Skrevet av Emne: KAMP: Burnley v Leeds Utd @ Turf Moor Søndag 29.08 kl 1500 på TV2 Sport Premium  (Lest 9771 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

karaba

Raphinha har ikke fått til mye i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk

J-R

Jaja, Bielsa er fornøyd med den stallen han har...

auren

BAMBIIII!!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.


leedslife

Effektivitet  8) 8) 8) 8)

leedslife

Stakkars Leeds beste taylor. Rett på stumpen

NT

Har Pope gjort en redning?
Ikke nødvendig. Vi har ennå ikke hatt skudd på mål

..nå har vi hatt 1 skudd på mål....

Eriksen55

Mer tydelig bevis på at det må handles inn noen kreative offensive spillere er vanskelig å få...

Bring on Costa nå Bielsa. Livsfarlig å fravike rutiner og prøve noe nytt!

1-1.. nydelig av Raphinia i forkant. Bamford sitt første! Deilig selv om det er ufortjent!

Registrerer at vi ikke jobber like hardt som i fjor. Var det noe rett i det Mina i Tv2 sa. Har Bielsa kjørt dem for hardt?

Neo

Raphinha har ikke fått til mye i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk

Glimtet til før målet vårt kom... ;-)

auren

Slutt. 1-1. Et noe heldig poeng, men veldig viktig poeng.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Neo

Matchen tatt i betraktning er det ene poenget godt å få med seg.
Men irriterende at vi ikke spiller fotball før vi runder 80 minutter på klokka.

karaba

Matchen tatt i betraktning er det ene poenget godt å få med seg.
Men irriterende at vi ikke spiller fotball før vi runder 80 minutter på klokka.
Har vel også litt med at Burnley går tomme og vi får litt bedre tid med ball.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Perik

Dette forumet er bekmørkt da.
Ett lag som ønsker spille fotball, og ett som dreper kamper. Hadde vært pinlig berørt hadde vi spilt som Burnley. Greit at de spiller med innsats og muskler, men det er så mye i grenseland tøffe taklinger.

3minutter tillegg er vel omtrent halvparten av tiden de har drøyer.

Vi spiller ingen nydelig fotball som vi vet vi kan, men makan til klaging her inne.

stian

Veldig bra å berge poenget på en dårlig dag, men det lugger en del for tiden.
Positivt:
  • Synes Struijk klarte seg ganske bra mot duellmessig krevende motstand
  • Phillips tok godt for seg defensivt

Negativt
  • Det kollektive offensive spillet vi var kjent for i fjor er fortsatt et stykke unna
  • Pasningskvaliteten er tidvis horribel. Noe skyldes nok at relasjonene ikke sitter, men noe er enkeltspillere som virker ute av form

Hallgi

Aiai, viktig å ikkje tapa denne mot et provoserande Burnley-lag! De spele stygt, kyniske Sean Dyche har og forvandla Wood og delvis Taylor&Lennon til å bli halvfarlige stygge fotballspelarar:x
Men så deilig det var med eit poeng iallfall!! Og det var ein oppløftande avslutning av kampen etter reduseringa, ingen tvil om kven som hadde mest å gje då og gjekk for 3 poeng!
Så det var godt å kjenna litt igjen Leeds frå fjorårssesongen, men det mangler litt enda. Rodrigo var spesielt svak i dag spør du meg, Roberts hadde meir å bidra med enn han.
Men formasjonen med tre bak kan likast med så dei fire meget sterke midtstopperne vi har på laget, dog var Ayling lite involvert offensivt i dag sjølv om han skulle stå høgt menmen.
Kan bli godt med ein landslagspause no så Bielsa får trøkka dei meir i gang, og hadde gjort seg med ein skikkelig 10er-signering og!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

karaba

Dette forumet er bekmørkt da.
Ett lag som ønsker spille fotball, og ett som dreper kamper. Hadde vært pinlig berørt hadde vi spilt som Burnley. Greit at de spiller med innsats og muskler, men det er så mye i grenseland tøffe taklinger.

3minutter tillegg er vel omtrent halvparten av tiden de har drøyer.

Vi spiller ingen nydelig fotball som vi vet vi kan, men makan til klaging her inne.
Skjønner at lista for rødekort ligger høyere i år (noe jeg synes er greit). Men at Burnley slipper unna rødt i dag er helt utrolig. Flere taklinger som kommer alt for sent med knottene i knehøyde, kan jo sette en spiller på sidelinja i måneder.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sterland

Når Roberts og Shackleton er spillerene vi kan kaste innpå når vi trenger mål, sier det noe om hvordan transfervinduet har vært.. Shack med assist, kudos for det, men vi er skremmende tynne fremover. Rodrigo, et bomkjøp av dimensjoner, noen fine pasninger, men ellers fryktelig ineffektivt. Aner ikke hvem som skal erstatte Bamford om han skulle bli skadet. Roberts/Rodrigo, ikke i nærheten.
Vi er ikke i nærheten av fjorårets prestasjoner, og en får bare håpe det er knallhard sommertrening som gjør at det ikke har løsnet enda. Dette var forferdelig dårlig

Kato

Meslier 7 Best hos oss, i særklasse.
Llorente 5 Slet som de andre med ball og motstandere.
Ayling 4 Grusom pasningskvalitet, 0 trussel fremover.
Struijk 6 Slet i lufta, ikke av de verste langs bakken.
Cooper 5 Grusom før pause, pasningskvalitet forferdelig.
Dallas 6 Grå, lite involvert fremover.
Phillips 6 Opp og ned, slet mot ville dyr på Burnley.
Rodrigo 4 Langt, langt unna det vi forventer.
Harrison 5 Fikk til svært lite, svak.
Bamford 6 Scorer og berger med det stumpene.
Raphinha 6 Får for forarbeidet til målet, ellers svak.
Shackleton 7 Frisk og bidro til å løfte oss. Offensiv.
Roberts Lite å melde.

Elendig i 80 min, forferdelig pasningskvalitet. Så våkna vi.

« Siste redigering: August 29, 2021, 17:08:20 av Kato »
 

Sterland

Meslier 7 Best hos oss, i særklasse.
Llorente 5 Slet som de andre med ball og motstandere.
Ayling 4 Grusom pasningskvalitet, 0 trussel fremover.
Struijk 5 Slet i lufta, ikke av de verste langs bakken.
Cooper 5 Grusom før pause, pasningskvalitet forferdelig.
Dallas 6 Grå, lite involvert fremover.
Phillips 6 Opp og ned, slet mot ville dyr på Burnley.
Rodrigo 4 Langt, langt unna det vi forventer.
Harrison 5 Fikk til svært lite, svak.
Bamford 6 Scorer og berger med det stumpene.
Raphinha 6 Får for forarbeidet til målet, ellers svak.
Shackleton 7 Frisk og bidro til å løfte oss. Offensiv.
Roberts Lite å melde.
Enig i vurderingene, men synes du er streng mot Struijk. En howler ellers ganske bra synes jeg. Spot on med Rodrigo, trist å se at han faller så fryktelig igjennom. Håper inderlig han hever seg,

Kato

Meslier 7 Best hos oss, i særklasse.
Llorente 5 Slet som de andre med ball og motstandere.
Ayling 4 Grusom pasningskvalitet, 0 trussel fremover.
Struijk 5 Slet i lufta, ikke av de verste langs bakken.
Cooper 5 Grusom før pause, pasningskvalitet forferdelig.
Dallas 6 Grå, lite involvert fremover.
Phillips 6 Opp og ned, slet mot ville dyr på Burnley.
Rodrigo 4 Langt, langt unna det vi forventer.
Harrison 5 Fikk til svært lite, svak.
Bamford 6 Scorer og berger med det stumpene.
Raphinha 6 Får for forarbeidet til målet, ellers svak.
Shackleton 7 Frisk og bidro til å løfte oss. Offensiv.
Roberts Lite å melde.
Enig i vurderingene, men synes du er streng mot Struijk. En howler ellers ganske bra synes jeg. Spot on med Rodrigo, trist å se at han faller så fryktelig igjennom. Håper inderlig han hever seg,

Enig i det du sier om Struijk når jeg tenker meg om.
 

Eriksen55

Glade vi fikk ranet til oss et poeng!

Men det spillet vi har vist i år. Årsverste i dag. Det er grunn til bekymring. Vi kan ikke basere oss på litt Trolldom av Raphinha hver kamp!

Skremmende om de som styrer ikke ser at vi må ha inn minst 1 kreativ offensiv spiller.

Meslier, Cooper, Strujik og Llorente gode. Sikkert noen som mener Cooper hadde skyld i måket da headingen landet i beinet på en Burnley spiller.. Ayling startet bedritent, men spilte seg opp. Dallas, ser ut til å mangle Energi.

Phillips- Pendlet mellom ok minus til grusom gjennom hele kampen!

Rodrigo, Harrison, Raphinha og Bamford.. lite samhandling, bevegelseog slurv. Littt tendenser på kontring i første..men kladder og stopper opp når det trengs besluttsomhet!

Harrison. Liker han. Men igjen viser han at han er avhengig av at laget er godt for at han skal skinne. Aldri sett han gå foran og skinne på en ellers grå dag. I dag slår han innlegg på innlegg inn i boksen. Helt meningsløst mot Burnley. Vanligvis så dribler han seg litt bort i stedet for innlegg. I dag var dagen da det hadde vært bedre enn innlegg.

Landslagspause. Takk for det. Håper laget for hvile. Vi er ikke i nærheten av trøkket, intensiteten, spurtene og jagingen vi så i fjor..og Pasningskvaliteten. Hva har skjedd?





Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
...lurer egentlig på hvor mange av Leedsspillerne som tester positivt for covid i morgen? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Mer tydelig bevis på at det må handles inn noen kreative offensive spillere er vanskelig å få...

Bring on Costa nå Bielsa. Livsfarlig å fravike rutiner og prøve noe nytt!

1-1.. nydelig av Raphinia i forkant. Bamford sitt første! Deilig selv om det er ufortjent!

Registrerer at vi ikke jobber like hardt som i fjor. Var det noe rett i det Mina i Tv2 sa. Har Bielsa kjørt dem for hardt?

Mina på TV2? Aner ikke hva hun sa, men det vil ikke forbause meg om det ligner litt på ting eg skrev her inne allerede både under og etter kampen mot Man U:

"Mye snakk om at Bielsa bommet med laguttak i dag (noe eg er enig i), men det han først og fremt bommet på til denne kampen var spillernes "match-fitness" og "sharpness". Ja, Man U var gode - men det var ikke derfor Harrisons vanligvis så silkemyke ballmedtak var fullstendig fraværende, eller at Raphinha stadig vekk bommet med de enkleste pasninger. Forøvrig var dårlige ballmottak, treige bevegelser og upresise pasninger et gjennomgående problem over hele banen. Vi så nesten ut som et lag som spilte sin første pre season kamp etter uker med brutale økter på treningsfeltet.

Bielsas pre season opplegg er i utgangspunktet kjent for å være beinharde saker. Denne sommeren er det i tillegg blitt sagt at mengde og intensitet er blitt løftet enda et hakk. I dag tror eg vi fikk oppleve den negative effekten av dette."


Tenker vi sier at eg var spot on. Og som vanlig tidlig ute.  8)

Eriksen55

Meslier 7 Best hos oss, i særklasse.
Llorente 5 Slet som de andre med ball og motstandere.
Ayling 4 Grusom pasningskvalitet, 0 trussel fremover.
Struijk 6 Slet i lufta, ikke av de verste langs bakken.
Cooper 5 Grusom før pause, pasningskvalitet forferdelig.
Dallas 6 Grå, lite involvert fremover.
Phillips 6 Opp og ned, slet mot ville dyr på Burnley.
Rodrigo 4 Langt, langt unna det vi forventer.
Harrison 5 Fikk til svært lite, svak.
Bamford 6 Scorer og berger med det stumpene.
Raphinha 6 Får for forarbeidet til målet, ellers svak.
Shackleton 7 Frisk og bidro til å løfte oss. Offensiv.
Roberts Lite å melde.

Elendig i 80 min, forferdelig pasningskvalitet. Så våkna vi.

Artig at kampen kan oppleves så forskjellig.

At de offensive kommer bedre ut enn de defensive er for meg rart.

Virker som det er en Personlig agenda mot Cooper. Hadde han vært så svak hadde vi ikke holdt unna så godt. Alle bak gode. Ayling og Dallas slet mer.

Phillips 6 ? Forventer mye mer av han. Mye mer! Syntes han til tider var grusom. Ballmiss, taper dueller, feilpassninger. På nivå med Rodrigo i dag!


asbfjell

Meslier 7 Best hos oss, i særklasse.
Llorente 5 Slet som de andre med ball og motstandere.
Ayling 4 Grusom pasningskvalitet, 0 trussel fremover.
Struijk 6 Slet i lufta, ikke av de verste langs bakken.
Cooper 5 Grusom før pause, pasningskvalitet forferdelig.
Dallas 6 Grå, lite involvert fremover.
Phillips 6 Opp og ned, slet mot ville dyr på Burnley.
Rodrigo 4 Langt, langt unna det vi forventer.
Harrison 5 Fikk til svært lite, svak.
Bamford 6 Scorer og berger med det stumpene.
Raphinha 6 Får for forarbeidet til målet, ellers svak.
Shackleton 7 Frisk og bidro til å løfte oss. Offensiv.
Roberts Lite å melde.

Elendig i 80 min, forferdelig pasningskvalitet. Så våkna vi.

Artig at kampen kan oppleves så forskjellig.

At de offensive kommer bedre ut enn de defensive er for meg rart.

Virker som det er en Personlig agenda mot Cooper. Hadde han vært så svak hadde vi ikke holdt unna så godt. Alle bak gode. Ayling og Dallas slet mer.

Phillips 6 ? Forventer mye mer av han. Mye mer! Syntes han til tider var grusom. Ballmiss, taper dueller, feilpassninger. På nivå med Rodrigo i dag!

Våre beste var de som måtte løpe minst. Våre tre stoppere klarte seg noenlunde bra.

Hallgeir *

...lurer egentlig på hvor mange av Leedsspillerne som tester positivt for covid i morgen? :o

Basert på lav intensitet og dårlige pasninger (mangel på konsentrasjon?), kan man jo lure på om det ligger mer bak dagens prestasjon enn bare en dårlig dag på jobben?

Landslagspausen kunne ikke kommet mer betimelig enn nå.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Mer tydelig bevis på at det må handles inn noen kreative offensive spillere er vanskelig å få...

Bring on Costa nå Bielsa. Livsfarlig å fravike rutiner og prøve noe nytt!

1-1.. nydelig av Raphinia i forkant. Bamford sitt første! Deilig selv om det er ufortjent!

Registrerer at vi ikke jobber like hardt som i fjor. Var det noe rett i det Mina i Tv2 sa. Har Bielsa kjørt dem for hardt?

Mina på TV2? Aner ikke hva hun sa, men det vil ikke forbause meg om det ligner litt på ting eg skrev her inne allerede både under og etter kampen mot Man U:

"Mye snakk om at Bielsa bommet med laguttak i dag (noe eg er enig i), men det han først og fremt bommet på til denne kampen var spillernes "match-fitness" og "sharpness". Ja, Man U var gode - men det var ikke derfor Harrisons vanligvis så silkemyke ballmedtak var fullstendig fraværende, eller at Raphinha stadig vekk bommet med de enkleste pasninger. Forøvrig var dårlige ballmottak, treige bevegelser og upresise pasninger et gjennomgående problem over hele banen. Vi så nesten ut som et lag som spilte sin første pre season kamp etter uker med brutale økter på treningsfeltet.

Bielsas pre season opplegg er i utgangspunktet kjent for å være beinharde saker. Denne sommeren er det i tillegg blitt sagt at mengde og intensitet er blitt løftet enda et hakk. I dag tror eg vi fikk oppleve den negative effekten av dette."


Tenker vi sier at eg var spot on. Og som vanlig tidlig ute.  8)

Ja du og Mina er nok spot on her.

Mina sa det før Man utd kampen da.. Hun reagerte på at laget som trente best og hardest, både før og under sesongen. Under kamp løp vi mest, både kort, langt, fremover, bakover og spurt. Når det laget skal trene enda hardere var hun litt skeptisk. På et tidspunkt bikker det og hun lurte på om Bielsa har kunnskapen på den balansen. Hun håpet, men var i tvil. Hun har sett litt fotball og har bra kunnskap.

Jeg aner ikke. Men det som slår meg er mangel på energi, tunge bein og hoder. Det resulterer i slurv, feilpassninger og dårlig spill.

Gordon McUseless

Gikk Llorente av med strekk igjen? Syns han holdt seg til lysken rett før han ble tatt av.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa om kampen:
Bielsa's here - tough game - what was so hard?
The game, apart from two segments in the middle of each half, we managed to manage it. The situations we created at goal were a lot, but for them as well. The difference is for us to play well we need our creative players to be on top of their game. In the case of them, a day similar to Everton, but today in a more marked way. Three resources that were important: the capacity to force errors and take advantage through two strikers, the management of set-pieces and a very distinct, mechanical style of play.

The style of play does not demand their players shine. This is something of value when you describe a team.

Gave away possession too easily?
The same thing you said, we can say in another way. In the virtues I managed of Burnley, I said they provoked errors and took advantage. You say the same thing in a different manner. You link that more to something bad we did than a virtue of the opponent, perhaps you're in the right, your judgement and mine is through fault of our own, but there is something very true, a lot of the chances created through that aspect does not come from their creative play, it's facilitated for them. For us, the opposite happened. We need to be on top of our game to attack well, but at the same time the style of play, it has risks. So much time on the ball, if you look at the touches our players had, double the touches of the opponent in the same positions. That increases the chances of making mistakes. Favours the opponent if they want to recover the ball from us.

BEREN CROSS
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Gikk Llorente av med strekk igjen? Syns han holdt seg til lysken rett før han ble tatt av.

La eg ikkje merke til. Trodde det var et avtalt bytte, at 60 minutter var det han ville holde i dag. Bielsa ikke spurt på pressern.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan