Skrevet av Emne: Kamp: vs Everton @Goodison Park lørdag 28.11. kl.1830. Tv 2 Sport Premium  (Lest 16386 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NT

Håper ikke Bamford frustrasjon kvalifiserer til Bielsa karantene...at det var noe annet som forårsaket frustrasjon og ikke det at du tas av i det 90 min. Fikk noen med seg årsaken ??

Hallgeir *

Håper ikke Bamford frustrasjon kvalifiserer til Bielsa karantene...at det var noe annet som forårsaket frustrasjon og ikke det at du tas av i det 90 min. Fikk noen med seg årsaken ??

Bamford har en høy stjerne hos Bielsa, og han blir nok ikke satt ut etter dette.

Tror bare han så gjerne ville score i dag også.

Ellers ville jeg gjerne sett Rodrigo innpå mye tidligere.
Super Leeds since 1968

baste

Fortjent 3 poeng.. dette laget bli bare bedre og bedre.
Førr en keeper vi har.. omg..

Moreno vil få mer spilletid, men på bekostning av hvem ? Alioski gjør kritiske røster til skamme. Løper og jobber 110% .. som egentlig hele laget gjør

bmoen

Veldig bra kamp av Leeds. Høy intensitet i begge omganger. Legger seg ikke i forsvar. Veldig bra. Men sjansene må settes!
BMo - Leeds-fan siden 1964

auren

Veldig bra kamp av Leeds. Høy intensitet i begge omganger. Legger seg ikke i forsvar. Veldig bra. Men sjansene må settes!

Dra meg halvveis inn i fuglekassa! Du poster etter en seier og er att på til positiv! Hva har skjedd???  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Veldig bra kamp av Leeds. Høy intensitet i begge omganger. Legger seg ikke i forsvar. Veldig bra. Men sjansene må settes!

Skikkelig lagseier der ingen spilte dårlig.

Med både Raphinha og Rodrigo på banen kan det løsne. Er optimist.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Helt nydelige 3 poeng!!

Hadde ikke go følelse før kampen. Tok heldigvis feil!

Knallkamp av alle innvolverte! Savnet Rodrigo fra start, men det ordnet seg læll. Dog usikker på hvor lenge vi kan ga han på benken!

Raphinha startet bra og holdt nivået stort sett hele kampen. Han kommer vi til å vannvittig mye glede av!

Phillips stor. For en spiller!!

Klich gigant, men må skjerpe siktet. Store sjanser han misser!

Poveda med herlig innhopp. Costa viste på 3 minutter hvorfor han nå virker å være fjerdevalg på vingen.

Det at Phillips er tilbake styrker oss massivt defensivt. Koch knallgod og Cooper solid.

Dette var gøy!!

Vi rundspiller Arsenal og Everton nå borte. Det er kun Liverpool og Leicester som har fortjent poeng mot oss i år! Vi burde hatt noen poeng mer, men alt i alt så er jeg voldsomt imponert over srsongen til nå!!

C-Lewin stod med hoftefeste i 45 min, likevel preget og sliten mot slutten. Bamford jobber i 91 minutter og blir forbanna når han må ut. Vi er best trent i ligaen. Det vil gi mange poeng utover!!

Bring on Chelsea og Sutretappen.. Gleder meg allerede!!

TK20


Mest av alt.....forsøk ett skudd i ny og ne...det var jo så befriende når Rodrigo løsnet skudd sist kamp!  Hvorfor ikke liksom.....fyr løs!!


Både Rodrigo og Raphinha er i stand til å knalle den inn fra distanse, og har dermed tilført laget en ny dimensjon.

Har ikke sett Raphina spille for andre klubber enn vår, men har foreløpig ikke sett noe som tilsier at han er utpreget i stand til å knalle den inn fra distanse. Vil ha Costa fra start på Goodison, Raphina som impact sub etter 60.

This aged well.

lowfields

Å du verden så deilig!!! Calvert-Lewin og Richarlison var ganske tamme idag - tror det har mye med intensiteten i spillet vårt - de får aldri et sekund til å puste ut.
Kan ikke la være å la meg imponere av Allioski. Mange (meg selv inkludert) følte han ikke var mer enn en squad-player i CC. Har vist mot Villa, Arsenal og Everton at han absolutt har noe å bidra med. Drev han og Dallas med posisjonsbytter i 90 minutter idag? Ble aldri klok på det der....Nå har vi holdt nullen i 4 av 10 kamper - må jo være godkjent. Helt vanvittig hvordan vi har matchet Liverpool, City, Arsenal og Everton - ser ut som et topplag. Nå handler det om å løse oppgavene mot de middels lagene.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

TK20

Glimrende kamp. Herlig å se at vi står distansen selv om vi ikke scorer tidlig.

Forsvaret solide i dag, Meslier med et par redninger av toppklasse. Ayling livlig med fremover gjennom hele kampen.

Klich og Dallas jobber godt  foran MOM Phillips. Raphina viser tidvis veldig mye bra og Bamford er et ypperlig oppspillspunkt. Svakeste i dag var for meg Harrison.

stian

Fortjent seier, men vi trenger som vanlig enormt mange sjanser for å score.

Men plutselig kan også Leeds oppleve litt ketchup-effekt.

Se ikke bort fra det.

Vi hadde litt ketchup-flyt i starten, og det kan skje igjen. Vi spiller jo feiende flott fotball og skaper sjanser i fleng, så det er jo bare å fortsette med alt vi driver med. Men jeg skulle så gjerne sett at bunnivået i effektiviteten var litt høyere. Det ryker nok i alle fall et titalls poeng i løpet av en sesong på brente giga-sjanser.

kjella

  • Gjest
Veldig god kamp i kveld. Laget er et lag og skjuler enkelte svakheter. Det er vakkert å se  :) Jeg mener jo at Cooper og Ayling defensivt er for svake, men fellesskapet klarer å skjule dette. Ikke ment som noe annet en en hyllest av fellesskapet. Håper Bielsa finner plass til Rodrigo snart. Heller ikke noe annet enn et ydmykt ønske fra en som bare er usedvanlig blid  :D

Hallgeir *

Fortjent seier, men vi trenger som vanlig enormt mange sjanser for å score.

Men plutselig kan også Leeds oppleve litt ketchup-effekt.

Se ikke bort fra det.

Vi hadde litt ketchup-flyt i starten, og det kan skje igjen. Vi spiller jo feiende flott fotball og skaper sjanser i fleng, så det er jo bare å fortsette med alt vi driver med. Men jeg skulle så gjerne sett at bunnivået i effektiviteten var litt høyere. Det ryker nok i alle fall et titalls poeng i løpet av en sesong på brente giga-sjanser.


Oppsummering av sesongen så langt:

Vi er (for) avhengige av at Kaivin Phillips spiller.

Både Leeds og det engelske landslaget er to forskjellige lag med og uten Kalvin.

Jeg synes Kalvin styrte kampen totalt i dag. Tror stats over hans pasningskvalitet var veldig god i dagens kamp. Crossene over til høyre side var utrolig presise, som den generelle kvaliteten også var.

Når Kaivin har en god dag (kamp), fungerer hele laget som regel svært bra også.

Hold deg skadefri, Kalvin!
Super Leeds since 1968

Cannavaro

Å du verden så deilig!!! Calvert-Lewin og Richarlison var ganske tamme idag - tror det har mye med intensiteten i spillet vårt - de får aldri et sekund til å puste ut.
Kan ikke la være å la meg imponere av Allioski. Mange (meg selv inkludert) følte han ikke var mer enn en squad-player i CC. Har vist mot Villa, Arsenal og Everton at han absolutt har noe å bidra med. Drev han og Dallas med posisjonsbytter i 90 minutter idag? Ble aldri klok på det der....Nå har vi holdt nullen i 4 av 10 kamper - må jo være godkjent. Helt vanvittig hvordan vi har matchet Liverpool, City, Arsenal og Everton - ser ut som et topplag. Nå handler det om å løse oppgavene mot de middels lagene.
Når vi som fans, og som ser alle våre kamper ikke blir klok på det.....tenk da hvordan motstanderen opplever oss ??  Gøy å se på når det funker ! Enig, Alioski overrasker - han har en enorm motor den gutten der.  Så mange offensive og defensive løp, storveis å se på det. Ellers gjør laget en helhetlig god innsats idag. Som det ble påpekt i PL studio hos TV2 så er vi sårbare når vi mister ballen/taper dueller sentralt i banen så får motstanderen rom å boltre seg i, men vi henter de igjen på returløp. Dette er stempelet på laget anno Bielsa.  Vi løper mye og vinner mange dueller, er bevegelige og lar ballen gå på få touch. Det er et herlig skue, elsker Bielsaball !  La dette fortsette !
MFLU - Miracles For Leeds United

Myhre10

Helt nydelige 3 poeng!!

Hadde ikke go følelse før kampen. Tok heldigvis feil!

Knallkamp av alle innvolverte! Savnet Rodrigo fra start, men det ordnet seg læll. Dog usikker på hvor lenge vi kan ga han på benken!

Raphinha startet bra og holdt nivået stort sett hele kampen. Han kommer vi til å vannvittig mye glede av!

Phillips stor. For en spiller!!

Klich gigant, men må skjerpe siktet. Store sjanser han misser!

Poveda med herlig innhopp. Costa viste på 3 minutter hvorfor han nå virker å være fjerdevalg på vingen.

Det at Phillips er tilbake styrker oss massivt defensivt. Koch knallgod og Cooper solid.

Dette var gøy!!

Vi rundspiller Arsenal og Everton nå borte. Det er kun Liverpool og Leicester som har fortjent poeng mot oss i år! Vi burde hatt noen poeng mer, men alt i alt så er jeg voldsomt imponert over srsongen til nå!!

C-Lewin stod med hoftefeste i 45 min, likevel preget og sliten mot slutten. Bamford jobber i 91 minutter og blir forbanna når han må ut. Vi er best trent i ligaen. Det vil gi mange poeng utover!!

Bring on Chelsea og Sutretappen.. Gleder meg allerede!!
Fortjent seier, men vi trenger som vanlig enormt mange sjanser for å score.

Men plutselig kan også Leeds oppleve litt ketchup-effekt.

Se ikke bort fra det.

Vi hadde litt ketchup-flyt i starten, og det kan skje igjen. Vi spiller jo feiende flott fotball og skaper sjanser i fleng, så det er jo bare å fortsette med alt vi driver med. Men jeg skulle så gjerne sett at bunnivået i effektiviteten var litt høyere. Det ryker nok i alle fall et titalls poeng i løpet av en sesong på brente giga-sjanser.


Oppsummering av sesongen så langt:

Vi er (for) avhengige av at Kaivin Phillips spiller.

Både Leeds og det engelske landslaget er to forskjellige lag med og uten Kalvin.

Jeg synes Kalvin styrte kampen totalt i dag. Tror stats over hans pasningskvalitet var veldig god i dagens kamp. Crossene over til høyre side var utrolig presise, som den generelle kvaliteten også var.

Når Kaivin har en god dag (kamp), fungerer hele laget som regel svært bra også.

Hold deg skadefri, Kalvin!

Heldigvis er Phillips tilbake i form etter skaden, synes han var svært variabel de første kampene med mye balltap og feilpasninger, og virket treg  i dag var han stor!

Hallgeir *

Statistikken sier 6-7-0 borte mot Everton siden 1990.

Da var vel seieren i dag den første siden kampen som endte 3-2 i første sesong etter opprykket med Howard Wilkinson fra gamle Div. 2

I den kampen husker jeg at to av målene ble scoret av Imre Varadi og Gary Speed (R.I. P.)

Hørte den kampen på BBC, husker jeg.

Stor dag!
Super Leeds since 1968

lowfields

Statistikken sier 6-7-0 borte mot Everton siden 1990.

Da var vel seieren i dag den første siden kampen som endte 3-2 i første sesong etter opprykket med Howard Wilkinson fra gamle Div. 2

I den kampen husker jeg at to av målene ble scoret av Imre Varadi og Gary Speed (R.I. P.)

Hørte den kampen på BBC, husker jeg.

Stor dag!
Scoret ikke Fairclough det første? Husker Kjell Kristian Rike kommenterte høydepunktene i sportsrevyen.
« Siste redigering: November 29, 2020, 00:20:30 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Hallgeir *

Statistikken sier 6-7-0 borte mot Everton siden 1990.

Da var vel seieren i dag den første siden kampen som endte 3-2 i første sesong etter opprykket med Howard Wilkinson fra gamle Div. 2

I den kampen husker jeg at to av målene ble scoret av Imre Varadi og Gary Speed (R.I. P.)

Hørte den kampen på BBC, husker jeg.

Stor dag!
Scoret ikke Fairclough det første? Husker Kjell Kristian Rike kommenterte høydepunktene i sportsrevyen.

Du husker riktig.  :)

https://www.youtube.com/watch?v=KWGey-RuALw
Super Leeds since 1968

lowfields

Fairclough må vel for øvrig være en av de mest undervurderte spillere i min tid. Kommer iallefall inn på mitt all-time lag. Fantastisk både defensivt og offensivt. Hadde også en del kamper som defensiv midt der han tok ut motstanderens farligste spiller.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

lowfields

Litt interessant at Bielsa etter kampen faktisk skryter av Orta ang at Raphinia passer godt til PL. Har hatt mer inntrykk av at det er Bielsa som skriver lista av aktuelle spillere og at Orta handler ut ifra det.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

raggen

Rapha Rapha..... herlig seier.. må innrømme at etter 70 min skreik jeg etter rodrigo,MEN in bielsa we trust
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

Litt interessant at Bielsa etter kampen faktisk skryter av Orta ang at Raphinia passer godt til PL. Har hatt mer inntrykk av at det er Bielsa som skriver lista av aktuelle spillere og at Orta handler ut ifra det.

Har vel blitt sagt mange ganger at Orta og teamet søker, analyserer og vurderer potensielle nye spillere. Bielsa ytrer ønske om hvilke posisjoner han vil styrke. Orta presenterer sine lister med passende spillere. Alle som hentes godkjennes av Bielsa.

Dette er ihvertfall fremgangsmåten som har blitt kommunisert ut.

I følge Angus er Orta og Bielsa ofte i heftige fotballfaglige diskusjoner.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


I følge Angus er Orta og Bielsa ofte i heftige fotballfaglige diskusjoner.

...der Kinnear ofte er overrasket at de etterpå "can see eye to eye" - så det er nok ikke småtterier i høylydtheten heller :D :D D

Jeg syns det er morsomt at de kan ha slike diskusjoner og i etterkant fremstå så samstemte. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Phillips fullstendig dominerende. Alioski med en meget god kamp, er overalt. Vi løper Everton sønder og sammen.

stian

Phillips fullstendig dominerende. Alioski med en meget god kamp, er overalt. Vi løper Everton sønder og sammen.

Phillips vet vi er kvalitet, men Alioski altså...
Jeg har gjentatte ganger vært kritisk til Alioski, og jeg var brennsikker på at han kom til å falle gjennom i Premier League. Bedømt på de siste to kampene, og særlig mot Everton, må jeg innrømme å ha tatt feil. Løpskapasiteten og intensiteten er enorm, og han er et lite helvete å få som oppasser. Imponerende!


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Johnny Cooper tweet

Leeds had 23 shots yesterday, the most faced by a Carlo Ancelotti team in a home league match for over 15 years, when Brescia had 26 efforts at goal at the San Siro against Ancelotti's AC Milan team in April 2005. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Phillips fullstendig dominerende. Alioski med en meget god kamp, er overalt. Vi løper Everton sønder og sammen.

jeg har ofte kritisert Alioski, mest pga av det nedarvede DNA han har i seg fra Makedonia - der teaterskolen står høyt i kurs.
I de siste kampene har han været god, kommet til sin rett i VB oppsettet - og han står kampene ut....imponerende!

Når det er sagt, så mener jeg Klich har prestert helt enormt hittil denne sesongen, han er viktig for oss - som Kalvin!
Veldig gledelig å se at Raphinha forstår PL, at Meslier - vår 20 årige keeper presterer på dette nivået er også svært imponerende.

I bakhånd har vi Rodrigo, llorente og Pablo......og en ivrig Poveda!

Bring on Chelsea!
 

roaldv

Phillips fullstendig dominerende. Alioski med en meget god kamp, er overalt. Vi løper Everton sønder og sammen.

Phillips vet vi er kvalitet, men Alioski altså...
Jeg har gjentatte ganger vært kritisk til Alioski, og jeg var brennsikker på at han kom til å falle gjennom i Premier League. Bedømt på de siste to kampene, og særlig mot Everton, må jeg innrømme å ha tatt feil. Løpskapasiteten og intensiteten er enorm, og han er et lite helvete å få som oppasser. Imponerende!

Innrømmer glatt at jeg gjorde akkurat det samme. Alioski er lett å undervurdere med sitt tilsynelatende begrensete tekniske reportoar, men er et mareritt for motstanderne med sin entusiasme, bevegelser og helt enorme løpskraft!

kilgallon

Phillips fullstendig dominerende. Alioski med en meget god kamp, er overalt. Vi løper Everton sønder og sammen.

Phillips vet vi er kvalitet, men Alioski altså...
Jeg har gjentatte ganger vært kritisk til Alioski, og jeg var brennsikker på at han kom til å falle gjennom i Premier League. Bedømt på de siste to kampene, og særlig mot Everton, må jeg innrømme å ha tatt feil. Løpskapasiteten og intensiteten er enorm, og han er et lite helvete å få som oppasser. Imponerende!

Innrømmer glatt at jeg gjorde akkurat det samme. Alioski er lett å undervurdere med sitt tilsynelatende begrensete tekniske reportoar, men er et mareritt for motstanderne med sin entusiasme, bevegelser og helt enorme løpskraft!
Alioski er nok også den spilleren som har imponeret meg mest i de siste 2 kampene. Han er blitt mye mere disiplineret i sitt spill, og hans samspill med Harrison er jo vanvittig bra.
Etter å ha gjensett kampen synes jeg også det er god grund til å rose Koch og Cooper også. De har steinkontroll på både Richarlison og Calvert-Lewin i hele kampen, og den ro begge viser i oppspillet er i høy grad med til å få våres spill til å flyte så bra som det gjør.

Eriksen55

Phillips fullstendig dominerende. Alioski med en meget god kamp, er overalt. Vi løper Everton sønder og sammen.

jeg har ofte kritisert Alioski, mest pga av det nedarvede DNA han har i seg fra Makedonia - der teaterskolen står høyt i kurs.
I de siste kampene har han været god, kommet til sin rett i VB oppsettet - og han står kampene ut....imponerende!

Når det er sagt, så mener jeg Klich har prestert helt enormt hittil denne sesongen, han er viktig for oss - som Kalvin!
Veldig gledelig å se at Raphinha forstår PL, at Meslier - vår 20 årige keeper presterer på dette nivået er også svært imponerende.

I bakhånd har vi Rodrigo, llorente og Pablo......og en ivrig Poveda!

Bring on Chelsea!

Regner med at du er like kritisk til Ayling.. ingen er i nærheten av å få plass på teaterskolen han går!  ;)

Klich og Phillips er enorme. Blir en av de skadet sliter vi. Så hva som skjedde når Phillips var ute!

Raphinha tror og håper jeg bare blir bedre og bedre. Du ser at han har mye i seg!