Skrevet av Emne: Sesongavslutningen 20/21  (Lest 1380 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sesongavslutningen 20/21
« på: Februar 15, 2021, 08:42:45 »
Sesongen så langt har gått som forventet. Kanskje bedre enn forventet? Leeds har pr. 15.02.21 spilt 23 kamper. 15 kamper gjenstår å spille for oss. Noen lag har spilt flere kamper enn oss, andre har spilt færre. Poengfangsten på de 23 kampene er 32. Det gir oss gjennomsnittlig poeng på 1.39 pr. kamp. Holder dette seg får vi 20.89 = 21 poeng på de resterende kampene. Det gir en sluttsum på 53 poeng, vel over de predikerte 40 poengene som skal til for å beholde plassen i PL. Her følger Leeds resterende kamper, og hvordan jeg tror det går i dem. Mener jeg vurderer dette nøkternt ;).


19.02: Wolverhampton Wanderers (B). Dette blir for tøft. Tap.                                                                      0 poeng

23.02: Southampton (H). Den utsatte kampen. Jevn kamp. Siden den går på ER tror jeg på poeng.                 1 poeng

27.02: Aston Villa (H). Jevnt. Men tror vi vinner denne.                                                                                3 poeng

06.03: West Ham United (B). Tror Hammers blir for sterke her.                                                                     0 poeng

13.03: Chelsea (H). Leeds sliter mot de store klubbene. Tap.                                                                        0 poeng

20.03: Fulham (B). Tror det blir jevnt, jeg. Uavgjort.                                                                                   1 poeng

03.04: Sheffield United (H). Tror jeg feirer fødeselsdag med seier.                                                                3 poeng

10.04: Manchester City (B). Først ute i en trippel storkanoner kamprekke. Klart tap.                                     0 poeng

17.04: Liverpool (H). Nytt tap. Dessverre.                                                                                                  0 poeng

24.04: Manchester United (H). Har 2-6 å revansjere. Det går nesten. Uavgjort.                                             1 poeng

01.05: Brighton & Hove Albion (B). Leeds tapte det omvendte oppgjøret. Blir uavgjort her.                             1 poeng

08.05: Tottenham Hotspur (H). Mourinho sluere enn Bielsa igjen. Tap.                                                          0 poeng

11.05: Burnley (B). Burnley harde å slå på Turf Moor. Tirsdagskamp. Som best uavgjort.                                1 poeng

15.05: Southampton (B). Gjør det aldri bra i sør. Taper denne.                                                                     0 poeng

23.05: West Bromwich Albion (H). WBA kan jo allerede ha rykket ned her. Tror på seier.                                 3 poeng

Totalt:                                                                                                                                                    14 poeng

Ender på 0.93 poeng pr. kamp. En litt svak sesongavslutning m.a.o. Men uansett 32 + 14 = 46 poeng. Og med det berger vi plassen. Holder til 14 (?). plass. Mer en godt nok i første sesongen i PL.

PS! Denne posten har blitt redigert for å få med Soton-kampen den 23.02.
« Siste redigering: Februar 15, 2021, 13:41:45 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GaryMac

Sv: Sesongavslutningen 20/21
« Svar #1 på: Februar 15, 2021, 09:07:51 »
Den utsatte (hjemme)kampen mot Southampton går vel kommende uke? Tirsdag 23. Februar.
Vi har da en kamp mer igjen å spille enn i din oversikt ovenfor.

Reaney

Sv: Sesongavslutningen 20/21
« Svar #2 på: Februar 15, 2021, 09:22:43 »
Fulham har etter min mening potensiale til å ta mange poeng framover. I  januarvinduet hvor vi "sov", hentet de Josh Maja på lån fra franske Bordeaux på overgangsvinduets siste dag. 22-åringen sto bak begge målene på Goodison Park i går. Vi hadde trengt en sånn "boost" vi også i vår svært tynne og sårbare stall.

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 20/21
« Svar #3 på: Februar 15, 2021, 10:13:32 »
Den utsatte (hjemme)kampen mot Southampton går vel kommende uke? Tirsdag 23. Februar.
Vi har da en kamp mer igjen å spille enn i din oversikt ovenfor.
Hmm. Skrev bare ned kampprogrammet fra klubbens hjemmesider. Men jeg ser endringen siden sist jeg var inne. Men, enda en tirsdagskamp? Står for tapstipset mitt, jeg. Wolves-kampen har også blitt fremskutt til fredag 19.02. Skal rette opp det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Torpe-do

Sv: Sesongavslutningen 20/21
« Svar #4 på: Februar 15, 2021, 11:58:49 »
Retur-kampen mot Southampton er ikkje på lista. Me har vel endå til gode å spele mot dei i år, har me ikkje?

GeirO

Sv: Sesongavslutningen 20/21
« Svar #5 på: Februar 15, 2021, 12:39:47 »
Kan godt være at vi havner på rundt 1 poeng pr. kamp i sesongavslutningen. Men håper og tror på bedre.
I forhold til statistikken så langt, ser jeg du spår tre hjemmeseire og ingen borteseire. Faktum er vel at vi spiller bedre borte enn hjemme (og får flere poeng der). I tillegg har du lagt inn mange uavgjorte. "Enten eller"-laget Leeds spiller jo nesten ikke uavgjort. Men hvem vet vel om framtiden....
MOT

Cherry

Sv: Sesongavslutningen 20/21
« Svar #6 på: Februar 15, 2021, 12:51:50 »
Retur-kampen mot Southampton er ikkje på lista. Me har vel endå til gode å spele mot dei i år, har me ikkje?

15/5 Southampton - Leeds må med  ;)
 

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 20/21
« Svar #7 på: Februar 15, 2021, 13:40:21 »
Retur-kampen mot Southampton er ikkje på lista. Me har vel endå til gode å spele mot dei i år, har me ikkje?

15/5 Southampton - Leeds må med  ;)
Det må den, ja :-[.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Sesongavslutningen 20/21
« Svar #8 på: Februar 24, 2021, 11:51:10 »
Ligger 2 poeng foran predikert "plan". Tar gjerne 3 nye poeng mot Villa, jeg. Ja, særlig mot jukse-Villa.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020