Skrevet av Emne: Kamp: vs West Ham United @Elland Road 11.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium  (Lest 21188 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Jeg mener fortsatt at problemene offensivt er større enn utfordringene bakover. Også i år produserer vi sjanser og tilløp til store sjanser. Med to fungerende vinger og mer presisjon på midten vil vi skape enda mer og mest sannsynlig score mer. Vi roter bort uendlig med sjanser pga dårlige innlegg eller fullstendig ubrukelig sistepassning.

Klink likt som de 2 foregående årene.
Til enhver tid kun 1 god ving. I fjor Harrison god og i år kun Raphinha. Første året slet vi også på vingen, da byttet Pablo og Alioski på å være god.

I tilegg mangler vi en erstatter/backup for Klich. Hadde et håp om at Shack var mannen..men det er syltynt. Kanskje med tiden, men ikke pr nå.

Dette må på plass samtidig som de kan øve på dødballer. Med Koch og Llorente har jeg tru på at vi blir bedre. Det skal sies at West Ham er knall tøffe på dødball og Zouma sist er av de aller aller beste i feltet. Men for all del, mye å gå på.

Eriksen55

Fy F... å RÆVA!!!
Hvordan i HELV.... går dette ann. Ikke en drit stemmer. Syns Bielsa sine bytter var helt på jordet idag, Roberts? hva F...Cooper eller hele forsvaret? trodde i det minste at kapteinen stod opp som et godt eksempel, men nei da, han var den som dreit seg ut skikkelig.
Dette er rett og slett flaut. La kronene rulle til nye spillere eller så går vi ned igjen.

hmm, ikke alle som er enig med deg tydeligvis, Leeds Live rangerte Ayling og Cooper som de beste på Leeds i dag, begge med 8p!

Did not put a foot wrong alongside Ayling until he mistimed a sliding challenge which allowed Pablo Fornals to go close.. Haller was not impressive at all, but Cooper bullied him all evening and kept him under wraps.

Leeds Live gir Klich 6, og sier «Steady». Case closed.

Da kan dem ikke ha sett kampen edru. Klich, Costa og Harrison har ikke 6 pieng tilsammen engang

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Moyes ser heldigvis kampen litt annerledes enn oss (takk, Moyes, i kveld trengte jeg den!)

Tactical masterclass dealt to Bielsa?
Leeds are going to cause teams lots of problems because of the way they play. This game different to anything else in the PL. They’ve got something different you have to cop with. Praised the players for the way they dealt with it. Never gave in. Had to be resilient. Bielsa’s an incredible manager, incredible career and has a style which has been picked up and broken down for other coaches.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Denne kampen burde vi klare å vinne, men det vil seg ikke helt.

Var sikker på at Pablo sku kom inn, og Moreno opp som midtspiss.
Tror det hadde vært en mye bedre løsning en Roberts, ikke mye han får til
Poveda ville klart seg bedre en en tannløs Costa.

Vi har ikke råd til mange slike kamper.

Cooper gjorde en dårlig jobb på mål 2, men Costa kløner til med å lage ett unødvendig frispark.

Laget virker tunge i dag. I 2 omg kunne Klich blitt tatt av fordel Pablo.

Come on Bielsa.. rett opp i dette til neste kamp.

MOT

De fleste av oss er enige om at Pablo med fordel både kunne tatt plass i stedet for Tyler og Costa ift byttene. Når Bielsa først velger å ta ut Bamford, da må det jo faktisk en spiss der... og Rodrigo på den plassen og Pablo inn hadde gjort at vi fortsatt kunne vært kreative.
Bakover er vi mildt sagt skjøre’ ...
« Siste redigering: Desember 12, 2020, 13:16:06 av Cherry »
 

HåvardK

Meslier 6 - Rota inn utligninga, god ellers.
Alioski 5 - Tatt av uten at vi ble noe som helst bedre uten han.
Cooper 4 - Taper dueller, og vil ikke ha ballen over midten. CCC alle veier.
Ayling 7 - Eneste der bak som klarer seg.
Dallas 5 - Med å sørge for sirupfotball
Phillips 7 - Må være grusomt å spille med så hjelpeløse medspillere
Klich 4 - Verste jeg har sett, god i ett minutt. Knapt positive involveringer.
Harrison 3- Rett og slett katastrofe
Bamford 6 - Skaffer straffe og jobber hardt
Rafinha 8 - Klart best hos oss
Rodrigo 5 - Stor skuffelse til 300 mill. Bør begynne å levere.
Costa 4 - Ser ikke ut som han bryr seg stort
Shackleton 6 - Kan ikke forvente mer
Roberts 4 -Championshipspiller i PL. Evner ikke å endre noe.
Såså. Bare bruddet til Cooper før straffen er verdt fem poeng. Tapte hodeduellen på 1-2, ellers bra, syns jeg. Brøt foran flere ganger.

Myhre10

Meslier 6 - Rota inn utligninga, god ellers.
Alioski 5 - Tatt av uten at vi ble noe som helst bedre uten han.
Cooper 4 - Taper dueller, og vil ikke ha ballen over midten. CCC alle veier.
Ayling 7 - Eneste der bak som klarer seg.
Dallas 5 - Med å sørge for sirupfotball
Phillips 7 - Må være grusomt å spille med så hjelpeløse medspillere
Klich 4 - Verste jeg har sett, god i ett minutt. Knapt positive involveringer.
Harrison 3- Rett og slett katastrofe
Bamford 6 - Skaffer straffe og jobber hardt
Rafinha 8 - Klart best hos oss
Rodrigo 5 - Stor skuffelse til 300 mill. Bør begynne å levere.
Costa 4 - Ser ikke ut som han bryr seg stort
Shackleton 6 - Kan ikke forvente mer
Roberts 4 -Championshipspiller i PL. Evner ikke å endre noe.
Såså. Bare bruddet til Cooper før straffen er verdt fem poeng. Tapte hodeduellen på 1-2, ellers bra, syns jeg. Brøt foran flere ganger.

Cooper og Ayling best på børsen fulgte. Leeds-live med 8p:
Cooper:
Did not put a foot wrong alongside Ayling until he mistimed a sliding challenge which allowed Pablo Fornals to go close.. Haller was not impressive at all, but Cooper bullied him all evening and kept him under wraps.

Eriksen55

Bielsa byttet inn Roberts fremfor Pablo fordi han ville ha inn Roberts som spiss...

Spanias nr 9 kunne ikke gjøre den jobben for å rydde plass til han ene vi har som kan snu en kamp med et magisk touch.

Var Pablo med fordi det ikke var andre alternativer tilgjengelige?

Det lukter litt trøbbel av forholdet Bielsa/Pablo.
HVIS det er noe, så er jeg spent på hvilken side spillerne står. Tipper kompisen Pablo står sterkt. Cooper,Ayling, Dallas, Berardi og Pablo henger "ofte" sammen. Ikke ubetydelig skikkelser i garderoben. Det er klassisk at det kommer misnøye med en så krevende leder når resultatene er svake. Dette er spekulasjoner, men gnisten, energien og trøkket har det skjedd noe med.

 En knallkamp og 3 poeng mot Newcastleså er dette glemt!


Russel_Doig

Moyes ser heldigvis kampen litt annerledes enn oss (takk, Moyes, i kveld trengte jeg den!)

Tactical masterclass dealt to Bielsa?
Leeds are going to cause teams lots of problems because of the way they play. This game different to anything else in the PL. They’ve got something different you have to cop with. Praised the players for the way they dealt with it. Never gave in. Had to be resilient. Bielsa’s an incredible manager, incredible career and has a style which has been picked up and broken down for other coaches.

Bielsa møter jo noe annet enn han har gjort dei siste to sesongene da. Moyes i dag, Lampard forrige helg, begge tar rotta på Bielsa. Mot Chelsea kunne alle skylde på penger, i dag var det jo bare elendig på banen og på benken.

ar9

Bielsa byttet inn Roberts fremfor Pablo fordi han ville ha inn Roberts som spiss...

Spanias nr 9 kunne ikke gjøre den jobben for å rydde plass til han ene vi har som kan snu en kamp med et magisk touch.

Var Pablo med fordi det ikke var andre alternativer tilgjengelige?

Det lukter litt trøbbel av forholdet Bielsa/Pablo.
HVIS det er noe, så er jeg spent på hvilken side spillerne står. Tipper kompisen Pablo står sterkt. Cooper,Ayling, Dallas, Berardi og Pablo henger "ofte" sammen. Ikke ubetydelig skikkelser i garderoben. Det er klassisk at det kommer misnøye med en så krevende leder når resultatene er svake. Dette er spekulasjoner, men gnisten, energien og trøkket har det skjedd noe med.

 En knallkamp og 3 poeng mot Newcastleså er dette glemt!

Ikke sikkert det ligger så mye bak at Roberts ble bytta inn istedenfor Pablo.

Trenerne tar en sjans når de gjør spillerbytter.
Vi avgir vår dom med fasit i hånd.
Som regel enten geni eller tullebukk.
Jeg hadde også håpet på Pablo inn og Rodrigo opp. Kan være at han prioriterte løpskraften til Roberts mhp press, løp, gjenvinning etc...
Men det lykkes dårlig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

morten1966

Er ikke bare bakover det svikter. Som det ble sagt av en tidliger landslagssjef for noen uker siden..Leeds mangler flere målscorere.

raggen

helt sant.. var tamt fremover og en kan jo stille store spørsmålstegn med bytte til bielsa når roberts kommer inn og vi skal jage mål. er jo dømt nord og ned før vi har prøvd.
Ingen rene spisser på benken ER ett problem for Leeds. Savner en kraftspiss(edmonson) som kunne kommet innpå siste 20 når vi jager mål og legge om til 2 spisser. Men skjer nok ikke under Bielsa så sta som han er. Er som flere påpeker at vi ikke har noe plan b,kun og gjøre plan a bedre.
Ingen tvil på at spillerstallen er for dårlig og tynn. men håper vi henter 2-3 spillere i januar som han heve laget.
Ikke bekymret enda for plassen i PL men bekymret over spillet og spillerne i de 2 siste
Forever Leeds United!!!!!!!!

morten1966

Roberts er jo en krise, hadde litt trua på Costa men han virker jo helt borte han å. Tror desverre vi ikke kommer til å handle noe nytt i januar.

peacock

Huff! Jeg har godtatt svingninger i prestasjoner i comebacket i PL. Det har vært mye moro, tut-og-kjør fotball, og variable prestasjoner, spesielt defensivt. I går ble jeg kun forbanna!
Hvor vanskelig kan det være for et trenergeni å organisere et lag på defensiv dødball?

Det punktet er dog ikke det verste. Vår grenseløse naivitet kan bli vår bane. Ja, det er flott at vi stormer i angrep med mange spillere, men vi må ikke gjøre det ukritisk! Hver kamp gir vi bort enorme rom sentralt i banen, spesielt når vi mister ballen på vei framover. Her hadde West Ham en motorvei å boltre seg på.
Det virker også naivt å stille med 4 på midtbanen som nærmest ukritisk tenker på å angripe. Philips gjør en enorm jobb, men kan ikke vinne slaget om midtbanen alene. Skjerpings!

J-R

Jeg har sett frem til å møte Man U igjen og har gledet meg til den 19 desember helt siden sesongstart.
Nå gruer jeg meg til denne kampen!
Med måten vi spiller på og så mye rom og strekk i laget så kommer de til å ødelegge oss!
Når vi i tillegg har flere spillere som er helt ute av form og andre er slitne (klich), så ser jeg ikke frem til dette..
Det er vel muligens ikke her vi skal plukke poengene våre, men fy F hvor deilig det hadde vært å banket den gjengen der!
Uansett , MOT og ha en fin dag👍

Eriksen55

Bielsa byttet inn Roberts fremfor Pablo fordi han ville ha inn Roberts som spiss...

Spanias nr 9 kunne ikke gjøre den jobben for å rydde plass til han ene vi har som kan snu en kamp med et magisk touch.

Var Pablo med fordi det ikke var andre alternativer tilgjengelige?

Det lukter litt trøbbel av forholdet Bielsa/Pablo.
HVIS det er noe, så er jeg spent på hvilken side spillerne står. Tipper kompisen Pablo står sterkt. Cooper,Ayling, Dallas, Berardi og Pablo henger "ofte" sammen. Ikke ubetydelig skikkelser i garderoben. Det er klassisk at det kommer misnøye med en så krevende leder når resultatene er svake. Dette er spekulasjoner, men gnisten, energien og trøkket har det skjedd noe med.

 En knallkamp og 3 poeng mot Newcastleså er dette glemt!

Ikke sikkert det ligger så mye bak at Roberts ble bytta inn istedenfor Pablo.

Trenerne tar en sjans når de gjør spillerbytter.
Vi avgir vår dom med fasit i hånd.
Som regel enten geni eller tullebukk.
Jeg hadde også håpet på Pablo inn og Rodrigo opp. Kan være at han prioriterte løpskraften til Roberts mhp press, løp, gjenvinning etc...
Men det lykkes dårlig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde skjønt det om Roberts hadde vært god i press, løp og gjennvinning...men det har han ikke!  Han har spilleforståelse som en løk og like veik i dueller som Costa. Løper mye, men ikke i nærheten av Bamford. Han har veldig god teknikk, men ser gang på gang at han dribler seg bort og det ender med nada.

Roberts og Costa er ikke i nærheten av å holde PL kvalitet. Det viste Costa i Wolves også. Sesongen i fjor var begge veldig svake, til tider helt forferdelige.

Det tror jeg nok Orta og Bielsa også ser. Når Harrison i tilegg surrer seg ned på samme nivå så vil det overraske meg om det ikke popper inn venstrevinger i databasen til Orta om dagen.


Carl Fisker

Bielsa byttet inn Roberts fremfor Pablo fordi han ville ha inn Roberts som spiss...

Spanias nr 9 kunne ikke gjøre den jobben for å rydde plass til han ene vi har som kan snu en kamp med et magisk touch.

Var Pablo med fordi det ikke var andre alternativer tilgjengelige?

Det lukter litt trøbbel av forholdet Bielsa/Pablo.
HVIS det er noe, så er jeg spent på hvilken side spillerne står. Tipper kompisen Pablo står sterkt. Cooper,Ayling, Dallas, Berardi og Pablo henger "ofte" sammen. Ikke ubetydelig skikkelser i garderoben. Det er klassisk at det kommer misnøye med en så krevende leder når resultatene er svake. Dette er spekulasjoner, men gnisten, energien og trøkket har det skjedd noe med.

 En knallkamp og 3 poeng mot Newcastleså er dette glemt!
Det er noe merkelig i forholdet Bielsa/Pablo ja. Spørsmålet er hvorfor Pablo var funnet verdig en plass på benken hvis han uansett ikke skulle inn å spille. Hvis dette var noe Bielsa hadde bestemt seg for på forhånd, burde ikke Pablo Hernandez vært tatt ut i troppen. Alternativt kan det være et spill for galleriet, men det ville i så fall være meget utypisk for Bielsa.

HåvardK

Mange dommedagsprofetier her, og som vanlig preges dagen derpå av forslag til kortsiktige og lettvinte løsninger.
Ingen tvil om at vi hadde en svak dag i går. Men strengt tatt er vel dette den første svake kampen vi har spilt i år? Jeg syns det er latterlig å sammenligne denne kampen med oppgjøret mot Chelsea, PLs beste lag så langt i år. Noen betraktninger fra min side:
1. Vi må jobbe med defensive dødballer. Slik det er nå, blir vi straffet alt for ofte. Er usikker på om dette blir prioritert.
2. Roberts har vel fått nok sjanser nå? Gjør feilvalg hele tida.
3. Maks uheldig at våre to forsterkninger defensivt er skadet samtidig, men stopperne er ikke problemet mot Hammers.
4. Våre to offensive nyvinninger vil bli bedre og bedre, særlig under bedre forhold-
5. Vi sliter når forholdene er som de var i går.
6. Costa og Harrison er helt ute av form. Da er vi plutselig tynne på kant - tror Poveda er for fersk til 90 minutter på dette nivået.
7. Klich hadde vel sin første skikkelig svake kamp på tre år i går? Skjer garantert ikke neste helg.
8. Meslier har et enda bedre toppnivå enn jeg trodde. Fantastisk signering.
9. Vi er avhengig av Kalvin på midten.
10. Vi har vel ennå ikke fått inn en som er på nivå med Pablo på sitt beste.
11. Å rope på forsterkninger i januar er som å tro på julenissen. Vi er halvveis i sesongen, aktuelle spillere er latterlig overpriset og sannsynligvis ikke tilgjengelig. Skjer ikke.
12. På tide å la noen av unggutta få sjansen igjen? Med det tenker jeg på noen andre enn Shack og Struijk.

Hallgeir *

Er redd vi må ha tre mål for å vinne denne.

West Ham har neppe scoret sitt siste for kvelden.

Ikke så vanskelig å spå, dette, når man så kampforløpet i andre omgang.

Vi har vært svake på dødballer i tre år, minst, og det ser ut som om det ikke blir ordentlig prioritert å forbedre seg heller.

I denne divisjonen blir vi avslørt og straffet enda hardere enn i Championship.

Trenger vi en spesialist på denne forsvarsproblematikken?
Super Leeds since 1968

leedslife

Eneste måten West Ham hadde scoret på og tatt poeng var dødballer.
Vi har vært underlegne på dødballer siden Pontus spilte i klubben. Dette er jo et valg klubben har tatt fordi vi ønsker bedre ballspillere baki der.
Men måten Harrison og Costa gir de dødballene er et hån mot kollektivet.
Har lite med flaks eller uflaks. Enten er man helt ute av takt eller så blir systemet og nivået for krevende for dem.
Helt greit at vi ikke henter stopper i januar. Stoler på Bielsa, men midtbanemann må inn.
Vi trenger en forbedret utgave av Forshaw over Phillips på midten når vi spiller på så høy risiko.

Bedre takter og 3 poeng mot Newcastle er vi klar til Man utd. De er ikke veldig komfortable mot lag som tørr å stå høyt. 6 poeng og jula er reddet🙏

Også var det en befrielse at Roberts kom inn som spiss. Må bety at karrieren som brilliant 10er er forbi.
« Siste redigering: Desember 12, 2020, 14:42:12 av leedslife »

Josch

Er redd vi må ha tre mål for å vinne denne.

West Ham har neppe scoret sitt siste for kvelden.

Ikke så vanskelig å spå, dette, når man så kampforløpet i andre omgang.

Vi har vært svake på dødballer i tre år, minst, og det ser ut som om det ikke blir ordentlig prioritert å forbedre seg heller.

I denne divisjonen blir vi avslørt og straffet enda hardere enn i Championship.

Trenger vi en spesialist på denne forsvarsproblematikken?

Dette er jeg helt enig i. Under Bielsa har dødballer vært en svakhet. Vi slapp lettere unna med dette i ch.ship .

Bielsa har ikke prioritert å være god på dødballer. Det er hans spillestil. Vi ser det på offensive cornere også. Ofte korte cornere, som senere blir innlegg fra nye vinkler (ikke corner dierkte i feltet). For å bli gode må vi ha gode hodespillere, inkludert midtbanespillere og spiss. To gode stoppere holder ikke når motstadet har 4-5 mann i feltet som er gode på hodet.

Så brutal er Premier League. Jeg ser ingen utsikt til at dette blir forbedret. Bielsa har vel ikke trent i en liga der hodespill er så viktig som i PL? Nå vil jo lag søke frispark og cornere mot Leeds så ofte man kan ( man hopper over gjerdet der det er lavest).

Kickthemdown

Ser at folk har altfor store forventninger til det som i store trekk bare er Ok Championship-spillere.

Alioski, Cooper, Dallas, Harrison og Ayling er sikkert alle hyggelige menn men skal vi etablere oss høyere på tabellen i Premier League fremfor å kjempe om nedrykk, så må samtlige av de bort fra startelleveren. Cooper er mest kritisk å erstatte.

auren

Ser at folk har altfor store forventninger til det som i store trekk bare er Ok Championship-spillere.

Alioski, Cooper, Dallas, Harrison og Ayling er sikkert alle hyggelige menn men skal vi etablere oss høyere på tabellen i Premier League fremfor å kjempe om nedrykk, så må samtlige av de bort fra startelleveren. Cooper er mest kritisk å erstatte.
Å skifte nesten hele laget som rykket opp er oppskrift på nedrykk. Man må over tid bytte ut de spillerne som ikke er god nok.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Vi spiller naivt og juniorfeil avgjør...slik er det i PL.

Typisk at vi får mål i mot etter etter corner der Harrisson absolutt ikke vurderte riktig...og ny stor blemme av Costa da han lager frispark i forkant av 2-1... Slikt må ryddes vekk...vi må bli mere besluttsomme i disse situasjonene som oppstår der kynismen rår.

Flere av våre overpresterer fordi "planen" er så god og samspillet sitter, men når samspillet blir forstyrret som på fredag så ser det trist ut...WH tok bort Kalvin og Klich offenivt og da er vi lette å forsvare seg imot...og uten gjenvinninger så kan vi heller ikke kontre...

Satser på total oppgradering av spill og tempo i neste kamp! MOT
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

SOL

Det var surt å tape kampen mot West Ham, men for å vera heilt ærleg så var det fullt fortent. Dei siste fire kampane har pasningsspelet har vore langt under pari. Feilpasningar har for ofte ført til at motstandarane har fått overgangar der me har for mange spelarar for langt fram på banen. Me har også tapt for mange andreballar og duellar. Spelestilen til Bielsa er svært krevjande og det stiller høge krav til spelarane. Dersom den enkelte ikkje gjer jobben sin skikkeleg, er me bakpå. I kampen mot Chelsea var det veldig tydeleg at den som hadde ansvaret for å dekke opp Kanté ikkje klarte jobben sin. Me såg det også nokre gonger mot West Ham og Benrahama. Dersom me ikkje klarer å markere den enkelte blir me fort i undertal. Akkurat dette er bakdelen med mannsmarkering kontra sonemarkering. Men Bielsa vil nok ikkje endre på dette. Når det gjeld midtforsvaret kunne eg nok tenkje meg at me hadde litt meir fysikk (høgde) og fart. Når det gjeld mål i mot på dødballar, er det ikkje berre fysikken som manglar, men også at spelarane fylgjer med på løpa til motstandarane - rett og slett overblikket. Me har også svært ofte sett at mange lag køyrer sperretrekk på dødballar, og det har felt oss fleire gonger, t.d. mot Liverpool og Chelsea. Dette må me læra oss å takle, og kanskje bruke det sjølv også når me får dødballar i vår favør. Me må vel også vedgå at Bamford ikkje er spelaren som går i duellar slik t.d. Joe Jordan eller Mark Viduka gjorde. Bamford har gjort det svært bra, men han kunne faktisk hatt 15 PL mål til nå, så eg ynskjer meg ein skikkeleg storskårar i tillegg.
Likevel er eg strålande fornøgd med at me er i PL, og eg beundrar Bielsa grenselaust. Han har verkeleg fått alle som har relasjonar til laget og byen til å framstå som betre menneske og han har gjeve oss trua og håpet tilbake. Me må hugse på at mange av spelarane på laget ikkje utmerka seg særleg før Bielsa fekk ansvaret. Tenk å spele Bielsaball med skikkelege kvalitetsspelarar som Liverpoool, Man. City og Chelsea kan skilte med. Me hadde vore uslåelege. Bielsa is God! MOT!

Reaney

Kunne vært fristet til å heie på Liverpool i dag for å holde Fulham på avstand. Regner med at mange av våre medlemmer gjør det også helt uprobroblematisk. Englands "dårlige samvittighet" og "alles synes synd på klubb"  som ALLTID mottar privillegier i form av utdeling av de beste spillerne fra balløyas øvrige klubber og selvsagt får ha tilskuere på kampene selv om byen bare ligger en time unna vår by. Tvi forbanne og heia Fulham i dag. Vi får gjøre jobben sjøl.

Josch

Kunne vært fristet til å heie på Liverpool i dag for å holde Fulham på avstand. Regner med at mange av våre medlemmer gjør det også helt uprobroblematisk. Englands "dårlige samvittighet" og "alles synes synd på klubb"  som ALLTID mottar privillegier i form av utdeling av de beste spillerne fra balløyas øvrige klubber og selvsagt får ha tilskuere på kampene selv om byen bare ligger en time unna vår by. Tvi forbanne og heia Fulham i dag. Vi får gjøre jobben sjøl.

Faktisk viktig at Arsenal slår Burnley også.

Fantasyland

Hammered by the Hammers? Nja, ikke i målprotokollen, men det føltes litt sånn til tider under kampen. Har hatt noen dager til å reflektere litt og prøver meg på en liten oppsummering av sesongen så langt.

 - Siste kamp mot West Ham belyser noen sentrale utfordringer for Leeds pr i dag: Som viden kjent har vi store problemer defensivt. Når i tillegg begge nykjøpene som skal være med å stabilisere oss bakerst er ute med skade må vi ty til gamle Championship travere. Problemet er at det vi slapp unna med i divisjonen under ikke lenger går nå. Det er bare å se hvordan henholdsvis Dallas og Cooper blir smadra i nærkampspillet ved begge målene. Men det er også en annen del av det defensive spillet som er interessant. Hvis vi ser bak målene og fokuserer på det som var opptakten var det i begge tilfeller relativt svak / klønete jobbing defensivt av offensive spillere, henholdsvis Harrisson og Costa. Igjen, nådeløst straffet.

Noen annet som også har manifistert seg i større grad i PL er rommet vi gir bort på midtbanen. Strekken mellom Phillips og Klich blir altfor stor så hvert balltap høyt i banen bllir omgående konvertert til farlige kontringer. Bare se hvordan Benrahma koste seg utover i kampen sist. Bielsa har jo prøvd å adressere dette ved å dytte Dallas inn i midt ved et par anledninger som en slags 8'er og det var jo en suksess mot Everton. Problemet er at vi over tid gir opp altfor mye kreativitet. Det er selvsagt her vi skulle hatt en De Paul type. Per nå ser det ikke ut som Rodrigo håndterer denne rollen over tid som egentlig burde være en 8/10'er.

- Realitetssjekken er over. Det blir en kamp for å overleve denne ekstremt viktige sesongen. Hva Bielsa har gjort med dette mannskapet over et par sesonger er ikke annet enn bemerkelsesverdig. Dessverre ser det nå ut til at vi ikke kan strekke strikken så mye lenger. Vi er helt avhengige av at de få vi har hentet inn som forsterkninger forblir skadefrie og kan være med å bidra. Jeg mener fortsatt at stallen totalt sett skal være gode nok til å holde plassen og tabellen reflekterer jo det per nå. Men jeg føler meg ikke trygg på at f.eks Burnley eller Fulham kan gå på et lite run. Det betyr at vi også må plukke poeng i de ekstra viktige kampene. Det kommer en sekvens nå i nær fremtid som begynner med Newcastle på onsdag. Jeg tror frem til Jul fort kan bli litt sesong-definerende for oss.

- Det positive så lang må jo være at på en skikkelig god dag kan vi matche de fleste. Og borte mot Villa var jo en oppvisning. Bielsa-ball på sitt fineste som også viser at enkeltkamper kan skjule svakheter ved stallen når laget spiller så godt. Syntes også Meslier fortjener skikkelig skryt, må være tidenes warp når det gjelder keeper-kjøp. En 20-åring som leverer på dette nivået i PL lover godt. Ellers har Rodrigo glimtvis vist kvalitetene sine  selv om jeg tipper at han helst vil spille alene på topp. Det kan ta litt tid når Bamford har steppet opp gamet så kraftig. Ellers er Raphinha et skikkelig friskt pust. Dynamisk spiller med herlig teknikk og veldig god pasningsfot som i tillegg kan skyte. Det er hvertfall noe vi trenger mer av, skuddfarlighet altså.

Jeg er lettere optimistisk og tror vi snur det hjemme mot Newcastle. Alvoret har sunket inn, vi trenger 3 poeng for å få roen nå.
MOT

Kontakinte

Meslier 6 - Rota inn utligninga, god ellers.
Alioski 5 - Tatt av uten at vi ble noe som helst bedre uten han.
Cooper 4 - Taper dueller, og vil ikke ha ballen over midten. CCC alle veier.
Ayling 7 - Eneste der bak som klarer seg.
Dallas 5 - Med å sørge for sirupfotball
Phillips 7 - Må være grusomt å spille med så hjelpeløse medspillere
Klich 4 - Verste jeg har sett, god i ett minutt. Knapt positive involveringer.
Harrison 3- Rett og slett katastrofe
Bamford 6 - Skaffer straffe og jobber hardt
Rafinha 8 - Klart best hos oss
Rodrigo 5 - Stor skuffelse til 300 mill. Bør begynne å levere.
Costa 4 - Ser ikke ut som han bryr seg stort
Shackleton 6 - Kan ikke forvente mer
Roberts 4 -Championshipspiller i PL. Evner ikke å endre noe.
Kan være enig i det meste med unntak av Meslier, uheldig å sklir på det du kaller roter ballen i mål. Varter opp noen reaksjons-redninger ut av en annen verden. Kunne fort stått 1-4 i denne kampen. 8p  ;)