Skrevet av Emne: KAMP: Leeds vs Chelsea @Elland Road lørdag 13.3.21 kl 1330 TV2 Sport Premium  (Lest 13144 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ny kamp i emning.

Tøff motstander, en matte som ikke passer oss spesielt bra (men håper den er i gradvis bedre forfatning), og et Leeds under Bielsa som vanligvis ikke pleier å tape mange på rad (det blir 3 på rad med tap i denne).

Llorente fikk erfare hvordan det er å møte en motstander som er flinke på egne dødballer samtidig som han fikk vist at han har noe å tilføre offensivt. Jeg tror han har mer inne defensivt, at han virkelig lærte litt mot West. Rodrigo får forhåpentligvis tillit til mer enn 30 minutters spill denne gang? 60 minutter, og fra start?
Dallas flyttes nok frem på midtbanen fra start, vi var virkelig i en annen dimensjon med ham plassert der i 2.omgang mot West. Alioski (evt verygood Davis) dermed på v.backen.

Men Chelsea under ny manager er solide, jeg forventer ikke poeng i denne...

Presser i morgen vil eg tru - den forteller nok mye om hva vi stiller med...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Har tenkt en del de siste ukene på at vi med Pablos fravær (og snart endt karriere i klubben?), mister spilleren som er i stand til å slå "den boksåpner-pasningen" som åpner et forsvar.

Jeg har lagt merke til at Llorente, selv fra en mer tilbaketrukket posisjon, et par ganger nå har slått glimrende pasninger i lengderetningen, og dermed skapt gode målsjanser og sågar vært sterkt medvirkende i scoring.

Sist var vel nå mot West Ham, og da hadde han avansert framover på midtbanen, før han trer ballen mellom to forsvarere der Bamford løper. Det ble en god sjanse hvor Bamford skyter over.

Og så var det mot Palace (?) der han fra ca. 16 meter treffer Roberts med en diagonal pasning, før Roberts igjen sender Bamford på løp der han scorer i lengste hjørne.

Jeg håper virkelig at Llorente holder seg skadefri framover nå. Tror han blir en viktig ressurs på flere måter enn bare det forsvarsmessige. Også mot Chelsea.
Super Leeds since 1968

Torpe-do

Har tenkt en del de siste ukene på at vi med Pablos fravær (og snart endt karriere i klubben?), mister spilleren som er i stand til å slå "den boksåpner-pasningen" som åpner et forsvar.

Jeg har lagt merke til at Llorente, selv fra en mer tilbaketrukket posisjon, et par ganger nå har slått glimrende pasninger i lengderetningen, og dermed skapt gode målsjanser og sågar vært sterkt medvirkende i scoring.

Sist var vel nå mot West Ham, og da hadde han avansert framover på midtbanen, før han trer ballen mellom to forsvarere der Bamford løper. Det ble en god sjanse hvor Bamford skyter over.

Og så var det mot Palace (?) der han fra ca. 16 meter treffer Roberts med en diagonal pasning, før Roberts igjen sender Bamford på løp der han scorer i lengste hjørne.

Jeg håper virkelig at Llorente holder seg skadefri framover nå. Tror han blir en viktig ressurs på flere måter enn bare det forsvarsmessige. Også mot Chelsea.

Dette har eg óg lagt merke til. Det er mykje av grunnen til at eg trur Lloriente kan bli knallgod. Han er rusten no, og har hatt sine defansive mistråkk. Men på veg framover har han vore mykje av det eg trur Bielsa vil ha av ein midtstoppar. Det å kunne utnytte rom, kanskje overraske, dra fram og her og der dra ein genial gjennombrotspasning.

"Heldigvis" møter me problemet med 9 av 10 spelarar frå motsandarlaget konstant på eigen banehalvdel sjeldnare enn i fjor. Då hadde mangelen på Pablo vore endå tydlegare. Men eg er heilt einig - etterkvart som me vert "funnen ut", så treng me kreative spelarar..! Håpar på ein De Paul, eller ein tilsvarande god sentral midtbanespelar i neste vindu :)

auren

En kamp «ingen» forventer poeng i. Da er det vel typisk Leeds å overraske. Får vi 1-0 er mye gjort, selv om det ikke holdt i det motsatte oppgjøret i høst.

Tror som Asbjørn at Dallas spiller midtbane og at Alioski starter på venstrebacken. Rodrigo tipper jeg fortsetter på benken, mens Harrison muligens starter.

Vedrørende Llorente - kan han utgjøre en midtbaneduo med Phillips i vanskelige kamper mot topplag fremover mon tro? Med Koch/Struijk og Cooper stoppere. Ville gjort oss mye mer solide defansivt, men hadde kanskje forkludret det offansive spillet. Det kommer dog tøffe kamper mot City, Man U og Lpool om ikke lenge.

Tips: 1-1. Raphinha selvsagt.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Tap. Som best uavgjort. Hvorfor? Leeds mangler den nødvendige kvaliteten i sentrallinja på dette nivået. Det vil storklubber som Chelsea vite å benytte seg av.

Gleder meg til sesongen er over snart, så må forsterkningene til neste sesong komme. Ny midtstopper, da Cooper ikke god nok. Phillips må få konkurranse på sin plass. Klich har falt igjennom, og må erstattes. Bamford må få konkurranse på spiss-plass, og det må bli reell konkurranse om keeper-plassen. Kiko på vei bort, og duoen Meslier/Caprile er for uerfarne på dette nivået.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Vært bra etter Tuchel kom inn Chelsea. Burde være meget skjerpet. Dems neste er oss, Sheffield Utd, Wba,Palace.
3 poeng fra siste 5 kamper for vår del.
Håper Rodrigo og Harrison inn og at vi kan spille det laget ut sesongen. Kommer vi unna denne med et knepent tap eller u skal vi være veldig fornøyde. Var underlegne i alle spillets faser sist vi møttes.
Tenker det er meget viktig med en god gjennomføring før to veldig viktige kamper mot Fulham og Sheff Utd.

Kan jo ikke tippe tap så kjører 2-1 Rodrigo og Ralphinha.
En ny stor kamp av Dallas sentralt. Løper Kante sønder og sammen. Hørte det her først

GeirO

Tror også vi vinner denne. Sjelden vi taper så mange kamper på rad, så vi vinner nå (uavhengig av motstander).
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern:

Hay
Injury news - Struijk and Hernandez will miss the Chelsea game again. Shackleton is back and Phillips and Rodrigo came through the West Ham game without any issues.
Koch could play in the 23s on Monday. #lufc

Bielsa spoke more about Casilla. Was a little lost in translation but seem to say that some media coverage suggested he'd picked Caprile on the basis of performances. Point out that all he said was that Casilla wasn't injured and didn't make the squad.

"When I make a decision for the presence or the absence of a player, I don't explain the motives. What I do say is the truth. What I said to explain Casilla's absence was that he was not injured and that I decided he would not participate. It's true and sufficient." #lufc

For detaljene
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-20078768
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sølvreven

Har tenkt en del de siste ukene på at vi med Pablos fravær (og snart endt karriere i klubben?), mister spilleren som er i stand til å slå "den boksåpner-pasningen" som åpner et forsvar.

Jeg har lagt merke til at Llorente, selv fra en mer tilbaketrukket posisjon, et par ganger nå har slått glimrende pasninger i lengderetningen, og dermed skapt gode målsjanser og sågar vært sterkt medvirkende i scoring.

Sist var vel nå mot West Ham, og da hadde han avansert framover på midtbanen, før han trer ballen mellom to forsvarere der Bamford løper. Det ble en god sjanse hvor Bamford skyter over.

Og så var det mot Palace (?) der han fra ca. 16 meter treffer Roberts med en diagonal pasning, før Roberts igjen sender Bamford på løp der han scorer i lengste hjørne.

Jeg håper virkelig at Llorente holder seg skadefri framover nå. Tror han blir en viktig ressurs på flere måter enn bare det forsvarsmessige. Også mot Chelsea.
Kommenterte akkurat dett til Baste i går. Stikkpasningene til Llorente fra back er superb. Han er enda rusten og gjør mye feil men jeg tror han blir en klippe når han har fått spillet seg inn på laget.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

LEO

Før Llorente gjorde markeringsfeil på corneren til første målet til West Ham
Han var Leeds beste spiller frem til det  8)
 

Joe Jordan

Denne er bare å glemme. Men enig i det som skrives om Llorente.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

ingve1960

Jeg hvar skeptisk til lorente de første innhopp men håper jeg tar feil..
Vis vi sammenligner raphina og lorente. Ralp magisk offensivt masse feil deff/egen banehalvdel..
Lorente. Bra med ball kreative oppspill men desverre guttespiller i egen boks pl. Håper han lærer på samme måte som kock .

Cannavaro

Jeg innbiller meg at vi gjør en god kamp idag, underholdende blir det også og vi scorer mål igjen. Tipper 2-2, Bamford og Coops. Hadde vært deilig med en skikkelig godbit eller overraskelse fra Leeds idag.....
MFLU - Miracles For Leeds United

morten1966

Taper vel 0-4 i dag. Håper jeg tar grundig feil!  Samme antall kamper i fjor hadde vel Sheffield 43 poeng....vi er ikke i nærheten en gang.

Josch

Jeg innbiller meg at vi gjør en god kamp idag, underholdende blir det også og vi scorer mål igjen. Tipper 2-2, Bamford og Coops. Hadde vært deilig med en skikkelig godbit eller overraskelse fra Leeds idag.....

Jeg er litt enig. Leeds kan gjøre en god kamp og Chelsea en dårlig kamp.
Leeds spilte bra mot f.eks Man City, Arsenal (begge hjemme), Leicester og Liverpool da mange trodde vi ville tape klart.
Jeg vil si 60% sjans for tap, men Leeds har sjans til poeng.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dette er altså en kamp der begge lag liker å dominere possesion, "Chelsea pass and pass and pass" som Hay skriver.
Begge lag vil nok lide under matten, som dessverre ikke ser bra ut :(

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Har gått rykter rundt Cooper mot slutten av uken - ikke med i treningsvideoen, ikke med blant spillerne som kommer ut av busssen... Koch & Struijk er (det betyr ikke nødvendigvis at de er med i troppen)..

https://twitter.com/FocusOnLeeds/status/1370695144010305537?s=20

Ryktes at Struijk (som ble ruled out på pressern) er inne fordi Cooper er ute...
« Siste redigering: Mars 13, 2021, 12:26:29 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Cooper skadet og Roberts starter:

Meslier - Ayling, Llorente, Strjuijk, Alioski - Phillips - Raphinha, Dallas, Roberts, Harrison - Bamford

Benken: Kiko, Koch, Berardi, Shackleton, Klich, Costa, Jenkins, Poveda og Rodrigo

Benken begynner å bli ganske sterk.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Andersen

Her har jeg ikke noen tro på seier , selv om vi spiller på hjemmebane . Innerst inne håper jeg vi tar med oss 1 poeng , for dette Chelsea laget er så bra for tiden . ellers føler jeg meg sikker på at vi beholder plassen i premier league  denne sesongen , da de nederste lagene bak oss stort sett spiller uavgjort eller taper . Et par seire til nå i løpet av sesongen så berger vi plassen . MOT.

Woody

Cooper skadet og Roberts starter:

Meslier - Ayling, Llorente, Strjuijk, Alioski - Phillips - Raphinha, Dallas, Roberts, Harrison - Bamford

Benken: Kiko, Koch, Berardi, Shackleton, Klich, Costa, Jenkins, Poveda og Rodrigo

Benken begynner å bli ganske sterk.


auren

Det er vel en liiiten forskjell fra en 3-4 år siden ja :)
LIFE IS LEEDS

peacock

Forstår virkelig ikke at Rodrigo ikke starter. Flott gjennomkjøring på U-23, og kom greit gjennom en halvtime sist. Hvorfor da vente? Roberts har ikke tatt nivået, og leverer svakt kamp etter kamp.

baste

Rodrigo burde nok startet lenge før Roberts, men regna med Bielsa vet best.

Redd vi bare tar 1 poeng her, men satser på en heldig seier er innen rekkevidde, om vi scorer først.

MOT

TK20

Roberts fra start. Da vet vi hva 98% av innleggene i denne tråden under kampen kommer til å handle om.
« Siste redigering: Mars 13, 2021, 13:26:47 av TK20 »

GeirO

Mest spent på samspillet Llorente & Struijk....
MOT

GeirO

Roberts fra start. Da vet vi hva 98% av innleggene i denne tråden under kampen kommer til å handle om.
Vilt tips: Roberts gjør mye bra og mye dårlig.

auren

Phillips halter allerede. Håper han løper det av seg, men liker det ikke...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Roberts med to annlulerte scoringer på to kamper. Denne var dog helt korrekt. Det var i og for seg den første da.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Det nærmer seg, Roberts!
Super Leeds since 1968

auren

Sykt heldige der. I tverra fra Chelsea. Rar situasjon. Chelsea med initiativet innledningsvis de første 10 minuttene. Blir en tøff kamp dette!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

J-R

Chelsea er så mye bedre enn oss att viss vi hadde fått en U hadde jeg vært strålende fornøyd!