Skrevet av Emne: Sommervinduet 2021  (Lest 5235 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sommervinduet 2021
« på: Mai 25, 2021, 12:27:18 »
Sesongen er slutt. Den gikk over all forventning. Hva skjer i sommer? Vi vet pr. nå: Berardi og Hernandez slutter. Bekreftet. Alioski slutter kanskje? Med 3 sentrale spillere borte må de erstattes. Vi vet at Harrison kommer inn som permanent signering, men han har jo vært Leeds-spiller i 3 sesonger allerede. Noen nysignering kan vi derfor ikke snakke om. Andre usikre er Roberts. Noen mener at han ikke er god nok, og at utlån venter. Usikkert. Men hva med inn? I fjor forsøkte Leeds å signere De Paul. Forsøker man igjen? Har De Paul-toget gått?

Jeg vet lite sikkert, men rykter har begynt å sirkulere. Denne venstrebacken fra Brest ble nevnt allerede i vinter, men med Alioskis forventede avgang, og Davis' manglende fremgang, er dette et rykte det kan være noe hold i. For ordens skyld: selve overgangsvinduet varer i år fra 09.06. - 31.08.

https://www.teamtalk.com/news/victor-orta-gets-his-man-leeds-united-brilliant-first-summer-signing-close

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Killa

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #1 på: Mai 25, 2021, 13:01:19 »
Det skrives også mye om denne kantspilleren Noa Lang som spiller i Club Brugge på utlån fra Ajax. han virker for meg veldig spennende, med meget bra med målpoeng (22 på 24 kamper) og rette alderen har han også. I tillegg omtales han som "versatile" og kan bekle både spissrollen og høyrekant i tillegg til den foretrukne venstresiden. Dermed er han en spiller etter Bielsas smak. Brugge har visstnok en utkjøpsklausul på "bare" 5 mill Euro. Han omtales også som den mest verdifulle spilleren i belgisk liga. Om det er noe hold i dette vet jeg ikke, men det er flere nettsider som skriver om dette.

https://www.transfermarkt.com/leeds-interested-in-club-brugge-winger-lang-most-valuable-player-in-belgium/view/news/384606

Blir spennende å følge med nå framover, silly season er over oss på godt og vondt! Stakkars F5-knappen..... ::)

(Dette kunne kanskje like gjerne stått i ryktetråden...)
« Siste redigering: Mai 25, 2021, 13:05:33 av Killa »

Bjorn

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #2 på: Mai 25, 2021, 13:15:15 »
Skjønner mange er spente som buestrenger på in's and out's i sommer.
Kommer dere til å bli skuffet om vi ikke kjøper alt vi er ''linket'' til? Kan liksom se for meg at planen til klubben, og drømmene til (deler av) fansen er på kollisjonskurs som vanlig. Ikke fordi at vi er lutfattige og ikke har råd til noen, men at stabilitet og forutsigbarhet i troppen er i fokus. Sitter med en magefølelse at det blir minimalt med bevegelser. Det er vel mer et håp fra min side, men også en mer realistisk tilpasning enn det som flere legger opp til.
Som vanlig blir det mye spekulasjon fra nå og frem til oppstart. Tenker jeg tar livet med ro frem til da.  :D
Marching On! 4276

Eriksen55

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #3 på: Mai 25, 2021, 16:52:45 »
Skjønner mange er spente som buestrenger på in's and out's i sommer.
Kommer dere til å bli skuffet om vi ikke kjøper alt vi er ''linket'' til? Kan liksom se for meg at planen til klubben, og drømmene til (deler av) fansen er på kollisjonskurs som vanlig. Ikke fordi at vi er lutfattige og ikke har råd til noen, men at stabilitet og forutsigbarhet i troppen er i fokus. Sitter med en magefølelse at det blir minimalt med bevegelser. Det er vel mer et håp fra min side, men også en mer realistisk tilpasning enn det som flere legger opp til.
Som vanlig blir det mye spekulasjon fra nå og frem til oppstart. Tenker jeg tar livet med ro frem til da.  :D

Det har blitt sagt at vi skal handle i sommer. Så det skjer. Det må også skje hvis vi skal klatre 3-4 plasser på tabellen.

Vi mister 2-3 spillere og 3-4 er kanskje ved et veiskille. Da sier det  seg selv at det må handles.

Jeg forventer 2 gode signeringen. Vb og 8'er. Håper Alioski resignerer, at vi henter en ving/10'er som kan utforde Harrison, Rodrigo og Raphinha. Syntes ikke det er å håpe på for mye.

Gufrias

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #4 på: Mai 25, 2021, 17:37:38 »
Skjønner mange er spente som buestrenger på in's and out's i sommer.
Kommer dere til å bli skuffet om vi ikke kjøper alt vi er ''linket'' til? Kan liksom se for meg at planen til klubben, og drømmene til (deler av) fansen er på kollisjonskurs som vanlig. Ikke fordi at vi er lutfattige og ikke har råd til noen, men at stabilitet og forutsigbarhet i troppen er i fokus. Sitter med en magefølelse at det blir minimalt med bevegelser. Det er vel mer et håp fra min side, men også en mer realistisk tilpasning enn det som flere legger opp til.
Som vanlig blir det mye spekulasjon fra nå og frem til oppstart. Tenker jeg tar livet med ro frem til da.  :D

Det har blitt sagt at vi skal handle i sommer. Så det skjer. Det må også skje hvis vi skal klatre 3-4 plasser på tabellen.

Vi mister 2-3 spillere og 3-4 er kanskje ved et veiskille. Da sier det  seg selv at det må handles.

Jeg forventer 2 gode signeringen. Vb og 8'er. Håper Alioski resignerer, at vi henter en ving/10'er som kan utforde Harrison, Rodrigo og Raphinha. Syntes ikke det er å håpe på for mye.
Hva skal vi med en 8-er til? Dallas ble nettopp player of the year fra den posisjonen.
Hekta på Leeds siden 1974

Eriksen55

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #5 på: Mai 25, 2021, 21:45:17 »
Skjønner mange er spente som buestrenger på in's and out's i sommer.
Kommer dere til å bli skuffet om vi ikke kjøper alt vi er ''linket'' til? Kan liksom se for meg at planen til klubben, og drømmene til (deler av) fansen er på kollisjonskurs som vanlig. Ikke fordi at vi er lutfattige og ikke har råd til noen, men at stabilitet og forutsigbarhet i troppen er i fokus. Sitter med en magefølelse at det blir minimalt med bevegelser. Det er vel mer et håp fra min side, men også en mer realistisk tilpasning enn det som flere legger opp til.
Som vanlig blir det mye spekulasjon fra nå og frem til oppstart. Tenker jeg tar livet med ro frem til da.  :D

Det har blitt sagt at vi skal handle i sommer. Så det skjer. Det må også skje hvis vi skal klatre 3-4 plasser på tabellen.

Vi mister 2-3 spillere og 3-4 er kanskje ved et veiskille. Da sier det  seg selv at det må handles.

Jeg forventer 2 gode signeringen. Vb og 8'er. Håper Alioski resignerer, at vi henter en ving/10'er som kan utforde Harrison, Rodrigo og Raphinha. Syntes ikke det er å håpe på for mye.
Hva skal vi med en 8-er til? Dallas ble nettopp player of the year fra den posisjonen.
Ikke bare den posisjonen. 9 som vb, 8 hb, 8 off midt, 7 som 8'er, 5 h midt og en som def midt.
Eneste posisjonen uten mål er når han spilte 8'er. Riktignok kom 1 av hans 2 assister fra 8er rollen. ;)

Dallas får nok masse spilletid neste år også. Begge backer, 8'er, 10'er og ving. Men jeg håper vi finner en enda bedre 8'er og jeg tror det er fullt mulig å finne bedre spillere der. Så kan Dallas herje på de andre plassene :)

Vi har også tynt med kvalitet bak Dallas i 8er rollen. Det merket vi år. Klich svak sesong. Forshaw skadet og Shack får aldri spille. No brainer i mitt hode å styrke den plassen.

Kan fort vise seg at vi har sett toppnivået til Dallas også. Kopierer han prestasjonene neste sesong blir jeg enda mer imponert, om det er mulig!

jaho

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #6 på: Mai 25, 2021, 23:42:02 »
Skjønner mange er spente som buestrenger på in's and out's i sommer.
Kommer dere til å bli skuffet om vi ikke kjøper alt vi er ''linket'' til? Kan liksom se for meg at planen til klubben, og drømmene til (deler av) fansen er på kollisjonskurs som vanlig. Ikke fordi at vi er lutfattige og ikke har råd til noen, men at stabilitet og forutsigbarhet i troppen er i fokus. Sitter med en magefølelse at det blir minimalt med bevegelser. Det er vel mer et håp fra min side, men også en mer realistisk tilpasning enn det som flere legger opp til.
Som vanlig blir det mye spekulasjon fra nå og frem til oppstart. Tenker jeg tar livet med ro frem til da.  :D

Det har blitt sagt at vi skal handle i sommer. Så det skjer. Det må også skje hvis vi skal klatre 3-4 plasser på tabellen.

Vi mister 2-3 spillere og 3-4 er kanskje ved et veiskille. Da sier det  seg selv at det må handles.

Jeg forventer 2 gode signeringen. Vb og 8'er. Håper Alioski resignerer, at vi henter en ving/10'er som kan utforde Harrison, Rodrigo og Raphinha. Syntes ikke det er å håpe på for mye.
Hva skal vi med en 8-er til? Dallas ble nettopp player of the year fra den posisjonen.
Ikke bare den posisjonen. 9 som vb, 8 hb, 8 off midt, 7 som 8'er, 5 h midt og en som def midt.
Eneste posisjonen uten mål er når han spilte 8'er. Riktignok kom 1 av hans 2 assister fra 8er rollen. ;)

Dallas får nok masse spilletid neste år også. Begge backer, 8'er, 10'er og ving. Men jeg håper vi finner en enda bedre 8'er og jeg tror det er fullt mulig å finne bedre spillere der. Så kan Dallas herje på de andre plassene :)

Vi har også tynt med kvalitet bak Dallas i 8er rollen. Det merket vi år. Klich svak sesong. Forshaw skadet og Shack får aldri spille. No brainer i mitt hode å styrke den plassen.

Kan fort vise seg at vi har sett toppnivået til Dallas også. Kopierer han prestasjonene neste sesong blir jeg enda mer imponert, om det er mulig!

Hadde han flere kamper off midt, altså 10-er en 8-er? Overraskende. Mente at det var Klich, Rodrigo og Roberts som stort sett opererte der, så overrasket at Dallas hadde såpass mange matcher der.  :)

Torpe-do

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #7 på: Mai 26, 2021, 08:40:39 »
Eg håpar litt at Alioski blir og kjempar for plassen sin. Dersom det må betyr heile 4 år i ny kontrakt, er eg dog meir usikker. Eg håpar han signerar ein 3-års kontrakt, og er med å kjempar for plassen sin komande sesong. Dersom nysigneringen held han vekke frå alt som heiter fystelagsspel, så føler eg meg sikker på at han framleis vil kunne tiltrekke ein ok overganggsum til neste sommar.

2 spelarar ifrå "kjerna" av denne garderoben er nok på ein gong, syns eg. Me må passe på at dei gode haldningane i stallen ikkje vatnast ut.

Lucas the Kop Cat

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #8 på: Mai 27, 2021, 00:26:16 »
Kan bli ryddesjau også i Barcelona. Hva med Junior Firpo, venstreback på 24 år?

https://www.fotmob.com/embed/news/6784657-Players-Barcelona-could-sell-and-where-they-could-end-up

Kato

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #9 på: Mai 27, 2021, 08:50:06 »
Eg håpar litt at Alioski blir og kjempar for plassen sin. Dersom det må betyr heile 4 år i ny kontrakt, er eg dog meir usikker. Eg håpar han signerar ein 3-års kontrakt, og er med å kjempar for plassen sin komande sesong. Dersom nysigneringen held han vekke frå alt som heiter fystelagsspel, så føler eg meg sikker på at han framleis vil kunne tiltrekke ein ok overganggsum til neste sommar.

2 spelarar ifrå "kjerna" av denne garderoben er nok på ein gong, syns eg. Me må passe på at dei gode haldningane i stallen ikkje vatnast ut.

Jeg mener vi trenger friskt blod. Aller helst 3 spillere inn.

Ny venstreback er opplagt, mener vi helt klart trenger å styrkes der. Spesielt defensivt. Perraud har vært nevnt, kom på årets lag i Frankrike. 3 mål og 7 assists. 23 år, flott alder. Mener det også trengs forsterkning sentralt (8er), og jeg er svak for Bissouma på Brighton. Hadde vært en kjempespiller for oss. Og så ville jeg kjøpt inn en ny 10er, hva med en bombe i form av Lamela fra Spurs? Eller Pereira fra WBA.
Hernandez og Berardi er ferdige. Alioski regner jeg med det samme. Så ville jeg solgt Helder Costa. 4 ut og 3 inn.
« Siste redigering: Mai 27, 2021, 09:00:57 av Kato »
 

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #11 på: Mai 27, 2021, 10:18:15 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #12 på: Mai 27, 2021, 11:23:32 »
Og Raphina tapes til en av de "store"?

https://motleedsnews.com/news/espn-posts-raphinha-update-linking-him-to-man-united-liverpool/

Raphinha gikk vel ut med et statement i går om at han ikke er noen planer om å forlate klubben.

Tror ikke det er noe fare for å miste han. Gjør vi det så snakker vi fort en gigantisk sum tror jeg. Han har 4 år igjen av kontrakten, vi må ikke selge, han har bevist at han er veldig god i PL og vi selger evt til en direkte utfordrer om Europa spill.

Sancho, unproven i PL er verdsatt til over milliarden. Er Raphinhia noe dårligere? Han er kanskje mer viktig for Leeds enn Sancho er for Dortmund.

Bjorn

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #13 på: Mai 27, 2021, 12:27:39 »
Og Raphina tapes til en av de "store"?

https://motleedsnews.com/news/espn-posts-raphinha-update-linking-him-to-man-united-liverpool/

Snakk om å lage ''nyhet'' ut av ingenting.. Er det sånn man blir linket kan man skrote minst 90% av alle nettartikler det refereres til både her på forumet og andre steder. Kan ikke bli annet enn irritert at noen klarer å lage sånne saker og spre det nett..  >:( Sorry..
Marching On! 4276

Fantasyland

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #14 på: Mai 27, 2021, 12:51:44 »
Eg håpar litt at Alioski blir og kjempar for plassen sin. Dersom det må betyr heile 4 år i ny kontrakt, er eg dog meir usikker. Eg håpar han signerar ein 3-års kontrakt, og er med å kjempar for plassen sin komande sesong. Dersom nysigneringen held han vekke frå alt som heiter fystelagsspel, så føler eg meg sikker på at han framleis vil kunne tiltrekke ein ok overganggsum til neste sommar.

2 spelarar ifrå "kjerna" av denne garderoben er nok på ein gong, syns eg. Me må passe på at dei gode haldningane i stallen ikkje vatnast ut.

Jeg mener vi trenger friskt blod. Aller helst 3 spillere inn.

Ny venstreback er opplagt, mener vi helt klart trenger å styrkes der. Spesielt defensivt. Perraud har vært nevnt, kom på årets lag i Frankrike. 3 mål og 7 assists. 23 år, flott alder. Mener det også trengs forsterkning sentralt (8er), og jeg er svak for Bissouma på Brighton. Hadde vært en kjempespiller for oss. Og så ville jeg kjøpt inn en ny 10er, hva med en bombe i form av Lamela fra Spurs? Eller Pereira fra WBA.
Hernandez og Berardi er ferdige. Alioski regner jeg med det samme. Så ville jeg solgt Helder Costa. 4 ut og 3 inn.

Stort sett enig her. Jeg blir litt overrasket når jeg ser andre ymter frempå at vi ikke har behov for spesielt med forsterkninger. Det er jo elementærfeil nummer 1. Progresjon fremfor stagnasjon. Dette henger jo også litt sammen med myten om second season syndrome. Vi har fått boltre oss godt nå, lave forventninger, Bamford spådd å bli en flopp osv. Med denne braksuksessen av en sesong kommer det til å skje et par ting:

1. Analyseapparatet til de andre klubbene tar oss på alvor. Mottrekk blir regissert. Heldigvis har vi Bielsa som er så taktisk smart at han evner å ha mottrekk mot mottrekkene igjen. Men det kommer til å bli vanskeligere. Vi blir tatt på alvor.

2. Forventninger. Som nevnt, de var lave før årets sesong. Jeg tror dette er hovedårsaken til at Bamford har blomstret så voldsomt, kanskje også i kombinasjon med tomme tribuner. Mindre press totalt sett. Nå skjer det motsatte. Forventninger skrus opp. Må da klare å toppe 17 mål neste sesong, ikke sant? Det er vanskeligere å reprodusere suksess enn det er å skape det første gang.

Så hva skal vi gjøre da? Jo, nettopp det klubben planlegger for. Smart rekruttering. Vi har penger, vi har nytt styre, vi er en klubb på vei opp og frem. Bielsa vet hva vi trenger og Orta er på ballen. Dette skal ikke gå på bekostning av allerede etablerte, gode spillere vi har. Men vi MÅ ta neste steg. Vi MÅ treffe på rekrutteringen. Ellers tror jeg det blir tøffere neste sesong enn mange ser for seg. Men hva trenger vi egentlig da?

Åpenbart, klubbens førsteprioritet er ny LB. Helt essensielt. Perraud har blitt linket lenge og ser ut som en perfekt signering. Ali er en herlig figur. Han har tjent oss en god stund nå og gir alltid full gass. Men det er nettopp slike spillere vi må oppgradere om vi skal klare å ta det neste steget. Han har hatt et kontraktsforslag liggende på bordet lenge. Han vet han blir nr 2 bak ny LB. Han ønsker nok å avslutte karrieren på en annen måte enn å sitte på benken i Leeds. Takk og forvel, vi går videre.

DM. Vi er så sårbare når Phillips er skada. Vi må ha en fullverdig erstatter når Phillips er ute. Vi har jo ingen som helst garanti mot skader. Det er nok smart å rekruttere en som kan bekle denne rolle og en ren CM rolle.Det er jo på mitdbanen vi har sett litt lette ut til tider. Det hadde vært det ultimate. Jeg ser Nandez har kommet på radaren igjen. Han er vel en sånn type. Evt Koopmeiners.

CAM. Nå er det på tide. Nå trenger vi å naile denne posisjonen. Jeg antar vi henter en ny en her og Rodrigo blir ren konkurrent med Bamford på topp. RDP ? Tja, nei, det ser vanskelig ut. Squareball gutta hoster podden til Phil Hay for tiden og de kommer med ny episode i morgen hvor de har Orta på besøk. De har stilt han det magiske spørsmålet. Vi får se, men jeg er veldig usikker på den. Vi har uansett blitt linket med andre meget spennende spillere. F.eks tror jeg Bielsa kunne fått ut det aller beste ut av Perreira i denne rollen. Hvor han ligger bak og mater Bamford / Rodrigo med støtte av Raphinha og Harisson / ny ving på kantene. Evt Cunha fra Berlin kunne nok også passet veldig bra.

Ving. Bielsa elsker jo vinger og det er tydelig at de vil ha en konkurrent til Harisson. Flere har blitt linket her, jeg er ikke så opptatt av navn i akkurat denne posisjonen, men må si jeg skulle likt å se Ryan Kent her. Han har blomstret noe voldsomt under Gerrard i Rangers.

Ut? Heltene Bera og Pablo er gone som ventet. Ali følger, Costa kan godt bli med på lasset. Poveda / Roberts lån kanskje? De får lite spilletid til neste år uansett. Jeg skulle gjerne også sett at Kiko forlot oss. Men jeg er usikker på det. Isåfall må vi ha ny keeper også.
« Siste redigering: Mai 27, 2021, 13:04:24 av Fantasyland »

Lucas the Kop Cat

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #15 på: Mai 27, 2021, 13:19:36 »
Et utsagn som går igjen her inne er "en fullgod erstatter" for Phillips. Det tviler jeg på er aktuelt fordi en så god spiller ikke vil kunne sitte på benken og vente til Kalvin blir skadet eller suspendert. Det blir enten en som er så god at han blir fast, eller så blir det en vikar som vi må ta til takke med, slik som Koch eller Struijk. Bielsa ønsker gjerne spillere som kan bekle flere roller.

RoarG

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #16 på: Mai 27, 2021, 13:23:11 »
Denne nyheten betyr at Leeds ikke mottar noen videresalgsklausul. Rose har vært tippet ut i flere overgangsvinduer nå, med forespeiling om noen ekstra pund i klubbkassa. I og med at Rose nå blir frigitt ved sesongslutt, blir det ikke noen ekstra penger på Leeds. Shot in the dark, kanskje, men kan Rose være et alternativ som ny VB dersom Perraud-handelen strander?

https://www.bbc.com/sport/football/57268491
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Fantasyland

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #17 på: Mai 27, 2021, 13:29:40 »
Et utsagn som går igjen her inne er "en fullgod erstatter" for Phillips. Det tviler jeg på er aktuelt fordi en så god spiller ikke vil kunne sitte på benken og vente til Kalvin blir skadet eller suspendert. Det blir enten en som er så god at han blir fast, eller så blir det en vikar som vi må ta til takke med, slik som Koch eller Struijk. Bielsa ønsker gjerne spillere som kan bekle flere roller.

Har adressert akkurat dette i posten over. Kan leses som "en CM med DM gener". F.eks Nandez som jeg trekker frem vil kunne gå rett inn i den posisjonen om Phillips er skadet. Han vil også selvsagt være mer enn god nok for en startposisjon i en CM-rolle.

Lucas the Kop Cat

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #18 på: Mai 27, 2021, 14:33:12 »
Et utsagn som går igjen her inne er "en fullgod erstatter" for Phillips. Det tviler jeg på er aktuelt fordi en så god spiller ikke vil kunne sitte på benken og vente til Kalvin blir skadet eller suspendert. Det blir enten en som er så god at han blir fast, eller så blir det en vikar som vi må ta til takke med, slik som Koch eller Struijk. Bielsa ønsker gjerne spillere som kan bekle flere roller.

Har adressert akkurat dette i posten over. Kan leses som "en CM med DM gener". F.eks Nandez som jeg trekker frem vil kunne gå rett inn i den posisjonen om Phillips er skadet. Han vil også selvsagt være mer enn god nok for en startposisjon i en CM-rolle.

Torpe-do

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #19 på: Mai 27, 2021, 18:35:25 »
Eg håpar litt at Alioski blir og kjempar for plassen sin. Dersom det må betyr heile 4 år i ny kontrakt, er eg dog meir usikker. Eg håpar han signerar ein 3-års kontrakt, og er med å kjempar for plassen sin komande sesong. Dersom nysigneringen held han vekke frå alt som heiter fystelagsspel, så føler eg meg sikker på at han framleis vil kunne tiltrekke ein ok overganggsum til neste sommar.

2 spelarar ifrå "kjerna" av denne garderoben er nok på ein gong, syns eg. Me må passe på at dei gode haldningane i stallen ikkje vatnast ut.

Jeg mener vi trenger friskt blod. Aller helst 3 spillere inn.

Ny venstreback er opplagt, mener vi helt klart trenger å styrkes der. Spesielt defensivt. Perraud har vært nevnt, kom på årets lag i Frankrike. 3 mål og 7 assists. 23 år, flott alder. Mener det også trengs forsterkning sentralt (8er), og jeg er svak for Bissouma på Brighton. Hadde vært en kjempespiller for oss. Og så ville jeg kjøpt inn en ny 10er, hva med en bombe i form av Lamela fra Spurs? Eller Pereira fra WBA.
Hernandez og Berardi er ferdige. Alioski regner jeg med det samme. Så ville jeg solgt Helder Costa. 4 ut og 3 inn.

Stort sett enig her. Jeg blir litt overrasket når jeg ser andre ymter frempå at vi ikke har behov for spesielt med forsterkninger. Det er jo elementærfeil nummer 1. Progresjon fremfor stagnasjon. Dette henger jo også litt sammen med myten om second season syndrome. Vi har fått boltre oss godt nå, lave forventninger, Bamford spådd å bli en flopp osv. Med denne braksuksessen av en sesong kommer det til å skje et par ting:

1. Analyseapparatet til de andre klubbene tar oss på alvor. Mottrekk blir regissert. Heldigvis har vi Bielsa som er så taktisk smart at han evner å ha mottrekk mot mottrekkene igjen. Men det kommer til å bli vanskeligere. Vi blir tatt på alvor.

2. Forventninger. Som nevnt, de var lave før årets sesong. Jeg tror dette er hovedårsaken til at Bamford har blomstret så voldsomt, kanskje også i kombinasjon med tomme tribuner. Mindre press totalt sett. Nå skjer det motsatte. Forventninger skrus opp. Må da klare å toppe 17 mål neste sesong, ikke sant? Det er vanskeligere å reprodusere suksess enn det er å skape det første gang.

Så hva skal vi gjøre da? Jo, nettopp det klubben planlegger for. Smart rekruttering. Vi har penger, vi har nytt styre, vi er en klubb på vei opp og frem. Bielsa vet hva vi trenger og Orta er på ballen. Dette skal ikke gå på bekostning av allerede etablerte, gode spillere vi har. Men vi MÅ ta neste steg. Vi MÅ treffe på rekrutteringen. Ellers tror jeg det blir tøffere neste sesong enn mange ser for seg. Men hva trenger vi egentlig da?

Åpenbart, klubbens førsteprioritet er ny LB. Helt essensielt. Perraud har blitt linket lenge og ser ut som en perfekt signering. Ali er en herlig figur. Han har tjent oss en god stund nå og gir alltid full gass. Men det er nettopp slike spillere vi må oppgradere om vi skal klare å ta det neste steget. Han har hatt et kontraktsforslag liggende på bordet lenge. Han vet han blir nr 2 bak ny LB. Han ønsker nok å avslutte karrieren på en annen måte enn å sitte på benken i Leeds. Takk og forvel, vi går videre.

DM. Vi er så sårbare når Phillips er skada. Vi må ha en fullverdig erstatter når Phillips er ute. Vi har jo ingen som helst garanti mot skader. Det er nok smart å rekruttere en som kan bekle denne rolle og en ren CM rolle.Det er jo på mitdbanen vi har sett litt lette ut til tider. Det hadde vært det ultimate. Jeg ser Nandez har kommet på radaren igjen. Han er vel en sånn type. Evt Koopmeiners.

CAM. Nå er det på tide. Nå trenger vi å naile denne posisjonen. Jeg antar vi henter en ny en her og Rodrigo blir ren konkurrent med Bamford på topp. RDP ? Tja, nei, det ser vanskelig ut. Squareball gutta hoster podden til Phil Hay for tiden og de kommer med ny episode i morgen hvor de har Orta på besøk. De har stilt han det magiske spørsmålet. Vi får se, men jeg er veldig usikker på den. Vi har uansett blitt linket med andre meget spennende spillere. F.eks tror jeg Bielsa kunne fått ut det aller beste ut av Perreira i denne rollen. Hvor han ligger bak og mater Bamford / Rodrigo med støtte av Raphinha og Harisson / ny ving på kantene. Evt Cunha fra Berlin kunne nok også passet veldig bra.

Ving. Bielsa elsker jo vinger og det er tydelig at de vil ha en konkurrent til Harisson. Flere har blitt linket her, jeg er ikke så opptatt av navn i akkurat denne posisjonen, men må si jeg skulle likt å se Ryan Kent her. Han har blomstret noe voldsomt under Gerrard i Rangers.

Ut? Heltene Bera og Pablo er gone som ventet. Ali følger, Costa kan godt bli med på lasset. Poveda / Roberts lån kanskje? De får lite spilletid til neste år uansett. Jeg skulle gjerne også sett at Kiko forlot oss. Men jeg er usikker på det. Isåfall må vi ha ny keeper også.

For ordens skuld - eg meinar óg me må forsterke venstrebacken, det eg håpar på er at Alioski blir og kjempar for plassen. Men det er vel for mange kort som talar i mot. Alderen hans talar vel for hans siste "store" overgang. Han er nok det svake leddet i elleveren, på mange måtar. Så konkurransen han får inn forventar vel dei fleste vert satsa litt på.

Eg er nok berre noko nostalgisk.. Litt vemodig å sjå alle opprykksheltane reise  ;D ;D

Torpe-do

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #20 på: Mai 27, 2021, 23:58:04 »
Eg les 1. juli er datoen Harrison er planlagt å signere.

Mirror er vel kanskje ikkje den beste kilda..? Dei skriv f.eks i samme sak at "Berardi, Hernandez og Alioski er allereie bekrefta ut av klubben". Saka er to dagar gamal. Alioski har vel ikkje blitt bekrefta endå.



https://www.mirror.co.uk/sport/football/date-set-jack-harrison-officially-24180337

Lucas the Kop Cat

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #21 på: Mai 28, 2021, 07:09:14 »


Eg les 1. juli er datoen Harrison er planlagt å signere.

Mirror er vel kanskje ikkje den beste kilda..? Dei skriv f.eks i samme sak at "Berardi, Hernandez og Alioski er allereie bekrefta ut av klubben". Saka er to dagar gamal. Alioski har vel ikkje blitt bekrefta endå.



https://www.mirror.co.uk/sport/football/date-set-jack-harrison-officially-24180337

Når klubben i går skriver at Alioski er tilbudt ny kontrakt, så er nok det feil, ja.

Bjorn

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #22 på: Mai 28, 2021, 17:40:57 »
Eg les 1. juli er datoen Harrison er planlagt å signere.

Mirror er vel kanskje ikkje den beste kilda..? Dei skriv f.eks i samme sak at "Berardi, Hernandez og Alioski er allereie bekrefta ut av klubben". Saka er to dagar gamal. Alioski har vel ikkje blitt bekrefta endå.



https://www.mirror.co.uk/sport/football/date-set-jack-harrison-officially-24180337

Det er vel for at the mirror bruker de samme useriøse kildene som resten av ryktesprederne.
« Siste redigering: Mai 28, 2021, 18:23:44 av Bjorn »
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #23 på: Mai 28, 2021, 17:45:51 »
Eg les 1. juli er datoen Harrison er planlagt å signere.

Mirror er vel kanskje ikkje den beste kilda..? Dei skriv f.eks i samme sak at "Berardi, Hernandez og Alioski er allereie bekrefta ut av klubben". Saka er to dagar gamal. Alioski har vel ikkje blitt bekrefta endå.



https://www.mirror.co.uk/sport/football/date-set-jack-harrison-officially-24180337

Det er vel for at the mirror bruker de samme useriøse kildene som resten av ryktesorederne.

Litt av et system det der.

Først kommer en originalhistorie et steds fra, gjerne utenfor England.
Dagen etter publiseres det i en ganske seriøs kilde, type Guardian, The Athletic, YEP o.l.
To dager etterpå lages det så fire forskjellige saker på en såkalt hitc-kilde (kalt clickbait-artikkel da dette er hovedformålet med å vinkle det i alle retninger).

Og som det skrives, saken er innen det allerede gammalt nytt.

Like fullt legges det ut som nyhet her og der... :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #24 på: Mai 31, 2021, 13:30:24 »
WBAs Pereira til Leeds? Pereira blir neppe WBA med ned i Championship. Også Aston Villa skal være interessert.

https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/transfer-news/matheus-pereira-transfer-west-brom-20711083

Leeds skal i tillegg være interessert i midtbanespilleren Okay Yokuslu. Også han hever for tida lønna si i WBA. Som back up for Phillips, kanskje?

https://thisisfutbol.com/2021/05/blogs/championship/leeds-united/leeds-united-fans-react-to-latest-transfer-news-4/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #25 på: Juni 02, 2021, 10:14:04 »
En del bevegelser blant PL-klubbene, særlig ut av klubbene. Tradisjonen tro (?) kvitter Leeds seg med mange spillere. De mest prominente er som allerede kjent Hernandez og Berardi. Også vår egen Niklas Haugland har blitt veiet, og funnet for lett. Hele lista ser man her:

https://talksport.com/football/889162/

Verdt å merke seg at tidligere lånespiller Matthew Pennington også har byttet arbeidsgiver, nå i Shrewsbury.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lucas the Kop Cat

Sv: Sommervinduet 2021
« Svar #26 på: Juni 28, 2021, 20:18:48 »
Kan bli ryddesjau også i Barcelona. Hva med Junior Firpo, venstreback på 24 år?

https://www.fotmob.com/embed/news/6784657-Players-Barcelona-could-sell-and-where-they-could-end-up
Ser jo ut til at Orta leser Luscos-forumet. Firpo ryktes nesten klar.