Skrevet av Emne: Korona-tråden  (Lest 60783 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

eggus

Korona-tråden
« på: Mars 09, 2020, 21:19:30 »
Med viruset på tur rundt i verden, er det vel på tide at den sprer seg, med egen tråd, inn på vårt forum og?
Nå har Italias sportsforbund vedtatt at alle sportsarrangementer/ligaer innstilles fram til april (avhengig av vedtak i Italias parlament). Det samme kan jo tenkes gjennomført i England etterhvert? (I første omgang er det vel stengning av tribuner som er det mest sannsynlige tiltaket)
Sportslig vil det kunne medføre enten en veldig opphopning av kamper, og kanskje ligaspill over i juni? Eventuelt hvis det blir skikkelig ille; resten av sesongen innstilt, og opprykk/nedrykk basert på tabellen i det øyeblikket avgjørelsen blir tatt(dette er i så fall trolig en fordel for oss)
Har frykten inntatt forumet?
« Siste redigering: Mars 09, 2020, 21:57:44 av eggus »
 

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #1 på: Mars 09, 2020, 21:42:59 »
Ser ikke bort fra at sesongen blir sterkt forstyrret av viruset. Det er lenge til mai og det er ikke sikkert det er nok å kjøre kamper for tomme tribuner. Dersom spillerstallene rundt omkring  begynner å bli smittet må de nesten gjøre noe.

Jeg ser ikke for meg at de kan gjøre tabellen etter 3/4-dels sesong tellende. Det vil bli ramaskrik blant klubbene i  opp- og nedrykksstrid i alle divisjoner. De store klubbene i Europa vil være fornøyd med at det er de samme klubbene som går inn i neste års Champions League, som de som var kvalifiserte i år.

Som det har vært skrevet i en annen tråd - hva vil være mer Leeds enn at sesongen blir avlyst med 5-6 kamper igjen og vi har en gigantisk luke til 3.-plass? Bare å vaske hender og krysse fingre for at de siste 9 kampene kan gjennomføres!

Bromancer

Sv: Korona-tråden
« Svar #2 på: Mars 09, 2020, 21:47:18 »
Jeg anser det som mer sannsynlig at de de avbryter sesongen og lar tabellen på daværende tidspunkt bli tellende enn at de annulerer hele greia.

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #3 på: Mars 09, 2020, 22:08:18 »
Jeg anser det som mer sannsynlig at de de avbryter sesongen og lar tabellen på daværende tidspunkt bli tellende enn at de annulerer hele greia.
Enig. Viruset er bare i sin begynnelse. Virus sprer seg etter eksponentiell vekstmodell. Må nok regne med smittete spillere. Man prøver nok å holde sesongen normal så lenge det går.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #4 på: Mars 09, 2020, 23:34:50 »
Jeg anser det som mer sannsynlig at de de avbryter sesongen og lar tabellen på daværende tidspunkt bli tellende enn at de annulerer hele greia.

Hvorfor anser du det som mer sannsynlig?

Bromancer

Sv: Korona-tråden
« Svar #5 på: Mars 10, 2020, 08:10:53 »
Jeg anser det som mer sannsynlig at de de avbryter sesongen og lar tabellen på daværende tidspunkt bli tellende enn at de annulerer hele greia.

Hvorfor anser du det som mer sannsynlig?

Fordi vi faktisk har en poengtabell. Litt som å avlyse et hopprenn i andre omgang og la første omgang være tellende resultat. Cuper blir det verre med, playoffsluttspill også.

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #6 på: Mars 10, 2020, 08:57:45 »
Jeg anser det som mer sannsynlig at de de avbryter sesongen og lar tabellen på daværende tidspunkt bli tellende enn at de annulerer hele greia.

Hvorfor anser du det som mer sannsynlig?

Fordi vi faktisk har en poengtabell. Litt som å avlyse et hopprenn i andre omgang og la første omgang være tellende resultat. Cuper blir det verre med, playoffsluttspill også.
I hopprenn kan t.o.m. kvalifiseringsresultat bli stående som tellende. Etter 37 kamper har lag vist hva de duger til. 80% av sesongen har tross alt blitt unnagjort. Ingen større sak å avlyse de resterende kampene. Man har en tabell.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Killa

Sv: Korona-tråden
« Svar #7 på: Mars 10, 2020, 10:01:48 »
Jeg anser det som mer sannsynlig at de de avbryter sesongen og lar tabellen på daværende tidspunkt bli tellende enn at de annulerer hele greia.

Hvorfor anser du det som mer sannsynlig?

Fordi vi faktisk har en poengtabell. Litt som å avlyse et hopprenn i andre omgang og la første omgang være tellende resultat. Cuper blir det verre med, playoffsluttspill også.
I hopprenn kan t.o.m. kvalifiseringsresultat bli stående som tellende. Etter 37 kamper har lag vist hva de duger til. 80% av sesongen har tross alt blitt unnagjort. Ingen større sak å avlyse de resterende kampene. Man har en tabell.

Håper du har rett - men igjen..: Vi er Leeds.... :-\

Kato

Sv: Korona-tråden
« Svar #8 på: Mars 10, 2020, 11:06:57 »
Interessante vurderinger som gjøres i Italia i dag vedrørende fotballen som er stoppet.

Likte dette alternativet:

Tabellen ved stopp blir gjeldende, men lagene som ligger på nedrykk slipper å flyttes ned. Lagene på opprykk går opp, og man utvider antall lag på nivået over.

Andersen

Sv: Korona-tråden
« Svar #9 på: Mars 10, 2020, 11:26:25 »
Det enkleste er vel , hvis Corona viruset sprer seg i England også hvis toppene i den engelske ligaen vil stoppe/avlyse resterende 9 kamper igjen i vår liga så la nåværende tabell gjelde . Leeds , WBA , Fulham , rykker rett opp 3 øverste lagene , de 3 nederste rett ned en 1 div . Dette hvis man tar poengene til grunn, hvor de lagene ligger i dag. Kan aldri tenke meg at sesongen 2019/2020 blir avlyst , slettet

Sydhagen

Sv: Korona-tråden
« Svar #10 på: Mars 10, 2020, 14:14:38 »
Forest eigaren smitta av Corona og helste på laget før forrige kamp.
Nå kan mye rart skje her...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #11 på: Mars 10, 2020, 16:35:54 »
Forest eigaren smitta av Corona og helste på laget før forrige kamp.
Nå kan mye rart skje her...
Millwall sender folk i selvpåført karantene etter at klubbrepresentanter hilste på Marinakis.

https://www.football.london/millwall-fc/millwall-confirm-coronavirus-self-isolation-17898878

I Sheffield lurer man på om det berammete møtet mellom Wednesday og Forest går etter planen. Jepp, nå er vi i gang.

https://www.thestar.co.uk/sport/football/sheffield-wednesday/will-sheffield-wednesday-v-nottingham-forest-be-postponed-after-coronavirus-case-all-you-need-know-efl-and-government-contingency-plans-2445466
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Korona-tråden
« Svar #12 på: Mars 10, 2020, 18:43:23 »
På Facebook skrives det hva Phil Hay svarte angående viruset i dagens Q&A:

Phil Hay has said that health must come first as the Coronavirus continues to spread and has an ever-growing impact on the sporting world.
La Liga games will become the latest to be played behind closed doors over the next two weeks. Serie A and Ligue 1 games have already fallen victim to restrictions because of the virus, with Italy going as far as suspending all sports.
So far, the UK has decided that football games can go ahead with fans present but that could change at any time.
Writing in a Q&A on the Athletic site on Tuesday, Hay was asked about what implications the Coronavirus would have on Leeds.
“As it stands, games are still open to the public but you can see the extent to which other countries are closing the doors for big sporting events,” Hay said.
“There are so many issues involved here so it’s massively complex. What are the implications for clubs who lose the income? What are the implications for season ticket holders who have already paid in advance? What would it be like winning trophies/promotion in front of empty stadiums? The one thing the authorities will desperately want to avoid is a complete postponement like they’re having in Italy. That would have major repercussions (but ultimately if public health requires drastic sanctions, drastic sanctions have to be taken).”
Asked directly what would happen if the EFL suspended the 19/20 season Hay replied saying, “The million-dollar question. I’m watching the situation in Italy with interest. God knows how they’ll go about sorting that out. But in terms of protecting the health of the public, it has to be done and sport has to be secondary.”
There are a few different scenarios that could play out.
Given what’s happening in Europe, with La Liga making the latest announcement to play games behind closed doors, you’d have to think it’s likely that similar measures will come into play in the UK before the end of the season.
If that does happen, the best case for Leeds is a financial loss, with fans missing out on watching their club finally getting promoted back to the top flight.
That would be cruel to Leeds fans but, as Hay said, public health has to come first.
The worst-case scenario is that things get much worse and the Championship is suspended.
God knows how that would end and it’s something we don’t even want to think about at the moment. Credit  for this article to MOT 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #13 på: Mars 10, 2020, 19:41:34 »
Jeg anser det som mer sannsynlig at de de avbryter sesongen og lar tabellen på daværende tidspunkt bli tellende enn at de annulerer hele greia.

Hvorfor anser du det som mer sannsynlig?

Fordi vi faktisk har en poengtabell. Litt som å avlyse et hopprenn i andre omgang og la første omgang være tellende resultat. Cuper blir det verre med, playoffsluttspill også.

Føler meg ikke sikker på at en ufullstendig sesong vil bli godkjent siden det er forskjeller i hvem som har møtt hvem. EFL kan finne på hva som helst... I hopp har man tross alt en gjennomført omgang. Men det kan være at løsningen med å kun ha opprykk gjør det mer spiselig - alle lagene unntatt de rett utenfor direkte opprykk vil være fornøyde.

auren

Sv: Korona-tråden
« Svar #14 på: Mars 10, 2020, 20:34:56 »
Det er bare et tidsspørsmål før det spilles for tomme tribuner også i England. Sannsynligvis allerede til helgen. Så får vi se om viruset setter sitt preg på noen av lagene i de engelske divisjoner. Det er nok bare et tidsspørsmål det også. Det kan fort hende at deler av sesongen må utsettes/kanselleres. Hva man da gjør med opprykk/nedrykk er ikke godt å si. Lpool kan vel være mestere allerede på mandag hvis City snubler i en av sine to neste kamper mot Arsenal (onsdag) og Burnley (lørdag). Da vil Lpool være PL-mestere med seier mot Everton.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Korona-tråden
« Svar #15 på: Mars 10, 2020, 21:40:47 »
Det er bare et tidsspørsmål før det spilles for tomme tribuner også i England. Sannsynligvis allerede til helgen. Så får vi se om viruset setter sitt preg på noen av lagene i de engelske divisjoner. Det er nok bare et tidsspørsmål det også. Det kan fort hende at deler av sesongen må utsettes/kanselleres. Hva man da gjør med opprykk/nedrykk er ikke godt å si. Lpool kan vel være mestere allerede på mandag hvis City snubler i en av sine to neste kamper mot Arsenal (onsdag) og Burnley (lørdag). Da vil Lpool være PL-mestere med seier mot Everton.

auren

Med bare 9 kamper igjen tror jeg sesongen fullføres med tomme tribuner. Hvordan dem løser PO er usikkert. Tomme tribuner eller dem velger at topp tre går opp. Alternativet er vel som forslaget i Italia. 22 lag i PL neste år, og 5 som rykker ned neste sesong. Men da går det utover lag 3-6... At sesongen slettes har jeg svært liten tro på.

Hvis spillerne blir smittet eller må i karantene tvinger det frem en rask løsning. Det vil få forskjellige konsekvenser og ramme ulikt. Men sånn må det nesten bli. Liv og helse er viktigst.

gekon17

Sv: Korona-tråden
« Svar #16 på: Mars 11, 2020, 07:44:42 »
Da er det vel i gang....Flere Arsenal spillere i karantene....

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
« Siste redigering: Mars 11, 2020, 07:48:26 av gekon17 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Korona-tråden
« Svar #17 på: Mars 11, 2020, 11:13:35 »
Tom Carnduff
@TomC_22

The EFL has no immediate plans to postpone any scheduled fixtures despite Nottingham Forest's majority owner Evangelos Marinakis contracting coronavirus.

EFL spokesperson: "The Government guidance remains unchanged on the position of EFL matches taking place as scheduled."

Olympiacos have confirmed that Coronavirus tests on their players and staff have all returned negative. Marinakis was in Greece over the weekend.
https://twitter.com/olympiacosfc/status/1237669392009347073?s=21…
Q
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Perik

Sv: Korona-tråden
« Svar #18 på: Mars 11, 2020, 11:22:37 »
Er det merkelig at Arsenal spillere går i karantene i de 14 dagene etter de hilste på Forest sin eier, men er ikke kommet noe info om at Forest sine egne spillere gjør det? Og at Olympiakos foreløpig ser ut som de kan spille kamp mot Wolves i Europa imorgen.

Er det valgfritt om de skal i karantene eller ei?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Korona-tråden
« Svar #19 på: Mars 11, 2020, 11:35:46 »
Utrolig mange engelske på twitter som poster slikt som dette:

Aye. Virtually everyone I know had a 'bad cold' or the flu over Xmas and January. Wouldn't surprise me in the slightest if that was actually us all getting a mild case of this.

Det kan være mange mørketall her, over hele verden for så vidt...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Korona-tråden
« Svar #20 på: Mars 11, 2020, 11:45:44 »
Utrolig mange engelske på twitter som poster slikt som dette:

Aye. Virtually everyone I know had a 'bad cold' or the flu over Xmas and January. Wouldn't surprise me in the slightest if that was actually us all getting a mild case of this.

Det kan være mange mørketall her, over hele verden for så vidt...

Skal ikke se bort ifra dette.
Og at der er mørketall det tror jeg vi kan si med stor sikkerhet. Et fåtall blir testet.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

karaba

Sv: Korona-tråden
« Svar #21 på: Mars 11, 2020, 22:35:43 »
Utrolig mange engelske på twitter som poster slikt som dette:

Aye. Virtually everyone I know had a 'bad cold' or the flu over Xmas and January. Wouldn't surprise me in the slightest if that was actually us all getting a mild case of this.

Det kan være mange mørketall her, over hele verden for så vidt...

Skal ikke se bort ifra dette.
Og at der er mørketall det tror jeg vi kan si med stor sikkerhet. Et fåtall blir testet.
Dette er nok bare vanlig sesong influensa. Corona er ikke det samme, har ingen tro på at det kom til England før det var observert i Kina


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forever Whites

Sv: Korona-tråden
« Svar #22 på: Mars 11, 2020, 22:47:59 »
Utrolig mange engelske på twitter som poster slikt som dette:

Aye. Virtually everyone I know had a 'bad cold' or the flu over Xmas and January. Wouldn't surprise me in the slightest if that was actually us all getting a mild case of this.

Det kan være mange mørketall her, over hele verden for så vidt...

Skal ikke se bort ifra dette.
Og at der er mørketall det tror jeg vi kan si med stor sikkerhet. Et fåtall blir testet.
Dette er nok bare vanlig sesong influensa. Corona er ikke det samme, har ingen tro på at det kom til England før det var observert i Kina


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har vært mye influensa i Norge også i januar/februar uten at det har hatt noe med Korona å gjøre.  Men nå ser det ut som det begynner å ta av her i Norge også med over 200 nye registrerte hittil i dag.  Og mye mørketall er det nok over hele verden.  Ikke alle lands registreringer fungerer like bra og mange steder har ikke folk de mulighetene og ikke minst økonomi til å få sjekket seg.
« Siste redigering: Mars 11, 2020, 23:53:54 av Forever Whites »
Medlem 94237

Jon R

Sv: Korona-tråden
« Svar #23 på: Mars 12, 2020, 01:08:46 »
Utrolig mange engelske på twitter som poster slikt som dette:

Aye. Virtually everyone I know had a 'bad cold' or the flu over Xmas and January. Wouldn't surprise me in the slightest if that was actually us all getting a mild case of this.

Det kan være mange mørketall her, over hele verden for så vidt...

Skal ikke se bort ifra dette.
Og at der er mørketall det tror jeg vi kan si med stor sikkerhet. Et fåtall blir testet.
Dette er nok bare vanlig sesong influensa. Corona er ikke det samme, har ingen tro på at det kom til England før det var observert i Kina


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har vært mye influensa i Norge også i januar/februar uten at det har hatt noe med Korona å gjøre.  Men nå ser det ut som det begynner å ta av her i Norge også med over 200 nye registrerte hittil i dag.  Og mye mørketall er det nok over hele verden.  Ikke alle lands registreringer fungerer like bra og mange steder har ikke folk de mulighetene og ikke minst økonomi til å få sjekket seg.
Totalt uansvarlige og uvitenskapelige tweets. Fullsatt Anfield i kveld. Totalt uansvarlig av engelske helsemyndigheter og et veikart til annullering av nasjonale og internasjonale fotballturneringer. Det er dessverre alt for mange som ikke tar innover seg det som skjer lokalt og globalt nå!
Jon R.

Jon R

Sv: Korona-tråden
« Svar #24 på: Mars 12, 2020, 01:10:37 »
Utrolig mange engelske på twitter som poster slikt som dette:

Aye. Virtually everyone I know had a 'bad cold' or the flu over Xmas and January. Wouldn't surprise me in the slightest if that was actually us all getting a mild case of this.

Det kan være mange mørketall her, over hele verden for så vidt...

Skal ikke se bort ifra dette.
Og at der er mørketall det tror jeg vi kan si med stor sikkerhet. Et fåtall blir testet.
Dette er nok bare vanlig sesong influensa. Corona er ikke det samme, har ingen tro på at det kom til England før det var observert i Kina


Sent from my iPhone using Tapatalk
Selvfølgelig ikke. Fullstendig urealistisk!
Jon R.

Forever Whites

Sv: Korona-tråden
« Svar #25 på: Mars 12, 2020, 06:58:17 »
Ser ut som det vil gå mot lukkede kamper nå.  Får se hva som blir avgjort i løpet av dagen.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-8102533/EVERY-football-game-England-held-closed-doors-NO-games-shown-pubs.html
Medlem 94237

Cherry

Sv: Korona-tråden
« Svar #26 på: Mars 12, 2020, 09:32:23 »
Avbestilte i går neste ukes tur for å se Luton - kampen på ER neste lørdag- sikkert hyggelig noen dager å sitte "pub-fast" i Leeds , men så vil man jo hjem til familie etterhvert.
Er jo all usikkerhet på hvordan denne "treffer" hvert enkelt menneske som er engstelsen her.

ift sesongen videre , så er denne ok lesning: https://motleedsnews.com/news/times-report-details-imminent-coronavirus-plans-that-will-have-massive-impact-on-leeds-run-in/


The good news for Leeds is that there are currently no plans to postpone or even terminate the league early.

However, this could affect games as early as Cardiff at the weekend and obviously Fulham next week.

Playing behind closed doors, despite being criticised by the likes of Gary Neville and Gary Lineker, is seen as the only solution that can protect the integrity of the competitions.

The most important thing at the moment is the public’s health.

Behind that, the main thing for Leeds is that fixtures are completed – however that happens.

Leeds are on the brink of promotion and while it will be horrible for fans to miss out, completing the season now is key.

Better to get promoted without fans than miss out because the season is wiped from the records.
« Siste redigering: Mars 12, 2020, 09:36:28 av Cherry »
 

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #27 på: Mars 12, 2020, 11:00:36 »
Utrolig mange engelske på twitter som poster slikt som dette:

Aye. Virtually everyone I know had a 'bad cold' or the flu over Xmas and January. Wouldn't surprise me in the slightest if that was actually us all getting a mild case of this.

Det kan være mange mørketall her, over hele verden for så vidt...

Skal ikke se bort ifra dette.
Og at der er mørketall det tror jeg vi kan si med stor sikkerhet. Et fåtall blir testet.
Dette er nok bare vanlig sesong influensa. Corona er ikke det samme, har ingen tro på at det kom til England før det var observert i Kina


Sent from my iPhone using Tapatalk
Første observasjoner i Kina er fra november. Dysset ned av kommunistpartiet. Det var først når folk segnet om døde i gatene myndighetene reagerte i slutten desember. Kan altså hatt global spredning i flere uker før kinesiske myndigheter innrømte noe. Nå ble første coronatilfelle i Norge registrert 26. februar. Norske myndigheter har altså hatt 2 måneder på å reagere. For lite, for sent. Norske myndigheter har vist lite politisk lederskap. Ikke gjøre noe før man . Ei heller befolkningen generelt virker å ta dette seriøst. Det som skjedde i Holmenkollen 7.3. vitner og totalt mangel på gangsyn. At 8. marsfeiringen dagen etterpå gikk etter planen, vitner også om en laizzes faire-holdning som er totalt uakseptabel. Folk må forstå at man er i en biologisk unntakstilstand. Da må ikke myndigheter og folk nøle med å innføre en sosial unntakstilstand. Noe annet koster liv. Resten av sesongen må avlyses, slik som man gjorde med sluttspillet i ishockey her hjemme. Den norske fotballsesongen må ikke få starte, og Norge kan la Serbia vinne på walk over. Våkn opp!
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Sv: Korona-tråden
« Svar #28 på: Mars 12, 2020, 13:39:40 »
Håper LUTV tar ansvar og legger ut ekstra mange videoklipp i tiden fremover. Spiller ingen rolle for meg om det er Ayling,Viduka, Hasselbaink eller Schowumni som er sist på ballen.

Blir aldri lei av å se Leeds scoringer


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stut og Fjærkre

Sv: Korona-tråden
« Svar #29 på: Mars 12, 2020, 15:05:32 »
Det beste senarioet vi kan håpe på nå er at dronebildene fra når Leeds sikrer opprykket mot Barnsley 18. april blir historiske.
Bamford skårer hattrick i første omgang forran tomme tribunner, mens titusner av fans går banans på parkeringsplassene utenfor.
(På 3-0 målet kan man se hendene til Bielsa bevege seg, men det fanger ikke dronen opp.)