Skrevet av Emne: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??  (Lest 6505 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NT

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #30 på: September 18, 2021, 23:06:16 »
I mine øyne er det 2 forhold som skiller seg klart ut. Spillernes form og litt tilfeldigheter i kampene i vår disfavør.  Omkring form så skulle det vært interessant å sett tall fra de første 5 kamper ifjor mot denne, både antall km, sprint, vellykkede pasninger osv. Bortsett fra Phillips synes ingen å være i god form, ingen gnist, mye pasningsfeil, mye tekniske feil. Eksempelvis Firpo-ingen trussel offensivt selv om fremgang igår. Cooper,,, en kjemperisiko,  Llroiente-var helt ute mot Liverpool,feilplasssert og fryktelig i pasninger.  Dallas-hvor er fjorårets dallas tatt veien ? Klich - ser ut som han har fått de gamle tøfflene til Roberts. Harrisson savner Alioski og Bamford virker fryktelig ubestemt.  Raphinia burde scora i hver match, men har begynt å steppe han også.  Massevis av personlige feil, både defensivt og offensivt. Kampen igår er typisk. Se 1 omgang med sjanser fra Firpo,James, Rahinia,Rodrigo,Klich,Phillips - de må sette flere og drepe kamper. Samme mot Liverpool, Rodrigo skyter rett på keeper fra 12 meter tidlig i kamp, en scoring skaper total annen kamp.  Raphina mot Burnley, skyter utenfor fra skrå 5 meter, en opplagt scoring. Det er mer enn nok sjanser, men man blir oppgitt,oppgitt og det sprer seg.

Baklengs har du Coopers toskete straffe mot Everton og Dallas som lar Gray få skyte 2-1. Llorinte slipper Salah på 1-0 og Bamford snur rumpa til på 2-0.  Dallas igjen igår på 1-1. Det samme skjer på nesten scoringer, mye mer personlige feil enn konsekvens av spillestil. Altså, igår så gir vi bort ballen etter 43,30 midtveis på N.castle halvdel til kontra - hvorfor spilles ikke den ballen bare langt frem for å unngå kontring ?
 
Lettere blir det ikke når mange tilfeldigheter som kan avgjøre kamp går i disfavør. Ashley Barnes skal vises ut etter overfall mot Dallas. Burnley med 10 mann i halvannen omgang er noe annet.
Skal ikke si vi hadde snudd det mot L.pool, men det røde kort til Pascal ødelegger iallefall muligheten. På stillingen1-0 igår skal James ha straffe. Dommer blåser ikke og i den påfølgende kontring blir Cooper fraløpt og det er kun kjemperedning fra Messlier som hindrer mål. Dommerfeil skaper frustrasjon hos Leeds men gir entusiasme til Newcastle. Laget lar seg prege. Det sies dette jevner seg ut, litt usikker på det.

I mitt hue er konklusjonen at spillestilen duger også i år, men vi må ha spillere som omsetter og ikke kødder til.  De må få løsna på formen, få litt medvind og stang inn, de må raskt få frem følelsen av å være i draget. Besluttsomhet tror jeg nøkkelordet må være til uka.  Er fryktelig redd for at Fulham kampen skal bli nedtur og enda tøffere motbakke.  Vi får la tråden leve til etter at vi har møtt WH, Watf, South. og Wolves - spennende å se hvordan de løser den kommende måned.


 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #31 på: September 18, 2021, 23:50:28 »
Fem seriekamper - ingen seire...

Klart dette er urovekkende. Og dårlige resultater kan føre til usikkerhet og dermed også dårlig spill... Noen ganger er slikt selvforsterkende på en negativ måte.

Men jeg prøver å la være å være for negativ ennå. Bielsa pleier å finne veien ut av et uføre. Og spillet har ikke bare vært elendig, selv om totalsummen har vært dårlig.

Jeg også ser på Bielsas stahet som både en styrke og svakhet. For å få noen spillere gode må de få tillit over tid. Men hvor lang tid skal det gå før andre spillere bør få nyte godt av den tilliten...

Akkurat nå lider vi nok også under 'stopperkrisen' (akkurat som på begynnelsen i fjor). Det kan virke som at med Llorente blir dette ganske gjengse, han vil ha perioder ute med skade. Men vi har fått Struijk god, og som regel leverer Ayling også. Så vi er trolig bedre rustet enn i fjor, men den stadige nyttingen av partnerskap er ikke bra for kontinuiteten.

Heldigvis ser det ut som Shackleton er inne i varmen også på sentral midt nå, da stiller vi sterkere der. Og Rodrigo viste at i enkelte kampbilder fungerer han flott i 10'er-rollen.
At Summerville slapp til var også en solid signaleffekt. Tipper at G'ene våre på topp likte det, de ser at det tross alt er mulig å slippe til.

En del nye vil få sjansenn mot Fulham nå.
Så får vi se hvem av de som tar vare på den sjansen.

De som spiller morgendagens U23-kamp er gjerne 'taperne' i den diskusjonen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #32 på: September 19, 2021, 17:45:20 »
Lampene burde lyst da vi ikke styrket midtbanen i sommer . Har sett en del PL kamper nå...vi ligger så langt bak at jeg er virkelig bekymtet. Så på Brighton nå....måten vi spiller på nå i dag taper vi der å. Vi har jo ingen murbrekker som kan krige inn mål. Det er noe jeg virkelig savner. Ingen sjef på midbanen om vi ser bortifra Phillips så klart. Klich og Dallas holder ikke PL standard i øyeblikket. Llorente er jo bare skadet, sammen med Koch. Var det riktig å bruke så mye penger på James? Tviler.  Håper virkelig jeg tar grundig feil, men har Bielsa fått max ut av laget nå? Det kan virke slik.

Reaney

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #33 på: September 27, 2021, 10:37:42 »
Dessverre lever denne tråden i beste velgående etter helgen som var, tross en positiv 1. omgang. Var i "den andre byen" på to Genesis konserter i helgen og fikk mye tyn på forhånd fra egne rekker for at jeg bevisst valgte å droppe Elland Road på lørdag. Noen lurte til og med på om det hadde rabla for meg.
Hadde kunnet ordnet meg billett på forhånd. Da fokuset var så til de grader på konserten klarte jeg å svelge tapet adskillig bedre enn når jeg er hjemme. Så hele 1. omgang, men droppet 2. omgang da det å møte Genesis gutta på hotellet var viktigere denne dagen. Fikk resultatet i fleisen, og etter å ha lest alle innlegg på søndag så måtte det jo ende slik enda en gang. Urovekkende og ikke overraskende.
« Siste redigering: September 27, 2021, 10:40:16 av Reaney »

peacock

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #34 på: September 27, 2021, 15:42:46 »
Vi sliter åpenbart med organiseringen defensivt, så ja, det er kritisk allerede nå.
Jeg irriterer meg grenseløst over manglende organisering, og et skadeskutt forsvar får ikke den hjelpen de trenger.

Hvor starte?
Mann-mann-organiseringen har sine svakheter, og det starter med første pressledd. Dette blir jo spissen, og her gjør Bamford jobben godt nok. Roberts/Rodrigo klarer ikke å følge opp, og det samme gjelder Klich og Dallas. Resultatet? Enorme rom gis bort sentralt i banen, og selv giganten Phillips løser ikke dette alene. Rommene åpner seg også opp da vi kontrer, og mister ballen marginalt mens sidebacker og flanker er på vei fremover. I disse situasjonene tar spesielt Raphinha store sjanser.
Det hjelper selvsagt ikke at Firpo er feilplassert det meste av tiden. Få bidrag offensivt, på feil sted når det skal forsvares. Det er ikke tilfeldig at det er på vår venstre side at vi sliter mest.

Jeg har ikke noe godt svar, men kommer til å pådra meg blødende magesår om vi ikke blir mer kyniske. Hvordan ta med seg det beste fra offensiv Bielsa-ball, og SAMTIDIG bli mer kyniske er nøkkelen. Er trener'n vår et geni, tar han tak i dette!

ingve1960

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #35 på: September 27, 2021, 16:15:32 »
Enig peacock også det du skriver at firpo virker uskolert posisjoner .
Jeg har noen punkt Jeg mener er årsak til problemene.
Nr1..self skadene i forsvar, vi har kjøpt oss rimelig bra opp de siste år men når vi ikke får drilla en fast firer sliter vi på dette nivået..

Nr2..tre av de viktigste spillere i fjor,Dallas, klick  óg Bamford har vert under pari ikke mange nevner bambi men jeg mener han burde satt et par tre.

Nr 3..troppa er ikke forsterket med James og firpo, James ikje bedre én Jack óg firpo svakere enn alioski totalt..
Nr4..når vi må spille med rusten Dallas eller urutinert Shack høyre og firpo venste er vi langt fra ayling/alioski i bielsaback.
En måte å måle det på er hvor ofte de er i motstanders boks spesielt alioski hadde veldig høyt press og snuste på evt keeperreturer.på 6 kamper har firpo omtrent like mange innvolveringer i motstanderboks så alli hadde pr kamp..
Men håper både james og firpo kan komme vis vi får flyten .

Ellers enig med de som sier dette kan være årsbeste. Kansje også årsbeste firpo men det sier vel mer om hvor dårlig han har vert

Josch

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #36 på: Oktober 16, 2021, 18:23:18 »
Ja. Nå blinker varsellampene, åtte kamper inn i sesogen og EN seier. Dårlig spill også.

stian

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #37 på: Oktober 16, 2021, 20:24:37 »
Ja. Nå blinker varsellampene, åtte kamper inn i sesogen og EN seier. Dårlig spill også.

Varsellampene bør blinke ganske gult, selv om det kan snu fort siden kampprogrammet framover ikke er det verste. For januarvinduet gjelder det samme som de siste transfervinduene: vi sliter så til de grader på midtbanen. Når Phillips er ute blir det grusomt tynt, når Klich er ute av form funker ikke spillestilen offensivt, og Rodrigo har hverken funnet ut av 10'eren eller spissrollen. Vi kan ikke stole på at noen fra U23 skal ta steget tvert de blir kastet innpå, da kan vi rykke ned.

leedslife

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #38 på: Oktober 16, 2021, 20:29:51 »
Kan vi låne Pablo og Alioski i Januar?

Sterland

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #39 på: Oktober 16, 2021, 20:41:43 »
Det bør blinke rødt. Nå er det krise. Fortsetter det i denne steamen, ryker vi rett ned i CC

morten1966

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #40 på: Oktober 17, 2021, 11:30:29 »
Kan vi låne Pablo og Alioski i Januar?

Hvor mye bidro Pablo i fjor?

leedslife

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #41 på: Oktober 17, 2021, 12:04:25 »
Kan vi låne Pablo og Alioski i Januar?

Hvor mye bidro Pablo i fjor?
2 assist. Flere assist enn Rodrigo og likt med Roberts på langt færre kamper.


RoarG

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #43 på: Oktober 18, 2021, 14:09:03 »
Ja. Nå blinker varsellampene, åtte kamper inn i sesogen og EN seier. Dårlig spill også.

Varsellampene bør blinke ganske gult, selv om det kan snu fort siden kampprogrammet framover ikke er det verste. For januarvinduet gjelder det samme som de siste transfervinduene: vi sliter så til de grader på midtbanen. Når Phillips er ute blir det grusomt tynt, når Klich er ute av form funker ikke spillestilen offensivt, og Rodrigo har hverken funnet ut av 10'eren eller spissrollen. Vi kan ikke stole på at noen fra U23 skal ta steget tvert de blir kastet innpå, da kan vi rykke ned.
Med Phillips ute av startoppstillingen synker vi ned til Championship-nivå. Bielsa har fått maks ut av mannskapet, og toppen ble nådd forrige sesong. Bare et under skal til om vi skal unngå å spille i Championship 22/23 - sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

baste

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #44 på: Oktober 18, 2021, 14:37:48 »
Føler det er litt tidlig å tenke nedrykk nå, men 3 poengere må snart tikke inn.

Med Ayling, Raphinha, Kalvin, Koch ute, og Dallas, Klich, James og Rodrigo langt unna toppform, så blir det vanskelig.

Kalvin og Raphinha er mest sannsynlig tilbake mot Ulvene, satser på at det er nok. Rodrigo er en bedre spiller, når Raphinha slår inn gode crossere.

Synes litt synd på Harrisson, som ikke får starte kamper pga kjøpet av James.
Synes de pengene skulle vært brukt på en midtbanespiller. Vi har jo  Harrisson og Summerville, som er gode nok

Come on Leeds

Blank_File

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #45 på: Oktober 18, 2021, 15:10:52 »
Hadde mareritt om at Ayling hadde tatt sitt eget liv i natt... Alarmen min har gått.

Men tror enda det kan snu. Vi hadde en lang dårlig periode i fjor også i juletider og derefter.

auren

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #46 på: Oktober 18, 2021, 15:50:42 »
Ja. Nå blinker varsellampene, åtte kamper inn i sesogen og EN seier. Dårlig spill også.

Varsellampene bør blinke ganske gult, selv om det kan snu fort siden kampprogrammet framover ikke er det verste. For januarvinduet gjelder det samme som de siste transfervinduene: vi sliter så til de grader på midtbanen. Når Phillips er ute blir det grusomt tynt, når Klich er ute av form funker ikke spillestilen offensivt, og Rodrigo har hverken funnet ut av 10'eren eller spissrollen. Vi kan ikke stole på at noen fra U23 skal ta steget tvert de blir kastet innpå, da kan vi rykke ned.
Med Phillips ute av startoppstillingen synker vi ned til Championship-nivå. Bielsa har fått maks ut av mannskapet, og toppen ble nådd forrige sesong. Bare et under skal til om vi skal unngå å spille i Championship 22/23 - sesongen.

Jepp. 99 % sikkert nedrykk...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan


rd1

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #49 på: Oktober 18, 2021, 20:02:08 »
Bra artikkel:

https://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-biggest-weakness-is-a-marcelo-bielsa-trust-issue-3423086

Enig - og her bør Bielsa gå i seg selv...

Det er nok lettere sagt enn gjort...

Vi får håpe det snur før jul, men om vi fortsatt sliter og Bielsa fortsatt ikke skjønner at midtbanen mangler 8 og 10, da tror jeg han ryker. For vi hadde jo penger i sommer, men blåste mye på ving..
"Who needs Cantona??"

Josch

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #50 på: Oktober 18, 2021, 20:29:49 »
Tidligere nedrykksesonger etter 8 kamper:

1981-82:
1-2-5 = 5 poeng

2003-04:
2-2-4 = 8 poeng

I 1981 tapte vi første kamp 1-5, da også! Swansea.
Og vi spilte uavgjort mot Everton i kamp nr 2, da også! Første sesong med 3 poeng for seier.
Jeg husker ikke så godt dette, men det var vel en del "uflaks" med skader i disse sesonger også, tror jeg. I 2004 var vi "for gode til å rykke ned", trodde mange. Inkludert meg. Masse lånespillere.

Resultatmessig er det nedrykkstakter i de 8 første kamper nå.
1/5 av sesongen er spilt. Vi har møtt både topplag og bunnlag. Nå har vi topp coach og "gode" spillere.

Tillegg:
Før 1981-82 sesongen hadde Leeds avsluttet som nummer 9 på tabellen sesongen før. Skremmende likt det vi opplever nå!!
« Siste redigering: Oktober 18, 2021, 20:51:52 av Josch »

Cherry

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #51 på: Desember 15, 2021, 13:29:53 »
Ser at denne headingen ble postet allerede medio September - og den er vel ikke mindre aktuell nå.
Kampen i går mot Shitty sitter dessverre litt for godt i ennå, men jeg prøver å riste den av meg - og det håper jeg inderlig at troppen som var i aksjon i går
også evner å gjøre innen lørdag mot Arsenal.

Håvard K hadde ett herlig "små- ironisk" innlegg etter kamp i går - og det går jo mye på at Bielsa er så sta som han virker å være utad - ift laguttak og spillestil.
Kø-ordningen (som virker å være hogd i stein) ift hvem spiller som KAN og BØR spille her og der ......UANSETT form.... river virkelig i meg når lagoppstilling kommer.

Jeg har vært svært kritisk til Roberts siste året, han har fått utrolig mange sjanser og levert til minus i mange måneder- MEN allikevel blitt foretrukket
i stor grad - og nå i det siste har han faktisk vært en som har vært av de bedre .....vel og bra...men unggutta burde jo vært forsøkt mer innimellom - "ikke bare når det brenner på dass!"
Harrison er vel den jeg fnyser mest av om dagen nå, etter utallige sjanser/pasnings-feil/innlegg bak mål og feilvalg ...han er helt håpløs for tiden - MEN får spille fra start stort sett hver kamp.

Nå er vi som alle vet HEEEELT på felgen ift alternativer ift laguttak, og mot Shitty i går var jo benken ikke akkurat flust med kvalitet og rutine.
Dette er etter mitt skjønn pga Bielsa`s stahet over tid, og at flere spillere har nådd sitt maxnivå- både fysisk og hva de innehar av kvalitet . Vi ligner mer og mer på Sheffield United fra i fjor.

Om det er økonomi som nå setter begrensning ift hva vi kan handle i januar , så kan det bli en veldig dyrbar avgjørelse om vi ikke i hvert fall får LÅNT ett par spillere som kan gjøre en jobb fremover. Pr i dag så virker det ikke som om laget tåler 2 kamper med den energien som vi ble så vant med i fjor...er man utbrent??
Vet at Marcelo uttaler gang på gang at de spillerne som kommer inn må være bedre enn de vi har/benytter.....MEN så lenge vi benytter Cooper, Dallas (i bedring men allikevel) , Klich, Roberts (kan ta med James og Harrison også nå om dagen) så MÅ det da finnes bedre alternativer både i PL tropper og fra andre land der ute......som kan hentes i Januar?

Mine varsellamper blinker nå...januar vinduet bør være vår redning med ett par fornuftige investeringer/lån.

morten1966

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #52 på: Desember 15, 2021, 17:20:12 »
Mine varsellamper begynte å blinke da vi tapte 0-4 for Ajax i sommer. Så der var noe som ikke stemte. Vi har jo ikke styrket stallen siden Raphinha kom i fjor. Siste nyttige tilvekst i stallen. Firpo og James er jo fullstendig bomkjøp. Fatter ikke at Ayling ikke spiller på sin plass når vi Cresswell på benk. Han og Llorente hadde vært bra sammen. Hva gjør Roberts utpå der? Shackelton er jo også svak.Store feil av Meslier i går å. Holder han egentlig mål?

Er så synd vi ikke klarte å lure over Bowen og Gallagher....Bowen var vel linket ei stund da han dro fra Hull til WH.

Vi har misset totalt med mye denne sesongen.  Tippet oss på 17 plass...det er akkurat godt nok for meg.

Kato

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #53 på: Desember 15, 2021, 17:28:27 »
Det er noe med energien i år kontra i fjor. Jeg tror vi kan være trent gjennom kjellergulvet. Sett blytungt ut store deler av høsten, med noen unntak.

Varsellampene bør lyse kraftig.

ar9

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #54 på: Desember 15, 2021, 23:42:55 »
Det er noe med energien i år kontra i fjor. Jeg tror vi kan være trent gjennom kjellergulvet. Sett blytungt ut store deler av høsten, med noen unntak.

Varsellampene bør lyse kraftig.
Enig. Ganske sikker på at det meste av statistikker underbygger den påstanden også.
Regner med at tanken med preseason var å gjøre spillerne istand til å gjøre det samme enda bedre.
Forrige sesong var vi vel best på det meste av statistikker (bortsett fra mål på cornere for/imot):
løpslengde, ant pasninger, ant pasninger i motstanders box, posession etc.

Må være i andre enden av skalaen nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #55 på: Desember 16, 2021, 07:21:42 »
Det er noe med energien i år kontra i fjor. Jeg tror vi kan være trent gjennom kjellergulvet. Sett blytungt ut store deler av høsten, med noen unntak.

Varsellampene bør lyse kraftig.
Enig. Ganske sikker på at det meste av statistikker underbygger den påstanden også.
Regner med at tanken med preseason var å gjøre spillerne istand til å gjøre det samme enda bedre.
Forrige sesong var vi vel best på det meste av statistikker (bortsett fra mål på cornere for/imot):
løpslengde, ant pasninger, ant pasninger i motstanders box, posession etc.

Må være i andre enden av skalaen nå.

Bielsa ble konfrontert med dette på en av presserne nå i høst. Han svarte at ALLE lag løper kortere enn tidligere, og det hele endte vel med å snakke om den internasjonale terminlisten som gjør at noen spillere aldri får fri...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #56 på: Desember 16, 2021, 10:37:27 »
Det er noe med energien i år kontra i fjor. Jeg tror vi kan være trent gjennom kjellergulvet. Sett blytungt ut store deler av høsten, med noen unntak.

Varsellampene bør lyse kraftig.
Enig. Ganske sikker på at det meste av statistikker underbygger den påstanden også.
Regner med at tanken med preseason var å gjøre spillerne istand til å gjøre det samme enda bedre.
Forrige sesong var vi vel best på det meste av statistikker (bortsett fra mål på cornere for/imot):
løpslengde, ant pasninger, ant pasninger i motstanders box, posession etc.

Må være i andre enden av skalaen nå.

Bielsa ble konfrontert med dette på en av presserne nå i høst. Han svarte at ALLE lag løper kortere enn tidligere, og det hele endte vel med å snakke om den internasjonale terminlisten som gjør at noen spillere aldri får fri...

Isåfall en stor fordel om Leeds selger alle landslagsspillere - Finner et par nye Raphinha og spillere som ikke er på landslaget ???


Hvis så er tilfellet. Hvorfor skulle det trenes hardere enn noen gang i klubben i år?

At spillere ikke får fri er vel Bielsa den absolutt siste i bransjen som kan klage på!

Fantasyland

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #57 på: Desember 16, 2021, 13:52:52 »
Jeg vil si "tja". Spør meg igjen etter Newcastle-kampen, taper vi den heller jeg mot "ja".

Uansett, la temperaturen synke litt nå og tenk gjennom hva vi har møtt. SCUM borte, minimalt med sjanse for at vi tar poeng, realistisk sett. Everton hjemme, vanskelig kamp, jeg syntes de ser bedre ut under Rafa enn under Ancelotti. Vi tapte tross alt hjemme mot de i fjor. Burnley borte, mange forventet 3 her, men dette er aldri en enkel kamp. Kommer tilbake til det nedenfor. Liverpool hjemme, altså vi spiller mot et topp topp lag med CL-nivå inne. Spiller for spiller blir vi nærmest latterliggjort, hvor mange fra oss hadde tatt en plass på det laget?...

Først det som er litt urovekkende, selve spillet. Jeg syntes ikke det klikker i det hele tatt fremover, presisjon er off, halvdårlige valg og når vi først får en god sjanse brennes den. Bakover er det også til tider veldig urovekkende det man ser. Jeg gleder meg til den dagen Bielsa ser på Struijk og Lorente som naturlig førstevalg sammen.

Jeg skrev i en annen tråd før sesongen hvorfor jeg tror denne sesongen blir vanskeligere og hvertfall om vi ikke adresserer klare mangler ved laget.
 
1. Vi blir tatt på alvor / vi er gjennomanalysert

Det overrasker meg litt at så mange tror det er bare å fortsette der vi slapp i fjor. Det funker jo ikke sånn. Analyseapparatene til de andre lagene har gjort jobben nå. Overraskelsesmomentet er borte. For å addressere Burnley som nevnt ovenfor. Sean Dyche er en smart manager. Han visste akkurat hva som skulle til å for å bremse oss fullstendig med det mannskapet han råder over. Kvelte oss fullstendig på kantene og tvang spillet gjennom midten. I tillegg sverma de rundt Kalvin. Vi kan ikke forvente å komme tilbake til Turf Moor og feie over Burnley som i den forrige kampen. Da var jo Burnley-gutta halvveis på stranda og fornøyd etter og ha sikra plassen. Det er selvfølgelig noe helt annet tidlig i sesongen.

2. Formdipp / tretthet

Det er bare ikke realistisk å tro at vi ikke får dipper. Det har også vært et jævla kjør noen sesonger nå. Det er helt vanvittig hvor mye Bielsa klarer å klemme ut av den samme steinen, og han er jo også helt avhengig av det. Men jeg ser for meg at prestasjonene kommer til å variere mye mer nå.

3. Uadresserte mangler

Nytt blod /  kvalitet inn. Igjen velger klubben og ikke gjøre noe med den store akilleshælen vår. Midtbanen. Det er for meg uforståelig. Nok en sesong ser vi Rodrigo i 10'ern. Fullstendig katastrofe. Vi har Roberts som back-up, ja, hva skal man egentlig si? Har sagt nok om dette tidligere, orker ikke gå ned den ruta igjen. Bielsa har nå tatt på seg skylden for den dårlige starten(noen overrasket?) og sier det er hans feil. Så værsåsnill da Bielsa, gjør noe med de helt åpenbare tingene. Fiks strukturen på laget.

4. Pulikum. Jeg tror faktisk vi tjente på at det ikke var fult på tribunene forrige sesong. F.eks for Bamford tror jeg det var en lettelse nærmest og han blomstret jo noe voldsomt. Nå er trykket tilbake, på godt og vondt. Store forventninger. Kan slå litt begge veier.

Men folkens, la det være helt klart. Det er NÅ sesongen virkelig begynner for oss. Den rekken av kamper vi har foran oss nå ser slik ut:

Newcastle(B)
West Ham(H)
Watford(H)
Southampton(B)
Wolves(H)
Norwich(B)

La oss gjøre opp status etter disse. Dette er sesong-definerende kamper slik jeg ser det. Vi har alle muligheter til å komme godt ut av det.

På tide å følge opp meg selv her. Har hatt nok tid til å reflektere i det siste og dessverre så har flere av mine bekymringer før denne sesongen slått til noe så vanvittig. Det er spesielt punktene 2 og 3 ovenfor jeg har lyst til å drodle rundt. I tillegg til det helt åpenbare, skader, som er et slags sidekick til punkt 3.

Det var vel uungåelig til slutt. Dette kjøret over flere sesonger er knapt menneskelig. Bielsa bournout er en myte fordi det hele tiden blir brukt om inneværende sesong. Det kan vi avkrefte. Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om burnout over flere sesonger. Det er jo definisjonen på Bielsa dette. Hevet en tight gruppe med spillere til nivåer de ikke ante de hadde inne engang. Fortsette å klemme hver dråpe ut av de samme spillerne med en nærmest ubegrenset tillitt. Helt til det blir skader eller burnout'en er et faktum. Og nå har vi jo begge deler.

Jeg tror at om vi hadde refresha stallen litt skikkelig i sommervinduet så kunne vi hvertfall tetta noen hull. Nå graver vi oss heller isteden ned i et større og større hull. En opptur blir alltid fulgt av en nedtur eller to. Det kommer til å få konsekvenser dette om det ikke gjøres noe konkret. Det helt åpenbare et at januar-vinduet nå blir mer kritisk en noensinne. Vi kan ikke fortsette sånn. Da er jeg redd både Bielsa, prinsippene hans og klubben vi elsker så høyt spiller i Championship neste sesong. Jeg grøsser av tanken.

Jeg har registrert rasling med sabler spesielt på Twitter hvor "Bielsa out" har blitt kastet rundt. Det tror jeg er noe av det dummeste vi kan gjøre nå. De som virkelig mener det kan umulig forstå hvordan Bielsa jobber og hva en evt erstatter tar over. Det er absolutt INGEN annen manager som ville godtatt en stall shredda så til beinet som Bielsa ser på som optimal. Det skjer ikke. Og et januar-vindu er fort kort tid til at en ny manager skulle ha rukket å sette nok preg på laget. I tillegg er det omstillingen da. Vi må ikke glemme at denne spillergruppa har blitt drillet nærmest som navy seals i spillermønster, roller osv i flere sesonger nå. Å begynne å lefle med det midtveis i en kritisk sesong høres ikke lurt ut. SÅ hva BØR skje da?

Forhåpentligvis fortsetter ikke dette usannsynlige skademarerittet ut hele sesongen, men vi kan heller ikke gamble på det. Så ja, forsterkninger i januar ser jeg på som helt kritisk for at vi skal hangle oss gjennom sesongen. Her tror jeg også Orta må steppe opp skikkelig hvis Bielsa igjen er tvilende til nytt blod. Han har gjort det før og fått Bielsa til å forstå alvoret. Det er handling som gjelder nå, passivitet og tviling må kastes på bålet. Også hadde det jo vært deilig om Bielsa turte å stole nok på spillerne sine og la de spille i sine naturlig posisjoner istedenfor disse endeløse eksperimentene.

Når det er sagt så er det jo mye som tyder på at dette kanskje er Bielsa sin siste sesong i Leeds. Det hadde isåfall smakt godt om han klarte å ro dette i land og vi fortsatt er PL-klubb neste sesong. Da må klubben tenke litt nytt og virkelig freshe opp stall og rense ut daukjøtt. Men for all del, jeg er evig takknemmelig for Bielsa. Sett gjerne opp statue av mannen utenfor ER. Det har han fortjent.

Så hva skal vi konkludere med da? Jeg tror ikke jeg klarer å svare på det før januar er omme. Det er så mange hvis, om og men nå. Det føles veldig skjørt og vi henger definitivt i en syltynn tråd. Men la oss begynne med Arsenal på lørdag. Da forventer jeg hvertfall en massiv reaksjon fra hele spillergruppa. Om det holder til 3 poeng er jeg derimot usikker på...