Skrevet av Emne: Pre-season 2021/22 : Treningskamper  (Lest 28692 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

raggen

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #330 på: August 04, 2021, 22:47:50 »
vi blir rundspilt og skaper 2 sjanser ellers lite trusler mot ajax forsvaret. Ayling best som back og Costa, ja hva skal man si.
Uansett,er Bielsa som ser gutta mest og vet best men at vi ikke presser høyere og mere er meg en gåte,men er ikke lett når vi blir helt utspilt av Ajax heller
Forever Leeds United!!!!!!!!

Gordon McUseless

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #331 på: August 04, 2021, 22:49:13 »
Noe som tilsier at vi skulle matche Ajax pr nå? Verdens beste ungdomsavdeling??
A-laget vårt fra "verdens beste liga" skal ikke kunne hamle opp med guttungene til Ajax? Her har vi ikke mye tro på oss selv...

Dylan

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #332 på: August 04, 2021, 22:52:13 »
Alder er et tall, er du god er du gammel nok. Ajax et drevent CL lag, vi midt på treet i PL. Troa er absolutt der, samt litt nøktern realisme.

Cannavaro

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #333 på: August 04, 2021, 23:16:44 »
Noe som tilsier at vi skulle matche Ajax pr nå? Verdens beste ungdomsavdeling??
A-laget vårt fra "verdens beste liga" skal ikke kunne hamle opp med guttungene til Ajax? Her har vi ikke mye tro på oss selv...
Vi må jo aldri glemme hvor vi kommer fra da !!!  I 16 år har vi spilt nede i gjørma i England....og vet du hva ??  Vi spiller fortsatt med en kjerne av fotballspillere som er utviklet i Championship (nivå 2 i England) og nettopp spilt ÈN sesong i Premier League...er det noen vits å "bære over seg" for et 0-4 tap i en treningskamp mot en klubb som har vært i toppen i Nederland i over 50 år og spilt i de fleste europeiske cuper i alle år ?? samtidig ha det beste akademiet i hele Europa, eller verden ??  Det er så forbanna ergerlig at det er en haug med Leeds supportere som glemmer vår historie litt for kjapt......det er leng, lenge siden vi var en storklubb i Europa.....og det tar laaaaaang tid å bygge opp noe stort igjen.....vær vennlig ; se litt i perspektivet...ja, fotball er ferskvare - men, sesongen har ikke begynt en gang ; OG vi skal spille 38 kamper i den ligaen vi er i. Vi var mye opp og ned ifjor, men endte på en sterk 9. plass.....om man forventer FOR mye, så blir alltid fallhøyden forbanna stor......og lær å se helheten i vår egen klubb (økonomi, planlegging, utvikling, utbygging, logistikk, marked o.s.v).....hvor er vi ? hvor skal vi ??  Perspektiv/målsetning......trykk bare DELETE på treningskamp mot Ajax.....fokus på det som kommer.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #334 på: August 04, 2021, 23:28:09 »
Virker som Shackleton mister ManU-kampen. Normalt sett ville han jo ikke spilt den anyways men...

Som med Cresswell, 'concussion protocol' betyr 10 dagers kampfravær, og det inkluderer den 14.august...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjorn

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #335 på: August 04, 2021, 23:29:10 »
Noe som tilsier at vi skulle matche Ajax pr nå? Verdens beste ungdomsavdeling??
A-laget vårt fra "verdens beste liga" skal ikke kunne hamle opp med guttungene til Ajax? Her har vi ikke mye tro på oss selv...
Vi må jo aldri glemme hvor vi kommer fra da !!!  I 16 år har vi spilt nede i gjørma i England....og vet du hva ??  Vi spiller fortsatt med en kjerne av fotballspillere som er utviklet i Championship (nivå 2 i England) og nettopp spilt ÈN sesong i Premier League...er det noen vits å "bære over seg" for et 0-4 tap i en treningskamp mot en klubb som har vært i toppen i Nederland i over 50 år og spilt i de fleste europeiske cuper i alle år ?? samtidig ha det beste akademiet i hele Europa, eller verden ??  Det er så forbanna ergerlig at det er en haug med Leeds supportere som glemmer vår historie litt for kjapt......det er leng, lenge siden vi var en storklubb i Europa.....og det tar laaaaaang tid å bygge opp noe stort igjen.....vær vennlig ; se litt i perspektivet...ja, fotball er ferskvare - men, sesongen har ikke begynt en gang ; OG vi skal spille 38 kamper i den ligaen vi er i. Vi var mye opp og ned ifjor, men endte på en sterk 9. plass.....om man forventer FOR mye, så blir alltid fallhøyden forbanna stor......og lær å se helheten i vår egen klubb (økonomi, planlegging, utvikling, utbygging, logistikk, marked o.s.v).....hvor er vi ? hvor skal vi ??  Perspektiv/målsetning......trykk bare DELETE på treningskamp mot Ajax.....fokus på det som kommer.....

Takk Cannavaro. Etter å ha skummet igjennom kommentarene til kampen trenger vi innlegg som dine.
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #336 på: August 04, 2021, 23:31:15 »
En liten trøst på en dag som denne, damene våre :)

Tadcaster Albion
@TadcasterAlbion

Final score:
Leeds United 9-1 Liverpool FC

Goalfest.
Credit also to be given to the young Liverpool side who never gave up and got their deserved goal.
@LUFCWomen #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #338 på: August 05, 2021, 07:01:01 »
Det er bare å la seg imponere av alle som klarer å få 3 pre season kamper med fattige ett poeng og målforskjell 3-8 til å høres ut som at vi kommer til å komme ut som et fyrverkeri bare PL sparkes i gang om en drøy uke.

HåvardK

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #339 på: August 05, 2021, 07:44:44 »
Jeg tilhører den gruppen som IKKE blir betrygget av at en taper kampene i pre-season. Dette først og fremst fordi vi sliter med de samme manglene som i forrige sesong (selv om vi alt i alt presterte over evne da, for all del). Vi sliter på sentral midtbane, både defensivt og offensivt. Jeg lurer på om Rodrigo faktisk har kommet seg helt etter covid-sykdommen han var igjennom. Kan se ut som om han sliter med løp over ti meter, faktisk. Og selv om Koch gjorde en OK jobb i går, er han ikke i nærheten av Kalvin. Når vi i tillegg sliter med alternativer på stopperplass, er vi sårbare. Flere trekker frem Struijks ekstreme pasningsfot. Da syns jeg han skal begynne å bruke den i kamp. Jeg ser ikke annet enn pasninger i støtte og/eller tversover, ofte slik at det setter backen i en vanskelig situasjon - noe som lammet vår venstreside i hele kampen i går.
Bamford fikk jo absolutt nada å jobbe med i går. Og da kunne jeg ønske meg et alternativ som er en annen spillertype. Har vi noe slikt?
Og for å fortsette med pessimistiske utsagn: Meslier sliter fortsatt med distribusjonen. I tillegg kunne han vel vært etter et par av målene i går. Nå tror jeg han vil være mer påskrudd i serieåpningen, men det skader nok ikke å øve mer med høyrefot, f eks.

Positivt: Dallas leverer som vanlig godt, uansett posisjon. Og vi slutter ikke å løpe, selv om vi nesten ikke har ball.

Eriksen55

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #340 på: August 05, 2021, 07:47:58 »
Det er bare å la seg imponere av alle som klarer å få 3 pre season kamper med fattige ett poeng og målforskjell 3-8 til å høres ut som at vi kommer til å komme ut som et fyrverkeri bare PL sparkes i gang om en drøy uke.

I fjor kom vi ut som fyrverkeri etter stortap mot Stoke.

Jeg tror ikke resultatene i treningskamper betyr noe.

peacock

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #341 på: August 05, 2021, 08:12:14 »
Begriper ikke at det skal kjøpes inn noen ny ving når det er så skrikende åpenbart at vi mangler en boksåpner i midten!

Finnes det en større floskel enn boksåpner?

ibster

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #342 på: August 05, 2021, 08:18:24 »
Begriper ikke at det skal kjøpes inn noen ny ving når det er så skrikende åpenbart at vi mangler en boksåpner i midten!

Finnes det en større floskel enn boksåpner?

Absolutt. Hos meg er ikke boksåpner på topp 20 engang.

Kato

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #343 på: August 05, 2021, 08:21:47 »
Vi tapte vel 7 av 9 uten Kalvin Phillips i fjor. Godt i gang i år også.
 

stian

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #344 på: August 05, 2021, 08:45:22 »
Begriper ikke at det skal kjøpes inn noen ny ving når det er så skrikende åpenbart at vi mangler en boksåpner i midten!

Finnes det en større floskel enn boksåpner?

En robust, fremoverlent og bærekraftig boksåpner?

Killa

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #345 på: August 05, 2021, 09:20:47 »
Begriper ikke at det skal kjøpes inn noen ny ving når det er så skrikende åpenbart at vi mangler en boksåpner i midten!

Finnes det en større floskel enn boksåpner?

En robust, fremoverlent og bærekraftig boksåpner?


Ja takk!!! ;D ;D ;D

lowfields

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #346 på: August 05, 2021, 10:17:56 »
Hadde en fremoverlent boksåpner en gang - var helt ubrukelig....

Ang. kampen igår minnet den mye om hvordan vi prøvde å spille mot de beste lagene i første halvdel av sesongen. I tillegg var vi uten Phillips, Firpo, Llorente + at Dallas/Ayling/Koch spiller i alternative posisjoner. Det er nok slik Bielsa ønsker vi skal spille uansett, men når sesongen starter spørs det om ikke vi må ty til det mer kyniske alternativet når vi møter god motstand.

2-3 uker på Llorente - ingen krise - kunne vært verre.
Regner også med 1 eller 2 signeringer til mot slutten av vinduet. (O'Brien + en 10'er/ving?).

Har tro på Gelhardt denne sesongen, synd han fikk den smellen. Merkelig at McGurk ikke har vært å se enda.
« Siste redigering: August 05, 2021, 10:19:41 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #347 på: August 05, 2021, 10:26:21 »
Hadde en fremoverlent boksåpner en gang - var helt ubrukelig....

Ang. kampen igår minnet den mye om hvordan vi prøvde å spille mot de beste lagene i første halvdel av sesongen. I tillegg var vi uten Phillips, Firpo, Llorente + at Dallas/Ayling/Koch spiller i alternative posisjoner. Det er nok slik Bielsa ønsker vi skal spille uansett, men når sesongen starter spørs det om ikke vi må ty til det mer kyniske alternativet når vi møter god motstand.

2-3 uker på Llorente - ingen krise - kunne vært verre.
Regner også med 1 eller 2 signeringer til mot slutten av vinduet. (O'Brien + en 10'er/ving?).

Har tro på Gelhardt denne sesongen, synd han fikk den smellen. Merkelig at McGurk ikke har vært å se enda.
Ved seriestart vil Llorente ha hatt to uker recovery allerede så han vil ikke miste mange kampene.
McGurk/Bate er nok i en spesialtilpasset 'Bielsa pre season' - vanlig det for nyankomne...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #348 på: August 05, 2021, 13:54:38 »
https://www.live-now.com/en-int/page/payment?origin=playerpage&id=757987

Siste Pre-season kampen mot Villareal på lørdag vil også bli streamet på Live-Now - men det ser ut her som vi ikke får sett den i Norge... :-(
Noen som vet noe mer om dette?

TK20

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #349 på: August 05, 2021, 17:54:11 »
Denne oppkjøringen har vært temmelig skuffende og ikke så rent lite bekymringsverdig. Noen som kan berolige meg (og andre) med en oppsummering av Bielsas tre tidligere pre-seasons? Har glemt alt.

ibster

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #350 på: August 05, 2021, 18:15:46 »
Denne oppkjøringen har vært temmelig skuffende og ikke så rent lite bekymringsverdig. Noen som kan berolige meg (og andre) med en oppsummering av Bielsas tre tidligere pre-seasons? Har glemt alt.

Første sesongen tror jeg vi tapte mot de fleste, kanskje én uavgjort/seier. En del rapalag også. Det har vært fotball på halv maskin de øvrige også. Legger ingenting i at vi ser noen dårlige resultater nå. Er ikke bekymret av den grunn. Det blir full fart på gutta i åpningen.

Mer bekymret for at vi ikke har styrket stallen noe særlig. Men om vi ikke henter noen flere så er jeg fornøyd med 9.-13. neste sesong.

Kato

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #351 på: August 05, 2021, 18:28:40 »
To tap i starten og det skal bli moro her inne når man ser hva ei treningsøkt mot Ajax kan gjøre.

GeirO

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #352 på: August 05, 2021, 20:38:10 »
Denne oppkjøringen har vært temmelig skuffende og ikke så rent lite bekymringsverdig. Noen som kan berolige meg (og andre) med en oppsummering av Bielsas tre tidligere pre-seasons? Har glemt alt.

Første sesongen tror jeg vi tapte mot de fleste, kanskje én uavgjort/seier. En del rapalag også. Det har vært fotball på halv maskin de øvrige også. Legger ingenting i at vi ser noen dårlige resultater nå. Er ikke bekymret av den grunn. Det blir full fart på gutta i åpningen.

Mer bekymret for at vi ikke har styrket stallen noe særlig. Men om vi ikke henter noen flere så er jeg fornøyd med 9.-13. neste sesong.
Jeg er nesten enda mer bekymret for alle skadene og sen oppstart for EM-spillerne. Vanskelig å få drillet inn en første-11'er.
MOT

GeirO

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #353 på: August 05, 2021, 20:50:10 »
Litt spent på lørdagens midtstopperduo mot EL-vinneren på lørdag. En mulighet er Cooper og Struijk. Men siden Kalvin bør få en treningskamp før seriestart kan det være at han starter og at Koch heller spiller midtstopper. Tipper derfor Koch + Cooper som midtstoppere. Struijk har spilt mye og kan få hvile seg litt.

Ayling tar HB og Firpo/Dallas tar VB. Messlier tar keeperplassen. Klaesson må vente til første ligacupkamp, tipper jeg.
MOT

Eriksen55

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #354 på: August 05, 2021, 21:34:55 »
Denne oppkjøringen har vært temmelig skuffende og ikke så rent lite bekymringsverdig. Noen som kan berolige meg (og andre) med en oppsummering av Bielsas tre tidligere pre-seasons? Har glemt alt.

Første sesongen tror jeg vi tapte mot de fleste, kanskje én uavgjort/seier. En del rapalag også. Det har vært fotball på halv maskin de øvrige også. Legger ingenting i at vi ser noen dårlige resultater nå. Er ikke bekymret av den grunn. Det blir full fart på gutta i åpningen.

Mer bekymret for at vi ikke har styrket stallen noe særlig. Men om vi ikke henter noen flere så er jeg fornøyd med 9.-13. neste sesong.
Jeg er nesten enda mer bekymret for alle skadene og sen oppstart for EM-spillerne. Vanskelig å få drillet inn en første-11'er.

Er det en 11'er som er drillet så er vel det Leeds.. En ny venstreback. Resten er jo de samme!

Da ligger vi godt ann i forhold til laget vi møtet i åpningen. Stopper sjefen ikke ankommet, mange skader og først nå er EM spillerne tilbake.

Phillips kom tilbake 1 uke før de fleste. Kock, Llorente  Klich kom tidlig.

Tror akkurat dette er null stress.

GeirO

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #355 på: August 05, 2021, 22:26:29 »
Denne oppkjøringen har vært temmelig skuffende og ikke så rent lite bekymringsverdig. Noen som kan berolige meg (og andre) med en oppsummering av Bielsas tre tidligere pre-seasons? Har glemt alt.

Første sesongen tror jeg vi tapte mot de fleste, kanskje én uavgjort/seier. En del rapalag også. Det har vært fotball på halv maskin de øvrige også. Legger ingenting i at vi ser noen dårlige resultater nå. Er ikke bekymret av den grunn. Det blir full fart på gutta i åpningen.

Mer bekymret for at vi ikke har styrket stallen noe særlig. Men om vi ikke henter noen flere så er jeg fornøyd med 9.-13. neste sesong.
Jeg er nesten enda mer bekymret for alle skadene og sen oppstart for EM-spillerne. Vanskelig å få drillet inn en første-11'er.

Er det en 11'er som er drillet så er vel det Leeds.. En ny venstreback. Resten er jo de samme!

Da ligger vi godt ann i forhold til laget vi møtet i åpningen. Stopper sjefen ikke ankommet, mange skader og først nå er EM spillerne tilbake.

Phillips kom tilbake 1 uke før de fleste. Kock, Llorente  Klich kom tidlig.

Tror akkurat dette er null stress.
De har vel ikke spilt sammen siden mai, men håper du har rett :)
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #356 på: August 07, 2021, 14:23:39 »
Kveldens kamp er 'behind closed doors' (selv om den blir sendt), klubben vil ikke engang fortelle hvor den spilles...

Og, U23 spiller visst også (inntil Focus tweetet har jeg ikke lest noen ting om det. Men det er jo logisk da, det er slik Leeds har gjort det denne pre season, to kamper 'samtidig' der 'alle' får spilt...

FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

Anyone know if the under 23 game today is being showed anywhere?

Sitat
Are they playing today?

City
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #357 på: August 07, 2021, 14:33:45 »
Kveldens kamp er 'behind closed doors' (selv om den blir sendt), klubben vil ikke engang fortelle hvor den spilles...

Og, U23 spiller visst også (inntil Focus tweetet har jeg ikke lest noen ting om det. Men det er jo logisk da, det er slik Leeds har gjort det denne pre season, to kamper 'samtidig' der 'alle' får spilt...

FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

Anyone know if the under 23 game today is being showed anywhere?

Sitat
Are they playing today?

City
LIVENow som viser den?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #358 på: August 07, 2021, 14:35:21 »
Kveldens kamp er 'behind closed doors' (selv om den blir sendt), klubben vil ikke engang fortelle hvor den spilles...

Og, U23 spiller visst også (inntil Focus tweetet har jeg ikke lest noen ting om det. Men det er jo logisk da, det er slik Leeds har gjort det denne pre season, to kamper 'samtidig' der 'alle' får spilt...

FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

Anyone know if the under 23 game today is being showed anywhere?

Sitat
Are they playing today?

City
LIVENow som viser den?
I kveld ja. Men den vises ikke iNorge. Her i gården lærer eg meg opp i VPNens verden…


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

J-R

Sv: Pre-season 2021/22 : Treningskamper
« Svar #359 på: August 07, 2021, 15:54:36 »
Så det finns ingen måte å få sett kveldens kamp på ??
Er det sånn å forstå??