Skrevet av Emne: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium  (Lest 12080 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Blank_File

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #150 på: Mai 08, 2021, 19:26:12 »
Hva med dette laget i neste kamp?

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Dallas - Koch - Raphinha, Rodrigo, Phillips, Harrison - Bamford

Hadde vært interessant å sett Phillips i en advanced role i en kamp. Koch virket såpass trygg i dag at han gjerne kan få prøve seg noen kamper til for å lære seg Phillips-rollen enda bedre.

Men kanskje litt slemt å vrake Alioski og Klich etter forestillingen i dag. Bielsa får hodebry i neste kamp hvis alle er skadefri!

auren
Jeg tror ikke Bielsa gjør noen endringer jeg.

Kato

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #151 på: Mai 08, 2021, 19:35:28 »
Hva med dette laget i neste kamp?

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Dallas - Koch - Raphinha, Rodrigo, Phillips, Harrison - Bamford

Hadde vært interessant å sett Phillips i en advanced role i en kamp. Koch virket såpass trygg i dag at han gjerne kan få prøve seg noen kamper til for å lære seg Phillips-rollen enda bedre.

Men kanskje litt slemt å vrake Alioski og Klich etter forestillingen i dag. Bielsa får hodebry i neste kamp hvis alle er skadefri!

auren
Jeg tror ikke Bielsa gjør noen endringer jeg.

Det må nå være nok Roberts fra start nå.

auren

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #152 på: Mai 08, 2021, 19:42:20 »
Hva med dette laget i neste kamp?

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Dallas - Koch - Raphinha, Rodrigo, Phillips, Harrison - Bamford

Hadde vært interessant å sett Phillips i en advanced role i en kamp. Koch virket såpass trygg i dag at han gjerne kan få prøve seg noen kamper til for å lære seg Phillips-rollen enda bedre.

Men kanskje litt slemt å vrake Alioski og Klich etter forestillingen i dag. Bielsa får hodebry i neste kamp hvis alle er skadefri!

auren
Jeg tror ikke Bielsa gjør noen endringer jeg.

Det har du nok kanskje rett i. Likevel vil det være rart å ikke spille med verken Phillips eller Raphinha hvis de nå er klare for spill. Som sagt - luksusproblem for Bielsa dette  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Russel_Doig

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #153 på: Mai 08, 2021, 20:06:01 »
Hva med dette laget i neste kamp?

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Dallas - Koch - Raphinha, Rodrigo, Phillips, Harrison - Bamford

Hadde vært interessant å sett Phillips i en advanced role i en kamp. Koch virket såpass trygg i dag at han gjerne kan få prøve seg noen kamper til for å lære seg Phillips-rollen enda bedre.

Men kanskje litt slemt å vrake Alioski og Klich etter forestillingen i dag. Bielsa får hodebry i neste kamp hvis alle er skadefri!

auren
Jeg tror ikke Bielsa gjør noen endringer jeg.

Det må nå være nok Roberts fra start nå.

Vi rundspiller Tottenham. Da er det ikkje nok av noen!

Blank_File

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #154 på: Mai 08, 2021, 20:07:07 »
Ser også helst at vi fra nå av spiller med den gjengen som avsluttet kampen, men det funka såpass bra i dag at jeg tviler vel.

Biter meg merke i at Rodrigo fortsetter å bli bytta med Bamford. Spørs om ikke det betyr at han er tiltenkt spissplassen først og fremst, slik vi også antok da Rodrigo ble kjøpt.

Russel_Doig

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #155 på: Mai 08, 2021, 20:08:20 »
Artig med oppturer for Alli, Klich og Rodrigro; måtte selvtilliten deres booste skikkelig med denne kampen!

Eneste jeg "savnet" var vel egentlig en driiiitsur Mourinho som ikke ville takke Bielsa for kampen etterpå.

PålK

Alli var elendig, Alioski var enorm

Tom S

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #156 på: Mai 08, 2021, 20:18:41 »
Dette var fantastisk bra. Etter å ha sett lagoppstilling og benk sa jeg til min nabo - som er innbarket Tottenham supporter - "holder vi dere til pause tar vi det"... Det var en halvdårlig analyse. Idag var absolutt alle mann vinnere. Selv om jeg personlig ble i ekstase av å se Koch (24), Struijk (21) og Llorente (27) danne en borg i front av egen 16 meter. Er det bare meg eller er Llorente en kloning av Jonathan Woodgate - med litt mere fart og forståelse? Struijk ligaens beste unge stopper og Koch en veldig klok og bra spiller med ro og blikk..Du verden hvor fornøyd og stolt idag.....

Tja, et stykke igjen til Woody på sitt beste...   ;)
COME ON LEEDS !!

ingve1960

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #157 på: Mai 08, 2021, 20:33:07 »
Fantastisk kamp. Enig med kato på alle punkt børs..geiro litt trekk for alli på målet. Har forståelse for den men er ekstremoppgave og spille bielsaback. Legg merke til angrepet før 2-1.Alioski oppe på 11m slår støtte Jack som prøver bamford like etterpå slår alli 45 ut fra dølinja. For å ha prikkfritt def kamp som bielsaback må du enten ha vinger eller være dobbel så rask som Ursin bolt. Ellers veldig gledelig å se at klich overbeviste igjen. MOT

TK20

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #158 på: Mai 08, 2021, 20:34:48 »
Ser også helst at vi fra nå av spiller med den gjengen som avsluttet kampen, men det funka såpass bra i dag at jeg tviler vel.

Vil du vrake Bamford?

TK20

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #159 på: Mai 08, 2021, 20:43:51 »
Spent på neste laguttak. Håper egentlig Bielsa følger prinsippene sine og beholder 11ern, men mange spørsmål melder seg:
- Skal Dallas fortsatt spille kant med Raphinha tilbake?
- Hvis nei, skal Dallas inn i 8ern foran Klich eller på VB foran Alioski?
- Skal Phillips tilbake på DM?
- Hvis ja, skal Koch spille stopper foran Strujik? Vi har vel ikke sett Koch/Llorente sammen enda?
- Skal Rodrigo inn for Roberts? Vil Bielsa se Rodrigo på topp?

Dersom samtlige er spilleklare tipper jeg Koch og Klich må vike:
Meslier
Ayling - Llorente - Strujik - Alioski
Phillips
Raphinha - Dallas - Roberts - Harrison
Bamford

ar9

Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #160 på: Mai 08, 2021, 20:44:13 »
Synes vi har fungert bra i presspillet mange kamper på rad nå mens kvaliteten på pasningsspillet har variert.
Men idag satt det så til di grader.
Vi satte opp trekanter over hele banen og skapte mengder av sjanser på kjent Bielsa nivå.
Rett og slett vakkert.

Hadde vært ran på våt bane om vi ikke hadde vunnet idag.

Med skader og formsvikt fryktet jeg at vi skulle visne nå på tampen av sesongen. Men neida, Leeds fornekter seg ikke; ups and downs.

Prett


Sent from my iPhone using Tapatalk

Blank_File

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #161 på: Mai 08, 2021, 21:38:03 »
Ser også helst at vi fra nå av spiller med den gjengen som avsluttet kampen, men det funka såpass bra i dag at jeg tviler vel.

Vil du vrake Bamford?
Kunne vært moro å se Rodrigo i den rollen syns jeg ja, men det er ikke helt greit å vrake en landslagsaktuell Bamford, så jeg får vel trekke meg på den.

Sølvreven

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #162 på: Mai 08, 2021, 22:23:22 »
Tror vi beholder Strujic Llorente og Ayling bak. Og at Kalvin Koch og Dallas blir sentral på midt til neste år. Strujic er mye flinkere en Cooper. Han posisjonerer seg bedre og har ikke den holdingen av motspillere som Cooper må gjøre for å kompensere for at han er på etterskudd. Det er den største forskjellen på de. Skulle gjerne sett Alioski med  videre. Det er en fryd å se hvor han jobber fremover og bakover i neste øyeblikk. Så regner med en ny venstre back hvis Alioski drar. Og en ny spiss med andre egenskaper enn Bamford som backup. Og så må vi ha en ny offensiv midtbane som kan være boksåpner og samtidlig score mål.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Kato

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #163 på: Mai 08, 2021, 22:59:55 »
Må bare si jeg synes Michael Oliver dømte helt glimrende.

auren

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #164 på: Mai 09, 2021, 00:53:52 »
Må bare si jeg synes Michael Oliver dømte helt glimrende.
Du har nok helt rett. For jeg la ikke merke til dommeren i det hele tatt. Det er jo et tegn på en god kamp.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Andersen

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #165 på: Mai 09, 2021, 11:33:45 »
Var dommeren 1 av 2 dommere fra England som skal dømme i EM i sommer ? I så fall var han meget god.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #166 på: Mai 09, 2021, 13:14:33 »
Var dommeren 1 av 2 dommere fra England som skal dømme i EM i sommer ? I så fall var han meget god.

Joda, men det var i går...

Jo Bedford Paw prints
@El_Loco_Jo

THREAD
Saturday sees the return of Referee Michael Oliver for the Spurs game. He reffed our opening game of the season v Liverpool & home loss to West Ham. He was VAR for the Wolves & Chelsea games, so isn't proving much of a lucky charm, having been involved with 4 losses #lufc

https://twitter.com/El_Loco_Jo/status/1389597605886320642?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #167 på: Mai 09, 2021, 15:59:09 »
Hva med dette laget i neste kamp?

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Dallas - Koch - Raphinha, Rodrigo, Phillips, Harrison - Bamford

Hadde vært interessant å sett Phillips i en advanced role i en kamp. Koch virket såpass trygg i dag at han gjerne kan få prøve seg noen kamper til for å lære seg Phillips-rollen enda bedre.

Men kanskje litt slemt å vrake Alioski og Klich etter forestillingen i dag. Bielsa får hodebry i neste kamp hvis alle er skadefri!

auren

Alioski overrasker , og spiller sin beste kamp i Leeds trøya. Blir nok ikke vraket.
Veldig enig i at Roberts nå MÅ få hvile, selv i denne fantastiske kampen av gutta` så velger/ har han mange merkelige og svake beslutninger - særlig mot Bamford :o

Utenom det, glimrende laginnsats i denne- sterk seier! ;)

Reaney

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #168 på: Mai 09, 2021, 19:43:06 »
Oliver sin desiderte styrke i kampen er at han ikke blåser for fellingen av Dallas i forkant av 2-1 scoringen. Ved å bruke fordels paragrafen så får vi det målet vi fortjente :-).

flynn

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #169 på: Mai 09, 2021, 23:14:33 »
Jeg satt og koste meg med å lese ett Spurs fans forum i dag. De er ikke helt enige i at Oliver dømte bra i går, for å si det forsiktig. Jeg hadde vel også følt meg snytt om det var vi som fikk annullert et mål ala Kane, eller fikk et baklengs ala det Raphina satte opp på slutten. Marginer, som gikk vår vei, og som jo bidro til at kampen fikk det resultatet den strengt tatt fortjente.
En annen ting man legger merke til på forumet deres er at de først disser Leeds og kaller supporterne våre for alle mulige stygge ting, at vi er rasister og kranglefanter. Så følger 93 sider med intern krangling og dissing av egne spillere som er helt vanvittig, og langt værre enn jeg har sett på Leeds-forum rundt omkring...

flynn

NT

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #170 på: Mai 10, 2021, 07:24:39 »
Jeg satt og koste meg med å lese ett Spurs fans forum i dag. De er ikke helt enige i at Oliver dømte bra i går, for å si det forsiktig. Jeg hadde vel også følt meg snytt om det var vi som fikk annullert et mål ala Kane, eller fikk et baklengs ala det Raphina satte opp på slutten. Marginer, som gikk vår vei, og som jo bidro til at kampen fikk det resultatet den strengt tatt fortjente.
En annen ting man legger merke til på forumet deres er at de først disser Leeds og kaller supporterne våre for alle mulige stygge ting, at vi er rasister og kranglefanter. Så følger 93 sider med intern krangling og dissing av egne spillere som er helt vanvittig, og langt værre enn jeg har sett på Leeds-forum rundt omkring...

flynn
Synes også det er my rart rundt på ulike forum, akkurat i disse kanaler bør man vel bestrebe seg på å tenke seg om 2 ganger før man poster ting. Det kan vel også til tider være raske konklusjoner her inne, men tror det er fordi vi alle kjenner max-nivået til spillerne og har da en forventning om at de er i nærheten her hver uke. Så er fotballen engang slik at Bale scoret hatrick mot Sheffield forrige uke, og ble nå avkledd av Alioski, som forrige uke ble bytta ut til pause. Både egen inngang til kamp, matchbilde, strategier, lagkameraters valg, ganske mye som spiller inn.  Så er det vel greit å ha vært med ned til Down Fifteen og hele reisen, man får litt nyansert syn på det hele da. 

flynn

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #171 på: Mai 10, 2021, 07:42:29 »
Av og til glimtes det jo til med herlig selvironi og humor også. En av folka på Spurs-forumet prøvde å få svar på om Leeds faktisk har en spiller som heter Rubbing Cock... ;D

Kato

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #172 på: Mai 10, 2021, 09:05:01 »
Jeg satt og koste meg med å lese ett Spurs fans forum i dag. De er ikke helt enige i at Oliver dømte bra i går, for å si det forsiktig. Jeg hadde vel også følt meg snytt om det var vi som fikk annullert et mål ala Kane, eller fikk et baklengs ala det Raphina satte opp på slutten. Marginer, som gikk vår vei, og som jo bidro til at kampen fikk det resultatet den strengt tatt fortjente.
En annen ting man legger merke til på forumet deres er at de først disser Leeds og kaller supporterne våre for alle mulige stygge ting, at vi er rasister og kranglefanter. Så følger 93 sider med intern krangling og dissing av egne spillere som er helt vanvittig, og langt værre enn jeg har sett på Leeds-forum rundt omkring...

flynn

Hva i all verden tror de Oliver har å gjøre med de offside-strekene?
 

RoarG

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #173 på: Mai 10, 2021, 11:19:31 »
Jeg satt og koste meg med å lese ett Spurs fans forum i dag. De er ikke helt enige i at Oliver dømte bra i går, for å si det forsiktig. Jeg hadde vel også følt meg snytt om det var vi som fikk annullert et mål ala Kane, eller fikk et baklengs ala det Raphina satte opp på slutten. Marginer, som gikk vår vei, og som jo bidro til at kampen fikk det resultatet den strengt tatt fortjente.
En annen ting man legger merke til på forumet deres er at de først disser Leeds og kaller supporterne våre for alle mulige stygge ting, at vi er rasister og kranglefanter. Så følger 93 sider med intern krangling og dissing av egne spillere som er helt vanvittig, og langt værre enn jeg har sett på Leeds-forum rundt omkring...

flynn
Synes også det er my rart rundt på ulike forum, akkurat i disse kanaler bør man vel bestrebe seg på å tenke seg om 2 ganger før man poster ting. Det kan vel også til tider være raske konklusjoner her inne, men tror det er fordi vi alle kjenner max-nivået til spillerne og har da en forventning om at de er i nærheten her hver uke. Så er fotballen engang slik at Bale scoret hatrick mot Sheffield forrige uke, og ble nå avkledd av Alioski, som forrige uke ble bytta ut til pause. Både egen inngang til kamp, matchbilde, strategier, lagkameraters valg, ganske mye som spiller inn.  Så er det vel greit å ha vært med ned til Down Fifteen og hele reisen, man får litt nyansert syn på det hele da.
Andre lags forum er jeg aldri innom. Holder lenge med dette her ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

flynn

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #174 på: Mai 10, 2021, 16:41:32 »
Jeg satt og koste meg med å lese ett Spurs fans forum i dag. De er ikke helt enige i at Oliver dømte bra i går, for å si det forsiktig. Jeg hadde vel også følt meg snytt om det var vi som fikk annullert et mål ala Kane, eller fikk et baklengs ala det Raphina satte opp på slutten. Marginer, som gikk vår vei, og som jo bidro til at kampen fikk det resultatet den strengt tatt fortjente.
En annen ting man legger merke til på forumet deres er at de først disser Leeds og kaller supporterne våre for alle mulige stygge ting, at vi er rasister og kranglefanter. Så følger 93 sider med intern krangling og dissing av egne spillere som er helt vanvittig, og langt værre enn jeg har sett på Leeds-forum rundt omkring...

flynn
Synes også det er my rart rundt på ulike forum, akkurat i disse kanaler bør man vel bestrebe seg på å tenke seg om 2 ganger før man poster ting. Det kan vel også til tider være raske konklusjoner her inne, men tror det er fordi vi alle kjenner max-nivået til spillerne og har da en forventning om at de er i nærheten her hver uke. Så er fotballen engang slik at Bale scoret hatrick mot Sheffield forrige uke, og ble nå avkledd av Alioski, som forrige uke ble bytta ut til pause. Både egen inngang til kamp, matchbilde, strategier, lagkameraters valg, ganske mye som spiller inn.  Så er det vel greit å ha vært med ned til Down Fifteen og hele reisen, man får litt nyansert syn på det hele da.
Andre lags forum er jeg aldri innom. Holder lenge med dette her ;).

Det er stor underholdning å lese litt på andre lags forum etter at de har blitt utspilt av Leeds...

flynn

Hallgeir *

Sv: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium
« Svar #175 på: Mai 10, 2021, 20:54:37 »
Derby på full vei ned i L1. Noen som føler med dem?

auren
Er vel snart vi som kan ta frem kikkerten for å se hvilken divisjon de er i  😎

Og nå leder Derby 2-1
Synd....
Og så er de i L 1 igjen,,  ;)champipnship er kult
Og så redder de plassen på tampen ? 5 min igjen

Derby-fansen skjelver i buksene nå....  EFL har ting på gang.

Leeds United fans revel over news Derby County may still be relegated as EFL sanctions prepared.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-derby-county-efl-20563085
Super Leeds since 1968