Skrevet av Emne: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium søndag 14.2. kl.17.30. Tv 2 Sport Premium  (Lest 19123 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Stolt av denne avslutningen av Leeds!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Slutt. 4-2 til Arsenal. Vi vant andre omgang 2-1. Det får vi ta med oss. Up and downs. Selv i enkeltkamper.

Vi kommer tilbake!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

J-R

En grei 2 omg, men da har vi allerede ødelagt kampen for oss selv...
Skuffende !

Gordon McUseless

Sitat
Problemet er at ting forplanter seg. Phillips ut, ingen fullgod erstatter, og i tillegg rokeres det, spesielt bak der vi er sårbare. I sum gjør det mye.

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Cherry

Bra siste 35`, Arsenal slapp seg noe ned, og de ble rystet litt på 2-4. 
I dag ødelegger dessverre vi for oss selv med siste 30 av 1. omg....men som flere skriver - vi så mye bedre ut etter 1-4 og resten av omgangen mot ett godt Arsenal lag.

BRING ON WOLVES!!
 

TK20

Når tre seire på fire kamper synes jeg det er rart å rokkere så mye som Bielsa gjør i dag. Vi har ingen out-and-out erstatter for Phillips, da bør vi heller gjøre det enkelt slik at laget i stor grad kan forbli uforandret. Når det er sagt synes jeg Strujik gjør sin beste kamp i den posisjonen i dag.

Roberts er i god form og bør starte snart.

Kato

Meslier 4- Forferdelig med og uten ball
Shackleton 5- Synes ikke han gir oss noe av kreativitet eller forståelse.
Cooper 5- Forferdelig defensiv i hodet med ball
Ayling 5- Grusom en mot en defensivt. Ingen stopper.
Alioski 4- Er og blir det svakeste ledd den venstrebacken
Struijk 7- Spilte seg stort opp etter pause, glimrende scoring.
Dallas 6- Ingen stor dag for arbeidshesten.
Raphinha 7- Skjer alltid noe når han har ballen.
Bamford 6- På det jevne, snytt for straffe?
Harrison 5- Lite involvert, tidlig dusj.
Klich 5- Ikke sett et skudd under rad 23 fra den karen siden høstferien.
Costa 6- På godt og vondt.
Roberts 7- Mer påskrudd enn på lenge.
Huggins 6- Spilte helt på det sikre.
« Siste redigering: Februar 14, 2021, 19:41:49 av Kato »
 

Reaney

Uten dagens gedigne tabber hadde vi tatt poeng.

Sterland

Uten dagens gedigne tabber hadde vi tatt poeng.
Helt klart, ufattelig klønete ved samtlige goaler..

leedslife

Uten dagens gedigne tabber hadde vi tatt poeng.
Var vel det som var litt av taktikken dems?
Presse oss høyt, ta oss når vi er i iæubalanse og det er store muligheter for scoring

Eriksen55

Mener fortsatt at Bielsa må ta størsteparten av skylden. Virker svært unødvendig å omrokkere i en forsvarsfirer som endelig har satt seg.

Nå leverer ikke Strujik en svak kamp, men dette forplanter seg. Jenkins sitter på benken, da forventer jeg at de er vurdert til å kunne bidra også. Huggins bidrar når han kommer inn,  så vil tro at Jenkins,  vår eneste nr 4 etter Phillips i klubben er bedre alternativ en stoppere og offensive spillere.

Midtbanespiller Shack var høyreback, venstreback Huggins startet på midten, ble høyreback før han avsluttet på venstre. Mye rot for å erstatte Phillips!

Meslier kunne hindret de tre første.. Men begge spillemålene er også gode prestasjoner av Arsenal. Straffen burde vært unngått. Først og fremst med at ballen hadde blitt spilt fremoverav Cooper i forkant. Når han først før den gikk det litt sirup. Men sånn vi spiller så vil dette skje innimellom.

Strujik bør bli vår faste venstrestopper når alle er klare. Syntes han er solid. Vår største trussel på dødball. Endelig satt den.

Roberts nok et bra innhopp. Jobber bra. Knalltakling defensivt, bra ball til Costa og serverer Shack på overtid. Han imponerte positivt.

Costa skyldte et mål, så bra det kom. Bortsett fra mål og et lite raid fullstendig borte. Det han gjør før 4-0 er blitt typisk han. Håper virkelig målet kan løfte han opp til et middelsnivå ihvertfall..et nivå hvor han ikke gjør skade hadde vært fint.

Londom komplekset lever. Tippet 3 poeng i disse to bortekampene, det betyr seier fredag mot Wolves. Gleder meg. Satser på at Phillips og forsvarsfirern er tilbake. Hvis ikke håper jeg vi får en PL debutant i Phillips rollen.

At Roberts er foran Klich i 10er rollen er vel snart opplagt..fortsettet Shack og Klich i samme spor, så er vel Shack straks foran i kø.


Gufrias

Meslier 4- Forferdelig med og uten ball
Shackleton 5- Synes ikke han gir oss noe av kreativitet eller forståelse.
Cooper 5- Forferdelig defensiv i hodet med ball
Ayling 5- Grusom en mot en defensivt. Ingen stopper.
Alioski 4- Er og blir det svakeste ledd den venstrebacken
Struijk 7- Spilte seg stort opp etter pause, glimrende scoring.
Dallas 6- Ingen stor dag for arbeidshesten.
Raphinha 7- Skjer alltid noe når han har ballen.
Bamford 6- På det jevne, snytt for straffe?
Harrison 5- Lite involvert, tidlig dusj.
Klich 5- Ikke sett et skudd under rad 23 fra den karen siden høstferien.
Costa 6- På godt og vondt.
Roberts 7- Mer påskrudd enn på lenge.
Huggins 6- Spilte helt på det sikre.
Synes du treffer veldig godt her. Men Shackleton spilte seg opp i 2. omgang. Ayling skal også ha litt ros, for at han spilte framover mer enn de andre i forsvaret.
Hekta på Leeds siden 1974

asbfjell

Tror sannelig Bielsa med sine gode bytter er i ferd med å snu kampen. Forøvrig veldig mye rart som blir sagt på forumet i dag......
Skjer hver gang vi taper/spiller dårlig. Lei den evinnelige nedsnakkingen av våre heltemodige spillere. Mange her inne som leverer conference nivå også.

auren

Kan vi få noen eksempler på hva/hvem du tenker på?

Og på hvilket liganivå ser du for deg at dine egne vurderinger/analyser hører hjemme?  :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

At Roberts er foran Klich i 10er rollen er vel snart opplagt..fortsettet Shack og Klich i samme spor, så er vel Shack straks foran i kø.
Bielsa sier på pressern at Klich ikke var 100% (hip problem) men valgte å starte likevel...

1.omgangen var ikke hans skyld men han hjalp jo heller ikke...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Arsenal er et lag med kvalitetsspillere som står høyt mot et vaklende forsvar som låses for muligheter. I tillegg dras vi ut av posisjoner og blir tidvis avkledd mann not mann.
Har jo ingenting med at Phillips er ute eller han spiller der eller der. Dette har jo gått igjen mot de beste lagene gjennom hele  sesongen.

Vi skal ha for at vi aldri mister troa og maler på når Arsenal er mettet i andre omgang. Tar med oss den omganga og peiser på mot Wolves.

Strujik gjør jo en bra kamp som DM. Nøytraliserer jo Ødegaard spør du meg.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Hay
Bielsa says the bigger problem was Leeds failing to disrupt the flow of passing between Arsenal's CBs and CMs (so higher up the pitch). Says he thinks Leeds would have been under more pressure if he'd tried to play Dallas/Klich at CDM because "neither are defensive midfielders".

Bielsa thought the issue today was that Arsenal were better at beating the press in the first half, and Leeds were better at working it out in the second. Hence the change in impetus after HT.

He didn't think Phillips missing or the changes made were a specific problem. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Tror sannelig Bielsa med sine gode bytter er i ferd med å snu kampen. Forøvrig veldig mye rart som blir sagt på forumet i dag......
Skjer hver gang vi taper/spiller dårlig. Lei den evinnelige nedsnakkingen av våre heltemodige spillere. Mange her inne som leverer conference nivå også.

auren

Kan vi få noen eksempler på hva/hvem du tenker på?

Det har blitt meldt at Roberts vil ende på 0 mål og 0 assists denne sesongen.

auren

Tror sannelig Bielsa med sine gode bytter er i ferd med å snu kampen. Forøvrig veldig mye rart som blir sagt på forumet i dag......
Skjer hver gang vi taper/spiller dårlig. Lei den evinnelige nedsnakkingen av våre heltemodige spillere. Mange her inne som leverer conference nivå også.

auren

Kan vi få noen eksempler på hva/hvem du tenker på?

Og på hvilket liganivå ser du for deg at dine egne vurderinger/analyser hører hjemme?  :)

Er bare lei nedsnakking av enkelte av våre spillere som "udugelige". Enkelte uttalelser i kamptråden får jeg håpe er sagt i affekt. Conference-nivå er et sleivspark til de som enten er konstant negative eller disser spillerne unødig.

Det er ikke dermed sagt at jeg setter meg i egen PL-liga over egne bidrag på forumet. Jeg prøver, så godt jeg kan, å ikke henge ut spillerne. Når det kommer til det fotballfaglige har du nok gjennomskuet meg for lang tid siden som en heller svak en. Jeg påkaller meg ikke noen ekspertrolle, det har jeg aldri gjort og har ingen grunn til.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lowfields

Tror sannelig Bielsa med sine gode bytter er i ferd med å snu kampen. Forøvrig veldig mye rart som blir sagt på forumet i dag......
Skjer hver gang vi taper/spiller dårlig. Lei den evinnelige nedsnakkingen av våre heltemodige spillere. Mange her inne som leverer conference nivå også.

auren

Kan vi få noen eksempler på hva/hvem du tenker på?

Og på hvilket liganivå ser du for deg at dine egne vurderinger/analyser hører hjemme?  :)

Er bare lei nedsnakking av enkelte av våre spillere som "udugelige". Enkelte uttalelser i kamptråden får jeg håpe er sagt i affekt. Conference-nivå er et sleivspark til de som enten er konstant negative eller disser spillerne unødig.

Det er ikke dermed sagt at jeg setter meg i egen PL-liga over egne bidrag på forumet. Jeg prøver, så godt jeg kan, å ikke henge ut spillerne. Når det kommer til det fotballfaglige har du nok gjennomskuet meg for lang tid siden som en heller svak en. Jeg påkaller meg ikke noen ekspertrolle, det har jeg aldri gjort og har ingen grunn til.

auren
Fornuftige, velvalgte ord er ofte drepen for en heftig diskusjon... ;)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

leedslife

Tror sannelig Bielsa med sine gode bytter er i ferd med å snu kampen. Forøvrig veldig mye rart som blir sagt på forumet i dag......
Skjer hver gang vi taper/spiller dårlig. Lei den evinnelige nedsnakkingen av våre heltemodige spillere. Mange her inne som leverer conference nivå også.

auren

Kan vi få noen eksempler på hva/hvem du tenker på?

Det har blitt meldt at Roberts vil ende på 0 mål og 0 assists denne sesongen.
Ja det er små marginer. Et til slikt innhopp så dobler han fjoråret faktisk over antall assist.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
En detalj fra i dag, bare 8 innbyttere (det er lov med 9)
Hay:
Yup. Very short of players due to injury

Palace i forrige kamp kom vel til Leeds med bare 7 innbyttere...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Palace i forrige kamp kom vel til Leeds med bare 7 innbyttere...

Nei. Vi stilte med 9 innbyttere mot Palace.

Når Huggins, Jenkins og Gelhardt er med, kan en jo undre seg hvorfor man ikke fyller opp benken med enda en. Ingen ekstra midtstoppere for eksempel. Hva med Cresswell eller Casey? Eller hva med Summerville? Nå er det vel U-23-kamp i morgen, så kanskje noen ble "spart".

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Palace i forrige kamp kom vel til Leeds med bare 7 innbyttere...

Nei. Vi stilte med 9 innbyttere mot Palace.

Eg prøvde å skrive at Palace bare stilte med 7...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sitat fra: auren link=topic=23492.msg650177#msg650Nå er det vel U-23-kamp i morgen, så kanskje noen ble "spart".

auren
[/quote
Toppoppgjør i morgen, møter nr 2.

Man kan kanskje allerede nå sikre opprykket?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Palace i forrige kamp kom vel til Leeds med bare 7 innbyttere...

Nei. Vi stilte med 9 innbyttere mot Palace.

Eg prøvde å skrive at Palace bare stilte med 7...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vel. Du prøvde bare ikke. Du SKREV det faktisk. Jeg leste vel litt fort  :)

Er dette med 9 innbyttere på grunn av korona? Må jo ikke på død og liv fylle på med unggutter som neppe får debuten sin uansett.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55


At Roberts er foran Klich i 10er rollen er vel snart opplagt..fortsettet Shack og Klich i samme spor, så er vel Shack straks foran i kø.
Bielsa sier på pressern at Klich ikke var 100% (hip problem) men valgte å starte likevel...

1.omgangen var ikke hans skyld men han hjalp jo heller ikke...

Forsterker og bekrefter at Bielsa bommet med laguttaket/Må slippe opp angsten for forandringer litt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Er dette med 9 innbyttere på grunn av korona? Må jo ikke på død og liv fylle på med unggutter som neppe får debuten sin uansett.
Tror egentlig det, ja.
De øverste klubbene ville jo fortsette med at det var lov å bytte inn 5 stk men det ble nedstemt.
Då var vel dette et kompromiss


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Er det flere enn meg som synes Shack kom veldig godt ut av duellen med Smith Rowe idag?
Fikk en assist sistnevnte, men kom av et unødvendig balltap a Costa.
Synes han virket sharp. Godt gjennomført når man stort sett går rundt med gul vest hele året.

Samme synes jeg om Strujik. Stort løft fra hva han viste i samme pos mot Brighton.

baste

En skuffende kamp, selv om vi spiller oss opp i 2 omg.
Æ e helt sikker på at Bielsa ser på hva som gikk galt, og hva som kan forbedres.

Gleder meg til neste kamp allerede. Med seier der, så er vi forbi Gunners.

Bare 1 poeng over 2 kamper mot Arsenal, det er for dårlig. Vi rundspilte dem jo i første kamp. Men dette er PL gutter og jenter. Bare å nyte. Til sommeren blir Leeds å forsterke stallen.

MOT