Skrevet av Emne: Kamp: vs Cardiff City, @Cardiff City Stadium, søndag 15.03.2020, kl 14.00 LUTV  (Lest 5469 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Neste kamp er søndagskamp kl 14 (norsk tid), like fullt er det skotsk Premiership som er satt opp på Viasport... På Sky går den som Red Button kamp, noe som vel betyr LUTV.

Vi skal reise til Wales, noe vi ikke liker like godt.
Championship Norge presenterte Cardiff slik før gårsdagens kamp
Cardiff City havnet under 0-2 hjemme mot Brentford sist, men litt magi fra innkastene til Will Vaulks sørget for at waliserne likevel sikret seg ett poeng. Vaulks var for øvrig heldig som fikk fullføre kampen, ettersom han hadde en mindre heldig episode hvor han satte kneet ned på hodet til Brentford-spiller Christian Norgaard. Brentford-sjef Thomas Frank mente i hvert fall at det var et soleklart rødt kort, og jeg er ikke uenig. Cardiff ligger på en 11. plass på tabellen, og opp til playoff skiller det fem poeng. The Bluebirds har ikke vunnet noen av sine fire siste kamper, og på bortebane har de 4-7-7 denne sesongen.

Cardiffs siste kamper:
Barnsley - Cardiff 0-2 (Vaulks, Paterson)
Cardiff – Brentford 2-2 (Ralls, Hoilett)
Cardiff – Forest 0-1
Stoke – Cardiff 2-0
Cardiff – Wigan 2-2 (Murphy, Selvmål)
Huddersfield – Cardiff 0-3 (Murphy, Vaulks, Paterson)

Vurdering: Barnsley med smell sist, men vant samtlige av de tre foregående kampene. Cardiff City med bra opphenting sist, men formen har ikke vært den beste de siste rundene. Gjestene har hatt et par sterke borteseiere i 2020, men her tror jeg de skal få det tøft. Barnsley har på ingen måter sett ut som et bunnlag i det siste, og kommer helt sikkert til å skape en del gode sjanser her. Jeg tror de har det som skal til for å ta en meget viktig seier i dette oppgjøret.

Aase tok feil - Cardiff vant altså 2-0 på bortebane.

Hva så med Leeds?
Vil flyten vedvare... Heldigvis har Fulham en potensielt vanskelig kamp mot Brentford i samme runde...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Tøff kamp. Absolutt. Phillips er forhåpentligvis tilbake fra skade. Scorer vi først så vinner vi nok. Slik har gjennomgangsmelodien vært både denne og forrige sesong. Jeg tror vi skal være OK fornøyd med 1 poeng. Jeg spår tap for første gang på 7 kamper. Cardiff vinner 2-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Veldig iriterende at Fulham har hjemmekamp fredag kveld mens har en bortekamp langt borte i Wales på søndag. Lagene møtes onsdag kveld. Fulham med inntil 2 døgns lenger recovery (hvis vi tar med reiseveien hjem for Leeds). Kan bli utslagsgivende onsdag kveld.

Blank_File

Veldig iriterende at Fulham har hjemmekamp fredag kveld mens har en bortekamp langt borte i Wales på søndag. Lagene møtes onsdag kveld. Fulham med inntil 2 døgns lenger recovery (hvis vi tar med reiseveien hjem for Leeds). Kan bli utslagsgivende onsdag kveld.
Enig. Stoooort minus for oss som gjør at vi antagelig taper den neste.

RoarG

Leeds har normalt ikke gjort det all verden i Wales. Husker det forsmedelige uavgjort-resultatet fra det omvendte oppgjøret. Hadde vært fint om vi kunne hevne dette. Har jo holdt nullen i 5 kamper på rad nå. Før eller siden tar slike flotte rekker slutt. Slipper nok inn må her, men hvor mange? Bamford scoret jo i helga. Skal vi satse på en liten ketchup-effekt her? Velger å være betinget optimist, så jeg tror at vi vinner. 2-1 til Leeds. Bamford og Harrison.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Geir fra Grimstad

Vinner denne kampen 2-0 tipper jeg. Kan ikke se noen lag som stopper maskineriet nå...
revie

Bromancer

Har troa i denne. Statistisk sett skal vi slite borte mot et lag i Wales som attpåtil er ledet av Hamsterface Harris, men skal statistikker brytes er dette riktig tidspunkt å gjøre det på! 2-0 til oss! Faen om vi skal tape mot et lag som baserer taktikken sin på lange innkast.

Sydhagen

Cardiff er beintøffe hjemme. Dette blir knalltøft.
Tipper 2-2.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Forever Whites

Tipper 1-1 her.  Vanskelig oppgjør.  Fornøyd hvis vi får med oss et poeng.
Medlem 94237

samadhi

Veldig iriterende at Fulham har hjemmekamp fredag kveld mens har en bortekamp langt borte i Wales på søndag. Lagene møtes onsdag kveld. Fulham med inntil 2 døgns lenger recovery (hvis vi tar med reiseveien hjem for Leeds). Kan bli utslagsgivende onsdag kveld.

Har du helt rett i. Neste uke blir veldig spennende med to tøffe kamper. Med 6 poeng begynner opprykket å virke veldig sikkert.
Med 0 poeng er det full kamp igjen.
marching on together,
derudaf forever...

Cherry

Tøff kamp. Absolutt. Phillips er forhåpentligvis tilbake fra skade. Scorer vi først så vinner vi nok. Slik har gjennomgangsmelodien vært både denne og forrige sesong. Jeg tror vi skal være OK fornøyd med 1 poeng. Jeg spår tap for første gang på 7 kamper. Cardiff vinner 2-1.

auren

Leste innlegget fra Danny Mills fra lørdagen der Phillips nok en gang tok marsj rundt banen og gira opp/ takket fansen....MEN han haltet mye!
Vi trenger Ben bakover ( styrken til Cardiff fremover er lange innkast) og Kalvin tilbake i denne.
1. Poeng helt greit ... før kamp ;)
 

Ankerjon15

Etter å ha tatt 15.poeng og 9-0 i målforskjell på de siste 5.kampene gleder jeg meg til kampen mot Cardiff til søndag. Kampen blir å se enten hos sønnen eller på Harveys i Kr.Sand hvor det er stor stemning blant fine Leedsfans . Håper på fortsatt godt spill og nok poeng sånn att vi endelig kan rykke opp. ;D ;D ;D

Kato

Her får vi (og Meslier spesielt) en test.

Det jeg har sett av Cardiff er et bombardement av dødballer. Lange innkast og cornere mot fyrtårn er melodien.

Dette er et lag jeg antar vi står ganske dårlig til.

Aden Flint på benken sist, sikkert ladet for luftkrig denne gang.
 

ar9

Jeg er nervøs allerede. Kall med gjerne pessimist men per nå tenker jeg at jeg er fornøyd med 2 poeng etter de to neste kampene.
Dette betinget av at vi ellers spiller bra og formen virker lovende til innspurten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jaho

Jeg er nervøs allerede. Kall med gjerne pessimist men per nå tenker jeg at jeg er fornøyd med 2 poeng etter de to neste kampene.
Dette betinget av at vi ellers spiller bra og formen virker lovende til innspurten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Enig, tror vi ikke skal være misfornøyde med to uavgjorte her. Avgir Fulham da i tillegg poeng mot Brentford på fredag vil avstanden til nr 3 være like stor etter disse to vanskelige kampene mot to lag som var i Premier Leauge i fjor. Med sist kamp mot Huddersfield ble jo terminlista sånn at vi møter de tre nedrykkede lagene rett etter hverandre..

Blank_File

Da må vi bare være enda mer fokusert på ballinnhav enn det vi har vært, så det blir minst mulig ut av driten til Cardiff. Ser jo at flere "spillelag" sliter mot disse møkkamennene.

jaho

Viktig å ikke gi bort unødvendige frispark på egen halvdel i farlige soner. Der synes jeg vi har vært mye bedre de siste kampene.

NT

Kjenner på at serieinnspurten begynner å sette sitt preg.  Fikk så hatten passet av en kollega idag, som mente vi her på jobben burde gjøre noen Coronatiltak - og jeg svarte at jeg nå var mer bekymra for de lange innkasta til Cardiff....   Holder lav profil i morra

karaba

Er det noe som tyder på at kampen kan gå uten tilskuere?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Waccoe:
Did a bit of digging into the upcoming Cardiff game:
 
Their last 8 games at home, W1 D6 L1
Our last 8 away, W3 D2 L3
 
Away we've scored first in 10 of 19 games, winning them all when we do.
Cardiff concede most goals, when the match is divvied up into 10 minute sections, between 41 and 50 minutes (F5 A12).
Likewise, we score most in that period (F8 A1).
 
So lump all your hard earned on a 1-0 to us, first goal between 41 and 50 minutes, Bamford to score.

....

We have only lost games in three cities this season. Leeds, London and Nottingham.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Er det noe som tyder på at kampen kan gå uten tilskuere?

Fra i dag:

Tom Carnduff
@TomC_22

The EFL has no immediate plans to postpone any scheduled fixtures despite Nottingham Forest's majority owner Evangelos Marinakis contracting coronavirus.

EFL spokesperson: "The Government guidance remains unchanged on the position of EFL matches taking place as scheduled."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan