Skrevet av Emne: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium søndag 14.2. kl.17.30. Tv 2 Sport Premium  (Lest 19369 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Forsterker og bekrefter at Bielsa bommet med laguttaket/Må slippe opp angsten for forandringer litt.

Vi kommer ikke bort fra at Bielsa bommet i dag ja. Kanskje med å la 'ikke 100%' Klich starte. I følge Bielsas egne ord presset vi ikke godt nok forfra i dag, det forplantet seg bakover - men at det ble bedre i 2.omgang...

Og vi må enten gi Meslier flere oppspillsmuligheter eller be ham slå langt flere ganger...

Vi vinner/taper annenhver kamp for tiden så det var tids for tap nå. Har troen på at vi kan slå tilbake på fredag, satser på at Phillips er klar igjen innen da.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Er det flere enn meg som synes Shack kom veldig godt ut av duellen med Smith Rowe idag?
Fikk en assist sistnevnte, men kom av et unødvendig balltap a Costa.
Synes han virket sharp. Godt gjennomført når man stort sett går rundt med gul vest hele året.

Samme synes jeg om Strujik. Stort løft fra hva han viste i samme pos mot Brighton.

Klarte seg helt greit syntes jeg, som alltid egentlig. Det er jo også utfordringen hans.  Han er litt grå, null x-factor og utgjør aldri en forskjell. En veldig fattigmanns Dallas...minus mål og assist..og kanskje det taktiske.

Spørs hvor bra det er forkarrieren med så lite spilletid. Tar han ikke steg i år, så er vel sjansen liten for at han er med neste år uansett. Kommer backer bak som er bedre alternativ der, Bogusz, Gelhardt, Jenkins pusher bak...og det har blitt sagt at SM skal forsterkes. Lukter salg eller utlån av godeste Shackleton

Struijk syntes jeg stort sett har vært god. Noen feil så klart, men gutten er ung. Den ballen han nikket inn i dag varklasse. Som å se Van D!
I etterpåklokskap skulle Leeds stolt på/visst at Struijk tar steget og droppet siste stopper kjøpet og hentet en vback eller 4'er. Men lett å mene det nå.

Kochog Llorente må krige om å få være Strujks makkernårdem er tilbake. Kaptein Cooper blir en solid reserve  :)

leedslife

Er det flere enn meg som synes Shack kom veldig godt ut av duellen med Smith Rowe idag?
Fikk en assist sistnevnte, men kom av et unødvendig balltap a Costa.
Synes han virket sharp. Godt gjennomført når man stort sett går rundt med gul vest hele året.

Samme synes jeg om Strujik. Stort løft fra hva han viste i samme pos mot Brighton.

Klarte seg helt greit syntes jeg, som alltid egentlig. Det er jo også utfordringen hans.  Han er litt grå, null x-factor og utgjør aldri en forskjell. En veldig fattigmanns Dallas...minus mål og assist..og kanskje det taktiske.

Spørs hvor bra det er forkarrieren med så lite spilletid. Tar han ikke steg i år, så er vel sjansen liten for at han er med neste år uansett. Kommer backer bak som er bedre alternativ der, Bogusz, Gelhardt, Jenkins pusher bak...og det har blitt sagt at SM skal forsterkes. Lukter salg eller utlån av godeste Shackleton

Struijk syntes jeg stort sett har vært god. Noen feil så klart, men gutten er ung. Den ballen han nikket inn i dag varklasse. Som å se Van D!
I etterpåklokskap skulle Leeds stolt på/visst at Struijk tar steget og droppet siste stopper kjøpet og hentet en vback eller 4'er. Men lett å mene det nå.

Kochog Llorente må krige om å få være Strujks makkernårdem er tilbake. Kaptein Cooper blir en solid reserve  :)

Koch har vel spilt 4er? Håper på 8er og vback i sommer. Pluss 10er. Litt usikker på Rodrigo. Det lugger synes jeg

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Koch har vel spilt 4er? Håper på 8er og vback i sommer. Pluss 10er. Litt usikker på Rodrigo. Det lugger synes jeg

Vi må jo huske  at både Koch og Llorente har spilt 4'er i gamleklubben, så får vi disse på beina er vi godt forskudd der...

Rodrigo er god i rollen når Leeds kjører kampene, verre om vi er på defensiven.
Er ikke det konklusjonen hittil...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Hehe, KLASSEBILDE!!!!

Teksten lyder:
Shame we've already played Everton twice as it would have been great to see Huggins play against Delph and had a newer photo together Winking face with tongue



https://twitter.com/FocusOnLeeds/status/1361073911732011009?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife


Koch har vel spilt 4er? Håper på 8er og vback i sommer. Pluss 10er. Litt usikker på Rodrigo. Det lugger synes jeg

Vi må jo huske  at både Koch og Llorente har spilt 4'er i gamleklubben, så får vi disse på beina er vi godt forskudd der...

Rodrigo er god i rollen når Leeds kjører kampene, verre om vi er på defensiven.
Er ikke det konklusjonen hittil...
Enig. Men blir jo fort litt defensive oppgaver når vi har problemer med å styre kamper og diktere bedre mot de beste lagene.
Vi presset ikke godt nok forfra så det forplantet seg...
Klart du kommer på bakhæla når du spiller mot spillere fostret opp i real Madrid og andre storklubber.
Vi har vel alle spilt firkant mot/med spillere med et helt annet ferdighetsregister. Klarer de i tillegg å utligne/nærme oss i intensitet og trøkk blir det tøft.

Derfor jeg mener back, 8er og evt 10er må inn. Også får vi krysse fingrene for at Koch og Llorente kan bruke våren til å drilles inn og er fit for fight til sensommer/høst.

Gir oss forhåpentligvis større ferdighetsnivå, samt fysikk, rutine og xfactor

asbfjell


Koch har vel spilt 4er? Håper på 8er og vback i sommer. Pluss 10er. Litt usikker på Rodrigo. Det lugger synes jeg

Vi må jo huske  at både Koch og Llorente har spilt 4'er i gamleklubben, så får vi disse på beina er vi godt forskudd der...

Rodrigo er god i rollen når Leeds kjører kampene, verre om vi er på defensiven.
Er ikke det konklusjonen hittil...


Skadene på Koch og Llorente har ødelagt irriterende mye for oss denne sesongen.
Tror vi ville vært svært nære topp fire med disse to tilgjengelig.

Alle eksperter viser til skadeproblemer i midtforsvaret når Liverpools kollaps skal forklares, men svært få av de samme ekspertene vektlegger at vi har slitt med tilsvarende problemer så og si hele sesongen.
En av årsakene til at dette sjelden blir nevnt er antagelig at Bielsa aldri bruker skader som forklaring/unnskyldning for dårlige resultater. Men man skulle da kunne tro at disse såkalte ekspertene burde kunne utføre litt research på egenhånd.

Trøsten får være at vi neppe vil ha like mye uflaks med skader i samme posisjoner også neste sesong.
I tillegg vet vi at laget vil bli styrket på både venstreback og midtbane, samt at flere av våre største talenter vil fortsette utviklingen mot førstelagsplass. I den forbindelse kan det være på sin plass å opplyse dere om at Charlie Cresswell er en kommende Leeds-kaptein.  ;)

Og klarer også Leeds-styret å takke nei når Man U til sommeren kommer på banen med et mega-bud på Raphinha  (i et forsøk på å gjenforene ham med sin gode kompis Bruno Fernandez), så vil det være all grunn til å gå løs på 2021/22-sesongen med stor optimisme.


Reaney

Leeds har en mirakuløs evne til å vekke enkeltspillere og lag "opp fra de døde". Denne gangen, Aubameyang og Arsenal og I tillegg en over lang tid underpresterende nordmann. Sånn blir det irriterende overskrifter av. Hvor mange ganger har vi ikke vært vitne til tilsvarende? Spillere som ikke har scoret på flere år, eller putter sitt første mot Leeds. Lag søm kommer fra down perioder og slår Leeds. Forbanna surt hver gang, akkurat som i kveld.

morten1966

Huff...Fullham vant ....  Eneste viktige er at vi holder oss i PL.  Viktig kamp på fredag allerede. Får virkelig håpe Philips og Rodrigo er klare til den.

Killa


Koch har vel spilt 4er? Håper på 8er og vback i sommer. Pluss 10er. Litt usikker på Rodrigo. Det lugger synes jeg

Vi må jo huske  at både Koch og Llorente har spilt 4'er i gamleklubben, så får vi disse på beina er vi godt forskudd der...

Rodrigo er god i rollen når Leeds kjører kampene, verre om vi er på defensiven.
Er ikke det konklusjonen hittil...


Skadene på Koch og Llorente har ødelagt irriterende mye for oss denne sesongen.
Tror vi ville vært svært nære topp fire med disse to tilgjengelig.

Alle eksperter viser til skadeproblemer i midtforsvaret når Liverpools kollaps skal forklares, men svært få av de samme ekspertene vektlegger at vi har slitt med tilsvarende problemer så og si hele sesongen.
En av årsakene til at dette sjelden blir nevnt er antagelig at Bielsa aldri bruker skader som forklaring/unnskyldning for dårlige resultater. Men man skulle da kunne tro at disse såkalte ekspertene burde kunne utføre litt research på egenhånd.


Trøsten får være at vi neppe vil ha like mye uflaks med skader i samme posisjoner også neste sesong.
I tillegg vet vi at laget vil bli styrket på både venstreback og midtbane, samt at flere av våre største talenter vil fortsette utviklingen mot førstelagsplass. I den forbindelse kan det være på sin plass å opplyse dere om at Charlie Cresswell er en kommende Leeds-kaptein.  ;)

Og klarer også Leeds-styret å takke nei når Man U til sommeren kommer på banen med et mega-bud på Raphinha  (i et forsøk på å gjenforene ham med sin gode kompis Bruno Fernandez), så vil det være all grunn til å gå løs på 2021/22-sesongen med stor optimisme.

Har tenkt mye på akkurat dette sjøl også - Liverpool har liksom en god unnskyldning for kollapsen, mens vi som har hatt minst like store skadeproblemer ikke vurderes på samme måten av såkalte forståsegpåere.
Det sier seg jo selv at med landslagsstoppere fra Tyskland og Spania ute med skade mesteparten av sesongen så vil det påvirke resultatene. Veldig opplagt.

ingve1960

Ingen tvil om at vi er svekket når begge forsvarinnkjøp er ute samtidig samt at vi er veldig avhengig av kalvin, mest p.g.a at vi må rokere i forsvar..Ayling klart best på back og pascal/cooper funker sammen.
Pascal gjorde egentlig en bra kamp ok første og bra andre,reagerer litt på  at ankeret skal følge mann hans oppgave burde heller være å ligge i rett posisjon det som helt tydelig hvar problemet i går hvar de 4 foran pascal, helt på bærtur, kunne like godt bytte  dallas og raphina  men beholder raph på klasse og dallas spiller uansett  for bielsa. Det er ofte forsvaret som får skyld når midtbanen svikter når motstander har så gode
Alt ble bedre i andre omg spesielt raphina pascal og bra innhopp av Roberts .
Håper vi får tilbake kalvin til freddan da vinner vi igjen..

leedslife


Koch har vel spilt 4er? Håper på 8er og vback i sommer. Pluss 10er. Litt usikker på Rodrigo. Det lugger synes jeg

Vi må jo huske  at både Koch og Llorente har spilt 4'er i gamleklubben, så får vi disse på beina er vi godt forskudd der...

Rodrigo er god i rollen når Leeds kjører kampene, verre om vi er på defensiven.
Er ikke det konklusjonen hittil...


Skadene på Koch og Llorente har ødelagt irriterende mye for oss denne sesongen.
Tror vi ville vært svært nære topp fire med disse to tilgjengelig.

Alle eksperter viser til skadeproblemer i midtforsvaret når Liverpools kollaps skal forklares, men svært få av de samme ekspertene vektlegger at vi har slitt med tilsvarende problemer så og si hele sesongen.
En av årsakene til at dette sjelden blir nevnt er antagelig at Bielsa aldri bruker skader som forklaring/unnskyldning for dårlige resultater. Men man skulle da kunne tro at disse såkalte ekspertene burde kunne utføre litt research på egenhånd.


Trøsten får være at vi neppe vil ha like mye uflaks med skader i samme posisjoner også neste sesong.
I tillegg vet vi at laget vil bli styrket på både venstreback og midtbane, samt at flere av våre største talenter vil fortsette utviklingen mot førstelagsplass. I den forbindelse kan det være på sin plass å opplyse dere om at Charlie Cresswell er en kommende Leeds-kaptein.  ;)

Og klarer også Leeds-styret å takke nei når Man U til sommeren kommer på banen med et mega-bud på Raphinha  (i et forsøk på å gjenforene ham med sin gode kompis Bruno Fernandez), så vil det være all grunn til å gå løs på 2021/22-sesongen med stor optimisme.

Har tenkt mye på akkurat dette sjøl også - Liverpool har liksom en god unnskyldning for kollapsen, mens vi som har hatt minst like store skadeproblemer ikke vurderes på samme måten av såkalte forståsegpåere.
Det sier seg jo selv at med landslagsstoppere fra Tyskland og Spania ute med skade mesteparten av sesongen så vil det påvirke resultatene. Veldig opplagt.
Fordi vi presterer langt over forventningene til et nyopprykket lag. Oss Leeds supportere har fulgt dette laget intenst etter Bielsa tok over. Innerst inne visste vi hva vi kunne få til, men tilbaketrukne til å melde det når fallhøyden er så stor. Er vel få av oss som har fulgt PL intenst siste 20 årene.
Slår meg ofte at disse ekspertene har fulgt Bielsa og Leeds like dårlig som vi har fulgt med på PL.
Ser oppsummeringer fra England. Klart, noen mer opplyste enn andre. Her til lands derimot er det jo helt katastrofalt. Fått inntrykk av at de knapt kjente til Bielsa..?

Skader o.l blir nok brukt mer  neste sesong når de vet hva vi står for, hva vi kommer med og at det naturligvis forventes progresjon fra sesongen før.

Blir nok også en tricky sesong. Vil tro flere lag møter utfordringer sesong 2 uten å ha noe statistikk.
Får nok litt gratis i år mtp momentum og flyt. Er jo få som er kritiske. Fleste er jo positive, til og med rivaler. Fordi vi ikke er noe utfordrer. De pløyer gjennom oss.  Vi er sjarmerende...
« Siste redigering: Februar 15, 2021, 11:37:10 av leedslife »

ingve1960

Enig i alt du skriver her..
Vis vi tenker oss om. Så har 3 av de fire innkjøpene våre vert mye ute, disse er landslagklasse fra store fotballnasjoner samtidig med engelsk lanslaganker. Ikke mange nyopprykkede lag hadde taklet den.
Får håpe vi får disse tilbake mot slutten av sesongen så tror jeg vi havner topp 10.

Kato

Det viser seg vel at vi i stor grad sliter når vi møter de beste lagene i divisjonen.

1. Vi plages individuelt defensivt når vi møter de beste (Rashford mot United, Aubameyang i går eksempelvis).
2. Vi var ikke i nærheten av å nekte Arsenal å spille seg ut. De hadde gode nok ferdigheter, gode valg med ball, og evnen til å spille av press.
3. Det mest foruroligende var hvor enkle vi er å stoppe når lag tør stå skikkelig høyt mot oss, som Arsenal i går. Enten skaper de brudd, eller så tvinger de Meslier til dårlige utspill. De fleste utspillene under press mot back/kant ble slått over linja. De fleste utspillene oppover i banen ble brutt på direkten. Jeg savner at han slår lengre oppover i banen. La motstanderne måtte snu og løpe hjemover. Tilslaget ser rolig og greit ut, men jeg har enda ikke sett Meslier slå ballen skikkelig langt opp i banen. Har han det ikke inne?

ingve1960

Helt enig.
Vinner sjeldent oppspill i midtsirkel og i går slo han ofte høyt over mot Alioski, synes han pleier være ganske god på disse ut mot sidene men i går tror jeg han ble preget av egne feil, mista selvtillit. Spilte seg bra opp i 2 omg

Cherry

Det viser seg vel at vi i stor grad sliter når vi møter de beste lagene i divisjonen.

1. Vi plages individuelt defensivt når vi møter de beste (Rashford mot United, Aubameyang i går eksempelvis).
2. Vi var ikke i nærheten av å nekte Arsenal å spille seg ut. De hadde gode nok ferdigheter, gode valg med ball, og evnen til å spille av press.
3. Det mest foruroligende var hvor enkle vi er å stoppe når lag tør stå skikkelig høyt mot oss, som Arsenal i går. Enten skaper de brudd, eller så tvinger de Meslier til dårlige utspill. De fleste utspillene under press mot back/kant ble slått over linja. De fleste utspillene oppover i banen ble brutt på direkten. Jeg savner at han slår lengre oppover i banen. La motstanderne måtte snu og løpe hjemover. Tilslaget ser rolig og greit ut, men jeg har enda ikke sett Meslier slå ballen skikkelig langt opp i banen. Har han det ikke inne?

jeg tror nok han har det inne, men Leeds skal spille slik - det er ORDREN!.
Som du skriver, så er bedre lag flinke til å utnytte nettopp dette mot oss - de ser på "video" i forkant av kamper mot oss de også ;)
Når vi da har spillere som faktisk ikke er og evner bedre , så blir det slik.... til vi får forsterket.

Når det er sagt /skrevet - så gjelder dette 7-8 lag max.....

Hallgeir *

Meslier burde ikke være så bundet av "kravet" om at spillet skal settes i gang bakfra. Det må da være mulig å variere litt.

Særlig når risikoen er stor pga press fra motstanderlaget, når de står høyt og presser vårt forsvar.

Dersom risikoen er stor for balltap, sier logikken meg at man heller pælmer ballen inn på motstanders banehalvdel, og mister den der, enn at den går til en motspiller på vår halvdel, eller i beste fall går ut over sidelinja.

Litt kynisme må det være lov å vise.
Super Leeds since 1968

peacock

Meslier burde ikke være så bundet av "kravet" om at spillet skal settes i gang bakfra. Det må da være mulig å variere litt.

Særlig når risikoen er stor pga press fra motstanderlaget, når de står høyt og presser vårt forsvar.

Dersom risikoen er stor for balltap, sier logikken meg at man heller pælmer ballen inn på motstanders banehalvdel, og mister den der, enn at den går til en motspiller på vår halvdel, eller i beste fall går ut over sidelinja.

Litt kynisme må det være lov å vise.

Helt ufattelig at Meslier ikke forstår når han skal "kælke" ballen langt pokker i vold!  >:(
Ja, vi skal spille oss ut bakfra, men ikke for enhver pris om risikoen er for høy. Dette har nå kostet oss for mange baklengsmål.

Neo

Meslier burde ikke være så bundet av "kravet" om at spillet skal settes i gang bakfra. Det må da være mulig å variere litt.

Særlig når risikoen er stor pga press fra motstanderlaget, når de står høyt og presser vårt forsvar.

Dersom risikoen er stor for balltap, sier logikken meg at man heller pælmer ballen inn på motstanders banehalvdel, og mister den der, enn at den går til en motspiller på vår halvdel, eller i beste fall går ut over sidelinja.

Litt kynisme må det være lov å vise.

Helt enig!

Og dette vet Meslier.
Den primære løsning er å spille til medspiller og bygge opp spillet. Den sekundære er å slå langt, dersom situasjon tilsier det og primær løsning innebærer for høy risiko.
Dessverre har Meslier - så langt - gjort for mange feilvurderinger når han står i denne situasjonen og skal fordele ballen.
Som vi får skrive på kontoen for manglende erfaring.

Noe som lett kan ha bakgrunn i å både overvurdere seg selv, og tiden han har til disposisjon.
Og en liten dose undervurdering av motstanderens dyktighet og evne til å legge press på ham.
I sum gir dette oss dessverre et uforholdsmessig stort antall baklengs.

Resultatet er at vi blir/er et lag "eksperter" ynder å definere som både naiv i spillestil og uten evne til tilpasning til motstanders kvalitet og styrke.
Som vi blant annet så de klare eksempler på i gårsdagens match.

Men Meslier har et utrolig stort potensiale, og besitter enorme kvaliteter som vil gjøre ham til Frankrikes neste landslagskeeper.
Da får vi leve med hans "ungdommelige naivitet" innimellom.
Til han neste år - med solid dose erfaring rikere - bidrar til å bringe oss opp på Topp-6 nivå.

MOT
 

Kontakinte

Meslier burde ikke være så bundet av "kravet" om at spillet skal settes i gang bakfra. Det må da være mulig å variere litt.

Særlig når risikoen er stor pga press fra motstanderlaget, når de står høyt og presser vårt forsvar.

Dersom risikoen er stor for balltap, sier logikken meg at man heller pælmer ballen inn på motstanders banehalvdel, og mister den der, enn at den går til en motspiller på vår halvdel, eller i beste fall går ut over sidelinja.

Litt kynisme må det være lov å vise.

Helt ufattelig at Meslier ikke forstår når han skal "kælke" ballen langt pokker i vold!  >:(
Ja, vi skal spille oss ut bakfra, men ikke for enhver pris om risikoen er for høy. Dette har nå kostet oss for mange baklengsmål.
Klart han skjønner det. Han er straks 21 år og gjør som han får beskjed om. Dette kommer til å bedres, han kan bli flinkere til å ha færre berøringer.

ar9

Det viser seg vel at vi i stor grad sliter når vi møter de beste lagene i divisjonen.

1. Vi plages individuelt defensivt når vi møter de beste (Rashford mot United, Aubameyang i går eksempelvis).
2. Vi var ikke i nærheten av å nekte Arsenal å spille seg ut. De hadde gode nok ferdigheter, gode valg med ball, og evnen til å spille av press.
3. Det mest foruroligende var hvor enkle vi er å stoppe når lag tør stå skikkelig høyt mot oss, som Arsenal i går. Enten skaper de brudd, eller så tvinger de Meslier til dårlige utspill. De fleste utspillene under press mot back/kant ble slått over linja. De fleste utspillene oppover i banen ble brutt på direkten. Jeg savner at han slår lengre oppover i banen. La motstanderne måtte snu og løpe hjemover. Tilslaget ser rolig og greit ut, men jeg har enda ikke sett Meslier slå ballen skikkelig langt opp i banen. Har han det ikke inne?

jeg tror nok han har det inne, men Leeds skal spille slik - det er ORDREN!.
Som du skriver, så er bedre lag flinke til å utnytte nettopp dette mot oss - de ser på "video" i forkant av kamper mot oss de også ;)
Når vi da har spillere som faktisk ikke er og evner bedre , så blir det slik.... til vi får forsterket.

Når det er sagt /skrevet - så gjelder dette 7-8 lag max.....
Når vi møter lag som står knallhøyt i press mot oss må det da være rom å slå på istedenfor på død å liv å holde ballen i spill lenge på vår egen tredel.
Her savnet vi def langpasningene fra Philips og Koch.  Cooper tok vel frem ett par i 2.omg men dette bør vel spillerne catche selv? Eller mangler det litt selvtillit / ferdigheter når vi i prinsippet har 3 avløsere i den bakre trekanten der?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Det viser seg vel at vi i stor grad sliter når vi møter de beste lagene i divisjonen.

1. Vi plages individuelt defensivt når vi møter de beste (Rashford mot United, Aubameyang i går eksempelvis).
2. Vi var ikke i nærheten av å nekte Arsenal å spille seg ut. De hadde gode nok ferdigheter, gode valg med ball, og evnen til å spille av press.
3. Det mest foruroligende var hvor enkle vi er å stoppe når lag tør stå skikkelig høyt mot oss, som Arsenal i går. Enten skaper de brudd, eller så tvinger de Meslier til dårlige utspill. De fleste utspillene under press mot back/kant ble slått over linja. De fleste utspillene oppover i banen ble brutt på direkten. Jeg savner at han slår lengre oppover i banen. La motstanderne måtte snu og løpe hjemover. Tilslaget ser rolig og greit ut, men jeg har enda ikke sett Meslier slå ballen skikkelig langt opp i banen. Har han det ikke inne?

jeg tror nok han har det inne, men Leeds skal spille slik - det er ORDREN!.
Som du skriver, så er bedre lag flinke til å utnytte nettopp dette mot oss - de ser på "video" i forkant av kamper mot oss de også ;)
Når vi da har spillere som faktisk ikke er og evner bedre , så blir det slik.... til vi får forsterket.

Når det er sagt /skrevet - så gjelder dette 7-8 lag max.....
Når vi møter lag som står knallhøyt i press mot oss må det da være rom å slå på istedenfor på død å liv å holde ballen i spill lenge på vår egen tredel.
Her savnet vi def langpasningene fra Philips og Koch.  Cooper tok vel frem ett par i 2.omg men dette bør vel spillerne catche selv? Eller mangler det litt selvtillit / ferdigheter når vi i prinsippet har 3 avløsere i den bakre trekanten der?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Når Liam Cooper i første omgang slo en pasning på tribunen, og resten gikk bakover så er det jo klar mangel på selvtillit. Luke Ayling er en av få der bak som tør å sette fart med ball, men det er først og fremst som back. Vi mister den dimensjonen med han inne i midten. Alioski er løs kanon med ball på egen halvdel, og Shackleton/Struijk ikke i nærheten til å ha ville ha ballen i den førsteomgangen. Med fasit i hånd er det soleklart vi burde slått mye mer langt, og da mener jeg skikkelig langt mot Harrison og Raphinha på kantene. Men alt er jo enkelt med fasit i hånd.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Litt om analysen fra Match of the Day:

A video clip showed Raphinha throwing up his arms in frustration after taking up a good position to receive the ball, only for Struijk to instinctively go backwards instead of picking out a forward pass.

Former Everton midfielder-turned television pundit Leon Osman said: "Kalvin Phillips is the man that dictates play, he passes forward, he's the man who you'd call a quarterback.

"In this position, you see Raphinha getting frustrated that they're moving it [backwards], and playing the backwards pass."


Osman added: "Marcelo Bielsa said in his interview after that he knew Arsenal would press but they didn’t know how to resolve it without Phillips.

"They didn’t know how to operate without him."


"Struijk was playing backwards passes, he’s a centre-back playing in that position. It was there for him to make passes but he wasn’t quite sure how to get around [Arsenal].

"That position is so important for them, so [Stuart] Dallas realises Struijk isn’t getting on the ball, so he does it, but then Struijk is in positions that stops them being able to move the ball quickly. It was very negative.

"They changed it second half, more players took responsibility, they played from back to front without using Struijk, allowing him to be behind the ball and be destructive.

"In the second half they were very good, good rotation but they couldn’t get into those positions first half.

"I thought maybe Dallas could play there, they chose with someone destructive that could stop Arsenal but it hindered them in possession."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/raphinha-leeds-united-arsenal-struijk-19846368
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan