Skrevet av Emne: Spiller: Daniel James  (Lest 7520 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Killa

Spiller: Daniel James
« på: August 31, 2021, 17:53:32 »
« Siste redigering: Februar 10, 2022, 13:48:45 av Hallgeir * »

Pettersen97

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #1 på: August 31, 2021, 17:59:55 »
Det er vakkert  ;D
The Mighty Whites

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #2 på: August 31, 2021, 18:09:59 »
Født i Hull, har eg visst lenge. Men familien bor i North Cave (Yorkshire), knapt en time øst for Leeds.  :)

Faren, som var med i forhandlingene for to år siden, døde like før overgangen til Manchester - og var visst Leedsfan :)

https://theathletic.co.uk/2798823/2021/08/31/dan-james-to-leeds-united-a-transfer-two-and-a-half-years-in-the-making-thanks-to-bielsas-fixation/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Neo

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #3 på: August 31, 2021, 19:22:39 »
Utrolig tøff signering av Leeds.
Her viser Bielsa hvilken klokketro han har på at det kun er de riktige spillerne, som vil bringe oss videre.
Å få tak i ham "2 år etter" er sterkt.

Gleder meg stort over se ham i drakten vår.
En ung, rutinert og særdeles anvendelig spiller som vil heve oss.

Velkommen!



Forever Whites

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #4 på: August 31, 2021, 19:35:55 »
Stemmer de prisene som opererer i diverse medier.  Da har Leeds gitt 30mill pund for ham.  Her er et av eksemplene fra TV2: https://www.tv2.no/a/14197174/
Medlem 94237

Kickthemdown

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #5 på: August 31, 2021, 19:38:19 »
Stemmer de prisene som opererer i diverse medier.  Da har Leeds gitt 30mill pund for ham.  Her er et av eksemplene fra TV2: https://www.tv2.no/a/14197174/
Phil Hay rapporterer £25mill. Da er summen på det. La de andre bare spekulere.

Sølvreven

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #6 på: August 31, 2021, 20:29:12 »
Håper Bielsa klarer å få ut noe av han. Han er rask men pasningene hans har gått i hytt og pine.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #7 på: August 31, 2021, 22:20:32 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #8 på: August 31, 2021, 22:45:22 »
Kjenner jeg er litt delt her. En spiller som hever oss, absolutt. Og tilbyr noe vi ikke har fra før av med sin enorme hurtighet. Men jeg synes summen som betales er alt for høy i forhold til at han har et litt dårlig end product. Tre bud på en time viser jo at Leeds nærmest var "desperate" her.

Uansett: Velkommen så mye til Leeds! ENDELIG!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #9 på: September 01, 2021, 10:21:20 »
Kjenner jeg er litt delt her. En spiller som hever oss, absolutt. Og tilbyr noe vi ikke har fra før av med sin enorme hurtighet. Men jeg synes summen som betales er alt for høy i forhold til at han har et litt dårlig end product. Tre bud på en time viser jo at Leeds nærmest var "desperate" her.

Uansett: Velkommen så mye til Leeds! ENDELIG!  :)

auren

Syns det er helt supert. Alle som kommer inn og gjør oss bedre er hjertelig velkommen.

Supertynn stall, tenker det er altfor romantisk å tro at flere av U23-spillerne skal ta steget denne sesongen. Ihvertfall ikke hvis vi snakker om å hevde oss på øvre halvdel.

James vil passe oss perfekt i kontringsspillet, den farta blir til god hjelp. End-product er jo noe man kan gjøre noe med hos en 23-åring, i motsetning til fart.

Når man så vet at Bielsa har vært etter han i årevis, så er dette helt glimrende. Jeg tror vi får se Raphinha mer sentralt i banen.

Killa

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #10 på: September 01, 2021, 10:37:14 »
Kjenner jeg er litt delt her. En spiller som hever oss, absolutt. Og tilbyr noe vi ikke har fra før av med sin enorme hurtighet. Men jeg synes summen som betales er alt for høy i forhold til at han har et litt dårlig end product. Tre bud på en time viser jo at Leeds nærmest var "desperate" her.

Uansett: Velkommen så mye til Leeds! ENDELIG!  :)

auren

Syns det er helt supert. Alle som kommer inn og gjør oss bedre er hjertelig velkommen.

Supertynn stall, tenker det er altfor romantisk å tro at flere av U23-spillerne skal ta steget denne sesongen. Ihvertfall ikke hvis vi snakker om å hevde oss på øvre halvdel.

James vil passe oss perfekt i kontringsspillet, den farta blir til god hjelp. End-product er jo noe man kan gjøre noe med hos en 23-åring, i motsetning til fart.

Når man så vet at Bielsa har vært etter han i årevis, så er dette helt glimrende. Jeg tror vi får se Raphinha mer sentralt i banen.

Enig med deg Kato! Jeg velgr å være positiv her, selv om selv om selv om.....Prisen er latterlig høy, men det er den også på en god del andre spillere som har skiftet klubb i det siste, Hva med Buendia, Tammy Abraham og (i fjor) Benrahma og Watkins...? Uansett ønsker jeg DJ hjertelig velkommen - en mann som starter kamper for det laget som slo oss 5-1 kan da ikke være såå dårlig.. Vi skal som flere nevner huske at Bielsa også i mange tilfeller har lagd gull av gråstein - her har han en ganske fin rå diamant å jobbe med... Litt Bielsa-sliping på denne diamanten så kommer han til å skinne som bare rakkern!! Raphinha inn sentralt er også en spennende tanke - vi får se... Han går vel neppe rett inn på laget, det er det ikke så mange som gjør hos Bielsa. Men tenker at de har en klar tanke om bruken av James og at vi får se han mye på banen utover høsten. Blir spennende å se han parkere diverse høyt lønnede backer og (forhåpentligvis) treffe Bamford med et og annet innlegg. Det gledes! :)

RoarG

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #11 på: September 01, 2021, 11:05:38 »
Gledelig signering. Støttes :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #12 på: November 09, 2021, 15:41:58 »
Tidlig ennå selvsagt, men bekymringsverdig det han leverer av bidrag offensivt - dog ikke særlig forskjell ift det han leverte i Scum.
Han har en meget god motor, er kjapp - men bevares...for 25£ må man jo forvente MER enn det han bringer på banen hittil.
Timing, spilleforståelse og samhandling - samt avslutnings teknikk/skudd er på gutte-spillernivå......det MÅ bare bli bedre.

Skal gi ham noen kamper til, hvis ikke er jeg redd jeg bikker over til å kalle ham bomkjøp.
Akkurat nå føles det som om vi har kjøpt Hadi Sacko om igjen.
 

leedslife

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #13 på: November 09, 2021, 16:01:18 »
Tidlig ennå selvsagt, men bekymringsverdig det han leverer av bidrag offensivt - dog ikke særlig forskjell ift det han leverte i Scum.
Han har en meget god motor, er kjapp - men bevares...for 25£ må man jo forvente MER enn det han bringer på banen hittil.
Timing, spilleforståelse og samhandling - samt avslutnings teknikk/skudd er på gutte-spillernivå......det MÅ bare bli bedre.

Skal gi ham noen kamper til, hvis ikke er jeg redd jeg bikker over til å kalle ham bomkjøp.
Akkurat nå føles det som om vi har kjøpt Hadi Sacko om igjen.
Spillerforståelsen, avslutningene og end productet har jo aldri vært der og vil heller aldri bli top notch.
Men han balanserer laget bra synes jeg. Defensive bidragene, presspillet, ekstreme farten og evnen til å kunne frakte ball over store distanser er jo noe vi ikke har fra før.Kanskje en spiller som James gjør at vi kan få inn en litt ^friere^ 10er på sikt.
Når han kommer inn i systemet og får litt mer selvtillit får vi nok se en spiller som tør litt mer og tar litt bedre valg og. Var en fryktelig plass han kom fra. Alt der borte er jo tåkelagt i gift

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #14 på: November 09, 2021, 16:06:31 »
Det er HELT vanlig at nye spillere trenger tid til å venne seg til systemet vårt.
Og det tar nok tid for oss å få utnyttet James på best mulig måte også.

Får han brukt sine forcer så er det utvilsomt kvaliteter i gutten.

Og det er jo en grunn til at Bielsa ville ha ham.
Så jeg tror han kommer  - forhåpentligvis litt raskere enn det tok Harrison å blomstre.

Ja, litt raskere enn Tyler Roberts også, for så vidt  :-X
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #15 på: November 09, 2021, 19:40:26 »
Jeg tar også dette med knusende ro. Bielsa har virkelig lært meg som supporter og bli mer tålmodig. James kommer til å bli bra.

NT

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #16 på: November 09, 2021, 19:51:52 »
Tror dette handler om hvem du "klikker" med, og er selv blitt overbevist i høst hvordan en positiv Alioski bidro til at Harrison lykkes. Iflg Transfermarkt så har de begge 36 kamper ifjor og i sum 10 mål og 11 assist. Hittil i år så kan Harrison kvittere ut 9 kamper-0 mål - 0 assist.  Daniel James har 10 kamper- 0 mål- 1 assist. Firpo,  6 kamper, 0 mål, 0 assist.  I utgangspunktet skal jo venstresiden være styrket idet 29 årige Alioski er ute og i stedet en 23 årig James og 25 årig Firpo. Men yngre blod har ikke klart å skape det samme som eldre smarte Alioski, p de første 10 kamper, så får vi bare håpe det "klikker" der ute en dag.  Det kommer dette, det gjør det..

Andersen

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #17 på: November 10, 2021, 11:34:43 »
Daniel James kommer til å finne nettmaskene etter hvert . Kan hende han får noen mål servert på sølvfat , men det gjør noe med en spiller bare det. Da har han jo posisjonert seg slik at det bare er å sparke ballen i mål. Den berømte ketchup flaska brister nok snart! MOT.

SupALeedS

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #18 på: November 10, 2021, 19:06:31 »
Daniel James er rask og god press spiller. Avslutning ferdigheter har han ikke, og derfor ble han veid for lett i Manchester. Jeg tror ikke man plutselig kan bli en kjempe bra avslutter…bomkjøp syntes jeg, kunne heller brukt pengene på en god spiss.
Alex

Cherry

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #19 på: November 11, 2021, 11:08:45 »
Tror dette handler om hvem du "klikker" med, og er selv blitt overbevist i høst hvordan en positiv Alioski bidro til at Harrison lykkes. Iflg Transfermarkt så har de begge 36 kamper ifjor og i sum 10 mål og 11 assist. Hittil i år så kan Harrison kvittere ut 9 kamper-0 mål - 0 assist.  Daniel James har 10 kamper- 0 mål- 1 assist. Firpo,  6 kamper, 0 mål, 0 assist.  I utgangspunktet skal jo venstresiden være styrket idet 29 årige Alioski er ute og i stedet en 23 årig James og 25 årig Firpo. Men yngre blod har ikke klart å skape det samme som eldre smarte Alioski, p de første 10 kamper, så får vi bare håpe det "klikker" der ute en dag.  Det kommer dette, det gjør det..

D er dette som bekymrer meg mest , vi skulle jo ha vært styrket ut av vinduet.  Nå har Firpo (som de fleste som setter i gang med Bielsa - Murderball) vært mye skadet , og ikke fått linket opp særlig mye ennå med hverken Harrison eller James - men det de 2 sistnevnte har prestert hittil i sesongen har jo vært katastrofalt ...offensivt.
Begge kan løpe til sokkene faller av, men "den siste pasningen", "det geniale rykket før skuddet" - eller hjelpes oss "selve avslutningen/skuddet".......det er....forferdelig svakt!

Harrison har liksom ikke kommet seg etter covid 19 han heller, selvtilliten til begge disse gutta må virkelig bygges fremover nå - og det må trenes, trenes og terpes ift rent treff på ball/skuddferdigheter og samhandling.
Alioski var ganske fotball-klok, men han hadde dessverre ikke tempo - James har tempo,  men virker så langt veldig langt fra fotball-klok.  Det så jeg også når han spilte for Scum, så det er ingen
stor overraskelse i det han nå leverer faktisk...

Lever i håpet om bedring da, men begge blir veldig kjapt hakkekyllinger om de snart ikke presterer!
« Siste redigering: November 11, 2021, 12:43:53 av Cherry »
 

TK20

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #20 på: November 24, 2021, 18:42:34 »
Er han best på høyre eller venstre, egentlig?

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #21 på: November 24, 2021, 21:49:37 »
Er han best på høyre eller venstre, egentlig?

Vet ikke. Men spilte stort sett til venstre når Bielsa siklet på han i Swansea.

Uansett er Raphinha best til høyre. Det bør være førende for hvor de ande blir plassert  ;)

baste

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #22 på: Februar 10, 2022, 09:01:29 »
Daniel James could face being bombed out of the Leeds United side by Marcelo Bielsa after he seemed to refuse to go off against Aston Villa last night.

Fikk ikke helt med meg hvorfor de fokuserte så mye på James i går, men her er forklaringen.

Hva gjør Bielsa med denne saken

HåvardK

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #23 på: Februar 10, 2022, 09:12:02 »
Daniel James could face being bombed out of the Leeds United side by Marcelo Bielsa after he seemed to refuse to go off against Aston Villa last night.

Fikk ikke helt med meg hvorfor de fokuserte så mye på James i går, men her er forklaringen.

Hva gjør Bielsa med denne saken
Kilde?

leedslife

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #24 på: Februar 10, 2022, 09:17:00 »
Daniel James could face being bombed out of the Leeds United side by Marcelo Bielsa after he seemed to refuse to go off against Aston Villa last night.

Fikk ikke helt med meg hvorfor de fokuserte så mye på James i går, men her er forklaringen.

Hva gjør Bielsa med denne saken
Så lignende kom ut på twitter.
God temperatur i går. Rodrigo gikk vel også rett i tunnelen etter kampslutt.
Skal være sånn tenker jeg. Lover godt for Lørdag. Da er det krig igjen!

Hallgeir *

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #25 på: Februar 10, 2022, 13:59:28 »
Dette var vel hurtigtogets beste kamp i ei Leeds-trøye. Jeg synes det er strålende at han begynner å takle spissrollen nå i fravær av Bamford.

Det er ikke sikkert at vi ser så mye til Bamford denne sesongen....? Returen til kampform, for ikke å si heling av skaden, ser ut til å være i det blå.

Dersom James kan fores med de riktige innleggene (ikke for høye), eller gode løpeballer som han kan utnytte med farten sin, kan dette bli bra.  :)
Super Leeds since 1968

Stut og Fjærkre

Sv: Ny spiller: Daniel James
« Svar #26 på: Februar 10, 2022, 14:15:38 »
Daniel James could face being bombed out of the Leeds United side by Marcelo Bielsa after he seemed to refuse to go off against Aston Villa last night.

Fikk ikke helt med meg hvorfor de fokuserte så mye på James i går, men her er forklaringen.

Hva gjør Bielsa med denne saken


Ganske sikker på at dette er konstruert, og at det skadesituasjonene som oppstod som gjorde at Bielsa ombestemte seg med tanke på bytte.

Forstår ellers ikke hvordan han kunne gruse tre Villa stoppere, som alle er minst en halv meter høyere enn han, på hodet før 3-2 målet.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #27 på: September 01, 2022, 20:40:41 »
Her postes det ikke ofte, nei. 

Ingen ny spiss inn, Rodrigo ute mange uker (som jeg spådde), og James til Fulham. Hvis det går som det ser ut til, da.

Den eneste fordelen med at James lånes ut, kontra salg, er at han ikke kan spille mot Leeds i klubbenes to møter.

Mager trøst, kanskje.

Super Leeds since 1968

auren

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #28 på: September 01, 2022, 21:11:31 »
Hvis ikke Leeds får inn en ny spiller så kan vel ikke klubben godkjenne dette lånet??

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #29 på: September 01, 2022, 21:31:50 »
Hvis ikke Leeds får inn en ny spiller så kan vel ikke klubben godkjenne dette lånet??

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, det bør de naturligvis ikke gjøre. Det ville vært svært risikabelt, ulogisk og dumt.
Super Leeds since 1968