Skrevet av Emne: Kamp: vs Stoke City @Elland Road, torsdag 09/07-20 kl. 18.00 på Viasport 1  (Lest 21772 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

3 dager til ny ultraviktig kamp. Våre nærmeste utfordrere Brentford og WBA gjør unna sine oppgjør tirsdagen og onsdagen, og kan slik sett sette et stort press på oss. Brentford møter Charlton hjemme tirsdag kl. 19, mens WBA møter Derby hjemme onsdag kl. 18. Dette kan fort være fordel våre utfordrere. En Leedsspiller (Klich?) sa i et intervju etter Blackburn-seieren at de foretrakk å spille samtidig som motstanderne, da de ikke trengte å reflektere over resultatet i kampen de spilte. Det sier det meste om hvordan psykologien kan spille inn.

Jeg regner med at både Dallas og Costa er klare til denne kampen og vil utfordre Alioski og Douglas. Sistnevnte gjorde sakene sine bra mot Blackburn, og jeg tipper kanskje Bielsa kjører samme lag, evt kjører Dallas som no. 8, Klich som no. 10 og benker Roberts.

Tips: Knapp seier til Leeds, enten 1-0 eller 2-1. Går for en sen 1-0 seier med Harrison som målscorer.

MOT!

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Ja, her gjelder det å ha nervene under kontroll. Leeds har hatt en ustabil sesong-gjenopptakelse. Tap, seier, uavgjort, seier. Kan vi greie vår 2. seier på rad? Det bør vi kunne klare, skal vi gjøre oss noen forhåpninger om PL-spill neste sesong. Håper og tror på seier, men stor blir den ikke. 1-0 eller 2-1, tipper jeg. Bare 3 poeng kommer i boks, skal jeg være fornøyd.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jaho

Ja, her gjelder det å ha nervene under kontroll. Leeds har hatt en ustabil sesong-gjenopptakelse. Tap, seier, uavgjort, seier. Kan vi greie vår 2. seier på rad? Det bør vi kunne klare, skal vi gjøre oss noen forhåpninger om PL-spill neste sesong. Håper og tror på seier, men stor blir den ikke. 1-0 eller 2-1, tipper jeg. Bare 3 poeng kommer i boks, skal jeg være fornøyd.

back-to-back wins har vi faktisk bare hatt i tre bolker denne sesongen... 3 seire på rad i august, hele 7 i den fantastiske perioden i nov/des, og 5 på rad før koronapausen. Ellers har det alltid vært poengtap etter seier. Veldig spesielt av et lederlag, selv i denne kokosligaen. Vi får håpe på en ny "run" nå.. Har nå ligget topp 2 siden runde 17, midt i november...vi MÃ… bare holde helt inn denne gangen..

Forever Whites

Satser på en ny 3-1 seier her. Håper vi stiller med samme lag som mot Blackburn da det var mye positivitet og innsatsvilje i den oppstillingen. Også godt å se at flere hadde stigende formkurve og at Douglas gjorde en kjempekamp.
Medlem 94237

Blank_File

Satser på en ny 3-1 seier her. Håper vi stiller med samme lag som mot Blackburn da det var mye positivitet og innsatsvilje i den oppstillingen. Også godt å se at flere hadde stigende formkurve og at Douglas gjorde en kjempekamp.
Jeg fikk bare sett Blackburn i sidesynet. Ser mange skryter av Douglas. Hva gjorde han som var så bra?

auren

Satser på en ny 3-1 seier her. Håper vi stiller med samme lag som mot Blackburn da det var mye positivitet og innsatsvilje i den oppstillingen. Også godt å se at flere hadde stigende formkurve og at Douglas gjorde en kjempekamp.
Jeg fikk bare sett Blackburn i sidesynet. Ser mange skryter av Douglas. Hva gjorde han som var så bra?

Jeg la ikke særlig merke til Douglas i denne kampen. Og det er kanskje bra? Jeg tror alle disse lovordene også hadde med å gjøre de lave forventningene man hadde til ham. Han har jo knapt spilt denne sesongen, og har tidligere slitt defansivt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Synes Douglas var god i posession. Flink til å vite når han skal spille gjennom ledd eller rulle støtte og vente på nye bevegelser. Har vel i tillegg en corner som vi nesten scorer på og et frisparkforsøk som keeper må ned på. Absolutt bra og gir en ekstra dimensjon til det triangelet ved siden av han.
Blir ikke overrasket om han plukker opp en skade før torsdag da. Tok sikkert vanvittig på

karaba

Satser på en ny 3-1 seier her. Håper vi stiller med samme lag som mot Blackburn da det var mye positivitet og innsatsvilje i den oppstillingen. Også godt å se at flere hadde stigende formkurve og at Douglas gjorde en kjempekamp.
Jeg fikk bare sett Blackburn i sidesynet. Ser mange skryter av Douglas. Hva gjorde han som var så bra?

Jeg la ikke særlig merke til Douglas i denne kampen. Og det er kanskje bra? Jeg tror alle disse lovordene også hadde med å gjøre de lave forventningene man hadde til ham. Han har jo knapt spilt denne sesongen, og har tidligere slitt defansivt.

auren

Jeg må si at den roen og den måten han løste backplassen på gjør at jeg vil bli veldig overrasket hvis han ikke starter neste kamp. Jeg ga han 3p på spillerbørsen og må si at de som ikke la merke til hva han gjorde under kampen må ha sovnet litt :-)

NT

Synes Douglas var god i posession. Flink til å vite når han skal spille gjennom ledd eller rulle støtte og vente på nye bevegelser. Har vel i tillegg en corner som vi nesten scorer på og et frisparkforsøk som keeper må ned på. Absolutt bra og gir en ekstra dimensjon til det triangelet ved siden av han.
Blir ikke overrasket om han plukker opp en skade før torsdag da. Tok sikkert vanvittig på

:) Ser på Instagram at det er mer fotballbilder nå, enn posering med kona og kid`n. Skal se han har fått opp rett fokus igjen og sugen på opprykk. God kamp, og venstrebenet hans er veldig bra !!  Tatt i betraktning strekkskaden til Dallas, så er det vel OK at den leges ytterligere noen dager. Ã… gi Douglas ny sjanse mot Stoke er flott, selv om han ikke er så keen på de offensive løp. Ønsket meg sist at han skulle score på frispark og han var nærme.  Den kan komme fort, for han er treffsikker og har deng i foten

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa sier påpressern at Dallas og Costa trolig spiller - hvis ikke gjør Douglas og Alioski det
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa sier påpressern at Dallas og Costa trolig spiller - hvis ikke gjør Douglas og Alioski det
..og om han trives i Leeds: :)


What have you learned from this period of your life? Nearly 100 matches here

Happy experience I have been pleased to live. I had to work with British players and European players. Those players interpret the professionalism in a way that is very important to him. I like to work with this kind of professional players with this kind of professional behaviour. After the city and the club are ideal because everyone loves the club a lot and the football. This is very attractive as well. On the other hand I worked here in a very professional and serious structure.


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Hadde jeg vært Bielsa, hadde jeg sendt utpå disse 11 mot Stoke:

Meslier - Ayling, White, Cooper, Douglas - Phillips - Dallas, Pablo, Klich, Harrison - Bamford

Subs: Miazek, Berardi, Struijk, Alioski, Costa, Roberts, Gotts, Stevens, Poveda

Douglas fortjener å starte igjen. Jeg tror ikke Costa sine egenskaper kommer så godt med mot et Stoke-lag som garantert vil legge seg. Jeg vil derfor ha Dallas i sin egentlige posisjon - som høyre ving. I slike kamper som dette trengs Pablo fra start. Det blir fort for sent å kaste ham inn halvtimen før slutt. På benken har vi game changere i Alioski, Costa og Roberts.

Da Brentford snudde kampen på tampen fikk jeg plutselig en ekkel følelse foran denne kampen. Det er vel mest nervøsitet for at vi skal tryne igjen hjemme mot en dumpekandidat. Men vi er uheldige med kampoppsettene nå. Alle kamper flyttes fremover i tid, det vil si at vi spiller kampene etter Brentford og WBA, noe som setter et ekstra press på guttene. Alle våre fire neste kamper spilles etter Brentford og WBA sine kamper, og det er kun sesongens siste kamp som spilles på samme dag og tidspunkt. I teorien burde jo dette tale positivt for Leeds sin del. Men jeg frykter de ikke tåler presset...

auren
« Siste redigering: Juli 07, 2020, 21:14:24 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Ønsker meg dette laget:
Meslier
Ayling, White, Cooper, Douglas
Phillips
Harrison, Klich, Dallas, Pablo
Bamford

Pablo har levert store bidrag fra kant før. Senest i fjor da han herjet på kant ofte. Kan fort bli verre for Douglas med Pablo foran vs Alioski. Men hjemme mot et bunnlag bør det satses litt. Alternativ Pablo til høyre, men syntes Harrison var god sist. Når Stoke ligger bakpå er vel ikke innoverkanter med bra skuddbein det dummeste å velge. Et alternativ til å stange i bussen i 90 min 8)

Sterk magefølelse. 5-0 - Harrison x 2, Pablo x2 og Bamford


Kontakinte

Noen som vet om en forlystelsesplass på Karmøy, som sender kampen på torsdag?

Forever Whites

Selv om alle kamper teoretisk er like viktig fremstår morgendagens kamp mot Stoke  som litt skjebnesvangert i tanke om sesong innspurten. Vi må ikke feile igjen mot et "bunnlag".   Da vil nervene blant spillerne nok en gang stå i høyspenn foran noen avgjørende kamper.  Bare å lese tabellen nå er nok til å gi meg angst og kan tenke meg at spillerne føler på det også.
Irriterende at vi skal spille etter de andre i kamp etter kamp. Men det får vi ikke gjort noe med. Tipper fortsatt en 3-1 seier til oss. Vi må for all del unngå tap i kampen.
« Siste redigering: Juli 08, 2020, 07:21:16 av Forever Whites »
Medlem 94237

Bromancer

Noen som vet om denne også er tilgjengelig på LUTV?

auren

Noen som vet om en forlystelsesplass på Karmøy, som sender kampen på torsdag?

Kom heller til Haugesund. Der er det to puber som viser den  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Noen som vet om denne også er tilgjengelig på LUTV?

Nei. Denne går kun på Sky / Viasport 1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Noen som vet om denne også er tilgjengelig på LUTV?

Slik jeg leser det på hjemmesiden til LUTV vil denne ikke bli tilgjengelig på LUTV siden Sky skal vise den. Kun land i "dark Markets territories" som kan se den der og den listen står ikke Norge på.
Litt kjedelig da jeg hadde tenkt å kjøpe den selv da jeg befinner meg langt borte fra nærmeste pub i morgen.  Får leite etter en skurkelink.
Medlem 94237

roaldv

Noen som vet om denne også er tilgjengelig på LUTV?
Nei, kampen går på Viasport1 i Norge. Den vises også på LUTV, men kun for sesongkortinnehavere som valgte denne opsjonen, i tillegg til seere i "dark market territories" (Norge ikke inkludert)

https://www.google.com/amp/s/www.leedsunited.com/newsmobile/team-news/26748/lutv-leeds-united-v-stoke-city

Blank_File

Noen som vet om denne også er tilgjengelig på LUTV?

Slik jeg leser det på hjemmesiden til LUTV vil denne ikke bli tilgjengelig på LUTV siden Sky skal vise den. Kun land i "dark Markets territories" som kan se den der og den listen står ikke Norge på.
Litt kjedelig da jeg hadde tenkt å kjøpe den selv da jeg befinner meg langt borte fra nærmeste pub i morgen.  Får leite etter en skurkelink.
Men nå går vel omtrent alle resterende kamper vi har på SKY, så kjøp eller et Viaplay abo en mnd og si det opp igjen med en gang.

Bromancer

Noen som vet om denne også er tilgjengelig på LUTV?

Slik jeg leser det på hjemmesiden til LUTV vil denne ikke bli tilgjengelig på LUTV siden Sky skal vise den. Kun land i "dark Markets territories" som kan se den der og den listen står ikke Norge på.
Litt kjedelig da jeg hadde tenkt å kjøpe den selv da jeg befinner meg langt borte fra nærmeste pub i morgen.  Får leite etter en skurkelink.
Men nå går vel omtrent alle resterende kamper vi har på SKY, så kjøp eller et Viaplay abo en mnd og si det opp igjen med en gang.

Takk for tips. Det ordner seg vanligvis, men nå er jeg på ferie på Vestlandet. Hvis noen vet om et sted i Ørsta-Voldaområdet det er mulig for poden og meg å se kamp så hyl ut  :)

Kontakinte

Noen som vet om en forlystelsesplass på Karmøy, som sender kampen på torsdag?

Kom heller til Haugesund. Der er det to puber som viser den  :)

auren
Da blir det Haugesund, hvilken pub samles finfolket?

auren

Noen som vet om en forlystelsesplass på Karmøy, som sender kampen på torsdag?

Kom heller til Haugesund. Der er det to puber som viser den  :)

auren
Da blir det Haugesund, hvilken pub samles finfolket?
Anbefaler Sportspuben på kaien. Ellers så har du også Folkepuben. Fin den også, men det er på Sportspuben flest samles.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Med sesong innspurten i fjor fortsatt friskt i minne blir det ikke mye søvn i natt.  Utrolig viktig kamp i morgen slik de andre kampene har utviklet seg.  Vi må slutte å feile mot de antatt svakere lagene.  Vi kan gjerne tape 5 - 0 i morgen "bare" vi vinner de 4 siste kampene.  Men det har jeg lite tro på at vi gjør.  Både Swansea og Derby som vi begge møter borte kan bli vanskelig å ta full pott mot.  Dermed må vi greie å vinne de mer overkommelige kampene hjemme slik at vi har råd til å feile litt i borteoppgjørene.
Jeg trodde vi hadde blitt litt sterkere psykisk siden i fjor men Luton kampen viste at vi fortsatt har noen utfordringer der selv om vi i det minste fikk med oss ett poeng.  Og merker jo på meg selv at jeg heller ikke har blitt sterkere psykisk de siste 16 sesongene.  Det blir bare verre og verre for hvert år og spesielt slik som det har vært nå da vi har fått inn Bielsa som har gitt de aller fleste håp igjen.
Måtte det være vår tur i år.  Det hadde bare vært så J...la bra for kropp å sjel etter alle de sesongene i wankership!

MOT
Medlem 94237

raggen

sliter selv med uroligheten i kroppen og høy puls allerede nå. Viktig at vi tar 3 poeng i morra uansett hvordan de andre gjør det. fint med hjelp men det ser d ikke ut som vi får så Vi er Leeds og vi for gjøre det vanskelig og gjøre det selv. MOT!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Reaney

Jeg tenker at våre to neste kamper mot Stoke og Swansea vil bli helt avgjørende for våre sjanser til automatisk opprykk. Tar vi 6 poeng her så tror jeg mye er avgjort.  Skal Brentford avgi poeng så MÃ… det skje i neste runde mot Derby borte. Denne kampen kan være Derby´s siste sjanse til Play offs. Det samme gjelder for WBA´s motstander Blackburn. Gjør vi jobben vår kan vi fort være 8-9 poeng foran Brentford og 3-4 poeng foran WBA med 3 kamper igjen. Men da MÃ… vi sette standarden i morgen med seier over Stoke. Swansea, som nå er inne i Play offs kampen for alvor blir selvsagt ikke enkelt. Men som sagt, viser vi nå i de to neste kampene at vi er Championships beste lag, så er mye gjort.

Forever Whites

Noen som vet om en forlystelsesplass på Karmøy, som sender kampen på torsdag?

Kom heller til Haugesund. Der er det to puber som viser den  :)

auren
Da blir det Haugesund, hvilken pub samles finfolket?
Anbefaler Sportspuben på kaien. Ellers så har du også Folkepuben. Fin den også, men det er på Sportspuben flest samles.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

En liten avsporing.  Var med sønnen min og så på Leeds spille treningskamp på Haugesund stadion i 2005 mener jeg det var.  Blackwell var trener den gangen og stilte gladelig opp på bilder om kvelden.  Hele laget var samlet i et lokale i sentrum og det var mange tilhengere der også.  Vet du om dette var en av pubene du nevner her?
Medlem 94237

auren

Noen som vet om en forlystelsesplass på Karmøy, som sender kampen på torsdag?

Kom heller til Haugesund. Der er det to puber som viser den  :)

auren
Da blir det Haugesund, hvilken pub samles finfolket?
Anbefaler Sportspuben på kaien. Ellers så har du også Folkepuben. Fin den også, men det er på Sportspuben flest samles.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

En liten avsporing.  Var med sønnen min og så på Leeds spille treningskamp på Haugesund stadion i 2005 mener jeg det var.  Blackwell var trener den gangen og stilte gladelig opp på bilder om kvelden.  Hele laget var samlet i et lokale i sentrum og det var mange tilhengere der også.  Vet du om dette var en av pubene du nevner her?

Jeg var også på den kampen, men var ikke med på festligheter på kvelden etterpå. Den puben som avholdt festen het nok Wembley Nightclub. Den er lagt ned for en del år siden. Sportsbaren ligger midt på kaien, Folkepuben ligger litt lenger nord og opp i bakken. Normalt så pleier jeg å være på puben, men får ikke anledning i morgen.

Håper du koser deg og får oppleve 3 poeng og god stemning  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Nervøs. 20 min til laget blir klart. Frykter et kokende OEF om vi ikke vinner i kveld. Ikke den beste magefølelsen akkurat nå

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.