Skrevet av Emne: Kamp v Brighton & Hove Albion @ AmEx Stadium 1.5.2021 kl 1600 TV2 Sport 1  (Lest 19512 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Killa

Etter 3 strake kamper mot lag fra Greedy Six gjengen (og ubeseiret!!) er neste batalje på banen mot Brighton som slåss mot nedrykk.
Jeg har sett Brighton noen kamper og inntrykket mitt er at de er noe bedre enn tabellen skulle tilsi.
De har jo fortsatt mye å spille for også, selv om luka ned til nedrykk er på 7 poeng (samt mye bedre målforskjell) med 5 kamper igjen.
Lewis Dunk samt vår "egen" Ben White er selvsagt sentrale spillere i dette laget, men tror de skal få slite kraftig mot et Leedslag i bra slag.
Håper Raphina er på plass igjen snart, han var dypt savnet i går!

Tips: Vi vinner 3-1, Bamford, Harrison og Roberts (endelig!)

Bjorn

Etter 3 strake kamper mot lag fra Greedy Six gjengen (og ubeseiret!!) er neste batalje på banen mot Brighton som slåss mot nedrykk.
Jeg har sett Brighton noen kamper og inntrykket mitt er at de er noe bedre enn tabellen skulle tilsi.
De har jo fortsatt mye å spille for også, selv om luka ned til nedrykk er på 7 poeng (samt mye bedre målforskjell) med 5 kamper igjen.
Lewis Dunk samt vår "egen" Ben White er selvsagt sentrale spillere i dette laget, men tror de skal få slite kraftig mot et Leedslag i bra slag.
Håper Raphina er på plass igjen snart, han var dypt savnet i går!

Tips: Vi vinner 3-1, Bamford, Harrison og Roberts (endelig!)

Tror Brighton kan overraske oss.. Men en annen ting er at de er ganske keen på å redde plassen, så de må trolig fremover på banen, som sikkert gagner oss om vi spiller kortene riktig.. Spennende for begge parter.  8)
Marching On! 4276

Kato

Sitter med en følelse av at Brighton er klart nedadgående. Vært bra spillemessig i vinter, slet mye med å score mål. Tror det har gått hardt utover selvtilliten, og nå har de stupet på plassen under seg.

Tenker det er et ganske gunstig tidspunkt å møte de på. Tapte for seriens svakeste lag i helga.
 

Andersen

Etter å ha møtt de 3 største i ligaen , og kommet unna med 5 av 9 poeng , så kan Brighton kampen fort bli en sånn bananskall kamp for Leeds . De slo oss 1-0 på Elland Road i en kamp som jeg synes Leeds laget skapte ingenting ut av , og må ha vært den svakeste kampen laget har spilt i år. Leeds gutta får vise at jeg tar feil  ;D ;MOT.

Killa

Etter å ha møtt de 3 største i ligaen , og kommet unna med 5 av 9 poeng , så kan Brighton kampen fort bli en sånn bananskall kamp for Leeds . De slo oss 1-0 på Elland Road i en kamp som jeg synes Leeds laget skapte ingenting ut av , og må ha vært den svakeste kampen laget har spilt i år. Leeds gutta får vise at jeg tar feil  ;D ;MOT.

Ja den kampen på ER var virkelig sesongverste mener jeg.
Derfor bør gutta nå være resvansjesugne, også for å vise vår gode venn Ben White hvilken klubb han egentlig skulle spilt for...  ;)
Men ja - dette kan absolutt være et bananskall. Tror det likevel ikke - vi har jo ligaens beste forsvar nå og slipper nesten ikke inn mål lenger.. Så hvis vi scorer ett eneste mål vinner vi. Garantert. Nesten.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sitter med en følelse av at Brighton er klart nedadgående. Vært bra spillemessig i vinter, slet mye med å score mål. Tror det har gått hardt utover selvtilliten, og nå har de stupet på plassen under seg.

Tenker det er et ganske gunstig tidspunkt å møte de på. Tapte for seriens svakeste lag i helga.

Opplever det samme. Etter å ha hatt bra avstand til nedrykksstreken gjennom sesongen har den stadig krøpet nærmere de siste ukene. Ennå har de tilstrekkelig avstand, men skjønner at det kan bli nervøst for de fremover.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sorry, folkens. Ligger så til de grader i korta at vi taper her dessverre. Alt annet vil være en formidabel prestasjon.

Hallgeir *

Sorry, folkens. Ligger så til de grader i korta at vi taper her dessverre. Alt annet vil være en formidabel prestasjon.

Å slå Brighton vil vel ikke bli karakterisert som en formidabel prestasjon? Seieren mot Manchester City derimot!

Når det er sagt, skal det ikke mye mer til enn at laget slipper seg ned et par hakk, etter å ha møtt særs sterk motstand de siste kampene. Da kan tapet fort komme, og det ville ha vært typisk Leeds, spesielt før Bielsa fikk satt sitt preg på laget.

Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sorry, folkens. Ligger så til de grader i korta at vi taper her dessverre. Alt annet vil være en formidabel prestasjon.

Å slå Brighton vil vel ikke bli karakterisert som en formidabel prestasjon? Seieren mot Manchester City derimot!

Når det er sagt, skal det ikke mye mer til enn at laget slipper seg ned et par hakk, etter å ha møtt særs sterk motstand de siste kampene. Da kan tapet fort komme, og det ville ha vært typisk Leeds, spesielt før Bielsa fikk satt sitt preg på laget.

Wigan-tapet kom under Bielsa - say no more :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sorry, folkens. Ligger så til de grader i korta at vi taper her dessverre. Alt annet vil være en formidabel prestasjon.

Å slå Brighton vil vel ikke bli karakterisert som en formidabel prestasjon? Seieren mot Manchester City derimot!

Når det er sagt, skal det ikke mye mer til enn at laget slipper seg ned et par hakk, etter å ha møtt særs sterk motstand de siste kampene. Da kan tapet fort komme, og det ville ha vært typisk Leeds, spesielt før Bielsa fikk satt sitt preg på laget.

Wigan-tapet kom under Bielsa - say no more :o

Jeg sier ikke at vi ikke kan tape mot Brighton. Med seks på rad uten akkurat det, rykker neste tap nærmere.  ;)

Syns bare trenden "typisk Leeds" er i ferd med å avta en del. Eller er det bare meg?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Syns bare trenden "typisk Leeds" er i ferd med å avta en del. Eller er det bare meg?

Neinei, enig i det.

...men tør ikke helt å håpe at dette treet vokser helt inn i himmelen, liksom
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell


Syns bare trenden "typisk Leeds" er i ferd med å avta en del. Eller er det bare meg?

Neinei, enig i det.

...men tør ikke helt å håpe at dette treet vokser helt inn i himmelen, liksom

I løpet kort tid har vi gravlagt to Leeds-spøkelser. Først tok vi knekken på London-spøkelset med seieren mot Fulham. Deretter har vi ettertrykkelig tatt rotta på april-spøkelset med sterke resultater i løpet av inneværende måned.

Det er lite som er "typisk Leeds" i negativ betydning for tiden. Og godt er det. :)

Kato


Syns bare trenden "typisk Leeds" er i ferd med å avta en del. Eller er det bare meg?

Neinei, enig i det.

...men tør ikke helt å håpe at dette treet vokser helt inn i himmelen, liksom

I løpet kort tid har vi gravlagt to Leeds-spøkelser. Først tok vi knekken på London-spøkelset med seieren mot Fulham. Deretter har vi ettertrykkelig tatt rotta på april-spøkelset med sterke resultater i løpet av inneværende måned.

Det er lite som er "typisk Leeds" i negativ betydning for tiden. Og godt er det. :)

Men noe er typisk etter 3 år med Bielsa. Eller kanskje bare tilfeldig. Og det er skadeproblematikken. Spillere som nå har vært med hele veien, og spilt ganske mye, er svært sjelden skadet. Ayling, Cooper, Dallas, Phillips, Bamford, Alioski, Harrison, Klich. 8 av de som stort sett har vært med hele veien.

Denne sesongen har skadene i hovedsak vært hos Llorente, Koch og Rodrigo. Og nå i det siste Raphinha (men den som har taklet regimet best). Og man trenger neppe NASA-ansettelse for å se fellesnevneren her.

Hva insinuerer jeg med det?

At neste sesong vil vi få mye mer igjen for de kjøpene vi gjorde i fjor sommer. Da har de fått det obligatoriske opptreningsåret hos Bielsa.

Hva insinuerer jeg videre?

At de vi kjøper i sommer er i stor fare for å måtte bruke en sesong på å bli Bielsa-spiller.
 

Torpe-do


Syns bare trenden "typisk Leeds" er i ferd med å avta en del. Eller er det bare meg?

Neinei, enig i det.

...men tør ikke helt å håpe at dette treet vokser helt inn i himmelen, liksom

I løpet kort tid har vi gravlagt to Leeds-spøkelser. Først tok vi knekken på London-spøkelset med seieren mot Fulham. Deretter har vi ettertrykkelig tatt rotta på april-spøkelset med sterke resultater i løpet av inneværende måned.

Det er lite som er "typisk Leeds" i negativ betydning for tiden. Og godt er det. :)

Men noe er typisk etter 3 år med Bielsa. Eller kanskje bare tilfeldig. Og det er skadeproblematikken. Spillere som nå har vært med hele veien, og spilt ganske mye, er svært sjelden skadet. Ayling, Cooper, Dallas, Phillips, Bamford, Alioski, Harrison, Klich. 8 av de som stort sett har vært med hele veien.

Denne sesongen har skadene i hovedsak vært hos Llorente, Koch og Rodrigo. Og nå i det siste Raphinha (men den som har taklet regimet best). Og man trenger neppe NASA-ansettelse for å se fellesnevneren her.

Hva insinuerer jeg med det?

At neste sesong vil vi få mye mer igjen for de kjøpene vi gjorde i fjor sommer. Da har de fått det obligatoriske opptreningsåret hos Bielsa.

Hva insinuerer jeg videre?

At de vi kjøper i sommer er i stor fare for å måtte bruke en sesong på å bli Bielsa-spiller.

Godt poeng. Og fyste sesongen til Bielsa, så var det vel nokre skadar på Bamford, i alle fall. Nokre småskadar på Klich óg, var det? Og så må me ikkje gløyme Roberts.

Det verkar til at spelarane vert mindre skada etterkvart som dei vert vant med hardkjøret til Bielsa. Eller at dei er skadeutsette i byrjinga av hardkjøret til Bielsa, alt etter korleis ein vil sjå på det.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Syns bare trenden "typisk Leeds" er i ferd med å avta en del. Eller er det bare meg?

Neinei, enig i det.

...men tør ikke helt å håpe at dette treet vokser helt inn i himmelen, liksom

I løpet kort tid har vi gravlagt to Leeds-spøkelser. Først tok vi knekken på London-spøkelset med seieren mot Fulham. Deretter har vi ettertrykkelig tatt rotta på april-spøkelset med sterke resultater i løpet av inneværende måned.

Det er lite som er "typisk Leeds" i negativ betydning for tiden. Og godt er det. :)

Men noe er typisk etter 3 år med Bielsa. Eller kanskje bare tilfeldig. Og det er skadeproblematikken. Spillere som nå har vært med hele veien, og spilt ganske mye, er svært sjelden skadet. Ayling, Cooper, Dallas, Phillips, Bamford, Alioski, Harrison, Klich. 8 av de som stort sett har vært med hele veien.

Denne sesongen har skadene i hovedsak vært hos Llorente, Koch og Rodrigo. Og nå i det siste Raphinha (men den som har taklet regimet best). Og man trenger neppe NASA-ansettelse for å se fellesnevneren her.

Hva insinuerer jeg med det?

At neste sesong vil vi få mye mer igjen for de kjøpene vi gjorde i fjor sommer. Da har de fått det obligatoriske opptreningsåret hos Bielsa.

Hva insinuerer jeg videre?

At de vi kjøper i sommer er i stor fare for å måtte bruke en sesong på å bli Bielsa-spiller.

Jeg er helt med på det du skriver her, det virker som kjøpene våre først slår til i sin sesong nr 2. Ikke alle har det sånn, men en viss andel har hatt det slik.

Dessverre er det en annen ting med dette, illustert med Klich denne sesongen. Omsider fikk han en burn-out, etter to og en halv sesong med masse Bielsafotball, og med landslagsoppdrag i pausene.
Det måtte komme.

Frykter at det er Dallas sin tur å gå på en slik smell neste sesong. Han også er stadig med landslaget.

Det blir jo aldri pauser.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sterland


Syns bare trenden "typisk Leeds" er i ferd med å avta en del. Eller er det bare meg?

Neinei, enig i det.

...men tør ikke helt å håpe at dette treet vokser helt inn i himmelen, liksom

I løpet kort tid har vi gravlagt to Leeds-spøkelser. Først tok vi knekken på London-spøkelset med seieren mot Fulham. Deretter har vi ettertrykkelig tatt rotta på april-spøkelset med sterke resultater i løpet av inneværende måned.

Det er lite som er "typisk Leeds" i negativ betydning for tiden. Og godt er det. :)

Men noe er typisk etter 3 år med Bielsa. Eller kanskje bare tilfeldig. Og det er skadeproblematikken. Spillere som nå har vært med hele veien, og spilt ganske mye, er svært sjelden skadet. Ayling, Cooper, Dallas, Phillips, Bamford, Alioski, Harrison, Klich. 8 av de som stort sett har vært med hele veien.

Denne sesongen har skadene i hovedsak vært hos Llorente, Koch og Rodrigo. Og nå i det siste Raphinha (men den som har taklet regimet best). Og man trenger neppe NASA-ansettelse for å se fellesnevneren her.

Hva insinuerer jeg med det?

At neste sesong vil vi få mye mer igjen for de kjøpene vi gjorde i fjor sommer. Da har de fått det obligatoriske opptreningsåret hos Bielsa.

Hva insinuerer jeg videre?

At de vi kjøper i sommer er i stor fare for å måtte bruke en sesong på å bli Bielsa-spiller.

Jeg er helt med på det du skriver her, det virker som kjøpene våre først slår til i sin sesong nr 2. Ikke alle har det sånn, men en viss andel har hatt det slik.

Dessverre er det en annen ting med dette, illustert med Klich denne sesongen. Omsider fikk han en burn-out, etter to og en halv sesong med masse Bielsafotball, og med landslagsoppdrag i pausene.
Det måtte komme.

Frykter at det er Dallas sin tur å gå på en slik smell neste sesong. Han også er stadig med landslaget.

Det blir jo aldri pauser.
Enig i mye, men Raphinha har vel ikke vært spesielt skadeplaget. I tillegg kom skaden etter en forbanna, kynisk grisetakling fra Fernandinho, med en påfølgende lårhøne e.l. Ikke så mye Bielsa kan "klandres" for slike tilfeller. I tillegg har vel både Phillips og Cooper vært mer skadet enn det teksten gir inntrykk av. Llorente ble kjøpt skadet (tror jeg), deretter skadet på landslagsoppdrag og kastet innpå for tidlig. En klassiker.. Rodrigo og Koch kan kanskje underbygge teorien..

Andersen

Vi har jo klart oss bra , når disse spillerene har vært skadet . Med unntak i de kampene der Kalvin Phillips var borte med skade . Da slet vi på midtbanen i de kampene han var borte.

RoarG

Klassisk bananskall som ender med tap. Grattis, Brighton. Dere tar samtlige 6 poeng fra Leeds denne sesongen. 0-2 og skade på Bamford.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Motivasjons-faktoren skal man aldri kimse av. Vi så hvordan det gikk i kampen Wolverhampton-Burnley nå nettopp. Wolves i ingenmannsland ble et lett bytte for et Burnley som for alt i verden ikke vil rykke ned.

Klart at dette er et potensielt bananskall, men dersom det kommer et tap, ser jeg i alle fall ikke for meg at det kommer på grunn av dårlig innsats eller holdning.

Bielsa kommer aldri til å tillate det.
Super Leeds since 1968

Cherry

Motivasjons-faktoren skal man aldri kimse av. Vi så hvordan det gikk i kampen Wolverhampton-Burnley nå nettopp. Wolves i ingenmannsland ble et lett bytte for et Burnley som for alt i verden ikke vil rykke ned.

Klart at dette er et potensielt bananskall, men dersom det kommer et tap, ser jeg i alle fall ikke for meg at det kommer på grunn av dårlig innsats eller holdning.

Bielsa kommer aldri til å tillate det.

...er jo akkurat dette som er den store forskjellen nå.
Det blir konsekvenser hvis man ikke leverer på banen, ref Philips som ble byttet ut etter ca 25 min i første sesongen til Bielsa.
Er sikker på at spillerne får tydelige beskjeder om akkurat dette, og er man ikke PÅ så kanskje det varer til pause....

Slik skal det være! ;)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern

Raphinha ikke klar, Rodrigo er gjerne klar, men uklart hvor mange minutter vi snakker om

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-20490207

Han vil ikke svare på slikt som kan indikere hvem som starter svar på spørsmål om Poveda nærmer ser Costa i startelleveren:
Anything that indicates on the 11 for the next game, I look to avoid.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Blir samme lag som sist dette. Jeg tenker også det ligger litt i kortene at det kommer en dupp nå og at vi taper kampen. 2-1 til hjemmelaget og Roberts noterer seg for sin første PL-scoring.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asbfjell

Vanskelig kamp. Frykter en negativ reaksjon etter solide resultater mot "de store".

Den defensive femmeren foran Meslier fungerer utmerket for tiden. Det er verre lenger fremme på banen.
Tomrommet etter Raphinha er skremmende stort. Flere av våre offensive spillere (Costa/Poveda, Roberts, Bamford og Harrison) må heve seg skal vi kunne vinne denne. 

Bjorn

Vanskelig kamp. Frykter en negativ reaksjon etter solide resultater mot "de store".

Den defensive femmeren foran Meslier fungerer utmerket for tiden. Det er verre lenger fremme på banen.
Tomrommet etter Raphinha er skremmende stort. Flere av våre offensive spillere (Costa/Poveda, Roberts, Bamford og Harrison) må heve seg skal vi kunne vinne denne.

Tipper vi vil legge oss høyere i banen mot Brighton, så det blir helt klart mer fokus på det offensive og litt raskere vei til mål.. Så får våre offensive spillere bedre skussmål etter kamp. Gleder meg!
Marching On! 4276

Stut og Fjærkre

Mine tanker er motsatt av de siste talerne.
Det er nå vi skal bekrefte at vi hører hjemme på øvrehalvdel.
Forventer 13 poeng på de siste fem kampene, og at United seriøst utfordrer den viktige 7. Plassen.

Noen påpeker at det er farlig å møte bunnlag. For det første er det en grunn til at de ligger der de ligger, de skal være svakere enn Leeds. Dessuten får de ofte ikke en oppblomstring mot slutten, de blir heller nervøse og forknytte og får dermed ikke ut sitt i utgangspunktet begrensede potensial.

Tempererer derfor noen øl og forventer full fest på lørdag.

asbfjell

Vanskelig kamp. Frykter en negativ reaksjon etter solide resultater mot "de store".

Den defensive femmeren foran Meslier fungerer utmerket for tiden. Det er verre lenger fremme på banen.
Tomrommet etter Raphinha er skremmende stort. Flere av våre offensive spillere (Costa/Poveda, Roberts, Bamford og Harrison) må heve seg skal vi kunne vinne denne.

Tipper vi vil legge oss høyere i banen mot Brighton, så det blir helt klart mer fokus på det offensive og litt raskere vei til mål.. Så får våre offensive spillere bedre skussmål etter kamp. Gleder meg!

Godt poeng.
Mot Man U ble vi spilt lave, og veien til deres mål ble så lang at vi fikk aldri noe skikkelig trøkk i våre kontringer. I sånne situasjoner blir vi ekstra avhengig av enkeltspilleres kvaliteter. Hos oss er det nok kun Raphinha som er istand til å skape målsjanser uten hjelp av annet enn sine egne ferdigheter.

Men som du skriver så bør vi klare å stå høyere i banen mot Brighton, noe som igjen bør gjøre lettere å skape farligheter. Men målsjanser er ikke ensbetydende med scoringer, så prestasjonene/effektiviteten må uansett opp noen hakk på siste tredjedel.

Forever Whites

Denne kampen vinner vi 4-1 og briljerer med angrepsfotball vi sjelden har sett maken til!  8)

Bamford, Roberts, Alioski og Struijk målskårere.
« Siste redigering: April 29, 2021, 22:18:07 av Forever Whites »
Medlem 94237

Bjorn

Denne kampen vinner vi 4-1 og briljerer med angrepsfotball vi skjelden har sett maken til!  8)

Bamford, Roberts, Alioski og Struijk målskårere.

Hadde vært kjekt med en brakseier. Håper vi klarer det du sier. :)
Marching On! 4276

Cherry

Fra pressærn: Raphinha nei, Rodrigo ja ift friske/klare, uvisst hvor lang tid d vil ta med juvelen`vår- men man er i forståelse av at han er inne i siste sekvens av skadeomfanget......hva nå enn det betyr 8).

Blir nok samme lag som sist, Costa ble ikke nevnt.
Håper på vår vanlige spillestil igjen...og kontre de i senk.

Brighton med mye tungt skyts i feltet da, dødball begge veier blir tøft.
 

leedslife

Tipper det blir jevnt som sist. Bør være muligheter for å stå som vi gjorde før møte med topplagene.
1-2 Alioski og Bamford