk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kontakinte

3. Beste dommeren vi har hatt denne sesongen.

What?? Han dømte jo konsekvent for hjemmelaget i alle 50/50 dueller. Mange rare vurderinger. Irriterte meg enormt!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingen kort, lite frispark. Lot masse gå. Flyt i spillet, vistes lite før siste 10.
Enig med Kato. By fare! Den beste dommeren hittil i sesongen.

auren

3. Beste dommeren vi har hatt denne sesongen.

What?? Han dømte jo konsekvent for hjemmelaget i alle 50/50 dueller. Mange rare vurderinger. Irriterte meg enormt!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingen kort, lite frispark. Lot masse gå. Flyt i spillet, vistes lite før siste 10.
Enig med Kato. By fare! Den beste dommeren hittil i sesongen.

Selv om dette var den beste dommeren denne sesongen, så trenger ikke det å si at han var bra.

Men, det kan hende jeg lever meg mer inn i kampene enn andre sofa-fans. Det var påfallende ofte han ikke dømte frispark til oss, i situasjoner som unektelig så ut som frispark. Mens Brentford fikk mange tvilsomme tildelt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

3. Beste dommeren vi har hatt denne sesongen.

What?? Han dømte jo konsekvent for hjemmelaget i alle 50/50 dueller. Mange rare vurderinger. Irriterte meg enormt!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingen kort, lite frispark. Lot masse gå. Flyt i spillet, vistes lite før siste 10.
Enig med Kato. By fare! Den beste dommeren hittil i sesongen.

Selv om dette var den beste dommeren denne sesongen, så trenger ikke det å si at han var bra.

Men, det kan hende jeg lever meg mer inn i kampene enn andre sofa-fans. Det var påfallende ofte han ikke dømte frispark til oss, i situasjoner som unektelig så ut som frispark. Mens Brentford fikk mange tvilsomme tildelt.

auren

Han var helt grei. Lente seg på assistentdommer i noen situasjoner, blåste favør Brentford i noen nøkkelsituasjoner som gjorde at andre omgang ble litt stykket opp til tider. Men alt dette har jo med fotballforståelse og tilstedeværelse i situasjoner og gjøre  og det kan man jo ikke forvente av en dommer...
Er vel her absolutt minimum skulle vært. Synd hvis dette virker/er noe av det bedre som leveres i divisjonen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Les twitterfeeden her for kommentarer om dommeren...

https://twitter.com/DonMarceloLUFC/status/1227500244964765697?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

3. Beste dommeren vi har hatt denne sesongen.

What?? Han dømte jo konsekvent for hjemmelaget i alle 50/50 dueller. Mange rare vurderinger. Irriterte meg enormt!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingen kort, lite frispark. Lot masse gå. Flyt i spillet, vistes lite før siste 10.
Enig med Kato. By fare! Den beste dommeren hittil i sesongen.

Selv om dette var den beste dommeren denne sesongen, så trenger ikke det å si at han var bra.

Men, det kan hende jeg lever meg mer inn i kampene enn andre sofa-fans. Det var påfallende ofte han ikke dømte frispark til oss, i situasjoner som unektelig så ut som frispark. Mens Brentford fikk mange tvilsomme tildelt.

auren

Det overfallet du snakker om, er det filmingen der Ayling kaster seg i bakken på slutten?

Satt faktisk å tenkte underveis i kampen at vi var heldige meg avgjørelsene flere ganger. Fascinerende at man kan se så forskjellig   :)

leedslife

Les twitterfeeden her for kommentarer om dommeren...

https://twitter.com/DonMarceloLUFC/status/1227500244964765697?s=20

Forteller alt om rekrutteringen og nivået man får frem.

Kan jo være at akkurat denne sesongen er litt spesiell for våres del. Vi har jo hatt noen dommeravgjørelser som knapt er til å tro.
Men synes generelt sett det er ganske svakt nivå på de CC kampene jeg ser.

auren

3. Beste dommeren vi har hatt denne sesongen.

What?? Han dømte jo konsekvent for hjemmelaget i alle 50/50 dueller. Mange rare vurderinger. Irriterte meg enormt!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingen kort, lite frispark. Lot masse gå. Flyt i spillet, vistes lite før siste 10.
Enig med Kato. By fare! Den beste dommeren hittil i sesongen.

Selv om dette var den beste dommeren denne sesongen, så trenger ikke det å si at han var bra.

Men, det kan hende jeg lever meg mer inn i kampene enn andre sofa-fans. Det var påfallende ofte han ikke dømte frispark til oss, i situasjoner som unektelig så ut som frispark. Mens Brentford fikk mange tvilsomme tildelt.

auren

Det overfallet du snakker om, er det filmingen der Ayling kaster seg i bakken på slutten?

Satt faktisk å tenkte underveis i kampen at vi var heldige meg avgjørelsene flere ganger. Fascinerende at man kan se så forskjellig   :)

Har ikke snakket om noe overfall, det var det en annen poster som gjorde.

Men jeg får bare bøye meg for flertallet her, selv om jeg satt på puben og klaget høylytt mange ganger  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

3. Beste dommeren vi har hatt denne sesongen.

What?? Han dømte jo konsekvent for hjemmelaget i alle 50/50 dueller. Mange rare vurderinger. Irriterte meg enormt!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingen kort, lite frispark. Lot masse gå. Flyt i spillet, vistes lite før siste 10.
Enig med Kato. By fare! Den beste dommeren hittil i sesongen.

Selv om dette var den beste dommeren denne sesongen, så trenger ikke det å si at han var bra.

Men, det kan hende jeg lever meg mer inn i kampene enn andre sofa-fans. Det var påfallende ofte han ikke dømte frispark til oss, i situasjoner som unektelig så ut som frispark. Mens Brentford fikk mange tvilsomme tildelt.

auren

Det overfallet du snakker om, er det filmingen der Ayling kaster seg i bakken på slutten?

Satt faktisk å tenkte underveis i kampen at vi var heldige meg avgjørelsene flere ganger. Fascinerende at man kan se så forskjellig   :)

Ang Ayling. Verste jeg ser er alle dommerne som faller for at backene bare kan legge seg ned med spiller i rygg så blir det dømt frispark.
Skjer i hver eneste kamp med Ayling. I tillegg gjorde Brentford det i går og fikk frispark. 2 situasjoner som hadde ført til gode målsjanser for oss hadde ikke dommeren latt seg lure. Faen ikke til å tro når det i tillegg står en bortkommen flaggbærer 1 meter i fra. Helvete er galt med de?

jaho

Jeg kommenterte i fjor at vårt eneste kjøp, Kiko, kostet opprykket. Er redd det skjer igjen. Vi har problemer offensivt, men det er bakover den store forandringen har skjedd. Kiko hadde knapt skudd mot seg første halvdel, og klarte seg greit. Nå har det skjedd noe defensivt, vi holder ikke tett lenger, og hvorfor faen kjøpte vi en så dårlig keeper. Peacock-Farrell var like god (bedre) og mye yngre.

Får vi tilbake 0'en, så holder vi roen i kampene bedre og får målet vårt. I tillegg, med så store effektivitets problemer, blir kneika tøff når vi ALLTID må score to eller flere.

Liker ikke å snakke om doemmeren, men i dag var han ikke med oss. Brentford fikk for alt, filming inkludert. Vi fikk knapt for overfall.

Uenig vedr dommeren. Eksempelvis når Brentford spillern var i duell inne i 16 metern vår og kasta seg ned (filming). «Alle» (som det ofte sies) ropte på straffe. Ingen fikk.
Flink dommer.
Miasek eller Huffer hadde nok vært ett sikrere kort en BPF. Jeg hadde selv hørt lov ord om BPF lenge før han enderlig fikk sjansen i voksen fotball. Ja, han reddet en straffe men manglet det meste kom det frem etterhvert.
Feltarbeid, plassering/forarbeid, generell shot stopper ferdig heter (Spesielt fra 16 meter og lenger hold).
Ellers ble samarbeidet med forsvarerne faktisk dårligere og dårligere etter hver kamp han stod. BPF har fortsatt en lang vei å gå til å bli en keeper å satse på.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Ifølge Hay (tror jeg det var) hadde han indikert hands på en B-spiller da B protesterte i forkant av fellingen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp, det så vi på skjermen at dommeren i klagestormen klappet seg på overarmen for å indikere hands på Jenssen i momentet før "fellingen"

Kato

Les twitterfeeden her for kommentarer om dommeren...

https://twitter.com/DonMarceloLUFC/status/1227500244964765697?s=20

Samme følelse som jeg hadde. ingen kort, lot spillet flyte. Vistes veldig lite før på slutten.

En dårlig dommer hadde gitt Brentford straffe.
 

HåvardK

Les twitterfeeden her for kommentarer om dommeren...

https://twitter.com/DonMarceloLUFC/status/1227500244964765697?s=20

Samme følelse som jeg hadde. ingen kort, lot spillet flyte. Vistes veldig lite før på slutten.

En dårlig dommer hadde gitt Brentford straffe.
Helt enig. Det faktum at en del situasjoner fikk passere, gikk begge veier. Dessuten fikk ikke hoveddommer mye hjelp av linjedommerne.