Skrevet av Emne: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium  (Lest 11429 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

2 dager til ny kamp. På tide med kamptråd da  :)

Får vi anken gjennom i forhold til Struijks røde kort? Hvis ikke ville jeg gått for følgende lag:

Meslier - Shackleton, Ayling, Cooper, Firpo - Phillips - Raphinha, Klich, Dallas, Harrison - Bamford

Struijk tar eventuelt Shackletons plass og Ayling forblir høyreback. Laget sier mye seg selv, hvis vi ikke får noen flere skader. Jeg regner med at Llorente ikke blir klar. Tipper Rodrigo mister plassen til enten Roberts eller Klich. Tryggest med Klich kjenner jeg.

Tips: 1-1 (Dallas).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #1 på: September 15, 2021, 11:16:04 »
Anken gikk selvfølgelig ikke gjennom.
 

leedslife

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #2 på: September 15, 2021, 11:18:48 »
2 dager til ny kamp. På tide med kamptråd da  :)

Får vi anken gjennom i forhold til Struijks røde kort? Hvis ikke ville jeg gått for følgende lag:

Meslier - Shackleton, Ayling, Cooper, Firpo - Phillips - Raphinha, Klich, Dallas, Harrison - Bamford

Struijk tar eventuelt Shackletons plass og Ayling forblir høyreback. Laget sier mye seg selv, hvis vi ikke får noen flere skader. Jeg regner med at Llorente ikke blir klar. Tipper Rodrigo mister plassen til enten Roberts eller Klich. Tryggest med Klich kjenner jeg.

Tips: 1-1 (Dallas).

auren
Anken på Strujiks røde avvist. Igjen en veldig svak avgjørelse. Klopp må være fornøyd. Trodde tiden der trenere hadde så stor innflytelse på dommeravgjørelser var forbi.

Blir nok Ayling inn. Spennende om han velger Shack eller Dallas på back.

raggen

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #3 på: September 15, 2021, 11:20:10 »
2 dager til ny kamp. På tide med kamptråd da  :)

Får vi anken gjennom i forhold til Struijks røde kort? Hvis ikke ville jeg gått for følgende lag:

Meslier - Shackleton, Ayling, Cooper, Firpo - Phillips - Raphinha, Klich, Dallas, Harrison - Bamford

Struijk tar eventuelt Shackletons plass og Ayling forblir høyreback. Laget sier mye seg selv, hvis vi ikke får noen flere skader. Jeg regner med at Llorente ikke blir klar. Tipper Rodrigo mister plassen til enten Roberts eller Klich. Tryggest med Klich kjenner jeg.

Tips: 1-1 (Dallas).

auren
Anken på Strujiks røde avvist. Igjen en veldig svak avgjørelse. Klopp må være fornøyd. Trodde tiden der trenere hadde så stor innflytelse på dommeravgjørelser var forbi.

Blir nok Ayling inn. Spennende om han velger Shack eller Dallas på back.


blir nok ayling inn ja men hadde vært gøy om bielsa hadde overrasket og kastet innpå noen ungutter men vi vet jo godt det ikke skjer ;D ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Killa

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #4 på: September 15, 2021, 11:44:37 »
Anken gikk selvfølgelig ikke gjennom.

Da er alt slik det skal, vi vet jo at FA har egne regler som gjelder for Leeds United som er annerledes enn for øvrige klubber (eks. Tottenham)
Så da slipper vi å tenke mer på det.... ::)

Cherry

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #5 på: September 15, 2021, 12:03:36 »
Noen som vet hva som "feiler" Koch?
 

Stut og Fjærkre

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #6 på: September 15, 2021, 13:54:27 »
Noen som vet hva som "feiler" Koch?

Han har problem med bekkenet, men er usikker på om det skyldes støt, betennelse eller infeksjon.

HåvardK

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #7 på: September 15, 2021, 13:58:27 »
2 dager til ny kamp. På tide med kamptråd da  :)

Får vi anken gjennom i forhold til Struijks røde kort? Hvis ikke ville jeg gått for følgende lag:

Meslier - Shackleton, Ayling, Cooper, Firpo - Phillips - Raphinha, Klich, Dallas, Harrison - Bamford

Struijk tar eventuelt Shackletons plass og Ayling forblir høyreback. Laget sier mye seg selv, hvis vi ikke får noen flere skader. Jeg regner med at Llorente ikke blir klar. Tipper Rodrigo mister plassen til enten Roberts eller Klich. Tryggest med Klich kjenner jeg.

Tips: 1-1 (Dallas).

auren
Anken på Strujiks røde avvist. Igjen en veldig svak avgjørelse. Klopp må være fornøyd. Trodde tiden der trenere hadde så stor innflytelse på dommeravgjørelser var forbi.

Blir nok Ayling inn. Spennende om han velger Shack eller Dallas på back.


blir nok ayling inn ja men hadde vært gøy om bielsa hadde overrasket og kastet innpå noen ungutter men vi vet jo godt det ikke skjer ;D ;D
Det skjer nok ikke. Dallas back, Klich som 8-er og Rodrigo 10-er. Det villeste som kan skje er Shack som back (pun intended) og Tyler som nr 10.

ar9

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #8 på: September 15, 2021, 14:18:01 »
Dere som har sett U23; Er Cressy klar for å spille stopper i PL? Mer rutine på Ayling selvfølgelig.
Men hvis det trengs??


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #9 på: September 16, 2021, 09:31:25 »
Hentet fra Waccoe. Jeg vet ikke sannhetsgehalten, men vil jo tro det stemmer. Newcastle har altså store skadeproblemer:

Jonjo Shelvey - ruled out
Martin Dubravka ruled out
Ryan Fraser 50% chance of playing
Joseph Willock 50% chance of playing
Javi Manquillo 50% chance of playing
Elliott Anderson ruled out
Callum Wilson 25% chance of playing
Paul Dummett 25% chance of playing
Ciaran Clark 25% chance of playing

they got 9 players pottentially out


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #10 på: September 16, 2021, 11:00:52 »
NÅ begynner sesongen virkelig for oss. 
2 poeng etter de 4 første kampene er ikke all verden, men ikke helt uventet.

Skader har allerede begynt å sette sitt preg på uttaket i kamper, kun etter 4 matcher altså....dog tviler jeg på om vi er værre stilt enn andre lag - men troppen vår er definitivt tynn.
Det bør nå være mulig å "prøve" ett par av de gode unggutta`våre fra U23.
Drameh høres veldig god ut: https://www.hitc.com/en-gb/2021/09/16/bielsa-has-a-player-with-huge-potential-hes-never-used-he-might-play-on-friday-our-view/ og ettersom Ayling antagelig blir flyttet inn pga mangel på stoppere til denne, og vi trenger Dallas lengre opp på banen ...så hvorfor ikke?

De fleste andre lag gir 1-2 NYE unggutter sjansen hver sesong, men Bielsa er virkelig "gnien" ift å la våre håpefulle spille seg inn.  Mulig Carabao cup er arenaen da...at han virkelig vil se de der først -
men årene går - og det er klart at det må jo tære`på håpet til de som vitterlig ligger i vannskorpa`..og KUN kommer til benken`.

Viktig kamp i morgen selvsagt, men det er de alle i PL.  Hadde vært gromt å se at 1` fikk sjansen , om ikke fra start -så utover i kampen.
Kan ikke se at det er "feil" med alle skader vi har.
« Siste redigering: September 16, 2021, 12:09:04 av Cherry »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #11 på: September 16, 2021, 15:39:32 »
Pre match press conferance


Of the four centre-backs that we have, we are not able to count on Diego, Pascal or Koch but we're in conditions to resolve the issue.

Bamford has no difficulties and Forshaw is finishing the recovery of his injury. For next he will be available.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-21585611
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #12 på: September 16, 2021, 15:51:31 »
Ny mann inn i elleveren :D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #13 på: September 16, 2021, 16:28:13 »
Ny mann inn i elleveren :D



Mener du at dette kan bety at Cressie er aktuell for en startplass...?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #14 på: September 16, 2021, 17:03:37 »

Mener du at dette kan bety at Cressie er aktuell for en startplass...?

Jeg har ikke noe å underbygge det med, nei :(

Det er nok også tryggest å bruke Ayling, det har gått bra mange ganger før.

Men det hadde vært kul om han fikk sjansen - og det gikk bra,,,
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #15 på: September 16, 2021, 17:35:30 »
Er ikkje Steve Bruce en 'to-på-topp'-type?

Leeds United News Zone
@LeedsZone

We may go to a back three if Newcastle go 2 up top. Therefore Cooper-Ayling-Cresswell could be the three CB's. Firpo and Dallas wingbacks. However he could reshuffle the team in another way.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #16 på: September 16, 2021, 17:46:45 »
Steve Bruce: 'I’ve seen big managers walk in like Tuchel, Klopp and Pep, but I’ve never seen an impact like Marcelo Bielsa's at Leeds United'
Newcastle United boss Steve Bruce has 'never seen anything' like the transformation Marcelo Bielsa has been responsible for at Leeds United.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/steve-bruce-ive-seen-big-managers-walk-in-like-tuchel-klopp-and-pep-but-ive-never-seen-an-impact-like-marcelo-bielsas-at-leeds-united-3385299?fbclid=IwAR135RD7uY7pnXEefpLDMcX4mYU6y2t1h69zmMqEqg_Q2BXGHQCP1032aRY
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

gekon17

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #17 på: September 16, 2021, 17:53:44 »
Newcastle har vel startet med to på topp alle kamper så langt, 5-3-2. Liker dette dårlig, både pga at vi har midtstopper problemer, pluss at jeg synes det systemet (3-3-1-3) som regel gjør oss dårligere.

Ellers er det vel første gang Bielsa uttrykker seg litt uenig i en dommer avgjørelse? Uenig på Bielsa sin måte så klart

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #18 på: September 16, 2021, 18:14:00 »
Mye som tyder på to på topp hos Newcastle ja...

Stuart Grant
@McClumsy84
2nd report I've seen that predicts Newcastle will be playing 5-3-2, so this means that Leeds will also be playing with 3 centre backs & 2 wing-backs?

https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/19585801.freddie-woodman-dropped-newcastles-game-leeds/?ref=twtrec
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #19 på: September 16, 2021, 19:43:43 »
Mye som tyder på to på topp hos Newcastle ja...

Stuart Grant
@McClumsy84
2nd report I've seen that predicts Newcastle will be playing 5-3-2, so this means that Leeds will also be playing with 3 centre backs & 2 wing-backs?

https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/19585801.freddie-woodman-dropped-newcastles-game-leeds/?ref=twtrec
I så fall tipper jeg Phillips blir trukket ned i midten. Spørsmålet er da hvem som blir tredjemann. Cooper er bankers selvsagt. Så kanskje gir det rom for å prøve Cresswell? Jeg vet ikke. Hvilke alternativer har vi til Ayling på wingbacken? Regner med Dallas blir å finne i midten og da er det vel bare Shackleton. Hadde vært gøy med Cresswell kjenner jeg, men heller mot Ayling i midten med Shackleton på wingback.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #20 på: September 16, 2021, 19:54:30 »
Mye som tyder på to på topp hos Newcastle ja...

Stuart Grant
@McClumsy84
2nd report I've seen that predicts Newcastle will be playing 5-3-2, so this means that Leeds will also be playing with 3 centre backs & 2 wing-backs?

https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/19585801.freddie-woodman-dropped-newcastles-game-leeds/?ref=twtrec
I så fall tipper jeg Phillips blir trukket ned i midten. Spørsmålet er da hvem som blir tredjemann. Cooper er bankers selvsagt. Så kanskje gir det rom for å prøve Cresswell? Jeg vet ikke. Hvilke alternativer har vi til Ayling på wingbacken? Regner med Dallas blir å finne i midten og da er det vel bare Shackleton. Hadde vært gøy med Cresswell kjenner jeg, men heller mot Ayling i midten med Shackleton på wingback.
Bielsa er ikke såå vanskelig å lese :D

Tipper:
Meslier
Ayling  Cresswell  Cooper
Shackleton Phillips  Firpo
Raphinha  Dallas  Harrison
Bamford

Da blir det opp til Rodrigo og James å komme inn og forandre på ting om nødvendig...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sterland

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #21 på: September 16, 2021, 20:26:26 »
Mye som tyder på to på topp hos Newcastle ja...

Stuart Grant
@McClumsy84
2nd report I've seen that predicts Newcastle will be playing 5-3-2, so this means that Leeds will also be playing with 3 centre backs & 2 wing-backs?

https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/19585801.freddie-woodman-dropped-newcastles-game-leeds/?ref=twtrec
I så fall tipper jeg Phillips blir trukket ned i midten. Spørsmålet er da hvem som blir tredjemann. Cooper er bankers selvsagt. Så kanskje gir det rom for å prøve Cresswell? Jeg vet ikke. Hvilke alternativer har vi til Ayling på wingbacken? Regner med Dallas blir å finne i midten og da er det vel bare Shackleton. Hadde vært gøy med Cresswell kjenner jeg, men heller mot Ayling i midten med Shackleton på wingback.
Bielsa er ikke såå vanskelig å lese :D

Tipper:
Meslier
Ayling  Cresswell  Cooper
Shackleton Phillips  Firpo
Raphinha  Dallas  Harrison
Bamford

Da blir det opp til Rodrigo og James å komme inn og forandre på ting om nødvendig...
Liker tanken på å starte med Rodrigo å benken. Føler han har hatt mer å bidra med når han vært innbytter. Så langt denne sesongen har han vært langt under pari. Spennende å se hvordan vi løser utfordringen Saint Maximin.. Han herjet big-time ifjor så vidt jeg husker.

SupALeedS

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #22 på: September 16, 2021, 22:32:18 »
Det skjer ALDRI at Bielsa benytter Cresswell i denne kampen. Svakheten til vår trener at han blir for feig i laguttaket sitt. Ayling kommer Desverre til å være stopper sammen med Cooper. Tror nesten det er større sjanse at Phillips blir midtstopper enn at faktisk en stopper som cresswell får muligheten.

Men når det er sagt skal Ayling brukes er han bedre som stopper. Hvorfor ? Fordi han innehar ingen offensive kvaliteter, alt for treg i PL. Men men spennende match i morgen , bør bli 3 poeng etter lagets svake prestasjoner i det siste.
Alex

Hallgeir *

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #23 på: September 16, 2021, 22:39:08 »
Det skjer ALDRI at Bielsa benytter Cresswell i denne kampen. Svakheten til vår trener at han blir for feig i laguttaket sitt. Ayling kommer Desverre til å være stopper sammen med Cooper. Tror nesten det er større sjanse at Phillips blir midtstopper enn at faktisk en stopper som cresswell får muligheten.

Men når det er sagt skal Ayling brukes er han bedre som stopper. Hvorfor ? Fordi han innehar ingen offensive kvaliteter, alt for treg i PL. Men men spennende match i morgen , bør bli 3 poeng etter lagets svake prestasjoner i det siste.

Hvis du virkelig mener at Ayling ikke innehar noen offensive kvaliteter, så må jeg spørre om hvor mange kamper du har sett etter at Bielsa kom til klubben ?
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #24 på: September 17, 2021, 00:35:42 »
Mye som tyder på to på topp hos Newcastle ja...

Stuart Grant
@McClumsy84
2nd report I've seen that predicts Newcastle will be playing 5-3-2, so this means that Leeds will also be playing with 3 centre backs & 2 wing-backs?

https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/19585801.freddie-woodman-dropped-newcastles-game-leeds/?ref=twtrec
I så fall tipper jeg Phillips blir trukket ned i midten. Spørsmålet er da hvem som blir tredjemann. Cooper er bankers selvsagt. Så kanskje gir det rom for å prøve Cresswell? Jeg vet ikke. Hvilke alternativer har vi til Ayling på wingbacken? Regner med Dallas blir å finne i midten og da er det vel bare Shackleton. Hadde vært gøy med Cresswell kjenner jeg, men heller mot Ayling i midten med Shackleton på wingback.
Bielsa er ikke såå vanskelig å lese :D

Tipper:
Meslier
Ayling  Cresswell  Cooper
Shackleton Phillips  Firpo
Raphinha  Dallas  Harrison
Bamford

Da blir det opp til Rodrigo og James å komme inn og forandre på ting om nødvendig...
Jeg vet ikke helt om jeg håper du har rett her. Men jeg tror ikke Cresswell får plass jeg da. Må bare innrømme det. Syns han er vanskeligere enn vanlig denne gangen.

Forever Whites

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #25 på: September 17, 2021, 07:18:47 »
I dag får vi vår første 3 poenger for sesongen!  :)  Bamford, Dallas og Rodrigo som innbytter.
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #26 på: September 17, 2021, 08:12:14 »
Ikke bare vi som spekulerer i om Cressy kan få muligheten i dag. Her er YEP


Leeds United's Charlie Cresswell: the young centre-back hoping to follow in Pascal Struijk's footsteps
Leeds United defender Charlie Cresswell hopes to make a breakthrough into Marcelo Bielsa's first team in the same way fellow centre-half Pascal Struijk did.
By Flora Snelson Thursday, 16th September 2021, 3:42 pm


"I'm confident,” Charlie Cresswell said upon committing to four more years with Leeds United in August this year. “I’m a leader. I like to play and I like to head it!”

An assured self-assessment from the young player who, having been with the Whites for eight years, recently captained the Under-23s side to the Premier League 2 Division Two title.

Cresswell’s trophy lift capped off an explosive season for the Under-23s as they topped the table while competing in the division for the first time, and head coach Mark Jackson has been very complimentary about the young centre-back’s leadership skills.

Raised in York, Cresswell is the 19-year-old son of ex-Whites striker Richard Cresswell, who scored nine goals across two seasons at Elland Road in the noughties.


Since joining Leeds United at the age of 11, Charlie has ticked off many key milestones in the journey of a young footballer, starting with the signing of his first professional contract in September 2019.

A year later, Cresswell made his senior debut for Leeds United, playing 90 minutes of a league cup tie with Hull City.

The following month, the defender earned his first international call-up, scoring on his England Under-19s debut in a friendly against Scotland at St George’s Park.

At the close of the 2020/2021 season, Cresswell’s impressive stint as Leeds Under-23s skipper earned him a nomination for Premier League 2 player of the year, and the youngster’s progress caught the eye of Lee Carsley, head coach of England Under-21s, who recently summoned him for the Young Lions’ friendly with Kosovo, which Cresswell watched from the bench.

The 19-year-old has found a place on Marcelo Bielsa’s bench for four games across the Premier League and League Cup this season as the Argentine named him in all but one of his matchday squads so far.

As well as gaining experience of senior football, the youngster has kept the armband for the Under-23s, leading the PL2 newcomers through a strong start to the season, taking seven points from four games.

Cresswell has spoken openly about the way he and the other academy players look up to Pascal Struijk who, once a regular fixture with the Under 23s at Thorp Arch, has successfully graduated into the first team and is challenging more experienced internationals for their place in the back line.

Not short of role models, Cresswell has also revealed the positive influence of Luke Ayling and Liam Cooper, often asking them questions in his quest to develop his game and break into the senior squad.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-charlie-cresswell-the-young-centre-back-hoping-to-follow-in-pascal-struijks-footsteps-3385904
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #27 på: September 17, 2021, 08:54:40 »
Dere som har fulgt U23 tett - hvilke styrker og evt svakheter har Cresswell?

auren

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #28 på: September 17, 2021, 09:48:00 »
Newcastle spiller normalt sett med to spisser. Da blir det en trebackslinje. Derfor gode muligheter for at Cressy får sin debut. Evt at Firpo hentes inn som venstre stopper. Ingen dum idé denne heller:

Meslier - Ayling, Cooper, Firpo - Shackleton, Phillips, Harrison - Raphinha, Dallas, James - Bamford

Normalt synes jeg vi gjør det dårlig med trebackslinje. Håper ståa blir annerledes i kveld.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #29 på: September 17, 2021, 11:14:12 »
veldig spent på denne kampen og er nervøs som fy. newcastle og steve bruce har og ett voldsomt press på seg og både de og vi er lag som har sluppet inn mye mål i de første 4,så det ligger an til en målrik affære. nøktern optimist men tror denne blir tøff men krysser fingrene for sesongens første 3 poenger
Forever Leeds United!!!!!!!!