Skrevet av Emne: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1  (Lest 22544 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #210 på: Februar 04, 2021, 20:20:43 »
Nok en gang blir Pablo avskrevet for godt. Var det flere enn meg som merket seg kampens beste pasning i går? Han spilte fri Bamford gjennom to ledd. Dessverre greide ikke Bamford å ta med seg ballen i den situasjonen, sannsynligvis fordi han ble overrasket over at det faktisk var mulig å tre gjennom ballen akkurat der. Ingen på Leeds er i nærheten av hans kvaliteter på det området. Hadde han fått en halvtime, hadde vi vunnet kampen.

Den passningen så jeg. Få om noen i Leeds ser den åpningen like bra som Pablo. Men utover det var det tynt. Han var mye nærmere å hjelpe Everton til å punktere matchen enn å skape noe for oss. Håpet er at mer spilletid og kamptrening kan få han i godt gammelt slag. Men er han i god nok kampform til å bidra såpass at laget ikke svekkes for mye?
Håper han starter for Klich mandag. Hjemme mot Palace burde han ha muligheter for å vise bedre takter. Men jeg frykter at Pablo ikke blir noe annet en squad player igjen. Alt har sin ende, også for Pablo. Drømmen er at han får banket inn 1 mål foran et tjåka fullt ER i PL før sesongen er over. Pr nå virker begge deler litt fjernt.


ingve1960

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #211 på: Februar 04, 2021, 20:45:30 »
Kjekt å se at mange har samme oppfatning som meg etter kampen, brukbar første med mer sjangser/korner og possejon enn Everton  og veldig go 2 omgang
Er ofte enig med kato på spillerbørs men denne gangen stusser jeg litt på et par ting.
Nr1,synes heller vi skal være glade for at pablo ikke spilte mer, er ikke i form og  hadde flere veldig falige feil.
Nr2 det vanlige maset mitt ang alli (5poeng bør hvile)

Liker å se kampen om igjen dagen etter og tar ofte med penn og papir, satte opp to av de med mest poeng på mom (ayling/Raphina)mot alli som aldrig får kred. Analyserer passtreff eller bom og balltap. Tar ikke med innlegg,
Dette er ikke for å finne feil med ayling raphina (gav ayling 3 og raphina 2 på mom)men for å vise hvor hedige vi er som har alli. I første omgang vinner alli med soleklar margin, ayling på 2 plass og raphina langt bak..
Alli har 15 passtreff på rad før han i 24 min taper face to face så har han to treff før han taper ballen i midtbanen og starter en stygg kontring (jeg mener at han kunne fått frispark på den)han har ingen feilpass, et kanonskydd og bra pass til klick som skyter og skaper trippelsjangsen.
Ayling gjør en bra omgang med ca 18 treff 4 bom og et balltap.
Raphina derimot har en rufsete rad, begynner med en treff så et balltap etter 2 min treffer igjen en gang før et nytt balltap  4,5 min etter det har han 11treff 7 bom 1 balltap.

2omg den tiden alli spiller, 33min,
Alli 15 treff 4bom 1 balltap
Ayling 7 treff 2 bom 2balltap
Raphina  har en sykt bra omgang 11 treff 2 bom og god kampen ut..
Til raphina fordel er mange av pasningene til alli og ayling ganske enkle med støtte eller opp mot møtende midtbane, men langt fra alle alli slår mange opp kant eller inn mot spiss 16m
Kan vi forlange mer av en back..ikke innvolvert i baklengs ikke store forsvarsfeil og treffer medspiller med nesten samtlige pass..

Blir bare så sur når en spiller som nesten topper spilletid i laget vårt som hylles av alle, ligger på 11 plass uten å få bruke innkjøpene aldrifå den kred ha fortjener f.eks sist kamp hvor han løper mest av alle på banen 11.3 km og ingen nevner dette.


leedslife

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #212 på: Februar 04, 2021, 21:57:10 »
Kjekt å se at mange har samme oppfatning som meg etter kampen, brukbar første med mer sjangser/korner og possejon enn Everton  og veldig go 2 omgang
Er ofte enig med kato på spillerbørs men denne gangen stusser jeg litt på et par ting.
Nr1,synes heller vi skal være glade for at pablo ikke spilte mer, er ikke i form og  hadde flere veldig falige feil.
Nr2 det vanlige maset mitt ang alli (5poeng bør hvile)

Liker å se kampen om igjen dagen etter og tar ofte med penn og papir, satte opp to av de med mest poeng på mom (ayling/Raphina)mot alli som aldrig får kred. Analyserer passtreff eller bom og balltap. Tar ikke med innlegg,
Dette er ikke for å finne feil med ayling raphina (gav ayling 3 og raphina 2 på mom)men for å vise hvor hedige vi er som har alli. I første omgang vinner alli med soleklar margin, ayling på 2 plass og raphina langt bak..
Alli har 15 passtreff på rad før han i 24 min taper face to face så har han to treff før han taper ballen i midtbanen og starter en stygg kontring (jeg mener at han kunne fått frispark på den)han har ingen feilpass, et kanonskydd og bra pass til klick som skyter og skaper trippelsjangsen.
Ayling gjør en bra omgang med ca 18 treff 4 bom og et balltap.
Raphina derimot har en rufsete rad, begynner med en treff så et balltap etter 2 min treffer igjen en gang før et nytt balltap  4,5 min etter det har han 11treff 7 bom 1 balltap.

2omg den tiden alli spiller, 33min,
Alli 15 treff 4bom 1 balltap
Ayling 7 treff 2 bom 2balltap
Raphina  har en sykt bra omgang 11 treff 2 bom og god kampen ut..
Til raphina fordel er mange av pasningene til alli og ayling ganske enkle med støtte eller opp mot møtende midtbane, men langt fra alle alli slår mange opp kant eller inn mot spiss 16m
Kan vi forlange mer av en back..ikke innvolvert i baklengs ikke store forsvarsfeil og treffer medspiller med nesten samtlige pass..

Blir bare så sur når en spiller som nesten topper spilletid i laget vårt som hylles av alle, ligger på 11 plass uten å få bruke innkjøpene aldrifå den kred ha fortjener f.eks sist kamp hvor han løper mest av alle på banen 11.3 km og ingen nevner dette.

Ville ikke lagt meg så mye opp i pasningssikkerhet backer og en ving/10er.
Vil faktisk tippe Luke Shaw har en høyere treffsikkerhet enn Bruno Fernandes. Men sistnevnte er instrumental til at de kan nå målene sine som er å vinne serie, cup og CL igjen.
Ralphinha og Pablo er )sistnevnte har jo vært det i 4-5 sesonger) vi helt avhengig av skal vi kunne bryte ned lag der kampplanener er å ligge kompakt, stresse oss på tid og kjøre oss på kontringer.
Bra plan av Everton og god gjennomføring. Utrolig enkelt også når man blir servert mål på dem måten.
Ja vi kunne scoret til 2-2, men det ebbet litt ut og Pablo inn var riktig og at han skulle spille på høy risiko var sikkert endel av planen med bytte. Om vi taper 1-2 eller 1-3  på det tidspunktet tror jeg ikke Bielsa bryr seg så mye om.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #213 på: Februar 04, 2021, 22:09:29 »
Blir bare så sur når en spiller som nesten topper spilletid i laget vårt som hylles av alle, ligger på 11 plass uten å få bruke innkjøpene aldrifå den kred ha fortjener f.eks sist kamp hvor han løper mest av alle på banen 11.3 km og ingen nevner dette.
Syns det er kjempetopp at Alioski har sine ‘talsmenn’ også her på forumet
Syns han er en fin fyr å ha i troppen, selv om jeg også mener laget trenger en oppgradering i posisjonen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #214 på: Februar 04, 2021, 22:13:36 »
Veldig mange av disse pastningenene er ganske like. F.eks på motstanders banehalvdel,stressfaktor og kreativitet.
Det jeg mener er at når en spiller ikke gjør noe feil og følger spilleplanen bør han heller ikke kritiseres.


leedslife

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #215 på: Februar 04, 2021, 22:33:08 »
Veldig mange av disse pastningenene er ganske like. F.eks på motstanders banehalvdel,stressfaktor og kreativitet.
Det jeg mener er at når en spiller ikke gjør noe feil og følger spilleplanen bør han heller ikke kritiseres.
Var det ikke en klassisk 5/6 performance da?
Stygt brudd mot,  småproblemer med Iwobi i første. Villig offensivt, skudd i stolpen. Masse innsats og byttet ut i andre omg. Klassisk Alioski. Eneste jeg ikke då noe til i går var ablegøyerne.
Synes venstresiden var tamm i går personlig.
Men Ingve. Det er nok heller ikke lett posisjon for en offensiv minded back. Vi har jo ikke en solid forsvarsspiller ved siden av han. Fa snakker jeg ikke om å bryte foran og dra med seg ballen opp i banen. Da mener jeg forsvarsspillets abc. Fysikk, luftstyrke, tilstedeværelse og ferdighet til å dirigere og være samlende. Totalt mangelvare.

ingve1960

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #216 på: Februar 04, 2021, 23:03:12 »
Lurer bare på hva bielsa synes om det, nok et vindu uten å kjøpe back enda vi siden lenge før jul fikk skader på de nye forsvarspillere. Sommervinduet stort sett bare kons om midtstopper, tror du virkelig at bielsa ikke hadde sakt ifra vis han ikke var fornøyd

Så dårlig som Alioski blir sett på her må det vel finnes hundrevis av bedre backer for en billig  peng.

NT

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #217 på: Februar 05, 2021, 09:26:03 »
Alle lag trenger en Allioski. Spillere/mennesker som bidrar på mange områder også utenfor banen. Tror de elsker å ha han i gruppa. Så forsvarer ikke dette en plass på laget selvsagt.   Opplever at ferdighetsmessig er det haugetalls spillere som går utenpå både Alioski,Dallas,Ayling,Harrisson og hele balletten. Kunsten er vel hva disse kan klare skape i sammen, komplementære ferdigheter. Nå er det disse spillerne Leeds har, det er dette vi har hatt penger til. Så hentes Bielsa som får ut det optimale av disse gutta, men en spillstrategi kombinert med styrke/kondisjon, det er helt fantastisk. Så må vi leve med at det spilles på en ganske høy grad av risikovillighet.  Min opplevelse er at mixen Harrisson/Allioski er den meste sprudlende på venstresida og Harrisson/Dallas den tryggeste.  Som Leedslife skriver så svaner jeg også ablegøyene. Husker han gav henne balljenta ett kyss på panna. Nå er jeg livredd for mulige Alli-sjekketriks hver gang hun kvinnelige linjedommer er på siden hans,..

Killa

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #218 på: Februar 05, 2021, 10:19:11 »
Alle lag trenger en Allioski. Spillere/mennesker som bidrar på mange områder også utenfor banen. Tror de elsker å ha han i gruppa. Så forsvarer ikke dette en plass på laget selvsagt.   Opplever at ferdighetsmessig er det haugetalls spillere som går utenpå både Alioski,Dallas,Ayling,Harrisson og hele balletten. Kunsten er vel hva disse kan klare skape i sammen, komplementære ferdigheter. Nå er det disse spillerne Leeds har, det er dette vi har hatt penger til. Så hentes Bielsa som får ut det optimale av disse gutta, men en spillstrategi kombinert med styrke/kondisjon, det er helt fantastisk. Så må vi leve med at det spilles på en ganske høy grad av risikovillighet.  Min opplevelse er at mixen Harrisson/Allioski er den meste sprudlende på venstresida og Harrisson/Dallas den tryggeste.  Som Leedslife skriver så svaner jeg også ablegøyene. Husker han gav henne balljenta ett kyss på panna. Nå er jeg livredd for mulige Alli-sjekketriks hver gang hun kvinnelige linjedommer er på siden hans,..

Bra innlegg NT, bifalles! :-D

leedslife

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #219 på: Februar 05, 2021, 10:47:50 »
Lurer bare på hva bielsa synes om det, nok et vindu uten å kjøpe back enda vi siden lenge før jul fikk skader på de nye forsvarspillere. Sommervinduet stort sett bare kons om midtstopper, tror du virkelig at bielsa ikke hadde sakt ifra vis han ikke var fornøyd

Så dårlig som Alioski blir sett på her må det vel finnes hundrevis av bedre backer for en billig  peng.

Alioski med 16 starter og 3 innhopp. 6,59 i rating. Lavest av de som starter kamper for oss. (whoscore)
Nesten i halvparten av kampene han har startet har han blitt byttet ut.
Greie bidrag offensivt, men store mangler defensivt sammen med et forsvar som har slippet inn nest mest mål så langt denne sesongen. Flere mål på personlige feil og slurv. Vi snakker ikke et kollektiv som er paralysert eller utkjempet. Eller en filosofi der vi legger oss bak i banen og forventer å få endel sjanser i mot. Vi går ut å dominere ballinhav stort sett hver kamp. DVS vi gir motstander lite tid på vår banehalvdel. Vi snakker enkeltspillere som rett og slett ikke har vært påskrudd i viktige nøkkelsituasjoner  i kampene.
Dødballer er jo noe vi har vært underlegne på i flere sesonger og som vi fikk kjenne på i CC. Nå møter vi lag med kvalitetsspillere fordelt på alle plasser offensivt i banen og da har vi vist store svakheter i de fleste situasjoner defensivt. Mot de beste lagene har det blitt veldig synlig.

Vil jo tro klubben er satt opp til  å forsterke og gjøre det bedre år for år skal man innfri ambisjonene som er satt.
Skal han vi løs på det offensive til sommeren da eller forbedre det defensive?
Mulig at vi kan vinne mer på at vi scorer enda flere må i kamperl, men personlig vil jeg tro vi velger å forsterke oss defensivt, da på backene og i 8er rollen. Energien og limet mellom det offensive og defensive. Vi trenger et fundament bak i banen som gir oss trygghet og gjør at vi i større grad kan ta flere 3 poengene som vi gjorde mot Burnley hjemme.

Skal Alioski være fast venstreback på dette laget neste sesong og sesongen etter bør han opp på nivået til Bamford, Kalvin, Harrison og det Dallas har vist denne sesongen.
Akkurat nå er han veldig langt unna og de 4/5 årene han har vært her er det ingenting som tilsier at han vil bli god nok til etablere seg på et slikt nivå heller.
Han har stort sett vært inn og ut av laget under Bielsa. Grunnen til at han har spilt så mye denne sesongen er jo fordi vi oftest knapt har mulighet til å stable en annen 4ér sammen. I tillegg sier vel inntoget til Huggins på benken, selv om han har vært god på U-23, at det ikke er allverdens til konkurranse for Alioski når Dallas blir tvunget til å spille på alle andre plasser pga skader/susp.

Går jo også endel rykter nå om han franske backen. Blir ikke overrasket hvis han kommer inn til sommeren.
Var vel på denne tiden i fjor da YEP hadde seansen med Orta og scouting at Robin Koch dukket opp for første gang. Leeds visste da at stopper var en posisjon som var helt essensiell å få landet tidlig på sommeren.
Denne sommeren tenker jeg back og 8er har samme pri ut fra erfaringene denne sesongen så langt har gitt oss.
Så får Alioski velge om han vil kjempe om plassen eller dra videre.
Personlig håper jeg på det første. For det vil nok bli en liten utskiftning i sommer når det kommer til coren i gruppa.
Hva skjer med Pablo, Roberts, Casillas, Shackleton, Costa, Alioski, Berardi, Douglas?

Til slutt tenker jeg også den virkelig styrken til Rad og klubben er at han hele tiden har lært av feil som er gjort.
Han har satt opp et system og en kompetanse som gjør at vi trolig kan klatre oppover raskere enn mange andre klubber.
Synes jo Ralphinha er en slik signering hvis det gir mening. Gir oss en ekstra dimensjon på banen i form av kvalitet som kreves på dette nivået. Han jobber for laget og en type som det virker som glir godt inn i gruppa. Han ble fort endel av familien. Tror det er helt essensielt med et slikt analysearbeid nå som klubben etterhvert vil passere denne coren med enkeltspillere på nivå og er avhengig av å forbedre seg sesong etter sesong.
« Siste redigering: Februar 05, 2021, 10:59:01 av leedslife »

Kato

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #220 på: Februar 05, 2021, 10:53:14 »
Nok en gang blir Pablo avskrevet for godt. Var det flere enn meg som merket seg kampens beste pasning i går? Han spilte fri Bamford gjennom to ledd. Dessverre greide ikke Bamford å ta med seg ballen i den situasjonen, sannsynligvis fordi han ble overrasket over at det faktisk var mulig å tre gjennom ballen akkurat der. Ingen på Leeds er i nærheten av hans kvaliteter på det området. Hadde han fått en halvtime, hadde vi vunnet kampen.

100% enig. Akkurat de geniale pasningene vinner fotballkamper. Merket meg den, forferdelig av Bamford. Derfor trenger vi Pablo langt mer enn Tyler Roberts. Roberts kan løpe så mye han vil, det er og blir 0 scoringer, 0 assists, og 0 tredjesist. Pablo Hernandez har noe langt annet i seg. Gi han 30 minutter, og han leverer målpoeng. Kvaliteten måles ikke først og fremst i hvor stor prosent man har på pasningssikkerhet. Ingen på laget vårt er boksåpner som Pablo Hernandez. Tull å avskrive han, gi han spilletid så vil han levere. 13 minutter holder ikke, han må få den halvtimen Roberts feilaktig får.
« Siste redigering: Februar 05, 2021, 11:06:31 av Kato »
 

Kato

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #221 på: Februar 05, 2021, 11:01:24 »
En Struijk som kan spille en og annen OK kamp. Men i det store og hele ikke er klar for dette nivået. Forferdelig posisjonering på første, gir vekk unødvendig corner på andre.

Nysgjerrig på den cornern jeg og hva du mener han skal gjøre?

Jeg mener det er helt unødvendig å gi vekk corner der. Ingen umiddelbar fare inne i feltet. Så svake vi er på dødball ville jeg langt heller latt en Calvert-Lewin på tur ut i pølsebua slå det innlegget. Med den vinkelen er det stor sjanse for at det hadde havnet bak mål. Ingenting som tydet på at det skulle bli noe som helst ut av det, Everton-spilleren fikk maks ut av situasjonen.
 

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #222 på: Februar 05, 2021, 13:40:02 »
En Struijk som kan spille en og annen OK kamp. Men i det store og hele ikke er klar for dette nivået. Forferdelig posisjonering på første, gir vekk unødvendig corner på andre.

Nysgjerrig på den cornern jeg og hva du mener han skal gjøre?

Jeg mener det er helt unødvendig å gi vekk corner der. Ingen umiddelbar fare inne i feltet. Så svake vi er på dødball ville jeg langt heller latt en Calvert-Lewin på tur ut i pølsebua slå det innlegget. Med den vinkelen er det stor sjanse for at det hadde havnet bak mål. Ingenting som tydet på at det skulle bli noe som helst ut av det, Everton-spilleren fikk maks ut av situasjonen.

Hadde Strujik vært spåmann hadde han sikkert latt innlegget gå. Umulig for han å ha 100 % oversikt over hva som rører seg i feltet det. Hadde han latt innlegget gå og det hadde blitt mål hadde det blitt slakt så det holder. Lett å sitte i godstolen med god oversikt og x antall repriser. Den luxusen har ikke de på banen.

Kato

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #223 på: Februar 05, 2021, 13:43:59 »
En Struijk som kan spille en og annen OK kamp. Men i det store og hele ikke er klar for dette nivået. Forferdelig posisjonering på første, gir vekk unødvendig corner på andre.

Nysgjerrig på den cornern jeg og hva du mener han skal gjøre?

Jeg mener det er helt unødvendig å gi vekk corner der. Ingen umiddelbar fare inne i feltet. Så svake vi er på dødball ville jeg langt heller latt en Calvert-Lewin på tur ut i pølsebua slå det innlegget. Med den vinkelen er det stor sjanse for at det hadde havnet bak mål. Ingenting som tydet på at det skulle bli noe som helst ut av det, Everton-spilleren fikk maks ut av situasjonen.

Hadde Strujik vært spåmann hadde han sikkert latt innlegget gå. Umulig for han å ha 100 % oversikt over hva som rører seg i feltet det. Hadde han latt innlegget gå og det hadde blitt mål hadde det blitt slakt så det holder. Lett å sitte i godstolen med god oversikt og x antall repriser. Den luxusen har ikke de på banen.

Jeg mener han ikke nødvendigvis måtte vært spåmann for å unngå den corneren. Forskjellen på seier og tap det. Hører han hauses godt opp på den siste podcasten. Fakta er i alle fall at onsdag var han ikke i nærheten når kampen ble avgjort.
 

leedslife

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #224 på: Februar 05, 2021, 14:09:06 »
En Struijk som kan spille en og annen OK kamp. Men i det store og hele ikke er klar for dette nivået. Forferdelig posisjonering på første, gir vekk unødvendig corner på andre.

Nysgjerrig på den cornern jeg og hva du mener han skal gjøre?

Jeg mener det er helt unødvendig å gi vekk corner der. Ingen umiddelbar fare inne i feltet. Så svake vi er på dødball ville jeg langt heller latt en Calvert-Lewin på tur ut i pølsebua slå det innlegget. Med den vinkelen er det stor sjanse for at det hadde havnet bak mål. Ingenting som tydet på at det skulle bli noe som helst ut av det, Everton-spilleren fikk maks ut av situasjonen.

Hadde Strujik vært spåmann hadde han sikkert latt innlegget gå. Umulig for han å ha 100 % oversikt over hva som rører seg i feltet det. Hadde han latt innlegget gå og det hadde blitt mål hadde det blitt slakt så det holder. Lett å sitte i godstolen med god oversikt og x antall repriser. Den luxusen har ikke de på banen.

Jeg mener han ikke nødvendigvis måtte vært spåmann for å unngå den corneren. Forskjellen på seier og tap det. Hører han hauses godt opp på den siste podcasten. Fakta er i alle fall at onsdag var han ikke i nærheten når kampen ble avgjort.

Det kommer med at han ikke følger med på kastet også må han rett og slett ta den duellen som ender med corner.
Verste er jo uansett på første målet. Mangelen på kommunikasjon kan jo ikke Strujik noe for, men når Cooper og de andre setter linja står han som et stort spørsmålstegn og oppohever en potensiell offside på Digne.
Hjelper jo heller ikke med plasseringsevnen på første når legget kommer.
En ok squadspiller men en lang vei hvis han skal spille seg inn på bekostning av Koch, Llorente og Cooper over tid.
Fysisk robust, høy og en god pasningslegger. Posisjonering kan komme med flere kamper i beltet. Mer usikker ifht spilleforståelse og tempo. Ganske viktige ingredienser når du skal opp mot de beste.
« Siste redigering: Februar 05, 2021, 14:21:15 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #225 på: Februar 05, 2021, 14:25:40 »
Pressern.

Berardi i full trening med førstelaget fra mandag - deretter U23-kamper.
Rodrigo/Poveda weeks more than days...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-19773965
« Siste redigering: Februar 05, 2021, 15:07:40 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #226 på: Februar 05, 2021, 15:05:22 »
Pressern.

Berardi straks i trening med førstelaget - deretter U23-kamper.
Rodrigo/Poveda weeks more than days...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-19773965
Hay:
Bielsa also spoke about Hernandez today: "If I didn't think he had the same possibility here as his team-mates, I wouldn't have wanted him to be part of the group. As the season goes by and game by game, I take decisions." #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #227 på: Februar 05, 2021, 15:14:16 »
Regarding Struijk, når landslaget rangert som nr 1 ønsker å ha ham... Det forteller vel litt.
Men at han gjør sine feilvalg underveis i kampene, det er klart.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

matta87

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #228 på: Februar 05, 2021, 15:18:59 »
Jeg vil driste meg til å si at Struijk har vært vår kanskje beste midtstopper i år, i alle fall basert på forventninger. Gutten har omtrent ingen erfaring fra CC engang. Koch gjorde mye bra i sesongstarten, men hadde også noen store brølere og markeringssvikt. Llorente vet vi for lite om enda. Cooper er stort sett okay. Det er jeg merker meg, er at Struijk blir stadig tryggere. I det siste er det han som driver spillet framover ala White (ikke  Cooper), og det er han som evner å slå passninger mellom leddene. Der er han veldig god. Synes også han er flinkere i det aggressive førstepresset. Ergo, han står også i større risiko. Synes veldig lite, igrunn ingen, av våre poengtap kan skyldes Struijk. Han gjør få feil i det store og hele. Når det gjelder førstemålet mot Everton, så kan man godt si at Struijk opphevet linjen satt av Cooper, men jeg synes det er mye mer kritikkverdig av sistnevnte. På dette tidspunktet er angrepet relativt ufarlig, men fordi cooper sover i timen og ikke følger den eneste motspilleren inn i boks, svikter det. Det kan også nevnes at Raphinha slipper igjennom innlegget, noe jeg mener også burde vært unngått. Da synes jeg det er mye bedre at man heller tar en corner imot, slik Struijk med rette gjorde på Evertons mål nr to. Her tok også ayling på seg skylden i etterkant. Jeg synes også våre defensive kvaliteter på dødball imot har blitt vesentlig bedre med han i laget. Han er robust. Det samme gjelder offensivt med trøkk i boks. Han scorer snart. Jeg tror fortsatt Koch og Llorente er det beste og klare valget så sant de er skadefrie, men jeg er likeså imponert over Struijk, og tror han kan bli en skikkelig diamant i årene fremover.

leedslife

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #229 på: Februar 05, 2021, 15:41:10 »
Regarding Struijk, når landslaget rangert som nr 1 ønsker å ha ham... Det forteller vel litt.
Men at han gjør sine feilvalg underveis i kampene, det er klart.

Helt klart, men det forteller også at det er et generasjonsskifte på gang i det laget.
Vertongen (33), Alderwiereild (31), Vermaelen (35), Mechele (29), Boyata (31), disse i tillegg til Kompany har jo vært grunnmuren til at de ligger som nr 1. Sistnevnte lagt opp og  de fleste er på siste verset. 

Denayer er meget bra (25) og har årene foran seg. Ikke rart at en 21 åring som har spilt såpass mye for Leeds denne sesongen er en spiller de vil ha inn i en tropp og vurdere.

Mulig Strujik kan klare det de over her har klart. Ingenting hadde vært gøyere enn det, men savner bare litt balanse i den derre spillerdebatten her noen ganger. Det er jo ikke måte på å gode de er.
Strujik har jo ikke spilt seg inn fordi han har vært totalt dominerende på U-23 som feks Jack Clarke var.
Han har gått inn å fylt posisjonene som stopper og DM fordi vi har vært helt nede på bare beinet.
Han har gjort det OK erfaring og alder tatt i betraktning, men vår beste stopper som kommer opp her. Spar meg.
Han skal heve nivået ganske betraktelig for 1 å spille seg til fast plass hos oss, gud forby å spille seg til fast plass for Belgia. Skal du være nr 1 på Fifa rankingen så må manglende fart og spillerforståelse kombineres med en enorm motvekt.
Kanskje jeg er litt for kritisk til mye i en helt enormt bra sesong av oss, men det er jo fordi potensiale i klubb og lag er så vanvittig bra. Vi står jo bra på alt, bortsett fra et-par posisjoner på banen og litt mer flaks ifht skader.
« Siste redigering: Februar 05, 2021, 15:42:46 av leedslife »

matta87

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #230 på: Februar 05, 2021, 15:49:31 »
Nei, det er lov å være uenig @leedslife ;D

Cherry

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #231 på: Februar 05, 2021, 15:52:16 »
Nok en gang blir Pablo avskrevet for godt. Var det flere enn meg som merket seg kampens beste pasning i går? Han spilte fri Bamford gjennom to ledd. Dessverre greide ikke Bamford å ta med seg ballen i den situasjonen, sannsynligvis fordi han ble overrasket over at det faktisk var mulig å tre gjennom ballen akkurat der. Ingen på Leeds er i nærheten av hans kvaliteter på det området. Hadde han fått en halvtime, hadde vi vunnet kampen.

100% enig. Akkurat de geniale pasningene vinner fotballkamper. Merket meg den, forferdelig av Bamford. Derfor trenger vi Pablo langt mer enn Tyler Roberts. Roberts kan løpe så mye han vil, det er og blir 0 scoringer, 0 assists, og 0 tredjesist. Pablo Hernandez har noe langt annet i seg. Gi han 30 minutter, og han leverer målpoeng. Kvaliteten måles ikke først og fremst i hvor stor prosent man har på pasningssikkerhet. Ingen på laget vårt er boksåpner som Pablo Hernandez. Tull å avskrive han, gi han spilletid så vil han levere. 13 minutter holder ikke, han må få den halvtimen Roberts feilaktig får.

Veldig enig i dette. Pablo har ett fotballhode som Tyler ikke har fått utdelt - det er udiskutabelt.  Slik som skaden er på Rodrigo nå, så ville jeg benyttet Pable HVER gang - gjerne fra start til han løper sokkene av seg - og så satt inn Shackleton..aldri Roberts. Klich har en annen rolle, mens Pablo er vårt krydder.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #232 på: Februar 05, 2021, 15:54:02 »
Liker debattene her, la gå at de kan være i feil emne men de er på ball og ikke mann #liker :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #233 på: Februar 05, 2021, 15:58:14 »
Nei, det er lov å være uenig @leedslife ;D
:-)
Men ang dødball er jeg faktisk helt enig. Har hjulpet stort.
Og trygghet. Langt bedre enn da en frenetisk Ayling satt full fart gjennom ledd.
Det mest positive i dette er jo at det er Bielsa som er veilereden og ikke jeg.
Mtp det han har gjort med Cooper, Kalvin, Dallas, Bamford mf så ligger det jo et stort håp langt der inne at han kan gjøre Strujik til en av de beste moderne stopperne neste årene. Mye ligger til rette, men ser mørkt på at han er så temposvak bla også etterlyser jeg litt engasjement og smelling. Litt for mye lua i hånda.
Faen mannen er jo svær som en hest. Skulle gitt medspillere, linjemenn og dommer huden full. Noe jeg savner generelt med den bakre fireren.

leedslife

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #234 på: Februar 05, 2021, 16:11:04 »
Når vi først er litt utenfor emne...
Også irritere det meg at vi ikke tar cupene seriøst nok. Eller om det rett og slett er det at vi ikke klarer å mobilisere. På ræva ut i begge to. Roberts, Shackleton, Strujik, Davis, Cresswell, Poveda. Gode unge spillere som ender opp med et helt år uten særlig kamper (Ikke Strujik da) når det er det klart viktigste i den alderen.
Bortsett fra Poveda har jo disse vært med under hele regime. Nytt år uten kamptrening. Kan noen forklare meg hva klubben driver med her??

Hvordan skal en 21/22 åring bli bedre av å trene under Bielsa kontra det å spille viktige kamper med press på seg uke inn, uke ut.

Reaney

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #235 på: Februar 06, 2021, 10:56:35 »
Godt poeng, Leedslife. En annen ting er hva klubber får til og som ikke vi får til. Siste ekesmpel er klysa King som takket være et par  cupmål i januar mot lag fra lavere divisjoner har ræva full av flaks og havner i Everton. Debuterer mot Leeds før offisielø presentasjon og signering som Everton-spiller og ntervju med klubbens TV-kanal. Helt utrolig hva enkelte får til. Hadde ALDRI skjedd med Leeds. Daniel James farsen var vel nesten omvendt i så måte.

Kontakinte

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #236 på: Februar 06, 2021, 14:13:35 »
Jøsses! Regner med du er over middagshøyden som flerparten av oss! Her inne. Att du greier å hate så mye er ganske spesielt. Kjenner du King? Er det på grunn av det han sa for 10 år siden?

Reaney

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #237 på: Februar 06, 2021, 18:28:06 »
Hater ikke King. Synes bare at han er ei stor klyse med et stort ego som ALDRI hadde passa i vår tropp.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #238 på: Februar 06, 2021, 18:56:14 »
Hater ikke King. Synes bare at han er ei stor klyse med et stort ego som ALDRI hadde passa i vår tropp.

Men tydelig at du kjenner han veldig godt da du kan uttale deg om han som type. Kjipt å høre, for tydeligvis bare jug når tidligere trenere, spillere og landslagskollegaer sier han er en jordnær og hardtarbeidende kar. På landslaget ble han omtalt som en rollemodell.

Jaja,  Nå fikk jeg et heldigvis riktig bilde av King fra en som kjenner han. Takk.

lowfields

Sv: Kamp: vs Everton, @Elland Road, onsdag 03.02, kl 20.30 TV2 Sport 1
« Svar #239 på: Februar 06, 2021, 21:01:23 »
For å forsvare Reaney "litt" her så tror jeg det er flere som oppfattet King som ekstremt klysete for en del år siden.(f.eks i et post-match intervju for landslaget der han påsto at han aldri hadde hørt om en eller annen norsk landslagslegende....?) Dette forandret seg en eller annen gang under Howe, og King har fremstått som en helt annen etter den tid - så vi får nok gi han en sjanse til  :)
« Siste redigering: Februar 06, 2021, 21:07:41 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"