Skrevet av Emne: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium  (Lest 11444 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TK20

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #180 på: September 17, 2021, 23:15:09 »
Byttet Roberts - Raphinha er årets mysterium med mindre han var skadet.

Det var Summerville som bytta med Raph. Da har vi løst det 🙂
Noen må jo ha noe å klage på når det ikke blir 3p..  ::)

Vel, rett skal være rett. Uansett er det lov å klage på det som vises på banen for tiden, lite som stemmer for noen.

Sterland

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #181 på: September 17, 2021, 23:20:26 »
Byttet Roberts - Raphinha er årets mysterium med mindre han var skadet.

Det var Summerville som bytta med Raph. Da har vi løst det 🙂
Noen må jo ha noe å klage på når det ikke blir 3p..  ::)

Vel, rett skal være rett. Uansett er det lov å klage på det som vises på banen for tiden, lite som stemmer for noen.
Vel… vi rundspiller Newcastle, spesielt i 1. omgang. Da stemte det for veldig mange. Vi glipper noe bakover pga utfordringer med å holde Saint-Maximin i sjakk. Ellers er dette 1. kampen inkl pre-season hvor vi har dominert skikkelig. Håper vi er på gang nå. Summerville spilte på det enkle, og det er bare å erkjenne at det er gigantiske forskjeller i PL vs PL2. For de som absolutt skal spa på med unggutter, på tide å realitetorientere seg..

Eriksen55

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #182 på: September 17, 2021, 23:21:04 »
Synes egentlig Summerville var veldig svak, jeg. Men han kom inn på et vanskelig tidspunkt, det var veldig mye rør i den perioden. Meslier BB, Rodrigo positiv.

Spørs hvilke forventninger man har.

Han burde kanskje utfordret et par ganger. Men han mistet ikke ballen og var med og skape litt. Han er nok uansett bedre med litt større rom. Feks sånne rom James og Raphinha hadde i første omgang.

Tror han kan bli en tilvekst. Neppe mindre bidrag enn Roberts. Hadde gjerne sett Gelhardt få prøve seg også..han har ihvertfall sluttprodukt i seg :)

karaba

KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #183 på: September 17, 2021, 23:22:39 »
Byttet Roberts - Raphinha er årets mysterium med mindre han var skadet.

Det var Summerville som bytta med Raph. Da har vi løst det
Noen må jo ha noe å klage på når det ikke blir 3p..  ::)

Vel, rett skal være rett. Uansett er det lov å klage på det som vises på banen for tiden, lite som stemmer for noen.
Vel… vi rundspiller Newcastle, spesielt i 1. omgang. Da stemte det for veldig mange. Vi glipper noe bakover pga utfordringer med å holde Saint-Maximin i sjakk. Ellers er dette 1. kampen inkl pre-season hvor vi har dominert skikkelig. Håper vi er på gang nå. Summerville spilte på det enkle, og det er bare å erkjenne at det er gigantiske forskjeller i PL vs PL2. For de som absolutt skal spa på med unggutter, på tide å realitetorientere seg..
Nå er det vel nok av unggutter i andre PL klubber som er veldig markante så det er vel lov å håpe at de kommer inn og faktisk markerer seg


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: September 17, 2021, 23:29:56 av karaba »

Eriksen55

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #184 på: September 17, 2021, 23:27:52 »
Byttet Roberts - Raphinha er årets mysterium med mindre han var skadet.

Det var Summerville som bytta med Raph. Da har vi løst det
Noen må jo ha noe å klage på når det ikke blir 3p..  ::)

Vel, rett skal være rett. Uansett er det lov å klage på det som vises på banen for tiden, lite som stemmer for noen.
Vel… vi rundspiller Newcastle, spesielt i 1. omgang. Da stemte det for veldig mange. Vi glipper noe bakover pga utfordringer med å holde Saint-Maximin i sjakk. Ellers er dette 1. kampen inkl pre-season hvor vi har dominert skikkelig. Håper vi er på gang nå. Summerville spilte på det enkle, og det er bare å erkjenne at det er gigantiske forskjeller i PL vs PL2. For de som absolutt skal spa på med unggutter, på tide å realitetorientere seg..
Nå er det vel nok av unggutter i andre PL klubber som er veldig markante så det er vel lov å håpe at de kommer inn og faktisk marker seg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klart unggutter må få prøve seg. Bare en måte å finne ut om dem tar nivået!

Skremmende. Kun Everton kampen vi har løpt mest i år. I fjor gjorde vi det i nesten alle kamper.. Newcastle hadde flere spurter enn oss. I fjor hadde vi suverent flest. Ubetydelig eller bekymringsfullt?

TK20

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #185 på: September 17, 2021, 23:28:50 »
Byttet Roberts - Raphinha er årets mysterium med mindre han var skadet.

Det var Summerville som bytta med Raph. Da har vi løst det 🙂
Noen må jo ha noe å klage på når det ikke blir 3p..  ::)

Vel, rett skal være rett. Uansett er det lov å klage på det som vises på banen for tiden, lite som stemmer for noen.
Vel… vi rundspiller Newcastle, spesielt i 1. omgang. Da stemte det for veldig mange. Vi glipper noe bakover pga utfordringer med å holde Saint-Maximin i sjakk. Ellers er dette 1. kampen inkl pre-season hvor vi har dominert skikkelig. Håper vi er på gang nå. Summerville spilte på det enkle, og det er bare å erkjenne at det er gigantiske forskjeller i PL vs PL2. For de som absolutt skal spa på med unggutter, på tide å realitetorientere seg..

Du har rett i det, vi var tidvis veldig gode. Særlig i første. Det er derfor jeg ikke klarer å bli helt bekymra enda. Tror ikke vi er milevis unna formen.

Sterland

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #186 på: September 17, 2021, 23:30:51 »
Byttet Roberts - Raphinha er årets mysterium med mindre han var skadet.

Det var Summerville som bytta med Raph. Da har vi løst det
Noen må jo ha noe å klage på når det ikke blir 3p..  ::)

Vel, rett skal være rett. Uansett er det lov å klage på det som vises på banen for tiden, lite som stemmer for noen.
Vel… vi rundspiller Newcastle, spesielt i 1. omgang. Da stemte det for veldig mange. Vi glipper noe bakover pga utfordringer med å holde Saint-Maximin i sjakk. Ellers er dette 1. kampen inkl pre-season hvor vi har dominert skikkelig. Håper vi er på gang nå. Summerville spilte på det enkle, og det er bare å erkjenne at det er gigantiske forskjeller i PL vs PL2. For de som absolutt skal spa på med unggutter, på tide å realitetorientere seg..
Nå er det vel nok av unggutter i andre PL klubber som er veldig markante så det er vel lov å håpe at de kommer inn og faktisk marker seg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Selvsagt lov å håpe, men å tro at ikke Bielsa som ser disse på treningsfeltet hver eneste dag, ikke har en kvalifisert oppfatning om hvem som har noe å bidra med mener jeg er galskap. Hvis Bielsa mener Roberts og Shack bør innpå ift U23 spillere, så stoler jeg på at det er rett oppfatning.

Eriksen55

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #187 på: September 17, 2021, 23:45:24 »
Byttet Roberts - Raphinha er årets mysterium med mindre han var skadet.

Det var Summerville som bytta med Raph. Da har vi løst det
Noen må jo ha noe å klage på når det ikke blir 3p..  ::)

Vel, rett skal være rett. Uansett er det lov å klage på det som vises på banen for tiden, lite som stemmer for noen.
Vel… vi rundspiller Newcastle, spesielt i 1. omgang. Da stemte det for veldig mange. Vi glipper noe bakover pga utfordringer med å holde Saint-Maximin i sjakk. Ellers er dette 1. kampen inkl pre-season hvor vi har dominert skikkelig. Håper vi er på gang nå. Summerville spilte på det enkle, og det er bare å erkjenne at det er gigantiske forskjeller i PL vs PL2. For de som absolutt skal spa på med unggutter, på tide å realitetorientere seg..
Nå er det vel nok av unggutter i andre PL klubber som er veldig markante så det er vel lov å håpe at de kommer inn og faktisk marker seg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Selvsagt lov å håpe, men å tro at ikke Bielsa som ser disse på treningsfeltet hver eneste dag, ikke har en kvalifisert oppfatning om hvem som har noe å bidra med mener jeg er galskap. Hvis Bielsa mener Roberts og Shack bør innpå ift U23 spillere, så stoler jeg på at det er rett oppfatning.

Det er nettopp det som bekymrer meg..at Roberts får vannvittig med sjanser uten at det skjer noe som helst når han spiller. Enkelte spillere får sjansen gang etter gang. Bare se på Costa og Poveda i fjor. Hva har han å tape på å prøve feks Gelhardt eller Greenwood før Roberts en gang?

Shack er ung og fikk mange sjanser. Mange av dem uten å utrette noe som helst. Han har sett bedre ut i år..men hvor mye bedre enn Bate og Drameh er han...

Hadde jeg følt at det er en sportslig vurdering er det greit. Men jeg tror det handler om Bielsa og måten han er. Sliter litt mer med den..

asbfjell

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #188 på: September 17, 2021, 23:53:39 »
Marcelo Bielsa's forhold til Tyler Roberts får meg stadig vekk til å tenke på Albert Einstein's definisjon av galskap:
"Galskap er å gjøre samme ting om igjen og om igjen og forvente et annet resultat".

Gordon McUseless

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #189 på: September 17, 2021, 23:59:12 »
Tallenes tale sier jo litt i dag. Vi løp ikke mer enn Newcastle og de hadde flere sprinter enn oss. Slik hadde det ikke vert i fjor. Noe er rett og slett galt. Om det er pre season opplegget eller hva er ikke godt å si, men det gnistrer ikke akkurat.

morten1966

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #190 på: September 18, 2021, 00:05:40 »
Fatter ikke at Tyler Roberts kommer inn..han kan aldri utgjøre en forskjell for oss. Ser ut som Bielsa har fått maks ut av mange av spillerne. Ikke vært mye utvikling i sommer. Stallen er ekstrem sårbar.  Synd vi ikke fikk Conor Gallager, fanken for en spiller det hadde vært. Noen som veit om det er noe flere lånemuligheter?

Eriksen55

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #191 på: September 18, 2021, 00:20:28 »
Fatter ikke at Tyler Roberts kommer inn..han kan aldri utgjøre en forskjell for oss. Ser ut som Bielsa har fått maks ut av mange av spillerne. Ikke vært mye utvikling i sommer. Stallen er ekstrem sårbar.  Synd vi ikke fikk Conor Gallager, fanken for en spiller det hadde vært. Noen som veit om det er noe flere lånemuligheter?

Tror du Conor hadde gått rett inn eller surret på u23 nå. Jeg tipper det siste.

Selvmord for karrieren kontra det han opplever nå.

Ingen lån før i januar nå.

Helt enig angående Roberts. Synd, for han virker som en bra kar og han har skills. Men det han har levert under Bielsa er nesten null, nada og nix. Ufattelig at han skal få sjanse på sjanse på sjanse på sjanse. Skjønner at Bielsa ser potensiale i han...men på et tidspunkt må dette eksperimentet avsluttes. Som jeg sa i sted. Hva har Bielsa å tape på å  kaste innpå Gelhardt/Greenwood/Bate eller noen andre. Hvor mye verre kan det bli? Null å tape - Masse å vinne!
« Siste redigering: September 18, 2021, 00:22:57 av Eriksen55 »

ar9

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #192 på: September 18, 2021, 00:24:37 »
Avslutningene vår på mål i denne kampen var mange. Men de var til å grine av.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Buddy

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #193 på: September 18, 2021, 00:43:45 »
Vi er på godt vei til å ruinere enda en fotballkamp.
Ser først over forumet lenge etter at kampen er over, faktisk i godt humør, men du gjør faen hva du kan for å trekke Leeds og fans som meg ned i møkka. Nok en gang. Frykter mer kommer etter hvert som jeg leser tråden... Skjerp deg. MOT!

Buddy

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #194 på: September 18, 2021, 00:53:13 »
Og til slutt, så kampen på Bohemen sammen med to Arsenalfans, de er grønne av misunnelse fordi Leeds kan spille fotball. Dette årnær deg.

TK20

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #195 på: September 18, 2021, 09:14:39 »
Vi er på godt vei til å ruinere enda en fotballkamp.
Ser først over forumet lenge etter at kampen er over, faktisk i godt humør, men du gjør faen hva du kan for å trekke Leeds og fans som meg ned i møkka. Nok en gang. Frykter mer kommer etter hvert som jeg leser tråden... Skjerp deg. MOT!

Det fiskes godt etter kommentarer fra den kanten der, ja.

TK20

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #196 på: September 18, 2021, 09:32:36 »
Vi er åpenbart svært sårbare defensivt mot enkeltspillere som Saint-Maximin. Allikevel føler jeg at det er det offensive som gjør at vi ikke vinner denne kampen. Hadde vi scoret tre hadde ikke de siste tjue blitt like kaotiske. Det hadde føltes som en kontrollert seier.

Altfor mange svake avslutninger for tiden. Både Phillips, Klich, Raphinha/James/Firpo og Bamford hadde sjanser man forventer skal være mål 2 av 3 ganger. At alle brenner i samme kamp er svakt.

Vi har en spillestil og en kampplan som baserer seg på at vi skal utnytte overtallet vi skaper. Scorer vi i de situasjonene blir vi mer motiverte og motstanderen mer desillusjonert. Husker fortsatt hvordan vi totalt overhøvlet Aston Villa borte i fjor. De siste tjue minuttene føltes det som om hver Leeds-spiller løp mer enn hele motstanderlaget tilsammen. Tror ikke det handler om at vi nå er i dramatisk dårligere form fysisk, men at vi mister grepet om kampen og at vi ikke får betalt for all løpingen.

Av den grunn er jeg ikke (veldig) urolig; jeg synes å se tegn til en game plan som er på gang. Vi tar West Ham hjemme på lørdag!

Sølvreven

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #197 på: September 18, 2021, 09:46:39 »
Jeg blir oppriktig trist når jeg har lest gjennom disse syv sidene. Se nå over hvilke spillere vi har. Mellier Phillips og Raphina er over gjennomsnittet. Resten er gråstein som Bielsa har løftet opp. Vi har en svak stall og når benken er U18 og U23 spillere så kan vi ikke forvente å rule i PL.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Kato

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #198 på: September 18, 2021, 10:09:07 »
Vi er åpenbart svært sårbare defensivt mot enkeltspillere som Saint-Maximin. Allikevel føler jeg at det er det offensive som gjør at vi ikke vinner denne kampen. Hadde vi scoret tre hadde ikke de siste tjue blitt like kaotiske. Det hadde føltes som en kontrollert seier.

Altfor mange svake avslutninger for tiden. Både Phillips, Klich, Raphinha/James/Firpo og Bamford hadde sjanser man forventer skal være mål 2 av 3 ganger. At alle brenner i samme kamp er svakt.

Vi har en spillestil og en kampplan som baserer seg på at vi skal utnytte overtallet vi skaper. Scorer vi i de situasjonene blir vi mer motiverte og motstanderen mer desillusjonert. Husker fortsatt hvordan vi totalt overhøvlet Aston Villa borte i fjor. De siste tjue minuttene føltes det som om hver Leeds-spiller løp mer enn hele motstanderlaget tilsammen. Tror ikke det handler om at vi nå er i dramatisk dårligere form fysisk, men at vi mister grepet om kampen og at vi ikke får betalt for all løpingen.

Av den grunn er jeg ikke (veldig) urolig; jeg synes å se tegn til en game plan som er på gang. Vi tar West Ham hjemme på lørdag!

Hadde nå enda press-spillet vårt vært så godt at vi skapte brudd på brudd. Men det er det ikke. Vi prøver å presse høyt, klarer det ikke, og spilles ut av balanse lett som bare det.
 

HåvardK

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #199 på: September 18, 2021, 10:32:54 »
Dessverre syltynt forover i dag.

Fornøyd med uavgjort i dag.

Vi burde avgjort kampen i første omgang.
Det hadde vi kanskje gjort også om VAR hadde gjort jobben sin. En av de verste avgjørelsene jeg har sett at VAR har gjort...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk


Så sant, så sant, auren!
Forbannet irriterende disse VAR-vurderingene.

Fulgte studio fra ENgland i pausen, og både Les Ferdinand og Owen Hargreaves satt rystende over at vi ikke fikk straffe.

Trist at ikke en ellers god dommer i dag vurderte den situasjonen bedre.
Dommeren var prikkfri i mine øyne. Det er jo akkurat i slike situasjoner VAR skal gripe inn. Noe de ikke gjorde.

Andersen

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #200 på: September 18, 2021, 11:23:48 »
Det var vel greit med poengdeling i går mot Newcastle. Den eneste forskjellen lagene i mellom var spissen til Newcastle som fikset poeng deling til klubben. Håper Ayling og Bamford blir klare til hjemmekampen mot West Ham. Cup kampen mot Fulham borte bryr jeg meg ikke om , om vi ryker på tirsdag i cupen kan det jo være pga alle skadene Leeds nå har fått . Unggutta får vel sin sjanse på tirsdag? MOT.

auren

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #201 på: September 18, 2021, 15:46:54 »
Dessverre syltynt forover i dag.

Fornøyd med uavgjort i dag.

Vi burde avgjort kampen i første omgang.
Det hadde vi kanskje gjort også om VAR hadde gjort jobben sin. En av de verste avgjørelsene jeg har sett at VAR har gjort...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk


Så sant, så sant, auren!
Forbannet irriterende disse VAR-vurderingene.

Fulgte studio fra ENgland i pausen, og både Les Ferdinand og Owen Hargreaves satt rystende over at vi ikke fikk straffe.

Trist at ikke en ellers god dommer i dag vurderte den situasjonen bedre.
Dommeren var prikkfri i mine øyne. Det er jo akkurat i slike situasjoner VAR skal gripe inn. Noe de ikke gjorde.
Dommeren hadde en god kamp. Men prikkfri var han dog ikke da han overså dette klare straffesparket. Men jobben VAR skal gjøre er 10 ganger verre. Snytt for 3 poeng her.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #202 på: September 18, 2021, 17:17:22 »
Dessverre syltynt forover i dag.

Fornøyd med uavgjort i dag.

Vi burde avgjort kampen i første omgang.
Det hadde vi kanskje gjort også om VAR hadde gjort jobben sin. En av de verste avgjørelsene jeg har sett at VAR har gjort...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk


Så sant, så sant, auren!
Forbannet irriterende disse VAR-vurderingene.

Fulgte studio fra ENgland i pausen, og både Les Ferdinand og Owen Hargreaves satt rystende over at vi ikke fikk straffe.

Trist at ikke en ellers god dommer i dag vurderte den situasjonen bedre.
Dommeren var prikkfri i mine øyne. Det er jo akkurat i slike situasjoner VAR skal gripe inn. Noe de ikke gjorde.
Dommeren hadde en god kamp. Men prikkfri var han dog ikke da han overså dette klare straffesparket. Men jobben VAR skal gjøre er 10 ganger verre. Snytt for 3 poeng her.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kan du si, men jeg forstår ikke at jobben VAR skal gjøre er ti ganger vanskeligere? Er det ikke slik at de kun skal vurdere slike situasjoner, til og med med bruk av video som hjelpemiddel?
Blir litt flisespikkeri dette, for all del. Samtidig syns jeg det er riktig å gi dommeren honnør for resten av kampen, selv om han burde ha fanget opp denne forseelsen. Ellers var det mange potensielle situasjoner som gikk i vår favør, syns jeg.

Borge

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #203 på: September 18, 2021, 20:40:26 »
Noen som har hørt nytt om skaden til Ayling? Ble Rahpina også skadet?
Borge

Josch

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #204 på: September 18, 2021, 22:33:49 »
Dessverre syltynt forover i dag.

Fornøyd med uavgjort i dag.

Vi burde avgjort kampen i første omgang.
Det hadde vi kanskje gjort også om VAR hadde gjort jobben sin. En av de verste avgjørelsene jeg har sett at VAR har gjort...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk


Så sant, så sant, auren!
Forbannet irriterende disse VAR-vurderingene.

Fulgte studio fra ENgland i pausen, og både Les Ferdinand og Owen Hargreaves satt rystende over at vi ikke fikk straffe.

Trist at ikke en ellers god dommer i dag vurderte den situasjonen bedre.
Dommeren var prikkfri i mine øyne. Det er jo akkurat i slike situasjoner VAR skal gripe inn. Noe de ikke gjorde.
Dommeren hadde en god kamp. Men prikkfri var han dog ikke da han overså dette klare straffesparket. Men jobben VAR skal gjøre er 10 ganger verre. Snytt for 3 poeng her.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kan du si, men jeg forstår ikke at jobben VAR skal gjøre er ti ganger vanskeligere? Er det ikke slik at de kun skal vurdere slike situasjoner, til og med med bruk av video som hjelpemiddel?
Blir litt flisespikkeri dette, for all del. Samtidig syns jeg det er riktig å gi dommeren honnør for resten av kampen, selv om han burde ha fanget opp denne forseelsen. Ellers var det mange potensielle situasjoner som gikk i vår favør, syns jeg.

Jobben til VAR er vel å være sikker på at dommeren har sett situasjonen eller tipse ham om at han bør se den på nytt på video.
Hvis dommeren sier til VAR at "jeg så situasjonen godt, det var ikke straffe" , så er det ikke mye mer VAR kan gjøre. Det behøver ikke være VAR sin skyld at det ikke blir straffe.

Milou

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #205 på: September 19, 2021, 00:23:34 »
Eg meiner det siste her om VAR er feil. VAR skal sjekke om dommaren gjer ein klar feil i spesielle situasjoner, som straffe, mål og raudt kort, og dette kan gå begge vegar. VAR skal gripe inn og dømme straffe i situasjonen der James klart blir felt.

Det er uforståelig at det ikkje blei gjort, for det Newcastle-mannen klipper beina til James utan å vere nær ballen. Kanskje James ikkje protestere høglydt nok?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Josch

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #206 på: September 19, 2021, 08:34:56 »
Eg meiner det siste her om VAR er feil. VAR skal sjekke om dommaren gjer ein klar feil i spesielle situasjoner, som straffe, mål og raudt kort, og dette kan gå begge vegar. VAR skal gripe inn og dømme straffe i situasjonen der James klart blir felt.

Det er uforståelig at det ikkje blei gjort, for det Newcastle-mannen klipper beina til James utan å vere nær ballen. Kanskje James ikkje protestere høglydt nok?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

Nei. VAR skal ikke dømme. Dommeren dømmer. Dommeren ser situasjonen på nytt og vurderer straffe / ikke straffe.  VAR hjelper dommeren til å være sikker på at han får med seg alt.

Eriksen55

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #207 på: September 19, 2021, 08:52:18 »
Eg meiner det siste her om VAR er feil. VAR skal sjekke om dommaren gjer ein klar feil i spesielle situasjoner, som straffe, mål og raudt kort, og dette kan gå begge vegar. VAR skal gripe inn og dømme straffe i situasjonen der James klart blir felt.

Det er uforståelig at det ikkje blei gjort, for det Newcastle-mannen klipper beina til James utan å vere nær ballen. Kanskje James ikkje protestere høglydt nok?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

Nei. VAR skal ikke dømme. Dommeren dømmer. Dommeren ser situasjonen på nytt og vurderer straffe / ikke straffe.  VAR hjelper dommeren til å være sikker på at han får med seg alt.

VAR sier i fra til dommern om at her må du sjekke for her kan det være en situasjon. Da kan ikke dommern velge å droppe det? Da er jo funksjonen med VAR helt fjern og unødvendig.

Her var ikke dommern ute og sjekket- Trolig fordi VAR ikke ba han om det.

Jeg lever godt med at dommern ikke ser alt. Men sliter mer når VAR overser ting. Det skal ikke skje!

Virker som at dommerne noen ganger er forsiktige med å blåse straffe og håper på at VAR hjelper. Da blir alt feil!

Jeg mener at den Rodrigo fikk i ryggen tidlig i første omgang også er straffe. Ble meid ned uten en sjanse til å treffe ball.

Aldri likt VAR - Sånne situasjoner hjelper ikke.

Josch

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #208 på: September 19, 2021, 09:52:50 »
Eg meiner det siste her om VAR er feil. VAR skal sjekke om dommaren gjer ein klar feil i spesielle situasjoner, som straffe, mål og raudt kort, og dette kan gå begge vegar. VAR skal gripe inn og dømme straffe i situasjonen der James klart blir felt.

Det er uforståelig at det ikkje blei gjort, for det Newcastle-mannen klipper beina til James utan å vere nær ballen. Kanskje James ikkje protestere høglydt nok?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

Nei. VAR skal ikke dømme. Dommeren dømmer. Dommeren ser situasjonen på nytt og vurderer straffe / ikke straffe.  VAR hjelper dommeren til å være sikker på at han får med seg alt.

VAR sier i fra til dommern om at her må du sjekke for her kan det være en situasjon. Da kan ikke dommern velge å droppe det? Da er jo funksjonen med VAR helt fjern og unødvendig.

Her var ikke dommern ute og sjekket- Trolig fordi VAR ikke ba han om det.

Jeg lever godt med at dommern ikke ser alt. Men sliter mer når VAR overser ting. Det skal ikke skje!

Virker som at dommerne noen ganger er forsiktige med å blåse straffe og håper på at VAR hjelper. Da blir alt feil!

Jeg mener at den Rodrigo fikk i ryggen tidlig i første omgang også er straffe. Ble meid ned uten en sjanse til å treffe ball.

Aldri likt VAR - Sånne situasjoner hjelper ikke.

Jeg mener at dommeren kan si til VAR: " Den situasjoen så jeg godt. Det var ikke straffe." Det kan ha skjedd her. Dommeren avgjør selv om han har sett det godt nok og dømmer straffe/ ikke straffe. VAR kan ikke overprøve det.

Hvis dommeren mener han ser situasjonen godt nok så er det ikke behov for VAR , selv om VAR gir beskjed på øret om "mulig straffesituasjon". 

Men det kan selvsagt være som alle her mener: både dommer og VAR overså straffesitiasjonen. Men det tviler jeg på.

NT

Sv: KAMP vs Newcastle @St James' Park 17.9 kl 21:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #209 på: September 19, 2021, 11:52:44 »
Ikke vet jeg hvem som forteller hvem hva som er hva, men VAR skal vel være en form for hjelpemiddel for dommer for å fatte rett beslutning. Fair Play er vel intensjonen. Men har dette ledet til at dommer har mista helt gangsynet ?? 

Cooper mot Everton.  Dommer lar spillet gå, men noen i VAR rommet skriker, eller blir påvirket og dommer må ut å titte =Straffe
Burnley overfall på Dallas - dommer var aldri i tvil om at det bare var gult,,, og de i VAR bussen holdt helt kjeft om at det var overfall.
Strujk situasjonen. Dommer lar spillet gå, og det er ingen som egentlig reagerer på tacklingen. Når skaden er identifisert, så kommer det røde kortet - uten VAR....eller var det noen som aksjonerte og sa at VAR må gripe inn ? 3 kamper fikk gutten !
James tacklingen.  Dommer har direkte innsyn 5 meter unna,  løfter ikke øyelokket en gang - heller ikke tidligere i kampen når Rodrigpo fikk Newcastle i ryggen.  Leeds benken sitter helt stille, de er gentlemen i regi av Bielsa
Og så den i går da,  Kyle Walker velter over Armstrong, dommer er krystallklar på Starffe + gult/rødt.  Hvilken film han så i VAR bussen vet ikke jeg, men å endre den til ingenting.....

Vet ikke hva jeg skal konkludere med, men at Leeds er blant de snilleste i klassen til å påvirke dommerteam er jeg sikker på.