Skrevet av Emne: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1  (Lest 22519 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ar9

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #180 på: Februar 03, 2021, 22:42:53 »
Bra 2.omg. Faktisk ganske imponerende at vi klarer å skape så mye på den sleipe matta mot ett fysiskt og defensivt Everton.

Vi får heller ha en stang inn til gode når vi er påskrudd i mer enn 45 min og har sjans på tre pinner.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #181 på: Februar 03, 2021, 22:45:51 »
Henry summer det opp:


Henry Winter
@henrywinter

One of the best
@premierleague
 games I've seen this season. Relentless action, total commitment, no VAR nonsense. #efc in control first half, #lufc thrilling in chasing in the second half, Raphinha outstanding. Olsen, too, in #efc goal. 1-2 f-t #LEEEVE

Anbefaler forresten twittertråden til den tweeten, ikke så doom & gloom etter tap som man ofte får...

https://twitter.com/henrywinter/status/1357080678379233284?s=20
« Siste redigering: Februar 03, 2021, 22:49:13 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #182 på: Februar 03, 2021, 22:47:03 »
Vet ikke helt hva folk forventer. Everton er en klar topp 6 kandidat. Allikevel er vi fullt på høyde, strengt tatt egentlig mye bedre enn dem på stort sett alle parametre. Det sies at ballinnehav ikke betyr noe, men i dag hadde vi de desidert fleste og største sjansene. Denne kampen vinner vi minst 7 av 10 ganger. I dag hadde vi utur, og en hjerneblødning i forsvar. Så skal vi huske på at tre av fire nye, som skulle heve oss fra topp CC til sikker plass i PL ikke var med. Ikke så rart at vi ikke har verdensklasse på benken da skulle jeg mene. Sett ting i perspektiv folkens, pust med magen og gled dere til neste mulighet!

flynn

samadhi

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #183 på: Februar 03, 2021, 22:49:09 »
Hernandez må slippe til mer. Trenger kamptrening og er vår beste spiller å sette innpå når vi sliter. Synes forøvrig at både Costa og Roberts involverer seg bra etter at de kom inn, og synes de får litt mye kritikk. Ikke lett å komma innpå når Everton ligger kompakt i forsvar. Roberts kommer til en stor sjanse på slutten som han skulle gjort det bedre på og spiller fint opp til Ayling på høyresiden.

Ellers spiller vi en god kamp der dårlig forsvar på 0-1 preger kampen. Uheldige med mål i mot tidlig og rett før pause og burde hatt flere mål selv. Tøff og tett kamp som det ofte er i PL. Vi ligger heldigvis komfortabelt til på tabellen og vi slår Palace på mandag.
marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #184 på: Februar 03, 2021, 22:52:21 »
Hernandez må slippe til mer. Trenger kamptrening og er vår beste spiller å sette innpå når vi sliter.

Ser flere nevner dette.

I mitt hode var innhoppene deres et 'bevis' på at Roberts nå er foran Pablo i køen (i Bielsas øyne), fremtidens spiller mot gårsdagens spiller for å sette det på spissen.

Så kan man si at Roberts ikke lyktes med spesielt mye, men de tre siste innhoppene har vist en helt annen utgave av ham enn vi så gjennom hele fjorårssesongen...

Og hva fikk Pablo til???
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #185 på: Februar 03, 2021, 22:53:13 »
Hjemmestatistikken er 3-2 -5  etter 10 kamper. og fattige 11p. Det er nedrykkstakter. Det som holder oss oppe er vår gode bortestatistikk.
Ingen overbevisende hjemmeseire hittil i sesongen sånn jeg ser det. Holdt på å rote bort en komfortabel ledelse mot Fulham (4-3). Vinner ufortjent 1-0 over Burnley, og sliter oss til en komfortabel seier til slutt over Newcastle (5-2), etter å ha ligget under og hatt 2-2 et stykke ut i 2. omgang. Tap mot Wolves, Brighton, Leicester, West Ham og nå Everton. Alle lag som vi på papiret før sesongen hadde regnet med å ta poeng fra hjemme.
Hjemmekampene er som oftest mer "krig" og der kommer vi som oftest til kort. 9 hjemmekamper igjen. Spørsmålet er om vi kan klare å snu dette. Gruer meg veldig til Sheffield Utd. kampen. Redd det kan bli en gjentakelse av 2019.  Og hvem forventer 3 poeng mot Scum, Pool, Spurs eller Chelski? Da har vi Southampton, Palace, WBA  og Villa igjen. Noe MÅ gjøres med hjemmeformen ellers kan det bli en tøff vår.

Kato

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #186 på: Februar 03, 2021, 22:55:06 »
Hjemmestatistikken er 3-2 -5  etter 10 kamper. og fattige 11p. Det er nedrykkstakter. Det som holder oss oppe er vår gode bortestatistikk.
Ingen overbevisende hjemmeseire hittil i sesongen sånn jeg ser det. Holdt på å rote bort en komfortabel ledelse mot Fulham (4-3). Vinner ufortjent 1-0 over Burnley, og sliter oss til en komfortabel seier til slutt over Newcastle (5-2), etter å ha ligget under og hatt 2-2 et stykke ut i 2. omgang. Tap mot Wolves, Brighton, Leicester, West Ham og nå Everton. Alle lag som vi på papiret før sesongen hadde regnet med å ta poeng fra hjemme.
Hjemmekampene er som oftest mer "krig" og der kommer vi som oftest til kort. 9 hjemmekamper igjen. Spørsmålet er om vi kan klare å snu dette. Gruer meg veldig til Sheffield Utd. kampen. Redd det kan bli en gjentakelse av 2019.  Og hvem forventer 3 poeng mot Scum, Pool, Spurs eller Chelski? Da har vi Southampton, Palace, WBA  og Villa igjen. Noe MÅ gjøres med hjemmeformen ellers kan det bli en tøff vår.

Tenker vårt største problem på hjemmebane er matta......

lowfields

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #187 på: Februar 03, 2021, 22:55:59 »
Kjedelig å tape, ja - men alt i alt sitter jeg igjen med en ganske god følelse etter kampen. 2. omgangen var meget god - noe av det beste hele sesongen. Burde hatt minst 1 poeng, men sånn er det - vi har også vært heldige en del ganger tidligere denne sesongen. Synes heller ikke vi er SÅ tynt bemannet. Kan sette innpå Pablo, Costa og Roberts - i tillegg har vi 6 mann på skadelista. Cheer up, ffs.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

auren

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #188 på: Februar 03, 2021, 22:56:21 »
Hjemmestatistikken er 3-2 -5  etter 10 kamper. og fattige 11p. Det er nedrykkstakter. Det som holder oss oppe er vår gode bortestatistikk.
Ingen overbevisende hjemmeseire hittil i sesongen sånn jeg ser det. Holdt på å rote bort en komfortabel ledelse mot Fulham (4-3). Vinner ufortjent 1-0 over Burnley, og sliter oss til en komfortabel seier til slutt over Newcastle (5-2), etter å ha ligget under og hatt 2-2 et stykke ut i 2. omgang. Tap mot Wolves, Brighton, Leicester, West Ham og nå Everton. Alle lag som vi på papiret før sesongen hadde regnet med å ta poeng fra hjemme.
Hjemmekampene er som oftest mer "krig" og der kommer vi som oftest til kort. 9 hjemmekamper igjen. Spørsmålet er om vi kan klare å snu dette. Gruer meg veldig til Sheffield Utd. kampen. Redd det kan bli en gjentakelse av 2019.  Og hvem forventer 3 poeng mot Scum, Pool, Spurs eller Chelski? Da har vi Southampton, Palace, WBA  og Villa igjen. Noe MÅ gjøres med hjemmeformen ellers kan det bli en tøff vår.

Halvtomt/halvfullt. For en fantastisk borteform vi viser! Litt mer flyt på hjemmebane nå, så blir det en deilig vår.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #189 på: Februar 03, 2021, 22:56:30 »
fått tid til og puste med magen nå og tenke litt rasjonelt og hadde noen sagt at vi hadde fått 3 poeng etter og ha møtt foxes borte og everton hjemme så hadde jeg vært fonøyd med det. og er det vi har klart selv om det var everton jeg trodde vi hadde tatt poeng mot.
Bygge videre på 2 omg og forsterke laget og benken til sommeren så blir dette bra.
Ellers vanvittig glad for at vi har signert raphina. FOR en spiller med stor x faktor
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #190 på: Februar 03, 2021, 22:57:12 »
Post match pressern

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-19763174

What was disappointing about the concessions?
It is very common when there is a flick-on someone will get into it at the second post. Given it’s a frequent move we could have been intuitive and prevented it from happening. With the first goal Sigurdsson found himself very alone which is not very frequent. Out offensive game was better than our opponents’. It s difficult to imagine facing the six players Everton have apart from their defenders and not conceding any opportunities.
« Siste redigering: Februar 03, 2021, 22:58:45 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #191 på: Februar 03, 2021, 23:05:40 »
Raphinha er klasse. For en signering!

Veldig bra andre omgang. Massivt med sjanser! Egentlig en god del bra i første også, men blir hardt straffet.

Roberts godt innhopp, selv om han i det minste burde truffet mål på overtid.  Pablo viser litt, men det går kanskje litt for fort. Lite kamptrening også. Tror absolutt en Pablo i form kan vise mer klasse..men pr.nå er han ikke der.

Costa gidder jeg ikke kommentere annet enn at det er hoderystende å se en spiller som får 10 min på å klinke til å vise at han vil spille. Men blir fraløpt og utkjempet av spilere som har spilt 85 min. Se hvor mye Raphinha og Harrison løper på kant. Rett og slett provoserende å se Costa.

Blir som sagt sraffet for noen feil bakover, men utover det så syntes jeg vi forsvarer oss bra. Struijk spiller seg veldig opp. Ayling god og veldig nære på flere ganger fremover. Han har litt passningsfeil, men sånn skjer og ikke noe unormalt. Han spiller ikke kun støttepassninger akkurat.

Egentlig syntes jeg kun Klich var svak av de som startet. Alioski litt seig, men ok. Savnet Rodrigo voldsomt. Håper Roberts fra start neste kamp. Begynner å bli urolig for om Klich har PL nivået i seg. Enkelte kamper har han nok. Det viste han i starten, men jevne gode prestasjoner..blitt usikker. Ihvertfall svært lenge siden han viste det.

At vi taper flere enn vi vinner i år er forventet, på samme måte som at prestasjonene vil variere. Personlige feil og feilpassninger skjer alle lag hver eneste kamp. Enkelte kamper flyter det, andre kampet lugger det mer. Sånn er det bare. Nok engang går vi av banen og var spillemessig best. Det er da noe å ta med seg. Mye marginer spiller inn. Setter Raphinha den store sjansen etter 35 sekunder  eller Alioski dundrer inn 1-1, så får vi en helt annen kamp. Mål preger kamper og Everton fikk det akkurat som de ville.

Spiller vi helt likt mot Palace så vinner vi. Stor tro på tre poeng igjen der  :)

asbfjell

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #192 på: Februar 03, 2021, 23:07:14 »
Utrolig irriterende og ødeleggende med alle disse unødvendige ettmålstapene på hjemmebane. Vi kunne glatt ha tatt åtte poeng fra kampene mot Wolves, West Ham, Brighton og Everton.

Forsvaret er som det er. De er ikke bedre enn dette, de som spiller der nå. Kan jo bare spekulere på hvor vi hadde vært på tabellen nå hvis vi ikke hadde vært så forbanna uheldig med disse skadene på Koch og Llorente.

Ellers fikk vi se at Klich's gode innhopp mot Leicester bare var et blaff. Fyren er helt ute av form. Her må vi få Rodrigo tilbake så fort som helsemessig forsvarlig.

Synes heller ikke at Bamford's opptreden var mye å skrive hjem om. Et solid skritt tilbake i forhold til kampen mot Leicester.

Og hva skal vi si om Harrison? Svak. Hvor mange gode kamper har han spilt på Elland Road denne sesongen? Maks to!

Pablo (snart 36) tror eg vi kan avskrive. Gubben er knapt nok en skygge av den han var.

Tyler "Feilvalg" Roberts er som han er - og antagelig alltid kommer til å være.

Men til tross for all den elendigheten eg har ramset opp her, så har vi altså et såpass bra lag som Everton i kne i betydelige deler av kampen. Dette forteller oss at det ikke er mye som skal til før vi er veldig gode.

Konklusjon: Skuffet i kveld, men optimistisk med tanke på fremtiden.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #193 på: Februar 03, 2021, 23:12:59 »

Phil Hay
@PhilHay_

Ayling post match interview, says he takes the blame for losing DCL for Everton's second goal. Always good to hear someone front up.

Btw, did VAR check handball against Ayling in the second half? Was very difficult for us to tell here.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Joe Jordan

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #194 på: Februar 03, 2021, 23:20:06 »
Dette kunne like gjerne blitt 2-2 med litt marginer. Bedrøvelig benk. Tenk om vi hadde hatt én Raphina til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

auren

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #195 på: Februar 03, 2021, 23:33:06 »
Dette kunne like gjerne blitt 2-2 med litt marginer. Bedrøvelig benk. Tenk om vi hadde hatt én Raphina til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Til sommeren får vi inn flere «Raphinha-er».
Rimelig sikker på at vi får inn nye 3-4 kvalitetsspillere som Raphinha, Koch, Llorente og Rodrigo. Kanskje de Paul?

Ny venstreback, 4/8-er og 10-er/ving. Tre slike av like god kvalitet, og vi snakker Europa-snusing! Men den viktigste signeringen blir jo Bielsa. Uten ham, raser korthuset sammen og vi kan fort ta en Sheffield United neste sesong.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #196 på: Februar 03, 2021, 23:48:08 »
Hernandez må slippe til mer. Trenger kamptrening og er vår beste spiller å sette innpå når vi sliter.

Ser flere nevner dette.

I mitt hode var innhoppene deres et 'bevis' på at Roberts nå er foran Pablo i køen (i Bielsas øyne), fremtidens spiller mot gårsdagens spiller for å sette det på spissen.

Så kan man si at Roberts ikke lyktes med spesielt mye, men de tre siste innhoppene har vist en helt annen utgave av ham enn vi så gjennom hele fjorårssesongen...

Og hva fikk Pablo til???

Tja, Pablo er over the peak- men han er fotballklok og kan prestere denne sesongen og sikkert den siste i kontrakten sin takk være det- som innbytter.
Tyler er ikke i nærheten, og er ikke blitt synlig bedre på noe som helst siste 2 år- han er rett og slett ikke god nok og det viser at vi har for svak tropp til noe bedre enn det vi har prestert hittil.
Troppen/ laget er jo ikke bedre enn det svakeste ledd.

D sagt, jeg er dritstolt av det vi har prestert hittil!
La oss ta/ få 11 poeng til og gjøre fornuftige kvalitetskjøp i sommer- så snuser vi på topp 6 neste sesong ;)
 

Kato

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #197 på: Februar 03, 2021, 23:56:15 »
Det første baklengsmålet, det skal ikke være mulig. To stoppere med hjerneblødning... Samtidig....
 

ar9

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #198 på: Februar 03, 2021, 23:58:54 »

Phil Hay
@PhilHay_

Ayling post match interview, says he takes the blame for losing DCL for Everton's second goal. Always good to hear someone front up.

Btw, did VAR check handball against Ayling in the second half? Was very difficult for us to tell here.
Her tror jeg faktisk ikke de rakk å sjekke før spillet var igang igjen. Slik jeg har forstått det må det gjøres før spillet settes igang igjen. Er det ikke slik?


Sent from my iPhone using Tapatalk

NT

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #199 på: Februar 04, 2021, 08:37:29 »
Hernandez må slippe til mer. Trenger kamptrening og er vår beste spiller å sette innpå når vi sliter.

Ser flere nevner dette.

I mitt hode var innhoppene deres et 'bevis' på at Roberts nå er foran Pablo i køen (i Bielsas øyne), fremtidens spiller mot gårsdagens spiller for å sette det på spissen.

Så kan man si at Roberts ikke lyktes med spesielt mye, men de tre siste innhoppene har vist en helt annen utgave av ham enn vi så gjennom hele fjorårssesongen...

Og hva fikk Pablo til???

Tja, Pablo er over the peak- men han er fotballklok og kan prestere denne sesongen og sikkert den siste i kontrakten sin takk være det- som innbytter.
Tyler er ikke i nærheten, og er ikke blitt synlig bedre på noe som helst siste 2 år- han er rett og slett ikke god nok og det viser at vi har for svak tropp til noe bedre enn det vi har prestert hittil.
Troppen/ laget er jo ikke bedre enn det svakeste ledd.

D sagt, jeg er dritstolt av det vi har prestert hittil!
La oss ta/ få 11 poeng til og gjøre fornuftige kvalitetskjøp i sommer- så snuser vi på topp 6 neste sesong ;)

Pablo har kun fått innhopp i år og totalt 217 min. Det er ikke mer enn 6 mnd siden han var sentral i laget som avgjorde Ch.ship. Så dårlig er han ikke blitt. Han mangler spilletid, og min klare oppfatning er at Rodrigo/Pablo er best løsning i offensiv rolle.  Pablo beveger seg smart, er spillbar, skaper rytme i spillet, slipper pasningen med rett timing, burde spilt hele 2 omgang i går og må starte mot Palace.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #200 på: Februar 04, 2021, 10:09:44 »


Pablo har kun fått innhopp i år og totalt 217 min. Det er ikke mer enn 6 mnd siden han var sentral i laget som avgjorde Ch.ship. Så dårlig er han ikke blitt. Han mangler spilletid, og min klare oppfatning er at Rodrigo/Pablo er best løsning i offensiv rolle.  Pablo beveger seg smart, er spillbar, skaper rytme i spillet, slipper pasningen med rett timing, burde spilt hele 2 omgang i går og må starte mot Palace.

Riktig, det. Men han har ikke vist all verden når han har kommet innpå.

Og følelsen til  Phil Hay er:

Phil Hay
@PhilHay_

Despite warding off Castellon last month, it feels a little as if Leeds United are saying goodbye to Pablo Hernandez this season.

https://theathletic.co.uk/2364223/2021/02/04/pablo-hernandez-leeds-united-marcelo-bielsa/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

NT

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #201 på: Februar 04, 2021, 12:00:21 »


Pablo har kun fått innhopp i år og totalt 217 min. Det er ikke mer enn 6 mnd siden han var sentral i laget som avgjorde Ch.ship. Så dårlig er han ikke blitt. Han mangler spilletid, og min klare oppfatning er at Rodrigo/Pablo er best løsning i offensiv rolle.  Pablo beveger seg smart, er spillbar, skaper rytme i spillet, slipper pasningen med rett timing, burde spilt hele 2 omgang i går og må starte mot Palace.

Riktig, det. Men han har ikke vist all verden når han har kommet innpå.

Og følelsen til  Phil Hay er:

Phil Hay
@PhilHay_

Despite warding off Castellon last month, it feels a little as if Leeds United are saying goodbye to Pablo Hernandez this season.

https://theathletic.co.uk/2364223/2021/02/04/pablo-hernandez-leeds-united-marcelo-bielsa/
Det er en tid for alt, men når vi først har Pablo og trenger hans kvaliteter, så må de benyttes - frem til sommeren og vi kanskje får noe som er yngre og bedre. Han startet første kamp mot Liverpool og bidro til han ble bytta ut. Så var han ute, spillte fra start igjen mot Leicester og da mener jeg han var veldig med i kampen, ble irritert da han ble bytta ut ppå 2-1 og Leeds var på vei inn i kampen. Deretter korte inhopp. Vi får se mot Palace om Bielsa viser tillit.  Jeg tror laget vil tjene på den løsning med Pablo,Klich og Phillips i midten , Dallas på back og Alioski på benk

GeirO

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #202 på: Februar 04, 2021, 12:43:32 »


Pablo har kun fått innhopp i år og totalt 217 min. Det er ikke mer enn 6 mnd siden han var sentral i laget som avgjorde Ch.ship. Så dårlig er han ikke blitt. Han mangler spilletid, og min klare oppfatning er at Rodrigo/Pablo er best løsning i offensiv rolle.  Pablo beveger seg smart, er spillbar, skaper rytme i spillet, slipper pasningen med rett timing, burde spilt hele 2 omgang i går og må starte mot Palace.

Riktig, det. Men han har ikke vist all verden når han har kommet innpå.

Og følelsen til  Phil Hay er:

Phil Hay
@PhilHay_

Despite warding off Castellon last month, it feels a little as if Leeds United are saying goodbye to Pablo Hernandez this season.

https://theathletic.co.uk/2364223/2021/02/04/pablo-hernandez-leeds-united-marcelo-bielsa/
Det er en tid for alt, men når vi først har Pablo og trenger hans kvaliteter, så må de benyttes - frem til sommeren og vi kanskje får noe som er yngre og bedre. Han startet første kamp mot Liverpool og bidro til han ble bytta ut. Så var han ute, spillte fra start igjen mot Leicester og da mener jeg han var veldig med i kampen, ble irritert da han ble bytta ut ppå 2-1 og Leeds var på vei inn i kampen. Deretter korte inhopp. Vi får se mot Palace om Bielsa viser tillit.  Jeg tror laget vil tjene på den løsning med Pablo,Klich og Phillips i midten , Dallas på back og Alioski på benk

Det jeg sitter igjen med etter diverse Pabloinnhopp, er de vanvittige farlige tversoverpasningen på midtbanen som gir motstanderen kjempesjanser. I går skjedde det to ganger på kort tid. Det kan delvis forklares med at han er rusten, men dette var svakheten hans tidligere også.

Motsatt vei; han er vår beste til å se åpninger framover og betyr fortsatt mye offensivt.

Konklusjon: Han bør få flere innhopp, men må få se video av seg selv av alle feilpasningene som gir brudd imot, dvs. han må spille med mindre risiko på midtbanen (ikke i angrep).
MOT

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #203 på: Februar 04, 2021, 12:56:13 »


Pablo har kun fått innhopp i år og totalt 217 min. Det er ikke mer enn 6 mnd siden han var sentral i laget som avgjorde Ch.ship. Så dårlig er han ikke blitt. Han mangler spilletid, og min klare oppfatning er at Rodrigo/Pablo er best løsning i offensiv rolle.  Pablo beveger seg smart, er spillbar, skaper rytme i spillet, slipper pasningen med rett timing, burde spilt hele 2 omgang i går og må starte mot Palace.

Riktig, det. Men han har ikke vist all verden når han har kommet innpå.

Og følelsen til  Phil Hay er:

Phil Hay
@PhilHay_

Despite warding off Castellon last month, it feels a little as if Leeds United are saying goodbye to Pablo Hernandez this season.

https://theathletic.co.uk/2364223/2021/02/04/pablo-hernandez-leeds-united-marcelo-bielsa/
Det er en tid for alt, men når vi først har Pablo og trenger hans kvaliteter, så må de benyttes - frem til sommeren og vi kanskje får noe som er yngre og bedre. Han startet første kamp mot Liverpool og bidro til han ble bytta ut. Så var han ute, spillte fra start igjen mot Leicester og da mener jeg han var veldig med i kampen, ble irritert da han ble bytta ut ppå 2-1 og Leeds var på vei inn i kampen. Deretter korte inhopp. Vi får se mot Palace om Bielsa viser tillit.  Jeg tror laget vil tjene på den løsning med Pablo,Klich og Phillips i midten , Dallas på back og Alioski på benk

Med Klich sin form om dagen tror jeg vi er avhengige av Dallas på midten. Derfor tror jeg Alioski fortsetter der om han ikke ble skadet i går. Er han ute blir det spennende å se hva Bielsa gjør. Tror han beholder Dallas på midten og forsøker Davis/evt annet alternativ på venstreback. Taper vi midten svikter alt. Tror vi også får se Roberts inn for Klich mot Palace.

 Jeg er helt enig, jeg ønsker en god Pablo inn med det han kan bidra med. Samtidig er det nok grunner til at han ikke får spille så mye. Ikke enig i at han var voldsomt med i kampen mot Leicester..noen bra avgjørelser med ball, men han hang ikke helt med. Det så vi også mot Liverpool. Han var veldig nære å punktere kampen for Everton i går også..

Håper litt spilletid kan løfte han til fjorårets nivå..da håper jeg han får den muligheten. En Pablo i slag resten av sesongen kan bety noen plasser opp. En fantastisk verdig avslutning for en av de største siste 17 årene, om ikke den største.  Men frykter desverre at det ikke skjer  :-\

Josch

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #204 på: Februar 04, 2021, 13:13:08 »

Litt mer worrying er poengfangsten på hjemmebane. At vi er så merkbart svakere hjemme er ikke til å bli klok på.
Forhåpentligvis bedrer vi statistikken etter mandagens kamp mot Palace.
En 3-poenger hadde smakt godt.

MOT!

Leeds har få seire hjemme, men dette er sesongen der hjemmebane ikke betyr all verden (pga tomme tribuner). Chelsea er 3. beste hjemmelag i serien og har kun 5 hjemmeseire. Alle kamper blir som en nøytral bane for begge lag og den vanlige hjemmefordelen blir visket ut. Jeg tror skader, dagsform, taktikk og kvalitet betyr mer for å vinne kamper akkurat nå. At Leeds har vunnet 3 hjemme og 6 borte tror jeg er litt tilfeldig. En ulempe i bortekamper kan være reising til kamp, men det betyr nok lite med kort avstand.

leedslife

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #205 på: Februar 04, 2021, 16:01:50 »
Tror grunnen til at Pablo ikke får mer spilletid er fordi vi rett og slett er avhengig av at arbeidshestene (Harrison, Dallas, Klich...) er på banen så lenge som mulig når fundamentet defensivt er så svakt som det er.
Pablo har jo ikke et defensivt fiber i kroppen. Han blir 36 år snart. Motstanderen skal være mørnet ganske kraftig hvis man skal hive inn en slik luksusspiller i f.eks mer enn 20 min.
Merker jo at kvaliteten på det vi møter er noe helt annet enn i fjor. Ser jo til tider komisk ut de målene vi slipper inn. Det vil koste litt penger.
Det som er gratis derimot. Trening, attitude, profesjonalitet osv er vi jo best i klassen på.
Som en eller annen skrev. Skal bli moro å se dette laget med flere spillerkjøp i klassen til Ralphinha. Noe av det han driver med er jo natt og dag i forhold til de fleste andre utpå der.
og Eriksen. Ang Costa. Helt enig. Fryktelig skuffende innhopp. Er så veigt man kan få det. Hoderystende ja.
« Siste redigering: Februar 04, 2021, 16:03:58 av leedslife »

HåvardK

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #206 på: Februar 04, 2021, 16:57:23 »
Nok en gang blir Pablo avskrevet for godt. Var det flere enn meg som merket seg kampens beste pasning i går? Han spilte fri Bamford gjennom to ledd. Dessverre greide ikke Bamford å ta med seg ballen i den situasjonen, sannsynligvis fordi han ble overrasket over at det faktisk var mulig å tre gjennom ballen akkurat der. Ingen på Leeds er i nærheten av hans kvaliteter på det området. Hadde han fått en halvtime, hadde vi vunnet kampen.

ingve1960

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #207 på: Februar 04, 2021, 19:45:01 »
Eller fått et par kontringsmål i mot, hadde 3 stygge feil som gav kontring  på den korte tida han spilte (synes det er litt lite med en god passning)

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #208 på: Februar 04, 2021, 19:58:44 »
En Struijk som kan spille en og annen OK kamp. Men i det store og hele ikke er klar for dette nivået. Forferdelig posisjonering på første, gir vekk unødvendig corner på andre.

Nysgjerrig på den cornern jeg og hva du mener han skal gjøre?

auren

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #209 på: Februar 04, 2021, 20:08:27 »
Nok en gang blir Pablo avskrevet for godt. Var det flere enn meg som merket seg kampens beste pasning i går? Han spilte fri Bamford gjennom to ledd. Dessverre greide ikke Bamford å ta med seg ballen i den situasjonen, sannsynligvis fordi han ble overrasket over at det faktisk var mulig å tre gjennom ballen akkurat der. Ingen på Leeds er i nærheten av hans kvaliteter på det området. Hadde han fått en halvtime, hadde vi vunnet kampen.

Og hadde han startet hadde vi vunnet 5-0! Utrolig at han ikke starter alle kampene.

auren
« Siste redigering: Februar 04, 2021, 20:11:29 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.