Skrevet av Emne: Kamp vs Manchester City lørdag 10.04.21 kl 13:30 @Ethiad Stadium - TV2 Sport Pre  (Lest 29865 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Noen som vet om denne kampen ble sendt på LUFC/Leeds-basert radio? Kan tenke meg at det er noen energiske kommentatorer på overtid

leedslife

Gratulerer alle. Det var vanvittig. Må se kampen i reprise 4-5 ganger. For en stolthet man føler!

Blank_File

Å herre min hatt. I et kampforeløp jeg aldri har sett i Bielsa-Leeds perioden, så klarer vi altså å slå det kanskje beste Powerplaylaget i verden etter å ha blitt utlignet på, med 10 mann. Hvor mange målsjanser hadde City? Jeg hadde aldri trodd vi mestret å spille på denne måten. Det er helt legendarisk. Jeg er så utslitt som jeg ikke har vært siden åpningskampen. Dallas og Phillips var så gode som de knapt har vært før. Så ufattelig helhjerta!

GeirO

Kalvin Phillips 10
Siste halvdel av 2. omgang kampen var han mektig. Ellers ble han mye løpende i mellom, skled mye, og var langt i fra en 10-er som du skal ha det til. En heroisk innsats av Leeds, men her kan man ikke dele ut noen 10-ere synes jeg.

Var det forresten Alioski som spilte gjennom Dallas på 1-2? En enorm pasning. Synes Leeds sin venstreback klarte seg mye bedre enn fryktet og var altså med på å avgjøre kampen.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fantastisk utsidepasning av Alioski.

Reaney

Er så glad og stolt at tårene triller her. Hyller hele laget (minus Cooper), men har lyst til å framheve to spillere som får mye "pepper", Costa og Allioski. Costa tredje sist på begge målene, og Allioski med drømmepasning på seiersmålet.

NT

Og om du ikke får ny kontrakt til sommeren Alioski, så skal du få dette bilde i glass og ramme. Etter 91 minutters strålende kamp løfter du blikket, slår med utsiden av venstra en vektet og
balansert gjennombruddspasning gjennom Cityforsvaret. Det er akkurat som å se en langtrailer dundre langsetter M62 rett bortenfor på vei østover mot Elland Road.

Neo

Cooper tok ansvar i dag.
Som en kaptein skal.

Så fikk han skjerpet gutta ekstra til andre omgang.

Funket bra.

 ;D ;D ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Heheh-he

Fredrik Haugen
@fredhaugen1

Tenk at man faktisk var oppfostret som Leeds-supporter av far, men som 11-åring gråtende byttet til Arsenal etter nedrykket i 2003. Jeg skammer meg.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Robert

Så kjekt at jeg ikke kunne se kampen idag da. Men blir deilig å se reprisen i kveld, med et par kalde øl, uten nerver og bare nyte. Fantastisk resultat.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Johnnyj

Så kjekt at jeg ikke kunne se kampen idag da. Men blir deilig å se reprisen i kveld, med et par kalde øl, uten nerver og bare nyte. Fantastisk resultat.
Første kampen jeg ikke har sett i år, live.
Fikk for meg at den skulle begynne kl 16.

Sjekker telefonen og ser at vi har vunnet 2-1... Kan fortsatt ikke tro det

Hallgeir *

Å herre min hatt. I et kampforeløp jeg aldri har sett i Bielsa-Leeds perioden, så klarer vi altså å slå det kanskje beste Powerplaylaget i verden etter å ha blitt utlignet på, med 10 mann. Hvor mange målsjanser hadde City? Jeg hadde aldri trodd vi mestret å spille på denne måten. Det er helt legendarisk. Jeg er så utslitt som jeg ikke har vært siden åpningskampen. Dallas og Phillips var så gode som de knapt har vært før. Så ufattelig helhjerta!

-Sammenlign dette med slik vi spilte for 7-8 kamper siden. Vi hadde ikke hatt en sjanse i havet til å oppnå noe som helst med samme offensive naivitet.

Nå spiller vi mye mer på det sikre, gjør færre store feil som vi kan bli straffet for, og likevel kan vi kontre med kraft og fart.

Veldig typisk at når spillerne har brukt "alle" kreftene på å forsvare seg i en hel omgang, er det Alioski og spesielt Dallas som er i stand til å ta det tunge og avgjørende lange løpet.

Helt ekstrem, den karen!
Super Leeds since 1968

GeirO

Å herre min hatt. I et kampforeløp jeg aldri har sett i Bielsa-Leeds perioden, så klarer vi altså å slå det kanskje beste Powerplaylaget i verden etter å ha blitt utlignet på, med 10 mann. Hvor mange målsjanser hadde City? Jeg hadde aldri trodd vi mestret å spille på denne måten. Det er helt legendarisk. Jeg er så utslitt som jeg ikke har vært siden åpningskampen. Dallas og Phillips var så gode som de knapt har vært før. Så ufattelig helhjerta!

-Sammenlign dette med slik vi spilte for 7-8 kamper siden. Vi hadde ikke hatt en sjanse i havet til å oppnå noe som helst med samme offensive naivitet.

Nå spiller vi mye mer på det sikre, gjør færre store feil som vi kan bli straffet for, og likevel kan vi kontre med kraft og fart.

Veldig typisk at når spillerne har brukt "alle" kreftene på å forsvare seg i en hel omgang, er det Alioski og spesielt Dallas som er i stand til å ta det tunge og avgjørende lange løpet.

Helt ekstrem, den karen!
Tipper Dallaskjøpet må komme på topp 5-listen for tidenes Leedskjøp (Strachan og Giles ligger jo høyt der....).
MOT

Blank_File

Å herre min hatt. I et kampforeløp jeg aldri har sett i Bielsa-Leeds perioden, så klarer vi altså å slå det kanskje beste Powerplaylaget i verden etter å ha blitt utlignet på, med 10 mann. Hvor mange målsjanser hadde City? Jeg hadde aldri trodd vi mestret å spille på denne måten. Det er helt legendarisk. Jeg er så utslitt som jeg ikke har vært siden åpningskampen. Dallas og Phillips var så gode som de knapt har vært før. Så ufattelig helhjerta!

-Sammenlign dette med slik vi spilte for 7-8 kamper siden. Vi hadde ikke hatt en sjanse i havet til å oppnå noe som helst med samme offensive naivitet.

Nå spiller vi mye mer på det sikre, gjør færre store feil som vi kan bli straffet for, og likevel kan vi kontre med kraft og fart.

Veldig typisk at når spillerne har brukt "alle" kreftene på å forsvare seg i en hel omgang, er det Alioski og spesielt Dallas som er i stand til å ta det tunge og avgjørende lange løpet.

Helt ekstrem, den karen!

Her har du bare rett over hele linja Hallgeir. Det er nettopp derfor dette smakte så ufattelig godt. Dette var et type spill vi ikke før har mestret (eller opplevd for den saks skyld).

Hallgeir *

Å herre min hatt. I et kampforeløp jeg aldri har sett i Bielsa-Leeds perioden, så klarer vi altså å slå det kanskje beste Powerplaylaget i verden etter å ha blitt utlignet på, med 10 mann. Hvor mange målsjanser hadde City? Jeg hadde aldri trodd vi mestret å spille på denne måten. Det er helt legendarisk. Jeg er så utslitt som jeg ikke har vært siden åpningskampen. Dallas og Phillips var så gode som de knapt har vært før. Så ufattelig helhjerta!

-Sammenlign dette med slik vi spilte for 7-8 kamper siden. Vi hadde ikke hatt en sjanse i havet til å oppnå noe som helst med samme offensive naivitet.

Nå spiller vi mye mer på det sikre, gjør færre store feil som vi kan bli straffet for, og likevel kan vi kontre med kraft og fart.

Veldig typisk at når spillerne har brukt "alle" kreftene på å forsvare seg i en hel omgang, er det Alioski og spesielt Dallas som er i stand til å ta det tunge og avgjørende lange løpet.

Helt ekstrem, den karen!
Tipper Dallaskjøpet må komme på topp 5-listen for tidenes Leedskjøp (Strachan og Giles ligger jo høyt der....).

Han var i alle fall en "typisk gråstein" før Bielsa ankom klubben.

En spiller som arbeidet i 90+ minutter, men ikke var spesielt synlig. Høvelig svak innleggsfot hadde han også.

Jeg er "helt opp i skyene" av hvilken spiller han har blitt etter at Bielsa begynte å smi  ;) på han.

Er han ikke årets spiller i klubben, da?
Super Leeds since 1968


Hallgeir *

Avslutninger på mål....

Manchester City - 8 (1 scoring)
Stuart Dallas     - 2 (2 scoringer)

 :)



Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Han her har vel et poeng, det var en slik greie for noen år siden, ikke sant...

Paul G
@LPP2014
Haven’t seen much said about it but absolute credit has to go to Llorente for staying on the pitch whilst everyone else, including Meslier, was celebrating off it. If he hadn’t done that, City could have taken the kick off and scored. Good brain there  @diego_2llorente  Folded hands
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

HåvardK

Å herre min hatt. I et kampforeløp jeg aldri har sett i Bielsa-Leeds perioden, så klarer vi altså å slå det kanskje beste Powerplaylaget i verden etter å ha blitt utlignet på, med 10 mann. Hvor mange målsjanser hadde City? Jeg hadde aldri trodd vi mestret å spille på denne måten. Det er helt legendarisk. Jeg er så utslitt som jeg ikke har vært siden åpningskampen. Dallas og Phillips var så gode som de knapt har vært før. Så ufattelig helhjerta!

-Sammenlign dette med slik vi spilte for 7-8 kamper siden. Vi hadde ikke hatt en sjanse i havet til å oppnå noe som helst med samme offensive naivitet.

Nå spiller vi mye mer på det sikre, gjør færre store feil som vi kan bli straffet for, og likevel kan vi kontre med kraft og fart.

Veldig typisk at når spillerne har brukt "alle" kreftene på å forsvare seg i en hel omgang, er det Alioski og spesielt Dallas som er i stand til å ta det tunge og avgjørende lange løpet.

Helt ekstrem, den karen!
Tipper Dallaskjøpet må komme på topp 5-listen for tidenes Leedskjøp (Strachan og Giles ligger jo høyt der....).
Ja, med sterk konkurranse for visekaptein Ayling. Han kostet vel knappe 300 000 pund. Sterling.

roaldv

Takk Cooper. Der røk muligheten til 3 poeng.

Nå må du snart ha lært at sorger tar man ikke på forskudd, glasset er halvfullt, osv.

Grattis med tre poeng!
Her er glasset tomt for lengst, men det er muligheter i kjøleskapet  :)

For en fantastisk seier! Allikevel ville jeg byttet bort denne mot en seier mot de røde fra den samme byen, når som helst!

ingve1960

Vanvittig seier. Mye rart fra dommer. Mener silva er offside når han motar ball før han serverer torres, hvorfor får ikke sterling gult når han trokker meslier og fernandinjo rødt når han feier raphina som siste mann. Kalvin får nesten aldri frispark, city frispark for alt.

Eller veldig kjekt å se at alioski får den kred han fortjener..vant til og med hodedueller i boks i dag 👍🤣🤣

Perik

Takk Cooper. Der røk muligheten til 3 poeng.

Nå må du snart ha lært at sorger tar man ikke på forskudd, glasset er halvfullt, osv.

Grattis med tre poeng!
Her er glasset tomt for lengst, men det er muligheter i kjøleskapet  :)

For en fantastisk seier! Allikevel ville jeg byttet bort denne mot en seier mot de røde fra den samme byen, når som helst!

Ja takk begge deler!

Sølvreven

Nåde den som fotsatt disser Allioski og Dallas
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Hallgeir *

Nåde den som fotsatt disser Allioski og Dallas

Er det ikke ganske lenge siden Dallas ble fredet her på forumet?

Alioski strever vel litt mer.
Super Leeds since 1968

Gufrias

Die Prügelknaben Alioski og Costa spilte veldig godt i dag. Forsvarte siden sin godt, og gjorde et flott forarbeid til seiersmålet.
Hekta på Leeds siden 1974

TK20

De ukentlige videoene fra Thorpe Arch forteller sine historier, hvem ser vi, hvem er borte...

https://www.youtube.com/watch?v=pYokwiNQX4w

Leeds-Live tolker sitt. Joe Gelhardt er den eneste U23'ern som er å se denne gang (det er jo knapt noen borte i det hele tatt, selv Forshaw sees...).
Vel, både Leif Davis & Shackleton er der jo også da...
Ellers nyttig å se hvem som holder sammen, ser for meg at Gelhardt ikke har bondet særlig med noen av disse ennå, ses prate med Dallas though...

Det er jo slik Dallas er, tar seg av de unge. Sier mye om personen Dallas.

Slik var Gary Speed også.

Totalt legendemateriale.

ar9

3 poeng som neppe betyr all verden for Leeds når denne sesongen er over.
Men tenk på hva dette gjør med spillergruppa.
De kan jo suge på denne karamellen i mange år fremover.
De vet at de kan klare det umulige sammen.
Fy f... for en kondis, stayerevne og fighting spirit.

De fikk dessuten nok en gang bekreftet at treneren er en gud og at opplegget hans er verd å være med på.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TK20

Synes det virket som vi spilte helt perfekt med 10 mann. Vi lot Stones vandre med ball fra sin stopperposisjon tilsynelatende uten noen plan, og lå kompakte i sekken da de nærmet seg. Tok kontringene for fullt og spilte for å vinne selv når vi fikk baklengs. Vi hadde bare to avslutninger på mål, men vi hadde flest store sjanser i andre omgang. Alle var helter i dag (bortsett fra Cooper da, men det snakker vi ikke om)

Hallgeir *

3 poeng som neppe betyr all verden for Leeds når denne sesongen er over.
Men tenk på hva dette gjør med spillergruppa.
De kan jo suge på denne karamellen i mange år fremover.
De vet at de kan klare det umulige sammen.
Fy f... for en kondis, stayerevne og fighting spirit.

De fikk dessuten nok en gang bekreftet at treneren er en gud og at opplegget hans er verd å være med på.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tre ekstra (uventede?) poeng kan bety bedre plassering og dermed mere penger i kassa.
Super Leeds since 1968

lowfields

Viktig å få en seier mot "topp 6" før sesongslutt - hadde 0-3-5 før denne.

Artig at når Struijk kommer innpå etter utvisningen er det ingen som tenker: "huff - hvordan skal dette gå?"
En 21-åring som knapt hadde 1.lags-fotball i beina før sesongstart anser vi nå som mer enn en habil PL-stopper....

Hvor mange mil løp Dallas idag? Tenkte etter ca 65 minutter at nå må fyren være på stålet, men det er jo ikke bunn i han der.

Synes ikke Phillips gjorde allverden første 60 - men etter at Koch kom innpå var han enorm.

Mye fokus på antall avslutninger, men hadde egentlig City noe særlig mer enn 1-2 store sjanser i 2.omg utenom målet?
Tipper forresten Meslier hadde hatt gode muligheter til å redde målet hvis han ikke hadde sklidd.
Typisk han å være i forkant på slike avslutninger.
« Siste redigering: April 10, 2021, 20:26:38 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"