Skrevet av Emne: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play  (Lest 12466 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

baste

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #180 på: Oktober 03, 2021, 00:36:58 »
Fikk se kampen mellom nattevaktene, Leeds var gode ( nok ) i dag. Raphinha er en klassespiller, han og Rodrigo har en god forståelse i lag. Trur Rodrigo vil vokse i spissrollen, om han får start der flere kamper på rad.

Godt å se James lykkes litt bedre. Ellers så sitter ikke alle bevegelse og pasninger, men så er det ny forsvarsfirer igjen. Når vi får stille med samme lag over noen kamper, så vil også det falle på plass. Rart ikke Struijk kommer inn tidligere, og st ikke Gelhardt får seg 10-15 min.

En seier, som fort kan få ting til å løsne litt for Bielsa og Leeds. Gleder meg til hver eneste kamp, for det er aldri kjedelig å se på Leeds.

3 p i boks. Nå skal vi se oppover på tabellen.

karaba

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #181 på: Oktober 03, 2021, 00:44:16 »
Herlig med 3p. Vi var mye bedre enn Watford i store deler av kampen (sluknet litt på slutten). Viktig for selvtilliten, nå er det bare å fortsette det gode spillet frem  til 16m + bli mer effektive foran mål så blir dette bra!


Sent from my iPhone using Tapatalk

rd1

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #182 på: Oktober 03, 2021, 01:17:21 »
Bra match, synes Junior Firpo begynner å se bra ut, llorente er konge, kalvin en bauta, raphnia kan bli gud, sach funker fint på hback..

Men folkens, hva om vi hadde hatt en nr 8 og 10?? Dallas og klich er ikke gode nok. Punktum. Punktum. Punktum.
"Who needs Cantona??"

Kato

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #183 på: Oktober 03, 2021, 07:12:58 »
At det er noen her på forumet som er negative når vi ikke har vunnet på seks kamper, inkludert undertegnede, er vel ingen bombe.

Men du verden hvor mange her på forumet som har et voldsomt behov, lørdag etter lørdag, å fortelle folk hvor negative de er.

Bør ikke en slik kamptråd være en diskusjon av kampen, gjerne med forskjellige syn på ting i kampen.

Ikke en minnestund over hvem som mener hva. Ingen fasit i fotball. Og ingen som her inne bør stille seg til doms for hva folk skal mene eller ikke mene.

AllWhiteTøyen

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #184 på: Oktober 03, 2021, 09:56:56 »
Skikkelig moro å se Shackleton spille så bra i går. Han hadde jeg avskrevet for lenge siden. Firpo kommer seg, og Cooper spilte en av sine bedre kamper etter opprykket. Når alle er skadefrie, har vi en bra tropp defensivt. Framover er det tynnere. Litt frustrerende at vi ikke putter flere på sjansene våre. Denne kampen burde vi avgjort før pause. Men for all del, jeg er kjempehappy jeg altså.

Gordon McUseless

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #185 på: Oktober 03, 2021, 10:18:25 »
Skikkelig moro å se Shackleton spille så bra i går. Han hadde jeg avskrevet for lenge siden. Firpo kommer seg, og Cooper spilte en av sine bedre kamper etter opprykket. Når alle er skadefrie, har vi en bra tropp defensivt. Framover er det tynnere. Litt frustrerende at vi ikke putter flere på sjansene våre. Denne kampen burde vi avgjort før pause. Men for all del, jeg er kjempehappy jeg altså.
Absolutt.  Slik jeg ser det, har vi nå en ganske habil backup for Ayling og kanskje en utfordrer allerede nå.
En annen positiv synergi med det, er at Dallas har en mindre posisjon han må vikariere i ved skader.
Det har vel blitt litt i meste laget selv for han innimellom.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #186 på: Oktober 03, 2021, 10:26:35 »
Skikkelig moro å se Shackleton spille så bra i går. Han hadde jeg avskrevet for lenge siden. Firpo kommer seg, og Cooper spilte en av sine bedre kamper etter opprykket. Når alle er skadefrie, har vi en bra tropp defensivt. Framover er det tynnere. Litt frustrerende at vi ikke putter flere på sjansene våre. Denne kampen burde vi avgjort før pause. Men for all del, jeg er kjempehappy jeg altså.
Absolutt.  Slik jeg ser det, har vi nå en ganske habil backup for Ayling og kanskje en utfordrer allerede nå.
En annen positiv synergi med det, er at Dallas har en mindre posisjon han må vikariere i ved skader.
Det har vel blitt litt i meste laget selv for han innimellom.

Vi har en erfaren men smått aldrende gjeng i deler av spillerstallen.
Det er helt essensielt at de unge nå fases inn slik at vi ser hvem som er gode nok til å utfordre og siden overta, og hvor vi må ut på markedet og lete etter forsterkninger.

Shackleton virker omsider klar.
Det er bra men samtidig også på tide.
Bielsa mener at Tyler Roberts har potensiale til å dominere i divisjonen. Etter gårsdagens presser å dømme er han enig i at han ennå ikke har fått ut potensialet som ligger der, men han mener han er nærme.
Vi vet at Bielsa ofte 'ser' slikt men han heller treffer ikke alltid. kanskje er Tyler så uten fotballforståelse at han sløser bort talentet sitt... Men ennå er der håp om at han kan bli en av 'neste generasjon'.

Struijk og Cresswell  har vel vist allerede at de vil være en del av denne generasjonen, selv om Cresswell nok må vente en sesong eller mer sannsynlig to før han 'er der'.
Mange av oss er også rimelig trygge på at Gelhardt og Summerville, samt Bate vil holde nivået til å være en del av denne generasjonen.

MEN PLEASE BIELSA, FAS DE INN NÅÅÅÅ!

Ikke alle på en gang, men la de få sjansen til å vise 'at de kan svømme' - også i Premier League.
Jeg tror ikke de vil skuffe, Marcelo :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gordon McUseless

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #187 på: Oktober 03, 2021, 10:38:05 »
Skikkelig moro å se Shackleton spille så bra i går. Han hadde jeg avskrevet for lenge siden. Firpo kommer seg, og Cooper spilte en av sine bedre kamper etter opprykket. Når alle er skadefrie, har vi en bra tropp defensivt. Framover er det tynnere. Litt frustrerende at vi ikke putter flere på sjansene våre. Denne kampen burde vi avgjort før pause. Men for all del, jeg er kjempehappy jeg altså.
Absolutt.  Slik jeg ser det, har vi nå en ganske habil backup for Ayling og kanskje en utfordrer allerede nå.
En annen positiv synergi med det, er at Dallas har en mindre posisjon han må vikariere i ved skader.
Det har vel blitt litt i meste laget selv for han innimellom.

Vi har en erfaren men smått aldrende gjeng i deler av spillerstallen.
Det er helt essensielt at de unge nå fases inn slik at vi ser hvem som er gode nok til å utfordre og siden overta, og hvor vi må ut på markedet og lete etter forsterkninger.

Shackleton virker omsider klar.
Det er bra men samtidig også på tide.
Bielsa mener at Tyler Roberts har potensiale til å dominere i divisjonen. Etter gårsdagens presser å dømme er han enig i at han ennå ikke har fått ut potensialet som ligger der, men han mener han er nærme.
Vi vet at Bielsa ofte 'ser' slikt men han heller treffer ikke alltid. kanskje er Tyler så uten fotballforståelse at han sløser bort talentet sitt... Men ennå er der håp om at han kan bli en av 'neste generasjon'.

Struijk og Cresswell  har vel vist allerede at de vil være en del av denne generasjonen, selv om Cresswell nok må vente en sesong eller mer sannsynlig to før han 'er der'.
Mange av oss er også rimelig trygge på at Gelhardt og Summerville, samt Bate vil holde nivået til å være en del av denne generasjonen.

MEN PLEASE BIELSA, FAS DE INN NÅÅÅÅ!

Ikke alle på en gang, men la de få sjansen til å vise 'at de kan svømme' - også i Premier League.
Jeg tror ikke de vil skuffe, Marcelo :)
Enig i at de må fases forsiktig inn. Utfordringen med Shack, er at han egentlig er midtbanespiller og er blitt omskolert, da tar det litt tid, men jeg er nok redd at backplassen er redningen hans i Leeds. Tro aldri han hadde klart å kapre noen CMF plass.
Når det gjelder Tyler, så har vi vel aldri sett større Jeckyll & Hyde spiller i Leeds.
Fra det helt ekstraordinære (en sjelden gang), til helt god natt.
Bielsa har helt rett...han er verdensklasse av og til i 2 av 90 minutt av og til, men tålmodigheten begynner å bli tynnslitt hos de fleste. Talentet er udiskutabelt, det sitter bare fast der inne en plass og det vil ikke ut i lyset mer enn sekunder av gangen.
Hvor lenge Bielsa skal holde sin hånd over han uten progression vet vel ingen, men en ting er sikkert...Det e´ langt igjen til Royal Albert Hall.

Nå tror jeg jeg skal ta meg en kaffe til og sette på reprisen av kampen på sumo uten nerver i høyspenn. Kanskje nye ting å oppdage :)
« Siste redigering: Oktober 03, 2021, 10:41:49 av Gordon McUseless »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #189 på: Oktober 03, 2021, 11:40:09 »
Hallgeir. Jeg svarer kort på innlegget til Asbjørn som skriver at .... "vi trenger en god international break nå"...... " Dessverre er vel både Klich og Dallas inkludert i sine lands tropper så der er det ingen hvile å få...
Mitt svar om at Dallas stod over forrige landskampsøkt uten at det har hjulpet på formen handler om at det kan være andre årsaker til form-dipén enn "utmattelse".
Også klarer du (er ikke første gangen) å gjøre det til en negativ greie rundt min person. På tide å legge ned stridsøksa og fordommene og heller feire gårsdagens seier i 14 dager.


« Siste redigering: Oktober 03, 2021, 11:41:40 av Reaney »

auren

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #190 på: Oktober 03, 2021, 11:40:26 »
Likte dette innlegget fra Waccoe:

The whole white-whirlwind thing was back.

All the angles, runs, quick exchanges; the hassling and ball-winning as well.
 
Kept expecting Watford to at least try to sort themselves out. Raphinha was able to pick up the ball in space, repeatedly, just by dropping to half way. No way Rose was coming that deep to track him without someone booking him an Uber to get back to his own box.
 
Hard to tell exactly how much more solid Llorente makes us until we play a team which applies a bit more - or any - pressure, but it’s so reassuring when he’s fit.
 
I guess the James we saw yesterday is the one MB’s been fixated with all this time. If that’s the one which shows up week in, week out, he’ll be a better buy than a lot of us thought we were getting.
 
Thought Shackleton and Firpo were good, and the fact people aren’t much mentioning Klich shows how important and influential he is when his form’s good. Energy seems to have come back, like ours. No coincidence.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #191 på: Oktober 03, 2021, 11:43:37 »
Det er nesten merkelig hvor mye Llorente virker å bety i forsvarsfireren vår. Dette var en av de skumle kampene som burde vært drept med det andre målet, men hvor det er fort gjort å rote bort poeng på en eller annen tilfeldighet i egen boks. Llorente gjør mange avgjørende inngripener selv, men det ser ut til at han sprer en slags ro i resten av forsvaret også. Håper han får en mer eller mindre skadefri sesong.

Dallas synes jeg egentlig var ganske oppløftende i går. Han er et stykke unna sedvanlig pasningskvalitet, og avslutningene gikk i hytt og vær. I går var han imidlertid mer involvert og kom i alle fall i de posisjonene vi trenger å ha ham, selv om sluttproduktet var så som så.

Raphinha og Phillips dominerte kampen, og Shackleton var solid. Rodrigo jobber og jobber, men har en egen evne til å bli unøyaktig i avgjørende situasjoner. Og så var det Roberts da... Var ekstremt aktiv i innhoppet, og gjør mye bra mot slitne motspillere. Er det et klubbytte som må til for at han slår gjennom i Premier League?

Nå har vi tre kamper mot motstand vi bør være på talefot med, to borte og en hjemme. Formkurven peker oppover, både for enkeltspillere og for kollektivet. En god oktober, så bør det være bygget en ok luke til nedrykksstriden.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #192 på: Oktober 03, 2021, 11:47:35 »
Wow...  :o


Watford FC confirms Xisco Muñoz has left his post as the club's Head Coach.


https://twitter.com/WatfordFC/status/1444598096697217024
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #193 på: Oktober 03, 2021, 11:50:23 »
Jeg må si at jeg har grublet mye over kampen igår, og holdt meg unna å skrive her i en eller annen affekt rett etterpå. Har gjort meg en del tanker....alle Leeds fans er selvfølgelig fornøyd med seier og 3 poeng, det er selvsagt !  Deretter må man analysere kampen, og det er her jeg fortsatt er usikker på laget vårt.....
Aller først må jeg si at signalene kom tidlig om at dette burde og skulle kunne gå veien ; Watford var helt UTE av det i press spill, pasninger, dueller og gjennombruddshissighet....et utrolig blekt PL lag, som jeg mener med sånne prestasjoner er en helt klar nedrykkskandidat.  De var solid RÆVA i min bok !!  Deretter tenker jeg at vi burde rundspilt disse til de grader og scoret mye mer enn kun den ene Lliorente fikset for oss via motspiller etter en corner.  Personlig syns jeg at vi har spillere nå som ikke gir oss riktig kvalitet for å være en klubb som havner på øvre halvdel.  Bielsa har vært flink til å integrere og gi masse tillit til Kalvin, Meslier og nå Schackleton.  En hel haug med supportere stiller spørsmålstegn ved Klich, Dallas, Roberts og tildels Coops om de fortsatt skal være i en start-ellever eller i en kamptropp.  Det er helt legitime spørsmål.  Disse har vært med lenge på ferden, men har de kvaliteten til å utvikle oss videre, og bli bedre ???  Nei, i min bok.  Som alle ser så mangler vi en "ny" Pablo Hernandez på midten, en 10-er som jobber og sliter, gjør grovjobben som kreves, men i tillegg har fotballhode og øyne for spillet, være vårt kreative anker, som drar av spillere og skaffer åpninger og ser dem. Som med silkefot kan servere spissene våre og kantspillerne, og som selv truer bakrommet.  Pr. idag så har ikke vi den spilleren, Pablo er ikke hos oss lenger.

Jeg tror nemlig Rodrigo ville passet perfekt som spiss med en Pablo-type bak seg i banen.  Hvorfor ?? Fordi alt handler om kjemi og samhandling.  Vi har mye dårlig samhandling i laget, det er sjelden vi ser det klikker skikkelig mellom 2 og 3 av våre på banen.  Raskt spill med 1-touch som blir slått i "blinde" fordi den ene vet hvor den andre kommer......det er nada....offensivt trenger vi kreativitet ; James og Raphinha vil jo gi oss det, men de blomstrer ikke ennå, fordi vi har ingen 10-er som de "klikker" med......altså vår polske Klich kan ikke være i den rollen, han er utdatert, han er treg, han har ikke det blikket for spillet som Pablo hadde, ei Dallas !!!  Det er et gedigent tomrom etter Pablo, han er ikke erstattet.

Defensivt har vi nok å ta av etterhvert, nok av midstoppere når også Cresswell banker på døra og vil spille.  La Firpo og Dallas krige om venstrebacken, og Schack og Ayling på høyre...vi har masse "cover" defensivt.  Jeg ville se Koch og Lliorente som vårt stopperpar i fremtiden, time will show.

Så syns jeg vi må skape mer defensiv trygghet i hele laget, gjøre de riktige valgene når vi er under press og i oppbygging av spillet bakfra, jeg digger mentaliteten til Lliorente som søker fremover når han ser det er rom...han trenger mer spilletid for å vokse enda mer.

Som Asbjørn skriver i denne tråden også ; fase inn unggutta, gi de spilletid. Ikke bytt dem inn kun når vi sliter og ligger under, la de komme innpå når vi leder komfortabelt og la de utfolde seg, spille på registeret sitt. Bielsa må bli flinkere her syns jeg.
Ettersom vi kommer i et generasjonsskifte, når gjengen som brakte oss opp i PL, og som har kommet fra småklubber lenger ned i divisjonene skal utfases (Cooper, Ayling, Klich, Dallas) så må de unge få prøve seg i deres roller også.  Vi har jo masse talent.

Jeg ble overhodet ikke overbevist i kampen igår, det er altfor mye som ikke stemmer med dette Leeds-laget ennå.  Vi var fakta bedre ifjor.  Så håpet må bare være at vi får tak i en i 10-er rollen og at Bielsa etterhvert tør å stole på flere unggutter som bør få prøve seg i laget.  Jeg skjønner det er en av vekting med tanke på hvem som tåler mye kamp belastning og ikke.  Det er en lang sesong og vi trenger alle, helst i stabil god form så lenge som mulig.  Lys punktene er at Meslier er ung og står fast i buret, Schack etablerer seg på backen,energisk og fremover rettet, Raphinhha og James er gode nok, de trenger bare en bedre lekekamerat.  Jeg kunne også forøvrig tenkt meg en kraftspiss som er god feilvendt og holde på ball, og være en stor trussel innenfor 16m.    Vel, dette ble mye kanskje....men jeg føler meg ikke sikker på dette Leeds laget ennå som sagt, vi har mer å gå på og mer å bevise selv etter vår første 3 poenger igår.
MFLU - Miracles For Leeds United

auren

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #194 på: Oktober 03, 2021, 11:54:35 »
Roberts hadde et livlig innhopp. Men jeg føler situasjonen der vi kommer på en kontring og Rodrigo er helt alene foran mål, oppsummerer Roberts. I stedet for å slå et raskt innlegg mot en ensom Rodrigo, venter han noen sekunder og så slår innlegget når to forsvarsspillere har nådd ham igjen, og innlegget blir klarert til corner. Det er en egenskap på Football Manager som heter Decision Making. Det er vel denne egenskapen Roberts må forbedre om han skal ta steget opp for å spille fast.
Ellers veldig synd at det utrolige saksesparket ikke ble mål. Kunne vært sesongens mål så langt og hadde gjort underverker for selvtilliten hans.

Blir det Roberts i 10-er rollen mot Soton og Klich i 8-er rollen hvis Dallas er ute? Eller er det en idé å prøve Harrison sentralt?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gordon McUseless

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #195 på: Oktober 03, 2021, 12:04:11 »
Jeg må si at jeg har grublet mye over kampen igår, og holdt meg unna å skrive her i en eller annen affekt rett etterpå. Har gjort meg en del tanker....alle Leeds fans er selvfølgelig fornøyd med seier og 3 poeng, det er selvsagt !  Deretter må man analysere kampen, og det er her jeg fortsatt er usikker på laget vårt.....
Aller først må jeg si at signalene kom tidlig om at dette burde og skulle kunne gå veien ; Watford var helt UTE av det i press spill, pasninger, dueller og gjennombruddshissighet....et utrolig blekt PL lag, som jeg mener med sånne prestasjoner er en helt klar nedrykkskandidat.  De var solid RÆVA i min bok !!  Deretter tenker jeg at vi burde rundspilt disse til de grader og scoret mye mer enn kun den ene Lliorente fikset for oss via motspiller etter en corner.  Personlig syns jeg at vi har spillere nå som ikke gir oss riktig kvalitet for å være en klubb som havner på øvre halvdel.  Bielsa har vært flink til å integrere og gi masse tillit til Kalvin, Meslier og nå Schackleton.  En hel haug med supportere stiller spørsmålstegn ved Klich, Dallas, Roberts og tildels Coops om de fortsatt skal være i en start-ellever eller i en kamptropp.  Det er helt legitime spørsmål.  Disse har vært med lenge på ferden, men har de kvaliteten til å utvikle oss videre, og bli bedre ???  Nei, i min bok.  Som alle ser så mangler vi en "ny" Pablo Hernandez på midten, en 10-er som jobber og sliter, gjør grovjobben som kreves, men i tillegg har fotballhode og øyne for spillet, være vårt kreative anker, som drar av spillere og skaffer åpninger og ser dem. Som med silkefot kan servere spissene våre og kantspillerne, og som selv truer bakrommet.  Pr. idag så har ikke vi den spilleren, Pablo er ikke hos oss lenger.

Jeg tror nemlig Rodrigo ville passet perfekt som spiss med en Pablo-type bak seg i banen.  Hvorfor ?? Fordi alt handler om kjemi og samhandling.  Vi har mye dårlig samhandling i laget, det er sjelden vi ser det klikker skikkelig mellom 2 og 3 av våre på banen.  Raskt spill med 1-touch som blir slått i "blinde" fordi den ene vet hvor den andre kommer......det er nada....offensivt trenger vi kreativitet ; James og Raphinha vil jo gi oss det, men de blomstrer ikke ennå, fordi vi har ingen 10-er som de "klikker" med......altså vår polske Klich kan ikke være i den rollen, han er utdatert, han er treg, han har ikke det blikket for spillet som Pablo hadde, ei Dallas !!!  Det er et gedigent tomrom etter Pablo, han er ikke erstattet.

Defensivt har vi nok å ta av etterhvert, nok av midstoppere når også Cresswell banker på døra og vil spille.  La Firpo og Dallas krige om venstrebacken, og Schack og Ayling på høyre...vi har masse "cover" defensivt.  Jeg ville se Koch og Lliorente som vårt stopperpar i fremtiden, time will show.

Så syns jeg vi må skape mer defensiv trygghet i hele laget, gjøre de riktige valgene når vi er under press og i oppbygging av spillet bakfra, jeg digger mentaliteten til Lliorente som søker fremover når han ser det er rom...han trenger mer spilletid for å vokse enda mer.


Det er bare to ting å si....Takk og Amen.

auren

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #196 på: Oktober 03, 2021, 12:07:38 »
Jeg må si at jeg har grublet mye over kampen igår, og holdt meg unna å skrive her i en eller annen affekt rett etterpå. Har gjort meg en del tanker....alle Leeds fans er selvfølgelig fornøyd med seier og 3 poeng, det er selvsagt !  Deretter må man analysere kampen, og det er her jeg fortsatt er usikker på laget vårt.....
Aller først må jeg si at signalene kom tidlig om at dette burde og skulle kunne gå veien ; Watford var helt UTE av det i press spill, pasninger, dueller og gjennombruddshissighet....et utrolig blekt PL lag, som jeg mener med sånne prestasjoner er en helt klar nedrykkskandidat.  De var solid RÆVA i min bok !!  Deretter tenker jeg at vi burde rundspilt disse til de grader og scoret mye mer enn kun den ene Lliorente fikset for oss via motspiller etter en corner.  Personlig syns jeg at vi har spillere nå som ikke gir oss riktig kvalitet for å være en klubb som havner på øvre halvdel.  Bielsa har vært flink til å integrere og gi masse tillit til Kalvin, Meslier og nå Schackleton.  En hel haug med supportere stiller spørsmålstegn ved Klich, Dallas, Roberts og tildels Coops om de fortsatt skal være i en start-ellever eller i en kamptropp.  Det er helt legitime spørsmål.  Disse har vært med lenge på ferden, men har de kvaliteten til å utvikle oss videre, og bli bedre ???  Nei, i min bok.  Som alle ser så mangler vi en "ny" Pablo Hernandez på midten, en 10-er som jobber og sliter, gjør grovjobben som kreves, men i tillegg har fotballhode og øyne for spillet, være vårt kreative anker, som drar av spillere og skaffer åpninger og ser dem. Som med silkefot kan servere spissene våre og kantspillerne, og som selv truer bakrommet.  Pr. idag så har ikke vi den spilleren, Pablo er ikke hos oss lenger.

Jeg tror nemlig Rodrigo ville passet perfekt som spiss med en Pablo-type bak seg i banen.  Hvorfor ?? Fordi alt handler om kjemi og samhandling.  Vi har mye dårlig samhandling i laget, det er sjelden vi ser det klikker skikkelig mellom 2 og 3 av våre på banen.  Raskt spill med 1-touch som blir slått i "blinde" fordi den ene vet hvor den andre kommer......det er nada....offensivt trenger vi kreativitet ; James og Raphinha vil jo gi oss det, men de blomstrer ikke ennå, fordi vi har ingen 10-er som de "klikker" med......altså vår polske Klich kan ikke være i den rollen, han er utdatert, han er treg, han har ikke det blikket for spillet som Pablo hadde, ei Dallas !!!  Det er et gedigent tomrom etter Pablo, han er ikke erstattet.

Defensivt har vi nok å ta av etterhvert, nok av midstoppere når også Cresswell banker på døra og vil spille.  La Firpo og Dallas krige om venstrebacken, og Schack og Ayling på høyre...vi har masse "cover" defensivt.  Jeg ville se Koch og Lliorente som vårt stopperpar i fremtiden, time will show.

Så syns jeg vi må skape mer defensiv trygghet i hele laget, gjøre de riktige valgene når vi er under press og i oppbygging av spillet bakfra, jeg digger mentaliteten til Lliorente som søker fremover når han ser det er rom...han trenger mer spilletid for å vokse enda mer.

Som Asbjørn skriver i denne tråden også ; fase inn unggutta, gi de spilletid. Ikke bytt dem inn kun når vi sliter og ligger under, la de komme innpå når vi leder komfortabelt og la de utfolde seg, spille på registeret sitt. Bielsa må bli flinkere her syns jeg.
Ettersom vi kommer i et generasjonsskifte, når gjengen som brakte oss opp i PL, og som har kommet fra småklubber lenger ned i divisjonene skal utfases (Cooper, Ayling, Klich, Dallas) så må de unge få prøve seg i deres roller også.  Vi har jo masse talent.

Jeg ble overhodet ikke overbevist i kampen igår, det er altfor mye som ikke stemmer med dette Leeds-laget ennå.  Vi var fakta bedre ifjor.  Så håpet må bare være at vi får tak i en i 10-er rollen og at Bielsa etterhvert tør å stole på flere unggutter som bør få prøve seg i laget.  Jeg skjønner det er en av vekting med tanke på hvem som tåler mye kamp belastning og ikke.  Det er en lang sesong og vi trenger alle, helst i stabil god form så lenge som mulig.  Lys punktene er at Meslier er ung og står fast i buret, Schack etablerer seg på backen,energisk og fremover rettet, Raphinhha og James er gode nok, de trenger bare en bedre lekekamerat.  Jeg kunne også forøvrig tenkt meg en kraftspiss som er god feilvendt og holde på ball, og være en stor trussel innenfor 16m.    Vel, dette ble mye kanskje....men jeg føler meg ikke sikker på dette Leeds laget ennå som sagt, vi har mer å gå på og mer å bevise selv etter vår første 3 poenger igår.

Vedrørende erstatter for Pablo. Jeg ser mye de samme egenskapene i Raphinha. Pablo spilte også mye på kanten hos oss. Raphinha er en marginspiller som prøver på det geniale. Han har pasningsfoten, skuddfoten og mentaliteten til å bli vår nye Pablo. At vi trenger en bedre 10-er eller 8-er kan jeg også være enig i, og jeg håper klubben sikrer en slik spiller neste sommer. Det virker som de fortsatt har troen på at Roberts har det i seg, men tiden begynner å renne ut.
Det forundrer meg heller ikke om Bielsa vil prøve Raphinha sentralt når Harrison kommer tilbake i form igjen.

Og så til den delen at du ikke mener vi er friskmeldt. Det har du helt rett i. Men jeg synes pila peker den riktige veien. Det er mer energi i laget og førsteomgangene mot Newcastle, West Ham og kampen i går vitner om at vi er på rett vei når det gjelder det offansive. Snart vil målene komme også. Det er jeg helt sikker på! Krysser fingrene for at Bamford er klar til dyst igjen etter landslagspausen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #197 på: Oktober 03, 2021, 12:20:59 »
Hallgeir. Jeg svarer kort på innlegget til Asbjørn som skriver at .... "vi trenger en god international break nå"...... " Dessverre er vel både Klich og Dallas inkludert i sine lands tropper så der er det ingen hvile å få...
Mitt svar om at Dallas stod over forrige landskampsøkt uten at det har hjulpet på formen handler om at det kan være andre årsaker til form-dipén enn "utmattelse".
Også klarer du (er ikke første gangen) å gjøre det til en negativ greie rundt min person. På tide å legge ned stridsøksa og fordommene og heller feire gårsdagens seier i 14 dager.

Nå er vel undertegnede en av dem som klarer å glede seg også over små, positive ting i kamper som går dårlig, og ofte ender med tap. Så også med gårdagens kamp, glad for tidvis glimrende fotball og tre poeng.

Jeg ser at min kritikk ble feil, og ikke minst kom den på feil sted. Der må jeg bare beklage!  :(

Det jeg ofte reagerer på vedrørende flere av dine innlegg, er at det mange ganger virker som om du leter etter noe negativt å skrive om spillere eller klubben, for den sakens skyld. Å kalle noen for en taper, synes jeg i alle fall ikke hører hjemme noe sted. Uttalelsen har du "på en måte" for så vidt beklaget, men du bør strengt tatt ikke trekke fram ordet fordommer i alle fall.

Det finnes ingen "agenda" eller stridsøks. Beklager igjen at min uttalelse i går ble feil.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #198 på: Oktober 03, 2021, 13:07:17 »
En stor forskjell fra i fjor som jeg har lagt merke til er hvor motsatt back ligger når det blir slått innlegg fra motsatt side.

Alioski og Ayling lå jo alltid inne i feltet, eller i nærheten av 16. I går var konsekvent motsatt back ikke med. Flere sitiasjoner hvor Ayling og ihvertfall Alioski kunne fanget opp ballen eller dundret til et skudd.

Lurer på om dette er bevisst fra Bielsa eller om det er litt opp til backen selv. Ayling er alltid mer offensiv en Shack. Firpo mye mer defensiv enn Alioski. Håper det er tilfeldig. For vi mister ikke bare en ekstra i boksen, men også muligheter til fange opp returer, ettertrykk og vinne ballen.

Shack god som back. Beviser igjen at unggutta kan. Tror fortsatt Drameh er en bedre back enn Shack. Stor forskjell på de to når begge har spilt back på u23. Derimot tror jeg Shack hadde gitt laget nødvendig energi i 8er rollen. Det er i tilegg hans opprinnelig posisjon og favoritt rolle. Vi mangler både tempo og energi i den rollen. Mister litt skuddkraft, men litt tilitt over tid så tror jeg Shack kan blomstre. Han har bevist at han tar nivået og har bra nok fysikk.

Uansett godt å vite at Shackleton kan bidra mer enn å være nødløsning. Frykter dog at det er rett ut igjen så fort de skadde er tilbake.

Hvis Dallas blir ute litt så vet alle at Klich flyttes ned og Roberts kommer inn. Men jeg håper snart noen av unggutta kan fases inn. En sentral duo med Dallas, Klich/ Robert,Klich vs Shackleton og Bate tror jeg unggutta kommer best ut av.

Glad for 3 poeng. Det var nødvendig. Watford svake. Hvorfor dem var det kan kanskje skyldes Leeds..men usikker. Manager sparket i dag.

Det er mye å rette på selv om vi vant. Håper seieren kan gi troppen en boost som gir oss noen strake seiere.

Hvis Llorente holder seg skadefri nå så blir alt bedre. Satse på at Koch og Bamford også blir klare snart. Litt mer usikker på hvor fort jeg ønsker noen av de andre tilbake. Men fortsetter alle skadene å komme, så krysser jeg fingrene for at de viktigste slipper unna. Hadde vært en fordel om enkelte kanskje hadde fått seg en smell slik at det tvinger seg frem litt endring.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #199 på: Oktober 03, 2021, 13:45:05 »
Eg sier det igjen, mange vettuge innlegg etter kamper for tiden!

Keep'em coming :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

NT

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #200 på: Oktober 03, 2021, 14:09:33 »
En stor forskjell fra i fjor som jeg har lagt merke til er hvor motsatt back ligger når det blir slått innlegg fra motsatt side.

Alioski og Ayling lå jo alltid inne i feltet, eller i nærheten av 16. I går var konsekvent motsatt back ikke med. Flere sitiasjoner hvor Ayling og ihvertfall Alioski kunne fanget opp ballen eller dundret til et skudd.

Lurer på om dette er bevisst fra Bielsa eller om det er litt opp til backen selv. Ayling er alltid mer offensiv en Shack. Firpo mye mer defensiv enn Alioski. Håper det er tilfeldig. For vi mister ikke bare en ekstra i boksen, men også muligheter til fange opp returer, ettertrykk og vinne ballen.

Shack god som back. Beviser igjen at unggutta kan. Tror fortsatt Drameh er en bedre back enn Shack. Stor forskjell på de to når begge har spilt back på u23. Derimot tror jeg Shack hadde gitt laget nødvendig energi i 8er rollen. Det er i tilegg hans opprinnelig posisjon og favoritt rolle. Vi mangler både tempo og energi i den rollen. Mister litt skuddkraft, men litt tilitt over tid så tror jeg Shack kan blomstre. Han har bevist at han tar nivået og har bra nok fysikk.

Uansett godt å vite at Shackleton kan bidra mer enn å være nødløsning. Frykter dog at det er rett ut igjen så fort de skadde er tilbake.

Hvis Dallas blir ute litt så vet alle at Klich flyttes ned og Roberts kommer inn. Men jeg håper snart noen av unggutta kan fases inn. En sentral duo med Dallas, Klich/ Robert,Klich vs Shackleton og Bate tror jeg unggutta kommer best ut av.

Glad for 3 poeng. Det var nødvendig. Watford svake. Hvorfor dem var det kan kanskje skyldes Leeds..men usikker. Manager sparket i dag.

Det er mye å rette på selv om vi vant. Håper seieren kan gi troppen en boost som gir oss noen strake seiere.

Hvis Llorente holder seg skadefri nå så blir alt bedre. Satse på at Koch og Bamford også blir klare snart. Litt mer usikker på hvor fort jeg ønsker noen av de andre tilbake. Men fortsetter alle skadene å komme, så krysser jeg fingrene for at de viktigste slipper unna. Hadde vært en fordel om enkelte kanskje hadde fått seg en smell slik at det tvinger seg frem litt endring.
Denne observasjon har vært konstant i hele år. Om analysen viser at vi er svært utsatt for kontra når back kjører høyt er mulig, men mangelen med dobbling på kant er uomtvistelig. Personlig er jeg ganske sikker på at det meste har med Alioski sin kondisjon.Firpo er ikke i nærheten av det trøkk Alli hadde, han trenger vel ett år først med Murderball.  Vi taper masse trøkk på dette manglende trykk, men selvsagt en balanse ifht kontra.  Videre så lurer jeg litt på Shack.  Han har ork i massevis, men evnet ikke igår til å koble med Rapha i særlig grad på kant, bortsett fra første oppspill. Dette til tross for at Rapha var umarkert hele veien og Shack kunne gått på utsiden mye mer.  Føler Shack mangler det offensive blikket og velger det trygge 10 av 10 ganger.
 

Reaney

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #201 på: Oktober 03, 2021, 18:23:55 »
Takk for tilbakemeldingen, Hallgeir. Jeg er som du og mange andre vet langt fra fullkommen når det står på, men vit at jeg jobber med å se "the bright side of life" :). I går var jeg som deg og alle andre både lettet og lykkelig over 3 livsviktige poeng.

HåvardK

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #202 på: Oktober 03, 2021, 19:23:41 »
En stor forskjell fra i fjor som jeg har lagt merke til er hvor motsatt back ligger når det blir slått innlegg fra motsatt side.

Alioski og Ayling lå jo alltid inne i feltet, eller i nærheten av 16. I går var konsekvent motsatt back ikke med. Flere sitiasjoner hvor Ayling og ihvertfall Alioski kunne fanget opp ballen eller dundret til et skudd.

Lurer på om dette er bevisst fra Bielsa eller om det er litt opp til backen selv. Ayling er alltid mer offensiv en Shack. Firpo mye mer defensiv enn Alioski. Håper det er tilfeldig. For vi mister ikke bare en ekstra i boksen, men også muligheter til fange opp returer, ettertrykk og vinne ballen.

Shack god som back. Beviser igjen at unggutta kan. Tror fortsatt Drameh er en bedre back enn Shack. Stor forskjell på de to når begge har spilt back på u23. Derimot tror jeg Shack hadde gitt laget nødvendig energi i 8er rollen. Det er i tilegg hans opprinnelig posisjon og favoritt rolle. Vi mangler både tempo og energi i den rollen. Mister litt skuddkraft, men litt tilitt over tid så tror jeg Shack kan blomstre. Han har bevist at han tar nivået og har bra nok fysikk.

Uansett godt å vite at Shackleton kan bidra mer enn å være nødløsning. Frykter dog at det er rett ut igjen så fort de skadde er tilbake.

Hvis Dallas blir ute litt så vet alle at Klich flyttes ned og Roberts kommer inn. Men jeg håper snart noen av unggutta kan fases inn. En sentral duo med Dallas, Klich/ Robert,Klich vs Shackleton og Bate tror jeg unggutta kommer best ut av.

Glad for 3 poeng. Det var nødvendig. Watford svake. Hvorfor dem var det kan kanskje skyldes Leeds..men usikker. Manager sparket i dag.

Det er mye å rette på selv om vi vant. Håper seieren kan gi troppen en boost som gir oss noen strake seiere.

Hvis Llorente holder seg skadefri nå så blir alt bedre. Satse på at Koch og Bamford også blir klare snart. Litt mer usikker på hvor fort jeg ønsker noen av de andre tilbake. Men fortsetter alle skadene å komme, så krysser jeg fingrene for at de viktigste slipper unna. Hadde vært en fordel om enkelte kanskje hadde fått seg en smell slik at det tvinger seg frem litt endring.
Denne observasjon har vært konstant i hele år. Om analysen viser at vi er svært utsatt for kontra når back kjører høyt er mulig, men mangelen med dobbling på kant er uomtvistelig. Personlig er jeg ganske sikker på at det meste har med Alioski sin kondisjon.Firpo er ikke i nærheten av det trøkk Alli hadde, han trenger vel ett år først med Murderball.  Vi taper masse trøkk på dette manglende trykk, men selvsagt en balanse ifht kontra.  Videre så lurer jeg litt på Shack.  Han har ork i massevis, men evnet ikke igår til å koble med Rapha i særlig grad på kant, bortsett fra første oppspill. Dette til tross for at Rapha var umarkert hele veien og Shack kunne gått på utsiden mye mer.  Føler Shack mangler det offensive blikket og velger det trygge 10 av 10 ganger.
Dette har vært mitt inntrykk også, men det ble moderert i går. Syns han var mye med fremover, og hadde bl a et sylfrekt forsøk hvor han tok med seg ballen mellom to motspillere og stormet inn i 16. Han har mer å gå på, men jeg har forståelse for at han har valgt det trygge tidliigere, siden hans sjanser har vært svært begrensede.

Eriksen55

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #203 på: Oktober 03, 2021, 21:57:23 »
En stor forskjell fra i fjor som jeg har lagt merke til er hvor motsatt back ligger når det blir slått innlegg fra motsatt side.

Alioski og Ayling lå jo alltid inne i feltet, eller i nærheten av 16. I går var konsekvent motsatt back ikke med. Flere sitiasjoner hvor Ayling og ihvertfall Alioski kunne fanget opp ballen eller dundret til et skudd.

Lurer på om dette er bevisst fra Bielsa eller om det er litt opp til backen selv. Ayling er alltid mer offensiv en Shack. Firpo mye mer defensiv enn Alioski. Håper det er tilfeldig. For vi mister ikke bare en ekstra i boksen, men også muligheter til fange opp returer, ettertrykk og vinne ballen.

Shack god som back. Beviser igjen at unggutta kan. Tror fortsatt Drameh er en bedre back enn Shack. Stor forskjell på de to når begge har spilt back på u23. Derimot tror jeg Shack hadde gitt laget nødvendig energi i 8er rollen. Det er i tilegg hans opprinnelig posisjon og favoritt rolle. Vi mangler både tempo og energi i den rollen. Mister litt skuddkraft, men litt tilitt over tid så tror jeg Shack kan blomstre. Han har bevist at han tar nivået og har bra nok fysikk.

Uansett godt å vite at Shackleton kan bidra mer enn å være nødløsning. Frykter dog at det er rett ut igjen så fort de skadde er tilbake.

Hvis Dallas blir ute litt så vet alle at Klich flyttes ned og Roberts kommer inn. Men jeg håper snart noen av unggutta kan fases inn. En sentral duo med Dallas, Klich/ Robert,Klich vs Shackleton og Bate tror jeg unggutta kommer best ut av.

Glad for 3 poeng. Det var nødvendig. Watford svake. Hvorfor dem var det kan kanskje skyldes Leeds..men usikker. Manager sparket i dag.

Det er mye å rette på selv om vi vant. Håper seieren kan gi troppen en boost som gir oss noen strake seiere.

Hvis Llorente holder seg skadefri nå så blir alt bedre. Satse på at Koch og Bamford også blir klare snart. Litt mer usikker på hvor fort jeg ønsker noen av de andre tilbake. Men fortsetter alle skadene å komme, så krysser jeg fingrene for at de viktigste slipper unna. Hadde vært en fordel om enkelte kanskje hadde fått seg en smell slik at det tvinger seg frem litt endring.
Denne observasjon har vært konstant i hele år. Om analysen viser at vi er svært utsatt for kontra når back kjører høyt er mulig, men mangelen med dobbling på kant er uomtvistelig. Personlig er jeg ganske sikker på at det meste har med Alioski sin kondisjon.Firpo er ikke i nærheten av det trøkk Alli hadde, han trenger vel ett år først med Murderball.  Vi taper masse trøkk på dette manglende trykk, men selvsagt en balanse ifht kontra.  Videre så lurer jeg litt på Shack.  Han har ork i massevis, men evnet ikke igår til å koble med Rapha i særlig grad på kant, bortsett fra første oppspill. Dette til tross for at Rapha var umarkert hele veien og Shack kunne gått på utsiden mye mer.  Føler Shack mangler det offensive blikket og velger det trygge 10 av 10 ganger.
Dette har vært mitt inntrykk også, men det ble moderert i går. Syns han var mye med fremover, og hadde bl a et sylfrekt forsøk hvor han tok med seg ballen mellom to motspillere og stormet inn i 16. Han har mer å gå på, men jeg har forståelse for at han har valgt det trygge tidliigere, siden hans sjanser har vært svært begrensede.

Klart det påvirker. Når du vet at du kun spiller fordi en annen er ute eller at Dallas ikke kunne vikariere på høyreback den kampen. Da handler det nok om å gjøre minst mulig feil.En god kamp påvirker uansett ikke spilletiden, men det hadde det gjort om det ble masse feil. Han har absolutt ingenting å vinne på å gjøre noe annet enn det sikre 10 av 10 ganger.

Tror Shackleton med selvtillit og tillitt hadde løftet midtbanen.
« Siste redigering: Oktober 03, 2021, 21:58:57 av Eriksen55 »

lowfields

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #204 på: Oktober 03, 2021, 22:23:05 »
Wow...  :o


Watford FC confirms Xisco Muñoz has left his post as the club's Head Coach.


https://twitter.com/WatfordFC/status/1444598096697217024
Ikke noen overraskelse akkurat. Den prestasjonen igår stinket av fullstendig skjærings mellom spillere og manager - ingen PL-lag er SÅ dårlige.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Borge

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #205 på: Oktober 03, 2021, 23:27:29 »
Jeg må si at jeg har grublet mye over kampen igår, og holdt meg unna å skrive her i en eller annen affekt rett etterpå. Har gjort meg en del tanker....alle Leeds fans er selvfølgelig fornøyd med seier og 3 poeng, det er selvsagt !  Deretter må man analysere kampen, og det er her jeg fortsatt er usikker på laget vårt.....
Aller først må jeg si at signalene kom tidlig om at dette burde og skulle kunne gå veien ; Watford var helt UTE av det i press spill, pasninger, dueller og gjennombruddshissighet....et utrolig blekt PL lag, som jeg mener med sånne prestasjoner er en helt klar nedrykkskandidat.  De var solid RÆVA i min bok !!  Deretter tenker jeg at vi burde rundspilt disse til de grader og scoret mye mer enn kun den ene Lliorente fikset for oss via motspiller etter en corner.  Personlig syns jeg at vi har spillere nå som ikke gir oss riktig kvalitet for å være en klubb som havner på øvre halvdel.  Bielsa har vært flink til å integrere og gi masse tillit til Kalvin, Meslier og nå Schackleton.  En hel haug med supportere stiller spørsmålstegn ved Klich, Dallas, Roberts og tildels Coops om de fortsatt skal være i en start-ellever eller i en kamptropp.  Det er helt legitime spørsmål.  Disse har vært med lenge på ferden, men har de kvaliteten til å utvikle oss videre, og bli bedre ???  Nei, i min bok.  Som alle ser så mangler vi en "ny" Pablo Hernandez på midten, en 10-er som jobber og sliter, gjør grovjobben som kreves, men i tillegg har fotballhode og øyne for spillet, være vårt kreative anker, som drar av spillere og skaffer åpninger og ser dem. Som med silkefot kan servere spissene våre og kantspillerne, og som selv truer bakrommet.  Pr. idag så har ikke vi den spilleren, Pablo er ikke hos oss lenger.

Jeg tror nemlig Rodrigo ville passet perfekt som spiss med en Pablo-type bak seg i banen.  Hvorfor ?? Fordi alt handler om kjemi og samhandling.  Vi har mye dårlig samhandling i laget, det er sjelden vi ser det klikker skikkelig mellom 2 og 3 av våre på banen.  Raskt spill med 1-touch som blir slått i "blinde" fordi den ene vet hvor den andre kommer......det er nada....offensivt trenger vi kreativitet ; James og Raphinha vil jo gi oss det, men de blomstrer ikke ennå, fordi vi har ingen 10-er som de "klikker" med......altså vår polske Klich kan ikke være i den rollen, han er utdatert, han er treg, han har ikke det blikket for spillet som Pablo hadde, ei Dallas !!!  Det er et gedigent tomrom etter Pablo, han er ikke erstattet.

Defensivt har vi nok å ta av etterhvert, nok av midstoppere når også Cresswell banker på døra og vil spille.  La Firpo og Dallas krige om venstrebacken, og Schack og Ayling på høyre...vi har masse "cover" defensivt.  Jeg ville se Koch og Lliorente som vårt stopperpar i fremtiden, time will show.

Så syns jeg vi må skape mer defensiv trygghet i hele laget, gjøre de riktige valgene når vi er under press og i oppbygging av spillet bakfra, jeg digger mentaliteten til Lliorente som søker fremover når han ser det er rom...han trenger mer spilletid for å vokse enda mer.

Som Asbjørn skriver i denne tråden også ; fase inn unggutta, gi de spilletid. Ikke bytt dem inn kun når vi sliter og ligger under, la de komme innpå når vi leder komfortabelt og la de utfolde seg, spille på registeret sitt. Bielsa må bli flinkere her syns jeg.
Ettersom vi kommer i et generasjonsskifte, når gjengen som brakte oss opp i PL, og som har kommet fra småklubber lenger ned i divisjonene skal utfases (Cooper, Ayling, Klich, Dallas) så må de unge få prøve seg i deres roller også.  Vi har jo masse talent.

Jeg ble overhodet ikke overbevist i kampen igår, det er altfor mye som ikke stemmer med dette Leeds-laget ennå.  Vi var fakta bedre ifjor.  Så håpet må bare være at vi får tak i en i 10-er rollen og at Bielsa etterhvert tør å stole på flere unggutter som bør få prøve seg i laget.  Jeg skjønner det er en av vekting med tanke på hvem som tåler mye kamp belastning og ikke.  Det er en lang sesong og vi trenger alle, helst i stabil god form så lenge som mulig.  Lys punktene er at Meslier er ung og står fast i buret, Schack etablerer seg på backen,energisk og fremover rettet, Raphinhha og James er gode nok, de trenger bare en bedre lekekamerat.  Jeg kunne også forøvrig tenkt meg en kraftspiss som er god feilvendt og holde på ball, og være en stor trussel innenfor 16m.    Vel, dette ble mye kanskje....men jeg føler meg ikke sikker på dette Leeds laget ennå som sagt, vi har mer å gå på og mer å bevise selv etter vår første 3 poenger igår.

Pablo spilte vel 417 minutter sist sesong.  Hvem fylte rollen hans alle de gangene han ikke var på banen, for vi spilte vitterlig bedre da enn nå?
Borge

Kontakinte

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #206 på: Oktober 04, 2021, 09:13:41 »
Det er nesten merkelig hvor mye Llorente virker å bety i forsvarsfireren vår. Dette var en av de skumle kampene som burde vært drept med det andre målet, men hvor det er fort gjort å rote bort poeng på en eller annen tilfeldighet i egen boks. Llorente gjør mange avgjørende inngripener selv, men det ser ut til at han sprer en slags ro i resten av forsvaret også. Håper han får en mer eller mindre skadefri sesong.

Dallas synes jeg egentlig var ganske oppløftende i går. Han er et stykke unna sedvanlig pasningskvalitet, og avslutningene gikk i hytt og vær. I går var han imidlertid mer involvert og kom i alle fall i de posisjonene vi trenger å ha ham, selv om sluttproduktet var så som så.

Raphinha og Phillips dominerte kampen, og Shackleton var solid. Rodrigo jobber og jobber, men har en egen evne til å bli unøyaktig i avgjørende situasjoner. Og så var det Roberts da... Var ekstremt aktiv i innhoppet, og gjør mye bra mot slitne motspillere. Er det et klubbytte som må til for at han slår gjennom i Premier League?

Nå har vi tre kamper mot motstand vi bør være på talefot med, to borte og en hjemme. Formkurven peker oppover, både for enkeltspillere og for kollektivet. En god oktober, så bør det være bygget en ok luke til nedrykksstriden.
Når vi har en fitt stopper som Llorentes med hans klasse og kapasitet. Så kan man egentlig parre han med hvem som helst av våre andre stoppere, å det vill funke. Til og med Cooper gjør en ok jobb. Selv om lørdagens kamp ikke bød på de største utfordringene for vår duo. Synes ikke Cooper fremstår som en lederfigur på banen, sikkert en fin ambassadør for klubben utenfor banen, på trening og i garderoben. Men på banen er han ikke god nok til å lede en stopperduo eller en backrekke, mener jeg!.         

Cherry

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #207 på: Oktober 04, 2021, 09:37:58 »
Nå så jeg de fleste høydepunkter om igjen , og jeg merket meg noe snodig:
James er jo mer på bakken enn på 2 bein.....han blir vitterlig felt noen ganger - men langtfra alle ganger han faller.
Det er nok også derfor han faktisk får FÅ frispark, selv om han helt klart blir tatt mye - er redd dommere VET hvordan han "spiller" ...

Litt som Grealish faktisk... ::)
Nå skulle Daniel ha hatt 2 straffespark siste 3 kamper for oss, men igjen...han faller mye FOR LETT - og jeg tror dermed dommerne har dette i hodet.
U-ting som bør lukes vekk..
 

RoarG

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #208 på: Oktober 04, 2021, 14:12:20 »
Gleder meg over 3 poeng og holde nullen. 6 poeng av 21 mulige, eller 6 poeng på 7 kamper, om du vil gir poeng pr. kamp 0,857. Det gir oss 32,57 poeng på 38 kamper. Det holder neppe til fornyet kontrakt. Skal vi ta 40 poeng (og det må være den realistiske målsettingen), må poengsnittet opp på 1,05 poeng. Fortsatt litt å gå på, altså. Gleder meg over resultatet, men ikke så mye mer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #209 på: Oktober 04, 2021, 18:59:12 »
Har (stort sett) latt være å kommentere denne kampen, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk var såpass skuffet over prestasjonen på lørdag. Så kampen sammen med en kompis, og selv om begge to satt med hjertet i halsen gjennom hele kampen - så typisk Leeds å tape poeng i en kamp hvor vi skaper alt av sjanser - var vår konklusjon at dette var en klar opptur fra tidligere kamper i år; sjansesløseriet til tross. Ekstra artig var det at Shackleton og James var såpass synlige og dominante, noe som for oss alt i alt overskygget småslurvet og de svake avslutningsforsøkene. I tillegg var vi begge to godt fornøyd med Klich, som løp og løp, presset godt og hadde noen flotte offensive detaljer som få i dette laget gjør etter ham.
NB! Dette er ikke et angrep på de som var skuffet over kampen, men rett og slett en formidling av hvordan jeg (og min kompis) opplevde den. Meningsforskjeller er bra og berikende.
Hva en skal gjøre til helga, når det er kampfri, er en annen sak. Rydde inn hagemøblene, kanskje.