Skrevet av Emne: KAMP: Leeds vs West Ham @London Stadium mandag 8.3.21 kl 2100 TV2 Sport Premium  (Lest 23322 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Dallas glimrende etter pause. Helt annen tilstedeværelse enn Klich.

+1

Må starte der neste match.

Enig. Men hadde vært typisk Bielsa å ikke gjøre det. Alioski frisk på backen, så ser gjerne han der mot Chelsea.

Herlige finter av Raphinha, men suller det bort. Svak kamp i dag.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Joe Jordan

Det er ikke her vi skal hente poengene. West Ham er råsterke og ekstremt hurtige. Og med et bunnsolid forsvar. Ikke helt ueffen andre omgang av Leeds.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

auren

Slutt. Tap 2-0. Hadde tro på 3 poeng før kampen, og hadde vi fått Roberts sitt annulerte mål etter 5 minutter tror jeg vi hadde vunnet. Marginer mot. Samtidig er vi forferdelig svake på dødball mot. Oppløftende andre omgang, men så var nok ikke WH så veldig interessert i å øke ledelsen sin, så jeg tror ikke vi skal legge for mye i det.

Har dessverre ikke den største troen på poeng mot et Chelsea i form på en elendig gressmatte.

Dallas klar MOM for oss!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Slutt. Tap 2-0. Hadde tro på 3 poeng før kampen, og hadde vi fått Roberts sitt annulerte mål etter 5 minutter tror jeg vi hadde vunnet. Marginer mot. Samtidig er vi forferdelig svake på dødball mot. Oppløftende andre omgang, men så var nok ikke WH så veldig interessert i å øke ledelsen sin, så jeg tror ikke vi skal legge for mye i det.

Har dessverre ikke den største troen på poeng mot et Chelsea i form på en elendig gressmatte.

Dallas klar MOM for oss!

auren
Du treffer nok godt her

Kato

Meslier 6 - Bommer i feltet på første, ellers greit.
Ayling 5- Ute av form. Lager straffe, svak med ball.
Cooper 6- Bra i duellspill, altfor dårlig med ball.
Llorente 6,5- God med ball, noe slurv. For svak på dødball mot.
Dallas 8- Glimrende sentralt etter pause.
Phillips 7- Trengte en omgang, bedre og bedre.
Klich 4- Helt sjanseløs, fullstendig sjanseløs.
Roberts 5- Samme som alltid.
Bamford 5- Gode gamle Bomford var ikke glemt.
Raphinha 6- Litt bedre etter hvert, men alt i alt for svak.
Costa 4- Aldri sett ut som noe kupp til 15 mill pund. Og er det ikke heller.
Harrison 5- Helt ute av form.
Alioski 6.5-  På det jevne. Spiller fordi det er en posisjon uten konkurranse.
Rodrigo 6,5- Med å løfte oss, kommer med mer spilletid.
« Siste redigering: Mars 08, 2021, 23:01:01 av Kato »
 

leedslife

Viktigste blir å holde seg skadefri inn mot sheff utd og fulham.
Kan bli stygt mot Chelsea hvis vi skal inn i en ny periode der vi ikke evner å forsvare oss.

auren

Var det flere enn meg som jublet da Roberts scoret? Har egentlig sluttet å juble når Leeds scorer mål pga VAR, men den var jeg jammen sikker på ikke ville annuleres. Så forferdelig synd at den toucher Bamford og at knehårene til Costa er i offside.

Savner å juble skikkelig for mål. VAR har ødelagt det dessverre.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Fortjent tap, men det kunne gått vår vei. Mener ar Rodrigo er 110 x bedre en Taylor R... og at Dallas bør spille midtbane, lenge før Klich.

Vi kommer til å ta mange flere poeng framover.. en kanon første sesong førr Leeds dette.

MOT 💛💙

TK20

Merkelig kamp. Pangstart, to marginale annulleringer, så en diaréforestilling uten sidestykke før en god andre omgang. Hva skjedde fra 20 til 45 min???!

raggen

bra 2 omgang.. ser bare frem til at vi får nok poeng til at nedrykk ikke er aktuelt og se fremover og bygge ett nytt og bedre super leeds. WE ALL LOVE LEEDS!!!!!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Cherry

Faktisk bekymret nå, med den terminlista vi har fremover.
Slik vi spiller i dag, og med marginer i mot kan vi utmerket godt tape 6-7 kamper på rad....og da kan det bli hektisk og stressende...
I dag synes jeg vi gjøre Hammers gode, etter at vi hadde en meget bra start på kampen. På 2-0 hadde de vel fortsatt ikke hatt en målsjanse i kampen? ::)

Forferdelig sløsing med sjanser, Bamford med mål etter 45 sek i 2. omgang hadde fått oss inn i kampen igjen- og etter det misser han jo 2 brølere til...hvordan vi ikke klarer og score i andre omgang er jo ett under >:(

Bakover lekker vi jo på dødball, og vi MÅ ha mer kvalitet på HB og VB hvis vi skal være med resten av sesongen- uten at jeg helt forstår HVEM vi skal benytte der ...tror faktisk Dallas er best på begge sider der også...

Vi bør opp over 40 poeng så snart som mulig , det blir ikke lett med uttelling som i dag.
« Siste redigering: Mars 08, 2021, 23:07:47 av Cherry »
 

leedslife

Fortjent tap, men det kunne gått vår vei. Mener ar Rodrigo er 110 x bedre en Taylor R... og at Dallas bør spille midtbane, lenge før Klich.

Vi kommer til å ta mange flere poeng framover.. en kanon første sesong førr Leeds dette.

MOT 💛💙
Dallas er jo den beste 8eren vår, den beste venstrebacken og spør du meg den beste høyrebacken og.
Litt bekymringsfullt
« Siste redigering: Mars 08, 2021, 23:09:55 av leedslife »

Cherry

Fortjent tap, men det kunne gått vår vei. Mener ar Rodrigo er 110 x bedre en Taylor R... og at Dallas bør spille midtbane, lenge før Klich.

Vi kommer til å ta mange flere poeng framover.. en kanon første sesong førr Leeds dette.

MOT 💛💙
Dallas er jo den beste 8eren vår, den beste venstrebacken og spør du meg den beste høyrebacken og

Helt enig.
Det er nå , med 10 kamper igjen at TROPPEN blir satt på prøve - og kvalitet er synlig.
Vi har virkelig for mye gråstein dessverre.
 

Brendan Ormsby

Nedrykksspøkelset kommer fort til Yorkshire om vi fortsetter å sløse med sjansene på denne måten og slipper inn enkle dødball mål.

Ekstremt frustrerende kamp.

Leeds spiller morsom fotball. 15 avslutninger i 2 omgang. Noen av de 100% sjanser, men ingen mål.

Udyktighet!


kjella

  • Gjest
Ganske bra bortekamp egentlig synes jeg. Har vært inne på det før - bunnivået til Ayling er skremmende lavt og dukker opp oftere og oftere. Nå virket han helt kjørt løpsmessig også. Ikke ment som at han skal være noen hakkekylling, men det er helt opplagt for meg at vi trenger både høyre og venstreback. + 2 sentrale midtbanespillere 1 spissalternativ. Alle 5 av PL kvalitet. Men du verden - vi spiller god fotball - som jeg også har sagt før - kan ikke huske et nyopprykket lag som dominerer så mange kamper spillemessig i sin første sesong. Men vi må bli veldig mye hvassere i hver Box. Llorente har selvfølgelig en god del å lære på defensiv dødball- men ser jo at han er klasse...Vi må bli kvitt en del av de som var gode Championship spillere - men ikke holder PL nivå. Er ganske trygg på at vi får løftet laget ytterligere til neste år.

TK20

Syns formen til Klich blir borte i alt Roberts-maset. Synes han er veeeeldig svak om dagen. Dersom vi skal gjøre én marquee signing i sommer vil jeg ha en 8-er. Dersom Bielsa da vil slanke vil jeg heller selge Klich fremfor Roberts gitt aldersforskjellen.

leedslife

Fortjent tap, men det kunne gått vår vei. Mener ar Rodrigo er 110 x bedre en Taylor R... og at Dallas bør spille midtbane, lenge før Klich.

Vi kommer til å ta mange flere poeng framover.. en kanon første sesong førr Leeds dette.

MOT 💛💙
Dallas er jo den beste 8eren vår, den beste venstrebacken og spør du meg den beste høyrebacken og

Helt enig.
Det er nå , med 10 kamper igjen at TROPPEN blir satt på prøve - og kvalitet er synlig.
Vi har virkelig for mye gråstein dessverre.
Jepp, men vi har fulham, sheff utd, Brighton og Wba igjen bla. Vi er soleklare favoritter i alle 4.
Mer bekymret for progresjon neste sesong hvis vi ikke gjør noe med det som skjer bakover i banen. Igjen morsomt og sjarmerende for oss og nøytrale tv tittere, men lite bærekraftig skal man plukke nok poeng for å ligge på den finere delen av tabellen. Er jo Jr feil. Vi blir jo grust på deler av spillet der de beste lagene har sine styrker.

HåvardK

Noen poenger:
Bamford er ute av form. Derfor burde vi ha hatt et alternativ på spissplass. Ikke fordi Bamford ikke er god nok, men vi trenger alternativ når han ikke får ballen i mål.
Klich er også ute av det, men har vært blant våre tre beste de tre siste sesongene. Nå bør han få hvile, og la Dallas skinne på enda en ny plass.
Roberts gjør for mange feilvalg. Tror rett og slett ikke han har fotballhode til å spillei PL. Rodrigo må starte mot Chelsea, hvis vi da ikke skal gå ut fra et tap der og heller satse alt inn på de to neste kampene (dette skjer selvsagt ikke, men jeg er langt nede nå).
Costa ikke bedre enn Harrison, men i dag var vel egentlig ingen kanter på topp.
Llorente spiller på små marginer offensivt, som vil medføre noen balltap. Men han tilfører noe som ingen av de andre stopperne har. Må sammen med resten av laget bli bedre på defensiv dødball.

Kato

Ganske bra bortekamp egentlig synes jeg. Har vært inne på det før - bunnivået til Ayling er skremmende lavt og dukker opp oftere og oftere. Nå virket han helt kjørt løpsmessig også. Ikke ment som at han skal være noen hakkekylling, men det er helt opplagt for meg at vi trenger både høyre og venstreback. + 2 sentrale midtbanespillere 1 spissalternativ. Alle 5 av PL kvalitet. Men du verden - vi spiller god fotball - som jeg også har sagt før - kan ikke huske et nyopprykket lag som dominerer så mange kamper spillemessig i sin første sesong. Men vi må bli veldig mye hvassere i hver Box. Llorente har selvfølgelig en god del å lære på defensiv dødball- men ser jo at han er klasse...Vi må bli kvitt en del av de som var gode Championship spillere - men ikke holder PL nivå. Er ganske trygg på at vi får løftet laget ytterligere til neste år.

Helt enig i alt du skriver. Få sendt ut championship-spillerne. Og Ayling taper jo strengt tatt kampen for oss med den klønete straffen.

Duncan Pub

Spiller ball i hatt med West Ham,66% i ballinnehav er selvsagt nok til å vinne kampen,men fortsatt måla som teller.På sikt ville jeg ikke byttet ut med seier og 23% ballinnehav

asbfjell

Men kritisere Bielsa er det ingen som gjør.
En hvilken som helst annen Leeds-manager ville med rette blitt hudflettet etter de laguttakene han gjort de siste kampene.

Heller ikke genier bør være fritatt for kritikk.

Eriksen55

Dallas glimrende etter pause. Helt annen tilstedeværelse enn Klich.

+1

Må starte der neste match.

Enig. Men hadde vært typisk Bielsa å ikke gjøre det. Alioski frisk på backen, så ser gjerne han der mot Chelsea.

Herlige finter av Raphinha, men suller det bort. Svak kamp i dag.

auren

Du har slaktet greit i kveld  ;). Både Meslier, Llorente og Raphinha har fått høre det  :)

Ikke dårlig av Meslier å gi retur på straffen. Ikke dårlig av Meslier på 2-0 heller, selv om han sikkert kunne gjort noe annerledes.

Ja Llorente hadde 2 feilpassninger før pause. Men ser du hva han prøver på? Glad vi har en stopper som kan gå forbi ledd og forsøke å tre ballen i bakrom. Vi spiller mer enn nok støttepasninger..  Enig at han burde gjort det bedre på 2-0. Egentlig veldig svak inngripen. Sånn skjer.

Raphinha svak første 45. Men han er høyreving, ikke venstre. Det forsøket må legges dødt! Likevel, Raphinha prøver på det geniale ofte, da feiler man også oftere enn når man spiller på det sikre. Raphinha må få lov til det. Elendig at han bommet sier du. Ja, burde scoret.setter nok 9 av 10. Men bevegelsen i boksen er klasse. Han kommer til sjanser, men ting er nok lettere i sofaen enn inne i 16 metern. Raphinha kan så mye bedre, men likevel den som skaper mest. Sier mye om resten da? Forventer noen feilfrie kamper?

Skuffet, for vi fortjente mer. Men spillet i 60 min var meget solid. At noen rører om nedrykk er smått utrolig.

Deilig å se Rodrigo igjen. Stor forskjell på han og Roberts. Sistnevnte ser til tider ok ut, men ser desto ille ut like ofte. Mangler han fotballforståelse?

Benken må vente på Klich. Helt borte de første 45 min. Lyktes han med noe? Utrolig synd å se. En favoritt, men han ser ikke bra ut om dagen. Dallas eneste alternativ i 8er rollen. Da kan heller Alioski, Davis eller Huggins ta venstrebacken. Dallas er konge på midten også!

I fare for å være stygg så velger jeg å ikke kommentere min mening om Costa. Men nedtellingen har startet. Såpass må det være lov å si!

Stor tro på poeng mot et formsterkt Chelsea. Må ryke på et tap snart den også. Det kan skje hvis A-laget, som Kato ville sagt det, får spille!



ingve1960

Ikke enig i vurdering av Dallas bra andre omg men bidrar absolutt ingen ting offensivt fra back i første, er ikke bielsafotball back. Alioski har et veldig bra innhopp begge veier, serverer til 4 store sjangser. Vis kato er redd når alioski har ball må han iallefall være redd når raphina har ball, helt forferdelig 1 omg litt bedre i andre.

Eriksen55

Merkelig kamp. Pangstart, to marginale annulleringer, så en diaréforestilling uten sidestykke før en god andre omgang. Hva skjedde fra 20 til 45 min???!

Enkelt. Mål preger kamper

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Men kritisere Bielsa er det ingen som gjør.
En hvilken som helst annen Leeds-manager ville med rette blitt hudflettet etter de laguttakene han gjort de siste kampene.

Heller ikke genier bør være fritatt for kritikk.

Men nå MÅÅ han ha lært. Dallas må ta Klich-rollen, Rodrigo må starte...
Raphinha har vært en helt annen spiller til høyre enn til venstre...

Hvem som skal spille til venstre er eg i beit for forslag til... :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Greit å vite mht Casilla :o

Hay
Hernandez (muscle) & Struijk (knock) were injured. Bielsa says the decision to put Caprile on the bench was not because of injury to Casilla. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Ikke enig i vurdering av Dallas bra andre omg men bidrar absolutt ingen ting offensivt fra back i første, er ikke bielsafotball back. Alioski har et veldig bra innhopp begge veier, serverer til 4 store sjangser. Vis kato er redd når alioski har ball må han iallefall være redd når raphina har ball, helt forferdelig 1 omg litt bedre i andre.
Gjerne Alioski på back og Dallas på midten for meg ut sesongen.
Det forsvarsspillet kan ikke reddes uansett denne sesongen. Alli gir oss ihverfall større sjanse for assist og mål. Vil nok få det beintungt mot Chelsea, men de to etter der vil han nok skinne. Kanskje nok til ny kontrakt. For med skade på feks Perraud neste sesong så står vi på samme sted. Huggins og Davis ser jeg ikke på som utfordrere en gang. Da hadde de spilt for lenge siden.

Kato

1. forsvarsjobbem til Ayling på straffen er jo tatt ut av læreboka. Stå i ro, strekk ut foten, gjerne innenfor 16-meteren. Helt krise. En spiller som kanskje bør ut og hvile litt når Koch er tilbake.
 

Furu

Hvorfor i all verden gjør ikke Bielsa noe med taktikken på corner, både mot og for?
Det er tragisk å se på hvor hjelpeløse de er på cornere imot. Stiller opp ute og løper etter innover, tragedie. Hva med å ha en mann på bakre stolpe om ikke annet. Kunne ha avverget flere scoringer.
På egne cornere må de bare starte med å ta korte cornere; de er jo totalt hjelpesløse på vanlige innlegg. Ser ikke Bielsa dette?

auren

Dallas glimrende etter pause. Helt annen tilstedeværelse enn Klich.

+1

Må starte der neste match.

Enig. Men hadde vært typisk Bielsa å ikke gjøre det. Alioski frisk på backen, så ser gjerne han der mot Chelsea.

Herlige finter av Raphinha, men suller det bort. Svak kamp i dag.

auren

Du har slaktet greit i kveld  ;). Både Meslier, Llorente og Raphinha har fått høre det  :)


Helt enig!  :) "Slaktingen" av Raphinha er bevisst som motvekt til all hetsen Roberts får.

Llorente var rett og slett for veik i dag. Et par stygge pasninger trekker også ned. Total markeringssvikt på dødball. Men han har absolutt noe spennende ved seg.

Meslier burde gjort bedre på straffen når han først går riktig vei. Den er løs. Skal han gi retur bør den helst gå til en av sidene og ikke rett ut i feltet igjen. Men det forundrer meg ikke om VAR hadde sagt at straffen måtte bli tatt på nytt om det ikke hadde blitt mål. Det VAR en slik dag.

På 2-0 blir han litt passiv, selv om Antonio presser ham (ble vel påpekt i studio også i pausen).

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.