Skrevet av Emne: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium  (Lest 12666 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

karaba

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #150 på: September 25, 2021, 19:57:57 »
Roberts, Rodrigo, Cooper, Firpo!!!Vi rykker ned
Firpo gjør sin beste kamp så langt. Han blir bare bedre. Cooper derimot er fullstendig håpløs.

Alle 4 bak klarte seg bra, også Cooper.

Hvilke situasjoner var Cooper så håpløs?
Kunne nevnt mange, men gidder ikke. På 1-2 målet er han fullstendig på bærtur. Etter min mening er han nr. 4 i rekka nå.

Du tror ikke det kan ha sammenheng med en svak duo sentralt på midten?

Å spille stopper i Leeds må være den vanskeligste jobben i Leeds.

Med en fungerende duo der så kan Phillips også være den skjermen han er god på.
Cooper er ikke god nok mener jeg, men er enig at midtbanen også er svak. Klich og Dallas sentralt er slik de spiller nå alt for svake. De skaper lite (stakkars Rodrigo som nesten ikke får ball) og er i år også veldig lite målfarlige!


Sent from my iPhone using Tapatalk

raggen

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #151 på: September 25, 2021, 20:11:46 »
når ikke gelhardt får sjansen idag så klarer jeg ikke å se når han vil få sjansen. nå var bamford ute og Rodrigo sliten på slutten. her burde og skulle Gelhardt hatt sjansen
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kontakinte

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #152 på: September 25, 2021, 20:25:10 »
Roberts, Rodrigo, Cooper, Firpo!!!Vi rykker ned
Firpo gjør sin beste kamp så langt. Han blir bare bedre. Cooper derimot er fullstendig håpløs.

Alle 4 bak klarte seg bra, også Cooper.

Hvilke situasjoner var Cooper så håpløs?
Kunne nevnt mange, men gidder ikke. På 1-2 målet er han fullstendig på bærtur. Etter min mening er han nr. 4 i rekka nå.

Du tror ikke det kan ha sammenheng med en svak duo sentralt på midten?

Å spille stopper i Leeds må være den vanskeligste jobben i Leeds.

Med en fungerende duo der så kan Phillips også være den skjermen han er god på.
På spørsmålet så er svaret Jo!
 
Men tror ikke å spille stopper i Leeds er vanskelig så lenge man finner en homogen duo. Der har vi flere konstellasjoner som kan fungere uten Cooper.

Å med det, er jeg enig i det siste du skriver  ;)

Eriksen55

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #153 på: September 25, 2021, 21:09:23 »
Når de som var ute i dag blir skadefrie så håper jeg at gode prestasjoner skal bli et kriterium for spilletid fremover.

Cresswell viste i dag at han ikke bare holder nivået, men at han er en god PL stopper!!
Hvordan fant Bielsa ut det? Jo, når alle kandidater var ute og det ikke var mulig å rokkere de med klippekort.

Hvordan finne ut om Drameh, Gelhardt, Greenwood, Summerville, Bate er gode nok? Vente til halve laget er ute, eller kaste dem ut i det?

Om unggutta ikke er gode nok til å starte, så kan dem vise at dem er gode alternativer og at de kan bidra fra benk når det trengs.
Det verste som kan skje er at en eller flere av dem viser at dem holder Roberts nivå og ikke er god nok. Bonusen er om en eller flere viser at de er bedre og faktisk kan bidra. Det vil utgjøre mirakler for bredden...for den kan ikke bli svakere enn den er pr.nå!

Flere er straks klare. Uavhengig av hvem så ønsker jeg dette neste kamp. Til og med om alle blir klare!

Meslier - Udiskutabelt

Drameh - Kanskje det største talentet. Hvorfor ikke prøve?
Cresswell - 2 solide kamper på rad. Enormt talent.
Strujik - God nesten hver gang han spiller
Firpo - Pr nå eneste vb alternativ. I bedring

Phillips- Udiskutabelt. Kaptein når Cooper og Ayling er ute!

Raphinha - Udiskutabelt
Klich - Helt på kanten det han viser...
Shackleton - Fortjener spilletid i favoritt rollen. Tempo og
                       energi. Det mangler vi nå.
James - Hva bidrar Harrison med om dagen?

Rodrigo  - Bør være konkurrent til Bamford. Viste hvorfor i
                   dag

Klaesson -
Ayling - Bør være bak Shack litt.. Drameh bedre også?
Llorente - Best, men laget av glass. Må holde seg frisk
Dallas - Utrolig svak. Kan ikke belønnes med starter. Kanskje
             vraking kan løfte han tilbake til fjorårets nivå.
Koch - Må få litt legering på glasskroppen! Må være frisk.
             Hvis ikke selg!!! Stor tro på han hvis han klarer å
              holde seg skadefri
Harrison - Pr nå bak James.
Summerville - Må få noen innhopp med litt minutter.
Bamford - Må jobbe seg inn igjen
Gelhardt- MÅ prioriteres foran Roberts nå. Ser dumt ut den
                  grenseløse tilitten Roberts har.

Hjelde, Bate, Cooper, Mccarron,Forshaw, Roberts, Mccinstry, Mcgurk, Greenwood

8er og 10er rollen vårt svakeste punkt. Lampene bør ringe og jobben med å finansiere en 8er eller 10er i januar bør ha startet. Bate en joker som bør få vise seg frem før en avgjørelse kan tas.

Jeg ser mer enn gjerne Koch/Strujik i 4er og Phillips i 8ern. Tror det er vesentlig bedre enn dagens duo.

Er nok større sjanser for at det snør oppover i Nigeria enn at dette skjer...

Kan vel egentlig si det samme om vi ser et annet lag enn dette neste kamp og alle er friske ....Meslier, Ayling, Llorente, Cooper, Dallas, Phillips, Raphinha, Rodrigo, Klich, Harrison, Bamford....med Roberts inn i andre omgang!


Carl Fisker

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #154 på: September 25, 2021, 21:12:23 »
Vi mangler flyten. Går stolpeskuddet inn, eller Klich opp på 2-0, så er det en annen kamp. Synes vi er på gang, det er litt tilfeldigheter

Tja, flyten følger ofte kvaliteten. Da Raphinha ble tatt av banen forsvant både kvalitet og flyt.

Vi har heller ikke mye kvalitet på den sentrale midtbanen for tiden. Det var jo denne sommeren vi skulle sikre oss den pasningssikre og løpssterke nye "åtteren". I stedet har vi endt opp med å klamre oss til en Stuart Dallas som er fullstendig ute av form. Det er bare å erkjenne at klubbledelsen gjorde en gedigen tappe når de ikke gikk all inn for å anskaffe den type spiller.

Vi var uheldige da West Ham utlignet, skriver flere her inne. Nei, vi var ikke det. Eg ser heller på dette som et eksempel på at manglende kvalitet lett fører til "manglende flyt". For hvor var Firpo da hans mann Bowen fikk all verdens rom og tid til å slå inn ballen? Vel, det tok ikke lang tid før vi se hvor Firpo var - men der skulle han altså ikke vært. Situasjonen som førte til målet oppstå altså på p.g.a manglende kvalitet i vårt forsvarsspill.

Og så gjentar eg: Hvis vi ikke slår Watford i neste kamp, så vil dette være den svakeste sesongstarten i klubbens 102-årige historie.

Hva så med Bielsa? Han sitter trygt.
Begynnelsen på slutten for Bielsa i Leeds starter den dagen et flertall av hans spillere ikke lengre tror at hans måte å spille fotball på er den mest hensiktsmessige.

Helt enig! Den sentralemidtbanen jeg mener er problemet også.

De to på midten gjør det vanskelig for dem i forsvaret. Ofte lett å skylde påde bak.

På målet fulgte vel Firpo en av spillerne inn i feltet. Vet ikke om det var Harrison som skulle hatt Bowen der?
Men situasjomen i forkant som skaper alt. Harrison går med balken og blir fratatt den. Elendig!

Jeg også tror Bielsa sitter trygt. Men kjenner jeg begynner å bli litt mør på hvordan han disponerer laget. Det er klippekort av en dimensjon jeg aldri har opplevd.
At gode prestasjoner og ditto svake prestasjoner ikke skal påvirke spilletiden er for meg en gåte.
I dag igjen bytter Bielsa oss dårligere. At vi blir svekket når Raphinha går ut er greit. Men at Roberts atter engang blir kastet innpå er utolig. Harrison bidro med null. James svak, nen klasser bedre enn Harrison i dag. Sier sitt når en som har 2 treninger etter 10 dager i isolasjon blir foretrukket foran James og Summerville. Da handler det mer om Bielsa sitt tankesett enn det sportslige.

Ingenting som Roberts og Harrison gjør i dag som James, Gelhardt og Summerville ikke hadde klart.

Som sagt. Jeg tror Bielsa sitter trygt. Men at han aldri har vært manager så lenge i en og samme klubb som i Leeds nå..det har nok sine grunner. Det bekymrer!
Hvorfor er det bekymringsfullt at Bielsa har så lang fartstid i Leeds?

Eriksen55

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #155 på: September 25, 2021, 21:13:03 »
Roberts, Rodrigo, Cooper, Firpo!!!Vi rykker ned
Firpo gjør sin beste kamp så langt. Han blir bare bedre. Cooper derimot er fullstendig håpløs.

Alle 4 bak klarte seg bra, også Cooper.

Hvilke situasjoner var Cooper så håpløs?
Kunne nevnt mange, men gidder ikke. På 1-2 målet er han fullstendig på bærtur. Etter min mening er han nr. 4 i rekka nå.

Du tror ikke det kan ha sammenheng med en svak duo sentralt på midten?

Å spille stopper i Leeds må være den vanskeligste jobben i Leeds.

Med en fungerende duo der så kan Phillips også være den skjermen han er god på.
På spørsmålet så er svaret Jo!
 
Men tror ikke å spille stopper i Leeds er vanskelig så lenge man finner en homogen duo. Der har vi flere konstellasjoner som kan fungere uten Cooper.

Å med det, er jeg enig i det siste du skriver  ;)

Jeg tror mange gode stoppere hadde sett dårlige ut i Leeds når ting ikke fungerer på midten

Men enig. Når alle er friske mener jeg Cooper er fjerdevalg. Femtevalg etter det Cresswell har vist. Men syntes ikke Cooper er så dårlig som noen mener. Vi har som sagt større utfordringer i stallen enn Cooper. Min mening ihvertfall  :)

Hallgeir *

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #156 på: September 25, 2021, 21:30:13 »
Harrison har ikke startet sesongen veldig bra. Så ble han smittet  av covid.

Da må vi gi han litt mer tid til å "skinne". For vi vet hva han er i stand til.

Jeg er trygg på at spilleren med PL's mest silke myke demping av ball snart kommer til å skinne igjen.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #157 på: September 25, 2021, 21:31:28 »
Vi mangler flyten. Går stolpeskuddet inn, eller Klich opp på 2-0, så er det en annen kamp. Synes vi er på gang, det er litt tilfeldigheter

Tja, flyten følger ofte kvaliteten. Da Raphinha ble tatt av banen forsvant både kvalitet og flyt.

Vi har heller ikke mye kvalitet på den sentrale midtbanen for tiden. Det var jo denne sommeren vi skulle sikre oss den pasningssikre og løpssterke nye "åtteren". I stedet har vi endt opp med å klamre oss til en Stuart Dallas som er fullstendig ute av form. Det er bare å erkjenne at klubbledelsen gjorde en gedigen tappe når de ikke gikk all inn for å anskaffe den type spiller.

Vi var uheldige da West Ham utlignet, skriver flere her inne. Nei, vi var ikke det. Eg ser heller på dette som et eksempel på at manglende kvalitet lett fører til "manglende flyt". For hvor var Firpo da hans mann Bowen fikk all verdens rom og tid til å slå inn ballen? Vel, det tok ikke lang tid før vi se hvor Firpo var - men der skulle han altså ikke vært. Situasjonen som førte til målet oppstå altså på p.g.a manglende kvalitet i vårt forsvarsspill.

Og så gjentar eg: Hvis vi ikke slår Watford i neste kamp, så vil dette være den svakeste sesongstarten i klubbens 102-årige historie.

Hva så med Bielsa? Han sitter trygt.
Begynnelsen på slutten for Bielsa i Leeds starter den dagen et flertall av hans spillere ikke lengre tror at hans måte å spille fotball på er den mest hensiktsmessige.

Helt enig! Den sentralemidtbanen jeg mener er problemet også.

De to på midten gjør det vanskelig for dem i forsvaret. Ofte lett å skylde påde bak.

På målet fulgte vel Firpo en av spillerne inn i feltet. Vet ikke om det var Harrison som skulle hatt Bowen der?
Men situasjomen i forkant som skaper alt. Harrison går med balken og blir fratatt den. Elendig!

Jeg også tror Bielsa sitter trygt. Men kjenner jeg begynner å bli litt mør på hvordan han disponerer laget. Det er klippekort av en dimensjon jeg aldri har opplevd.
At gode prestasjoner og ditto svake prestasjoner ikke skal påvirke spilletiden er for meg en gåte.
I dag igjen bytter Bielsa oss dårligere. At vi blir svekket når Raphinha går ut er greit. Men at Roberts atter engang blir kastet innpå er utolig. Harrison bidro med null. James svak, nen klasser bedre enn Harrison i dag. Sier sitt når en som har 2 treninger etter 10 dager i isolasjon blir foretrukket foran James og Summerville. Da handler det mer om Bielsa sitt tankesett enn det sportslige.

Ingenting som Roberts og Harrison gjør i dag som James, Gelhardt og Summerville ikke hadde klart.

Som sagt. Jeg tror Bielsa sitter trygt. Men at han aldri har vært manager så lenge i en og samme klubb som i Leeds nå..det har nok sine grunner. Det bekymrer!
Hvorfor er det bekymringsfullt at Bielsa har så lang fartstid i Leeds?

Isolert sett så er ikke det noe jeg bekymrer meg for.

Men legger man til hvordan vi spiller i år. At vi ser ut til å orke mindre selv om vi løper/spurter mindre i kampene. Alle skadene og det klippekort systemet Bielsa kjører..da blir jeg litt bekymret. Hvorfor har han aldri fått fullføre 3 sesonger i noen andre lag? Kan det ha noe med Bielsa og det regimet han kjører? Eller er det klubbene sin skyld?

Er gutta slitne? Trenes det for hardt? Sluker dem Bielsa sin filosofi like rått fortsatt?

Det bekymrer meg.

Men jeg vet ikke. Har absolutt ingen fasit.  Men rimelig sikker på at Bielsa bør takkes av før spillerne slutter å tro på hans ideer. Om det burde vært i sommer, nå, neste år eller om 3 år vet jeg ikke. Men det går fort nedover dagen det skjer, så håper klubben har sondert litt i markedet...


Smudge

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #158 på: September 25, 2021, 21:36:17 »
Hvis Bielsa gir seg håper jeg på Thomas Frank! Nydelig fyr

leedslife

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #159 på: September 25, 2021, 21:49:47 »
Godkjent kamp dette da mtp situasjonen. Bra første omgang. Ralph strålende.
West Ham solide. Tålmodige og vinner vel fortjent selv om det kunne vært annerledes hvis Klich setter den enorme sjansen. Sjeldent lag med lavest kvalitet og mest skader får de marginene med seg…
Men de har en annen kvalitet. Bra over hele fjøla, i tillegg endel enkeltspillere med det lille ekstra.
Vi fader jo ut av kampen fordi vi tar dårlige valg og er upresise. Er jo verken lett å være midtbanespiller eller stopper når vi mangler spiller(e) i sentrallinja som kan diktere spill og tempo i større grad. Tar de ut Phillips er det lite Bielsa har klart å komme opp med så langt denne sesongen…Heller ikke lett å komme inn å påvirke fra benken når kampen blir som den blir. Vi er jo langt unna å klare å sette opp våre offensive spillere i gode nok posisjoner. Når Ralph må ut blir det litt mørkt. Vi har jo ingen i stallen som er i nærheten av det nivået.
Nå må vi få spillere tilbake og forhåpentligvis ha mulighet til å spille med våre 11 beste over tid.
Så får vi i tillegg håpe at Dallas finner form og at venstresiden setter seg mer.
Noen update på Ayling, Koch, Llorente, Bamford?

Eriksen55

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #160 på: September 25, 2021, 21:50:51 »
Hvis Bielsa gir seg håper jeg på Thomas Frank! Nydelig fyr

Syntes han er en klyse! Men kan sikkert være fin som vår klyse!

Nå forguder jeg det Bielsa har gjort. Så håper virkelig han og spillerne snur dette!

Tiden etter Bielsa kan fort bli et vakum. Så håper klubben sikter like høyt og har skjønt betydningen av en stor manager. Enten det eller noen som kjenner det Bielsa & co har bygget opp og kan dra det videre med en litt mer moderne tilnærming. Jackson og Corebaen sammen hadde vært kult om det gikk bra. Men gedigen sjanse å ta!

Personlig liker jeg Gasperini i Atalanta og Lopetegui i Sevilla. Begge står for litt Bielsaballaktig fotball.

Uansett. Bielsa fortjener ikke spekulasjoner og han bør på sokkel når han takker eller takkes av!


« Siste redigering: September 25, 2021, 21:55:42 av Eriksen55 »

lowfields

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #161 på: September 25, 2021, 21:55:00 »
Hvis Bielsa gir seg håper jeg på Thomas Frank! Nydelig fyr
Gjør så godt jeg kan for ikke å være ufin på dette forumet, men nå strekker du strikken langt, Smudge.... 8)

Prøve å dra frem noe positivt etter dagens skuffelse:
1. Synes vi gradvis ser bedre og bedre ut.
2. Meslier er GOD.
3. Shackleton kan man stole på.
4. Cresswell - say no more.
5. Raphina er tilbake.
6. Firpo kommer seg.
7. Mye positivt av Rodrigo (1.omgang)

Så er det bare resten.....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

TK20

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #162 på: September 25, 2021, 22:07:46 »
Meslier 8

Shack 7
Cresswell 8
Cooper 6
Firpo 6

Phillips 6

Raphinha 8
Klich 4
Dallas 3
James 5

Rodrigo 7

Harrison 2
Roberts 3

Denne poenggivingen gir lite mening.

Hallgeir *

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #163 på: September 25, 2021, 22:14:01 »
Ja, det kladder kraftig i starten av sesong 2 i PL. Seks kamper er spilt, 3 poeng på konto.

Nå har spekulasjonene om Bielsas erstatter begynt.

Panikk-knappen er aktivert.

Vi er svært skadeutsatt. Men, de neste 4-5 kampene blir viktige. Vi må vinne 2-3 av dem.

Fortsatt positiv!
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #164 på: September 25, 2021, 22:34:16 »
Meslier 8

Shack 7
Cresswell 8
Cooper 6
Firpo 6

Phillips 6

Raphinha 8
Klich 4
Dallas 3
James 5

Rodrigo 7

Harrison 2
Roberts 3

Denne poenggivingen gir lite mening.

Jeg ga Meslier, Raphinha, Cresswell, Cooper, Firpo, Phillips, Shackleton, James, Klich, Dallas og Rodrigo 1 poeng for mye..ser den!
« Siste redigering: September 25, 2021, 22:38:51 av Eriksen55 »

ar9

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #165 på: September 25, 2021, 23:03:33 »
Vi hadde vel litt flyt med effektiviteten i starten av sesongen i fjor. Motsatt nå. Dessuten mye skader, suspensjoner og spillere ute av form.

Vi har med dette mistet mye av det kollektive.
Presspill, trykk, entusiasme, samspill og relasjoner er ikke helt til å kjenne igjen fra tidligere.

Her har vi kollektivt en langt vei å gå i oppoverbakke kan det virke som.

Men hvis vi får slikket sårene, herdet porselen og glass samt mer tid til å bygge nye relasjoner bør det etterhvert komme noen positive opplevelser.
Ups and downs.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TK20

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #166 på: September 26, 2021, 08:22:56 »
Det er all grunn til å bli bekymret. Naturlig at stemningen på forumet preges. 3p på 6 kamper er nedrykksform, uten tvil. Det er lov til å komme med (saklig) kritikk av både trenere og spillere.

Jeg er allikevel optimistisk. Vi kunne hatt fire, kanskje seks poeng mot Newcastle og West Ham uten at noen hadde rynket på nesen. Istedenfor står vi igjen med ett poeng og det ser syltynt ut. Vi har ikke vært gode nok i avgjørende faser, men jeg synes spillet tidvis ser såpass bra ut at dette bare må gå seg til. West Ham er et topp 8-lag. Vi hadde de i lomma fra 15-60 i går. Klich og Dallas eide midtbanen mot Rice/Soucek. Cresswell hadde kontroll på Antonio. Raphinha med årsbeste, kanskje sin beste omgang i Leeds-drakt. Så mista vi det etterhvert.

Formen er i anmarsj, nå tar vi tre poeng hjemme mot Watford før landslagspausen.

Gordon McUseless

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #167 på: September 26, 2021, 08:27:32 »
Var mye positivt i går, men skal vi ta minst et steg opp og bli værende i PL, så kommer vi ikke utenom at vi trenger en forsterkning for Klich og dessverre må jeg innrømme, Dallas hvis han ikke finner seg selv igjen fra i fjor.
At Bielsa fremdeles nermest på autopilot fremdeles bytter inn Roberts, begynner nesten å bli provoserende. Det må de som aspirerer i rekkene også begynne å føle på.
Cresswell fortjener en sjanse til etter gårsdagens forestilling.

TK20

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #168 på: September 26, 2021, 08:58:41 »
At Bielsa fremdeles nermest på autopilot fremdeles bytter inn Roberts, begynner nesten å bli provoserende. Det må de som aspirerer i rekkene også begynne å føle på.

Sliter litt med å forstå dette Bielsa/Roberts-narrativet. Hvem er det du refererer til som "aspirerer i rekkene" og som får begrenset spilletid på bekostning av Roberts? James er foran ham i køen. Rodrigo er foran ham i køen. Harrison er foran ham i køen. Bamford er foran ham i køen. Til og med Summerville har fått sine sjanser i det siste og har vist _absolutt ingenting_. Vi er svake over hele linja. Roberts virker ikke å være første- eller andrevalg i noen posisjoner. Hvorfor fokuserer du (og andre) på Roberts når førstevalgene ikke har levert?

peacock

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #169 på: September 26, 2021, 09:20:37 »
når ikke gelhardt får sjansen idag så klarer jeg ikke å se når han vil få sjansen. nå var bamford ute og Rodrigo sliten på slutten. her burde og skulle Gelhardt hatt sjansen

Den fikk han på tirsdag. Var knapt borti ballen.....

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #170 på: September 26, 2021, 10:08:58 »
Forumet overrasket med flere konstruktive innlegg rett etter tapet!

Og flere av diskusjonene trenger vi å ta, og om ikke vi, så trenger trenerteamet å ta de.

Førsteomgangen i går var positiv, i alle fall resultatet. For vi glapp noen ganger da også (husk at West Ham er gode), men Meslier tok alt.  Men i sum, førsteomgangen var kjempepositiv!

Så hva skjer i andre???
Jeg ser som en del andre her på midtbanen. Klich er nok ikke helt tilbake igjen etter covid, og Dallas har også noe som gjør at han ikke er der han har vært. De holdt en god time og så var det slutt på kreftene (ok, det er en teori at det hadde med hva de orket å gjøre). Når vi da samtidig måtte ut med Raphinha og at en James som tross alt kunne løpt en del på egenhånd ble byttet med en Harrison som heller nok ikke var helt tilbake etter covid ennå, ja så gikk det som det måtte gå.

At mannsmarkeringen vår også blir mer utnyttet av motstanderen denne sesongen, er nok også en del av bildet. Unngår vi å miste ballen unngår vi dette problemet. Men vi mister jo ballen på veg fremover... Og da blir noen tatt ut på løpeturer og andre fra motstanderen oppsøker dette ledige rommet og så har vi det gående... Det gjøres nok bevisst.

At Roberts stadig blir tematikk er det jo en grunn til... Ja vi ser der er en tekniker av rang der. Men vi har altså en del andre på nesten samme alder som også hadde hatt godt av de samme minuttene med sparring.

Og Bielsas rangsystem kommer altså med sine plusser og minuser. De som er 'innafor' er vel kjent med systemet og vikarierer godt med hverandre. Men en Struijk, Cresswell og Summerville ville altså aldri fått sjansen om ikke flere hadde blitt skadet samtidig. De to førstnevnte har absolutt tatt vare på sjansen så langt, så får vi etter hvert se hvordan dette endrer Bielsas rangsystem i midtforsvaret. Tenk hadde Gotts vært her når alle på midten var skadet, han hadde vel vært stjerne i PL han nå :o

Gelhardt tok ikke vare på den halvtimen han fikk på tirsdag. Men så hadde han altså 60 minutter PL2 i beina fra søndag også...

Men vi må keep a cool head.
Sekvensen av motstandere (Watford, Southampton, Wolves, Arsenal, Norwich...) må bety at trepoengerne begynner å komme - ellers ringer varsellampene.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #171 på: September 26, 2021, 10:13:48 »
når ikke gelhardt får sjansen idag så klarer jeg ikke å se når han vil få sjansen. nå var bamford ute og Rodrigo sliten på slutten. her burde og skulle Gelhardt hatt sjansen

Den fikk han på tirsdag. Var knapt borti ballen.....

At en spiss ikke er borti ballen handler oftest mer om laget enn spissen..

Men ja. Han fikk ikke vist noe som helst.

Når Roberts ikke har prestert med masse spilletid på 3 sesonger, så syntes jeg Gelhardt og Summerville bør få mer enn 30 og 65 minutter før det konkluderes

Et moment for at dem skal lykkes er kanskje å slutte med den dobbeltspillingen for 2 lag flere dager i uka.

Roberts holder u23 alder. Hadde vært gøy å sett om han hadde dominert u23 sånn som Gelhardt. Jeg tviler sterkt!
« Siste redigering: September 26, 2021, 10:25:43 av Eriksen55 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #172 på: September 26, 2021, 10:17:49 »
Davis Moyes syns Leeds var vanskelige å spille mot:

David Moyes laid on the complements for "unique" Leeds United, describing their match against West Ha as "a brilliant addition to the Premier League".

The Whites fell to a 2-1 defeat at Elland Road with Michail Antonio's late winner giving the Hammers a happy trip back to London.

Leeds had taken the lead through Raphinha but were unable to make their first-half dominance count, leaving Marcelo Bielsa's side winless after six Premier League matches.

In spite of the disappointment around West Yorkshire, Moyes was full of praise for Leeds' performance, insisting that they're a fantastic watch for any paying supporter.

"I think when you're watching you must think this is a great game the pitch seems huge and I think Leeds deserve more credit," he said.

"I personally think they are a terrific passing team, but mainly they make really really good long passes


"I think they are brave with the passes they choose to make as well. You have to stick with them, you have to run with them, you have to try not to get involved into their game, but when they break and when you win it back all you want to do is break on them and then it becomes like a basketball game.


"But I really think their style is unique. There are not many teams I think in world football who play like Leeds United. I think they're a brilliant addition to the Premier League, if I was a supporter I would be looking forward to watching them.

"I am pleased we were able to match them because we have boys who can run as well. I was not so pleased with the first half but I thought we got much better in the second.

"We didn't play as well today as maybe we should but I think Leeds United are probably the main reason for that because Leeds are difficult to play against."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/david-moyes-unique-leeds-united-21678890
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #173 på: September 26, 2021, 10:23:02 »
Hva skjedde med Harrison i går? Heeeelt elendig. Hvis han ikke er klar etter Covid forstår jeg ikke hvorfor James tas av i pausen.

Eriksen55

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #174 på: September 26, 2021, 10:33:42 »
Hva skjedde med Harrison i går? Heeeelt elendig. Hvis han ikke er klar etter Covid forstår jeg ikke hvorfor James tas av i pausen.

Jeg er fristet til å si at det handler om tvangstanker.

Når de spillerne Bielsa foretrekker i en start 11er er tilgjengelige, så må de spille. Helt uavhengig form, prestasjon eller kampforløp.


HåvardK

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #175 på: September 26, 2021, 10:49:20 »
Hva skjedde med Harrison i går? Heeeelt elendig. Hvis han ikke er klar etter Covid forstår jeg ikke hvorfor James tas av i pausen.

Jeg er fristet til å si at det handler om tvangstanker.

Når de spillerne Bielsa foretrekker i en start 11er er tilgjengelige, så må de spille. Helt uavhengig form, prestasjon eller kampforløp.
Har sagt det tidligere: Form er ikke en gyldig variabel i Bielsas måte å tenke fotball på.

leedslife

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #176 på: September 26, 2021, 10:53:45 »
Vi er helt på beinet. Se benken. Holder jo ikke mål. Se benken til West Ham. Flust av alternativer uansett hvilken retning kampen går. Nok av spillere med erfaringer og masse kamper både i klubbfotball og internasjonalt.
Vi jobbet febrilsk siste 20 med å regulerer midten å opprettholde energi og løpskraft.
Hvilket valg haddde Bielsa? Valget om en liten stall tok han fra dag 1 så da må han leve med at i enkelte perioder har han nada muligheter til å påvirke kampen mot en så god motstander.
Får du spillere tilbake har du Harrison/James, Rodrigo/Klich, Koch/Strujik, Shack å bruke fra benk. Noe langt bedre enn det som satt der i går.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #177 på: September 26, 2021, 10:58:54 »
I the aftermath av denne kampen tror jeg vi bør lese Smyth her, han fokuserer mest på hva som gikk veldig bra i 65 minutter - la oss bygge på det!
...men også han tillegger hvorfor ikke Gelhardt kunne få sjansen da Rodrigo etter hvert gikk tom...

Men han er inne på noe viktig, starten av kampen viste at spillerne fortsatt tror på Bielsas måte å spille fotball på. Det er viktig.

Leeds United need to risk season getting worse if it's to get better - Graham Smyth's Verdict from West Ham defeat
For Leeds United's season to start getting better they have to risk it getting much worse.
By Graham Smyth Sunday, 26th September 2021, 4:45 am


Bravery was at the heart of a 65-minute performance against West Ham United that deserved something, before the nous, quality and unerring confidence of David Moyes' side took over for a 2-1 Elland Road win.

What was evident from much of this game was that Marcelo Bielsa's players remain convinced in his style of football.

He spoke beforehand about the key to coaching being the ability to turn footballers into followers and already this season, particularly when Leeds have been in need of a late goal, we have seen evidence that they remain his disciples.

Sticking to the plan when things aren't going to plan, even when doing so puts you in the way of further harm, is a sure sign that you believe it works.

That takes bravery, especially when the plan is Bielsaball. He once talked about things Leeds needed to do to be better in a game being the very same things that risked more pain. The sight of left-back Junior Firpo leading a second half counter attack down the right wing was case in point on Saturday.

It is when Leeds are being brave that football is at its most fun. Although the attacks they put together as they stream forward in waves of white can look simple, it takes huge amounts of understanding. They need to know where to best receive the ball, which pass to make to best exploit space, which run to make to open up space for others and where team-mates are going to be even before they look up.


Bielsa drills it into his men at Thorp Arch, where fun is painstakingly constructed and rehearsed, so it takes on a natural, flowing and almost spontaneous appearance on the field of play.

On the counter attack against West Ham they looked close to their fluid best, up to a point. And here lies the rub. Had Raphinha's first-half attempt to make it 2-0 not hit the post, had Stuart Dallas' drive dipped just a fraction of a second later and eluded Łukasz Fabiański's fingertips or had Mateusz Klich found Jack Harrison, or the net, instead of shooting wide via a deflection, this game would surely have ended on a much different note.

Creating chances was never much of a problem for Leeds in the Championship, finishing was the issue. Last season in the Premier League they were clinical.

This season they have struggled at times to create with fluidity and, against Newcastle and now West Ham, struggled to finish chances that would finish teams off.

And as Bielsa said in his press conference, had Leeds not thought so much about protecting what they had instead of bravely going in search of more, West Ham might not have had the possession or opportunities that led to their fightback.

A rip roaring first half did feature chances for both sides but Leeds could have been more than one goal to the good.

There was good early pressing work from Klich and Rodrigo, playing up front in the absence of Patrick Bamford, and Jamie Shackleton slotted in well as Luke Ayling's deputy.

Charlie Cresswell made an impressive start to his Premier League debut, giving the ever-difficult Michail Antonio as good as he got.

It was not a perfect opening - Antonio escaped the defence to take a ball from Saïd Benrahma and force the first of several fine stops from Illan Meslier. Leeds also encountered some problems playing out, the keeper struggling to hit his wide targets, his defence unable to find midfielders as long balls posed few problems for the visitors.

Meslier saved from Benrahma's curling effort and Dallas had one palmed over brilliantly by Fabianski as the Whites started to find joy down both flanks, Cooper sending Raphinha and then Dan James away for separate promising attacks.

That settled Leeds, they kept the ball a little better and although Dallas had his pocket picked by Declan Rice who threatened on the counter, the home side began to look ominous.

Raphinha was denied once by Fabianski but not a second time. Rodrigo recovered a loose ball, raced to the area and cut it back for Klich, who busted a gut to provide the perfect support and tee up the Brazilian for a first-time finish that was too hard and too accurate for the keeper.

It was a goal made of industry, desire and understanding as much as skill. Elland Road roared its approval and a good game got even better.

In a week when Harry Kane's tendency to drop deep and orchestrate became a talking point, two forwards were showing how to hurt teams from almost anywhere.

Rodrigo, playing some of his best football for Leeds, was dropping deep to produce clever flicks and first-time balls around the corner, then sprinting forward to get involved higher up the pitch. His deflected shot fell to Raphinha who struck the base of the post.

Antonio for West Ham was growing in influence and earned just enough space from Cresswell to play a wonderful through ball from his own half that put Pablo Fornals in on goal, Meslier making a huge stop.

The chalking off of a second half West Ham goal for Antonio's elbow on Meslier only nudged the atmosphere up a notch. Cresswell stayed composed in the maelstrom to win a pair of big aerial challenges with the forward to pump further volume into the stadium.

West Ham were posing problems from set-pieces, Leeds from counter attacks. Rodrigo sent Raphinha away, he found Klich in the area and with all the time in the world, and Harrison unmarked on his left, his low effort was deflected just wide.

The punishment was swift. Jarrod Bowen came in from the right, was afforded too much room and shot home, via the body of Firpo, to level.

With Raphinha unable to continue and Leeds struggling to play out again, Klich showed bravery with a dart through the middle that risked and ultimately lost possession, West Ham winning a free-kick that Benrahma sent over.

With that, the bravery seemed to ebb away from Leeds. They didn't keep the ball well enough to play in West Ham's half and Rodrigo's influence waned as he ran out of steam. His sprints became jogs and some of those even petered out into walks. Quite what the risk would have been in throwing Joe Gelhardt into the mix for the final stages, at a time when Rodrigo was unable to contribute a great deal to the defensive effort, is difficult to fathom.

Conversely, Antonio remained a threat, forcing vital blocks from Cresswell and Shackleton, before winning the game for West Ham.

A Leeds move broke down, Rice countered, swung the ball into the stiker and he went past Shackleton to finish past Meslier. The irony of calling for more bravery when the winner came from Leeds being caught upfield in search of a winner cannot be ignored, but in truth Leeds had allowed West Ham back into it much earlier and David Moyes' men had looked quietly confident as they methodically worked their way back into the game, piling on pressure through set-pieces before a second goal that felt almost inevitable.

Nothing the hosts could muster in the final minutes threatened to spoil the Hammers' party and the full-time whistle sent players in white to their haunches in despair. Yet having given so much in pursuit of a result against a very good side, they were applauded as they trudged wearily around the ground. Leeds fans know effort when they see it.

What is needed in an undeniably huge game against Watford next week is more than effort, it's simply more of what Leeds produced for 65 minutes against West Ham - more risk taking, more bravery and more of Plan A. There can be no alternative, belief in the plan can not waver. The style of football works, when done right. It creates chances and it makes football fun. Being brave against the Hornets might bring more pain, but there's so much to gain.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-need-to-risk-season-getting-worse-if-its-to-get-better-graham-smyths-verdict-from-west-ham-defeat-3396764
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #178 på: September 26, 2021, 11:00:52 »
Vi er helt på beinet. Se benken. Holder jo ikke mål. Se benken til West Ham. Flust av alternativer uansett hvilken retning kampen går. Nok av spillere med erfaringer og masse kamper både i klubbfotball og internasjonalt.
Vi jobbet febrilsk siste 20 med å regulerer midten å opprettholde energi og løpskraft.
Hvilket valg haddde Bielsa? Valget om en liten stall tok han fra dag 1 så da må han leve med at i enkelte perioder har han nada muligheter til å påvirke kampen mot en så god motstander.
Får du spillere tilbake har du Harrison/James, Rodrigo/Klich, Koch/Strujik, Shack å bruke fra benk. Noe langt bedre enn det som satt der i går.
Ja, det skal begynne å hjelpe nå.
Struijk vil være tilbake, covid-gjengen har en uke ekstra å trene seg tilbake på, Llorente/Koch begynte å nærme seg laget allerede for en uke siden. Ayling/Bamford er jeg usikker på hvor lenge de blir ute, har ikke lest noe der...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #179 på: September 26, 2021, 17:55:25 »
Ser mange er positiv etter førsteomgangen. Vi var griseheldige som leder til pause, kun berget av en Meslier i storform da. Hvis vi fortsetter med det defensive sporet vi nå er inne på, så rykker vi klokkerent rett ned. Sjanse på sjanse mot oss hele veien. Helt avhengige av en Meslier i verdensklasse.