Skrevet av Emne: KAMP: vs Fulham @ Elland Road, lørdag 27/6 2020, kl 16.00 på Viasport 2  (Lest 20361 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Innbytter Pablo tatt av.  :o

Var det bare for å spare han pga. at vi leder klart?
Super Leeds since 1968

Milou

Bytte 4 ganger? Er det lov?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


ziganda

Jeg håper at det ikke er noen av tilskuerne som er så tette i pappen at de stormer banen når fløyta går for full tid.

Nøyer seg nok med bølgepapp.

Hallgeir *

Bytte 4 ganger? Er det lov?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

5 bytter og 9 på benken er nye regler i disse ulvetider.
Super Leeds since 1968

Milou

Bytte 4 ganger? Er det lov?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

5 bytter og 9 på benken er nye regler i disse ulvetider.
5 bytter, ja. Men eg trudde regelen var at det kun er lov å bytte 3 ganger?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Hallgeir *

Det ble etterhvert en flott lørdag.

Tre poeng mot en lei motstander og solid pynting av målforskjellen.

Ingen stor kamp, men hvem bryr seg så mye om det akkurat nå? Vi holder avstanden / pynter på den i forhold til lagene som presser oss bakfra.
Super Leeds since 1968

jaho

Bytte 4 ganger? Er det lov?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

5 bytter og 9 på benken er nye regler i disse ulvetider.
5 bytter, ja. Men eg trudde regelen var at det kun er lov å bytte 3 ganger?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

+ i pausa i tillegg mener jeg...

Cherry

Deilig seier i en merkelig kamp. Ballongen sprakk for Fulham etter 2-0.....
Alle de kampene vi har spilt og hatt overtak....det hadde vi ikke i dag - men vant!

Dette var gromt!

auren

Jadda! For en kontrollert og vel utført 2. omgang! Pablos silkefot og Alioskis kløkt avgjørende. Hadde vi vunnet denne kampen foran 37 000 tilskuere? Sannsynligvis ikke!

Grattis med et langt steg nærmere Premier League Leedsvenner!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

Fantastisk resultat, kan ikke si noe på effektiviteten i dag  ;D
Håper at Pablo kun ble byttet ut på slutten pga taktiske årsaker, og ikke pga av noen ny skade.
Igjen ser man hvor viktig Pablo er for Leeds

auren

Bielsa, for en flott mann:

Bielsa says 2nd half saw side play how they normally do - winning possession back quickly and attacking quickly. Not going overboard on the significance of the result but recognised the significance in terms of season & upon the return to ER where Norman & Trevor were remembered.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Godt nytt!

No injury to Bamford nor Costa. Hernandez given 45 mins as required says Bielsa to ease him back in. #lufc

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kilgallon

I 2. omgang viste vi den klasseforskejll som det er på disse 2 lag. Fulham kom ikke fram til en eneste farlig sjanse, mens vi erobret baller og satte kontrastøt inn. Med de spillerne vi har så er det jo dødelig effektivt.
Og grepene Bielsa gjorde i pausen snude kampen på hodet. IBWT :)

Milou

Jadda! For en kontrollert og vel utført 2. omgang! Pablos silkefot og Alioskis kløkt avgjørende. Hadde vi vunnet denne kampen foran 37 000 tilskuere? Sannsynligvis ikke!

Grattis med et langt steg nærmere Premier League Leedsvenner!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alioski of kløkt er det ikkje så ofte ein ser i samme setning, men i den situasjonen er det få som er betre til å halde hovudet kaldt enn han. Pablo viktig for å skape ro i laget i andre omgang. Håpar verkeleg at han er klar for resten av sesongen.

Det såg stygt ut mot slutten av første omgang, men eg satt med ein kjensle av at Bielsa ville ordne opp om vi klarte oss til pause. Vil berømme Meslier for hans innsats i denne perioden. Han såg til tider utrygg ut, men fekk jobben gjort i Noko som må ha vore ein svært stressa situasjon for ein 14 åring.

White MOM for meg. Han var avgjerande for å halde i mot presset i første omgang. Cooper også god, men er heldig som ikkje får straffe i mot for halding av Mitrovic ved eit par av dødballene i første omgang.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Eriksen55

Deilig seier! Poenga er alltid viktigst. Heldige som leder etter første. Andre var vi til å kjenne igjen.

Klich og Phillips må opp i ringa. Veldig fraværende i dag. Begge var svake sist også. Håper dem kommer nå. Da blir vi enda sterkere.

Det må snart finnes bedre alternativer på kant enn Costa. Han sliter!
« Siste redigering: Juni 27, 2020, 19:09:04 av Leeds - 1919 »

Kontakinte

Bielsa i love you!  Ã… fantastisk att Bamford skårer... Marching on Together!

Reaney

Endelig best når det gjelder og et langt skritt i retning av opprykk. Bravo Leeds!

Bromancer

Gratulerer og god helg folkens! MOT  ;D

lojosang

Fantastiske mål i dag.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

lojosang

Deilig seier! Poenga er alltid viktigst. Heldige som leder etter første. Andre var vi til å kjenne igjen.

Klich og Phillips må opp i ringa. Veldig fraværende i dag. Begge var svake sist også. Håper dem kommer nå. Da blir vi enda sterkere.

Det må snart finnes bedre alternativer på kant enn Costa. Han sliter!
Costa var under pari i dag, men syns han var vår beste sist kamp. Han har langt høyere nivå inne en han viste i dag.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

AllWhiteTøyen

Phuuu. Her er en kort recap av min kampdag. Det er hett i Oslo, men jeg våknet uthvilt. Gikk på den månedlige herrelunsjen på Hagestua kafe 13. Dessverre var to av de tilstedeværende Liverpool fans og i overkant cocky. Men god mat og øl ble det lell. Klokka 15.40 beina jeg hjem til Rodeløkka for å rekke kampen. Ved ankomst var jeg så overoppheta at jeg måtte få samboeren til å dusje meg på terrassen med vanningskanna. Så kom første omgang. Klarte å vælve ølglasset i frustrasjon når Bamford missa en ball på midten som nesten resulterte i mål mot. Tørket opp etter meg, men da hadde samboer fått nok av bannskap og flytta ut på terrassen. I pausa måtte jeg ned i butikken for å kjøpe grillmat og mere øl. Ny dusj med vannkanna, men når jeg hørte kommentatoren si at Alioski og Hernandez skulle inn, fattet jeg håp. Andre omgang ble fantastisk og jeg banner ikke høyt en eneste gang. Etter kampen var jeg så utkjørt at jeg måtte ta meg en halvtimes siesta. Nå er grillmaten fortært. Jeg er mett, halvbørst og ubeskrivelig lykkelig. MOT!

RoarG

8 poeng ned til 3. plassen. Det burde jo holde til å rykke opp. Men det er 7 kamper igjen, så man kan bli forbigått. Men jøss, flott seier i dag :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Merkelig kamp under Bielsa`s ledelse dette her.
Vi startet som vanlig, fikk scoringen....men ga deretter bort initiativet - som Fulham tok i mot med åpne armer.
De kjørte oss virkelig siste 20-25 av omgangen. Midtbanen vår var i denne perioden fraværende, og vi hadde veldig enkle balltap på vei fremover - der særlig Tyler og Costa var svake.

I etterkant er grepene /byttene fantastiske, dog veldig skeptisk til (som vanlig ) at Alioski kan benyttes..
Scoringen var meget bra...men etter det?  Går i offside, ramler som en sekk, Direkte treg - og lager godt med frispark...jaja - man får holde ut med ham. ;D

Pablo MÃ… bare spille helt inn nå, vi trenger hans`overblikk og kløkt, men som andre skriver - flere må henge seg på i de 7 siste - vi kan ikke ha en fraværende midtbane fremover.
Ny mulighet på tirsdag, Luton vil selge seg dyrt - men vi skal være bedre enn de.

MOT.
 

DenHviteYeboah

Puhhh, for et fantastisk resultat :) Var på hytta ihelgen uten nett, men fikk sett kampen på tv. Merkelig 1. omgang, men bedre 2. omgang. Utrolig viktig seier, som jeg ikke trodde vi skulle klare. Nå gjelder det at Bamford og Roberts må holde seg skadefrie ut sesongen!Vi har jo ikke flere spisser.....

Forever Whites

Får se hva som skjer med FA sin etterforskning av hendelsen mellom Aleksandar Mitrovic og Ben White.  Var ikke noe pent å se på og heller ikke første gang.

https://www.telegraph.co.uk/football/2020/06/28/aleksandar-mitrovic-faces-lengthy-ban-fa-will-take-account-previous/
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa med viktig half time team talk, ifølge Alioski

Gjanni Alioski has revealed that Marcelo Bielsa’s half-time team talk played a key role in the Whites securing a priceless three points over Fulham at Elland Road.

“Marcelo Bielsa gave us a good talk inside (at half-time). He woke us up. It was not so comfortable for us. Normally nobody wants to play against us like this.

“I think maybe people are scared to keep the ball like Fulham did. We respect Fulham. That’s why in the second half we changed this and we wanted to avoid them keeping the ball.

“I think the coach didn’t like that we only defend. He wanted us to attack,” Alioski continued.


“He knows me and Pablo like to press, we can run and keep the ball. I don’t say that the other players didn’t do that, but we needed a change – maybe another player can do it also.

“I think the whole team felt that we needed to change something.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/gjanni-alioski-reveals-marcelo-bielsa-half-time-team-talk-spurred-leeds-united-fulham-win-2897489
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bamford ble ikke veeeeldig involvert i den omgangen han spilte (men scoret jo MÅLET da)… :)

On the figures, Bamford had just 12 touches of the ball with the forward attempting seven passes of which five were accurate but crucially his only shot at goal ended up in the back of the net.

Roberts, who it should be remembered, was on the pitch for twice as long as Bamford, had 32 touches of the ball and attempted 20 passes of which 15 were accurate including one key pass which set up the Harrison chance shortly after the restart.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/spotlight-tyler-roberts-and-patrick-bamford-after-leeds-united-reshuffle-pablo-hernandez-return-2897480
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Uten publikum får man med mer av hva som skjer på banen, og Orta.. :) 
Leeds-Live rekapitulerer:

Cooper's sweary Poveda order, Bielsa coaching Meslier and other Leeds United moments missed
The bits you missed from the Whites' 3-0 win over Fuham behind closed doors



Leeds United returned to the summit of the Championship on Saturday with a 3-0 win over Fulham at Elland Road.

The goals came from Patrick Bamford, Ezgjan Alioski and Jack Harrison. You will almost certainly have seen, by now, Aleksandar Mitrovic’s elbow on Ben White too.

However, there are some of the moments you may have missed from the first match of the restart at LS11.
Empty and strange Elland Road

A new experience for the vast majority of us inside Elland Road on Saturday. There were three separate security checks before the media could even get inside the stadium.

The, now normal, temperature check came at the doorway and then we were up the stairs and into the press box at the back of the West Stand.

There were the typically muted entrances from each team, who you wouldn’t have known were on the pitch for their warm-ups or the start of the game unless you looked up from your keyboard.

United will use the home and away dressing rooms during the run-in, while the visitors have been given a makeshift changing room in Howard’s bar further along the West Stand corridor.

The Crowdies, fans’ cardboard cutouts, have already been discussed at length, but what was more jarring was the PA announcements made by Leigh Nicholson.

Helpful and informative as they were, they echoed around the ground and without an audience, seemed to fall on deaf ears.

The artificial crowd noise came at the start, middle and end of the game, plus for the goals, but there was no backing soundtrack for the duration as had been thought at one point.
Bielsa man-managing Meslier

For the opening 20 minutes at least, Marcelo Bielsa could be heard coaching goalkeeper Illan Meslier through his distribution choices.

With the Whites under the cosh and a high Fulham press, Meslier’s options at goal kicks were limited, but Bielsa would scream at him where to put the passes.


“Illan! Helder!” or “Illan! Patrick!” The nuggets we do not normally get to hear with more than 30,000 inside Elland Road.

Orta’s directors’ box exploits
“Vamos Leeds carajo” at kick-off was an early warning for what we were going to get from the director of football throughout Saturday afternoon.

We have always heard about Victor Orta’s emotional outbursts during United games, but here we had no fans and no noise to mask everything he did.

 
What we learned
When Bamford seemed to help the pressure lift off Elland Road with the opener, Orta was on his bike along the front of the box, embracing head of communications James Mooney among others.
The Spaniard lost the plot twice more with the next goals too before sharing a clap and a fist pump with Stuart Dallas as the players came off the pitch at full-time.

Mitrovic’s drinks-break message
After the elbow and before the collapse, when Fulham were firing on all cylinders in the first half, there was an audible message from their talisman.
After their anguished calls for a handball by Tyler Roberts, the Cottagers retired to the sideline for their drinks.
Mitrovic could be heard bellowing: “Keep f****** moving the ball, it’s simple.”
Move the ball, they did, but beat Meslier, they did not.

Cooper’s sweary introduction for Poveda
Ian Poveda made his home debut in the 83rd minute as a substitute for Harrison. When he trotted on, with the score already at 3-0, he was left in no doubt by his captain what was expected.
It is clear standards will not be allowed to slip inside this group, regardless of how comfortable the Whites look for wins and promotion.
“Ian, two-touch, f****** run!” Slacking is not allowed on Liam Cooper’s watch.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Bielsa med viktig half time team talk, ifølge Alioski

Gjanni Alioski has revealed that Marcelo Bielsa’s half-time team talk played a key role in the Whites securing a priceless three points over Fulham at Elland Road.

“Marcelo Bielsa gave us a good talk inside (at half-time). He woke us up. It was not so comfortable for us. Normally nobody wants to play against us like this.

“I think maybe people are scared to keep the ball like Fulham did. We respect Fulham. That’s why in the second half we changed this and we wanted to avoid them keeping the ball.

“I think the coach didn’t like that we only defend. He wanted us to attack,” Alioski continued.


“He knows me and Pablo like to press, we can run and keep the ball. I don’t say that the other players didn’t do that, but we needed a change – maybe another player can do it also.

“I think the whole team felt that we needed to change something.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/gjanni-alioski-reveals-marcelo-bielsa-half-time-team-talk-spurred-leeds-united-fulham-win-2897489

Drev ikke Alioski og varmet opp i pausen?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Drev ikke Alioski og varmet opp i pausen?

Jo.  Men de pleier vel å trekke inn mot slutten av pausen, skifte til riktig antrekk - og sikkert være med på siste del av fellespraten før de går ut igjen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan