Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Sheffield Utd lørdag 03.04.21 kl 16:00 @ Elland Road-TV2 Sport 1  (Lest 13331 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cannavaro

Tusen takk !  3 poeng, aller viktigst. Takk for kampen !
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Jeg er slett ikke overrasket over at det ble en hardt tilkjempet ettmålsseier mot våre naboer.

Hadde egentlig mye større tro på det enn at vi skulle kjøre over bunnlaget.

Uansett godt med de tre poengene.
Super Leeds since 1968

raggen

Grattis alle sammen med 3 poeng. burde avgjort tidligere og med flere goaler men fullt fortjent seier. MOT
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sølvreven

Alle kontringene i andre omgang ble ødelagt av håpløse pasninger rett i den eneste forsvareren som kan stå i veien. Det er skremmende. Vi burde ha en storseier i dag. Frykter de tre neste kampene hvis vi ikke får opp pasningsprosenten når vi er i angrep.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Forever Whites

3 poeng flere en Chelsea i dag.  Opp på 10. plass.  Nå venter 3 lette kamper og 9 poeng!  :)

Neida, bare tuller litt.  Ble en sliteseier men uansett godt å få de 3 poengene med seg.  Blir spennende sommer og se hvem som kommer og hvem som går.
Medlem 94237

Eriksen55

Deilig med 3 poeng!

Mye bra, men burde drept kampen mye tidligere. Mange sjanser og stort sett bra kontroll bakover. Nå har vi også spillere på benk som kan bidra.

Klønete baklengs, mange dårlige valg og inngripner av flere.

At Tv2 kommenratoren skryter så mye av Harrison er utrolig! Veldig svak kamp. Han ødela mange muligheter til gode sjanser med feilvalg og for mange touch.

Nå blir det 3 tøffe og morsomme kamper i vente. Bra gjennomkjøringer etter pausen det i dag!

Kato

Meslier - 6 Grei kamp. Litt rufs med beina offensivt. Hadde vel ingen redninger..
Ayling - 6 Mindre med offensivt enn på en stund, grei kontroll defensivt.
Cooper - 6 Nok å gjøre med spissene til SU, stort sett anonym kamp.
Llorente - 8 Klart best der bak, blir bare bedre og bedre med flere kamper.
Alioski - 6 Katatstrofestøt på baklengsmålet, ellers opp og ned som vanlig.
Phillips - 7 Godt å ha fysikken der når vi trykkes litt, men har vært bedre.
Dallas - 6 Landskampbein, så skikkelig sliten ut i dag.
Raphinha - 7 Endel balltap, men du verden noe av det han gjør med ball er kunst.
Roberts - 7 Blir for så vidt bedre og bedre. Men også i dag en god del rufs i sistepasningen.
Harrison - 8 MOM Første-touch av en annen verden. Involvert i det aller meste. Scoring og assist.
Bamford - 7 Når han går av banen servi hva vi mister av 1.forsvarsspill på topp.
Rodrigo - 6 Masse upresist sammen med resten siste halvtimen.
Klich - OK, men det var etter byttene vi mistet sturkturen litt.

Altfor upresist i kontringsfasen etter pause. Følte vi med byttene mistet endel av strukturen. Men så lenge vi vinner er det alltid godt nok.
 

Kato

Deilig med 3 poeng!

Mye bra, men burde drept kampen mye tidligere. Mange sjanser og stort sett bra kontroll bakover. Nå har vi også spillere på benk som kan bidra.

Klønete baklengs, mange dårlige valg og inngripner av flere.

At Tv2 kommenratoren skryter så mye av Harrison er utrolig! Veldig svak kamp. Han ødela mange muligheter til gode sjanser med feilvalg og for mange touch.

Nå blir det 3 tøffe og morsomme kamper i vente. Bra gjennomkjøringer etter pausen det i dag!

Jack Harrison, vår beste spiller i dag etter mitt syn. Scoring, assist som følge av at ballen var limt til venstrefoten som vanlig. Involvert hele veien. Helt enig med kommentatoren. Tilbake i kanonform, ikke enkelt å være kantspiller.
« Siste redigering: April 03, 2021, 18:16:40 av Kato »
 

Stut og Fjærkre

Glad for sliteseierer.

Det viktigste jeg tar med meg i dag, er jobben på defensiv dødball. Mot et muskellag, gir vi ikke bort en millimeter på hjørne eller frispark.

Også fornøyd med at vi er blitt smartere og spiller langt, når risikoen tilsier det. Bedre med balltap på motstanderens banehalvdel.

DOFFER

 :D
Ben Osborn (LWB) - 5/10 - Couldn't contain Raphinha at all and found himself tripping over his own feet like a Sunday League player fresh from a kebab and a two-hour nap.
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

stian

Glad for sliteseierer.

Det viktigste jeg tar med meg i dag, er jobben på defensiv dødball. Mot et muskellag, gir vi ikke bort en millimeter på hjørne eller frispark.

Også fornøyd med at vi er blitt smartere og spiller langt, når risikoen tilsier det. Bedre med balltap på motstanderens banehalvdel.

Et godt poeng. Det har kommet inn et element av kynisme som nok var et strengt nødvendig tillegg til Bielsaball.

baste

Fult fortjent seier i dag, vi hadde god kontroll på kampen. Burde vunnet med større margin, men 3 poeng er gull verd.


Klich har en lang vei igjen, før han er tilbake på sitt beste. Forstår ikke at han ble kastet innpå foran Shack i dag.
Alioski ruser ut på mål imot i første, men ellers nok en solid kamp.
Llorente og Koch bør få spilletid i lag. Ikke imponert over Cooper i dag. Opphever offside med mange meter på en dødball, slett forsvarspill.
Phillips er suveren, blir bare tryggere og tryggere på sentral midtbane
Bam Bam Bamford hadde ikke helt dagen i dag, men uansett en av våre viktigste spillere.
Meslier gjør mæ bare glad og stolt. Ung, bestemt, en av våre viktigste brikker i Leeds laget.
Raphinha er playmakern, gjør en unødvendig feilpasning i forkant av målet i mot, men førr en spiller.
Harrisson gjorde mye bra, men skal selvsagt spille på venstresiden... 

Gleder meg til 3 sykt tøffe kamper, tar vi mer en 3 poeng på dem, så e æ fornøyd. Gjerne ta 3 p mot SunnyBoys

MOT

gulle

Da var vel teorien for nedrykk ettertrykkelig borte. Gleder meg til å se utviklingen i sommer. Blir Bielsa?
Lokker han til seg flere toppspillere?
Nå rykker vi opp! Jasederja

Cherry

Deilige 3 poeng, og sikret PL spill neste sesong også....det bør det også være i Marcelo`s hode :)
Vi har mye å gå på , og som flere skriver er «siste pasningen» cluet for at vi skal drepe denne matchen tidligere.

Det er mange oppfatninger av spillerne våres`prestasjoner, og slik skal det jo være på ett forum som dette.
Som oppsummering etter i dag så kan jeg vel skrive at det skal bli fint å få forsterket troppen ytterligere!
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

8 kamper igjen, og vi er 9 poeng bak championsleague-plass. Vi har for første gang på lenge noe tilnærmet full stall på plass. Benken i dag det sterkeste vi har hatt. Det er ikke så veldig mange faser av spillet vi skal forbedre før vi er i Europa. I dag var vi fantastiske på cornere mot. Ta bort halvparten av de enkle dødballmålene og vi er nære.
 

Eriksen55

Deilig med 3 poeng!

Mye bra, men burde drept kampen mye tidligere. Mange sjanser og stort sett bra kontroll bakover. Nå har vi også spillere på benk som kan bidra.

Klønete baklengs, mange dårlige valg og inngripner av flere.

At Tv2 kommenratoren skryter så mye av Harrison er utrolig! Veldig svak kamp. Han ødela mange muligheter til gode sjanser med feilvalg og for mange touch.

Nå blir det 3 tøffe og morsomme kamper i vente. Bra gjennomkjøringer etter pausen det i dag!

Jack Harrison, vår beste spiller i dag etter mitt syn. Scoring, assist som følge av at ballen var limt til venstrefoten som vanlig. Involvert hele veien. Helt enig med kommentatoren. Tilbake i kanonform, ikke enkelt å være kantspiller.

Mulig jeg er for streng. Men at han rota bort 3-4 kontringer og mistet ballen pga for mange touch minst 3 ganger når vi var i god posisjon. Bortsett fra selvmålet så misset han vel alle innlegg? At han bommet alene med keeper er heller ikke noe pluss.

Men Harrison gjør mye bra, men mangler mye på sluttproduktet. Eller, være stabilt god i avgjørende faser. Målet fikk han i gave. Bra han er der, men trekker inntrykket hverken opp eller ned :)

Kato

Deilig med 3 poeng!

Mye bra, men burde drept kampen mye tidligere. Mange sjanser og stort sett bra kontroll bakover. Nå har vi også spillere på benk som kan bidra.

Klønete baklengs, mange dårlige valg og inngripner av flere.

At Tv2 kommenratoren skryter så mye av Harrison er utrolig! Veldig svak kamp. Han ødela mange muligheter til gode sjanser med feilvalg og for mange touch.

Nå blir det 3 tøffe og morsomme kamper i vente. Bra gjennomkjøringer etter pausen det i dag!

Jack Harrison, vår beste spiller i dag etter mitt syn. Scoring, assist som følge av at ballen var limt til venstrefoten som vanlig. Involvert hele veien. Helt enig med kommentatoren. Tilbake i kanonform, ikke enkelt å være kantspiller.

Mulig jeg er for streng. Men at han rota bort 3-4 kontringer og mistet ballen pga for mange touch minst 3 ganger når vi var i god posisjon. Bortsett fra selvmålet så misset han vel alle innlegg? At han bommet alene med keeper er heller ikke noe pluss.

Men Harrison gjør mye bra, men mangler mye på sluttproduktet. Eller, være stabilt god i avgjørende faser. Målet fikk han i gave. Bra han er der, men trekker inntrykket hverken opp eller ned :)

Syns han er tilbake i god form, etter å ha hatt en skikkelig formdupp på nyåret. 7 mål i Premier league fra kant. Alltid involvert og sjanseskapende. Noe slurv som du sier, men langt fra like ille som Raphinha der. Vis meg den spilleren i verden med et bedre førstetouch.

Det hadde ikke blitt scoring der uten Jack inn på bakerste....

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Selv eg blei frustrert av Harrison i dag. Men mål & målgivende skal ingen ta ifra ham.
Enig i at Dallas virket sliten (og sikkert pga landslagskjøret, han ankom nok samlingen sliten også, jamfr uttalelsene hans).

Sheffield United virket svake på dødballer - handlet det om oss mon tro??? :o

Håper vi kan vise oss jevnbyrdige i de tre kommende kampene nå!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjella

  • Gjest
Gleder meg veldig veldig over at vi er topp 10.

Noen kommentarer for det de er verdt...

Synes at Tyler viser mer og mer takter - ikke fantastisk - men synes han viser at han er en mann å ha med videre.

Raphinhia er jo vår tids Cantona - selv om han spiller i en annen posisjon, det skjer alltid noe - mest positivt - på den negative siden har han litt for ofte balltap når vi har flyttet frem - både Ayling og Dallas ble overspilt flere ganger idag, men herregud. Et lag med eller uten Raphinha er ikke så mye å lure på. En glede å se han i helhvit.

Ellers synes jeg Philips begynner å stå frem som en av Premier Leagues aller klokeste og beste "ankre". Mister nesten aldri ballen og har en fysisk tilstedeværelse som dette laget trenger. Llorente blir bare bedre og bedre. Litt skuffet over valget av Cooper over Struijk idag - men tror vel sjefen vet best. Alioski er en bra mann - men ikke god nok i vårt system. Tror vi får et stort løft med en kvalitets venstreback neste år...Bamford er av og på, men har tatt kjempesteg i år. Noen steg til neste år så er han blant ligaens 3 beste strikers. Rodrigo er jeg fortsatt usikker på - men ser jo at det er kvaliteter der. Klich er vel ikke helt frisk - en av mine favoritter, men synes han var fryktelig blek når han kom inn idag...

God lørdagskveld - og nyt at vi er topp 10 i kveld.

Kato

Øyvind Eide om Leedskampen:

https://twitter.com/EideOyvind/status/1378360110112727053?s=20

https://twitter.com/EideOyvind/status/1378357749776584706?s=20

Totalt krise å støte slik Alioski gjorde. Om han faller av slik han burde, blir McBurnie ufarlig.

Sølvreven

Det ser ut som at det er flere her som legger merke til alt negativt de kan om Alioski, mens i dag gjorde Raphina og Harrisson mye flere grove feil. De blir tilgitt pga mål og målgivende. Synes personlig at Alli gjør en glimrende jobb begge veier. Synes helt ærlig at han gjør flotte overganger på kant men at Harrison roter de bort med å drible.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

kjella

  • Gjest
ikke uenig med deg. Men jeg synes at det mangler litt på det atletiske og hurtighet på Alioski. Men han har hatt en kjempeflott Leeds karriere - jeg er kanskje litt farget av at han drar til Tyrkia - men tusen tusen takk / nesten 200 bra kamper i Leeds drakta og over 20 mål - ikke så utrolig mange spillere som har det faktisk. Personlig føler jeg at det er der vi kan ta et steg videre og bli bedre ....
« Siste redigering: April 03, 2021, 19:41:45 av kjella »

kilgallon

Det ser ut som at det er flere her som legger merke til alt negativt de kan om Alioski, mens i dag gjorde Raphina og Harrisson mye flere grove feil. De blir tilgitt pga mål og målgivende. Synes personlig at Alli gjør en glimrende jobb begge veier. Synes helt ærlig at han gjør flotte overganger på kant men at Harrison roter de bort med å drible.
Totalt enig. Alioski gjorde en glimrende kamp både offensivt og defensivt. Harrison derimot synes jeg var svak i forhold til hvordan han normalt presterer. Men han skal selvfølgelig ha for å være på rett plass til rett tid ved 1-0 målet og for “assisten” ved Jagielskas selvmål.

Kato

Det ser ut som at det er flere her som legger merke til alt negativt de kan om Alioski, mens i dag gjorde Raphina og Harrisson mye flere grove feil. De blir tilgitt pga mål og målgivende. Synes personlig at Alli gjør en glimrende jobb begge veier. Synes helt ærlig at han gjør flotte overganger på kant men at Harrison roter de bort med å drible.
Totalt enig. Alioski gjorde en glimrende kamp både offensivt og defensivt. Harrison derimot synes jeg var svak i forhold til hvordan han normalt presterer. Men han skal selvfølgelig ha for å være på rett plass til rett tid ved 1-0 målet og for “assisten” ved Jagielskas selvmål.

Gå nå inn på youtube og se hva Alioski gjør når de scorer. Det er alt annet enn prikkfritt defensivt.
 

Reaney

Allioski har et av troppens beste skuddbein hvor to susere i de siste kampene blor reddet av keeper/sisteforsvarer. Dette skuddbeinet må ersattes neste sesong. Ellers er jeg mest oppgitt over at vi ikke treffer må slik at keeper utfordres l på uttallige sjanser. Dallas værst i klassen i dag.

Reaney

..... treffer mål ,,,,

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Allioski har et av troppens beste skuddbein

Han har en ekspertise på halvvolleyer - vi har prøvd noen cornere til foten hans også, så du har et poeng der.
Men i sum er nok posisjonen hans den enkleste å erstatte mht nykommere.
Skuddbeinet får evt andre enn den nye v.backen ta seg av...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Allioski har et av troppens beste skuddbein

Han har en ekspertise på halvvolleyer - vi har prøvd noen cornere til foten hans også, så du har et poeng der.
Men i sum er nok posisjonen hans den enkleste å erstatte mht nykommere.
Skuddbeinet får evt andre enn den nye v.backen ta seg av...
Hva er grunnen til at hab ikke vil være med videre? Ligger vel et kontraktstilbud på bordet såvidt jeg har lest? Vil vel også være en god sjanse for mye spilletid neste sesong eller om han gjør plassen til sin selv om en ny kommer inn. Har jo avskrevet han hver sesong, men dukker jo opp med løp, mål, assist og klovnerier hver sesong.
Var bra idag. På godt og vondt.