Skrevet av Emne: Kamp: vs Everton @Goodison Park lørdag 28.11. kl.1830. Tv 2 Sport Premium  (Lest 16368 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bare 5 dager til neste kamp. :o
Nok en tøff motstander, Everton som har ledet ligaen, faktisk for bare tre serierunder siden... (en seier og to tap siden den gang)...

Men 3-2 over Fulham i helgen var jo ikke imponerende da...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Bare 5 dager til neste kamp. :o
Nok en tøff motstander, Everton som har ledet ligaen, faktisk for bare tre serierunder siden... (en seier og to tap siden den gang)...

Men 3-2 over Fulham i helgen var jo ikke imponerende da...

Everton tapte tre kamper på rad (Southampton, Newcastle og Manu) før de slo Fulham.

Dette er en kamp vi utmerket godt kan vinne.
Klarer vi å unngå at Everton får sette opp for mange luftdueller mellom Calvert-Lewin og Koch i nærheten av vårt mål, vil mye være gjort.

Er spent på laguttaket denne gang.
Rodrigo starter nok. Dermed blir Dallas trukket tilbake til backplass. Men til hvilken side? Alioski var betydelig bedre på venstreback enn det Ayling var på høyreback mot Arsenal. Ayling var jo elendig. Men samtidig vet vi at Ayling har vært en av våre beste spillere denne sesongen sett under ett. Vi vet også at ingen er så håpløs som Ayling når han først mister formen, før han så plutselig finner tilbake til godtaktene.

Tipper at Luke Ayling må vise betydelig formstigning på trening denne uka, ellers blir han nok benket mot Everton.

Eriksen55

Bare 5 dager til neste kamp. :o
Nok en tøff motstander, Everton som har ledet ligaen, faktisk for bare tre serierunder siden... (en seier og to tap siden den gang)...

Men 3-2 over Fulham i helgen var jo ikke imponerende da...

Everton tapte tre kamper på rad (Southampton, Newcastle og Manu) før de slo Fulham.

Dette er en kamp vi utmerket godt kan vinne.
Klarer vi å unngå at Everton får sette opp for mange luftdueller mellom Calvert-Lewin og Koch i nærheten av vårt mål, vil mye være gjort.

Er spent på laguttaket denne gang.
Rodrigo starter nok. Dermed blir Dallas trukket tilbake til backplass. Men til hvilken side? Alioski var betydelig bedre på venstreback enn det Ayling var på høyreback mot Arsenal. Ayling var jo elendig. Men samtidig vet vi at Ayling har vært en av våre beste spillere denne sesongen sett under ett. Vi vet også at ingen er så håpløs som Ayling når han først mister formen, før han så plutselig finner tilbake til godtaktene.

Tipper at Luke Ayling må vise betydelig formstigning på trening denne uka, ellers blir han nok benket mot Everton.

Helt enig! Rodrigo må starte. Han kan avslutte fra 20 meter, han er en av få som kan tre igjennom den avgjørende oassningen og han har et overblikk vi sårt trenger. Raphinha må også få fortsette. Han gir laget en x faktor Costa aldri vil være i nærheten av.

Men jeg frykter at Rodrigo starter på benken og at laget er likt som mot Arsenal. Rimelig sikker på at både Dallas og Ayling starter, så da står det mellom Rodrigo vs Alioski.

Håper også Pablo er tilbake på benken. Han er fin å dytte innpå om vi trenger kreativitet siste 15-20.


Milou

Eg ser det som mest sannsynlig at vi startar med samme lag som sist. Det vil vere likt Bielsa, og som eg skreiv før Arsenal-kampen, så er Dallas sannsynlegvis foretrukket på midten for sine defensive kvaliteter. Defensivt fungerte det jo også bra mot Arsenal. Viss nokon skulle bli erstatta basert på presentasjonen i siste kamp, så måtte det vere Ayling, men eg tvilar også på at han blir bytta ut basert på kun ein kamp.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


gekon17

Tror Rodrigo starter. Tror grunnen til at han ikke startet mot Arsenal var pga lite treningpga covid

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


Cherry

Dallas blir nok foretrukket som VB igjen, og det mener jeg er riktig.
Harrison kommer mer rundt på kantene når Stuart spiller, mer enn når Alioski spiller bak ham....mulig dette bare er noe jeg synes, men jeg føler meg tryggere med Dallas- 
enn Gianni som VB.  Ayling må jo opp og nikke igjen, han var jo helt ute mot Arsenal.......makan! Han vet nok dette selv, og spiller sikkert fra start.

Håper virkelig Rodrigo starter, og at Pablo kan være joker igjen........gjerne med Llorente som alternativ på benk endelig også!

I denne kampen MÅ vi levere innlegg til medspillere, få slått cornere (skjerping Kalvin!!!!) som kommer over 1.forsvarer og gjerne ha ett frispark-trekk på lur!
Mest av alt.....forsøk ett skudd i ny og ne...det var jo så befriende når Rodrigo løsnet skudd sist kamp!  Hvorfor ikke liksom.....fyr løs!!

Vi vinner 3-2.
« Siste redigering: November 25, 2020, 16:50:26 av Cherry »
 

HåvardK


Mest av alt.....forsøk ett skudd i ny og ne...det var jo så befriende når Rodrigo løsnet skudd sist kamp!  Hvorfor ikke liksom.....fyr løs!!


Både Rodrigo og Raphinha er i stand til å knalle den inn fra distanse, og har dermed tilført laget en ny dimensjon.

TK20


Mest av alt.....forsøk ett skudd i ny og ne...det var jo så befriende når Rodrigo løsnet skudd sist kamp!  Hvorfor ikke liksom.....fyr løs!!


Både Rodrigo og Raphinha er i stand til å knalle den inn fra distanse, og har dermed tilført laget en ny dimensjon.

Har ikke sett Raphina spille for andre klubber enn vår, men har foreløpig ikke sett noe som tilsier at han er utpreget i stand til å knalle den inn fra distanse. Vil ha Costa fra start på Goodison, Raphina som impact sub etter 60.

HåvardK


Mest av alt.....forsøk ett skudd i ny og ne...det var jo så befriende når Rodrigo løsnet skudd sist kamp!  Hvorfor ikke liksom.....fyr løs!!


Både Rodrigo og Raphinha er i stand til å knalle den inn fra distanse, og har dermed tilført laget en ny dimensjon.

Har ikke sett Raphina spille for andre klubber enn vår, men har foreløpig ikke sett noe som tilsier at han er utpreget i stand til å knalle den inn fra distanse. Vil ha Costa fra start på Goodison, Raphina som impact sub etter 60.
Neivel? Han hadde da vitterlig et par gode skuddforsøk mot Arsenal. Og ja, han måkte ballen på tribunen også, men ikke alle gangene han forsøkte.

SupALeedS

Denne kampen forventer jeg ingen ting i.
Alex

Josch

Everton slipper inn mål i nesten hver kamp unntatt en. De slo Spurs 1-0 borte. De har ellers bare vunnet over bunnlag eller midten-lag.
Altså: Leeds scorer mål her men slipper også inn mål siden vi har rufsete forsvar og møter en målfarlig gjeng. Tipper 4-3 til et av lagene. Bamford scorer 3 og blir helt igjen.

auren

Spår tap. 2-0.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Torpe-do

Satsar på 6-2. Klich og Bamford med kvar sitt hatrick, det vil hjelpe FPL'n min  ;D ;D

To mål til Calwert Lewin. Køyrer nok han som kaptein, hehe.

Sleivind

Everton er, som veldig mange andre lag i PL, ustabile i prestasjonene. Men de blir nok for sterke for oss her.

Frykter de to neste kampene. Vi står fort med null poeng her. Da begynner plutselig 18,19 og 20.plass å puste oss i nakken!

asbfjell

Regner med at vi benytter den nye tredje-drakta mot Everton. I så fall spiller vi i en farge vi aldri tidligere har benyttet.
Dette får meg til å tenke på den ene gangen vi spilte i oransje. Det er jo bare femti år siden, så det er jo alt annet enn unaturlig at eg tenker på det.  :)

12/9-1970 møtte vi Stoke borte i den åttende ligarunden.
Vi hadde hatt knallsterk sesongstart med seks seire og én uavgjort - målforskjellen var 13 - 2.

Så entret vi altså Victoria Ground i vårt splitter nye fargesterke heloransje draktsett.
Det gikk heller dårlig. Vi tapte 0-3.

Don Revie - som var en veldig overtroisk mann - ga klar beskjed om at den drakta skulle aldri mer brukes.
Og sånn ble det.

Josch

Regner med at vi benytter den nye tredje-drakta mot Everton. I så fall spiller vi i en farge vi aldri tidligere har benyttet.
Dette får meg til å tenke på den ene gangen vi spilte i oransje. Det er jo bare femti år siden, så det er jo alt annet enn unaturlig at eg tenker på det.  :)

12/9-1970 møtte vi Stoke borte i den åttende ligarunden.
Vi hadde hatt knallsterk sesongstart med seks seire og én uavgjort - målforskjellen var 13 - 2.

Så entret vi altså Victoria Ground i vårt splitter nye fargesterke heloransje draktsett.
Det gikk heller dårlig. Vi tapte 0-3.

Don Revie - som var en veldig overtroisk mann - ga klar beskjed om at den drakta skulle aldri mer brukes.
Og sånn ble det.

Tredjedrakta må vel brukes litt den og. Man ska jo selge litt av den også. Personlig synes jeg dette var bedre før: kun gult eller hvitt på bortebane. Nå velges det merkelige farger når man fint kunne spilt i hvitt på bortebane. Kommers, kommers, kommers.

baste

Noen har en bekreftet startoppstilling ?

Everton er fult mulig å slå, de sliter som mange andre lag med litt skader.

Ser bunnlagene fortsetter å tape, noe som blir viktig for Leeds. Målet er først og fremst å overleve, og forbedre prestasjonene forløpende.

Topp 5 lag etter 3-5 år, Andrea og Bielsa vil nok levere der og.


MOT

Cannavaro

Noen har en bekreftet startoppstilling ?

Everton er fult mulig å slå, de sliter som mange andre lag med litt skader.

Ser bunnlagene fortsetter å tape, noe som blir viktig for Leeds. Målet er først og fremst å overleve, og forbedre prestasjonene forløpende.

Topp 5 lag etter 3-5 år, Andrea og Bielsa vil nok levere der og.


MOT

Lagoppstillinger blir alltid sluppet 1 time før kampstart, så vi får vente litt til.

Idag håper jeg vi kan jobbe med det defensive igjen, bli tryggere, være effektive og ikke slurve. Få med Kalvin i det oppbyggende spillet og styre mye i banespillet.  Everton har Digne og Seamus Coleman ute, mens derimot  Dominic Calvert-Lewin blir den å passe på for vår del, han er i ypperlig scoringsform.
Vi har ikke den beste bortestatistikken mot Everton, men akkurat nå skulle jeg tro vi har et godt lag som kan matche de blå fra Liverpool.  Raphinha bør få en ny start syns jeg, tipper laget blir ganske likt som sist, men håper Rodrigo får et innhopp igjen, han har jeg trua på.  Hadde likt å se Bamford i scoringsform idag også.   Jeg tipper en knepen 2-1 seier til oss, Bamford og Raphinha, da blir det en heidundranes lørdagskveld !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leser meg litt opp nå.
Vanligvis stiller Everton i 4-3-3 men forrige helgs seier mot Fulham var med tre stoppere bak.

Phil Hay følger opp:
They did go with three at the back, which seemed like Ancelotti reacting to three defeats back to back (because like you said, it was a back four to begin with). It might be that he sticks with that after the result at Fulham but he must be aware of how much Leeds like to use the space out wide so perhaps he'll feel that full-backs are necessary.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Huggins får være med 'de store' på tur :)


Beren Cross
@BerenCross

Looks like Niall Huggins may be the latest under-23 to graduate to the first-team travelling party. Too far away to be certain, but matches his profile and stood with fellow youth Oliver Casey. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Samme lag som sist. Og ingen spanjoler på benk....

flynn

arneg

Samme lag som sist. Og ingen spanjoler på benk....

flynn
Rodrigo på benk på listen jeg så
 

flynn

Ahh. Selvsagt. Men ingen Pablo eller Llorente...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Samme lag som sist. Og ingen spanjoler på benk....

flynn
Rodrigo på benk på listen jeg så
...kan jo sies at han er brasiliansk(født) da :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dagens jubilant er Jack! :)

Jack Harrison makes his 100th appearance for us today & i've got a real good feeling about this match. Harrison & Bamford will be the difference in an away win!
@Everton
 v
@LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Bare ikke Alioski fremover på banen nå, fortsatt VB håper jeg...han spiller jo der på landslaget også.
Aner vi ugler i mosen ift Pablo...?
Llorente virkelig ikke klar ennå?.. mulig U23 kamp må gjennomføres...
Hvis Pablo er skadefri så er han jo ett klart bedre våpen en stakkarslige Tyler.....forstår ikke det der :(

MOT!
« Siste redigering: November 28, 2020, 17:57:34 av Cherry »
 

Eriksen55

Bare ikke Alioski fremover på banen nå, fortsatt VB håper jeg...han spiller jo der på landslaget også.
Aner vi ugler i mosen ift Pablo...?
Llorente virkelig ikke klar ennå?.. mulig U23 kamp må gjennomføres...
Hvis Pablo er skadefri så er han jo ett klart bedre våpen en stakkarslige Tyler.....forstår ikke det der :(

MOT!

Underlig at Rodrigo ikke starter. Han har mange av egenskapene vi mangler fremover!

Håper virkelig grunnen til at Pablo ikke er på benken er skade!

Ingen god følelse før kampen. Tror og forventer tap.

GeirO

Nå må vi inn på vinnersporet igjen.
For tiden defineres det om vi skal tilhøre øvre eller nedre halvdel av tabellen, og da kan vi ikke somle bort trepoengere (uavhengig av motstander).
MOT

flynn

Dette er et meget godt Everton. Ikke umulig at de kan henge med topp 4, i alle fall topp 6. Dermed er bortekamp mot dem i utgangspunktet en kamp der poeng er bonus slik jeg ser det. Heldigvis har kampene så langt vist at vi har potensiale til å ta poeng fra hvem som helst. For min det er det dog mer håp enn tro før avspark i dag.

flynn

gulle

Regner med at vi benytter den nye tredje-drakta mot Everton. I så fall spiller vi i en farge vi aldri tidligere har benyttet.
Dette får meg til å tenke på den ene gangen vi spilte i oransje. Det er jo bare femti år siden, så det er jo alt annet enn unaturlig at eg tenker på det.  :)

12/9-1970 møtte vi Stoke borte i den åttende ligarunden.
Vi hadde hatt knallsterk sesongstart med seks seire og én uavgjort - målforskjellen var 13 - 2.

Så entret vi altså Victoria Ground i vårt splitter nye fargesterke heloransje draktsett.
Det gikk heller dårlig. Vi tapte 0-3.

Don Revie - som var en veldig overtroisk mann - ga klar beskjed om at den drakta skulle aldri mer brukes.
Og sånn ble det.

Tredjedrakta må vel brukes litt den og. Man ska jo selge litt av den også. Personlig synes jeg dette var bedre før: kun gult eller hvitt på bortebane. Nå velges det merkelige farger når man fint kunne spilt i hvitt på bortebane. Kommers, kommers, kommers.
iriterer meg at vi stiller i rødt, særlig når den ordentlige drakten ville stått bedre mor Evertons blå. Sånn nå fikk jeg dt sagt. Nå Skal kose meg med Leedskamp og en duggfrisk Lorimer Lash. Vi vinner. MOT
Nå rykker vi opp! Jasederja