Skrevet av Emne: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium søndag 14.2. kl.17.30. Tv 2 Sport Premium  (Lest 19134 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Arsenal har 1-1-3 siste fem, vi har 3-0-2.

Kanskje ikke verste tidspunktet å møte de på.
Vi møter et lag under oss på tabellen, de har også en kamp mer spilt enn oss.

Borteformen vår er bra. Vi skal spille på et gress jeg formoder står godt til spillestilen vår.

All statistikk ser bra ut.

...men kampen går i London.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

London komplekset må jo brytes på et tidspunkt.

Vi vinner alltid når vi scorer først var en greie i CC..når den rekken først sprakk, skjedde det flere ganger.. Bunnlaget Wigan uten seier borte, helt til dem slo oss helt mot slutten. Aller rekker tar slutt engang. Liverpool 3 strake hjemmetap etter ca 85 strake uten tap..
Vi er nærmere seier i London for hver kamp som går, når den først kommer så løsner det  :)

Klink lik 11'er som sist. Tipper seier 3-1 eller 3-2. Ødegård med sitt første for Arsenal, mens Bamford, Strujik og Dallas sikrer 3 poeng.

NT

Arsenal har 1-1-3 siste fem, vi har 3-0-2.

Kanskje ikke verste tidspunktet å møte de på.
Vi møter et lag under oss på tabellen, de har også en kamp mer spilt enn oss.

Borteformen vår er bra. Vi skal spille på et gress jeg formoder står godt til spillestilen vår.

All statistikk ser bra ut.

...men kampen går i London.

Du som har steinkontroll på historien og tall, når vant vi egentlig sist i London ?  Kanskje i en bortekamp mot Leiton Orient på tidlig 80 tallet  ???

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Du som har steinkontroll på historien og tall, når vant vi egentlig sist i London ?  Kanskje i en bortekamp mot Leiton Orient på tidlig 80 tallet  ???
Steinkontroll har eg ingenlunde.

Ut ifra denne linken er det vel drøyt tre år siden nå, men rekken er uansett ILLE...

This record gets even worse as in their last 20 away games, Leeds United have won just one against London sides (drawing six and losing 13). This was when they managed to beat Queens Park Rangers 3-1 in December 2017.

https://www.footballtransfertavern.com/leeds-united-news/leeds-united-phil-hay-highlights-that-leeds-havent-won-in-london-in-three-years/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Tap eller U. Synes Arsenal har vist tendenser i det siste selv om det har blitt røde kort, hodemist og tap. Smith Rowe har jo vært utmerket. En spiller som for øvrig hadde vært helt perfekt hos oss. Han eller Puig til sommeren takk. De har endelig fått gang på Pepe og Saka er et uromoment.
Stod bra mot de da vi var 11 mot 11 sist. Litt mer heseblesende da de fikk en utvisning og la seg kompakt og satset på kontringer.  Partley og Tierney er vel usikre, mens Leno og Luiz er tilbake etter rød kortene. Bra med sistemann, han er jo garantist for 1-2 store blemmer nesten i hver kamp. Det kan vi utnytte.
Er i dytten så tipper en meget sterk U. 2-2 kjører Bamford og Ralphinha igjen.

Josch

Tap eller U. Synes Arsenal har vist tendenser i det siste selv om det har blitt røde kort, hodemist og tap. Smith Rowe har jo vært utmerket. En spiller som for øvrig hadde vært helt perfekt hos oss. Han eller Puig til sommeren takk. De har endelig fått gang på Pepe og Saka er et uromoment.
Stod bra mot de da vi var 11 mot 11 sist. Litt mer heseblesende da de fikk en utvisning og la seg kompakt og satset på kontringer.  Partley og Tierney er vel usikre, mens Leno og Luiz er tilbake etter rød kortene. Bra med sistemann, han er jo garantist for 1-2 store blemmer nesten i hver kamp. Det kan vi utnytte.
Er i dytten så tipper en meget sterk U. 2-2 kjører Bamford og Ralphinha igjen.

Jeg tror på seier eller tap. Det blir lite U med Bielsa. Arsenal klarer ikke helt å snu den dårlige sesongen, ser det ut til. De varierer mye og det bare fortsetter. Det blir en ny Leicester-kamp for Leeds eller så taper vi klart. Vi kommer nærmere og nærmere en London-seier .

leedslife

Tap eller U. Synes Arsenal har vist tendenser i det siste selv om det har blitt røde kort, hodemist og tap. Smith Rowe har jo vært utmerket. En spiller som for øvrig hadde vært helt perfekt hos oss. Han eller Puig til sommeren takk. De har endelig fått gang på Pepe og Saka er et uromoment.
Stod bra mot de da vi var 11 mot 11 sist. Litt mer heseblesende da de fikk en utvisning og la seg kompakt og satset på kontringer.  Partley og Tierney er vel usikre, mens Leno og Luiz er tilbake etter rød kortene. Bra med sistemann, han er jo garantist for 1-2 store blemmer nesten i hver kamp. Det kan vi utnytte.
Er i dytten så tipper en meget sterk U. 2-2 kjører Bamford og Ralphinha igjen.

Jeg tror på seier eller tap. Det blir lite U med Bielsa. Arsenal klarer ikke helt å snu den dårlige sesongen, ser det ut til. De varierer mye og det bare fortsetter. Det blir en ny Leicester-kamp for Leeds eller så taper vi klart. Vi kommer nærmere og nærmere en London-seier .
Jeg synes de stod bra mot manu, dominante før rød kortet mot wolves og burde absolutt fått mer ut a kampen mot villa. Er de kanskje motsatt av oss? Mye stjerner med høyt register og xfaktor, men disiplinen og kollektivet mangler.... røde kort, hodemist, spillere som switcher helt av, tidlig i sesongen nesten tannløst uten snev av momentum. Interessant tanke eller bare rabling kanskje.
Vinn eller tap er kanskje sånn sett mer treffsikkert ja. Er jo et såret dyr vi møter på søn
« Siste redigering: Februar 10, 2021, 12:45:54 av leedslife »

Cherry

Denne kommer det helt an`på hva vi kan stille av lag i....
HVIS Philips er skadet/ ikke er klar - så er jo Bielsa ganske klar på at det er Strujic som skal på den plassen.
Pascal er i form, men jeg liker ham definitivt best på stopper plass..

Dallas blir i tilfelle HB igjen, Ayling inn ved siden av Cooper og Alioski beholder også av en eller annen grunn VB plassen.....vel det er jo der vi KAN bruke ham - ingen andre steder.
Den plassen som da blir "tom" er jo da fremover på banen, da Klich, Harrison, Raphinha og Bamford er sikre kort.

Skrekk og gru ...så tror jeg da Tyler blir valgt igjen.......skal ikke ta tvilen på forskudd - men jeg synes ikke han bidrar til noe som helst!  Fortsatt, etter 3 år.
Shackleton kan fungere, men er svært variabel også han syns jeg.
Pablo er i mitt hode den som skal inn, men han er vel fortsatt skadet - og blir antagelig testet først på U23 først igjen.

En overraskelse a la Summerville /Gelhardt fra start er vel som å tro på julenissen....men dæven`å gøy det hadde vært!
« Siste redigering: Februar 10, 2021, 14:37:13 av Cherry »
 

Killa

Ingen som har hørt noe mer konkret om skadesituasjonen til Phillips (er han i det hele tatt skadet??) og Rodrigo?
Det var vel snakk om "weeks rather than days" på Rodrigo - så han er vel neppe klar til Arsenal?

lowfields

Tipper Struijk beholder stopperplassen og at midtbanetrioen blir Dallas,Klich,Roberts/Shack hvis KP ikke blir klar.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Hallgeir *

Tap eller U. Synes Arsenal har vist tendenser i det siste selv om det har blitt røde kort, hodemist og tap. Smith Rowe har jo vært utmerket. En spiller som for øvrig hadde vært helt perfekt hos oss. Han eller Puig til sommeren takk. De har endelig fått gang på Pepe og Saka er et uromoment.
Stod bra mot de da vi var 11 mot 11 sist. Litt mer heseblesende da de fikk en utvisning og la seg kompakt og satset på kontringer.  Partley og Tierney er vel usikre, mens Leno og Luiz er tilbake etter rød kortene. Bra med sistemann, han er jo garantist for 1-2 store blemmer nesten i hver kamp. Det kan vi utnytte.
Er i dytten så tipper en meget sterk U. 2-2 kjører Bamford og Ralphinha igjen.

Jeg tror på seier eller tap. Det blir lite U med Bielsa. Arsenal klarer ikke helt å snu den dårlige sesongen, ser det ut til. De varierer mye og det bare fortsetter. Det blir en ny Leicester-kamp for Leeds eller så taper vi klart. Vi kommer nærmere og nærmere en London-seier .
Jeg synes de stod bra mot manu, dominante før rød kortet mot wolves og burde absolutt fått mer ut a kampen mot villa. Er de kanskje motsatt av oss? Mye stjerner med høyt register og xfaktor, men disiplinen og kollektivet mangler.... røde kort, hodemist, spillere som switcher helt av, tidlig i sesongen nesten tannløst uten snev av momentum. Interessant tanke eller bare rabling kanskje.
Vinn eller tap er kanskje sånn sett mer treffsikkert ja. Er jo et såret dyr vi møter på søn

I møtet på Elland Road kunne vi se at Arsenal nok stort sett hadde bedre enkeltspillere / individualister enn Leeds, men som lag var de egentlig merkelig svake.

Dersom Arteta ikke har hatt progresjon på det å få spillerne til å trekke sammen som lag, kan vi ha gode sjanser på et bra resultat.

Og på Emirates har de vel også ei prima gressmatte.
Super Leeds since 1968

RoarG

Helt åpen kamp. Lettere å tippe hvor haren hopper enn å tippe utfallet av denne kampen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

NT

Helt åpen kamp. Lettere å tippe hvor haren hopper enn å tippe utfallet av denne kampen.

I tillegg til haren, så er det jo ett ekstra spenningsmoment er å se om Pepe kjenner igjen Alioski, nå som han har farga håret litt mørkere:)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

I tillegg til haren, så er det jo ett ekstra spenningsmoment er å se om Pepe kjenner igjen Alioski, nå som han har farga håret litt mørkere:)

Hehe, som et apropo:

With the pair set to face off once again, Patrick Bamford has revealed on the club’s official podcast that the North Macedonian is looking forward to the matchup.

On Sunday, Bamford said: “Do you know what? He [Gjanni Alioski] said in the changing room, I can’t wait for Sunday. I was like ‘why?’. He said ‘because I’m playing against my mate Pepe again.”

The game obviously saw no goals but was far from a stalemate as Leeds hit the woodwork on three occasions and Arsenal had Nicolas Pepe sent off following a VAR review.

The incident in question arose when Alioski and Pepe shared a heated altercation resulting in the Arsenal man headbutting Alioski.

Leeds’ number 10 might have been a touch theatrical in his fall but a headbutt is a headbutt, therefore no complaints can be had from the Gunners camp.

https://www.leedsallover.com/patrick-bamford-reveals-leeds-united-man-cant-wait-for-fiery-arsenal-reunion/
« Siste redigering: Februar 11, 2021, 14:32:18 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

The incident in question arose when Alioski and Pepe shared a heated altercation resulting in the Arsenal man headbutting Alioski.

Leeds’ number 10 might have been a touch theatrical in his fall but a headbutt is a headbutt, therefore no complaints can be had from the Gunners camp.

https://www.leedsallover.com/patrick-bamford-reveals-leeds-united-man-cant-wait-for-fiery-arsenal-reunion/

Mange Arsenalfans har tagget Pepe i den tweeten som omtaler Bamfords sitat, og Pepe:
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bromancer

KP "doubtful" i følge Hay  :(

Bye

En kar på twitter som mener Partey og Tierney ikke spiller på søndag, klar fordel at de ikke er med

https://twitter.com/jamesbenge/status/1359865012064555009?s=21
Trønder i Bergen!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
En kar på twitter som mener Partey og Tierney ikke spiller på søndag, klar fordel at de ikke er med

https://twitter.com/jamesbenge/status/1359865012064555009?s=21
---blir Odegaard i stedet :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

En kar på twitter som mener Partey og Tierney ikke spiller på søndag, klar fordel at de ikke er med

https://twitter.com/jamesbenge/status/1359865012064555009?s=21
---blir Odegaard i stedet :o
Håper på en 4-3 seier og at Ødegård er involvert i alle scoringene til Arsenal.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

NT

Presern:

Phillips usikker ennå. Can make it, can miss it...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/bielsa-leeds-contract-transfer-live-19822504

Føler at dette er litt nøkkelen i kampen. Phillips sin posisjon har vel vist seg er den vanskeligste å erstatte.  Når han ikke er 100% klar idag anser jeg at de ikke gambler med han denne helga. La han få en uke til. Min favoritterstatter i rollen er Dallas, spiller
disiplinert og posisjoner seg klokt. Så får vi Klich og evigunge Pablo inn i midten, funker som ei kule. Er fortsatt trygg på at Pablo vil levere, håper virkelig han får en slik utfordring om han er fri fra forrige helgs muskelproblem.

Bjorn

En kar på twitter som mener Partey og Tierney ikke spiller på søndag, klar fordel at de ikke er med

https://twitter.com/jamesbenge/status/1359865012064555009?s=21
---blir Odegaard i stedet :o
Håper på en 4-3 seier og at Ødegård er involvert i alle scoringene til Arsenal.

eeeehh.. Høres ut som du har han på Fantasy laget ditt? ;D
Marching On! 4276

Blank_File

En kar på twitter som mener Partey og Tierney ikke spiller på søndag, klar fordel at de ikke er med

https://twitter.com/jamesbenge/status/1359865012064555009?s=21
---blir Odegaard i stedet :o
Håper på en 4-3 seier og at Ødegård er involvert i alle scoringene til Arsenal.

eeeehh.. Høres ut som du har han på Fantasy laget ditt? ;D
Fantasien om at Norge skal ta seg til en kvartfinale i et mesterskap! Landslaget er vel bortimot det eneste jordiske gods som er viktigere enn Leeds for meg.

roaldv

Landslaget er viktig, og jeg tar meg plutselig i å heie på Arsenal når Ø spiller, men Leeds United er MYE viktigere!

Forever Whites

Håper Phillips dukker opp til kamp.  Trenger ham i dette oppgjøret.  Selv om han allerede er borte på Livescore sitt foreløpige laguttak.  Der er Shack inne men det er kun spekulasjoner ennå da.
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ingen Phillips, dessverre...

leedsunited_news
@leeds_utd_news
Kalvin Phillips seemingly out of tomorrow’s game against Arsenal, after posting this on Saturday evening...

#lufc #mot #alaw White circleYellow circleBlue circle

https://twitter.com/leeds_utd_news/status/1360693666319327232?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Londonkamp uten Kalvin....kan minus og minus bli pluss? Er litt pessimistisk gitt utgangspunktet. Frykter også et PL-gjennombrudd for en viss drammenser.
MOT

auren

Blir svært tøft uten Kalvin ja. Spennende å se hvordan Bielsa løser dette. Trekker han Struijk frem i rollen? Eller blir det Klich? En av dem blir det helt sikkert. Mulig Roberts kommer inn og at Klich dropper til 4-er rollen. Det er vel laget uten for mange rokkeringer. Med Pascal frem, må Ayling inn som stopper og Shackleton/Dallas back. En mulighet er også å la Raphinha spille i 10-er rollen, men det tror jeg ikke skjer.

Mitt tips er følgende lag:

Meslier - Shackleton, Ayling, Cooper, Alioski - Struijk - Raphinha, Dallas, Klich, Harrison - Bamford.

Subs: Kiko, Cresswell, Davis, Huggins, Jenkins, Gelhardt, Costa, Roberts, Summerville.

Tips: 2-0 til Arsenal.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sølvreven

Jeg vil helst ha et rent bytte av Kalvin. Nå som coops og pascal begynner å bli samspilt. Men det skjer vel aldri
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

HåvardK

Tipper Dallas som 4-er og Klich 8. Roberts 10-er.